Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Rosenborg - Real Sociedad

NYTT TEMA
RickiBK
RickiBKInnlegg: 62659
23.11.17 22:06
Tjaaah: Rettferdighet.

Bergen style?

RickiBK
23.11.17 22:07
den12mann: Gleder meg til den dagen videodømming er på plass

Den dagen dør fotballen. 

den12mann
den12mannInnlegg: 9103
23.11.17 23:30
RickiBK: Den dagen dør fotballen.

Næh. Tvert imot. Den dagen tar man et steg fremover

RickiBK
23.11.17 23:57
den12mann: Næh. Tvert imot. Den dagen tar man et steg fremover

Tenk bare litt på dette: 

HVA skal du diskutere av en kamp der alt er klinisk avgjort ved hjelp av Videogransking av enhver situasjon? 

Er det noe annet enn feilvurderingene og tabbene samt spektakulære mål som diskuteres? 

Finnes masse bra fotballspill på PS,  X-Box og slikt. 
Der kan du kjøre "videodømming" hele veien. 

Men på Stadion? ...... Nei takk. 

troll-1917
troll-1917Innlegg: 664
24.11.17 02:05

For de som sier linjedommer ikke løftet flagget sitt: Hva får dere til å si dette? 

Flagget var ikke bare løftet. Det var løftet et halvt sekund etter at frisparket var tatt. Det ble løftet til værs raskere enn en NASA-rakett. Jeg satt på stadion rett på motsatt side av linjedommeren og det flagget var løftet så tidlig at jeg aldri rakk å få opp pulsen når jeg så ballen dale ned til Bendtner på åpen kasse. Ingen rundt meg fikk det med seg, men så er det heller ingen av de jeg så kampen med som har sett 5-600 fotballkamper live heller da. Er det noe man lærer er det at man skal se bort på linjedommeren når det slås dødballer på en sånn linje. 

Ellers er det latterlig hvor evneveike enkelte her er i vurderingen av Kåre Ingebrigtsen. Å påstå at Kåre Ingebrigtsen er en dårlig trener er så latterlig at jeg tror jeg skal sensurere akkurat hva jeg tenker om det. Ifølge logikken til folk her inne så er i så fall Reodor Felgen og alle andre bedre fotballtrenere enn Janne Jønsson og Per Joar Hansen. Jeg har mine tvil - selv om disse ikke akkurat har imponert meg. 

Kåre Ingebrigtsen tok over et RBK på sparebluss. Joda, han tok over en stall med meget høyt potensiale, men det var da vitterlig også han som begynte å få ut noe av det. Bare dager før Kåre tok over som trener tapte vi altså hjemme mot den irske storheten Sligo Rovers. Ikke at vi gjorde sakene så veldig bra mot Dundalk i sommer heller da, men så kan vi tross alt ikke sammenligne et Dundalk som slo ut Bate i fjor med et Sligo Rovers som ikke har gjort en dritt i europeisk fotball hverken før eller etter at de slo oss på Lerkendal i 2014. 

Det tok ikke lange tiden før Kåre Ingebrigtsen fikk fart på sakene. Man vendte mot Sligo Rovers, var uheldige som ikke slo ut Karabukspor, men enda mer imponerende var det at RBK endte sesongen med 27 poeng siste 10 kamper. Og da med en produksjon på mer enn 10 målsjanser per kamp. Kåre hadde da hentet inn Malec og Eyolfsson. Begge gratis - fordi RBK ikke hadde penger til å hente spillere. Samtidig som høsten hadde vært strålende, ble Kåre hyllet av samtlige spillere. Rosenborg høsten 2014 var knallgode. Rosenborg vår/sommer 2014 var grufulle. Grunnen kunne enkelt og greit bare være Kåre Ingebrigtsen. 

Før sesongen 2015 hadde Kåre og co. nok en gang disse voldsomme ressursene til bruk. Med unntak av at Midtsjø kom hjem fra Sandes-Ulf på lån og at Diskerud forsvant til NYCFC, så skjedde det ingen verdens ting, fordi RBK ikke hadde penger til å hente noen. Så hva skulle tilsi at RBK, som et halvt år tidligere gikk tom for krefter etter 50 minutter av kampene - inkludert mot Sligo Rovers, plutselig skulle være mye bedre enn "tidenes beste norske lag" - Molde? Var det de voldsomme spillerkjøpene til Rosenborg, eller de voldsomme spillersalgene til Molde kanskje? 

Tenkte meg det. Eneste forskjell var Kåre Ingebrigtsen, hans opplegg og hans endringer. Han må jo være udugelig, han der. Og måten han fikk oss til å spille på etter en vinter var helt latterlig. Tippeligaen hang ikke med.

De ressursene folk påstår at Kåre velter seg i er et resultat av at han fikk oss inn i Europa. De er et resultat av at han fikk oss til å spille attraktiv fotball igjen. De er et resultat av at han fikk spillere til å bli attraktive for større lag. De er et resultat av at han samlet 22 individer til en kollektiv enhet. Joda, rammebetingelsene for å få til slikt er bedre i Trondheim enn i Skien, Molde, Bergen eller Stavanger. Men jeg hadde aldri fått til det han har fått til, for å si det sånn. Og det er også svært tydelig at hans tjenester i Viking er savnet. Der de var et topplag som luktet på medaljer hvert eneste år, er de nå en form for vits. Og det han gjorde i Bodø fram til familiehierarkiet der oppe også tok knekken på han, var imponerende. 

Jeg slaktet trenerteamet for prioriteringene deres i vinter - og jeg slaktet dem etter halvferdig sesong. Det skyldtes at vi da så skikkelig dårlige ut. Men med fasit i hånd så kan vi vel enkelt og greit si det sånn at trenerteamet ikke bomma så fælt likevel. Joda, angrepsspillet glir ikke like fint som i fjor, men forsvarsspillet er 10 hakk bedre. Det skulle for øvrig bare mangle at det er vanskeligere å spille godt angrepsspill når du mister den mest dominerende og offensive backen jeg noensinne har sett i tippeligaen (Svensson) og bytter han ut med en spe elverumsing uten selvtillit. 

Joda. Trenerteamet vårt har mange og klare svakheter. Men de er likevel det trenerteamet som har fått mest ut av rammebetingelsene siden Eggen 2010 - og før det Eggen 2002. For meg er Kåre - til tross for sine mangler - i ferd med å skrive seg godt inn i klubbhistorien som den nest beste treneren vi har hatt. 

Fremtiden vår ser lys ut. Jeg kan ikke huske et Rosenborg-lag på 2000-tallet med så mange spillere som potensielt kan bli solgt for mange millioner til utlandet. Jeg kan heller ikke huske å ha opplevd et Rosenborg med en så fin spillergruppe og en klubb i så god harmoni som nå. Det skal Kåre ha en stor del av æren for - og det finnes ikke en annen trener i Norge som kunne fått til det samme. 

Please få opp øyna folkens. 

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 20971
24.11.17 06:34

Applaus for det innlegget, troll-1917. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 229
24.11.17 07:36
troll-1917: Joda. Trenerteamet vårt har mange og klare svakheter.

Du skriver mye der, men hva legger du i denne påstanden?

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 50231
24.11.17 08:13
RickiBK: Bergen style?

Så så .... får huske at dommeravgjørelser jevner seg ut over en sesong  ! 

Thpe
ThpeInnlegg: 28659
24.11.17 19:35
troll-1917: Og det han gjorde i Bodø fram til familiehierarkiet der oppe også tok knekken på han, var imponerende.

Delvis enig. 

Fikk ufattelig lite ut av Stefan Johansen. Brukte han alle andre steder enn der han selv og alle andre ville ha han.

RickiBK
24.11.17 20:34
KaffeOrginal: Så så .... får huske at dommeravgjørelser jevner seg ut over en sesong  !

Noensinne sett meg hevde annet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg