Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Kristiansund - Vålerenga

NYTT TEMA
RickiBK
RickiBKInnlegg: 58600
17.07.17 20:52
InDeilawetrust: Er det kun Molde som har vunnet der?

Stemmer

Fylliksen
FylliksenInnlegg: 24
17.07.17 20:54

Jævlig lite imponerende med 75% ballbesittelse mot et lag som mest sannsynlig rykker ned, spesielt når 90% av denne ballbesittelsen foregår på banens midterste 50 meter. "Alle" vet at Kristiansund legger seg lavt, satser på god laginnsats og kontringer med raske spisser. Da må det noe mer til enn å trille ballen rundt på midten som et slags hobby-Barcelona. Balltempo må opp, man må ha spillere som evner å skifte tempo både med og uten ball. All balltrilling hos oss går i rusletempo, og med liten bevegelse foran ballfører. Ingen av midtbanespillerne evner å gå gjennom motstanderledd, alle fem slår heller støtte enn å utfordre (selv Zahids og DFH's driblinger er mest sidelengs rettede). Vi skaper knapt noe i løpet av 90 minutter! 

På plussiden skal nevnes bra defensiv jobbing på midten med ekstremt mange raske gjenvinninger.

De fleste spillerne holder mål (noen unntak, spesielt Juklerød), så her er det Deila som må begynne å gjøre jobben han prediker hver jævla pause. Etter sigende er han jo fornøyd med troppen også...

dzk
dzkInnlegg: 11006

Fair resultat. KBK er vriene borte. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 5530
WhySoSerious: For noe piss, skjønner ikke at jeg gidder.

Hva annet skulle det være? Uansett hvordan laget skuffer, vil det likevel gi tilbake med gode kamper senere, et forhold til et lag er livslangt, derfor gidder du og jeg og alle andre som har et lag

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12610

Vi tar poeng, det er det vi kan ta med oss fra dette.
Vi er bedre enn i fjor.
Vi spiller like mye på tvers som i fjor.

Vi vant ballinnehavet. Vi fikk ikke fisk.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 15624
17.07.17 20:55

Bitter at over 2,5 mål ryker her.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 3947
17.07.17 20:55

Utrolig nok så redder Sandberg ett poeng med redningen på slutten der. Han er brukbar på strek, men i felt og med beina er han helt på tur. 

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 8436
17.07.17 20:56

Må si seg godt fornøyd med poengdeling her. Trenger ikke enda ett lag som skal blande seg inn i medaljestriden. 

seriemester2013
seriemester2013Innlegg: 5530
17.07.17 20:56
InDeilawetrust: Jeg skjønner heller ikke at du gidder. Hvor blir av deg når det blir seier egentlig? Ser deg bare når du har noe negativt å komme med.

Ok, da skjønner jeg glosen din, kjente ikke til han selv

dalagubbe
dalagubbeInnlegg: 546
17.07.17 20:57

Dritt dritt dritt,nok en gang driter vi oss ut.

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 1526
17.07.17 20:58
RickiBK: Uslåelige der nede i Kristiansund gitt.

Nei, de er jo ikke det Rickie...

RickiBK
RickiBKInnlegg: 58600
17.07.17 20:58
Stormoen33: ei, de er jo ikke det Rickie...

Nødhjelp til Romsdal teller i grunnen ikke. 

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2634
17.07.17 20:59

Vi har 08, Brann, Molde og Haugesund hjemme på Vålerenga Stadion. Mye avgjøres der.

Rockets_AA
17.07.17 21:02

Zahid setter seg på den høye hesten og ser ned på andre lag... sjarmerende.

Stormoen33
Stormoen33Innlegg: 1526
17.07.17 21:02
RickiBK: Nødhjelp til Romsdal teller i grunnen ikke.

Med tanke på dagens situasjon mellom Molde og Kristiansund, hadde jeg vel heller ventet at trøndersugne nordmøringer skulle gi en håndsrekning til sine kjære naboer i nord...

jackblack
jackblackInnlegg: 12154
17.07.17 21:05
Fylliksen: Jævlig lite imponerende med 75% ballbesittelse mot et lag som mest sannsynlig rykker ned, spesielt når 90% av denne ballbesittelsen foregår på banens midterste 50 meter. "Alle" vet at Kristiansund legger seg lavt, satser på god laginnsats og kontringer med raske spisser. Da må det noe mer til enn å trille ballen rundt på midten som et slags hobby-Barcelona. Balltempo må opp, man må ha spillere som evner å skifte tempo både med og uten ball. All balltrilling hos oss går i rusletempo, og med liten bevegelse foran ballfører. Ingen av midtbanespillerne evner å gå gjennom motstanderledd, alle fem slår heller støtte enn å utfordre (selv Zahids og DFH's driblinger er mest sidelengs rettede). Vi skaper knapt noe i løpet av 90 minutter!  På plussiden skal nevnes bra defensiv jobbing på midten med ekstremt mange raske gjenvinninger. De fleste spillerne holder mål (noen unntak, spesielt Juklerød), så her er det Deila som må begynne å gjøre jobben han prediker hver jævla pause. Etter sigende er han jo fornøyd med troppen også...

makan til sutring.. 

75 % ballinnehav på bortebane. Sjukt å grine over slikt. KBK legger seg bakpå og spiller antifotball. Men det er effektivt. Det er lett å se hvilket lag som er mest fornøyd med det ene poenget. 

jackblack
17.07.17 21:06
dalagubbe: Dritt dritt dritt,nok en gang driter vi oss ut.

Så du engang kampen?

makan til idiotisk innlegg. 

InDeilawetrust
17.07.17 21:06
jackblack: makan til sutring..  75 % ballinnehav på bortebane. Sjukt å grine over slikt. KBK legger seg bakpå og spiller antifotball. Men det er effektivt. Det er lett å se hvilket lag som er mest fornøyd med det ene poenget.

Ville ikke brukt energi på å svare han Fylliksen. En Fyllik som griner over alt, bare negativt piss. 

Jorge86
Jorge86Innlegg: 17141
17.07.17 21:07

Lekven bør ha Eliteseriens høyeste pasningsprosent. Snur seg 90% av gangene han får ballen og slår den bakover. I de resterende 10% slår han sidelengs. Han løper mye og virker solid nok, men det er fryktelig lite kreativt over det han foretar seg.

InDeilawetrust
17.07.17 21:08
jackblack: Så du engang kampen? makan til idiotisk innlegg.

Det var ikke en spesielt god kamp fra vår side, men 1 poeng på den banen her er som sagt innafor.

jackblack
17.07.17 21:15

Sandberg reiste kjerringa etter en skikkelig ræva start. Ble faktisk imponert over mentaliteten. 

At KBK hylles er for meg en gåte. De spiller i mine øyne antifotball og ender med 25% ballbesittelse på hjemmebane. Dette er grunnen til at norsk fotball sliter.

Enkelte av lagene forsøker ikke engang spille fotball. De legger seg bakpå hjemme og pumper ballen mot en stor kjapp spiss. Det er ikke utviklende for norsk fotball. Dessverre er det effektivt nok. Men de skal ha for innsatsen. 

For Vålerengas del er det bare å gå hjem og trene. Slike kamper skal vinnes om man vil henge med i toppen.  for øvrig utrolig urutinert å spille en såpass begrenset spiller som Bamba så "god". Han kan en ting og det er å løpe fort. Det er ikke verre en at den ene stopperen tar ut sikring slik at det ikke blir løpsdueller i bakrom. 

ASEN
ASENInnlegg: 1863
17.07.17 21:16

Intervjuet med Zahids etter kampen vil helt sikkert skape diskusjoner. Sjelden vi hører en spiller gå så hardt ut mot et annet lag. Ofte best å holde fokus på eget lag.

SlimWhitman
SlimWhitmanInnlegg: 2149
17.07.17 21:19
ASEN: Intervjuet med Zahids etter kampen vil helt sikkert skape diskusjoner. Sjelden vi hører en spiller gå så hardt ut mot et annet lag. Ofte best å holde fokus på eget lag.

Pipen får sikkert en annen lyd når han signerer for Islamabad United.

jackblack
17.07.17 21:20
ASEN: Intervjuet med Zahids etter kampen vil helt sikkert skape diskusjoner. Sjelden vi hører en spiller gå så hardt ut mot et annet lag. Ofte best å holde fokus på eget lag.

Han har jo et poeng. 

De lå jo bakpå og slo langt. Får han ikke lov til å si sin mening? Vi endte opp med over 70 % i ballinnehav i følge Eurosport. Det er pinlig på hjemmebane spør du meg. 

jackblack
17.07.17 21:21
SlimWhitman: Islamabad United

??

Rockets_AA
17.07.17 21:24

Dummeste jeg ser er spillere som går ut i mot andre lag sin taktikk, spesielt når de ikke vinner en gang. Spiller ikke riktig type fotball liksom.. Snakk om et selvbilde som trenger å justeres litt. Janteloven har ikke gjort jobben sin her.

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35488
17.07.17 21:26

Hadde nok vært lettere for Zahid og Vålerenga  hvis Kristansund hadde kjørt alt de har frem i angrep hver gang de hadde ballen. Isteden ser man jo at taktikken deres i dag fungerer. Hvor mange målsjanser hadde Vålerenga i dag?

Dette blir bare sutring. Hvis Vålerenga er så gode som Zahid vil ha det til så bør de da slå lag som Kristiansund. Men det er greit å sette fokus på noe annet enn eget spill.

real-_-
real-_-Innlegg: 7848
17.07.17 21:27

Zahid ikke så veldig intresert i landslagsspill heller da sikkert. 

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 2393
17.07.17 21:27

Det er sikkert jævlig frustrerende, og jeg har opplevd det selv med Spurs, men i mi bok mener eg at et lag må spille på de styrkende de har og sette opp taktikken deretter.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 2634
17.07.17 21:41

Zahid er frustrert, men det er jo sant det han sier. Allikevel skjønner jeg hvorfor Kristiansund spiller sånn, mot klart bedre ballspillere, og for å få viktige poeng. Men utvikling av spillere blir det ikke mye av, med måten KBK og Lillestrøm spiller.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg