Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Avisenes tips

NYTT TEMA
zetta
zettaInnlegg: 6420
16.03.17 20:51

Aftenposten er ute med Sandefjord på siste plass. Det har vel de aller fleste.

Har Sandefjord noen sjans? De skal ikke undervurderes, men det ser jo noe tynt ut.

Et problem virker å være formasjonen. Tremannsforsvar virker veldig sårbart mot lag med raske kanter. Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal få dette til.

Det hadde jo vært litt gøy om laget overrasket. De spiller ganske bra fotball på sitt beste.

Corlan
CorlanInnlegg: 3737
16.03.17 20:54

Legg gjerne med linker om det finnes. Antar mye av dette er gjemt bak betalingsmurer eller i papiraviser.

Sulfat
SulfatInnlegg: 7037
16.03.17 21:06
zetta: Aftenposten er ute med Sandefjord på siste plass.

Og KBK på 15.plass.

Aftenposten tror KBK får et tøft møte med eliteserien og går rett ned igjen, sammen med Sandefjord. Det er rett og slett for få – og unge – med erfaring fra dette nivået. Nøkkelen blir å ta nok poeng hjemme. Men er da avhengig av en solid porsjon flyt. Er ikke gode nok til å styre så mange kamper i eliteserien. Da kan det bli tungt å forsvare seg i serierunde etter serierunde. Men se opp for Daouda Bamba.

zetta
16.03.17 21:34

Heller ikke uventet. Nesten alle har vel Kristiansund på femtende

Eksberten
EksbertenInnlegg: 18882
16.03.17 22:24
zetta: Heller ikke uventet. Nesten alle har vel Kristiansund på femtende

Det er ikke overraskende at nykommerne blir tippet nederst, men det skjer jo omtrent aldri at de får rett i de spådommene. Jeg tror det er større sjanser for at ingen av dem kommer i bunn 2, enn at begge gjør det. Var vel en gang på sekstitallet at begge de nyopprykkede lagene rykket rett ned igjen. Så har det vel vært noen sesonger der 2 av 3 nyopprykkede har rykket rett ned igjen.

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12230
16.03.17 22:40
zetta: De skal ikke undervurderes, men det ser jo noe tynt ut.

Kan godt overvurdere de, selv da går de ned uansett.

zetta
17.03.17 16:01

Kristiansund er vel et nytt bekjentskap for de fleste. Er det første gangen de er oppe? Naturlig nedrykkstips.

Det som kan virke utjevnende er om bånnlagene før tak i noen sterke og raske afrikanere. Det hjelper.

zetta
17.03.17 16:04

VG tipper Sarp på femteplass. Det har jeg ikke tro på. De kommer nok noen plasser lengre ned.

Jeg setter Sarp i gruppe med andre hardtarbeidende lag, som Tromsø, LSK, Haugesund og Sogndal. Kanskje Sogndal er svakest av disse ellers vanskelig å tippe.

Sjetteplass i fjor var meget bra, men det vil imponere meg om de klarer noe sånt igjen.

Korgutt
KorguttInnlegg: 9694
17.03.17 16:48

Angående forhåndstips har noen bommet så kraftig som VG gjorde den gangen de tippet Moss og Molde ble tippet på nedrykk og i siste serierunde spilte de seriefinale på Molde Stadion?

zetta
17.03.17 17:30

Det var amatørenes tidsalder. Sånt er verre nå.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 2464
17.03.17 17:36

Sandefjord går ned, Bohinen rykker jo heller ned enn å endre formasjon, det kommer til å gå dårlig igjen. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 18882
17.03.17 18:21
InDeilawetrust: Sandefjord går ned, Bohinen rykker jo heller ned enn å endre formasjon, det kommer til å gå dårlig igjen

Tipper Sandefjordlederne denne ganger setter hardere krav. Går det dårlig, så blir det endinger.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 19474
17.03.17 18:27

Sandefjord var gode i 75 minutter i hver kamp for to år siden.

InDeilawetrust
17.03.17 20:23
Eksberten: Tipper Sandefjordlederne denne ganger setter hardere krav. Går det dårlig, så blir det endinger.

Kan godt være du har rett, er jo du som er eksberten her :-)

qbah
qbahInnlegg: 41706
17.03.17 20:28

Romsdals Budstikke: Molde på førsteplass:

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 1636
17.03.17 20:29
qbah: Romsdals Budstikke: Molde på førsteplass:

Er det ikke bergenserne som har rykte på seg for å være urealistisk optimistiske da?

qbah
18.03.17 08:29

Blir overrasket om BT har tippet Brann på noen annen plass enn første ja. Det med RB var en spøk for øvrig, aner ikke hva de tipper. Men antar de må svelge kamelen og tipper RBK øverst. Men vet jo aldri der nede.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 21340
18.03.17 08:42

Qbah: Romsdals Budstikke har en bra sportsredaksjon. Trond Hustad som er sportssjef har kommet med saklig og balansert kritikk av Molde de siste årene. 

Og den dagen de slo Hødd 8-0 i treningskamp i februar skrev han en artikkel med tema: Dette laget vinner ikke Eliteserien. Til det er laget for ungt og urutinert. 

Fansen i Molde tror selvsagt ikke på gull, men den siste tidens MFK-lag har gitt i allefall meg troen på medalje. 

Jeg snakker ikke om resultatene, men at samspillet sitter langt bedre enn i fjor og vi ser et mønster i angrepene. 

Litt slapp markering i forsvar som jeg håper de får rettet opp i før seriestart. 

Citano
CitanoInnlegg: 246
18.03.17 09:12

Aftenposten tipper Stabæk på kvalikkplass (14.plass)

qbah
18.03.17 09:14

Ok, jeg har vært av den oppfatning av at RB tvert i mot ikke har rettet kritikk og kritiske spørsmål når det har vært på sin plass mot klubben. At de er konfliktsky og sitter med skylapper på i redaksjonen. Men så leser jeg ikke den avisen daglig heller da.

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 4788
18.03.17 10:00

Papa. Har ikke du kritisert budstikka i lange tider for manglende kritikk av MFK?

qbah
18.03.17 10:47

What I said.

lsklars
lsklarsInnlegg: 46475
18.03.17 12:18

VG har LSK på 8.plass 

helvis
helvisInnlegg: 11423
18.03.17 12:34
PapaSmurf: Qbah: Romsdals Budstikke har en bra sportsredaksjon. Trond Hustad som er sportssjef har kommet med saklig og balansert kritikk av Molde de siste årene.

De skriver jo aldri noe interessant og bare aksepterer at klubben ikke oppdaterer på skadesituasjoner og diverse. Molde er en lukket klubb og Romsdals Budstikke har aldri prøvd det spor å forandre det. 

zetta
18.03.17 13:09

Stabæk på kvalik er ikke urimelig. De var brukbare etter trenerskiftet i fjor, men det kan vel bli litt tynt? Spillende lag. Det kan bli tett mellom lagene på tabellen.

zetta
18.03.17 13:12

LSK på åttende er vel rimelig. LSK er hardtarbeidende, var bra etter trenerskiftet i fjor. Jeg mener at det er ikke automatikk i at LSK havner bak lag som Sarp og FKH. Men som sagt, en tett tabell.

Corio
CorioInnlegg: 949
18.03.17 17:10
SlimWhitman: Er det ikke bergenserne som har rykte på seg for å være urealistisk optimistiske da?

Rykte, ja. At vi har ekstremt urealistiske forhåpninger foran hver sesong er en "sannhet" som de fleste liker å tro på. Bergensere er jo blant de få her til lands som innehar et snev av selvironi, noe som er vanskelig å forstå for mange.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 21340
18.03.17 17:37

Gunnar88: De har virkelig skjerpet seg. 

InDeilawetrust
18.03.17 17:55
Eksberten: Tipper Sandefjordlederne denne ganger setter hardere krav. Går det dårlig, så blir det endinger.

Sandefjord tapte 4-0 i en treningskamp mot Vålerenga idag. Tipper de rykker rett ned hvis de ikke legger om fra den formasjonen med 3 bak. 

InDeilawetrust
18.03.17 18:00
Corio: Bergensere er jo blant de få her til lands som innehar et snev av selvironi, noe som er vanskelig å forstå for mange.

Ja dere liker å tro det ! der hvor dere bor i deres egen lille boble. Skal vel ikke så mye til før det ropes "Gullet ska hem" 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg