Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den såkalte Mesterfinalen 2017 > Brann - RBK 29.04

NYTT TEMA
Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 1048
20.03.17 12:27

Kampen går lørdag 29.04 kl 19 og interessen er allerede på frysepunktet blant Brannfansen, primært grunnet det faktum at Branns billettansvarlige har gått ut med de samme prisene, som for en ordinær seriekamp, dvs fra 275,- for voksne og opp til 450,-. Her har man muligheten til bygge opp et nytt produkt, ved å til dels fylle tribunene og skape en ramme, som skiller oppgjøret fra en tilfeldig treningskamp, men istedenfor velger Brann å prise seg fullstendig ut på viddene, slik at man i beste fall ender opp med 2-3000 besøkende, hvorav en stor andel er partoutkortinnehavere med gratis inngang.

Jeg er brennsikker på at RBK hadde kjørt en helt annen profil på denne matchen, i den klubben virker man å ha litt mer fintføling på hva man faktisk kan kreve av markedet. All logikk tilsier at 50-60,- for barn, studenter og honnør og priser fra 120-150,- for voksne, er korrekt prising, en pris få vil reagere på, en pris som faktisk kan få folk til å velge bort sofahygge, med et relativt kaldt sete på Brann Stadion, i tidsrommet 19 - 2045.

I likhet med Royal League og andre såpebobler, sprekker nok dette forsøket etter kampslutt, lørdag om to uker.

(Innlegget ble redigert 20.03.17 12:28)

lsklars
lsklarsInnlegg: 44052
20.03.17 12:29
Hepp1971: 450,-.

Haha, så pinlig. Når de først skal kjøre en ramme rundt denne mesterfinalen, så får de jaggu meg ta edruelig priser i slutten av mars. Blir vel som du sier ett par tusen i oppmøte. Latterlig. 

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 19774
20.03.17 12:35

Er vel ingen som bryr seg mer om denne kampen enn en hvilken som helst treningskamp. Blir nok et reservepreget Rosenborg hvertfall. 

Hepp1971
20.03.17 12:39

NB! 29/3 skal datoen være!

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5954
20.03.17 13:15

Dette er en kamp få bryr seg om og jeg tror aldri at det blir noe suksess i fremtiden heller. Jeg ser på det som en helt vanlig treningskamp. Altså bryr jeg meg ikke særlig om hva resultatet blir. Det er kampen etter at alvoret starter. 

Når det gjelder billettprisene så er de latterlige. En av måtene man har til å i det hele tatt ha en mulighet til å gjøre dette konseptet til en suksess er å få folk på stadion. Man burde egentlig gitt bort billetter gratis, eller solgt de for 50-100 kr. Jeg tipper det kommer ca 2-3000, kampen spilles på en dårlig bane som heller burde blitt spart til serien, to lag som ikke bryr seg all verden (spesielt Rosenborg, Brann vil kanskje bry seg litt siden de har hjemmebane) og få seere på TV. 

Hepp1971
28.03.17 09:04

Brann gir partoutkortinnehavere gratis inngang, så inkludert de 6500 som har sikret seg faste plasser, er antallet 8.550 ifølge Brann. Dvs at rett over 2000 har sikret seg adgangstegn, etter all sannsynlighet stammer flere fra diverse kampanjer som er rettet inn mot Statoil og andre, med dumpingpriser. Brann er fornøyd så langt og forventer at det skal bli kjøpt mange flere løse billletter før kampstart, men tenker nok at de får seg en liten aha-opplevelse, når de ser at det bare møter opp en liten prosentandel av partoukortinnehavere, pluss et par tusen utenom. Det som kunne blitt en festlig kveld, med over 10.000 på tribunene, er redusert til det kampen egentlig er, en ubetydelig treningskamp. Begge lags supportere er nok mest opptatt av at man unngår skader og at man ikke kjører for mye på, med tanke på seriestarten til helgen. Jeg gir blaffen i resultatet, bli ferdig med kampen og få heller igang alvoret!

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 6457
28.03.17 14:45
Hepp1971: som for en ordinær seriekamp, dvs fra 275,- for voksne og opp til 450,-

450 kroner?? Er det inkludert en blowjob fra Megan Fox og champagne med jordbær og is i pausen?

Sinnsykt for en slik kamp.

Everenga
EverengaInnlegg: 3350
28.03.17 14:57
Hepp1971: Kampen går lørdag 29.04 kl 19

Hæ?

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 4358
28.03.17 15:25

Noen som har info om lagoppstillinger?

petruspan
petruspanInnlegg: 1829
28.03.17 15:28

Ingen betaler 450kr. Det er billetter til samarbeidspartnere. De legger inn en kode og så går prisen ned til 150kr

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 20348
28.03.17 15:38
Kurtkanon2: 450 kroner?? Er det inkludert en blowjob fra Megan Fox og champagne med jordbær og is i pausen?

Hvis jeg får være først i køen i pausen så stiller jeg opp.

Hepp1971
28.03.17 18:50

Vormgoor står over, Brannlaget som starter er nok dette;

Piotr

Nouri Acosta Grønner Ruben

Haugen SHN Barmen

Braaten Børven Vega

Benk:

Horwath

Karadas

Gilli

Jonsson

Orlov

Skaanes

Skålevik

Bildøy

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 5954
28.03.17 19:55

Rosenborg sin tropp: 

André Hansen 
Arild Østbø 

Vegar Eggen Hedenstad 
Tore Reginiussen 
Johan Lædre Bjørdal 
Jørgen Skjelvik 
Jacob Rasmussen 
Alex Gersbach 
Mike Jensen 
Fredrik Midtsjø 
Anders Konradsen 
Marius Lundemo 
Mushaga Bakenga 
Pål André Helland 
Elba Rashani 
Milan Jevtovic 
Matthias Vilhjalmsson 
Nicklas Bendtner

Skjelvik kommer mest sannsynlig ikke til å starte pga at han nettopp spilte hele landskampen. Reitan er uaktuell pga U21. Meling, de Lanlay, Helmersen, Stamnestrø og Sæter er skadet/syke. Lundemo er med i troppen, men det er nok mest for det sosiale. Han kommer mest sannsynlig ikke til å spille. 

Å tippe et lag blir vanskelig. Kåre har sagt at han ønsker å vinne, men samtidig spare noen spillere til serieåpningen. 

Antonz
AntonzInnlegg: 213
28.03.17 20:03

Mesterfinale? Brann var jo minst dårlig av de dårligste i fjor. Gir ingen mening slike tullekamper.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 920
28.03.17 22:30
Kurtkanon2: 450 kroner?? Er det inkludert en blowjob fra Megan Fox og champagne med jordbær og is i pausen?

Hva i alle dager får deg til å tro det? Jeg har hverfall ikke sett noe som minner om det noe sted. Tviler på at Megan Fox hadde sagt seg villig til det heller, selv om hun er et ludder.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 6457
28.03.17 22:48
SlimWhitman: Hva i alle dager får deg til å tro det?

Jeg tror ingen ting. Jeg vet ingen ting. Det er derfor jeg spør.

MyWays
MyWaysInnlegg: 2847
28.03.17 23:03

Dette er jo en veldig grei generalprøve for de to beste lagene fra i fjor. 

Helt greit med en slags "mesterfinale" eller hva man nå finner på å kalle det.
For min del synes jeg at det er gøy å se fotball, så jeg tar turen. Har riktignok skaffet meg billett til 150,- siden jeg er student.

Når det gjelder billettprisene forøvrig så synes jeg at det virker hinsides all fornuft. Men Brann vet vel godt at de som alltid kommer på kamp vil stille opp i morgen også, og at de som går i ny og ne ikke møter til en slik kamp selv om de skulle finne på å dumpe prisene. 

Ser at Wormgoor er skadet og spares til serieåpningen mot TIL. Kan bli spennende å se hvordan Grønner klarer seg. Håper at han får seg et løft i morgen, siden det har vært litt rusk i maskineriet i løpet av vinteren.
Forøvrig er det jo litt fasinerende å se hvor mye Grønner har spilt i vinter. At han som tredjevalg på stopperplass skal være misfornøyd skjønner jeg i grunnen lite av, for det vil sikkert være mye smaskader og suspensjoner på de to andre i løpet av sesongen, slik at Grønner helt sikkert vil få spille en god del. Dt vil ihvertfall ikke komme som en bombe om han blir å se på banen relativt hyppig.
En grei vei å utvikle seg videre for hans del. Som førstevalg ville han kanskje ha ødelagt noe av utviklingen sin, siden han enda er såpass ustabil. Jeg er redd at han ville blitt avskiltet og kritisert mye i løpet av sesongen, noe som er unødvendig i så ung alder - når det åpenbart kan unngås (slik Brann har løst det nå).

RickiBK
RickiBKInnlegg: 54353
28.03.17 23:05
PapaSmurf: Hvis jeg får være først i køen i pausen så stiller jeg opp.

Glad i is, papa? ;)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 20348
28.03.17 23:06

Jepp. 

Megan Fox har tapt seg. 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 54353
28.03.17 23:07
PapaSmurf: Megan Fox har tapt seg.

Who? 

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 920
28.03.17 23:09
RickiBK: Who?
lok1
lok1Innlegg: 3363
29.03.17 00:20

Jeg skal. Deilig med fotball igjen, mesterfinale eller ei :)

dickenzz
dickenzzInnlegg: 167
29.03.17 00:25

Er det mesternes mester?

Trodde brann rykka ned i fjor jeg

dickenzz
dickenzzInnlegg: 167
29.03.17 00:28
SlimWhitman: Her.

ho der var så stygg at æ neppe hadd fått slasken stiv

den12mann
den12mannInnlegg: 8183
29.03.17 08:26

Dette regner jeg med trønderne vinner komfortabelt..

heggland6
heggland6Innlegg: 2251
29.03.17 08:40

Rosenborg vinner hvis de gidder. Sterkere på samtlige 11 posisjoner på banen, og skal nok normalt havne 20-30 poeng foran Brann i en normal sesong.

Vanskelig å si i en treningskamp som dette, men tror Brann hadde hatt bedre sjanser om kampen gikk på en nøytral bane.

Hepp1971
29.03.17 09:17

MyWays, de kan gjerne tro at de som alltid går kommer, men slik blir det ikke. Jeg er en av dem som alltid kommer, men av prinsipp nekter jeg å betale fra 275,- for et sete på langsiden. Det er ikke aktuelt å siitte på en kortside for min del, fotball skal ses fra siden!

MyWays
MyWaysInnlegg: 2847
29.03.17 09:30

Jeg tror tanken bak denne kampen er å ha en slags "showkamp" før alvoret sparkes i gang. Tiltaket er godt, men de bommer stygt på prisingen av billetter.

Alle vet at Brann ønsker å slå RBK, enten det er treningskamp eller ei. Spesielt når kampen går på eget gress i Bergen foran et par tusen bergensere. Så jeg forventer full tenning, og at man ikke bortforklarer et eventuelt tap med at man ikke tok kampen seriøst på grunn av kampens lave status.

Det har egentlig alltid overrasket meg at enkelte folk ikke ser viktigheten av å vinne fotballkamper, uansett hva man måtte spille for. Om man ikke alltid spiller for å vinne så har man misforstått noe.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg