Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alderbestemte landslag 2017

NYTT TEMA
CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12584
13.03.17 19:47
Solvgutt1: Hvor sterk er 99-årgangen?

Den er dessverre ganske svak, men det er noen typer der!

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 20099
13.03.17 20:08

G 19 gutta spiller viktige kamper

Slik spilles kampene:
22/3 England-Norge, St. Georges Park
24/3 Hviterussland-Norge, Harrison Park
27/3 Spania – Norge, Harrison Park

BigGeorge
13.03.17 20:10

Kan vi konkludere med at Berge og Ødegaard er på enten U-21 eller A-landslaget i morgen ?.

Kakebart
KakebartInnlegg: 1728
13.03.17 20:37

Vi kan konkludere med at de er på A-landslaget. U21-treningskamper prioriteres ikke over siste runde i u19-kvalifiseringen.

Thpe
ThpeInnlegg: 27088
14.03.17 16:35

Norges Fotballforbund ved U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud har tatt ut følgende spillere til privatlandskamper mot Portugal og Russland i perioden 20.-29 mars 2017. Flere spillere er med på U21-landslaget for første gang.

– Vi skal bli kjent med et nytt kull, og jeg er spent på å se hvor folk står. Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe med mange spennende spillere. Det er en viktig samling for oss med fokus på EM-kvalifiseringen som starter i juli. sier Smerud til fotball.no.

– I troppen er det noen spillere som har vært med fast helt siden jeg startet omtrent, andre har vært litt innom, mens flere er helt nye. Det er absolutt en spennende generasjon som kommer frem nå. Konkurransen er veldig tøff, og det gjelder å bite godt fra seg når man får sjansen, legger han til.

Smerud sier han har samarbeidet godt med den nye A-landslagssjefen, Lars Lagerbäck.

– Det har vært helt fint og bra. Det har vært gode diskusjoner hele veien. Vi tenker helheten og på hva som er best for hvert av lagene, sier Smerud.

Norge U21:

Per Kristian Bråtveit - Haugesund                                                
Viljar Røsholt Myhra - Odd

Erlend Dahl Reitan - Rosenborg                            
Julian Ryerson - Viking                               
Markus Nakkim - Vålerenga
Fredrik Pallesen Knudsen - Haugesund
Jostein Maurstad Gundersen - Tromsø
Ulrik Yttergård Jenssen - Tromsø
Andreas Hanche-Olsen - Stabæk
Kristoffer Tønnesen  - Jerv

Vajebah Sakor - Willem II
Mathias Antonsen Normann - Bodø Glimt
Iver Fossum - Hannover 96   
Morten Thorsby - Heerenveen
Mikael Norø Ingebrigtsen - Tromsø
Mathias Rasmussen - FC Nordsjælland
Martin Samuelsen - Peterborough United FC
Henrik Bjørdal - IFK Göteborg
Martin Ødegaard - Heerenveen

Sander Svendsen - Molde
Runar Espejord - Tromsø
Julian Kristoffersen - FC København         

(Innlegget ble redigert 14.03.17 16:36)

Haye
HayeInnlegg: 2055
14.03.17 17:05

Blir spennende å se sakor i denne sammenhengen. 

(Innlegget ble redigert 14.03.17 17:05)

Kakebart
14.03.17 17:17

Helt høl i huet at Ødegaard ikke er med U19. Rart at alle spillerne våre er for gode for nivået mens lagene aldri er gode nok...

BigGeorge
14.03.17 17:38
Kakebart: Helt høl i huet at Ødegaard ikke er med U19. Rart at alle spillerne våre er for gode for nivået mens lagene aldri er gode nok

Enig, tenkte samme tanke.

Jenz
JenzInnlegg: 107
14.03.17 17:52

Vet noen hvordan det blir med TV-overføring av U21 og de andre yngre landslagene? Sender TV2sumo noe? 

Hadde vært spennende å sett Ødegaard og Samuelsen på U21 og ikke minst U19-kampene

For øvrig enig i at Ødegaard burde vært på U19....

BigGeorge
16.03.17 15:30
Kakebart: Rart at alle spillerne våre er for gode

Vil tilbake til en ordveksling om Basit vs Helmersen.

Mener du Basit i utgangspunktet er bedre enn den et år eldre Helmersen, eller er det basert på Helmersen to skadeavbrekk ?

Helmersen fikk jo trenet seg opp endel i mellom de to operasjonene men det er jo stor usikkerhet om hvor dette bærer med hensyn til å unngå ny skade og hvor mye han har tapt på to avbrekk.

Men jeg ser på Andreas Helmersen som tiårets goalgetter-talent i norsk fotball. En scoringsmaskin uansett om Rosenborgs juniorer møtte Nidelv eller Tottenham i London. Han minner meg om Argentinas Batistuta som var spiss i Italia og Argentina og det er jaggu ikke mange norske spillere som minner om utenlandske størrelser. Rask i steget, skyter meget godt og instinktet på plass.

Kakebart
16.03.17 15:51
BigGeorge: Mener du Basit i utgangspunktet er bedre enn den et år eldre Helmersen, eller er det basert på Helmersen to skadeavbrekk ?

Etter skadeavbrekket. 

helvis
helvisInnlegg: 11857
20.03.17 17:37
BigGeorge: G17-landslagstrener Erland Johnsen har tatt ut troppen til eliterunden i EM-kvalifiseringen i Ungarn i perioden 18.- 26.mars: Mads Christiansen  -  Lillestrøm SK
Erik Tobias Sandberg  -  Lillestrøm SK

Ser at begge målvaktene er byttet ut fra kvalikken. Klaesson og Makwete ut for Christiansen og Kvarekvål som er etteruttatt.. Noen som vet hvorfor?

(Innlegget ble redigert 20.03.17 17:42)

helvis
20.03.17 17:56

G17-kampene blir forøvrig streamet på https://mycujoo.tv/

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12584
21.03.17 06:26
helvis: Ser at begge målvaktene er byttet ut fra kvalikken. Klaesson og Makwete ut for Christiansen og Kvarekvål som er etteruttatt.. Noen som vet hvorfor?

Kristoffer Klaesson er skadet etter hva jeg har hørt.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2624
21.03.17 08:38

Klaesson har kyssesyken.

helvis
21.03.17 10:40
aIseboy: G19:
Kjetil Haug - Manchester City FC
Jonatan Byttingsvik - Molde FK           
Mathusan Sandrakumar - Vålerenga
William Sell - Mjøndalen
Benjamin Zalo - IFK Göteborg
Henrik Bredeli - Strømsgodset
John Kitolano - Odd
Kristoffer Ajer - Kilmarnock
Mads Sande - Fyllingsdalen
Tobias Svendsen - Molde FK
Andreas Dybevik - Sandnes Ulf
Magnus Retsius Grødem - Vålerenga
Birk Risa - Køln
Emil Hansson - Feyenoord
Andreas Hoven - Strømsgodset
Knut Ahlander - Asker
Basit Agouda - Strømsgodset
Rafik Zekhnini - Odd

Zekhnini er i startoppstillingen til Odds treningskamp mot Elfsborg i Sverige i dag. Regner med det betyr at han har meldt forfall. Synd. 

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 3788
21.03.17 11:26
helvis: Zekhnini er i startoppstillingen til Odds treningskamp mot Elfsborg i Sverige i dag. Regner med det betyr at han har meldt forfall. Synd.

Stemmer nok dette. Har vært skadeplaget siden starten av oktober og kun spilt 1 omgang på det meste siden det, og det har først vært de siste ukene. Vil tro det da er fornuftig å heller ta det litt med ro med klubben og komme seg fullt tilbake før landslaget får prioritet igjen.

Corlan
CorlanInnlegg: 3779
21.03.17 11:28
Aprilsnarr: Stemmer nok dette. Har vært skadeplaget siden starten av oktober og kun spilt 1 omgang på det meste siden det, og det har først vært de siste ukene. Vil tro det da er fornuftig å heller ta det litt med ro med klubben og komme seg fullt tilbake før landslaget får prioritet igjen.

I allefall g19. Hadde vel stilt seg litt annerledes med u21 eller a landslaget.

BigGeorge
21.03.17 11:36

Zekhnini sagaen på G19 eller skal vi si fraværet begynner å ligne NFFs styrte havari med Bersant Celina. Dette blir for dumt. Gutten har begynt å snakke om at Marokko er aktuelt.

For noen grøtnisser vi har i NFF !

(Innlegget ble redigert 21.03.17 11:37)

Aprilsnarr
21.03.17 11:44
BigGeorge: Zekhnini sagaen på G19 eller skal vi si fraværet begynner å ligne NFFs styrte havari med Bersant Celina. Dette blir for dumt. Gutten har begynt å snakke om at Marokko er aktuelt. For noen grøtnisser vi har i NFF !

Å si han har begynt å snakke om det er kanskje å ta litt i - Han har fått spørsmål og har vel sagt at han foreløpig ikke har tatt noe standpunkt da han naturlig nok føler seg knyttet til begge land. 

Jeg føler meg trygg på at hvis han mottar oppkalling til Norge og Marokko på samme tid så velges Norge. Men hvis han stadig blir sett vekk fra på landslaget til Norge, så skjønner man jo at han velger annet. Men han er 19 år, og har enda til gode å stabilisere seg skikkelig. En god og skadefri vårsesong og han er med iløpet av våren/høsten tenker jeg.

BigGeorge
21.03.17 11:49
Aprilsnarr: Jeg føler meg trygg på at hvis han mottar oppkalling til Norge og Marokko på samme tid så velges Norge. Men hvis han stadig blir sett vekk fra på landslaget til Norge, så skjønner man jo at han velger ann

Zekhnini ønsker å spille med de andre gode på sin alder. Ødegaard,Berge , Samuelsen ta gjerne med Ajer og Hansson. 

Det burde ikke være vanskelig. Men Smerud er muligens problemet.

(Innlegget ble redigert 21.03.17 11:49)

helvis
21.03.17 12:00
BigGeorge: Zekhnini sagaen på G19 eller skal vi si fraværet begynner å ligne NFFs styrte havari med Bersant Celina. Dette blir for dumt. Gutten har begynt å snakke om at Marokko er aktuelt. For noen grøtnisser vi har i NFF !

Det var jo forsåvidt greit at han ble tatt ut til en viktig i G19-kvalikk enn treningskamper med U21 når han ikke var aktuell hos Lagerback. Så er det selvsagt et ærlig valg fra Zekhnini/Odd og bli hos klubb etter skadehistorien. 

Men per i dag står han nok ikke tilbake for Ødegaard som vel har blitt vurdert som "for god" for U19 så det er noe som skurrer. Å miste Zekhnini til Marokko ville vært veldig kjipt. 

helvis
21.03.17 12:01
Aprilsnarr: Stemmer nok dette. Har vært skadeplaget siden starten av oktober og kun spilt 1 omgang på det meste siden det, og det har først vært de siste ukene. Vil tro det da er fornuftig å heller ta det litt med ro med klubben og komme seg fullt tilbake før landslaget får prioritet igjen.

Absolutt for Odd og Zekhninis del. For G19-laget er det dog et stort tap. 

Corlan
CorlanInnlegg: 3779
21.03.17 12:44

Nå er han ikke med i troppen mot Elfsborg heller. Dro han med G19 allikevel?

Aprilsnarr
21.03.17 12:53
Corlan: Nå er han ikke med i troppen mot Elfsborg heller. Dro han med G19 allikevel?

Han varmet opp med laget i Borås så det tviler jeg på. Dessverre frykter jeg skade...

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 4016
21.03.17 12:55

Hvordan er styrkeforholdet i G17-gruppa? Er det Russland som er de tøffeste motstanderne?

helvis
21.03.17 13:38
Solvgutt1: Hvordan er styrkeforholdet i G17-gruppa? Er det Russland som er de tøffeste motstanderne?
Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 4016
21.03.17 13:39

Syns jo egentlig dette virker som en ganske enkel gruppe. Når sju av åtte toere går videre burde da sjansene våre være gode? Særlig hvis vi slår Russland i dag..

Kakebart
21.03.17 14:43
Solvgutt1: Syns jo egentlig dette virker som en ganske enkel gruppe. Når sju av åtte toere går videre burde da sjansene våre være gode? Særlig hvis vi slår Russland i dag..

Ikke vår beste årgang, men en veldig heldig trekkning og tidenes mulighet til å nå EM. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg