Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Moa tilbake til Enga

NYTT TEMA
Nevi
NeviInnlegg: 5919
09.08.15 14:41
RickiBK: RBK var på ingen måte god nok til å ta seriegull i 2005, til tross for at hele TL hadde store store vansker med å så mye som klare å spille anstendige fotballkamper.

Joda. Men synes det er en dårlig greie å ikke anerkjenne VIF gull det året. Fremfor å si at de tok gull pga at alle andre var så dårlige.

Og nei. Jeg holder ikke med Enga.

olk1702
olk1702Innlegg: 14782
09.08.15 14:41
Thecokeman: Enda en som ikke har fulgt med. Si meg, leste du hele innlegget Dewaz skrev?

Har Ingebrigtsen ryddet opp i klubben eller det rundt a-laget? 

Lukkede treninger, spillere på benken og overganger, kontraktstatuser osv. Bare ting rundt a-laget. 

olk1702
olk1702Innlegg: 14782
09.08.15 14:43
Dewaz: Du synes det er rart vi misliker han?

Misliker - ja
Hater, snakker ned en av norsk fotballs største personer gjennom tidene og spyr ut dritt hver gang man får muligheten - nei

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 20971
09.08.15 14:58
olk1702: Har Ingebrigtsen ryddet opp i klubben eller det rundt a-laget?

Klubben og a-laget. Etter Kåre kom har klubben nærmet seg det den en gang var, på alle plan. Hadde ikke Kåre kommet inn når han gjorde hadde klubben sannsynligvis ligget brakk nå. Jeg tør ikke tenke på hvor vi hadde vært nå om ikke Kåre tok over. 

Det er ikke bare spillestilsmessig Kåre har tatt oss tilbake til røttene. Han har gjort en helt fantastisk jobb, som ingen av oss en gang kunne drømme om at skulle skje. 

denperfekteridder
denperfekteridderInnlegg: 9083
09.08.15 15:46
Dewaz: For det har jo vært mange folk på Ullevål i ettterkant. Eller ikke.

Herregud, er det noe å hovere over at Rosenborg har gjort det bra på publikumsfronten i år ? Jeg også har vært glad for at Rosenborg har hatt mye publikum og trukket en del på bortebane også, jeg er dritt lei tomme tribuner i eliteserien.

Latterlig oppførsel å hovere over sånt...

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 4643
09.08.15 15:50
ComebackKid: Hvorfor er det galehus når pengene kommer fra overskuddet fra Real Madrid-kampen og når Trøim er inne i bildet? Forutsetningen for din påstand må jo være at vi punger ut dette selv. Det eneste vi betaler for, som ikke kommer fra et overskudd, er lønna.

Er det slik at overskuddet fra Real Mardid kampen egentlig skulle skyldes ned i dass, siden dette tydeligvis er penger det ikke gjør noe at VIF bruker? Er det slik at et overskudd fra slike eventer må brukes opp sporenstreks? Som sagt så synes jeg det er meget spesielt med tanke på at VIF var på konkursens rand for et snaut år siden. Trøim er inne i bildet, og det er klart at det reduserer eventuell risiko for klubben betraktelig, men er det slik at det kun var en dyr (i norsk sammenheng), godt voksen, skadeplaget, kamprusten Moa som var aktuell for han å bruke penger på? Kunne Trøim sine penger blitt brukt mer fornuftig?

Nå virker jeg veldig negativ, og det er egentlig ikke meningen. Jeg tipper at Moa kommer til å gjøre det helt ok i VIF, og combacket hans kan sikkert også være med på å lokke litt flere tilskuere til Ullevaal og skape et sårt tiltrengt engasjement. Det jeg stusser litt på er at det virker å være konsensus fra alle Vålerenga folk her inne om at dette er en no-brainer av en avtale, og det synes jeg er litt rart med tanke på at dere gikk rundt med bøsser som en annen veldedig organisasjon for kort tid siden. Med alle kuttene som er gjort hos dere siste tiden så får en litt inntrykk av at dette er et steg tilbake mot gamle synder, spesielt siden han har fått "langtidskontrakt" (fant ikke spesifikk lengde i VGs artikkel).

Nevi
NeviInnlegg: 5919
09.08.15 15:58

Tommelen opp for det forrige innlegg i tråden.

Zanick
ZanickInnlegg: 3464
09.08.15 17:33
olk1702: I den første sesongen i Rekdal, 2013, rykket vi nesten ned. Nå kjemper vi om sølv. Under to sesonger etter. Dét vitner om en trener som jobber målrettet og er dyktig i det han gjør.

Det er godt å se at dere tar av, men ærligtalt, dere har et helt medioker poengsnitt og er milevis bak Gullet. Kjemper om medalje med 4-5 andre lag. Skal minne om at lag som Haugesund og ODD også har tatt medalje de siste årene !

Kan man ikke forvente såpass av at et lag som ja, konkurssnakk og greier, men likevel har bedre økonomiske rammer enn de aller fleste lag i TL ? Onkelen deres er jo også svært behjelpelig.

Men det er godt å se at dere er fornøyd, så lenge dere har en trener som kan hoppe inn på et sponsormøte eller to, og har vunnet et par trofèer i løpet av 15 år som TL-trener. Mange Engafans snakker om ''neste år'', men som RBK-supporter merker jeg at jeg ikke akkurat frykter Enga som en gullutfordrer med det første. Det går i showkamper og gamle utenlandsproffer som ikke akkurat har årene på sin side.

(Innlegget ble redigert 09.08.15 17:35)

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2757
09.08.15 17:48

Ahhh, ærlig talt Miami Dolphins 1972. Det er ingen som tar av, men muligheten er der. Man må jo prøve? Hva er det egentlig med RBK'ere? Er det ikke greit med folk som prøver?

ComebackKid
ComebackKidInnlegg: 2914
09.08.15 18:26
Yourexperiencemaydiffer: Kunne Trøim sine penger blitt brukt mer fornuftig?

Kanskje. Har du noe forslag?

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 4643
09.08.15 21:51
ComebackKid: Kanskje. Har du noe forslag?

Nei, jeg har ikke stålkontroll på Vålerenga, og beklager dersom det oppleves som at jeg skal være belærende eller lignende.

Poenget mitt er følgende: dersom min klubb (som også er/har vært i økonomisk uføre i lengre tider) hadde signert en relativt gammel helt for ganske mye penger etter at vi nettopp hadde vært gjennom en økonomsik hestekur av de sjeldne så hadde jeg stusset litt, uavhengig av hvor pengene kom fra. Gamle synder osv.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24598
13.08.15 14:14
ComebackKid: Lykkes han, blir han toppscorer i TL. Lykkes han ikke, taper vi lite på det.

Taper lite? 

Hva er det jeg ikke har skjønt med denne avtalen? Hvor mye koster den totalt?

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2757
13.08.15 14:24

Visstnok langt unna summene som har vært i media i følge Rekdal, og overkommelig lønn. Men noe må man jo betale for å få en sånn spiller.

Herlig å ha han tilbake.

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 6365
13.08.15 14:33

Når jeg så denne tråden oppe igjen, så trodde jeg det skulle stått at han hadde skadet seg på trening, og var ute av spill i en lengre periode

MyFevola
MyFevolaInnlegg: 4825
04.12.17 13:42

Mimre...

jackblack
jackblackInnlegg: 12379
04.12.17 13:43
MyFevola: Mimre...

kan ikke være lett å være Lyn fan i dag om dette er det som skal til for å glede dere.. 

dzk
dzkInnlegg: 11333
04.12.17 16:06
jackblack: kan ikke være lett å være Lyn fan i dag om dette er det som skal til for å glede dere..

Hysj hysj nå. La han nå nyte dette. Er ikke mange gleder stakkarene der borti i vest får, hverken store eller små som denne..

MadBum
MadBumInnlegg: 5870
04.12.17 17:03

Engen var heldige med denne overgangen ja.

jackblack
jackblackInnlegg: 12379
04.12.17 17:40
MadBum: Engen var heldige med denne overgangen ja.

"eldre" skadeplaget proff som vender hjem? Kan ikke skjønne at det ikke funket.. 

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7781
05.12.17 04:07
Yourexperiencemaydiffer: Nå virker jeg veldig negativ, og det er egentlig ikke meningen. Jeg tipper at Moa kommer til å gjøre det helt ok i VIF, og combacket hans kan sikkert også være med på å lokke litt flere tilskuere til Ullevaal og skape et sårt tiltrengt engasjement. Det jeg stusser litt på er at det virker å være konsensus fra alle Vålerenga folk her inne om at dette er en no-brainer av en avtale, og det synes jeg er litt rart med tanke på at dere gikk rundt med bøsser som en annen veldedig organisasjon for kort tid siden. Med alle kuttene som er gjort hos dere siste tiden så får en litt inntrykk av at dette er et steg tilbake mot gamle synder, spesielt siden han har fått "langtidskontrakt" (fant ikke spesifikk lengde i VGs artikkel).

Profetisk

Kurtkanon2
05.12.17 04:07
Zanick: Men det er godt å se at dere er fornøyd, så lenge dere har en trener som kan hoppe inn på et sponsormøte eller to, og har vunnet et par trofèer i løpet av 15 år som TL-trener. Mange Engafans snakker om ''neste år'', men som RBK-supporter merker jeg at jeg ikke akkurat frykter Enga som en gullutfordrer med det første. Det går i showkamper og gamle utenlandsproffer som ikke akkurat har årene på sin side.

Profetisk 2

HarryH
HarryHInnlegg: 25017
07.12.17 13:09

Nå må han visst legge opp. Synd at han ikke fikk vist seg fra sin beste side etter returen til Norge, men en fin karriere hadde han.

Havrebukken
HavrebukkenInnlegg: 32
07.12.17 13:27

En fantastisk spiller på sitt beste og en hedersmann som alltid har vært en flott representant for Norsk fotball. Takk for alt Moa!

Ingen har gjort dette på De Gea, hverken før eller siden.

TexMurphy
TexMurphyInnlegg: 2831
07.12.17 13:36

Selvsagt kjipt med spillere som får framskyndet karriereslutten som følge av skader, men etter at Moa kom tilbake har han havnet under kategorien "drittsekk" for min del. I de kampene jeg har sett han spille, synes jeg ikke jeg har sett annet enn tjuvtriks og forsøk på uredeligheter på banen (i kategorien klyping, etterslenger etc). Får for VIF sin del håpe han blir erstattet av en litt bedre fyr, med og uten ball!

Kurtkanon2
07.12.17 13:44

Har aldri skjønt opphausingen av Moa. Jeg har alltid rangert spillere som Rushfeldt, Årst, Frode Johnsen etc. som minst like bra, om ikke bedre.

T.A.Flo, Sunny etc. var klart bedre i sin svenstid.

Men en fin karriere, totalt sett, det har han hatt. Ikke mange som får så mye ut av fotballen.

Firensju
FirensjuInnlegg: 947
07.12.17 13:59

Han er god, men jeg har sett bedre spiss. Kanskje han hadde vært bedre om det var ikke for skadene. Men det samme kan man si om mange andre skadeutsatte spillerne. Litt kjedelig når det skjer.

Lykke til videre!

Passport
PassportInnlegg: 1899
07.12.17 14:25
HarryH: Nå må han visst legge opp. Synd at han ikke fikk vist seg fra sin beste side etter returen til Norge, men en fin karriere hadde han.

Det ryktes at han skal satse på langrenn.... ;)

Voksent å slutte på denne måten!

HarryH
HarryHInnlegg: 25017
07.12.17 16:02
Passport: Det ryktes at han skal satse på langrenn

La oss håpe han lykkes med det. Moa er lett i kroppen og kan fort bli en jævel opp Monsterbakken i Tour de Ski.

Hvis alt klaffer kan han kanskje etter hvert bli tildelt Egebergs ærespris. Det er jo flere fotballspillere som har hevdet seg i skihopp, for eksempel Bjørn Wirkola, men fotball og langrenn er en uvanlig kombinasjon. Wirkola var riktignok juniornorgesmester i kombinert. Ingenting hadde vært bedre enn om Moa tok opp arven etter Wirkola.

Skrtel
SkrtelInnlegg: 9819
07.12.17 17:44
Kurtkanon2: Har aldri skjønt opphausingen av Moa. Jeg har alltid rangert spillere som Rushfeldt, Årst, Frode Johnsen etc. som minst like bra, om ikke bedre.

Selvfølgelig, han fikk jo omtrent hele karrieren spolert da han var på topp i Tyskland, dermed blir det veldig vanskelig å sammenligne han med spillerne du nevner, men som likevel aldri spilte på like høyt nivå som Moa.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg