Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lars Lagerbacks Norge

NYTT TEMA
FiftyShadesOshea
FiftyShadesOsheaInnlegg: 30
16.02.17 16:24

Lagerback hevdet han har 40 spillere på listen over de aktuelle. Jeg tror vi kommer til å spille en konservativ 4-4-2 med følgende spillere:

Jarstein - Elabdelloui, Forren, Nordtveit, Aleesami - Helland, Johansen, Skjelbred/Tettey, Elyonoussi - Diomande, King

Slik jeg ser det er svakheten stopperparet. Synes Nordtveit er bedre enn Hovland, til tross for hans svake form for West Ham. Skjelbred var dårlig under Høgmo, men spilte helt ute av hans posisjon. Tror Lagerback vil få mer ut av han på midten.

Hva tenker dere når det gjelder formasjon og spillere Lagerback vil bruke?

meco
mecoInnlegg: 3012
16.02.17 16:37

Det kan godt bli sånn. Vet ikke om Dio er så åpenbar akkurat nå. Har vel falt litt av i Hull.
Kan se for meg at LL trekker inn et par tre "svensker". Berget, Rogne(?) og Eikrem i troppen hvertfall kanskje.
Tror også RYJ vil være en spiller etter LLs bok.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 4500
16.02.17 16:39
FiftyShadesOshea: Aleesami

Han har havnet helt i ute i kulden nå, tror ikke han er med mot Nord- Irland. Samme gjelder Forren som per nå ikke har funnet ny klubb og ikke er velkommen i Molde. 

(Innlegget ble redigert 16.02.17 16:40)

northside
northsideInnlegg: 35185
16.02.17 16:40
InDeilawetrust: Samme gjelder Forren som per nå ikke har funnet ny klubb og ikke er velkommen i Molde.

Ikke er velkommen i Molde/har takket nei til et tilbud fra klubben.

Det siste er nok mer riktig.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 4500
16.02.17 16:41
northside: Ikke er velkommen i Molde/har takket nei til et tilbud fra klubben.

Ble nok satt litt på spissen ja. Poenget er at han neppe spiller den neste Landskampen. 

(Innlegget ble redigert 16.02.17 16:41)

St14al3x
St14al3xInnlegg: 10482
16.02.17 17:25

Feil. Han vraka oss for noen måneder siden, på veldig smålig vis, visstnok. Nå har han tydeligvis kommet krypende tilbake. Man kan si mye rart om OGS, men at han ikke er stolt er ikke en av dem.

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 1757
16.02.17 17:28

Tror LL kommer til å foretrekke Søderlund om han er skadefri og spiller for klubblaget sitt fordi han er en typisk jobbespiss.

(Innlegget ble redigert 16.02.17 17:28)

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13295
16.02.17 18:11

Fetter Elyonoussi inn for Helland på motsatt kant så ligner det på noe. Eller Dæhli når han er fit. Stopperparet ser ikke helt bra ut heller. Rogne inn for Forren. Søderlund og Henriksen også aktuelle sammen med King.

Thpe
ThpeInnlegg: 27490
16.02.17 19:02
meco: Tror også RYJ vil være en spiller etter LLs bok.

Liten, klossete og et par fine langpasninger hvert skuddår?

Her finnes det bedre alternativer....

Lanserer forresten Heerenveens Morten Thorsby!

meco
mecoInnlegg: 3012
16.02.17 19:07
Thpe: Lanserer forresten Heerenveens Morten Thorsby!

Thorsby ser ut som en som er på gang, enig i det. Håpet samme med Sørloth også, men har vel ikke vist så god form i det siste?

St14al3x
St14al3xInnlegg: 10482
16.02.17 19:46

Thorsby virker utrolig upålitelig og klønete hva angår ballbehandling. Han har løpskapasitet, lite annet.

BalderGalland
BalderGallandInnlegg: 568
16.02.17 21:00
St14al3x: Thorsby virker utrolig upålitelig og klønete hva angår ballbehandling. Han har løpskapasitet, lite annet.

Beskrivelsen av Thorsby minner jo veldig mye om en av Norges beste midtbanespillere på 90-tallet?

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 3756
16.02.17 21:04
St14al3x: Thorsby virker utrolig upålitelig og klønete hva angår ballbehandling. Han har løpskapasitet, lite annet.

Men viste hvertfall i den korte tiden han var i Stabæk at han hadde et fint driv med ballen, kunne vende opp på egen banehalvdel og sette fart fremover. Men synes det er overraskende at en noen hengslete spiller er å finne på midtbanen. Regner med at Heerenveen hadde fulgt han en stund før han signerte for laget fra skøytebyen.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31429
17.02.17 13:10
FiftyShadesOshea: Jarstein - Elabdelloui, Forren, Nordtveit, Aleesami - Helland, Johansen, Skjelbred/Tettey, Elyonoussi - Diomande, King Slik jeg ser det er svakheten stopperparet. Synes Nordtveit er bedre enn Hovland, til tross for hans svake form for West Ham. Skjelbred var dårlig under Høgmo, men spilte helt ute av hans posisjon. Tror Lagerback vil få mer ut av han på midten. Hva tenker dere når det gjelder formasjon og spillere Lagerback vil bruke?

Jeg synes Jarstein i mål, Omar og Aleesami på backene og King på topp virker ganske åpenbare. Spiss nr 2 er mer åpent.

Spørmålet, og nøkkelen til suksess, blir hva som skjer med midtforsvaret og midtbanen. Man er nødt til å få satt et godt fungernde midtstopperpar, samt finne en konstellasjon på midtbanen som fungerer og beskytter forsvaret på en god måte.

Med Norges mannskap, er jeg egentlig skeptisk til en flat firer på midten. Synes overhodet ikke vi har kantspillere til det, og er stygt redd for at komboer med to av Selnæs, Johansen, Tettey, Skjelbreid blir for tynt. Kunne egentlig tenkt meg en trio med Selnæs, Johansen og Skjelbreid sentralt, men usikker på om Lagerbäck vil spille slik.

jorkje
jorkjeInnlegg: 3796
17.02.17 14:22
Siem-de-Jong: Men viste hvertfall i den korte tiden han var i Stabæk at han hadde et fint driv med ballen, kunne vende opp på egen banehalvdel og sette fart fremover.

Da har du en mer aktuell spiller i Sander Berge.

FiftyShadesOshea
FiftyShadesOsheaInnlegg: 30
17.02.17 18:30
InDeilawetrust: Han har havnet helt i ute i kulden nå, tror ikke han er med mot Nord- Irland. Samme gjelder Forren som per nå ikke har funnet ny klubb og ikke er velkommen i Molde.

Synes Aleesami har vært en av de bedre i de siste kampene under Høgmo, og jeg vil tro han er førstevalg på venstrebacken fortsatt. Enig i det du sier om Forren; han blir trolig ikke å se mot Nord-Irland. Hovland på stopper med Nordtveit? Ajer? Rogne? Usikker på nivået til disse spillerne i mer "anonyme" ligaer.

Haye
HayeInnlegg: 2062
17.02.17 19:41
KongOlav2: Selnæs,

Hver gang han spiller mot noenlunde bra internasjonal motstand går det altfor fort for han. Ser det i går mot Manchester United og vi så det i U21 kampen. Han må forbedre seg kraftig her for at han skal forsvare en sentral plass på midbanen. Spesielt under lagerback vil jeg tro.

Haye
17.02.17 19:42
jorkje: Da har du en mer aktuell spiller i Sander Berge.

Enig men Berge er vel mer en def midbane spiller. Kommer nok først og fremst til å konkurerre med Selnæs og Ciljan.

Haye
17.02.17 19:47
BalderGalland: Beskrivelsen av Thorsby minner jo veldig mye om en av Norges beste midtbanespillere på 90-tallet?

Fossum har jo også veldig bra løpskapasitet men endel bedre teknikk enn Thorsby. Synes Thorsby har litt mer trøkk i spillet men sånn allround vil jeg si Fossum er en bedre spiller.

Haye
17.02.17 20:16
InDeilawetrust: Han har havnet helt i ute i kulden nå, tror ikke han er med mot Nord- Irland. Samme gjelder Forren som per nå ikke har funnet ny klubb og ikke er velkommen i Molde.

Aleesami starter idag.

(Innlegget ble redigert 17.02.17 20:17)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg