Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

LSK - RBK

NYTT TEMA
Pugachev
PugachevInnlegg: 12596
25.09.17 01:02

Vi slo dere mye på 90-tallet på Åråsen. Og med unntak av 2008, så kunne dere bare ha satt ut skoa og innkassert tre poeng.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 01:02)

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 9908
25.09.17 09:56
flourhouse: Skulle vært minst 4.

Skulle vært 1-2 ut fra sjanser, men kunne blitt 0-4 når det først var 0-3.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 09:56)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 7818
25.09.17 13:45
Pugachev: Vi slo dere mye på 90-tallet på Åråsen. Og med unntak av 2008, så kunne dere bare ha satt ut skoa og innkassert tre poeng.

Synes å huske at Oliver Occean herjet i den kampen i 2008. Statistikken har vært upåklagelig siden den gang ja :)

(Innlegget ble redigert 25.09.17 13:46)

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 14335
25.09.17 15:42
StueRehn: Herre mæ....det ramler ikke så alt for mange konvolutter fra statens lånekasse ned i postkassen din ser jeg..Tosk.

Haha.

Du skriver at man godt kan ligge lavt, men da må spillerne gå i krigen,j eg stiller spørsmål ved om du tror at treneren ikke vil dette. Du reagerer så som en barnehageunge, og mener dermed at jeg må være uutdannet.

Logisk.

Ellers er det verdt å påpeke at mange høyt utdannede mennesker kan være veldig dumme i enkeltsituasjoner. Utdanning er ikke noen garanti i så måte. Jeg regner vel med at du har noen form for høyere utdanning siden du sier dette, og de fleste kan enes om at den oppførselen du viser her ikke akkurat tyder på det.

Det er du nok selv enig i når du får det litt på avstand også.

Ellers er det interessant å se hvor sure flere trøndere blir når en Bergenser skryter av fotballaget deres.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 15:42)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 7818
25.09.17 15:59
Tjaaah: Ellers er det interessant å se hvor sure flere trøndere blir når en Bergenser skryter av fotballaget deres.

Jeg blir personlig ikke sur ved skryt. Glir det derimot over til "hype" så kjenner jeg at temperaturen under hårrøttene stiger et par grader.

Noen supportere er flinkere enn andre til dette, uten å nevne verken lag eller by. 

Edit: Ser nå at dette er en diskusjon med Brann-supportere i LSK-RBK-tråden. Dette får vel fortsette en mer naturlig plass, som for eksempel den etter hvert så legendariske "Årets gullkandidat: Brann".

(Innlegget ble redigert 25.09.17 16:03)

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62638
25.09.17 16:49
Hallogallo: Skulle vært 1-2 ut fra sjanser, men kunne blitt 0-4 når det først var 0-3.

3 Avslutninger på mål 13

6 Avslutninger utenfor mål 9

Utrolig sannsynlig. 

Hallogallo
25.09.17 16:52
RickiBK: Utrolig sannsynlig.

Dette blei visst, ikke helt overraskende, for vanskelig for deg.

RickiBK
25.09.17 17:07
Hallogallo: Dette blei visst, ikke helt overraskende, for vanskelig for deg.

Definer "sjanser" 

Og for å være helt klar på hva jeg ber om: En 100% omforent beskrivelse av hva en sjanse faktisk er. 

Som du skjønner så må du nå definere at en målsjanse skal kunne defineres som en konkret og lett definerbar hendelse i en kamp som skiller den distinktivt ut fra "halvsjanser" og andre "farlige" situasjoner. Særlig må du definere hvordan du skiller disse tre klart og utvetydig fra hverandre.

Evner du dette? 

Snakk så om hva man ikke er overrasket over etterpå. 

Å jo. 

La meg legge til: Ville du definert Hellands skudd som en "sjanse" om den hadde truffet krysstanga eller blitt reddet? For ikke å snakke om dersom han hadde bommet på målet? 

(Innlegget ble redigert 25.09.17 17:10)

Tjaaah
25.09.17 17:36
Folkflesk: Edit: Ser nå at dette er en diskusjon med Brann-supportere i LSK-RBK-tråden. Dette får vel fortsette en mer naturlig plass, som for eksempel den etter hvert så legendariske "Årets gullkandidat: Brann".

En diskusjon om styrkeforholdet mellom lsk og rbk bør diskuteres i en tråd om Brann?

Jeg skjønner at du prøver å komme med et slags stikk her. Men det går da an å prøve i hvert fall. Dette var skuff.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 17:36)

flourhouse
flourhouseInnlegg: 30923
25.09.17 18:53
Hallogallo: Skulle vært 1-2 ut fra sjanser, men kunne blitt 0-4 når det først var 0-3.

Beklager min manglende intelligens, men her trenger jeg en forklaring

RickiBK
25.09.17 18:57
flourhouse: Beklager min manglende intelligens, men her trenger jeg en forklaring

Nå har hollagallen alt erklært meg uvitende, og så kaster du deg på? 

Hva pokker er det Trøndere er laget av? 

Hallogallo
25.09.17 19:08
flourhouse: Beklager min manglende intelligens, men her trenger jeg en forklaring

Når det er 3-7 i sjanser, er 1-2 (ev 1-3) et "riktigere" resultat enn 0-4. Nå veit jeg ikke om du med "skulle vært 4"  mente at det burde blitt 0-4 eller bare at RBK burde scora fire mål. Men tre mål var alt i alt ganske godt betalt for RBK, særlig med tanke på måten 0-2-målet kom på. 

(Innlegget ble redigert 25.09.17 19:09)

RickiBK
25.09.17 19:22
Hallogallo: Men tre mål var alt i alt ganske godt betalt for RBK, særlig med tanke på måten 0-2-målet kom på.

Særlig det målet ja. 

StueRehn
StueRehnInnlegg: 6389
25.09.17 19:45
Tjaaah: Jeg regner vel med at du har noen form for høyere utdanning siden du sier dette, og de fleste kan enes om at den oppførselen du viser her ikke akkurat tyder på det.

Du får ta en liten poll på den hvis det er så viktig for deg. Jeg sitter helt foran i en trikk...Hvor mye utdannelse tror du det krever? Før det så jobbet jeg 28 år som typograf før mine kolleger i Baltikum fikk tilgang til de samme produksjonsmetodene til en brøkdel av det lønnsnivået som jeg var på...skjønner godt at Anne B Ragde og Frode Øverli m.fl ville øke fortjenesten med å flytte produksjonen bort fra Trondheim...

Ellers så registrerer jeg at å bruke metaforer overfor bergensere er bortkastet energi, tar selvkritikk for den. Lykke til med resten av sesongen.

Tjaaah
25.09.17 20:58
StueRehn: Du får ta en liten poll på den hvis det er så viktig for deg. Jeg sitter helt foran i en trikk...Hvor mye utdannelse tror du det krever? Før det så jobbet jeg 28 år som typograf før mine kolleger i Baltikum fikk tilgang til de samme produksjonsmetodene til en brøkdel av det lønnsnivået som jeg var på...skjønner godt at Anne B Ragde og Frode Øverli m.fl ville øke fortjenesten med å flytte produksjonen bort fra Trondheim... Ellers så registrerer jeg at å bruke metaforer overfor bergensere er bortkastet energi, tar selvkritikk for den. Lykke til med resten av sesongen.

Ehhh, du mener at mangel på konvolutter fra statens lånekasse ikke var ment som mangel på høyere utdanning?

Om du mente noe annet, så er jeg rimelig sikker på at det er du som svikter her. Det er en ganske åpenbar slutning å dra. Videre er det nærliggende å tro at du selv har høyere utdanning, hvis du bruker mangel på det som en fornærmelse.

Du er meg litt av en skrue.

RickiBK
25.09.17 21:01
Tjaaah: Du er meg litt av en skrue.

Men overgåes til de grader av en brannmann her. 

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 1096
25.09.17 21:23
Hallogallo: Når det er 3-7 i sjanser, er 1-2 (ev 1-3) et "riktigere" resultat enn 0-4. Nå veit jeg ikke om du med "skulle vært 4"  mente at det burde blitt 0-4 eller bare at RBK burde scora fire mål. Men tre mål var alt i alt ganske godt betalt for RBK, særlig med tanke på måten 0-2-målet kom på.

RBK hadde full kontroll, spesielt utover i andre. Selv i de periodene hvor RBK senket tempoet og trillet ball hadde LSK knapt nok med krefter til å presse ballfører.

StueRehn
StueRehnInnlegg: 6389
25.09.17 21:29
Pugachev: Vi slo dere mye på 90-tallet på Åråsen.

Tja...5 seire, 2 uavgjorte og 4 tap på Åråsen er ikke så værst til å være LSK ;-)

Av 23 oppgjør på ´90-tallet så vant RBK 15, 3 endte uavgjort og LSK vant altså 5 av oppgjørene.

Tjaaah
25.09.17 21:39
RickiBK: Men overgåes til de grader av en brannmann her.

Dere er god på å slenge kommentarer uten noe form for innhold eller argumenter.

Ikke minst å starte med å slenge ut karakteristikker om folk fordi dere er uenig med de om fotball.

At jeg påpeker at det er dårlig oppførsel, det synes jeg er helt rimelig.

Ja, jeg sier ting jeg og, som å kalle deg klovn, og han en skrue. Men det er etter at dere setter i gang med langt verre ting, og den evinnelige "jeg vet hva du egentlig mente"-hersketeknikken. Det er litt vanskelig å se hva godt voksne mennesker skal få ut av å oppføre seg sånn på internett.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 21:41)

Pugachev
PugachevInnlegg: 12596
26.09.17 10:18

Jeg er en klovn, og har en skrue løs.

Jeg tramper i klaveret, jeg skrur igjen når vannet fosser!

Klossete jeg famler, jeg er det sorte får!

Men først skal jeg leve i 100 år.

Uten å være det sorte får.

RickiBK
26.09.17 20:13
Tjaaah: Men det er etter at dere setter i gang med langt verre ting,

Åhuffameien. 

Tråkket jeg deg på ei tå eller noe? 

Men du bør virkelig ta deg en pille når du snakker om å "bli utsatt for verre ting" Eller har du helt glemt alt du har skrevet i denne tråden? Din reaksjon på at jeg tross alt har god hukommelse, men at den ikke var særlig relevant for LSKs innsats i DENNE kampen er jo kostelig. 

Som denne: "Av og til er man ikke god nok, trodde dere lærte det i spania?

Men hukommelsen er vel dårlig når det kommer til sånt?" 

Og den kom etter dine foregående utsagn om at det var jo betimelig å legge seg bakpå for LSK, hvor mitt svar var at LSK tross alt har forsøkt denne taktikken i begge foregående sesongene, med ni i sekken som belønning. 

Sier det rett ut til deg: Du har ikke en dritt å klage på din surpomp. 

Du har fått ordentlige svar hele veien på dine provokasjoner, men evner ikke å se hva du driver med. På ett punkt så når man bristepunktet, siden du MÅ påminnes også det. Latterlig å påberope deg at "man bør kunne vente mer av voksne personer" Finn deg et speil gutten. 

Du burde gremmes. 

Tjaaah
26.09.17 22:47

Haha, jesus. Nå skjønner jeg litt mer her i hvert fall.

Frem til det innlegget ditt om mine "stakkarslige innlegg", så hadde jeg inntrykk av det var en heller lettbeint dialog. Du pleier selv å være rimelig sarkastisk og harselerende mot andre, dette bør du faktisk tåle. Leken og steken, igjen.

Den spaniagreien var ikke ment som mer enn et litt morsomt stikk, men det er tydeligvis ikke greit å minne trøndere på at rbk ikke alltid er suveren (eller at de er suveren, det fikk jeg visst også kjeft for).

Når jeg sa utsatt for verre, så mente jeg at det i min bok derfor er helt greit å si det jeg sa. Ikke at det nødvendigvis var så ille å bli kalt tosk og at du kalte innleggene mine for stakkarslige. Men at du synes den spaniagreien var verre en det er rimelig forunderlig for meg.

En annen ting som kan være greit, er å spørre hvordan noe var ment når man opplever det provoserende. Det var ikke intensjonen min i det hele tatt. Når du her alltid antar det verste, så ender du bare opp med å provosere deg selv. Passende straff kan man si, men det kan lett unngås. Ikke anta at du alltid vet hvordan jeg tenker.

Og, igjen. "Man bør kunne vente mer av voksne personer", er ikke det jeg sa. Når jeg brukte godt voksne, så mente jeg å presisere at dere som vel er en del eldre enn meg ikke budre være de første til å ty til "du er dum du". Du kommer langt med å slutte og tolke innleggene mine som de var bibelvers.

Gremmes ikke så mye, skjønner at vi har totalt misforstått hverandres tone i denne utvekslingen. Men er litt lei av den evinnelige "jeg vet hva du egentlig mener, og hviken sinnstilstand du er i"-mentaliteten som herjer her inne. Du kan selv lett oppfattes som en surpomp når du sikkert ikke er det.

Prøv heller å holde hodet litt kaldt, og ikke alltid anta det verste. Jeg antok sikkert litt for mye det beste her. Så jeg skal ta min del av skylden for det.

Tjaaah
26.09.17 23:07
RickiBK: Du har fått ordentlige svar hele veien på dine provokasjoner, men evner ikke å se hva du driver med.

"Sånn. Så er det bevist. Du ER fotballdum" Deg 24.09.17 19:22

Du siterte: "Og man er stort sett avhengig av flaks og mirakler for å slå rbk for tiden"

"Er du?" Deg 24.09.17 19:27

Du siterte: " Ikke hvis man er Real Sociedad da."

"Hva er grunnen til dine stakkarslige innlegg her inne? " Deg 27.09 19:33

Du siterte: "Beklager at jeg var så streng med deg i sted, burde skjønt at det er lesekunnskapene som ikke strekker til."

"Herre mæ....det ramler ikke så alt for mange konvolutter fra statens lånekasse ned i postkassen din ser jeg..Tosk." StueRehn 24.09.17 22:14

Han siterte: " Det virker som om du tror trenere legger opp til at spillerne skal svikte i oppgavene sine."

Mine innlegg er ikke allverdens nei, dog er en del sitert ut av kontekst her, mens deres innlegg er hele innlegget.

At jeg har fått saklige svar hele veien er rett og slett ikke sant. Det kan du godt klare å innrømme nå.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7765
27.09.17 00:20
Tjaaah: "Sånn. Så er det bevist. Du ER fotballdum" Deg 24.09.17 19:22 Du siterte: "Og man er stort sett avhengig av flaks og mirakler for å slå rbk for tiden" "Er du?" Deg 24.09.17 19:27 Du siterte: " Ikke hvis man er Real Sociedad da." "Hva er grunnen til dine stakkarslige innlegg her inne? " Deg 27.09 19:33 Du siterte: "Beklager at jeg var så streng med deg i sted, burde skjønt at det er lesekunnskapene som ikke strekker til." "Herre mæ....det ramler ikke så alt for mange konvolutter fra statens lånekasse ned i postkassen din ser jeg..Tosk." StueRehn 24.09.17 22:14 Han siterte: " Det virker som om du tror trenere legger opp til at spillerne skal svikte i oppgavene sine." Mine innlegg er ikke allverdens nei, dog er en del sitert ut av kontekst her, mens deres innlegg er hele innlegget. At jeg har fått saklige svar hele veien er rett og slett ikke sant. Det kan du godt klare å innrømme nå.

Du må ha et jævlig kjedelig liv, monsiur Poirot....

Kurtkanon2
27.09.17 01:58
Tjaaah: Jada, hersketeknikker er fine de, når de er alt man har. Men jeg ser jo at det der kan virke som en stor oppgave for en begrenset sjel (ikke så veldig vanskelig å være barnslig heller).

Whatever, Poirot.

Tjaaah
27.09.17 02:04
Kurtkanon2: Whatever, Poirot.

Haha, ble du sur fordi jeg hadde rett?

Kurtkanon2
27.09.17 02:09
Tjaaah: Haha, ble du sur fordi jeg hadde rett?

Sorry, Dr. Phil. Aner ikke hva du snakker om lenger.

Tjaaah
27.09.17 02:10
Kurtkanon2: Sorry, Dr. Phil. Aner ikke hva du snakker om lenger.

Vi snakker om at du gjør narr av meg for å bruke tid på et diskusjonsforum hvor du har i snitt flere innlegg per år enn meg.

RickiBK
27.09.17 16:29
Tjaaah: At jeg har fått saklige svar hele veien er rett og slett ikke sant. Det kan du godt klare å innrømme nå.

Som man roper i skogen får man gjerne svar. 

At du ikke evner å skille mellom dine initielle provokasjoner og terpingen på de samme provokasjoner er i og for seg ikke så veldig oppsiktsvekkende. 

Tjaaah
27.09.17 16:36
RickiBK: Som man roper i skogen får man gjerne svar. At du ikke evner å skille mellom dine initielle provokasjoner og terpingen på de samme provokasjoner er i og for seg ikke så veldig oppsiktsvekkende.

Det du opplevde som de opprinnelige provokasjonene var altså mest ment som tøysing, som jeg trodde det ble oppfattet som.

Jeg forklarte hva jeg mente med det du refererte til, er det noe annet du er misfornøyd med, så kan du gjerne være litt mer spesifik.

Når det er sagt, så ser jeg selvsagt at det kan virke provoserende når man tar det som det, og jeg kunne gjerne bekaget det, men nå er du som sagt ikke akkurat flau for å være frekk i kjeften selv. Så da tenker jeg heller at nå fikk du smake din egen medisin. Synd for deg, ikke bli provosert så lett når du selv liker å provosere. Jeg føler ikke at StueRehn eller Kurt har gjort seg særlig fortjent til noen beklagelse heller.

Ellers noterer jeg meg at du igjen må vri deg unna når du har sagt en åpenbar usannhet. Har du det virkelig ikke i deg til å innrømme feil, selv når det er så ettertrykkelig bevist?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg