Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Renato Sanchez til Rosenborg?

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 17104
13.01.18 15:50

Adressa melder i dag at det ryktet som har svirret de siste par dagene faktisk stemmer. Rosenborg har vært svært nærme å få kloa i Renato Sanchez, Portugals 20-årige midtbanestjerne som til daglig spiller for Swansea, på utlån fra Bayern Munchen. Bayern var villige til å låne han til Rosenborg slik at han skulle få kamptrening denne våren foran VM, og tilliten i Swansea var dårlig. En spiller kan bare spille for to klubber i en sesong, men siden Norge har sesongen på en annen tid enn resten av Europa åpnet det seg en mulighet for at han kunne få førstelagsfotball i en tredjeklubb.

Det som ødela denne overgangen var dessverre at Swansea sin manager fikk sparken i romjula og den nye manageren Carlos Carvahal kom inn med lovnader om spilletid til Sanchez. Noe som også har vist seg i spilletiden de siste kampene. Så akkurat denne casen ser det dessverre mørkt for nå.

Men, det interessante her er jo hvor Bjørnebye og kompani nå legger lista. I fjor var det Bendtner, det er tydelig at de leter etter en lignende signering i år også.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7878
13.01.18 15:53

Ingen ting å si på ballestørrelsen til sportslig ledelse i hvert fall.

Mer av de der ambisjonene, takk!

thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 2554
13.01.18 15:55

Elsker at de er så offensive!

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 27000
13.01.18 15:58

Den som bør være mest fornøyd her er Renato.. 

Hva skulle han fått ut av noen kamper i ES på vårparten..

Rockets_AA
13.01.18 15:58

Spilletid før VM selvsagt. Han har slitt benken i Swansea og han kunne ikke blitt lånt ut til en annen liga på grunn av overgangsregler.

lsklars
lsklarsInnlegg: 55898
13.01.18 16:00

Sanchez ser nok mest frem til å spille kamp på Ranheim stadion. 

Art-Vandelay
13.01.18 16:01

Tror ikke den spilletiden ville vært noe mer verdt enn de alternativ han kunne fått i Swansea. Men, det er bare min personlige mening..

Kurtkanon2
13.01.18 16:02
Art-Vandelay: Den som bør være mest fornøyd her er Renato.. Hva skulle han fått ut av noen kamper i ES på vårparten..

Hvorfor i alle dager er du så opptatt av velferden til utlendinger? Og hvorfor tror du benken i andre ligaer er bedre enn å spille kamp hver helg?

Det er jo nettopp ved å trekke til oss spillere i Bendtner/Sanchez klassen at vi kan løfte kvaliteten på eliteserien.

Hvis vi må gjøre det ved å lokke til oss smådesperate folk som forsøker å komme seg i kampform til internasjonale mesterskap, så er det jo ingen ting galt i det.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7905
13.01.18 16:02

Dette hadde vært en helt sinnsyk overgang. Mer sensasjonelt enn Bendtner spør du meg. Synd det ikke skjer nå. Selv om det bare hadde vært for et halvt år, så hadde det vært gull verd for oss, spesielt med tanke på oppmerksomheten vi hadde fått i utlandet. Det jeg lurer på er hvordan det hadde blitt lønn? Bayern måtte i så fall vært nødt til å betale mesteparten av den. 

Art-Vandelay
13.01.18 16:03

Spar deg mann.. Skyttergrav much?... Dette gidder jeg faktisk ikke nå.

Rockets_AA
13.01.18 16:04
Art-Vandelay: Tror ikke den spilletiden ville vært noe mer verdt enn de alternativ han kunne fått i Swansea. Men, det er bare min personlige mening..

Okei, men det var jo åpenbar interesse her fra spilleren da, så han kjenner nok til dette litt bedre enn deg.

Kurtkanon2
13.01.18 16:05

Dette er en liga hvor vi får inn folk som Slobodan Vuk, Malec, Skoda etc. Rejects som ikke en gang holder eliteserienivå. Eller afrikanske lykkejegere som er rein bingospilling.

Ikke akkurat superspennende.

Bare det at jeg hører navn som Renato Sanchez nevnt i forbindelse med eliteserien, gjør meg i bedre humør.

Brodden
BroddenInnlegg: 413
13.01.18 16:11

Hadde Renato Sanches blitt RBK-spiller, hadde det uten tvil vært den sykeste overgangen som hadde skjedd i norsk fotballhistorie noen gang. Vi snakker altså om en 20 år gammel gutt, med hele verden for sine føtter, som allerede har vunnet prestisjetunge utmerkelser som Golden Boy og beste unge spiller i EM 2016. Hadde vært en attraksjon av de helt sjeldne. Spillere som han kunne garantert vært med på å løfte interessen for norsk fotball igjen, synd overgangen gikk i dass. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 21374
13.01.18 16:13

Hadde vært kult. Trekkplastre trenger vi i eliteserien.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39902
13.01.18 16:20
Kurtkanon2: Dette er en liga hvor vi får inn folk som Slobodan Vuk, Malec, Skoda etc. Rejects som ikke en gang holder eliteserienivå. Eller afrikanske lykkejegere som er rein bingospilling. Ikke akkurat superspennende. Bare det at jeg hører navn som Renato Sanchez nevnt i forbindelse med eliteserien, gjør meg i bedre humør.

Føler du glemmer et par deilige her. Mame Niang og Chikere f.eks

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 14592
13.01.18 16:21
Kurtkanon2: Hvorfor i alle dager er du så opptatt av velferden til utlendinger?

Å si at man tror en overgang ikke er det beste for spilleren selv, er ikke det samme som å si at man selv bryr seg om hva som skjer med spilleren.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 21374
13.01.18 16:21

Blir ikke overrasket om de ser etter andre på den hylla eller et par hyller over der Eliteseriespillerne befinner seg.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 14592
13.01.18 16:22
Kristwic7: Føler du glemmer et par deilige her. Mame Niang og Chikere f.eks

Toni Nhleko og Tadas Labukas er faovritter fra Brann.

KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 10038
13.01.18 16:47
Art-Vandelay: Den som bør være mest fornøyd her er Renato..  Hva skulle han fått ut av noen kamper i ES på vårparten..

Fy faan så misunnelig det går an å være :-D

Jeg elsker det!

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7415
13.01.18 16:55
KitWalker_1516: Fy faan så misunnelig det går an å være :-D Jeg elsker det!

Misunnelig på at Rosenborg ikke fikk tak i en spiller altså..

Floflofloflo
FlofloflofloInnlegg: 1707
13.01.18 17:31

Ja, Messi, det er bare å si ifra om du trenger litt spilletid før VM i 2022. Godset vil nok være behjelpelige.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 2948
13.01.18 17:46

Fint at noen prøver i det minste.

Art-Vandelay
13.01.18 17:52

"Fy faan så misunnelig det går an å være :-D"

Beklager at jeg ikke helt ser hva denne spilleren skulle få ut av å traske rundt på norske baner i mars, april og mai.. 

Men, utdyp gjerne hva jeg skulle være misunnelig på? Tydeligvis ikke greit å ha meninger her inne, blir tillagt skjulte motiver med en gang..

Sulfat
SulfatInnlegg: 8287
13.01.18 18:17

Er vel like greit at det ikke skjedde? Stor utgift (vil jeg anta), og ferdig i RBK før sesongens store mål, CL. Da er det vel bedre å bruke vårsesongen på å få drillet inn det mannskapet som skal spille CL-kvallik 

Men gøy hadde det jo vært. 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 39902
13.01.18 18:31
Tjaaah: Toni Nhleko og Tadas Labukas er faovritter fra Brann.

Nhleko var enorm i Viking. Bør vel ikke være på denne listen.

Fishstick
FishstickInnlegg: 24803
13.01.18 18:49
Art-Vandelay: Men, utdyp gjerne hva jeg skulle være misunnelig på?

Dette er vel ikke rakettforskning, akkurat. Det er klart man kan bli misunnelig når man selv har en trener som sier "At vi henter Ottar viser hvor tungt vi satser!", mens erkerivalen forsøker å plukke fra hylla til Bendtner og Sanchez. Kanskje ikke misunnelig er riktig ord å bruke, men man setter et eksempel ved å jakte slike spillere - som bør skremme andre klubber som ønsker å vinne gull de neste årene.

Fishstick
FishstickInnlegg: 24803
13.01.18 18:51
Sulfat: Er vel like greit at det ikke skjedde? Stor utgift (vil jeg anta), og ferdig i RBK før sesongens store mål, CL. Da er det vel bedre å bruke vårsesongen på å få drillet inn det mannskapet som skal spille CL-kvallik

Det kan man jo si, men om man gjør en god jobb med Sanchez kan jo dette åpne døra til andre spillere - slik nå Bendtner har gjort i tilfellet Sanchez, der både agent, spiller og Bayern Munchen ønsket at han skulle dra til Rosenborg.

Man skaffer seg etterhvert et bra navn av å bli linket til store navn. Hadde nok blitt kostbar moro om dette ble noe av, men med tanke på signaleffekt kunne det kanskje vært verdt det.

Hadde vært kult, men heller imot at jeg synes det er helt greit at det ikke ble noe av. Velger å se det slik at Bjørnebye tydeligvis mener alvor.

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1868
13.01.18 18:58

Ingen skal få ta fra SIB at han bidrar stort til at det er gøy å være RBK supporter under Silly Season. 

Art-Vandelay
13.01.18 19:06

Som sagt, her kan man ikke ytre seg uten å bli tillagt meninger og skjulte motiver.. Mitt anliggende her var hva spilleren ville få ut av et opphold i Norge på vårparten. Hadde ment det samme, eller enda mer, om f.eks Tromsø var klubben i bildet.. Foreslår at dere prøver å se litt utenfor det trangsynte Trøndelag når dere legger i vei her..

SIrMixALot
SIrMixALotInnlegg: 2052
13.01.18 19:10

Koteng har vel penger han!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg