Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stabæk 2017

NYTT TEMA
Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89Innlegg: 2951
02.01.17 19:54

(Skrev ett langt innlegg i går, men det forsvant selvfølgelig når jeg skulle poste det. Prøver på nytt i dag)

Oppsummering av 2016 sesongen:
Stabæk var stort sett ganske ræva i hele år, men klarte å holde plassen etter to nervepirrende kamper mot Jerv. IA Olsen hadde tryllet de to foregående sesongene i overgangsvinduet, men denne gangen bommet han dessverre både på spillerkjøp og treneransettelse. Selv om sesongen var preget av elendige kamper og lite poeng, er det likevel noe positivt vi kan trekke frem:
+ Ungguttene Hanche-Olsen og Moe viste seg frem. Spesielt førstnevnte viste veldig lovende takter i noen kamper.
+ Birger Meling har stabilisert seg som en av Tippeligaens beste backer. Det er veldig imponerende etter å ha stått over hele pre season med skade og spilt på lag med bare surrehuer i hele år.
+ Toni Ordinas kom inn og hevet laget med en gang. Klarte aldri å rette særlig opp i hjemmestatistikken, men tapte kun 1 av 8 bortekamper.
+ Moussa Nije viste frem sitt store potensiale flere ganger i år, men er fremdeles altfor ustabil. Håper han bruker de kommende månedene godt.

Men det er fremdeles mye usikkerhet rundt hva som skjer på Nadderud.
- Grossmann,Keita og Escoe er allerede borte. Gorozia er også ventet å dra.
- Nilsson, Skjønsberg, Alanzinho og Moe sine kontrakter gikk ut i helgen. Helt krise hvis vi mister begge stopperne våre. MÅ ha med hvertfall en av de videre. Purung lagdel trenger noen som kan dirigere dem.
- Økonomien selvfølgelig. Hvor mye penger har man til nye spillere? Eller skal man fortsatt betale ned på «gammel moro»?
- Hvor lenge klarer man å holde på Birger Meling? Max frem til sommeren. Kanskje allerede nå i dette vinduet hvis nok penger kommer på bordet.
Overganger ut
Grossmann, Keita, Escoe og Gorozia

Usikkert
Skjønsberg, Nilsson, Moe og Alanzinho. Kontraktene deres har gått ut, men Stabæk jobber med å forlenge med disse spillerne. For min del er det viktigst at man forlenger med de tre første. Alanzinho er over toppen og hvis han skal ha mye lønn er det bare å glemme.

Overganger inn
Tonny Brochmann. Hatt en stor sesong i OBOS og en spennende signering. Ventet å gå rett inn på laget.
Sindre Mauritz-Hansen. Vært i klubben når han var gutte og juniorspiller. Tilbake etter noen år i Asker. Bøttet inn mål de to siste sesongene. Jeg forventer ikke all verden av han i år.
Franck Boli. Jeg visste ikke at han er langtidsskadet, så jeg var veldig fornøyd med en gang han ble annonsert. IA gambler litt her. Han får et stort press på seg når han er skadefri. Vi er helt avhengig av å ha en spiss som kan score over 10 mål igjen. Var blytungt offensivt i år.

Laget 02.01.2017
4-2-3-1

Sayouba
Race Hanche-Olsen ? Granli
Kassi Meling
Ohi Brochmann Nije

Mehmeti

Benken:
Singh, Espung, Bohinen, Østvold, Ekblom, Mauritz-Hansen og Pedersen. Sikkert noen fler unggutter på kontrakt, men har ikke helt oversikt over hvem av de som har A-lags kontrakt eller ikke.

Som vi kan se er dagens stall en soleklar dumpekandidat, men det vil heldigvis komme inn en del forsterkninger. Det viktigste nå er å resignere stopperne våre og Moe. Uten rutinen til Skjønsberg og Nilsson blir det kaos defensivt. Trenger også en eller to gode sentrale midtbanespillere. Både Kassi og Meling er langt bedre i andre posisjoner enn sentralt på midtbanen. Troppen trenger også noen vinger som kan utfordre Nije og Ohi. Keita blir vanskelig å erstatte selv om han ikke var så god som jeg hadde håpet på. Mye frustrerende langskudd(lumper) fra 40 meter.
Det blir spennende å se hvem som kommer inn portene og hvem som må forlate Nadderud de kommende månedene. Jeg håper årets sesong kan gi oss en stabil 8-10 plass på tabellen. Det er positive signaler rundt ny stadion og frem til den eventuelt blir klar, er jobben til Toni og IA å holde klubben i Eliteserien. Jeg har troa på en positiv sesong i år selv om det i dag ser latterlig tynt ut. Må ha troa.
Alltid. Uansett. 

(Innlegget ble redigert 02.01.17 19:55)

Dejan_Stankovic89
04.01.17 10:04

Update fra IA i dagens Budstikka:

- Snart i mål med ny kontrakt med Jeppe Moe
- Skal i møte med Morten Skjønsberg neste mandag. Partene står fremdeles litt fra hverandre. 
- Blir neppe ny kontrakt for Alanzinho
- Gorozia prøver å finne ny klubb. IA jakter per dags dato erstatter for han. 
- Står lite om Marcus Nilsson sin situasjon. Bare at kontrakten er utløpt. 

Fontolan
FontolanInnlegg: 725
04.01.17 10:44

Det er viktig å finne en god og rutinert sentral midtbanespiller, der hadde vi et hull i fjor. Meling gjorde et bra vikariat, men om IA gjør jobben sin er ikke Meling i troppen når serien sparkes igang.

Håper også at vi slipper å måtte begynne å lete etter midtstoppere i vinter. 

Fremover på banen synes jeg det ser bra ut, det handler om å få igang Ohi fra start. Skape nok sjanser.

Ellers har vi vel 3 gode keepere, det er en for mye. Mande ønskes nok solgt nå i vinter.

Nøkkelen er midtbanen, så får resten komme etterhvert.

Fontolan
FontolanInnlegg: 725
04.01.17 13:35

Joachim Soltvedt (21), venstrekant for Åsane skal trene med Stabæk, noe som kan si noe om ham?

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Denne-bergenseren-skal-vise-seg-for-eliteserieklubb-228202b.html

sexxes
sexxesInnlegg: 11436
04.01.17 14:21

Men hvilken klubb våger å kjøpe Mande? 

Dejan_Stankovic89
09.01.17 19:15

Mehmeti til Tyrkia. Spennende å se om IA klarte å få noe særlig penger for han. 
Nå må det virkelig komme inn forsterkninger snart. Skjønsberg skal ha møte med Stabæk i løpet av denne uken. 

Dejan_Stankovic89
Dejan_Stankovic89
13.01.17 17:34

Jeppe Moe forlenger og Tortol Lumanza signerer. 

11ern ser veldig mye bedre ut nå enn forrige uke. 

Sayouba
    Granli MMS Hanche-Olsen Moe

Meling Lumanza
    Nije    Kassi  Brochmann

Ohi

Begynner å komme seg nå, men bredden er fremdeles syltynn. Må ha inn 4-6 til er jeg redd. 

stc887
stc887Innlegg: 11551
13.01.17 17:40
Dejan_Stankovic89: Meling

Blir vel ikke noen oddsbombe om han ikke spiller i Stabæk når serien starter.

Dejan_Stankovic89
13.01.17 18:02
stc887: Blir vel ikke noen oddsbombe om han ikke spiller i Stabæk når serien starter.

Nei. Håper han blir til sommeren, men Stabæk og IA vil nok prøve å selge han nå i januar

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2624
13.01.17 21:26

Hva er målet for 2. laget til Stabæk i 2017? Alt inn for å komme tilbake til nivå 3?

Thpe
ThpeInnlegg: 27088
13.01.17 21:30

Kommer det ny spiss? Ser tynt ut...

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 20099
13.01.17 21:35

Fikk Bohinen kamper i Tippeligaen i fjor ?

Eller blir det i år ?

Stabæk hadde vel et veldig sterkt lag født 99, noen på vei opp derfra utenom Bohinen ?

stc887
stc887Innlegg: 11551
13.01.17 21:42
BigGeorge: Stabæk hadde vel et veldig sterkt lag født 99, noen på vei opp derfra utenom Bohinen ?

Pedersen junior.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 20099
13.01.17 21:51
stc887: Pedersen junior.

Han spilte jo litt i fjor også.

Dejan_Stankovic89
13.01.17 21:55
BigGeorge: Fikk Bohinen kamper i Tippeligaen i fjor ?

Nei. Var vel på benken en del kamper. 

Dejan_Stankovic89
13.01.17 21:56
Thpe: Kommer det ny spiss? Ser tynt ut...

Det håper jeg for guds skyld. IA sier han jakter spiss, men at det er vanskelig. Tipper det kommer en eller annen luring på lån i slutten av februar. 

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 3676
01.02.17 17:21

1. februar og Birger Meling er overraskende nok fortsatt i klubben. Skal sies at overgangsvinduet for norske klubber stenger senere, men har mine tvil på at han drar til en annen norsk klubb.

Isåfall positivt at man har en posisjon mindre å bekymre seg over. Med Håkon Skogseid inn og ny kontrakt til Skjønsberg begynner ting og falle på plass i forsvaret. Så hvor er det man mest trenger nye spillere? Offensivt på midtbanen har man Kassi, Njie og Brochmann. På spissplass Ohi, Boli, Mauritz- Hansen og Pedersen. Ser noe tynt ut ettersom Boli er ute med skade til sommeren, Mauritz- Hansen som kommer fra 2. divisjon er det vanskelig og skulle vudere per dags dato. Pedersen er svært ung. 

Dejan_Stankovic89
01.02.17 18:09
Siem-de-Jong: Så hvor er det man mest trenger nye spillere?

Jeg mener vi må fokusere på spiss og en god ballvinner på midtbanen. 

Siem-de-Jong
01.02.17 18:17
Dejan_Stankovic89: Jeg mener vi må fokusere på spiss og en god ballvinner på midtbanen.

Tja, nå har man jo Lumanza og sålenge Meling fortsatt er i klubben vil det overraske meg om det blir noen andre. Skal vel sies at Ordinas kanskje legger an til 4-3-3? Synes og ha lest det et sted. Isåfall Meling- Lumanza- Brochmann? Dansken var jo svært god for Jerv i en tilsvarende posisjon forrige sesong.

Dejan_Stankovic89
01.02.17 18:23
Siem-de-Jong: Skal vel sies at Ordinas kanskje legger an til 4-3-3?

Mener også å ha lest det samme. 
Kassi-Lumanza-Meling
Brochmann-Ohi/ny-Nije

Men Meling er jo fryktelig god som venstreback, så dumt å ikke bruke han der egentlig. 

Siem-de-Jong
01.02.17 21:28
Dejan_Stankovic89: Men Meling er jo fryktelig god som venstreback, så dumt å ikke bruke han der egentlig.

Nå hadde jo Jeppe Moe en fin utvikling sist sesong. Tross for at Meling nok kommer til å spille venstreback igjen den dagen han har fått seg en ny klubb, så har jeg mine tvil på at han går tilbake på venstrebacken sålenge han fortsatt er i klubben.

Siem-de-Jong
02.02.17 23:51

2-0 seier over Kongsvinger i dagens treningskamp. Mål av Skjønsberg (!) og Njie.

Meling startet på midtbanen. Så regner nok at han er tiltenkt den samme rollen kommende sesong. Noen som vet om det var en 4-3-3 formasjon man stilte med?

Laget drar nå på treningsleir til Malta der man skal spille tre treningskamper. Første kamp er på mandag mot et lag fra Østerrike.

Siem-de-Jong
05.02.17 19:55

Ahmed el- Amrani har signert en ettårskontrakt!

24- åring med bakgrunn fra Skeid og Lyn. Spilte i Ljungskile i svensk førstedivisjon sist sesong. Han er høyreback og beskrives å være offensivt anlagt.

Crabsen
CrabsenInnlegg: 9742
06.02.17 17:04
Siem-de-Jong: Ahmed el- Amrani har signert en ettårskontrakt! 24- åring med bakgrunn fra Skeid og Lyn. Spilte i Ljungskile i svensk førstedivisjon sist sesong. Han er høyreback og beskrives å være offensivt anlagt.

Herlig!

Laget begynner å forme seg nå, veldig glad for at dette skjer nå og ikke 1 uke før seriestart

Dejan_Stankovic89
Siem-de-Jong
06.02.17 21:20

0-0 i den første treningskampen på Malta mot østerristke FAC. Det er vel ingen nye prøvespillere med denne gang ser det ut som.

Siem-de-Jong
08.02.17 22:22

Birger Meling solgt til RBK. Kjipt at han dro til en annen norsk klubb, men klubben trenger pengene. På en annen side er det bra at man har Jeppe Moe på venstrebacken som utviklet seg bra sist sesong.

Hvordan blir det da med midtbanen? Hvis det ser ut som at Ordinas velger og gå for en 4-3-3 formasjon så var det i en av indreløperrollene som Tony Brochmann bolmstret for Jerv sist sesong. Lumanza og Kassi er de to andre alternativene. Nå vet jeg ikke hva salgs spillertype Lumanza er, men hvis han er noe mer defensivt anlagt enn Brochmann og Kassi så kan vel de tre være en aktuell trio.

Dejan_Stankovic89
08.02.17 22:36
Siem-de-Jong: Nå vet jeg ikke hva salgs spillertype Lumanza er, men hvis han er noe mer defensivt anlagt enn Brochmann og Kassi så kan vel de tre være en aktuell trio

Han skal visstnok være en defensiv midtbane

Siem-de-Jong
11.02.17 13:15

Tobias Ødegaard har signert! 22- åring med fortid i klubben som junior. Spilte sist i Ham- Kam. Begynner og bli bra med lokale spillere nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg