Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Treningskamper vs seriespill

NYTT TEMA
Hepp1971
Hepp1971Innlegg: 1124
20.03.17 12:36

Jeg ser at det igjen er en del klubber som legger mer krefter enn andre, i å vinne det som er av treningskamper, blant annet Godset og Odd. Godset ga seg ikke før det stod 5-0 mot Sogndal nylig og det er en klar indikasjon på at laget må ha kjørt relativt full pinne hele veien. Så har man andre klubber som gjør det helt ok, vinner noen kamper og taper andre, uten å imponere veldig. Blant annet var Brann grusomme i fjorårets treningskamper, det ble scoret ekstrem få mål, det endte stort sett med 0-0 og 0-1. Men alle og enhver så hvordan det gikk i seriespillet. Igjen har Brann levert en passe forsesong, vesentlig bedre enn fjorårets, men likevel ikke noe å hoppe i taket av. Jeg ser også at RBK har levert sånn passelig. Storlagene i England har som regel heller ikke noe å hoppe i taket av, når man ser på en eventuell treningskamptabell.

Spørsmålet er om klubbenes fans legger mer i trengingskampene, enn hva laget og trenerne gjør. Vi får se hvordan det blir når alvoret starter.

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 4538
20.03.17 12:39
Hepp1971: Spørsmålet er om klubbenes fans legger mer i trengingskampene, enn hva laget og trenerne gjør. Vi får se hvordan det blir når alvoret starter

Nja, alltid positivt å vinner kamper, men det betyr veldig lite. Odd sine treningskamper har vært veldig varierende, men totalinntrykket er at det har vært helt greit. Spiller de på samme måte i serieåpningen mot RBK blir de om ikke sendt hjem som slakt, så blir det hvertfall et stygt tap.

en knepen seier hjemme mot Jerv og er ikke akkurat så veldig mye å rope hurra for.

Everenga
EverengaInnlegg: 3411
20.03.17 12:50

Treningskamper betyr absolutt ingenting og jeg kommer aldri til å skjønne meg på folk som stiller til sesongstart fulle av forventning fordi man har slått lag man ikke vet om har stilt med full styrke, hvor er i treningsoppbyggingen eller hvor hardt de prioriterer skadeavverging.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2593
20.03.17 13:03

Treningskamper har selvsagt noe å si. Hvis du ikke får til en dritt av det du har trent på gjennom vinteren i treningskampene, bygger ikke det selvtillit. Å vinne kamper og mestre planen, gjør det, samme hvor motstander er i oppkjøringen.

Everenga
20.03.17 13:05
Oslo1913: Å vinne kamper og mestre planen, gjør det, samme hvor motstander er i oppkjøringen.

Javel, ikke min erfaring.

Hepp1971
20.03.17 13:12

Man så det for eksempel i matchen mellom Brann og FKH på La Manga, der FKH løp ræven av seg i hele kampen og stresset Brann høyt oppe på banen i samfulle 90 minutter, mens Brann var mer bedagegelige, omtrent som Malmø var, da Brann møtte dem og Brann var like energiske som FKH. Regelen er at man skal ha en viss intensitet også i treningskamper, men det skal ikke være full pinne, for da er sjansene for skader store. Men det må innrømmes, at om man ser en treningskamp med Brann live, så kommer man i modus med en gang og man ergrer seg over hvorfor intensiteten og vilje ikke er større.

Everenga
20.03.17 13:20
Hepp1971: at om man ser en treningskamp med Brann live, så kommer man i modus med en gang og man ergrer seg over hvorfor intensiteten og vilje ikke er større

Aner ikke da jeg aldri ser treningskamper av prinsipp. Om det er Real/ Man U/ Liverpool i fellesferien eller Mandalskameratene i sesongoppkjøring er treningskamper totalt uten interesse for meg kjenner jeg.

Hepp1971
20.03.17 13:44

Ser du ikke treningskamper om det blir streamet gratis, eller på tv?

Everenga
20.03.17 13:50
Hepp1971: Ser du ikke treningskamper om det blir streamet gratis, eller på tv?

Våre "glamourkamper" under Norway Cup går jo gratis hvert bidige år, har fortsatt til gode å se en. Skjønner ikke hva som er vitsen hvis det ikke står avansement eller poeng på spill.

Windsor
WindsorInnlegg: 5945
20.03.17 14:01

Treningskampene betyr noe, men du må se på kampene og ikke resultatene. Du må forstå hva du ser.

Hepp1971
20.03.17 14:04

Ikke like lett alltid, for noen ganger kan det en laget ha 110% tenning, mens det andre bare kjører 60%. Det kan ødelegge verdien for begge.

Everenga
20.03.17 14:06
Windsor: Treningskampene betyr noe, men du må se på kampene og ikke resultatene. Du må forstå hva du ser.

Akkurat det har du rett i. Men de fleste av oss vet ikke nødvendigvis hva vi ser etter siden fokus er annerledes i forhold til tellende kamper.

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13189
20.03.17 18:36

Ser også nesten aldri treningskamper. Resultater her legger jeg liten vekt på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg