Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2.div avd. 2 - 2018

NYTT TEMA
Lilleborg
LilleborgInnlegg: 35953
02.12.17 12:01

Vålerenga 2 
Skeid
Kjelsås
KFUM Oslo
Hødd
Brattvåg
Stjørdals/Blink
Nardo
Arendal
Fløy
Egersund
Vidar
Bryne
Vard Haugesund

Kjør debatt!

(Innlegget ble redigert 02.12.17 12:02)

jatilnei
jatilneiInnlegg: 329
02.12.17 12:14

Min umiddelbare reaksjon er vel kanskje at den andre gruppen ser hakket vassere ut.

Min andre reaksjon er vel at kanskje at Grorud må føle seg litt snytt? Alle Oslo-lagene samlet i en gruppe med unntak av dem (selv om det selvfølgelig ikke er lange turen til Akershus-lagene heller).

Hadde vært hyggelig om enten Bryne eller Hødd tar 1 plassen og rykker opp dit de hører hjemme. Arendal satser vel kanskje på et snarlig opprykk igjen de også, og blir vel en hard nøtt.

Skulle forøvrig også vært veldig gøy om et Oslo-lag klarte og ta steget igjen, men det skal vel mye til. For en som har fulgt med noen år så er jo liksom Skeid en gammel klassiker som hører hjemme der oppe, men det blir vel kun med minnene :-)

(Innlegget ble redigert 02.12.17 12:25)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 50156
02.12.17 12:19

Skal bli deilig å banke Skeid igjen. :-)

Groundhopper
GroundhopperInnlegg: 350
02.12.17 12:26

Skeid og Tom Nordlie mener vel alvor i år? Uten at jeg kjenner til hvordan lagene ligger an hva gjelder spillermateriell i forhold til forrige sesong, vil jeg tro de blir sterke?

Lilleborg
02.12.17 12:31
Groundhopper: Skeid og Tom Nordlie mener vel alvor i år

Ja, hvis noen har litt penger å sende i vår retning så kan vi kanskje utfordre. Nå går de tre beste spillerne våre ut av kontrakten sin, og i forhold til mange lag i avdelingen er vi ikke i nærheten økonomisk.

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 40655
02.12.17 13:25

Tøff gruppe, der Fredrikstad er store favoritter i den andre avdelingen så tenker vel Arendal, Bryne, Hødd og Skeid at de skal opp.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39902
02.12.17 13:34

Kjempegruppe for Bryne. Her bør de absolutt være med i kampen om opprykk og alt annet enn topp 2 vil være en gigantisk skandale.
Men jeg er jammen ikke sikker på om de er i nærheten til å klare det, rett og slett fordi troppen er for dårlig.

Citano
CitanoInnlegg: 355
02.12.17 14:04
Lilleborg: Vålerenga 2 
Skeid
Kjelsås
KFUM Oslo
Hødd
Brattvåg
Stjørdals/Blink
Nardo
Arendal
Fløy
Egersund
Vidar
Bryne
Vard Haugesund

Gode muligheter her for Skeid å kunne slåss om opprykk.
Hødd var storfavoritt i fjor men skuffet veldig.
Bryne lå lenge og koste seg på toppen men sprakk veldig. Resultatet ble jo at begge lagene som kom forbi rykka opp og det må nok svi en del for Bryne.
Arendal skuffet stort etter å ha blitt lovpriset før sesongstart i fjor i OBOS. Var mye bedre på de siste kampene men "for lite, for sent". Tiden i OBOS kan likevel ha gjort dem farligere enn da de rykket opp sist.

Disse fire lagene på papiret bør være de fire første etter 26 kamper, men alltid mange forhåndstips som bommer kraftig.

KFUM var jo en tragedie for seg selv det første halvåret og selv om de snudde på formen etter sommeren så var de ikke bedre enn topplagene. Vidar var bedre i fjor enn året før men tror nok de blir å finne på midten av tabellen, sammen med Vard Haugesund. Egersund hadde jeg sett for meg høyere opp i fjor og bør vise seg frem. Kjelsås føles også ut som et usikkert kort. 

Nardo overrasket stort i fjor men tror ikke de klarer å gjenta dette denne gangen og må nok kjempe om å unngå nedrykk.
Ser for meg Fløy av de nyopprykka lagene som svakest og tror de går rett ned igjen.
Brattvåg overrasket mange i 2016-sesongen men formen snudde kraftig og de var bare poenget unna å sikre plassen med divisjonsendringen.
Samme situasjon var det også med Stjørdals/Blink men at de hadde motsatt formkurve med elendig start og rakettfart på slutten som da ikke var godt nok. Begge lagene hadde bedre målforskjell enn Nardo som var poenget foran. Nå er begge lagene tilbake og det er vanskelig å si om de blir å finne på midten av tabellen eller i sumpen nederst.

Vålerenga 2 klarte seg såvidt nå men for 2018-sesongen så tror jeg at de går ned. 

SB-fan
SB-fanInnlegg: 6297
02.12.17 14:50

Tipper VIF 2 som favoritter, sammen med Bryne og Arendal

(Innlegget ble redigert 02.12.17 14:53)

brutus62
brutus62Innlegg: 1149
02.12.17 16:02
SB-fan: Tipper VIF 2 som favoritter

Hahaha, dagens!

SB-fan
SB-fanInnlegg: 6297
02.12.17 16:09
brutus62: Hahaha, dagens!

Vil du heller at Skeid skal få favorittstempelet? 

brutus62
02.12.17 16:09

Tipper (håper) Skeid høyt oppe i år også. Var kun 3 poeng fra kvalik i en sterk avdeling i år, på tross av økonomi og at vi hadde mistet de to beste.

Men mange nye bekjentskaper i avdelingen, blir spennende!

VIF 2 blir kun ansett som treningsmatch ;)

bulmerson
bulmersonInnlegg: 2086
03.12.17 06:10

Det blir en kombinert Oslo-midtnorge-Rogaland og Agder i denne gruppa. 

Ingen lag fra hverken de nordligste fylker, Hordaland, Sogn og Fjordane og østlandet utenom Oslo. 

Citano
CitanoInnlegg: 355
03.12.17 18:44

Nordicbet sin odds for tiden på hvem de tror vinner Avd. 2 2018:

Arendal - 2.50
Bryne - 3.85
Hødd - 9.00
Egersund - 10.00
KFUM Oslo - 12.00
Brattvåg - 18.00
Skeid - 20.00
Vidar - 22.00
Vard Haugesund - 30.00
Fløy - 30.00
Stjørdals/Blink - 40.00
Kjelsås - 50.00
Nardo - 50.00
Vålerenga 2 - 60.00

thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 2554
03.12.17 19:21
Citano: Samme situasjon var det også med Stjørdals/Blink men at de hadde motsatt formkurve med elendig start og rakettfart på slutten som da ikke var godt nok.

Trenerbyttet Stjørdals/Blink gjorde på slutten av sesongen i fjor burde skjedd tidligere. På tidspunktet trenerbytte skjedde måtte de vinne 5 av 5 kamper og var i tillegg avhengig av resultat i andre kamper. De vant sine siste 5, den siste mot Nardo ganske overlegent, men rykket ned når Byåsen slo RBK2 på overtid i sin kamp.

Are Tronseth har imponert i sin første sesong som trener, men han tok over et lag som var store favoritter til å rykke opp. Blir spennende å se hvordan han løser det å være underdog og i utgangspunktet underlegen sine motstandere.

Ellers har jo toppscorer Sondre Stokke forlenget kontrakten sin, til tross for interesse fra blant annet Ranheim. Samme gjelder kaptein Vegard Fiske og Sander Kartum, begge nøkkelspillere.

Så blir det spennende å se om de klarer å overleve, men målsettingen til klubben er øvre halvdel.

Lilleborg
03.12.17 19:24

Litt vel tidlig med odds?

thewaterfall
03.12.17 23:44
Lilleborg: Litt vel tidlig med odds?

Aldri for tidlig for odds-selskap å tjene penger

Firensju
FirensjuInnlegg: 971
04.12.17 09:41

Ingen lag fra Bergen i 2.divisjon, ser jeg. Nest-Sotra rykket opp mens Fana rykket ned.

brutus62
04.12.17 12:10
Citano: Skeid - 20.00

Løp og kjøp! Penger på gata :)

jackblack
jackblackInnlegg: 12488
04.12.17 13:55
brutus62: VIF 2 blir kun ansett som treningsmatch ;)

er det derfor dere ikke pleier å vinne de?

2014 ble de tap og uavgjdt, 2015 tapte dere begge, i fjor ble det vel en uavgjordt og en seier.

Men fra spøk il alvor, her bør faktisk Skeid ha gode muligheter på opprykk.. Setter trygda mi på det. 

(Innlegget ble redigert 04.12.17 13:56)

Lilleborg
04.12.17 14:16

Våre opprykksmuligheter avhenger av tre ting:

1. Tom Nordlie må bli.

2. Nøkkelspillere (Lysgård, Gueye, Rongved og Tavakoli) må bli.

3. Troppen må forsterkes i vinter.

I hvert fall to av disse punktene er vanskelige med vår anstrengte økonomi.

sarpingen_1
sarpingen_1Innlegg: 1195
04.12.17 14:21
Lilleborg: 1. Tom Nordlie må bli.

Hvor lenge har Tom trent Skeid nå og hvordan fungerer han i forhold til resten av klubben ? Det er jo liksom opplest og vedtatt at han sliter i filler resten av klubben uansett hvor han er 

Lilleborg
04.12.17 15:20

Tom har vært hos oss i to sesonger, og har gjort A-laget vårt bedre på alle punkter. Han er en fyr som vet hva han vil, han setter klare krav til både klubb og spillergruppe, og spesielt det siste der har gutta virkelig bare hatt godt av.

Jeg har foreløpig bare hørt positive ting fra de jeg kjenner til som har tilknytning til A-laget.

jackblack
jackblackInnlegg: 12488
04.12.17 16:16
Lilleborg: Våre opprykksmuligheter avhenger av tre ting: 1. Tom Nordlie må bli. 2. Nøkkelspillere (Lysgård, Gueye, Rongved og Tavakoli) må bli. 3. Troppen må forsterkes i vinter. I hvert fall to av disse punktene er vanskelige med vår anstrengte økonomi.

det hadde gledet meg stort om dere fikk det til i allefall. Oslo trenger et lag til i toppen. Gjerne Skeid og gjerne på et nytt anlegg på Voldsløkka. 

Lilleborg
08.12.17 08:03

Da har Skeid endelig gitt litt livstegn fra seg i forhold til statusen på troppen, og dette gjør meg egentlig bare bekymret i forhold til neste år.

Dette er altså spillerne som er bekreftet med til neste år:

KEEPER:
Emil Fiskvik (NY Skedsmo)

FORSVAR:
Ridouan Essaeh, Mads Andersen, Tom Skogsrud, Jonas Bergersen og Suleyman Bojang

MIDTANE:
Henning Tønsberg Andresen, Sander Flåte, Jens Rongved, Deni Hasanagic, Morten Berre (!) og Bendik Lind (NY Senja)

ANGREP:
David Hickson, Johannes Nunez, Eric Stafford og Mustafa Hassan.

Samtidig bekreftes det at Idar Nordby Lysgård og Christoffer Tobiassen er ferdig i klubben.

Dette betyr altså at foreløpig status for Mansour Gueye,Ayoub Aleesami, Hassan Yusuf, David Tavakoli og Dreni Ademaj ikke er med til neste år. Håper i hvert fall det kan bli enighet om en avtale med noen av disse.

Er det bare jeg som per dags dato er meget bekymret for neste år? Det er altså bekreftet at vi mister Idar, som er altfor god for 2.div. Mansour Gueye er vår suverent beste midtstopper, Hassan Yusuf har tatt kvantesprang i kvalitet og David Tavakoli er bankers for 20 + mål. Hvis vi mister alle disse....

Lilleborg
11.12.17 20:45

Flott at klubben er ambisiøs. Det liker jeg. Men da må det skje litt i vinter.

Lilleborg
12.12.17 18:58

JADA!

Tom Nordlie OG David Tavakoli med nye kontrakter! STRÅLENDE!

Lilleborg
22.12.17 13:07

Skeid har vært positivt aktive på overgangsmarkedet hittil! Det kan vi like!

Emil Fiskvik (Nybergsund), Bendik Lind (Senja), Kim Skogsrud (Egersund), Adrian Jonuzi Møller (Lyn), Mesut Can, Moa Mahnin og Kevin Mankowitz (alle Grorud) er klare. Fellesnevneren for de fem siste? De har en fortid i Skeid!

I tillegg er David Tavakoli og Hassan Yusuf klare for en ny sesong på nye kontrakter, to meget viktige spillere.

Troppen begynner å se overraskende solid ut, men hadde gjerne sett at vi fikk inn en ny midtstopper, i og med at Mansour Gueye sannsynligvis er ferdig og Ayoub Aleesami ennå ikke er bekreftet for en ny sesong.

thewaterfall
13.01.18 18:48

Stjørdals/Blink har hentet Andreas Rye fra Ranheim på lån. Han startet alle de siste 6 kampene i OBOS-ligaen og 3 av 4 kvalikk-kamper til Eliteserien, så man kan absolutt forvente at dette er en spiller som har noe å bidra med på dette nivået.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg