Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

André Hansen gir seg på landslaget

NYTT TEMA
thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 2442
23.11.17 22:02

https://www.nettavisen.no/sport/fotball/andre-hansen-%2827%29-gir-seg-pa-landslaget/3423392421.html

"- Jeg har gitt meg på landslaget. Jeg ringte inn før forrige samling og ga beskjed, sier han til Nettavisen etter RBKs 0-1-tap mot Real Sociedad torsdag kveld. 

Han begrunner valget slik:

- Det har vært fem og et halvt fine år på landslaget, men jeg har aldri vært i nærheten av å være i en diskusjon om å få spille. Å være på landslaget tar mye tid, jeg begynner å bli eldre og trenger hvile for å skåne kroppen. Frem til jeg eventuelt får motivasjonen tilbake, og Lars Lägerback ønsker å ta meg med, har jeg tatt en pause, sier han."

Synd for landslaget sin del, da han er blant Norges beste keepere.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 25952
23.11.17 22:06

Hvor gammel er han?

Min personlige mening er at om man kan så bør man tjene landet.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7762
23.11.17 22:08
thewaterfall: https://www.nettavisen.no/sport/fotball/andre-hansen-%2827%29-gir-seg-pa-landslaget/3423392421.html "- Jeg har gitt meg på landslaget. Jeg ringte inn før forrige samling og ga beskjed, sier han til Nettavisen etter RBKs 0-1-tap mot Real Sociedad torsdag kveld. Han begrunner valget slik: - Det har vært fem og et halvt fine år på landslaget, men jeg har aldri vært i nærheten av å være i en diskusjon om å få spille. Å være på landslaget tar mye tid, jeg begynner å bli eldre og trenger hvile for å skåne kroppen. Frem til jeg eventuelt får motivasjonen tilbake, og Lars Lägerback ønsker å ta meg med, har jeg tatt en pause, sier han." Synd for landslaget sin del, da han er blant Norges beste keepere.

Det er alltid forståelig når folk ikke vil mer på landslaget. De har alltid "plausible" grunner. Faktisk trenger de ingen grunner. De kan gjøre hva de vil.

Jeg klarer likevel ikke sympatisere med dem. Selv om jeg personlig driter en lang fan i landslaget, synes jeg det er en uting når spillerne gjør det.

På en måte svikter de oss alle.

Hansen kan som sagt gjøre hva han vil. Men jeg kan også mene hva fan jeg vil om valgene hans.

toolshed
toolshedInnlegg: 4141
23.11.17 22:08
Art-Vandelay: Hvor gammel er han?

Hele 27 år gammel.

thewaterfall
23.11.17 22:09
Art-Vandelay: Hvor gammel er han?

27 år, blir 28 år 17.12

Så ganske "ung" når det kommer til det å gi seg på landslaget, og med tanke på at han er keeper er det enda yngre. Men når han har fått 3 landskamper siden 2013, og det er vel heller ikke 3 fulle kamper så skjønner jeg at han vil prioritere tiden annerledes. Selv om jeg mener det er en uting å gi seg før man i alle fall har passert 30.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49839
23.11.17 22:15

« jeg begynner å bli eldre og trenger hvile for å skåne kroppen.»

27 år gammel er dette bare tull å si. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 9198
23.11.17 22:19
KingKongHalvor: « jeg begynner å bli eldre og trenger hvile for å skåne kroppen.»   27 år gammel er dette bare tull å si.

Enig i det, men jeg må innrømme at jeg har litt forståelse for valget. Han har en datter på 1 år og du kan jo tenke deg hvor mange reisedøgn det blir med RBK i serie/Europa og i tillegg Landslaget. Tipper rundt 200 hotelldøgn i løpet av året. Når han da i tillegg tar en master i Jus og ønsker å prioritere det, så er det helt fair. 

Det er selvsagt synd, og skuffende at Hansen ikke ønsker å kjempe videre for å stå fast på landsen. Han er den jeg så for var nærmest og som kunne tatt over etter Jarstein. 

Men som han sier: hvis han får motivasjonen tilbake, kan det være vi ser han tilbake på landslaget. 

St14al3x
St14al3xInnlegg: 10846

Han sier jo bare low-key at landsen er uattraktivt, som er fullt forståelig.

thewaterfall
KingKongHalvor: 27 år gammel er dette bare tull å si.

Er jo bare bullshit. Den egentlige grunnen er at han synes landslaget er bortkastet da han ikke får spille uansett. Som nevnt har han 3 landskamper siden 2013. Kun en gang har han stått hele kampen, en gang kom han inn i pausen og i den siste ble han byttet ut like før slutt.

Men jeg er ikke enig i avgjørelsen hans av den grunn, selv om det ikke er vanskelig å se hvorfor han tar dette valget.

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 40147
Kurtkanon2: Hansen kan som sagt gjøre hva han vil. Men jeg kan også mene hva fan jeg vil om valgene hans.

Det kan du, men å være tredje keeper på et landslag med dårlig lagmoral og uten noe å spille for i hele 2018 er ikke akkurat videre attraktivt. 

TexMurphy
TexMurphyInnlegg: 2827
23.11.17 22:20

Jeg skjønner han egentlig godt... Når han aldri har fått en reell sjanse til å være førstekeeper til tross for den bunnsolide innsatsen han gjør for Rosenborg så virker det ganske klart at landslagsledelsen alltid vil foretrekke en keeper som spiller i utlandet enn en keeper som spiller i ES. Da kan han like gjerne trene hjemme med Rosenborg i landslagspausene!

kytec
kytecInnlegg: 28504
23.11.17 22:21
Art-Vandelay: Min personlige mening er at om man kan så bør man tjene landet.

På tribunen eller benken på en god dag? 

snowik
snowikInnlegg: 2709
23.11.17 22:24

Mtp. hvor mye reising og arbeid rundt det å være på et landslag er, forstår jeg han godt. Det tar mye energi å reise så mye og i realiteten trene endel for særdeles lite. Tror faktisk jeg hadde tatt det valget selv om jeg var hans situasjon, for å reise rundt for å være 2/3.keeper, det hadde jeg rett og slett ikke orket.

InDeilawetrust
23.11.17 22:26
snowik: Mtp. hvor mye reising og arbeid rundt det å være på et landslag er, forstår jeg han godt. Det tar mye energi å reise så mye og i realiteten trene endel for særdeles lite. Tror faktisk jeg hadde tatt det valget selv om jeg var hans situasjon, for å reise rundt for å være 2/3.keeper, det hadde jeg rett og slett ikke orket.

Han skal jo ha ett liv etter fotballen også. Hansen tar master i jus, så han skal vel holde på med noe helt annet enn fotball også. Kan skjønne at han ikke gidder å reise så mye rundt med landslaget for å sitte på benken. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7709
23.11.17 22:33

Noen må jo være 2. og 3. keeper på landslaget også, men jeg forstår egentlig at Hansen ikke gidder det. Eller, 2. keeper og noen treningskamper innimellom tror jeg han hadde giddet, jeg tror aksepterer at Jarstein er førstevalg, men han har stort sett hele tiden vært bak Nyland også (kun den siste tiden at det virket som at han ikke var det) og fått svært få sjanser. Vi husker jo irritasjonen hans i fjor sommer (?) da han ikke fikk sjansen. Må være frustrerende å prestere så godt og likevel aldri få muligheten. 

Når han i tillegg har en ung datter, har studier (som har forøvrig blir ferdig med nå til jul), og mange reisedøgn med Rosenborg, så begynner det å bli en del gode argument. Synd er det uansett. Jeg så for meg Hansen som 1. valg når Jarstein gir seg, kanskje etter neste kvalifisering. 

emin
eminInnlegg: 22232
23.11.17 22:35

Så "teaseren" til Eurosport nå rulle over skjermen. "RBK-profil gir seg på landslaget".

Tenkte at det måtte være Tore Reginiussen og lastet opp siden. Og så ser jeg et bilde av Reginiussen bak Andre Hansen. "Dårlig bilde av Reginiussen" tenkte jeg før jeg leste saken....

InDeilawetrust
23.11.17 22:36

Men nå er det jo tynn suppe på keeperplassen bak Jarstein. Tabbe Nyland og tabbe Gryteklut. Kan vi håpe at Rossbach kanskje tar steget? 

Jeg har inntrykk av at keepere er noe vi er ganske gode på å utvikle i Norge, akkurat der står vi ikke noe særlig tilbake i forhold til andre nasjoner. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 54487
23.11.17 22:38

LSK-produktet burde selvsagt fått flere sjanser på bekostning av Nyland. Forstår valget til syvende og sist. 

(Innlegget ble redigert 23.11.17 22:40)

emin
eminInnlegg: 22232

Respekterer valget. Men vil heller ikke ha håndball-tendenser (profiler tar seg en pause når det ikke er mesterskap). Har han sagt nei er det et nei for alltid.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 214

Helt greit fra Andre Hansen dette. Bortkastet å være 3.valg på et av Europas svakeste lag. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7709
23.11.17 22:42
emin: Har han sagt nei er det et nei for alltid.

Det er jeg enig i, med mindre det er noen spesielle omstendigheter som gjør at man tar en pause (sykdom i familien osv.). Med andre ord, Hansen bør ikke komme tilbake om 2 år og si at han vil være med igjen. Samme gjelder Tettey og Skjedbred. 

thewaterfall
23.11.17 22:46
trøndergutten: Samme gjelder Tettey og Skjedbred.

De er da forhåpentligvis opptatt med å levere varene for RBK om 2 år. Ellers enig i at Hansen ikke bør melde seg på landslaget igjen, men når Jarstein er ferdig (enten gitt seg eller nivået har falt) så skal du ikke se bort ifra at han melder seg på igjen.

KjelloO
KjelloOInnlegg: 1509
23.11.17 23:03

Syns timinga er litt merkelig. Jeg satt med inntrykket av at han hadde blitt oppgradert til 2. valg da Nyland ble vraka fra troppen her i vår. Nå er det selvfølgelig ikke særlig gøyere å være 2. valg kontra 3. valg heller. Men det tilsier litt mere spilletid i hvert fall.

For RBKs del er jeg dog udelt positiv.

helvis
helvisInnlegg: 12666
23.11.17 23:10

Synd for Norge. Hansen er en strålende målvakt som jeg mener ikke står tilbake for Jarstein (selv om jeg er enig at Jarstein skal være førstekeeper).  Men forstår og respekterer hans valg. Han har fått for få sjanser og er åpenbart en travel mann. 

Sulfat
SulfatInnlegg: 8183
23.11.17 23:17

Det sier nok mer om landslaget, og dets tilstand, enn om Hansen. Det er ikke en stor greie å spille for landslaget lengre. og det er jo ganske trist i grunnen.

Tettey, Skjelbreid, Hansen, Valon Berisha (byttet landslag). Er det flere som har hoppet av?

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 4696
23.11.17 23:23

Forstår valget. Når både Nyland og grytebust merkelig nok er foran så skjønner jeg at han ikke gidder mer

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 1086
24.11.17 00:25
Art-Vandelay: Min personlige mening er at om man kan så bør man tjene landet.

Du har tjent din verneplikt, skjønner jeg. 

Jeg synes ikke det skal være noe krav at fotballspillere må tjene landslaget. Det får være opp til hver enkelt. Motivasjonen for å spille med flagget på brystet må komme innenfra. Kun de spillerne som har den indre motivasjonen bør tas ut. 

Nøkkelknipe
24.11.17 00:30
Kurtkanon2: På en måte svikter de oss alle. Hansen kan som sagt gjøre hva han vil. Men jeg kan også mene hva fan jeg vil om valgene hans.

Hvordan svikter han landslaget når han uansett ikke får spille?

Personlig skjønner jeg godt at han er lei av å stå bak i køen. Hadde han fått sjansen, hadde han neppe gitt seg. 

Nøkkelknipe
24.11.17 00:38
InDeilawetrust: Men som han sier: hvis han får motivasjonen tilbake, kan det være vi ser han tilbake på landslaget.

Så lenge motivasjonen ikke er tilstede, synes jeg det er helt greit at han trekker seg ut av landslaget inntil videre.

Hvis motivasjonen kommer tilbake, så håper jeg han blir tatt ut og satset på. 

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7762
24.11.17 02:19
Nøkkelknipe: Hvordan svikter han landslaget når han uansett ikke får spille?

Noen må sitte på benken. Det er ikke et argument. Bare en dårlig unnskyldning.

Han trenger ikke oppgi en grunn for min del. Hans motivasjoner er ikke mitt anliggende. Jeg kan likevel mene at det er svik mot nasjonen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg