Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd Molde - Brann

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 23529
13.10.17 01:16

Dette blir vel sannsynligvis ikke en særlig aktiv tråd siden bergenserne ikke er så glade i kamptråder, men skitt au, her er'n.

Søndag 15. oktober klokka 20.00 braker det løs. En av nøkkelkampene i medaljestriden. Dette blir spennende. To lag som kan finne på å både levere kjempeflott fotball og mer ordinært og svak tullefotball. La oss håpe begge er på topp i denne flomlyskampen. 

Dommeren pleier jeg å notere i kamptrådene, da den informasjonen stort sett ligger på NFFs sider, men der var det blankt gitt. Så da er det to alternativer. Enten så finnes det noen glupe hoder der ute som vet hvor man da skal lete, eller så får vi vente i spenning.

Håper det kommer mange bergensere på besøk til nordens Nice, rosenes by, fotballbyen Molde. 

God kamp!

S08
S08Innlegg: 4738
13.10.17 02:38
PapaSmurf: Enten så finnes det noen glupe hoder der ute som vet hvor man da skal lete

Ola Hobber Nilsen - Morten Jensen - Isaak Bashevkin - Kent G. Hammer

http://www.nfdf.no/Forside/?article_id=2133

PapaSmurf
13.10.17 03:09

Det måtte en østfolding til ;)

Regner med du er nesten like spent som oss før denne kampen. 

S08
S08Innlegg: 4738
13.10.17 03:45
PapaSmurf: Regner med du er nesten like spent som oss før denne kampen.

Griner ikke om det blir en U her  :)

Everenga
EverengaInnlegg: 3580
13.10.17 08:32

Kom igjen Molde. Brann har Molde borte og Rosenborg hjemme de to neste, vi har Aalesund hjemme og Viking borte. Med full uttelling vår vei kan vi være nesten i ryggen på bergenserne etter disse to. Hadde vært ustyrtelig moro å fullføre sesongen over Brann :)

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 49452
13.10.17 08:41
PapaSmurf: Dette blir vel sannsynligvis ikke en særlig aktiv tråd siden bergenserne ikke er så glade i kamptråder, men skitt au, her er'n.

Hvem er ikke glade i kamptråder ? 

Er uansett ikke glad i en kamptråd for en kamp vi får grisebank i. 

Formen er ikke helt topp , skadelisten er lang ( og blir lengre og lengre ) og vi skal til en bane vi normalt sliter 

den12mann
den12mannInnlegg: 8875
13.10.17 09:07

Stinker skuffelse lang vei her, men jeg blir bittelitt optimist av at signalene sier Nouri på høyreback for det kan bety spilletid på Braaten. LAN har nok ønsket deg den høyrekonstellasjonen tilbake i lang tid allerede, men de trenger vel uansett litt tid på å komme i form. 

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 8893
13.10.17 09:09

Virkelig en meget avgjørende kamp om å få komme seg ut å spille om de store pengene.

Kan en håpe på start plass for Håland som leverte til de grader på landslagsoppdrag.

Norrmann er vel ute men har vel ikke vist seg å den midtbanedirigenten MFK så sårt trenger.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 2608
13.10.17 09:11

Vi er uheldig med Normann, men heldig med formen til Brann. Her kan vi ikke miste poeng.

Kongemannen
13.10.17 09:13

Er vel lagt nytt plastdekke før denne kampen. Skal vel være mer naturtro enn det gamle dekket.

MyWays
MyWaysInnlegg: 3216
13.10.17 09:41

Spørsmålet er vel egentlig hvor mye vi taper.

Slik jeg har forstått det så sliter vi ihvertfall veldig med skader for tiden.

HLund
HLundInnlegg: 2711
13.10.17 09:45
MyWays: Slik jeg har forstått det så sliter vi ihvertfall veldig med skader for tiden.

Acosta, Wormgoor og Braaten er vel sannsynligvis tilbake til denne kampen, så i så fall er jo veldig styrket kontra Kristiansund-kampen.

ASEN
ASENInnlegg: 1925
13.10.17 10:03

Blir spennende å se hvordan det nye dekket fungerer. Kan faktisk bli et problem at dekket er for nytt, kan bli noen rare bevegelser på ballen. Også kunstgress trenger å sette seg. A laget trener for første gang på dekket i dag.

PapaSmurf
13.10.17 10:23

Jeg forstår ikke kritikken mot Normann. Jeg elsker den oppofrende spillestilen. Han er kanskje ikke i sin beste form, men han inspirerer de andre til å øke innsatsen. 

Jeg håper vi kan få tak i han på permanent basis. Et par år til blått og vi har kapteinen vår, en rolle som vi ikke har hatt i laget siden to gjesteopptredener februar 2016. 

(Innlegget ble redigert 13.10.17 10:25)

KaffeOrginal
13.10.17 10:23
den12mann: men jeg blir bittelitt optimist av at signalene sier Nouri på høyreback for det kan bety spilletid på Braaten. LAN har nok ønsket deg den høyrekonstellasjonen tilbake i lang tid allerede

Forbannet at vi ikke klarer å få med Nouri videre .. ingen grunn til å ikke si at islendingen ikke har skuffet på backen

KaffeOrginal
13.10.17 10:24
HLund: Acosta, Wormgoor og Braaten er vel sannsynligvis tilbake til denne kampen, så i så fall er jo veldig styrket kontra Kristiansund-kampen.

3 av våre beste spillere ja - bare håpe de er i slag også og ikke halter gjennom 

KaffeOrginal
13.10.17 10:24
Kongemannen: Er vel lagt nytt plastdekke før denne kampen. Skal vel være mer naturtro enn det gamle dekket.

Er det grønt ?? 

Kongemannen
13.10.17 11:42

Er nok grønt  litt lenger og mykere. Faren er vel at ballen ikke ruller like kjapt som før.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 2608
13.10.17 11:50

Enig Papa, han skal signeres.

Scholestheone
ScholestheoneInnlegg: 2616
13.10.17 12:08
PapaSmurf: La oss håpe begge er på topp i denne flomlyskampen.
HarryH
HarryHInnlegg: 24697
13.10.17 12:23
KaffeOrginal: ingen grunn til å ikke si at islendingen ikke har skuffet på backen

Dette ble veldig innfløkt.

Tror jeg må få meg litt mat i kroppen for å se om det hjelper på forståelsen.

den12mann
13.10.17 12:52
HLund: tilbake til denne kampen

Hva med Ruben K? Hvem bekler venstre hvis han er ute og Nouri tar høyre?

den12mann
13.10.17 12:53
HarryH: Dette ble veldig innfløkt.

Er mye mindre innfløkt for oss som har sett Brann spille med islendingen 

KaffeOrginal
13.10.17 13:31
HarryH: Dette ble veldig innfløkt.
Tror jeg må få meg litt mat i kroppen for å se om det hjelper på forståelsen.

vet ikke om jeg forstår det selv 

for å si det på godt norsk da 

"Han har vært tidvis drit" 

MyWays
MyWaysInnlegg: 3216
13.10.17 17:15
HLund: Acosta, Wormgoor og Braaten er vel sannsynligvis tilbake til denne kampen, så i så fall er jo veldig styrket kontra Kristiansund-kampen.

Ja, jeg regner med det. Men samtidig er Skaanes, Haugen, Barmen, Rolantsson og Kristiansen usikre. Orlov og amerikaneren er ute i lengre tid.

Jeg føler liksom ikke at vi kan ha så mange vekker før vi er betydeig svekket. 

StueRehn
StueRehnInnlegg: 6311
13.10.17 17:34

Heia Molde... *grøss*

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 4812
13.10.17 17:42

Ingen av lagene har råd til å tape kampen hvis de skal kjempe med S08 om sølvplassen. Tror mest på U.

PapaSmurf
13.10.17 18:34

LAN med dagens gapskratt. Molde har brukt 14 spillere yngre enn Skaanes som er den yngste Brann har brukt. 

I utgangspunktet føler jeg det er litt Fagermo å ta det opp, klubbene får selv styre sine valg på alder og nasjonalitet i mine øyne. 

Men når LAN skylder på at Molde har mer penger å bruke på lønn til unggutter og det er årsaken så måtte jeg le. 

1. Noen som husker Marcus Pedersen som var ønsket av Molde og Brann? Molde var ikke i næææærheten av å kunne matche Branns lønnstilbud. 

2. Store Bergen mot lille Molde. Det er litt trist at dere må skylde på penger for at dere ikke får frem talenter. Nå er jeg klar over at vi henter talenter utenfra i tillegg til å utvikle fra eget nærområde, Håland er fra Jæren og Amang fra Kamerun, men de tjener knapper og glansbilder. Det er ikke lønn, men statusen til Solskjær og det faktum at Molde er stor leverandør av fotballspillere til det store utland uten å legge hindringer i veien for proffdrømmen som gjør at vi er attraktive. 

Jø og jø så stusslig det er av LAN å skylde på penger. Det er for lettvindt. Alt for lettvindt. 

Dagens kaktus: Lars Arne Nilsen. Gratulerer!

(Innlegget ble redigert 13.10.17 18:37)

HLund
HLundInnlegg: 2711
13.10.17 18:36
PapaSmurf: 1. Noen som husker Marcus Pedersen som var ønsket av Molde og Brann? Molde var ikke i næææærheten av å kunne matche Branns lønnstilbud.

Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om Branns lønnspolitikk, men ganske mye har endret seg siden den gang. Ganske sikker på at gjennomsnittslønnen i Molde-stallen er høyere enn Brann-stallens.

PapaSmurf
13.10.17 18:37

Godt mulig, men man skulle tro man hadde noen hundretusener til en og annen unggutt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg