Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske klubber bør følge Glimt sitt eksempel.

NYTT TEMA
JadeFalcon
JadeFalconInnlegg: 733
20.03.17 17:04

Glimt henter en 2.divisjonspiller fra Spania. Tro meg, 2.divisjon holder kanskje like høyt eller høyere nivå enn Eliteserien. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 54487
20.03.17 17:06

Ok, jeg tror deg. 

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 13223
20.03.17 17:47

Tror deg

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62633
20.03.17 17:51

Undrer meg over hva det er som er så galt med å gjøre som de fleste klubber jeg da. Utvikle Norske unggutter fremfor Spanske?

JadeFalcon
20.03.17 18:09
RickiBK: Undrer meg over hva det er som er så galt med å gjøre som de fleste klubber jeg da. Utvikle Norske unggutter fremfor Spanske?

Gjør vi ikke det da?

Obban
ObbanInnlegg: 93
20.03.17 18:14
RickiBK: Utvikle Norske unggutter fremfor Spanske

Nei, vi ønsker oss vel alle et lag bestående av middels spanjoler :-P

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 24218
20.03.17 18:25

Spansk 2. divisjon er langt unna ES. Det så vi som fulgte Øde i Castilla. 

oscrue10
oscrue10Innlegg: 8036
20.03.17 19:08

Han presterte overraskende dårlig for Castilla, mtp scoringer og assists. Han kunne gjøre litt "spektakulære" ting innimellom, men ikke så mye å skryte av jevnt over.

weakenedpremiershipsides
weakenedpremiershipsidesInnlegg: 699
20.03.17 19:14
PapaSmurf: Spansk 2. divisjon er langt unna ES. Det så vi som fulgte Øde i Castilla.

Det var vel spansk tredjenivå. I artikkelen som linkes snakkes det om Almeria, som er en klubb på andre nivå. 

(Innlegget ble redigert 20.03.17 19:15)

stc887
stc887Innlegg: 12380
20.03.17 19:26
JadeFalcon: Glimt henter en 2.divisjonspiller fra Spania. Tro meg, 2.divisjon holder kanskje like høyt eller høyere nivå enn Eliteserien.

-Kun utenlandske landslagsspillere til Norge

Eller er det disp for OBOS lag? Eller ser du galskapen i det sjøl?

amukon
amukonInnlegg: 2222
20.03.17 20:04

At det finnes mange spanjoler på spansk nivå 2 som kan komme inn og komplementere/forsterke norske lag er det ingen tvil om. Bør være et bra marked for norske TL-klubber å se til, da spanske klubber ikke har den beste økonomien samt at det finnes spillere der som har innsett sine begrensninger ift. et endelig gj. brudd på det høyeste nivået innenfor spansk fotball og da heller er lystne på et lite eventyr. Kan jo også komme flere positive effekter fra slike signeringer ift. spillerens erfaring og kunnskap rundt talentutvikling i Spania. Støtter opp om at det er et marked hvor man kan finne mange solide spillere til rimelig pris.

Denne Jurado som Glimt har signert holdt høyt nivå i første treningskamp med laget, og kan fort bli en viktig brikke i årets sesong. Ikke den mest ruvende skikkelsen som har løpt rundt ute på Aspmyra, men fotballsmart og meget presis i pasningsspillet.

Thpe
ThpeInnlegg: 28603
21.03.17 00:46

Norske klubber bør ikke følge Glimt. Helt feil vei å gå.

travern
travernInnlegg: 810
21.03.17 08:47
RickiBK: Undrer meg over hva det er som er så galt med å gjøre som de fleste klubber jeg da. Utvikle Norske unggutter fremfor Spanske?

Det å hente en spanjol er ikke det samme som å ikke utvikle norske unggutter. I stedet for at en klubb henter en 27-åring fra en annen norsk klubb, så henter mann en bedre speller fra spansk 2. div. 

ALLE på laget kan ikke være Norske Unggutter™ du må ha stabile/erfarne spellere også. Hvorfor ikke hente de fra utlandet?

Bra av Glimt. Dårlig av andre norske klubber.

amukon
21.03.17 09:26

Støtter Thpe. Glimt drives helt elendig på enkelte områder, og bør ikke være noen mal på god spillerlogistikk. Hadde vel borti 20 spillere innom på prøvespill før man endte opp med denne Jurado. Det er ikke veldig profesjonelt. Hva kommer til god sportslig ledelse av klubber i Norge, så gjør S08 en svært god jobb for tiden og burde nok heller sees til.

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 9329
21.03.17 10:56
JadeFalcon: Glimt henter en 2.divisjonspiller fra Spania. Tro meg, 2.divisjon holder kanskje like høyt eller høyere nivå enn Eliteserien

Så hvorfor går han til Bodø/Glimt da?

amukon
21.03.17 11:09

Fordi kontrakten hans ble sammen med mange andre spillere terminert 31. januar av et Almeria i store øknomiske problemer. Altså rakk han ikke å finne ny klubb i Spania siden det internasjonale vinduet stengte samme dag. Dermed var alternativene til å vente til sommeren med å spille fotball igjen meget innskrenket til ligaer som Russland, Balkanlandene og Skandinavia. Dermed ble Glimt et alternativ. 

(Innlegget ble redigert 21.03.17 11:09)

ErnestMangnall
ErnestMangnallInnlegg: 4964
21.03.17 11:18
Geiraldo: Så hvorfor går han til Bodø/Glimt da?

Det internasjonale vinduet var stengt da han ble frigitt av klubben sin.

De norske toppklubbene har vel vært ferdighandlet? Da hører de på nivå 2 i Norge, og blant de har Glimt et bra navn.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62633
21.03.17 17:50
travern: Bra av Glimt. Dårlig av andre norske klubber.

Nå er ikke klubben min av de som spøtter i nevene fremfor å hente et knippe utenlandske leiesoldater da. 

Men jeg klarer fortsatt ikke se hvorfor "alle" klubber skal følge slike eksempler. 
Liker at det finnes ambisjoner om å bli best, men mitt innerste og dypeste ønske er at Norske klubber finner sine spillere innenfor egen krets aller helst, eller innenfor landets grenser. 

Så derfor min skepsis til å skulle finne noe behov for å lovprise Glimt for sitt scoop her. 
En gratulasjon skal de få, men det er vel det lengste man kan få seg til å gjøre. 

aIseboy
aIseboyInnlegg: 2653
21.03.17 18:43
RickiBK: Så derfor min skepsis til å skulle finne noe behov for å lovprise Glimt for sitt scoop her. 
En gratulasjon skal de få, men det er vel det lengste man kan få seg til å gjøre.

Synes han skal få spilt noen seriekamper før hyllestene deles ut.

Det høres forlokkende ut å hente spillere fra nestbeste nivå fra store fotballand med skakkjørt økonomi, men det er nok av eksempler som viser at det ender i kjappe returer.

Vedkommende skal trives i vårt kalde og mennesketomme land for å kunne prestere. Dernest er det ikke slik at en teknisk begavet spiller får spilt ut sitt register i Norge. Norsk fotball er fysisk og stramt organisert. 

JadeFalcon
23.03.17 02:29

Skulle kanskje gått til Stabæk eller Godset denne spanjolen. Fotballen de klubbene spiller passer han best. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13443
23.03.17 06:58
aIseboy: Norsk fotball er fysisk og stramt organisert.

Norsk fotball, og spesielt 1. divisjon som vedkommende skal spille i, har da et relativt høyt målsnitt. Spesielt stram organisering vil jeg vel ikke tilskrive norsk 1. divisjon.

Det jeg har sett av segunda tilsier bedre defensiv organisering der, målsnittet er nede på 2,27 pr. kamp.

Sulfat
SulfatInnlegg: 8183
23.03.17 07:39
amukon: Fordi kontrakten hans ble sammen med mange andre spillere terminert 31. januar av et Almeria i store øknomiske problemer. Altså rakk han ikke å finne ny klubb i Spania siden det internasjonale vinduet stengte samme dag. Dermed var alternativene til å vente til sommeren med å spille fotball igjen meget innskrenket til ligaer som Russland, Balkanlandene og Skandinavia. Dermed ble Glimt et alternativ.

Så lenge kontrakten var terminert før det spanske overgangsvinduet stengte, kunne han som kontraktsløs signert for hvem som helst. Kontraktsløse spillere blir ikke stoppet av et stengt vindu.

amukon
23.03.17 09:15

Skal ikke være altfor bastant, men var dette spilleren selv oppga som grunn i intervju med avisa

(Innlegget ble redigert 23.03.17 09:16)

travern
travernInnlegg: 810
23.03.17 10:27
RickiBK: finner sine spillere innenfor egen krets aller helst, eller innenfor landets grenser.

Ja, stort sett alle klubber i norsk tippeliga og 1. div. henter norske spillere og ikke spilllere fra andre land. Resultatet av det er at i år vi er rankert som nr 38 av ligaene i europa-cupene. 

Bak Girbraltar, Finland, Ungarn, Liechtenstein, Irland, Azerbaijan, Sverige og Danmark.

Norske spillere er ikke gode nok. Helt enig at man skal satse på unggutta, men man må fortsatt selge dem når dem er for gode for TL. Og da kan man hente spillere fra ligaer med lav anerkjennelse. Som feks. spansk 2. div. Det må hylles. 

Fishstick
FishstickInnlegg: 24773
23.03.17 12:01
weakenedpremiershipsides: Det var vel spansk tredjenivå. I artikkelen som linkes snakkes det om Almeria, som er en klubb på andre nivå.

Tydeligvis ikke god nok for andre nivå da, så da kan man vel anta at han er på tredje nivå eller enda dårligere.

Faktaopplysning til trådstarter og andre som lever i en villfarelse om at OBOS-ligaen er mer attraktiv enn spansk 1. divisjon: Dere tar feil. Spansk 1. divisjon er også vesentlig mer attraktivt enn Tippeligaen, så det må helt spesielle omstendigheter til før en spiller som holder godt 1. divisjonsnivå i Spania i det hele tatt vil vurdere å flytte til Norge.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg