Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Strømsgodset - Sesongen 2017

NYTT TEMA
daniekr
daniekrInnlegg: 2617
11.08.17 19:49

Hvis vi skal være litt objektive så tennes vel den av den minste skepsis til pax gulskogen.

Carrera32
Carrera32Innlegg: 241
11.08.17 20:13

DT (+): "Tor Ole Skullerud lover at Godset ikke kommer til å være like dårlige som i borteoppgjøret mot Lillestrøm, når kanarifuglene gjester Marienlyst søndag kveld."

Et ikke spesielt dristig løfte da det er bortimot umulig å være mer ræva enn de var på Åråsen. ;)

sambasamba
sambasambaInnlegg: 14432
11.08.17 20:21

BP må være noe av det dyktigste innen fag og personalbehandling innen norsk fotball

Har spurt meg en del ganger hvor mye ære han hadde for Deila sin suksess også

For BP sin suksess har fortsatt. Det kan man kanskje ikke si om Deila

Dimmi
DimmiInnlegg: 7652
11.08.17 20:28
sambasamba: Har spurt meg en del ganger hvor mye ære han hadde for Deila sin suksess også

Det har jo Deila selv sagt er ganske mye.

Hver gang det buttet litt i mot med både prestasjoner og humør, eller de slet med det sportslige på andre måter, så ble jo BP hentet inn tettere på laget.

Det eneste jeg aldri ble klok på med BP var vårsesongen i fjor, med satsingen på Sørum & Kastrati som førstelagsspillere, "bussparkering" i bortekamper, o.s.v.

Det var helt ulikt den BP vi kjente.

travern
travernInnlegg: 812
11.08.17 21:12

Veldig mye positivt i klubben om dagen, men klubben må fortsatt se etter ny sportslig leder ELLER endre ansvarsfordeling i klubben.

Denne sesongen her har utvilsomt bevist 1 av 2 ting:

1. Flo er helt naken.

2. Flo er totalt overstyrt av eierne.

Enten er det eierne og styret som har bestemt inn med Toro og inn med 4-4-2, og da må klubben overlate hele det sportslige ansvaret til Flo.

Dersom det er Flo som har gitt Toro frie tøyler til å spella 4-4-2, hente spisser og la vær å bruke ungguttane så må Flo ut. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 6365
11.08.17 21:21

Svart eller hvitt?

Det er mange som tenker enten eller, og som ikke klarer seg uten en slik fasit.

Fotball er en slik sport man veldig skjeldent kan måle akkurat slik, da det ofte blir for mange variabler som spiller inn. For min del, er dette noe som gjør nettopp denne sporten så levende og interesant.

Så kan jeg slenge med leppa når jeg er missfornøyd og har meninger om noe, og ditto utrykke meg positivt når jeg er fornøyd.

Vi er inne i en veldig fargerik sesong i år, så meningene om klubb, drift, spillere, trenere vil svinge voldsomt. Lenge leve fotballen og godset, engasjementet kan gå opp og ned, nå er det opptur å spore i følelsesregisteret mitt.

RAH
RAHInnlegg: 2387
11.08.17 21:24
travern: Dersom det er Flo som har gitt Toro frie tøyler til å spella 4-4-2, hente spisser og la vær å bruke ungguttane så må Flo ut.

Fordi at dersom Flo har gjort noen feil i det siste så skal han få sparken? Med slik styring så blir det ikke mye kontinuitet. Læring er å gjøre feil, og å bli klokere av det. 

Håper og tror at Flo sitter trygt og at det gjøres en intern evaluering av årets sesong som er ærlig og som gjør at alle involverte kan lære av den. 

Jossebass
JossebassInnlegg: 5185
11.08.17 21:45
Dimmi: eg har bare annenhåndsinformasjon, men jeg regner det som en meget pålitelig kilde.
Og det som blir sagt er at dette i utgangspunktet var delvis mot Toros vilje, og noe som nærmest ble presset litt igjennom av både ledere og spillere.
Hvordan det er i dag aner jeg ikke, men jeg synes vel det er rimelig grunn til å anta at dette har "gått seg til", og at alle parter er fornøyde med utviklingen både på og utenfor banen etter at BP kom tettere på laget?
Det er iallefall lett å få det inntrykket fra tribune og pub.
Og kanskje det var viktig for spillerne som nå har forlenget å se at BP "alltid" vil være der fremover også?
Den mannen er uansett klubbens viktigste ressurs, spør du meg. Synd helsa ikke holder til mer enn deltid på feltet.

Ellers går det noen løse rykter om at man finsikter en islandsk midtbanespiller, uten at navn eller klubb er kjent. Tipper det blir etter sesongen, hvis det er hold i ryktene.

BP er definitivt mye mer med på treningene nå, har vært det en stund. Mener vi skrev om dette tidligere. Mener kanskje det var etter Viking kampen man helt tydelig så at BP hadde vært inne og trent frispilling bakfra. MB gikk ned mellom to brede stoppere. Akkurat som under RD og BP tidligere år. Fått bekreftet i ettertid at BP hadde vært inne da. Nå har også Skullerud funnet sin elver og ikke minst spillestil hvor han får mest ut av spillerne. Tipper Toro har spist noen kameler på flere fronter. Men ikke noe er bedre enn at vi ser bedring i spillet. Samtidig skal det sies at vi må prestere og vinne mot LSK. Taper vi der er vi i søla igjen, mens en seier kan gi oss et kjempeløft som var helt til november. BP er ekstremt dyktig med spillerne og får ufarligjort de vanskelig situasjonene. Møt opp og støtt laget!

(Innlegget ble redigert 11.08.17 21:46)

bornd
borndInnlegg: 148
11.08.17 22:15
Carrera32: er det riktig som enkelte hevder at den positive utviklingen den senere tid (og det kunne jo tross alt ikke bli så mye verre) til dels skyldes at BP er blitt mer sentral og jobber mer "hands on" med spillerne?

Stemmer nok rimelig bra :) Det er det som blir sagt. BP er meget viktig for klubben og på feltet

travern
12.08.17 10:27
RAH: Fordi at dersom Flo har gjort noen feil i det siste så skal han få sparken? Med slik styring så blir det ikke mye kontinuitet. Læring er å gjøre feil, og å bli klokere av det.

Hvis det er sånn at Flo har tatt ansvaret for det meste sportslige, så har han faktisk gjort kardinalfeil de siste tre åra. Og hvis du gjør feil i fotball, så SKAL du sparkes. Sånn som Høgmo blei sparka, sånn som Benitez i Real osv. En klubb er avhengig av å ha de beste folka. Hvis du har gjort feil i tre år, så må du sparkes, selv om man har vinni en kamp og to spillere har signert ny kontrakt betyr det ikke at alt er i skjønneste orden.

Dersom Flo har hatt ansvaret for det sportslige, så har ikke detta vært bra nok. 100 millioner i budsjett tilsier å kjempe i toppen hvert år.

Hovedtrekk i en sportslig sett dårlig leda klubb:

- Henter kun spillere fra Norge, et av verdens dårligste fotballand

- Elendig utvikling av egne spillere

- Alle nyansette trenere skifter spillestil og vil endre klubben

- Kortsiktig spillerlogistikk

- For mange gamle, dårlige spillere på høy lønn

(Innlegget ble redigert 12.08.17 10:29)

RAH
12.08.17 10:47
travern: Hovedtrekk i en sportslig sett dårlig leda klubb: - Henter kun spillere fra Norge, et av verdens dårligste fotballand - Elendig utvikling av egne spillere - Alle nyansette trenere skifter spillestil og vil endre klubben - Kortsiktig spillerlogistikk - For mange gamle, dårlige spillere på høy lønn

- Jeg er glad vi fortsatt vil være en norsk fotballklubb, og først og fremst satser på norske spillere. Det er nok klubber som fyller opp laget med utlendinger. Dette er ikke noe ensidig negativt punkt å ta Flo på.

- Det har ikke vært elendig utvikling av spillere i 3 år. Ødegaard, Fossum, Wikheim har alle slått igjennom og blitt solgt for store summer i den perioden du skisserer. Det siste året har vi ikke fått opp like store talenter i a-laget, men vi har en god utviklingsarena i 2/3 divisjon for de yngre spillerne, og ryktene sier at det kommer mye godt derfra snart. 

- Nielsen og Skullerud har kommet inn med nye ideer, ja. Du har rett i at det er Flo sitt ansvar at de har fått dette spillerommet med spillestil og spillerkjøp. BP endret vel ikke så mye på spillestilen i sin periode. Kanskje er det sunt med noen noe idéer på sikt, selv om resultatene uteblir i øyeblikket? Vi får se.

- Kortsiktig spillerlogistikk er jeg enig med hva alder og utviklingspotensiale angår. Dette har også Flo tatt selvkritikk på i media, og varslet at vi skal ha yngre spillere inn bak de beste. Keeperkjøpet viser den nye tendense. Flo viser her at han evner å ta læring av sine feil. 

- Se forrige punkt, dette har Flo allerede varslet at han vil ta tak i. "Er du over 28 år og sitter på benken, brenner det et rødt lys." 

Vi er nok svært uenige om hvordan en klubb skal drives, Travern. Jeg er definitivt av den langsiktige og tålmodige typen. Flo har en merittliste i denne klubben som gir mange års tålmodighet fra min side. Det som har gitt oss suksess er at han med andre har bygget tålmodig og sten for sten. Sportslig suksess bygges på tillit og læring. 

Colonel_Kurtz
Colonel_KurtzInnlegg: 3098
12.08.17 11:29

Rah: Kan du utdype litt hva denne grenseløse tilliten bunner i? -Han med andre (ja, kanskje folk som Deila og Espeseth har vært viktigere enn man liker å innrømme). Bygget tålmodig stein på stein: Har det vært noe alternativ?

I min verden kan man bomme på spillerkjøp med jevne mellomrom. Jeg hogger ikke huet av Flo alene pga kjøp av feks Tokstad. Med Flo er det helheten som er helt håpløs. Treneransettelsene og dertil konsekvenser for behov for spillere, rekruttering. Ingen ambisjoner ut over de som gjelder enkeltspillere. Den manglende evnen til å se at det er nødvendig med planlegging og strategier. Ting kan ikke tas på hælen når du driver en 100 millioners butikk med ansvar for det sportslige.

Et par kontraktsforlengelser har ingenting å si i den større sammenhengen. 

RAH
12.08.17 12:17
Colonel_Kurtz: Rah: Kan du utdype litt hva denne grenseløse tilliten bunner i?

Flere ting. Vil selv ikke kalle tilliten grenseløs, men ja, det er meget stor tillit til Flo her i gården.

1. Resultater.

I Strømsgodsets historie er det Flo som har vært sportslig ansvarlig i en av våre aller beste perioder. Medaljer i serien og NM-pokal. Finale i cupen for juniorer. 

Flo har også signert mange gode spillere, både etablerte og unge, og trenere til klubben i sin tid. Jeg er generelt imponert over hvor gode etablerte spillere vi etterhvert får til klubben, selv om det også har vært noen bomskudd, som Kastrati, Brenne Vaagan Moen og Tokstad. Men f.eks Parr er en spiller jeg er imponert over at Flo får til klubben de siste årene. Også Henning Hauger er et stort navn, selv om han har slitt med å prestere. 

2. Personlighet.

Han utstråler trygghet og ro, også når det blåser motvind. Han er den typen jeg vil ha som kaptein på ei skute i storm. Kommer aldri noe i media som skaper splid eller trøbbel for klubben. Han virker samlende.

3. Kontinuitet

Flo elsker klubben. Han har opplevd med og motgang i Godset, og han vet hva som skal til for å snu det. Han stikker ikke av til en bedre betalt jobb et annet sted. Han er her av dypere årsaker enn å stake ut karrieren sin, og det gir meg tillit til at han har den ekstra motivasjonen til å snu skuta.

4. Følelsen

Det føles riktig og godt at Flo er sjef i Godset.

Så har vi gått litt bort fra den veien som gav oss suksess etter gullet, mye for prøve å opprettholde nivået etter salg av viktige spillere. Det funket ikke like godt, og det har Flo innrømmet, og tatt læring av. Ikke spesielt overraskende at en klubb som ikke er vant til å ta gull, mister seg selv litt etter noe slikt. Men nå handler det om å finne seg selv igjen raskest mulig, og de prosessene virker det som man har satt igang med de uttalelsene som både Flo og BP har gitt i media, og at vi har begynt å kvitte oss med etablerte benkespillere, og hente inn unge spillere som den nye keeperen, og at vi var ute etter Martin Ellingsen. 

Etter Deila har det vært manglende kontinuitet på trenersiden. Dette er vårt hovedproblem, og de er først når vi har en hovedtrener over tid som kan utvikle et godt sammarbeid med den øvrige sportslige ledelsen, les Flo, at vi kan forvente en ny varig opptur. Høsten vil vise, tror jeg, om denne kontinuiteten skal skapes mellom Flo og Skullerud, eller om det blir en ny trener før neste sesong. Jeg håper Skullerud klarer det, og at vi får en god høst som kan innlede en god 17/18, med Flo som kongen av haugen. 

(Innlegget ble redigert 12.08.17 12:18)

lokalpatriot
lokalpatriotInnlegg: 6
12.08.17 12:26

Sparke Flo? Har dere virkelig så liten innsikt i klubben vår?

Jostein er limet, bærebjelken, identiteten og den som evner å se langsiktig. Vi har ny styreleder, ny daglig leder (uten fotballkompetanse) og ny trener.

Etter en lang opptur med Deila og seriegull! må det komme en ny fase for klubben. At dette ikke har gått på skinner ser alle, men en ting er helt sikkert - å sparke Flo er feil medisin!

travern
12.08.17 12:33
RAH: uenige

Igjen med forbehold om hvor mange av avgjørelsene Flo tar selv og ikke styret el. daglig leder.

- Vi skal fortsette å satse på norske spillere og vi skal fortsatt være en norsk klubb (!). MEN, ved å utelukke spillere fra andre markeder, som Øst-Europa og Afrika, er en elendig strategi. Norge er ranka som 85. beste fotballand. Da må du se etter spellere andre steder. Det er Flos ansvar, men har ikke en gang ansatt en speider.

Er det en god jobb av en sportssjef å ikke ha en speider for en klubb med 100 mill i budsjett?

- Fossum, Ødegaard og Wikheim tok steget opp i 2014. Det er 3 år siden. Etter de tok steget opp, har det gått 2015, 2016 og 2017 uten at vi har fått en ny spiller i førsteellever'n fra eget "akademi". Dette er Flos ansvar. 3 år. Vi ligger på 12. plass i Eliteserien og vi bruker fortsatt ingen unggutter. Bare det skulle vært nok for å få sparken i en hver annen utviklingsklubb.

Er vi fornøyd med at vi har slutta å produsere egen spillere?

- Trenerjobben Flo har gjort har vært horribel. David Nielsen og Toro har holdt på å kjøre klubben helt i grøfta, BP har trolig redda oss hver gang. 

Tror vi at den neste trenern Flo henter er bedre enn de andre han har henta?

- Flo har varslet, det holder ikke. Han skal ikke varsle. hadde han vært riktig mann så hadde det aldri skjedd at vi er i den situasjonen vi er i nå. "Å lære av sine feil" er ikke god nok grunn til å bli sittende. 

Lista med feil Flo har gjort begynner å bli ganske lang. Hvor mange feil kan han lære av før han må gå?

- Det "er du over 28"-greiene hans er bare nok et eksempel på en mann som ikke har kontroll. Hadde han sett litt lenger fra enn to måneder så hadde han forutsett den situasjonen vi er i nå for ca. 28 år siden.

Hjelper ikke å være langsiktig, når sportssjefen er kortsiktig og gjør ca. 1/2 elendige avgjørelser.

Hjelper ikke å ha vinni gull i 2013 når du nesten rykker ned i 2017.

Hjelper ikke at andre er flinke når han med ansvaret ikke er flink.

Vi er veldig uenige om hvordan en fotballklubb skal drives. En skal drives etter langisktige premisser. Det er ikke særlig langsiktig å la en fyr få fortsette pga. "vi var gode i 2013". Jeg vil alltid sette klubben først. Ingen er større enn klubben. Flo er ikke større en klubben. Hvis Flo er for dårlig så må han ut. 

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35916
12.08.17 12:34
travern: Norge er ranka som 85. beste fotballand.

Og da er vi ikke i nærheten av å være blant verdens dårligste fotballand. 

lokalpatriot
lokalpatriotInnlegg: 6
12.08.17 12:40

Travern - ville du heller holdt med Sandefjord? De ligger PR idag over oss på tabellen og henter spillere fra mange kontinenter. 

RAH
12.08.17 12:57

Jeg konsentrerer meg om spørsmålene dine, Travern:

Er det en god jobb av en sportssjef å ikke ha en speider for en klubb med 100 mill i budsjett?

BP har speideransvaret i klubben. Vurdereringen som er gjort mtp ikke å ansette en spesialist på speiding med det som fulltidsjobb kan være en dårlig vurdering. Jeg skriver kan, for om det er verdt å ha en speider avhenger av om denne personen gjør en bedre jobb enn hva BP gjør med sine ressurser. Rosenborg hadde vel Torbjørnsen som speider i flere år, men vet at det var flere som var misfornøyde med verdien han genererte de siste årene. Han hentet Sapara og spillerne fra Elfenbenskysten, men det var vel bare Sapara som slo skikkelig igjennom i RBK. En god speider skal ha reisebudsjett og god lønn, så han skal levere for å være verdt prisen. Umulig å spå om det lønner seg. Men, ja kanskje det er en feil vurdering av Flo. 

Er vi fornøyd med at vi har slutta å produsere egen spillere?

Her mener jeg du forenkler og generaliserer. Det er slettes ikke unormalt at det går i bølgedaler med unge spillere som klarer å ta steget opp i førstelaget. Vi har gode spillere i juniorstallen som har talentet til å klare det. Det har stoppet litt opp etter Fossum/Wikheim, men at utviklingsarbeidet i klubben har stoppet opp fordi det ikke er rekruttert nye førstelagspillere siste 2 sesongene er litt for tidlig å konkludere. Det jobbes med saken er mitt inntrykk, men de må jo være gode nok for å gjøre hevd på en plass også. Det kommer nok snart.

Tror vi at den neste trenern Flo henter er bedre enn de andre han har henta?

Ja, det tror jeg. Men jeg har samtidig ikke gitt opp Skullerud. Jeg mener det brenner et rødt lys for ham fortsatt. Det er nå laget må vise varig framgang, utover høsten. Men ja, selvfølgelig tror jeg at Flo kan treffe bedre neste gang. Hvorfor ikke?

Lista med feil Flo har gjort begynner å bli ganske lang. Hvor mange feil kan han lære av før han må gå?

Umulig å svare enkelt på. Det er subjektivt å vurdere hvor store og alvorlige feil som er begått, på lik linje som det er subjektivt om man anser våre suksesser som Flos fortjeneste. At det finnes en grense for hva Flo kan foreta seg før han også kan få sparken er klart. Men i mine øyne har han ikke vært så entydig elendig at det er aktuelt nå. 

Dimmi
12.08.17 13:09

Jeg er litt enig med alle, jeg.

For jeg er helt enig i at det har vært mye å kritisere Jostein for de siste sesongene nå. Den "ryddejobben" som vi gjør nå, er 100% selvskapt av Jostein & klubben.

Men, så har det vært gjort mye bra i denne perioden også, som RAH nevner mye av.

Og så har jeg trua på at Jostein følger opp uttalelser om å "miste retningen" og "tilbake til røttene" med handling.

Og jeg har trua på 2018 og 2019 fordi ting ligger til rette for at man kan få så uendelig mye mer ut av den stallen vi har.

Hvorvidt det blir med Skullerud i begge de årene er jeg fortsatt veldig usikker på, men pr.dags dato er det ingen andre sportssjefer her til lands jeg ville byttet ut Jostein med.

travern
12.08.17 13:51
lokalpatriot: Travern - ville du heller holdt med Sandefjord? De ligger PR idag over oss på tabellen og henter spillere fra mange kontinenter.

Nei, jeg ville ikke holdt med Sandefjord. Jeg er fra Drammen og ønsker av den grunn å holde med Strømsgodset. For øvrig er jeg enig i at de henter spillere fra mange kontinenter.

travern
12.08.17 13:59
RAH: det finnes en grense for hva Flo kan foreta seg før han også kan få sparken er klart. Men i mine øyne har han ikke vært så entydig elendig at det er aktuelt nå.

Og det er i mine øyne også problemet med norsk fotball. For lave krav stilles. Lave krav over alt. Sparka trenere for nye sjanser i andre klubber. Det er flust av gode sportssjefer, trener og spillere i utlandet, men Norge er fornøyd med Høgmo, Arne Erlandsen og Ryke ut i kvalikk til Europa. 

Tippeligaen er nr. 27 i Europa. Landslaget er 85 i verden. 

På tide å innse at vi er dårlig og trenger hjelp fra noen som kan detta. De finnes ikke i Norge.

travern
12.08.17 14:03
Lilleborg: Og da er vi ikke i nærheten av å være blant verdens dårligste fotballand.

Tja, det er vel relativt. I min verden er Færøyene, San Marino og India alle blant verdens dårligste fotballand. Om de ligger på 89. plass eller 200. plass er litt likegyldig i min verden.

sambasamba
12.08.17 15:58

Poenget er vel at det er lite som er så vanskelig å snu som motgang

Jostein gjorde ett sjakktrekk, igjen, denne sesongen

Det er ganske lenge siden jeg snakket om at det faktisk er gjort ganske viktige ting for lenge siden i klubben. Det er tatt viktige beslutniger. De har ikke sittet på gjerde og ventet

Om vi ser på klubber som Stabæk, Fredrikstad, Brann, Viking, Lyn, BG med flere, hvor langt man kan grave seg ned i motgang uten å klare å komme seg helt ut av det, da er det vi har opplevd kun for en svak bris og regne

Og da viser det mye kvalitet! Ikke glem at Jostein har mistet både hovedtreneren sin, den adm.direktøren og hele spillestallen på tre år

Det er ikke helt galt da at vi allerede nå er på vei ut av det og på vei oppover igjen. Syntes det egentlig er ganke bra gjort

Av mange beslutninger og spillerkjøp har noen vært feil, men jammen har det vært gjort en del riktig også

Jostein er på mange måter på vei til å bestå den ultimate eksamen

Han fikk en rotten klubb på beina igjen, han holdt fast og var stødig på veien oppover, og han har gjort tunge og vanskelige grep de siste tre årene for å holde Godset over vann, og får nå betalt nok engang

De som mener det skal få negative konsekvenser må ha noen rare tanker mener jeg.

Av de som står i klubben nå, er Jostein. BP og Vilsvik de som var med å skapte suksess, og har vært villige til å være med på den tunge veien å snu det igjen

Jeg er helt sikker på at alle tre kunne funnet på noe annet om de ville, men de har blitt. Det er viktig for klibben vår at v har slike

Samba har vært skeptisk han også, men ingen ting gleder mer enn å bli motbevist av disse viktige menneskene med blått blod.

Heldigvis

Som ett appropo tror jeg det er viktig for Skullerud og ha BP, på samme måte tror jeg det også er viktig for BP og ha Skullerud. Så kan BP få være litt som Jens Christian Hauge. Styre fra skyggeposisjon

(Innlegget ble redigert 12.08.17 16:00)

Dimmi
12.08.17 16:01
sambasamba: Jostein gjorde ett sjakktrekk, igjen, denne sesongen

Nå har jeg lest hele innlegget ditt to ganger, og jeg skjønner fortsatt ikke hvilket sjakktrekk du snakker om her?

seriemester2013
12.08.17 16:05

Må gi skryt til debatantene her inne nå, enten det er positive eller nagative posteringer, eller de som ligger midt i mellom, så er det kvalitet og underbygging av argumenter og meninger. Godsetråden må være en av de beste kvalitetstrådene på vgd.

sambasamba
12.08.17 16:08
Dimmi: Nå har jeg lest hele innlegget ditt to ganger, og jeg skjønner fortsatt ikke hvilket sjakktrekk du snakker om her?

Før Viking kampen endret hele laget seg i struktur, formasjon, bevegelser og hvordan vi lå etablert

Det skjedde ikke sånn plutselig av seg selv det. Det må ha blitt gjort noe veldig konkret.

I andre omgang mot LSK gikk vi tilbake til det oppsettet vi hadde før denne Viking kampen. 

Da gikk det akkurat like ræva som hele den første kvarte sesongen i år. Fullstendig krise

Så kan man regne litt på hva som skjedde i forkant her. Men Samba hadde en del kommenterer om dette på tidspunktet ialefall

Og derfra har vi blitt bedre for hver eneste kamp. Først spillet i seg selv, så målene, så den defensive stabiliteten. 

seriemester2013
12.08.17 16:09
Dimmi: Nå har jeg lest hele innlegget ditt to ganger, og jeg skjønner fortsatt ikke hvilket sjakktrekk du snakker om her?

Hehe, ikke jeg heller, men han gjorde en god jobb med å signere Vilsvik, egentlig på nærmest livstidskotrakt, om det var det utelatte sjakktrekket aner jeg ikke, og ikke vet jeg hvem Flo spilte så jævla godt mot heller:-)

seriemester2013
12.08.17 16:11
sambasamba: Det skjedde ikke sånn plutselig av seg selv det. Det må ha blitt gjort noe veldig konkret.

Men tror du Flo er den somhar gjort noe der da? Tror du ikke heller at BP er en viktigere brikke i dett en Flo? Om du skal være på sjakkbettet mener jeg? Ikke ufint ment, for innlegget ditt var ellers veldig godt

sambasamba
12.08.17 16:13
seriemester2013: Men tror du Flo er den somhar gjort noe der da? Tror du ikke heller at BP er en viktigere brikke i dett en Flo? Om du skal være på sjakkbettet mener jeg? Ikke ufint ment, for innlegget ditt var ellers veldig godt

Definitivt BP, men jeg tror ikke BP ruslet ut på feltet og gjorde det kun av egen lyst

Noen må ha tatt en ganske alvorlig prat med TOS og forklart tydelig hvordan situasjonen oppleves nå, og hva som vil bli gjort for å løse det

Og den personen tror jeg var Jostein. Og det er det som er jobben hans. 

Dimmi
12.08.17 16:14
sambasamba: Før Viking kampen endret hele laget seg i struktur, formasjon, bevegelser og hvordan vi lå etablert Det skjedde ikke sånn plutselig av seg selv det. Det må ha blitt gjort noe veldig konkret. I andre omgang mot LSK gikk vi tilbake til det oppsettet vi hadde før denne Viking kampen. Da gikk det akkurat like ræva som hele den første kvarte sesongen i år. Fullstendig krise Så kan man regne litt på hva som skjedde i forkant her. Men Samba hadde en del kommenterer om dette på tidspunktet ialefall

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, og jeg lite lysten på å bla bakover i ukesvis her for å lete etter dine gamle innlegg.

Er det det at BP ble satt inn tettere på laget du mener, eller er det noe annet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg