Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

OBOS 2017

NYTT TEMA
Sander75
Sander75Innlegg: 433
17.02.17 13:39

Denne karen skal vistnok være på prøvespill i Mjøndalen, håper han spiller mot Start imorgen. Noen som kjenner til denne spilleren? https://en.wikipedia.org/wiki/Simonas_Stankevi%C4%8Dius

(Innlegget ble redigert 17.02.17 13:40)

ross
rossInnlegg: 6477
17.02.17 14:02

Christopher Lindquist klar for Florø på lån frem til 21 juli

(Innlegget ble redigert 17.02.17 14:03)

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11108
17.02.17 17:57

Blir kampen mellom Florø og Åsane streamet? 

sTIMEN87
sTIMEN87Innlegg: 7140
17.02.17 18:01
lawrenc: Dardan Rexhaj

Kan du si meg hvordan du kan vite det..?.

Det spiller egentlig liten rolle uansett. For klubben får nok en spiller som forhåpentligvis er sulten på å motbevise sine kritikere.

Å det ser dessuten ut til at du tok feil.

*

– Vi vil så smått sjå fram mot seriestart, og eksperimenteringa vil gradvis minke. Difor vil vi også i denne kampen i kveld teste ut to nye spelarar, nemleg Christopher Lindquist og Dardan Dreshaj. Dette er to spelarar som har signalisert interesse for å spele for Florø, og vi vil difor gje dei ein sjanse til å vise seg fram, seier Rognsø.

Lindquist har kontrakt med Strømsgodset, er 21 år og spelar i forsvaret. Når det gjeld Dardan Dreshaj, så er han 24 år, er midtbanespelar og har ei fortid i klubbar som Start, Fløy, Fram Larvik, Arendal og Follo.

Seks er ute

Dette er troppen som Florø stiller med i kveldens kamp: Jacob Storevik, Nicklas Frenderup, Martin Hollevik, André Reksten, Christer Husa, Christopher Lindquist, Monir Benmoussa, Peter Aase, Erlend Hove, Stefan Aase, Rashad Muhammed, Endre Kupen, Dardan Dreshaj, Kim Vik, Oliver Rotihaug, Halvor Solheim-Olsen, Kaddu Aton og Vegar Gjermundstad.

Kilde:https://www.firda.no/sport/fotball/floro/dei-testar-forma-mot-mons-ivar-mjelde/s/5-15-360600https://www.firda.no/sport/fotball/floro/dei-testar-forma-mot-mons-ivar-mjelde/s/5-15-360600

Velger å stole på Firda og Firdaposten,som følger laget tett.

(Innlegget ble redigert 17.02.17 18:12)

sTIMEN87
17.02.17 18:04
ross: Christopher Lindquist klar for Florø på lån frem til 21 juli

Det er faktisk konge at du er så raskt ute med Florø nyheter..:). Takker så meget for det.

Men her er linken,og utfra hva en kan lese her så skal en ha samtaler etter den 21 juli,om Lindquist fortsetter ut året på lån eller ikke.

Det blir uansett en spennende og interessant spiller å følge.

Hva kan du si om han forresten..?.

http://www.godset.no/nyheter/lindquist-klar-for-florohttp://www.godset.no/nyheter/lindquist-klar-for-floro

Som du ser av linken så har jeg gjort litt reseach sjøl..:).

sTIMEN87
17.02.17 18:05
Fritz_: Blir kampen mellom Florø og Åsane streamet?

Kan ta å sjekke.. Har desverre ikke fått tatt turen i dag på grunn av litt økonomiske ting. Men skal prøve å få den med meg hvis det er stream oppe.

Fritz_
17.02.17 18:10
sTIMEN87: Kan ta å sjekke.. Har desverre ikke fått tatt turen i dag på grunn av litt økonomiske ting. Men skal prøve å få den med meg hvis det er stream oppe.

Blir vanvittig spennende å se om Florø kan ta seg av Åsane i dag. Det hadde smakt godt :D

sTIMEN87
17.02.17 18:13
Fritz_: Blir vanvittig spennende å se om Florø kan ta seg av Åsane i dag. Det hadde smakt godt :D

Her er troppen i allefall:

Dette er troppen som Florø stiller med i kveldens kamp: Jacob Storevik, Nicklas Frenderup, Martin Hollevik, André Reksten, Christer Husa, Christopher Lindquist, Monir Benmoussa, Peter Aase, Erlend Hove, Stefan Aase, Rashad Muhammed, Endre Kupen, Dardan Dreshaj, Kim Vik, Oliver Rotihaug, Halvor Solheim-Olsen, Kaddu Aton og Vegar Gjermundstad.

Jepp blir både interessant og spennende å se om Florø er sånn nogelunde i spillemessig rute. Men uansett så kan en unskyldne seg litt med at laget ikke er 100% toppa. For en har enda ikke fått spille med en fast 11elver(Det man ser på som det).

(Innlegget ble redigert 17.02.17 18:14)

Fritz_
17.02.17 18:14
sTIMEN87: Kim Vik, Oliver Rotihaug, Halvor Solheim-Olsen, Kaddu Aton og Vegar Gjermundstad.

Holder Kim Vik nivået? Mener at han spilte for Eid i sine yngre dager! 

sTIMEN87
17.02.17 18:15
Fritz_: Holder Kim Vik nivået?

Her skal jeg gi Kim Ødegård Vik skryt..:).

Han var en veldig viktig spiller for oss i fjor,sjøl om han spilte lite til tider.

Var viktig både mot Nest Sotra borte(en av banens beste da),og ellers når han fikk sjansen.

Så svaret på spørsmålet utfra hva jeg personlig syns,så er svaret på det ja.

(Innlegget ble redigert 17.02.17 18:16)

Fritz_
17.02.17 18:21
sTIMEN87: Så svaret på spørsmålet utfra hva jeg personlig syns,så er svaret på det ja.

Oliver Rotihaug har også bakgrunn i Eid. Jeg har mye slekt på Eid så har alltid fulgt laget en del! :) Men har du troa på at han kan få seg fast plass i år? 

sTIMEN87
17.02.17 18:31
Fritz_: Men har du troa på at han kan få seg fast plass i år?

Han har etter Rognsø sine uttalelser tatt store steg.

Så hvis han fortsetter den jobben i år,så vil han bli vanskelig å benke. Så venstrevingen kan fort bli hans..:). Han har i allefall det meste på linje med Rashad, i fart,teknikk,overblikk,har faktisk en overraskende god skuddfot og nese for mål. Han er faktisk en målfarlig spiller og har jeg lagt merke til.

Han har med andre ord en stor sjanse for å ta plassen til odel og eie..:).

Vi har omsider begynt å fått god dekning nå vil jeg si. Vi mangler i grunn bare en spiss,som kan utfordre Endre Kupen. Men kanskje det viktigste her er at Kupen kan få seg en makker,som tilbyr andre ting enn han har. Som duellstyrke og fysikk, i tilegg til nese for mål. Det var derfor en prøvde å få inn Myrkaskog,men han valgte å trappe ned.

Men klubben har ikke gitt opp håpet,og det er slettes ikke umulig at en har klart å fått inn en spiss før 31 mars. Vil du vite hvordan jeg kan vite det: Jeg fikk greie på det på det møtet jeg var på,hvor klubben informerte om det meste de foretar seg om dagen.

Man har store planer,men er samtidig edruelige nok til å innse virkeligheten hva angår økonomi feks. Det var jeg mektig imponert over,og det er faktisk den største årsken til at jeg føler at næringslivet må fylle på og være enda mer med.

Obban
ObbanInnlegg: 75
17.02.17 19:19

Prøver igjen
Sandnes Ulf møter Arendal til treningskamp i morgen (lørdag) kl 12:30.

Kampen kan ses på Sandnes Ulf sine nettsider: http://www.sandnesulf.no/ 

Spurt
SpurtInnlegg: 2141
17.02.17 19:46

Bodø/Glimt vinner en solid 2-0 seier borte mot Molde i dag. Solskjær uttalte at Glimt kunne vunnet 4,5-0! Nå skal man ikke legge så stor vekt på en treningskamp, men Glimt virker å være i rute til seriestart.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 14446
17.02.17 19:47
sTIMEN87: God lesning får en vel si, å så får en håpe at Florø klarer å henge med.

...skulle til å si at Åsane leder, men oops så utlikner Florø til 1-1.
Det står på live'n at Kupen terroriserer forsvaret til Åsane. så 2-1 til Åsane...ikke bra like før pause.
Åsane er et lag man bør hamle opp med, mener jeg.

(Innlegget ble redigert 17.02.17 19:52)

malacay3
malacay3Innlegg: 16011
17.02.17 20:07
return_of_drakkar: Åsane er et lag man bør hamle opp med, mener jeg.

Åsane skal man ikke undervudere når de har Mjelde som trener. FFK har forøvrig signert en ny fyr på over 1.90, det kommer til å gjøre vondt å møte dem.

Jeg har brått håp om en plass midt på tabellen :)

Malacay

sTIMEN87
17.02.17 20:47
return_of_drakkar: ...skulle til å si at Åsane leder, men oops så utlikner Florø til 1-1.
Det står på live'n at Kupen terroriserer forsvaret til Åsane. så 2-1 til Åsane...ikke bra like før pause.
Åsane er et lag man bør hamle opp med, mener jeg.

Nja men har nå vært en jevn kamp nå like før slutt..

Florø klarer å hamle opp med de,og syns det kan virke som at det er to litt like lag. Fått det inntrykket av live referatet i allefall.

Ser at det har vært litt action i tilegg, i form av 5 gule kort. Så har vært litt strila dans med Mjelde'n i spissen..:).

sTIMEN87
17.02.17 20:50
malacay3: Åsane skal man ikke undervudere når de har Mjelde som trener.

Har allerede vært litt antydning til strila dans med Mjelde'n i spissen,med 5 gule kort..:).

Det virker uansett ut som på meg i allefall,at det er to like og jevngjode lag i dag.

Men man skal jo ikke bedømme en treningskamp for seriøst heller..

Jaja god trening er det uansett.

IsoGrifo7L
IsoGrifo7LInnlegg: 6537
17.02.17 21:16
malacay3: Åsane skal man ikke undervudere når de har Mjelde som trener. FFK har forøvrig signert en ny fyr på over 1.90, det kommer til å gjøre vondt å møte dem.
Jeg har brått håp om en plass midt på tabellen :)
Malacay

Den forrige spilleren dere signerte. Kroaten Mislav Leko er vel 1.94, så det ser ut som FFK kan bli tøffe i lufta denne sesongen.

malacay3
17.02.17 21:21
IsoGrifo7L: en forrige spilleren dere signerte. Kroaten Mislav Leko er vel 1.94, så det ser ut som FFK kan bli tøffe i lufta denne sesongen.

Vi har fått inn Leko, Finnen og Skagestad. Det er klart det skal bli stengt. 

Malacay

malacay3
17.02.17 23:01

Ny Kroat til FFK. Høres utrolig ut på kommentarene, men de må levere.

Malacay

Kongsvinger
KongsvingerInnlegg: 4
17.02.17 23:39

Ikke fått lest artikkelen i firda eller hva avisa borti der het. Men 99% sikker på at Myrkaskog aldri fikk noen kontraktsforslag iløpet av sitt prøvespill i Kongsvinger.

Fritz_
17.02.17 23:44
sTIMEN87: Jaja god trening er det uansett.

Absolutt! Jeg synes forøvrig at Aafk burde være behjelpelige med å låne ut en spiss til Florø. Aafk har et kjempetalent i Anders Myking Waagan. Han har banka inn drøssevis med mål for Aafk2. Her synes jeg Florø burde forhørt seg! ;)

Fritz_
17.02.17 23:48
sTIMEN87: Nja men har nå vært en jevn kamp nå like før slutt..

Det var en jevn kamp. Men det er helt umulig å bedømme det reelle styrkeforholdet på lagene. Det var mange bytter i dag og mye vil skje frem i mot seriestart. Dette er trening og resultatet betyr ikke så mye selv om det alltid er kjekt å vinne. Nå gjelder det å sette et lag som er godt nok til å bite fra seg fra første seriekamp. Det blir viktig for Florø å starte godt med tanke på kampprogrammet innledningsvis. Kommer man skjevt ut der blir sesongen tung! 

Spurt
SpurtInnlegg: 2141
18.02.17 03:28

Må bare innrømme det, jeg håper FFK slår følge med Glimt opp i Eliteserien :)

Men håper Florø klarer seg i divisjonen :)

sTimen87 du er et friskt pust i divisjonen :))

sTIMEN87
18.02.17 03:56
Fritz_: Aafk har et kjempetalent i Anders Myking Waagan. Han har banka inn drøssevis med mål for Aafk2. Her synes jeg Florø burde forhørt seg! ;)

Sorry for seine svar,men har vært opptatt med andre ting i går kveld og i natt..:).

Det Florø trenger er en robust spiller på topp sammen med Kupen. Så hvis han er en robust type,så skal jeg personlig ta i mot han med åpne armer..:).

For er faktisk lite jeg føler laget virkelig trenger. Sjøl om en gjør naive feil i kampen mot Åsane i følge Rognsø,så er det vel kanskje litt naturlig og når en gjør en del bytter.

Det bedrer seg nok i serien,når alvoret er i gang. Når en får et svært så entusiastisk publikum bak seg..:).

Men godt mulig en må jobbe litt ekstra med konsentrasjonen. For alt en mangler nå er egentlig en spiss,og kanskje en forsvarer til. Da føler jeg laget er komplett. 

Så må en bare luke bort dumme feil. Da er det meste gjort,bare en gjør nok offensivt.

(Innlegget ble redigert 18.02.17 04:09)

sTIMEN87
18.02.17 04:02
Fritz_: Nå gjelder det å sette et lag som er godt nok til å bite fra seg fra første seriekamp. Det blir viktig for Florø å starte godt med tanke på kampprogrammet innledningsvis. Kommer man skjevt ut der blir sesongen tung!

Som i det forrige innlegget til deg,sorry for seine svar..:).

Men ja: Der har nok Rognsø allerede en plan klar,tro meg..:). Og med oss i FlorøStimen bak seg,så skal Florø Stadion bli et fort. Må bare komme oss på så mange bortekamper som overhodet mulig og. Da skal i allefall laget høre Florø brøl og synging i alle retninger..:).

https://www.firda.no/fotball/sport/floro/fekk-ein-leksjon-av-denne-karen/s/5-15-360811https://www.firda.no/fotball/sport/floro/fekk-ein-leksjon-av-denne-karen/s/5-15-360811

Hvis ikke du har abo på Firda,kan jeg kopiere og lime inn litt tekst(ikke alt):

*

Idiotfeil

– Vi fekk akkurat den leksjonen vi hadde rekna med å få. Når vi kjem opp på eit høgare nivå blir vi tøffare straffa for våre eigne feil. Så enkelt er det berre. Dette var superlæring når vi gjer idiotfeil mot betre lag, seier Florø-trenar Terje Rognsø som likevel var godt nøgd med prestasjonen til mange av spelarane.

– I 2. omgang har vi blitt vande med det knusktørre underlaget i Sognahallen, og då spelar vi i periodar ut Åsane. Men samstundes blir vi straffa for taktiske feilvurderingar individuelt, og dei får nokre store overgangssjansar mot oss. Men resultatmessig er 1-3 litt flattterande, ja, seier Rognsø.*

Mons Ivar Mjelde om kampen og andre ting:

*

Gode spelarar*

For den tidlegare Brann- og Start-trenaren Mons Ivar Mjelde var Florø eit nytt kjennskap, og osterøyingen var imponert over mykje av det Florø viste.

– Det blir ikkje lett for nokre av klubbane i OBOS å komme til Florø. Det er eg sikker på, då vi ser at mange av spelarane viser stor entusiasme. Dei har fleire spelarar med høgt nivå, og akkurat det er også noko av grunnen til at dei rykka opp. Så vi kjem garantert til å høyre meir om Aase, Kupen og Mohammad i tida som kjem, seier Mjelde etter laget sin første treningskamp i Sogn denne helga.*

Så Rognsø sine egne ord om naivitet:

*

Rett i strupen*

Det var Åsane som kom best i gang i oppgjeret, og gjekk opp i 1-0-leiing. Mannskapet til Terje Rognsø spelte seg meir og meir inn i kampen, og det var fortent då Erlend Hove utlika til 1-1 midt i den første omgangen. Og same spelar hadde ein kjempesjansen rett etterpå som vart meisterleg redda av Åsane-keeperen.

I 2. omgang overtok Florø meir og meir av banespelet, men i sluttminutta punkterte Åsane kampen.

– Då gjer vi taktiske feilvurderingar sjølvsagt. Vi jagar 2-2, og blir litt for naive. Men det ligg mykje læring i slikt, og vi skal sjølvsagt ikkje vere så naive når kampen om poeng startar. Det kan du vere trygg på, seier Rognsø etter 1-3-tapet i Sognahallen.*

(Innlegget ble redigert 18.02.17 04:12)

HeiaHodd12
HeiaHodd12Innlegg: 138
18.02.17 12:53
malacay3: Jeg tror at både Florø og Arendal vil kunne klare seg. Dette på grunn av at de er nyopprykkede, vil ha en voldsom støtte i nærmiljøet,. Det er værre med lag som er "satt" i Obos. Hvor man ikke klarer å få til noen entusiasme. Det så vi på Hødd og Bryne sist år.

Hva mener du med at Hødd ikke klarer å få til noen entusiasme?

Klubben Hødd skaper masse entusiasme i både Ulsteinvik og i regionen rundt. Mange folk lever og ånder for klubben og engasjerer seg uansett hvilken divisjon klubben befinner seg i. 
Hødd har i flere sammenhengende år vært på øvre halvdel blant Obosliga-klubbene som trekker flest folk på kampene. Det gjelder også for nedrykksesongen 2016. Da var det bare Fredrikstad (4342) og Sandefjord (2905) som hadde et klart høyere snitt enn Mjøndalen (1871), Sandnes Ulf (1723) og Hødd (1717) som med ganske likt snitt havnet på plassene bak de to suverene. I 2015 var det Brann, Fredrikstad og Sogndal som trakk flere folk enn Hødd (2066).
Kan også nevne at Hødd nå i januar/februar har solgt over 1000 sesongkort forran 2.divisjonsesongen 2017. Det er vel ikke mange andre klubber på dette nivået som kan vise til like stor entusiasme?  sSelv har jeg ikke trua på opprykk, men likevel skal jeg gjøre alt jeg kan fra tribuneplass for at klubben min skal klare opprykk.

Ulsteinviking: Frivillige

(Innlegget ble redigert 18.02.17 13:16)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 14446
18.02.17 14:22
HeiaHodd12: Hødd

Joda, Hødd er en klubb det står respekt av.
Vant jo endog køppen for noen få år siden.

Men det er mulig at man mener at Hødd ikke skaper noen spesiell forventning som motstanderlag...? Jeg vet ikke.

Hva hendte egentlig i OBOS i 2016 etter ditt syn?
Hans Erik Eriksen går jo for en spesiell spillestil.
Var ikke mannskapet klart for dette?
Man kvalet jo året før.

HeiaHodd12
HeiaHodd12Innlegg: 138
18.02.17 15:10
return_of_drakkar: Men det er mulig at man mener at Hødd ikke skaper noen spesiell forventning som motstanderlag...? Jeg vet ikke.

Slik jeg leser det, så mener han at Arendal og Florø vil ha voldsom støtte i nærmiljøet, men at Hødd og Bryne ikke har det.
At Arendal og Florø vil ha det tviler jeg ikke på, men at Hødd ikke hadde eller har det vet jeg er feil. Hødd skaper nemlig stor entusiasme i nærmiljøet.

Etter mitt syn spilte vi en spillestil som ikke sto i forhold til mannskapet vi hadde i stallen. Joda vi spilte god fotball og trilla mye ball til tider, men vi skapte for lite sjanser og vi utnytta de få sjansene altfor dårlig. Da blir det lite poeng. Etterhvert tærer det på selvtillitten til spillerne når de bare møter motgang og ikke finner veien utav den. Tror nok at stallen var god nok til å beholde plassen om vi hadde ansatt en annen trener med en annen spillestill.
Hans Erik Eriksen var nok feil mann for Hødd på dette tidspunktet. Samtidig har stammen i Hødd etter generasjonskiftet i 2009 forsvunnet og erstattningene har ikke levd opp til forventningene. 
Vi har mistet: Ørjan H. Nyland, Pål Andre Helland, Adama Diomande, Sivert Heltne Nilsen, Fredrik Aursnes, Eirik Ulland Andersen, Ole Amund Sveen, Victor Grodås, Aslak Falch, Akeem Latifu, Kazeem Ahmed, Christoffer Aasbakk, Joakim Wrele, Oddbjørn Lie, Espen Standal, Robin Shroot (kom tilbake), Andreas Lie (lån) og Kjell Rune Sellin (lån). i denne perioden. Har sikkert glemt noen også? Noen har også lagt opp (for tidlig). 
Når vi har mistet alle disse nevnte spillerne i denne perioden og ikke har klart å erstatte de med fullgode erstattere vil kvaliteten naturlig nok synke. 
Nå satser klubben nok engang på et generasjonskifte ala 2009. Men jeg tror ikke unggutene enda er klar til å ta Hødd oppigjen på første forsøk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg