Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Makedonia (B) og Slovakia (B)

NYTT TEMA
Flammen2
Flammen2Innlegg: 3511
14.11.17 20:17
GoingKronos: En ting er å tape, men å tape når man er superdestruktive i en treningskamp og knapt har ballen er ødeleggende både for moral og interessen. Det kan ikke være mye gøy å spille med flagget på brystet når dette er taktikken i kamper hvor man skal øve seg på eget spill.

Noen som savner Per-Mathias' eksperimentering i treningskamper.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39103
InDeilawetrust: Hvorfor siterte du bare deler av det jeg skrev? Du fjernet den delen hvor jeg skrev av det kommer 120k i Holmenkollen når det er ski, mens på Ullevål kommer det rundt 10k. Fotball er ikke i nærheten av like populært i Norge som Langrenn.

Jeg er enig med deg i det meste, men hadde Norge levert like bra i fotball som vi gjør på ski hadde det kommet mye folk på kamper.

skattesjefen
skattesjefenInnlegg: 591

120 000 i Holmenkollen var i løpet av en langhelg og kun 1/3 betalte inngangspenger. Totalt irrelevant sammenligning.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 8386
14.11.17 20:19
hrrreminius: Greit nok så er langrenn per i dag en mer populær sport enn fotball, men forskjellen er ikke veldig stor (se tabell nederst).

Vi er ikke en fotballnasjon. Og du som snakker om å bygge landslaget opp og ikke ned. Da ville jeg ikke kalt de få som faktisk bryr seg for plastikk. Det er ikke med på å bygge opp i hvert fall. Ellers er jeg enig med deg at vi må snakke Norsk fotball opp og ikke ned, men mye av kritikken er berettighet. 

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 7000
14.11.17 20:20
InDeilawetrust: Da ville jeg ikke kalt de få som faktisk bryr seg for plastikk.

Det er alle dem som ikke bryr seg og som på autopilot er negativ jeg kritiserer. 

InDeilawetrust
14.11.17 20:21
Kristwic7: Jeg er enig med deg i det meste, men hadde Norge levert like bra i fotball som vi gjør på ski hadde det kommet mye folk på kamper.

Vi vet jo at folk kommer. Under EM kvalifiseringen hvor vi slo Bulgaria og Kroatia blant annet var det ett halvt år hvor Ullevål var fullsatt. Det startet med treningskamp mot Sverige om sommeren, og ble avsluttet med playoff mot Ungarn. Fult hus hver gang. Så folk dukker opp, og bryr seg om det Norske landslaget. 

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:21)

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 39922
14.11.17 20:21
Flammen2: Noen som savner Per-Mathias' eksperimentering i treningskamper.

Definitivt bedre å tape ved å prøve å gjøre noe selv enn å være destruktiv og tape uansett. 

InDeilawetrust
14.11.17 20:22
hrrreminius: Det er alle dem som ikke bryr seg og som på autopilot er negativ jeg kritiserer.

Men de som er i tråden her og som faktisk ser kampen bryr seg jo... Selv om det er noen som på autopilot er negativ ja. 

hrrreminius
14.11.17 20:23
InDeilawetrust: Men de som er i tråden her og som faktisk ser kampen bryr seg jo

Det er jo mange her som åpenbart ikke ser på kampen også. Blant annet han som "ser" spøkelser på banen.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:24)

startelver
startelverInnlegg: 38931
14.11.17 20:24

Jeg savner hans utdypende og positive intervjuer etter kampene.  

Et 1-0 tap mot selveste Slovakia hadde nok vært "vældig bja og gutan jobba hardt i dag"

Mens Lagerback blir litt kjedeligere siden han sier det som det er  , "dette var elendig , ingen fremgang" 

InDeilawetrust
14.11.17 20:25
hrrreminius: At det kommer 120 K i Holmenkollen er først og fremst på grunn av tilgjengelighet.  Femmila er for det meste en fyllefest og kun en brøkdel ser faktisk på løpet. Sammenlign gjerne med sykkel-VM i Bergen nylig.

Greit nok at det stort sett er en fyllefest, men når det er verdenscup i kollen kommer det nesten like mange. Og på hvilken måte mener du at Holmenkollen ligger bedre tilgjengelig enn Ullevål? Er jo mye mer stress å komme seg opp på Holmenkollen enn å komme seg til Ullevål. 

Flammen2
Flammen2Innlegg: 3511
14.11.17 20:27
GoingKronos: Definitivt bedre å tape ved å prøve å gjøre noe selv enn å være destruktiv og tape uansett.

Du greide ikke ta med deg noe annet fra dagens kamp. Handlet bare om å være destruktive.

For Høgmo var det jo mer prøv noe skikkelig dumt alle vet aldri kommer til å fungere, men han eksperimenterte. Som å bake boller uten deig.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:29)

hrrreminius
14.11.17 20:28
InDeilawetrust: Og på hvilken måte mener du at Holmenkollen ligger bedre tilgjengelig enn Ullevål? Er jo mye mer stress å komme seg opp på Holmenkollen enn å komme seg til Ullevål.

Gratis og uendelig med plass i marka. Uansett er 120 K i Holmenkollen ikke akkurat en årlig begivenhet. Det kom over 200 K til fellestarten i sykkel-VM i Bergen også, uten at noen vil hevde at Norge er en større sykkelnasjon enn fotballnasjon.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:29)

InDeilawetrust
14.11.17 20:37

Jaja, jeg har i hvert fall fortsatt tro på det prosjektet her. Lagerback fikk nok en god del svar også. Jeg tror fortsatt vi har gode muligheter til å ta oss til EM 2020. 

dalagubbe
dalagubbeInnlegg: 1052
14.11.17 20:41

Mener du det, eller tuller du....

skattesjefen
skattesjefenInnlegg: 591
14.11.17 20:44

Det er meningsløst å være like negativ til prestasjonen i dag som elendigheten på lørdag, når det er ekstrem kvalitetsforskjell på motstanderne.

Slovakia er rangert høyere, nr. 19, enn VM-klare nordiske naboer inkl. Danmark mens Makedonia er nr. 103.

Var ranking fra sept. Den siste viser hhv. 24 og 85.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 20:51)

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 39922
14.11.17 20:45
Flammen2: Du greide ikke ta med deg noe annet fra dagens kamp. Handlet bare om å være destruktive.

Jepp, null mål på to kamper og skapte nesten ingen sjanser. 

InDeilawetrust
14.11.17 20:45
dalagubbe: Mener du det, eller tuller du....

Jeg mener det. Noen av oss klarer å se imellom linjene og skjønne at dette var en treningskamp. Ingen grunn til å svartmale alt etter to middels kamper mot ganske bra motstand. 

InDeilawetrust
14.11.17 20:47

Nå som vi endelig har en skikkelig trener så trodde jeg ikke at jeg skulle lese noe sånt. Han kan kanskje unnskyldes med at han er Tromsø supporter og mest sannsynlig Nordlending?

Astonstian
AstonstianInnlegg: 2328
14.11.17 20:49
twu: Hver eneste gang... Enten det er menn, damer, aldersbestemte lag eller klubblag i Europa.. Har man sjanse til et godt resultat så roter man det bort lot slutten. Er bare å gi opp hele greien.

Denne gangen var det vår tur (U21) :)

InDeilawetrust
14.11.17 20:54

Vi kommer til å se noe helt annet når det er kamper som betyr noe. De to kampene her var trening for å gi nye spillere sjansen, samt gi spilletid til de som ikke har spilt så mye. 

karamell
karamellInnlegg: 2474

Ingen bombe at det var Ødegaard som var nærmest scoring på disse treningskampene denne uken. 

NM i seigpining

Tomblands
TomblandsInnlegg: 3221
InDeilawetrust: Jaja, jeg har i hvert fall fortsatt tro på det prosjektet her. Lagerback fikk nok en god del svar også. Jeg tror fortsatt vi har gode muligheter til å ta oss til EM 2020.

Jeg har troa på Lagerbäck, han er kompetent og rett type trener for Norge. Men jeg har null tro på at han kan utrette noe a la Island med oss, fordi norske spillere ikke lenger kan å forsvare seg. På det feltet er vi faktisk helt i bunn i europa, det er nesten så motstanderne kan bestemme seg for å score, så gjør de det.

Vi kan sikkert bli godt organiserte og kompakte, men individuelt er vi ikke i nærheten hverken i huet eller beina.

dalagubbe

Der vant u21 gutta 2-1, bra

brutus62
brutus62Innlegg: 1131
14.11.17 20:56
dalagubbe: Der vant u21 gutta 2-1, bra

ENDELIG en liten opptur! Må det bare fortsette.

InDeilawetrust
14.11.17 21:00
Tomblands: Jeg har troa på Lagerbäck, han er kompetent og rett type trener for Norge. Men jeg har null tro på at han kan utrette noe a la Island med oss, fordi norske spillere ikke lenger kan å forsvare seg. På det feltet er vi faktisk helt i bunn i europa, det er nesten så motstanderne kan bestemme seg for å score, så gjør de det. Vi kan sikkert bli godt organiserte og kompakte, men individuelt er vi ikke i nærheten hverken i huet eller beina.

Han har en stor utfordring ja, og er enig i det du skriver om at vi henger etter på det meste. Mot Tyskland klarte vi ikke å flytte beina hurtig nok til å komme oppi ballfører en gang. 

Vi får likevel gi det prosjektet her en sjanse ut neste kvalifisering. Det skal ikke så mye til å kvalifisere seg til ett mesterskap..Det tror jeg vi klarer, men at det skal bli ett nytt eventyr som med Island tør jeg ikke å håpe på. De har en utrolig sterk generasjon oppe som er på topp nå, og var på topp når Lager var der. Spillere i midten av 20-årene som var/er på sitt beste. 

Vi må også huske på at vi har ett av, om ikke Europas yngste landslag. 

(Innlegget ble redigert 14.11.17 21:00)

dalagubbe
14.11.17 21:02

Landslagsspillerne lo godt da Riise lanserte seg som agent tidligere i uka, mon tro om Riise ler ganske så godt om landslagsspillerne i kveld også

abjoern100
abjoern100Innlegg: 1561
14.11.17 21:03
InDeilawetrust: Vi er ikke en fotballnasjon.

Selvfølgelig er vi det. Det er få/ingen som er så interessert i fotball som nordmenn. 

Derimot har vi en form for fotballkultur som ikke produserer veldig gode spillere. Kulturen er dog i endring, så vi får se. 

(Innlegget ble redigert 14.11.17 21:03)

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39103
14.11.17 21:10
InDeilawetrust: Vi vet jo at folk kommer. Under EM kvalifiseringen hvor vi slo Bulgaria og Kroatia blant annet var det ett halvt år hvor Ullevål var fullsatt. Det startet med treningskamp mot Sverige om sommeren, og ble avsluttet med playoff mot Ungarn. Fult hus hver gang. Så folk dukker opp, og bryr seg om det Norske landslaget.

Helt sant.

dalagubbe
14.11.17 21:19

Se hva hareide og Danmark gjør, snur 1-0 til 1-2 på fem min

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg