Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jonas Grønner kan forlate Brann

NYTT TEMA
Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 3170
10.01.17 20:42

Etter at Brann hentet et nytt førstevalg på stopperplass har Grønner hatt det som beskrives som en skuffende samtale med LAN. Det hele kan ende med et salg av fjorårets U21-kaptein. Grønner hadde en solid sesong i fjor der han erstattet Demidov og Acosta i 12 kamper på en måte som gjorde at man knapt merket forskjellen. Det er solid når vi snakker et av TLs beste stopperpar. Likevel har Brann signalisert at de ikke har tillitt til å satse på ham som førstevalg denne sesongen. 

Klubber som Strømsgodset og AaFK har vist interesse tidligere. Godset hsr vel fortsatt ikke en ideell stoppersituasjon. VIF trenger også forsterkninger i forsvar og Grønner er bedre enn de dem har. Hvor tror folk at Grønner spiller i år?

Kent
KentInnlegg: 108945
10.01.17 20:43

Håper Flovik er på.

Kunne vært en fin backup til Gundersen og Ødegaard, så kan Wangberg selges.

(Innlegget ble redigert 10.01.17 20:44)

Solvgutt1
10.01.17 20:45

Grønner reiser åpenbart ikke til Tromsø for å være backup, men kunne nok tatt en plass i førsteelveren der.

Skrtel
SkrtelInnlegg: 9557
10.01.17 20:49

Ok spiller, men ville neppe vesentlig forsterket noen lag på øvre halvdel.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 6771
10.01.17 21:02

Problemet til Grønner er at han ikke er god nok per dags dato til å kapre en fast plass som midtstopper hos noen av topp 4-5 lagene.

Han kan sikkert bli mye bedre, med den rette coachingen og matchingen, ung som han er. Men hvis han ikke får det i sin egen klubb Brann, så spørs det om en overgang til en annen medaljekandidat vil hjelpe?

Helt til slutt er det kanskje et spørsmål om LAN er rette mann til å utvikle spillere.....?

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2593
10.01.17 21:08

Markus Nakkim kommer til å bli bedre enn Grønner, og er to år yngre. Men han er en typisk signering og et prosjekt for en spillerutvikler som Deila. Men, tja.

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 14285
10.01.17 21:17

Viking er ute etter ein ny stoppar. Eg hadde ikkje sagt nei takk til Grønner.

Cobi
CobiInnlegg: 55920
10.01.17 21:18

Haugesund ville ha Grønner da Brann gikk ned i Adecco, og er på jakt etter (minst) en stopper, som da skal være fysisk ruvende, men ikke nødvendigvis best i verden med ballen. Har vel også en krone og to til overgangssum, i motsetning til store deler av resten av tiggerligaen (edit: lekende godt eksemplifisert av innlegget rett over meg, som ble skrevet mens jeg skrev), selv om de tradisjonelt ikke betaler særlig i overgangssum.

Hva tror vi eventuell overgangssum vil ligge på internt i Eliteserien? En mill? To?

(Innlegget ble redigert 10.01.17 21:19)

Kurtkanon2
10.01.17 21:25
Cobi: Hva tror vi eventuell overgangssum vil ligge på internt i Eliteserien? En mill? To?

Hva er kontraktslengden? U21-spillere med minst ett års kontrakt går vel ikke for under 2 raske miller.

Spesielt ikke til "rivaler".

Cobi
CobiInnlegg: 55920
10.01.17 21:30

Ut 2018.

Nei, jeg aner ikke. Men det skal jo være kjøpere også da, og hvor mange internt i Eliteserien kan betale over 2 mill for en spiller? VIF, Godset, Rosenborg og Molde? Thats it? Og hvor mange av disse vil være interesserte i Grønner?

Klart, selges han utenlands, er saken en helt annen selvsagt.

Solvgutt1
10.01.17 21:30

Grønner har en god pasningsfot i utgangspunktet, men det er vanskelig å vedlikeholde uten spilletid.

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12267
10.01.17 21:54

Han får komme til oss da.

Vi mangler stoppere og Jonas Grønner passer brillefint.

MyWays
MyWaysInnlegg: 2981
10.01.17 22:07

Synes at Jonas bør gå for et utlån i et års tid. Det er for tidlig å gi opp Brann-karrieren.

Synes forøvrig at det er fryktelig unødvendig av Nilsen å håndtere spørsmålet på den måten som han gjør. Han kan selvfølgelig ikke love vekk spilletid, men han har samtidig gått ganske langt i å si at Grønner må finne seg en ny klubb om han ønsker seg spilletid. På en annen side er det jo også greit at han er ærlig..

Mest av alt er jeg forundret over at Grønner ikke har blitt verdsatt mer og matchet hyppigere. Han er jo åpenbart et kjempetalent, og burde vært med i planene til Brann. Dyrket frem fra eget talentarbeid (som jo koster flesk), kaptein på U21, bergenser, Brann-patriot på sin hals, gir alltid 110%, og helt åpenbart en veldig talentfull fotballspiller.. 

Det er litt skandale om han forlater Brann, men samtidig forstår jeg at han nødvendigvis (i beste fall) blir 3.valg i år også, og dermed ønsker seg vekk.

kytec
kytecInnlegg: 24407
10.01.17 22:09

Ta to år i Sogndal så vil alle TL-klubber sirkle etter deg Grønner. 

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12421
10.01.17 22:13
MyWays: Synes at Jonas bør gå for et utlån i et års tid. Det er for tidlig å gi opp Brann-karrieren.

Nei. Han er for god til å lånast ut. Han har også vore på utlån før. Som ein av tre stopparar i Brann vil han få bra med speletid uansett då Brann skal vere med i tre turneringar. Med kontrakt ut 2018 er det ingen grunn til at Brann plutseleg skal selge han sjølv om ein har lovande Knutsen i bakhand. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 46513
10.01.17 22:14

Bare å Gønne på 

zetta
zettaInnlegg: 6437
10.01.17 22:16
MyWays: Synes at Jonas bør gå for et utlån i et års tid. Det er for tidlig å gi opp Brann-karrieren.

Det ville jo vært den fornuftige løsningen.

MyWays
MyWaysInnlegg: 2981
10.01.17 22:22
Hatleking: Nei. Han er for god til å lånast ut. Han har også vore på utlån før. Som ein av tre stopparar i Brann vil han få bra med speletid uansett då Brann skal vere med i tre turneringar.

Jeg tror at Grønner i utgangspunktet er det soleklare 3.valget i Brann. Og jeg tror selvfølgelig at Nilsen ønsker å beholde Grønner, fordi han da har 3 solide midtstoppere til sin disposisjon. 

Dette med at Grønner nå kan bli solgt, og at Nilsen uttaler slik som han gjør, bunner nok ned i at Grønner selv vil vekk. 

Kurtkanon2
10.01.17 22:46
MyWays: Dette med at Grønner nå kan bli solgt, og at Nilsen uttaler slik som han gjør, bunner nok ned i at Grønner selv vil vekk.

Med forbehold om at dette stemmer: I RBK ville han øyeblikkelig blitt lagt ut for salg hvis han ikke lenger ville være i klubben.

Åssen er policyen i Bergen?

den12mann
den12mannInnlegg: 8329
11.01.17 09:45
Kurtkanon2: Åssen er policyen i Bergen?

"– Har du inntrykk av at Jonas Grønner ønsker å være her?

– Det må jeg nesten ta med ham. Men vi har Pallesen, og hvis det er sånn at han (Jonas Grønner) ikke ønsker å være her, så må vi se på det. Men Jonas har vist at han har nivået inne. Jeg er fornøyd med Jonas, og jeg er fornøyd med Pallesen, så dette er et luksusproblem."

" Kan dere være villige til å selge Grønner, Nilsen?

– Alle er til salgs. Det avhenger også av hvor sterkt de ønsker å være her. Vi må ha tre midtstoppere som vi kan stole på. Å beholde alle fire tror jeg blir én for mye, sier Nilsen."

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg