Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stort Høgmo-intervju i Josimar

NYTT TEMA
ermathi
ermathiInnlegg: 9613
13.09.17 11:13

Ser Nettavisen refererer et lengre intervju med Per Mathias Høgmo i siste nummer av Josimar. Må understrek at jeg selv ikke har lest intervjuet ennå. Men hvis det er referert riktig kan jeg bare si; IKKE imponert.

http://m.nettavisen.no/sport/fotball/hgmo-i-nytt-intervju-tar-selvkritikk-for-to-ting/3423371987.html

Han tar selvkritikk på to ting; organiseringen av laget (?) og bruken av Martin Ødegård i playoffen mot Ungarn. Ifølge referatet brukte han Ødegård på den måten han gjorde fordi han trodde det ville bli "veldg trangt". Hva nå det måtte bety?

Ellers mener han grunnen til at norsk landslagsfotball er dårlig er fordi spillerne har for få samlingsdøgn. Selv skal han visstnok være best som trener når han ser spillerne på daglig basis.

Dette reiser et par åpenbare spørsmål. Hvis du er best som klubbtrener, hvorfor da absolutt søke etter toppjobben som likner aller minst på det å være klubbtrener, landslagssjef for Herrer A? Att på til trenge seg på jobben midt i kvalliken som pågikk og der Norges desidert beste landslagstrener hadde kontrakt?

Var det overraskende forHøgmo at det er færre samlingsdøgn for landslaget enn f eks U-laget han nevner eller kvinnenes oppkjøring til OL i 2000? Og er ikke dette noe som gjelder alle landslag? Det er jo komplett ulogisk at grunnen til at Norge er svake er at vi har få samlingsdøgn når dette gjelder alle landslag i hele verden?

Nå fortsetter han på doktorgraden om prestasjonskultur. Han analyserer visstnok Sir Alex Fergusons måte å lede på. Unnskyld meg, for meg høres det ut som en særoppgave på ungdomsskolen. Velg deg din favorittrener i fotball og analyser hvordan han får suksess? Hehe, og da velger man selvfølgelig den beste, men samtidig minst originale.

Vel vel, det var dagens lille utblåsning mot PMH.

zetta
zettaInnlegg: 7781
13.09.17 13:37

hvorfor ikke N A Eggen?

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 13711
13.09.17 13:44
ermathi: Nå fortsetter han på doktorgraden om prestasjonskultur. Han analyserer visstnok Sir Alex Fergusons måte å lede på.

Det er det mange på høyt nivå i akademiske miljøer som også har gjort så akkurat der er kritikken mot Høgmo feilsått. Det er en helt relvant case å bruke når man studerer ledelse.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 20452
14.09.17 08:43
ermathi: Att på til trenge seg på jobben midt i kvalliken som pågikk og der Norges desidert beste landslagstrener hadde kontrakt?

Var Siem og Hallen som var skurkene her. Dem la fram for Høgmo at Drillo ikke ville fortsette, og Høgmo tok det som god fisk og ble smigret over at dem så på han som redningsmann, når Norge plutselig sto uten trener.

HarryH
HarryHInnlegg: 24846
14.09.17 17:22

Høgmo er best når han forteller røverhistorier fra Gratangen. Ingen over, ingen ved siden.

Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 12452
14.09.17 17:25

Jeg visste jo at NFF var en gjeng idioter, men at de var kronidioter, det visste jeg ikke.

kansas00
kansas00Innlegg: 18993
14.09.17 17:32

Pussig nok så er nå Høgmo en av veldig få norske trenere innen fotball som har medalje (gull) fra internasjonalt mesterskap. Legenden fra Gratangen.

(Innlegget ble redigert 14.09.17 17:39)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg