Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gilbert Komsoon klar for Brann

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 17374
20.01.18 00:07
KongOjo: Helland og De Lanlay er sikkert god de når de er skadefri, som de jo er sånn ca 3 kamper i året.

Helland spilte 22 ES-kamper i 2017, Komsoon 28. Helland hadde 14 målpoeng, Komsoon 11.

de Lanlay var langtidsskadet med en korsbåndsskade.

Som sagt, Komsoon er spennende for Brann, antakeligvis en sånn type de trenger, men han er ikke så god at han ville vært en umiddelbar forsterkning for alle lag i ES.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 3074
20.01.18 00:10

Nå har jeg sett deg skrive Komsoon 8 ganger Krakra. Han heter Koomson. Greit å ha på plass.

Atlin
AtlinInnlegg: 3503
20.01.18 00:21
Rockets_AA: Komsoon er en spennende signering for Brann, men la oss ikke overdrive. Hadde kjempet med Levi om å være fjerdevalg i Rosenborg.

Ok, hva gjør Helland og de Lanlay til bedre spillere enn Koomson? At de spiller på Norges beste lag og får mer oppmerksomhet enn sistnevnte?

Koomson har vært svært toneangivende under krevende arbeidsbetingelser, for et traust og tafatt bunnlag i ES. Levert rikelig med målpoeng, og har en ballbehandling som få andre i Norge. Bra tempo, god dødballfot og et meget godt overblikk. Fullt på høyde med både Helland og de Lanlay. I tillegg vesentlig høyere potensial enn dem begge. Et scoop av Brann.

Atlin
AtlinInnlegg: 3503
20.01.18 00:24
Rockets_AA: Helland spilte 22 ES-kamper i 2017, Komsoon 28. Helland hadde 14 målpoeng, Komsoon 11.

Helland spilte for Norges beste lag, Koomson for et lag som rykket ned. 

Gi Koomson 22 kamper for Rosenborg, så noterer han seg for flere målpoeng enn Helland. 

"han er ikke så god at han ville vært en umiddelbar forsterkning for alle lag i ES". 

Kan du nevne noen andre kantspillere i Eliteserien som er bedre? Adegbenro er greit. Flere?

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 6373
20.01.18 00:38

De Lanlay ble jo snakket mye ned av trønderne før han gikk til RBK. Så gikk han ditt, spilte noen bra kamper og ble skadet. Nå er han tydeligvis klasse.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 1631
20.01.18 00:40

Herlig å sammenligne Helland og Koomson på den måten, Koomson spilte for ligaens mest defensive lag som rykket ned imens Helland spilte på det desidert mest suverene laget.

Kan også legge til at Helland er 5 år eldre, snakke om De Lanlay er jo bare tull, han har vel stort sett vært skadet i 2 år nå.

Signaldo
SignaldoInnlegg: 523
20.01.18 02:01

Deilig signering, nå kan jeg slappe litt mer av. At trønderne er høye på seg selv er jo så selvsagt at det ikke engang trengs å si høyt, men at de klarer å hijacke tråden med subjektivt tull er jo litt trist.

Signaldo
SignaldoInnlegg: 523
20.01.18 02:19

4-års kontrakt sågar! Det var prikken over i-en. En spiller som kan gjøre en god innsats - Og ha et solid videresalgspotensiale. Jeg tror det nesten ikke.

Dewaz
DewazInnlegg: 22547
20.01.18 02:33

Levi >>> Komsoon

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 796
20.01.18 02:41

God signering ja, erstatter Gili ganske greit mtp kvalitet. Rekner med at han skal konkurrere med Marengo og Vega, så får Braaten kome igang når han har lyst til det.

Mxzptlk
MxzptlkInnlegg: 796
20.01.18 02:45
Dewaz: Levi >>> Komsoon

Levi som ser på kva Koomson utretta ifjor med misunnelse?

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 16241
20.01.18 04:47
Oslo1913: Brann spiller feig fotball, og vil bli parkert av Enga i 2018.

Tør jeg tippe at du trodde det samme før 2016 og 2017 også? Kan godt være det skjer i år da, men ikke vær for sikker.

Dewaz
20.01.18 11:35
Mxzptlk: Levi som ser på kva Koomson utretta ifjor med misunnelse?

Ingenting ekstraordinært over det Komsoon leverte sist sesong. Levi er to år yngre og langt mer spennende.

KongOjo
20.01.18 11:41

Rosenborg supportere beviser i denne tråden hvor kjepphøye og kvalme man kan bli når man blir for vant med å vinne. Gratulerer.

Dewaz
20.01.18 11:46

Om du er uenig må du gjerne begrunne hvorfor. Dette er et debattforum, og om du ikke tåler andre meninger enn dine egne så er dette kanskje ikke rett sted for deg.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 11156
20.01.18 11:53
Dewaz: Ingenting ekstraordinært over det Komsoon leverte sist sesong. Levi er to år yngre og langt mer spennende.

Du kunne jo prøvd å i hvert fall være litt objektiv da. Levi har omtrent ikke spilt Eliteserie fotball og har ikke bevist noe som helst annet enn at han ser litt spennende ut. Gilbert Koomson har levert solide tall med målpoeng i flere sesonger. 

Solvgutt1
20.01.18 12:25

Hva har Levi prestert på toppnivå?

KongOjo
20.01.18 12:27

Handler ikke om at jeg ikke tåler andre meninger. Da må du tåle at jeg kommenterer at Rosenborg supportere klarer å kuppe en tråd om at Sogndal sin beste spiller har blitt solgt til Brann, ser ingen VIF, Molde eller Viking supportere her inne starte en debatt om at de har bedre spillere enn Koomson.

fusion
fusionInnlegg: 1554
20.01.18 14:09
KongOjo: Rosenborg supportere beviser i denne tråden hvor kjepphøye og kvalme man kan bli når man blir for vant med å vinne. Gratulerer.

Jeg ser 1 eller 2 RBK-supportere, og du presterer å dra alle over en kam. Skulle gjerne sett Koomson på laget.  

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1884
20.01.18 15:16

For å ha alt på det rene. Koomson er ikke i nærheten av start 11 til RBK. Han hadde vært en rotasjonsspiller. Hadde koomson vært i RBK, hadde han spilt rollen til Jevtovic. True Story.

Dog, er han en god signering for Brann. 

Solvgutt1
20.01.18 15:22
Hulkibulk: For å ha alt på det rene. Koomson er ikke i nærheten av start 11 til RBK. Han hadde vært en rotasjonsspiller. Hadde koomson vært i RBK, hadde han spilt rollen til Jevtovic. True Story.

Han hadde ikke vært i nærheten av start 11 til RBK sier du og følger opp med at han hadde vært i samme rolle som spilleren som startet 18 kamper i fjor.

Skadefrie og i form er jeg enig i at han hadde vært bak Helland og Adegbenro er jeg enig i. Han er derimot bedre enn De Lanlay og hadde trolig blitt tredjevalg. Da er man i nærheten av start 11. 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 64992
20.01.18 15:23
Solvgutt1: BT skriver Sogndals ving snart er klar for klubben.

Så Brann fortsetter å svekke konkurrentene i sitt område?

Solvgutt1
20.01.18 15:30
RickiBK: Så Brann fortsetter å svekke konkurrentene i sitt område?

Sogndal er ikke en konkurrent. De spiller i OBOS-ligaen, og ville mistet Koomson etter årets sesong. Brann, som den rause storebroren de er, sørget for at de fikk betalt for spilleren sin.

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1884
20.01.18 15:31

Du må ikke gå tilbake i tid nå. Jevtovic spilte mange kamper på vårsesongen for oss ifjor. Hvor mange kamper på høstsesongen startet Jevto? 

Jevto startet kun 6 kamper etter sommerferien, når vi møtte dårligere motstand, og når Helland/deLanley trengte hvile/var skadet. 
Så om Koomson kom til RBK, hadde han spilt samme rolle som Jevto gjorde på høsten. 

Cobi
CobiInnlegg: 57112
20.01.18 15:36

Er det ingen som har nevnt årsaken til at han ikke forlot Sogndal allerede for ett år siden? Mislykket medical, i følge tv2 i hvert fall. Neppe en strekkskade de reagerte på, vil jeg tro, så vi får vel håpe for Branns del at de bruker to minutter ekstra på den medisinske sjekken akkurat her.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 21079
20.01.18 15:36

Koomson er bedre enn de Lanlay, liten tvil om det.

Solvgutt1
20.01.18 15:38

Jevtovic startet sju av de siste 15, og fire av de siste ti kampene. Rett under halvparten. Han spilte 12 av de siste 15, og åtte av de siste 10. Da er det meningsløst å påstå at han ikke er i nærheten av en start 11.

Nei, Koomson ville neppe vært førstevalget, eller andrevalget på kantene til RBK, men han hadde selvfølgelig konkurrert om å være tredjevalget. Og med skadehistorikken til RBKs kantspillere så er det sannsynlig at han hadde startet over halvparten av kampene. Slik Jevtovic gjorde. Så kan RBKerne bare komme med alle de hovmodige vurderingene dere bare vil

(Innlegget ble redigert 20.01.18 15:38)

Spelaren
SpelarenInnlegg: 9566
20.01.18 16:00
RickiBK: Så Brann fortsetter å svekke konkurrentene i sitt område?

Raus med geografien, du.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 16241
20.01.18 16:35
KongOjo: Handler ikke om at jeg ikke tåler andre meninger. Da må du tåle at jeg kommenterer at Rosenborg supportere klarer å kuppe en tråd om at Sogndal sin beste spiller har blitt solgt til Brann, ser ingen VIF, Molde eller Viking supportere her inne starte en debatt om at de har bedre spillere enn Koomson.

Kristwic7 er Vikingsupporter, og en av de som argumenterer for at Koomson ikke er bra nok for rbk, forøvrig.

lok1
lok1Innlegg: 4399
20.01.18 17:32

Trodde denne tråden skulle handle om Komsoon, men alt jeg ser er noe pjatt om Helland?

???

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg