Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Florø Klubbtråd

NYTT TEMA
sTIMEN87
sTIMEN87Innlegg: 7223
21.04.17 12:55
jatilnei: Med andre ord så kan jo du og et par til her styre helt på egen hånd da. Siden vi ikke følger kampene til Florø og laget like tett som de mest hardbarka supporterne? Selvfølgelig kan man uttale seg om en kamp.......og man kan til og med gjøre det mer objektivt enn en som sitter med de tjukkeste supporterbrillene. Lokalpressen er ikke objektiv. Spillerne selv er ikke objektive. Supporterne er ikke objektive. At supporterne buer, spillerne klager og lokapressen sutrer er ikke akkurat noen fasit på straffesituasjonene. Kanskje skulle dere hatt en straffe......diskutertbare situasjoner er det i de fleste kamper.

Hæ..?.

Joda men det passe patetisk å si noe om situasjonene jeg har nevnt,uten å faktisk ha sett de skikkelig. Den ser du vel..?.

Sier ikke at nøytrale supportere/eksperter ikke kan uttale seg,men da må man jo ha sett situasjonene(for vi snakker om det her),for å kunne uttale seg på en skikkelig måte. Med et saklig grunnlag vel og merke.

Altså føler du seriøst at alt jeg har skrevet rundt det,bare er i affekt fordi jeg er Florø supporter..?. Greit nok at jeg har supporterbriller,men det får jaggu meg være måte på. Jeg uttaler meg om noe BEGGE lag reagerte på. Til og med de få Levanger supporterene som tok turen(3stk?) var enig i at dommeren ikke hadde en så altfor god dag på jobben.

Kan ikke en lokalavis være objektiv..?. Så Glomdalen er aldri objektiv..?.

Spillerene bare uttaler seg om situasjoner de føler er feil eller riktig. Sånn har det alltid vært. Så er det opp til hver enkelt å føle om man er enig eller uenig i det. Men da skal man faktisk ha sett situasjonene som en reagerer på,for at man skal kunne uttale seg om det.

Vel supportere kan være både objektiv og subjektive,alt etter som. Her kan ikke du ta alle over en kam. Men det som er sikkert er: Når ALLE(99,9%) av de som var på stadion + lokalavisene i Florø/Flora og Trøndelag(Trønder Avisa) var enig i at dommeren var uvanlig svak,ja da må det nesten være noe i det. Hvis en nekter på det,er en bare bevisst vrang og vanskelig.

Det er en soleklar indikasjon på det,når ALLE var enig i at han hadde en ufattelig svak dag på jobben. Det verste er at jeg ikke setter det på spissen heller.

Nei vi skulle hatt 3 straffer. Men spillerene følte vi skulle hatt minst 3. Så kan du være enig eller uenig.

Men en ting er som sagt sikkert: ALLE var enig i at han hadde en ufattelig svak dag på jobben. Ikke bare på grunn av straffene en skulle hatt,men han gjorde mange merkelige valg utenom.

sTIMEN87
21.04.17 13:04
Aguero16: Eg har ikkje sett situasjonene. Eg uttaler meg på grunnlag av va to kompiser som var på kampen. Eg bare forteller at dei var ikkje enig i at det skulle være tre straffer som du og stimen meiner. At det er misnøye med dommere skjer i kvar kamp i kvar runde. Sånn er det berre. Kor stor misnøyen er varierer sjølvsagt.

Du har ikke sett situasjonene en gang,men alikavel så stoler du blindt på det et par kompiser har sagt. Da forstår jeg hva det går i.

Kan jeg spørre: Er de Florø supportere,eller bare *nøytrale*,som ville se kampen..?. Men uansett de kan i allefall bekrefte at 99,9% av de som var på kampen var svært misfornøyd. Ikke bare vi som er medlemmer ii Stimen Florø Supporterklubb. Bare så det er sagt her.

Skal nevne alle 3 jeg føler vi burde hatt straffe for:

nr 1: Rashad Muhammed. Han blir soleklart hekta/felt innenfor 16 meter i 1 omgang. Det er i mine øyne utrolig at han ikke dømte noe.

nr 2: Stefan Aase. Blir soleklart meid ned fra siden,uten at Levanger spiller er på ball. Man får knapt en mer soleklar straffe. Den var uten tvil innenfor 16 meteren.

nr 3: Kristoffer Ryland. Blir soleklart meid ned/takla bakfra innenfor 16 meteren. Den kanskje mest soleklare av alle 3. Her hadde ikke Levanger spilleren noe i nærheten av kontroll. Fullstendig ubegripelig fortsatt at dommer ikke gjorde noe.

Alle 3 situasjonene burde det blitt blåst på. Alle 3 er klare. Aase og Ryland sine de mest klare. Men den på Rashad var nokså klar den og.

Godt mulig det er misnøye med dommere i hver kamp,men ikke like stor. For det er ikke i hver kamp at BEGGE leirer føler de blir snytt for straffer og det attpåtil minst 4 stk.

sTIMEN87
21.04.17 13:14
Diego71: Det blir spennende med Badou. Han er jo uprøvd, men har hørt at han har noe ekstra ved seg som virker svært lovende. Ellers er jeg enig i det du skriver. Kupen er forhåpentligvis klar til helga, slik at laget får litt flere strenger å spille på offensivt. Ser for meg denne lagoppstillingen dersom alle er friske:

Det blir det garantert,bare han blir klar snart..

For vi har venta lenge på han nå. Men som sagt etter ryktene skal han være klar snart.

Han er uprøvd på nivået,men hvor mange spillere i årets sesong er ikke det. Kan ta et eksempel: Simen Reksten Solheim kom inn som venstreback i 2 omgang mot Levanger. Han hadde aldri spilt i 1 div før,men tok nivået med bravur.

Badou viste på La Manga at hvis det er nivået i Obos,at han vil ta nivået med storm. Greit høres ut som jeg har store forventninger til han nå,men uten forventninger kan man like godt legge alt supporterutstyret på hylla,både som Florø supporter og Arsenal supporter(Det er klubben i England).

Jepp han virker svært lovende og interessant ut. Det han viste på La Manga var utrolig. Ikke bare fart og teknikk,men han hadde ekstrem fart og ikke minst en utrolig spenst. Når han i tilegg var en sikker avslutter i tilegg,ja da er det ikke så rart at han har store forventninger til han. Men så er det opp til han å vise hva han er god for. Det er umulig å si om han vil innfri.

Kupen er forhåpentligvis klar til helga. Han blir viktig som det bindeleddet han er. For man merka at Rashad ikke fikk ut sitt register ved å spille som ensom spiss. Det går an i ny og ne,men det er nok neppe hans foretrukkede posisjon. Så ja laget får uten tvil flere strenger å spille på med Rashad i sin vante posisjon(høyreving og eller bak spissen). Det vil Arendal få merke er min spådom.

Jeg er 100% enig i lagoppstillingen,om Rognsø da velger å ikke benke en av Aase brødrene. Men kan bli en liten forandring i uttaket,om Badou blir klar til kampen i tide. Det får jeg faktisk håpe,for vi trenger han virkelig i det offensive spillet. Han gir oss en ekstra dimensjon i spillet.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:14)

lawrenc
lawrencInnlegg: 903
21.04.17 13:22
sTIMEN87: Han er fra Førde/Jølster,men klarer liksom ikke å vise misnøyen. Jeg forstår egentlig ikke det. Men han om det

Du forstår det ikke nei. Dette hatet du har til nabobyen er enveis det eller?

lawrenc
21.04.17 13:24
sTIMEN87: Vel supportere kan være både objektiv og subjektive,alt etter som

Fasinerende å se hvordan du snur kappa med vinden hele veien. Plutselig kan både spillere og supportere være objektive, i en annen setting så fornekter du hva profesjonelle journalister sier fordi de har en fortid i en eller annen klubb og derfor ikke til å stole på

lawrenc
21.04.17 13:25
sTIMEN87: han hadde en ufattelig svak dag på jobben.

I det minste så har en jobb Stimen. Ikke alle som kan skryte av det

sTIMEN87
21.04.17 13:48
lawrenc: Du forstår det ikke nei. Dette hatet du har til nabobyen er enveis det eller?

Jeg skreiv litt feil der.

Det skulle stått at han IKKE klarer å legge skjul på misnøyen,sjøl om han prøver så godt han kan.

Men nei det går nok ikke bare en vei. Godt er jo det. For det bare bekrefter alt en har trodd opp gjennom årene.

sTIMEN87
21.04.17 13:49
lawrenc: Fasinerende å se hvordan du snur kappa med vinden hele veien.

Som sagt så kan man være både objektiv og subjektiv. Men som vanlig prøver du å vri og vende på det.

Men fint å se at jeg facinerer deg i så stor grad.

GaTr
GaTrInnlegg: 3114
21.04.17 13:51
sTIMEN87: For det bare bekrefter alt en har trodd opp gjennom årene.

Svar helt ærlig nå Stimen, dine bekreftelser kan vel i stor grad sies å bli sementert i samme sekund som tanken først inntreffer hos deg?

sTIMEN87
21.04.17 13:52
lawrenc: I det minste så har en jobb Stimen. Ikke alle som kan skryte av det

Si meg kjenner du meg eller..?.

I såfall ja hvorfor er du så forbanna redd for å si det privat..?. Nei vent: Du er en feig liten kylling,som prøver å kamuflere deg via et nick på nettet.

Kan bare håpe at jeg tar feil om det.

Så kan jeg legge til at til og med mange jeg kjenner,ikke har noe peiling på om jeg har jobb eller ei. Det inkluderer nok deg å.

sTIMEN87
21.04.17 13:53
GaTr: dine bekreftelser kan vel i stor grad sies å bli sementert i samme sekund som tanken først inntreffer hos deg?

Haha..

Altså frekkheten lenge leve på nettet. Folk har det bare i kjeften her inne.

Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du er så frekk..?. For jeg klarer bare ikke å komme på en.

Men når sant skal sies så var forsøket ditt dårlig.

jatilnei
jatilneiInnlegg: 294
21.04.17 13:59
sTIMEN87: Hæ..?. Joda men det passe patetisk å si noe om situasjonene jeg har nevnt,uten å faktisk ha sett de skikkelig. Den ser du vel..?. Sier ikke at nøytrale supportere/eksperter ikke kan uttale seg,men da må man jo ha sett situasjonene(for vi snakker om det her),for å kunne uttale seg på en skikkelig måte. Med et saklig grunnlag vel og merke. Altså føler du seriøst at alt jeg har skrevet rundt det,bare er i affekt fordi jeg er Florø supporter..?. Greit nok at jeg har supporterbriller,men det får jaggu meg være måte på. Jeg uttaler meg om noe BEGGE lag reagerte på. Til og med de få Levanger supporterene som tok turen(3stk?) var enig i at dommeren ikke hadde en så altfor god dag på jobben. Kan ikke en lokalavis være objektiv..?. Så Glomdalen er aldri objektiv..?. Spillerene bare uttaler seg om situasjoner de føler er feil eller riktig. Sånn har det alltid vært. Så er det opp til hver enkelt å føle om man er enig eller uenig i det. Men da skal man faktisk ha sett situasjonene som en reagerer på,for at man skal kunne uttale seg om det. Vel supportere kan være både objektiv og subjektive,alt etter som. Her kan ikke du ta alle over en kam. Men det som er sikkert er: Når ALLE(99,9%) av de som var på stadion + lokalavisene i Florø/Flora og Trøndelag(Trønder Avisa) var enig i at dommeren var uvanlig svak,ja da må det nesten være noe i det. Hvis en nekter på det,er en bare bevisst vrang og vanskelig. Det er en soleklar indikasjon på det,når ALLE var enig i at han hadde en ufattelig svak dag på jobben. Det verste er at jeg ikke setter det på spissen heller. Nei vi skulle hatt 3 straffer. Men spillerene følte vi skulle hatt minst 3. Så kan du være enig eller uenig. Men en ting er som sagt sikkert: ALLE var enig i at han hadde en ufattelig svak dag på jobben. Ikke bare på grunn av straffene en skulle hatt,men han gjorde mange merkelige valg utenom.

Slik er desverre Obos. Man møter ofte dommere som kan prege kampene og gjøre mange feil. Trøsten får være at det rammer alle lag og det over en sesong som regel jevner seg ut. Kongsvinger har også hatt avgjørende dommeravgjørelser imot seg (iallfall de to første kampene), men det må man bare legge bak seg.

Sier heller ikke at dere ikke skulle ha hatt straffe, men det er vel ingenting som tilsier (oppsummeringer, høydepunkter, andre som har sett kampen osv) at dere ble snytt for en haug med straffer. Det er jo uansett ikke noe man får gjort noe med nå. Dere fikk ikke straffe....sånn er det. Så får lokalpressen mene hva de vil.

Og nei.....Glomdalen er ikke objektive de heller. De skriver fra et Kongsvingerperspektiv, og som annen lokapresse så prøver de og fremheve hvor gode KIL har vært og hvor "nærme de var seieren" hehe. Vi kan sammenligne hva som skrives i Firdaposten og Glomdalen når KIL og Florø møtes senere i vår :-)

Og spillerne selv? Skal vi oppsummere iløpet av en kamp hvor mange ganger spillerne mener de skulle ha hatt straffe? Det gjelder mitt eget lag også......raske tekniske spillere som ofte detter lett. Det skal ofte ikke så mye til for og få de litt ut av balanse.

Jeg skal love deg at alle har her inne har hatt det slik du har det nå, fordi alle lag møter av og til dommere man rett og slett ikke forstår en dritt av........og du kommer garantert til og møte det igjen iløpet av sesongen. Også er det som sagt disse supporterbrillene da. Alle kan være enige om at en dommer er dårlig i en kamp....men når man går inn i hver situasjon så er det ikke sikkert at Levangerspillerne hadde vært såååå enige de heller. Og vi kan vel være enige om at dine supporterbriller er ganske tjukke ikke sant hehe :-) ? Og jeg tviler også på at Levanger er enige i at dere skulle ha hatt tre straffer......eller?

(Innlegget ble redigert 21.04.17 14:02)

sTIMEN87
21.04.17 14:18
jatilnei: men når man går inn i hver situasjon så er det ikke sikkert at Levangerspillerne hadde vært såååå enige de heller. Og vi kan vel være enige om at dine supporterbriller er ganske tjukke ikke sant hehe :-) ? Og jeg tviler også på at Levanger er enige i at dere skulle ha hatt tre straffer......eller?

For å prøve å gjøre innlegget kort:

Jeg har IKKE gått inn i hver situasjon,men nevnt situasjoner som jeg/vi følte var soleklare. Når spillerene,lokalavis,trener og you name it føler det samme føler jeg personlig at det er noe i det.

Det må man bare kunne forstå. Har heller aldri sagt at alle situasjonene i kampen var feil,men uten å overdrive var %andelen ekstremt negativ for dommeren. Kan med hånda på hjertet si at jeg føler 99% av alle situasjonene,var prega av feil og usikkerhet. Ikke bare jeg personlig som føler det,det kan jeg garantere deg. Hadde du sjøl vært på stadion å sett kampen,så tror jeg nok du hadde fått et annet syn.

Tror ikke Levanger spillerene skal si noe egentlig,for de var med på å klage til lokalpressen i Trøndelag om de samme tingene. Som at de skulle hatt 1 straffe,at man følte dommer gjorde mange rare valg osv.

Så tror jeg heller ikke at de i ettertid hadde sagt konstant,at ingen av situasjonene jeg har nevnt ikke var straffe. Tror de hadde vært ærlig på det.

At spillere er lette og små er på ingen måte en god nok unnskyldning for å ikke dømme det man skal. Man skal følge reglementet uansett.

Så får vi se utover sesongen om det virkelig jevner seg ut. For det skal en del til for at det gjør det. Det er nemlig en ting en har fort for å glemme: Å det er at ingen kamper er like. Tror ikke at man vil finne så fryktelig mange kamper der en unnlater å dømme minst 4 straffer i,som attpåtil var klare. Men det vil jo fort vise seg..:).

Så for min del ser jeg framover,og har allerede hodet mitt mot Arendal kampen og Arsenal sin kamp mot City på søndag.

Får håpe på en litt mer konsekvent og rettferdig dommer i den kampen. En som faktisk klarer å holde hodet klart,følge reglene og faktisk har oversikt over det som skjer. Får håpe man får det i Arsenal sin kamp å. Bare så det er nevnt i samme slengen.

Hehe,ja vi får ta oss en diskusjon på det når Florø møter KIL. Så jeg er utrolig spent på hva de har å si da.. Får bare håpe at ting ikke sklir ut. Kan risikere at det blir full uttrykkning til stadion da,hehe..:).

jatilnei
21.04.17 14:30
sTIMEN87: Så for min del ser jeg framover,og har allerede hodet mitt mot Arendal kampen og Arsenal sin kamp mot City på søndag.

Ja, det er egentlig ikke noe annet og gjøre....for det som er dømt får man uansett ikke gjort om igjen (iallfall ikke slike situasjoner).

Og det blir ikke lett det heller.......Arendal hadde jo faktisk litt forventninger på sine skuldre. Kanskje det er litt høye skuldre etter tre strake tap som Florø kan utnytte?

Eller kanskje Arendal bare gir full gass?

sTIMEN87
21.04.17 14:39
jatilnei: Kanskje det er litt høye skuldre etter tre strake tap som Florø kan utnytte?

Tror at et Florø lag med lave skuldrer endelig får vist hva man er lagd av.

For jeg tror Arendal frykter kampen. Som de nesten MÅ ha 3 poeng i,for å holde oppe kontakten med de andre. Nå skal det sies at Jerv feks kanskje har et enda større press på seg,men Arendal har jo de fleste trodd at skulle gjøre det sterkere.

Skal ærlig og ydmykt si at kampen er åpen i utgangspunktet,men utfra hva Florø og Arendal har vist til nå bør Florø vinne kampen.

For klarer Florø å fortsette det man har vist til nå pluss at man endeig klarer å være effektive,ja da vil seieren komme. Å det tror jeg absolutt at den gjør mot Arendal om en klarer å beholde roen i spillet og sette sjansene.

jatilnei
21.04.17 15:16
sTIMEN87: Skal ærlig og ydmykt si at kampen er åpen i utgangspunktet,men utfra hva Florø og Arendal har vist til nå bør Florø vinne kampen.

Hehe hva begge lagene har vist hittil kan man på mange måter ta og kaste i søplebøtta.....iallfall så tidlig. Dette er kokosligaen.....ligaen der man kan rundspille topplag den ene runden og slite mot bunnlag neste runde.

Arendal har nok ikke hatt marginene med seg......og skulle de tape også den fjerde kampen så tror jeg det setter seg i hodene deres (om det ikke har gjort det allerede).

Det kan slå litt begge veier.

Skulle jeg tippet så hadde jeg satt U på denne tror jeg. Tror det blir tett, jevnt og relativt lite mål.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 15:18)

Aguero16
Aguero16Innlegg: 958
21.04.17 15:29
sTIMEN87: Du har ikke sett situasjonene en gang,men alikavel så stoler du blindt på det et par kompiser har sagt. Da forstår jeg hva det går i.

MEN, eg skal stole blindt på deg altså? Hallo. Ja dei eg har snakket med stoler eg på. Dvs, dei har over gjennomsnittet god peiling på fotball. Men dette er egenvurderinger. Dvs, hadde eg sett situasjonane, så hadde eg kanskje sagt 3 straffer. Uansett, eg skriv berre det eg har høyrt. Kvifor du skal hisse deg så voldsomt opp for det skjønner eg ikkje.

HeiaHodd12
HeiaHodd12Innlegg: 140
21.04.17 15:39

Velkommen til OBOSligaen! Slike dommere får alle lag oppleve igjennom en sesong. Denne dommeren, samt flere andre har flere ganger fått adrenalinet og pulsen til å pumpe litt hardere på meg. Jeg kan garantere at Florø vil få flere slike dommere i løpet av sesongen. Det er bare å bli vant med det.
Jeg så kampen, men har ikke sett reprise av straffe-episodene. Jeg kan bare huske to straffe-episoder til Florø, hvor den første med Aase ikke var straffe i mine øyne. Noe Florø-legenden Bengt Solheim Olsen som kommenterer for Eurosport også var enig i. Han mente at dommeren gjorde rett i å ikke dømme straffe. 
Den andre situasjonen var det Ryland som gikk i bakken innenfor 16-meteren. Den syns jeg Florø burde fått straffe for.
Likevel, begge situasjonene var slik at noen dømmer straffe, mens andre dømmer ikke. De var ikke soleklare, men kunne blitt dømt på. Dommeren gjorde mye rart ellers i kampen og hadde ikke sin beste dag på jobb, uavhengig av straffesituasjonene.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 15:39)

janko_7
janko_7Innlegg: 681
21.04.17 15:55

Jeg lurer på en ting sTIMEN87 Hvordan kan alle 1500 vite om han ble felt innenfor 16 metern???? Eller du??

Atrapskhi
AtrapskhiInnlegg: 711
21.04.17 16:04
sTIMEN87: Tja lydnivået fra et kamera som man ikke klarer å vise situasjoner 100% riktig med,gir nok neppe et godt bilde på hvor godt lydnivå det faktisk var.

Det var da en ytterst merkelig kommentar. Om kameraet hadde vist hver eneste situasjon knivskarpt, eller om det hadde pekt rett opp i skyene hele kampen har vel ingenting å si for hvordan lyden fra publikum ble fanget opp?

Men du svarte ikke på hvor Stimen står? Fra kameraet så jeg noen få Levangersupportere helt til venstre. Så så jeg et Stimen-flagg midt på, men der var det jo bare sittende. Står dere på samme side som kameraet?

stikkpillen
stikkpillenInnlegg: 14007
21.04.17 16:07

Det er bare tribune på en side. Tror nok sTimen tar godt i når han kaller stemningen for "kok"

Atrapskhi
21.04.17 16:32
sTIMEN87: vi supportere var ganske så høylytte av oss og ga god lyd fra oss. Kansje ikke så ofte i forhold til sanger,men i forhold til situasjoner,+ at vi prøvde å få med oss det øvrige publikummet med *Florø,Florø,Florø!* mange,mange ganger i løpet av kampen. Så kan man kritisere for å ikke synge sanger. Men her skal vi unnskyldes litt: For ganske mange blant publikum kan ikke sangene våre. Da blir det vanskelig. Men vi jobber intenst med det. Tro meg. Man har tatt mange steg i riktig retning. Men det handler om å få med alle. Det tar tid. Man må øve inn sanger man føler passer,få med så mange man klarer og få det ut i praksis. Men vi gjør som sagt så godt vi kan for å få det til. Så jeg kan ikke si noe annet enn at vi tar steg for steg,for å forbedre oss. Vi er fortsatt i startfasen av å skape en kultur.

Jeg har full forståelse for at man ikke er i verdenstoppen med en gang. Jeg var selv en av fire initiativtagere til å starte Fossefallet supporterklubb i 2005 i 2. div. Det var ikke akkurat veldig mange syngende der det første året heller. Det ble flere etter at jeg gav meg (Jeg velger å ikke sette de to tingene i sammenheng) :)

Men et godt råd er å klumpe dere mer sammen, og iallefall stå. Blir liksom mer trykk i volumet når man står enn når man sitter. Om det er slik at det er dere som var omtrent på midtbanen tvers overfor kameraplasseringen så så det ut som om dere satt på en lang rekke på den nederste raden?

Edit: Ser jeg tar feil der. Dere sitter ikke bare på lang rekke. Men dere bør stå, ikke sitte

(Innlegget ble redigert 21.04.17 16:52)

sTIMEN87
21.04.17 16:54
jatilnei: Hehe hva begge lagene har vist hittil kan man på mange måter ta og kaste i søplebøtta.....iallfall så tidlig. Dette er kokosligaen.....ligaen der man kan rundspille topplag den ene runden og slite mot bunnlag neste runde. Arendal har nok ikke hatt marginene med seg......og skulle de tape også den fjerde kampen så tror jeg det setter seg i hodene deres (om det ikke har gjort det allerede). Det kan slå litt begge veier. Skulle jeg tippet så hadde jeg satt U på denne tror jeg. Tror det blir tett, jevnt og relativt lite mål.

Joda forsåvidt men er viktig at laget fokuserer på det de har gjort bra til nå.

Så får man terpe på de tingene man føler har vært mindre bra. For en behøver ikke å uroe seg: Teamet rundt laget fokuserer alltid på neste kamp. Alltid. Så der står nok kun hva en må gjøre mot Arendal for å vinne i fokus.

Godt mulig at de har hatt litt marginer i mot seg,det kan jeg ikke svare på. Men samtidig føler de nok litt frykt for å tape, i en kamp hvor de strengt talt må vinne. Sjøl om det er tidlig i sesongen enda. Alt kan fortsett skje,ingen tvil om det.

Det kan slå begge veier ja.

For Florø sin del blir det viktig å beholde roen i spillet og sette sjansene man får. Da bør man ha gode muligheter for 3 poeng. Men kan samtidig fort ende med en uavgjort å lite mål

sTIMEN87
21.04.17 16:57
Aguero16: MEN, eg skal stole blindt på deg altså? Hallo. Ja dei eg har snakket med stoler eg på. Dvs, dei har over gjennomsnittet god peiling på fotball. Men dette er egenvurderinger. Dvs, hadde eg sett situasjonane, så hadde eg kanskje sagt 3 straffer. Uansett, eg skriv berre det eg har høyrt. Kvifor du skal hisse deg så voldsomt opp for det skjønner eg ikkje.

Nei poenget var bare at du ikke har sett situasjonene,men bare stoler blindt på det uten å faktisk vite. Men samtidig forstår jeg deg.

Nei jeg hisser meg ikke opp. Bare poengterer at det er morsomt at du bare stoler blindt på de,uten å faktisk ha sett situasjonene.

Hvor er disse kompisene dine i fra da..?. Bare lurer.

sTIMEN87
21.04.17 17:05
HeiaHodd12: Velkommen til OBOSligaen!

Jo å takk for det..!:).

Men altså hadde faktisk forventa en viss nivåøkning på dommerene og..:). Det var ikke tilfelle på mandag.

Man må sikkert regne med å bli bortdømt i enkelte kamper,men seriøst vi skulle hatt 3 straffer i tilegg til at han gjorde mange rare valg utenom.

Straffe nr 1: Rashad Muhammed blir meid ned/takla kontant innenfor 16 meter,hvor Levanger spiller aldri er på ball. Uten tvil et straffespark.

Straffe nr 2: Som du desverre er uenig i,men som alikavel er straffe. Levanger spilleren meier Stefan Aase ned fra siden og er aldri på ball. Har ingenting å si at spilleren er liten og lett. Når man tar bare spiller uten å være i nærheten av ball,er det uten tvil straffe. Så kan man diskutere fram og tilbake om man føler kontakten var mild eller hard. Men i mine øyne hard nok. Altså en klar straffe i mine øyne.

Straffe nr 3: Kristoffer Ryland(Fikk du seriøst ikke med deg den..?). Her blir Kristoffer meid ned bakfra,hvor Levanger spilleren som felte han ikke var i nærheten av ballen. Soleklar straffe,som i tilegg burde blitt belønna med minst gult kort.

Så kan man si at sånne ting jevner seg ut,men tviler på at man får sett så grove feil i så mange kamper i årets sesong at det gjør noe. Ting vil jevne seg ut når det gjelder feil generelt,men neppe på så grove feil.

Men uansett jeg har blikket mitt retta mot neste kamp. Jeg har glemt kampen mot Levanger nå. Så nå handler alt om å få til et bra resultat mot Arendal,og da aller helst en seier.

Her må en bare fortsette å beholde roen i spillet og sette sjansene. Da vil seieren komme.

sTIMEN87
21.04.17 17:06
janko_7: Jeg lurer på en ting sTIMEN87 Hvordan kan alle 1500 vite om han ble felt innenfor 16 metern???? Eller du??

Det er fordi at tribunen er ganske tett mot banen. Man ser kanskje ikke det 100% som på nært hold,men man ser det tydelig nok til å kunne bedømme om en spiller blir felt eller ei.

sTIMEN87
21.04.17 17:13
Atrapskhi: Men du svarte ikke på hvor Stimen står? Fra kameraet så jeg noen få Levangersupportere helt til venstre. Så så jeg et Stimen-flagg midt på, men der var det jo bare sittende. Står dere på samme side som kameraet?

Vi står i midten ca på tribunen. Men kameravinkelen er nok ikke den beste.

Har hørt lyd fra kameraer før på stadion,som overhodet ikke samsvarer 100% med den aktuelle lyden inne på stadion.

Her er beviset ganske greit,da kameraet var retta mot Levanger sine få supportere på besøk. Altså hører man stort sett lyden fra de,fordi at vi i Stimen var langt unna kameraet. Det er veldig opplagt da vi er midt på tribunen,de var nært speakerbua i motsatt ende.

Kan legge til en ting: Vi har foreløpig valgt å sitte,fordi at man fortsatt har problemer med å få med seg publikum på en god nok måte. Men det jobber en intenst med å forbedre. Man gjør så godt man kan. Vi SKAL skjerpe oss..!:).

Ser forresten at du har svart meg i et annet innlegg,og fikk derfor tommel for det..:). Det var et godt innlegg.

sTIMEN87
21.04.17 17:14
stikkpillen: Tror nok sTimen tar godt i når han kaller stemningen for "kok"

Det var ganske bra liv i oss,til tross for at vi så og si ikke sang.

Men ja vi har et stort forbedringspotensiale i oss. Den ser jeg.

Atrapskhi
21.04.17 17:31
sTIMEN87: nr 2: Stefan Aase. Blir soleklart meid ned fra siden,uten at Levanger spiller er på ball. Man får knapt en mer soleklar straffe. Den var uten tvil innenfor 16 meteren. nr 3: Kristoffer Ryland. Blir soleklart meid ned/takla bakfra innenfor 16 meteren. Den kanskje mest soleklare av alle 3. Her hadde ikke Levanger spilleren noe i nærheten av kontroll. Fullstendig ubegripelig fortsatt at dommer ikke gjorde noe.

Her er situasjonene:

Nr 2 Etter å ha sett situasjonen drøssevis av ganger i sakte kino og zoomet er jeg 100% sikker på at forseelsen skjer utenfor 16-meteren. Han faller innenfor, men blir tatt utenfor.

Nr 3 Denne har jeg også sett drøssevis av ganger nå. Denne blir jeg mer og mer overbevist om at skulle vært straffe. Ser ut til å være en dytt i ryggen. Han faller forholdsvis lett. Men liten tvil om at han blir tatt.

Husker du omtrent når i 1. omgang den første straffesituasjonen var? Så kan jeg få lagt ut den også.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 17:38)

sTIMEN87
21.04.17 17:36
Atrapskhi: Her er situasjonene:

Det står desverre at videone er privat.

Straffe nr 1 skjedde i 1 omgang,husker ikke nøyaktig når men det var en situasjon med Rashad Muhammed.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg