Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nivået i ES er Rosenborgs problem i Europa

NYTT TEMA
Kronidioten
KronidiotenInnlegg: 892
20.10.17 02:44

...skriver Dagbladet.
Bare å skamme seg for alle oss andre. 
Regner med RBK er først på blokka når den nye Superligaen kommer.
HELE NORGES RBK!

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1816
20.10.17 06:48

Stemmer godt dette.

thomzi
thomziInnlegg: 22625
20.10.17 08:58

Nivået på RBK er RBKs problem i Europa. 

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 4915
20.10.17 09:45

Det er form for sjokk å gå fra Eliteserie fotball å møte gode lag i Europa. Et helt annet tempo, pasningspill og innlegg som treffer medspillere.
Er en tankevekker når nederlandske lag er blitt slaktoffer i CL. Det samme Celtic. 

Nivået i Eliteseien er tragisk. Eller komisk om man vil. Til helgen venter en ny runde med feilpasninger og mye dårlig spill. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 833
20.10.17 09:46
PerryAndre: Nivået i Eliteseien er tragisk. Eller komisk om man vil. Til helgen venter en ny runde med feilpasninger og mye dårlig spill.

Tror du det kan hjelpe hvis vi ber spillerne skjerpe seg og slå bedre pasninger?

GaTr
GaTrInnlegg: 3143
20.10.17 09:49
PerryAndre: Det er form for sjokk å gå fra Eliteserie fotball å møte gode lag i Europa. Et helt annet tempo, pasningspill og innlegg som treffer medspillere. Er en tankevekker når nederlandske lag er blitt slaktoffer i CL. Det samme Celtic. Nivået i Eliteseien er tragisk. Eller komisk om man vil. Til helgen venter en ny runde med feilpasninger og mye dårlig spill.

Det er ikke alle ligaer/klubber som kan drive med pengedoping vet du. 
Bl.a Norge er ikke like mye lekegrind for sjeiker/oligarker som enkelte andre land.

PerryAndre
20.10.17 09:55
gurglebassen: Tror du det kan hjelpe hvis vi ber spillerne skjerpe seg og slå bedre pasninger?

Hva er det du skriver. Skjerpe seg???? Jeg skrivet om nivået. 
Kan ikke be en som springer 100 meteren på 11,0, om å skjerpe seg. Neste gang må du springe under 10,0.

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:05)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 23952
20.10.17 10:00

Tullprat fra MortenP. Som vanlig. 

Når RBK var faste innslag i CL så var de suverene i Norge. De fikk ikke hjelp av nivået da heller.

RBK spilte sin stil 433 uansett motstander. Kåre er feigere enn Nils Arne. Og svakere i den psykologiske oppbyggingen. 

RBKs problem i Europa er penger. Klubbene rundt om får skutt inn zilliarder. Mens her i Norge er det sutring og klaging når en klubb får 15 mill i året. 

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:03)

PerryAndre
20.10.17 10:00
GaTr: Det er ikke alle ligaer/klubber som kan drive med pengedoping vet du. 
Bl.a Norge er ikke like mye lekegrind for sjeiker/oligarker som enkelte andre land.

Ja, det er pengedoping. Som skyldes at styrtrike kan få lov til å kjøpe seg fotballklubber og så er det de enorme TV inntektene. Celtic var ikke langt bak de beste engelske lagene før de store TV inntektene kom. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 8263
20.10.17 10:02

Gurglebassen er ett troll PerryAndre, ville ikke brukt alt for mye energi på å svare.Han fikk nok akkurat det svaret og reaksjonen han ville nå.

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:03)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 833
20.10.17 10:02
InDeilawetrust: Gurglebassen er ett troll PerryAndre, ville ikke brukt alt for mye energi på å svare.

et*

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1038
20.10.17 10:06

Østersund gjør det sikkert så bra fordi den svenske eliteserien holder skyhøyt nivå.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 49875
20.10.17 10:09
PapaSmurf: Når RBK var faste innslag i CL så var de suverene i Norge. De fikk ikke hjelp av nivået da heller.

Nå var du slem med dem ... lurer på hva de har å si til det ? 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 8263
20.10.17 10:12

Blir dette en ny tråd hvor KaffeOrginal og Rickibk har en «ja» og «nei» diskusjon om RBK i CL er positivt for Norsk fotball? 

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:13)

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 25362
20.10.17 10:14
Laffen1: Østersund gjør det sikkert så bra fordi den svenske eliteserien holder skyhøyt nivå.

Må være fordi allsvenskan bare består av 8 lag de gjør det så bra.

PerryAndre
20.10.17 10:15

Jeg tror Eliteserien har hatt godt av at antall lag har blitt redusert til 12 lag. De lagene som skal spille i Europa må få ett tilbud om en form for turnering, slik at de blir mer forberedt på hva som venter dem i Europa. 

PerryAndre
20.10.17 10:20
Laffen1: Østersund gjør det sikkert så bra fordi den svenske eliteserien holder skyhøyt nivå.

Sveriges suverent beste lag, Malmø, ble slått ut av Vardar. De to beste lagene i RBK sin gruppe leker seg med Vardar hjemme og borte. 

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:21)

Everenga
EverengaInnlegg: 3627
20.10.17 10:21
PerryAndre: Nivået i Eliteseien er tragisk. Eller komisk om man vil.

Nja, nivået er selvfølgelig temmelig labert men ikke noe mer labert enn nivået på ligaer i land med samme størrelse som Norge. Sponsormarkedet, TV markedet og spillerpoolen begrenses naturlig. Regionalisering og sammenslåing av jallaligaene er eneste vei rundt dette men det ser ut til å få piggene ut hos de fleste uten at jeg helt skjønner hvorfor.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49599
20.10.17 10:21
PerryAndre: Jeg tror Eliteserien har hatt godt av at antall lag har blitt redusert til 12 lag. De lagene som skal spille i Europa må få ett tilbud om en form for turnering, slik at de blir mer forberedt på hva som venter dem i Europa.

Kom igjen, det der er tåpelige argumenter. Finnes ikke noen ting som tilsier at om lag som Sogndal, Aafk, TIL og Viking (de fire siste pt) ikke spilte i TL, så ville alle de andre lagene bli bedre og dermed gi RBK bedre konkurranse.

Da RBK herjet som verst i Europa var motstanden her hjemme like dårlig. Ikke uvanlig at RBK vant serien med 12-14 poeng, og da var det bare 26 runder.

GaTr
20.10.17 10:26
Everenga: Nja, nivået er selvfølgelig temmelig labert men ikke noe mer labert enn nivået på ligaer i land med samme størrelse som Norge. Sponsormarkedet, TV markedet og spillerpoolen begrenses naturlig. Regionalisering og sammenslåing av jallaligaene er eneste vei rundt dette men det ser ut til å få piggene ut hos de fleste uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Helt enig.
Folk har urealistiske forventinger til et nivå som selger spillere videre så fort de presterer.

Når det gjelder regionalisering, så er jeg motstander av dette.
Jeg vil heller ha en lokal, norsk liga som er litt dårligere, enn en opplegg der man møter lag som er totalt uten interesse i en ligasammenheng.

Personlig kan jeg iaf garantere at jeg ville sett/fulgt mindre med på en nordisk liga e.l

GaTr
20.10.17 10:28
KingKongHalvor: Da RBK herjet som verst i Europa var motstanden her hjemme like dårlig. Ikke uvanlig at RBK vant serien med 12-14 poeng, og da var det bare 26 runder.

Forskjellen nå er selvsagt at pengemessig er det himmelvid forskjell på RBK og mange andre lag, mens den gang var det noe mindre avstand.

Steget opp i CL / europeisk mellomklasse+ er uendelig mye større i dag.

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:28)

PerryAndre
20.10.17 10:29
Everenga: Nja, nivået er selvfølgelig temmelig labert men ikke noe mer labert enn nivået på ligaer i land med samme størrelse som Norge. Sponsormarkedet, TV markedet og spillerpoolen begrenses naturlig. Regionalisering og sammenslåing av jallaligaene er eneste vei rundt dette men det ser ut til å få piggene ut hos de fleste uten at jeg helt skjønner hvorfor.

De beste lagene holder ett ålreit nivå i forhold til våre nordiske naboer, men de kunne vært enda bedre hvis de har fått anledning til å spille mot bedre lag. 

Tiltaket som ikke koster penger er å redusere antall lag. Og i tillegg en serie over landegrensene som vil koste penger i starten.

KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 10022
20.10.17 10:45

Sutrekoret er igang med en gang kritikk kommer mot de øvrige supporteres lag her inne.

Det er på tide å innse hvor rævva deres lag er, klubbene deres bidrar svært lite til å gjøre norsk fotball bedre.

Kritikken mot RBKs rivaler i ES er i høyeste grad på sin rette plass!!

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:47)

KaffeOrginal
20.10.17 10:47
KingKongHalvor: Finnes ikke noen ting som tilsier at om lag som Sogndal, Aafk, TIL og Viking (de fire siste pt) ikke spilte i TL, så ville alle de andre lagene bli bedre og dermed gi RBK bedre konkurranse.

Nå må du ikke ødelegge mantraet deres .... 

KaffeOrginal
20.10.17 10:48
KitWalker_1516: Kritikken mot RBKs rivaler i ES er i høyeste grad på sin rette plass!!

Hvorfor ? 

KaffeOrginal
GaTr: Forskjellen nå er selvsagt at pengemessig er det himmelvid forskjell på RBK og mange andre lag, mens den gang var det noe mindre avstand.

Er det selvsagt ? Er det i det hele tatt slik ? 

PerryAndre
KingKongHalvor: Kom igjen, det der er tåpelige argumenter. Finnes ikke noen ting som tilsier at om lag som Sogndal, Aafk, TIL og Viking (de fire siste pt) ikke spilte i TL, så ville alle de andre lagene bli bedre og dermed gi RBK bedre konkurranse. Da RBK herjet som verst i Europa var motstanden her hjemme like dårlig. Ikke uvanlig at RBK vant serien med 12-14 poeng, og da var det bare 26 runder.

Din måte å se dette på er at du ikke ser forskjell på Sogndal - Molde - Zenit. Den sportslige utfordring i alle idretter ligger i den motstanderen de møter. Vi har mange norske langrennsløpere i verdenstoppen for de vet hvor listen ligger, for treningskameratene holder høyt internasjonalt nivå. 

Det å trene sammen men gode spillere skaper utvikling. Det samme gjelder lagspill. Det å spille mot de som er gode betyr at man selv blir bedre.

Når suser F-16 fly over hodet på meg her jeg sitter.

(Innlegget ble redigert 20.10.17 10:53)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49599
20.10.17 11:01
PerryAndre: Din måte å se dette på er at du ikke ser forskjell på Sogndal - Molde - Zenit. Den sportslige utfordring i alle idretter ligger i den motstanderen de møter.

Det er bare flåsete.

Hvordan blir Vålerenga en bedre motstander for RBK ved at vi skal spille færre kamper mot færre lag? Løsningen er jo åpenbar for Morten P, deg og noen andre, jeg sliter med å forstå, så forklar meg gjerne, gjerne konkret.

Bruk gjerne teskje, jeg skjønner som sagt ikke forskjellen på Sogndal og Zenit...

KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 10022
20.10.17 11:04
KaffeOrginal: Hvorfor

Fordi dere er rett og slett rævva. Skal norsk fotball bli bedre så må klubbene som skal ut i Europa få god nok matching her hjemme.

Skal norsk fotball bli bedre så må norske klubber ut å spille kamper i Europa. Da hadde det vært greit å ikke drite seg ut også.

De første målet RBK fikk imot  igår er et godt eksempel: Slike innlegg eksisterer ikke i ES.

Hvordan skal RBK klare å stå imot slike innlegg når det ikke eksisterer slike innlegg i 90 % av de resterende kampene RBK spiller i løpet av sesongen.

Ja. 90% er lagene vi møter i ES, inkludert Brann viss du lurer på det ...

(Innlegget ble redigert 20.10.17 11:05)

Everenga
EverengaInnlegg: 3627
20.10.17 11:16
GaTr: Når det gjelder regionalisering, så er jeg motstander av dette.Jeg vil heller ha en lokal, norsk liga som er litt dårligere,

Det er et helt legitimt poeng og jeg forstår hvor du kommer fra.

Jeg har hovedsakelig et problem med dem som mener at norske klubber skal hevde seg i Europa men samtidig ikke vil utvide andedammen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg