Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

7 trøndere på Rosenborg mot Molde

NYTT TEMA
jonarne
jonarneInnlegg: 17448
18.06.03 11:42
Etter en del år med lite trøndere på Rosenborg. Var det positivt å se at det var hele 7 trøndere på banen i 5-0 kampen mot Molde sist. Et stykke igjen til nivået i 1996 da det var 9 trøndere på banen da Milan ble slått 2-1. Jeg tror ikke det er mange eliteserie lag som har såpass stor andel av lokale spillere (Motbevis meg). Uansett en positiv utvlikling. De 7 heldige var :
Erik Hoftun
Ståle Stensaas
Vidar Riseth
Roar Strand
Fredrik Winsnes
Harald Brattbakk
Øyvind Storflor
eman
emanInnlegg: 11587
18.06.03 11:49
Definer trønder.
Er det fra Trondheim, Sør-Trøndelag eller begge fylkene?

-eman
steffen
steffenInnlegg: 24607
18.06.03 11:50
Ja, og hva kan ikke skje når Bjørn Tore vender hjem til gamlelandet, og hvis RBK-klinikken får skikk på Vegard?

Steffen
steffen
18.06.03 11:53
"eman skrev:
Definer trønder.
Er det fra Trondheim, Sør-Trøndelag eller begge fylkene?"

"Trønder" er folk fra begge fylker. Når det gjelder spillerne som er nevnt her, kommer vel alle fra Trondheims-området unntatt frostingen Vidar Riseth (Nord-T.).

Steffen,
nord-trønder i Trondheim
MektigeM
MektigeMInnlegg: 1881
18.06.03 11:55
"steffen skrev:
"Trønder" er folk fra begge fylker. Når det gjelder spillerne som er nevnt her, kommer vel alle fra Trondheims-området unntatt frostingen Vidar Riseth (Nord-T.)."

Erik Hoftun er nå fra Kyrksæterøra, Hemne. Vil ikke si at han er trondhjemmer...
jonarne
18.06.03 11:58
Trodde nå det var allment kjent at trøndere er de som bor i Sør- og Nord -
Trøndelag. Men man lærer visst noe nytt hver dag.
eman
18.06.03 12:01
Hordalendinger på banen i Branns siste seriekamp:

Opdal
Brendesæter
Wassberg
Hanstveit
Valencia
Knarvik
Haugen
Lund

I tillegg (for å få to fylker) kan vi ta med rogalendingen Martin Knudsen (som vel egentlig er født i Bergen....??)

Altså 8 (+1) fra Hordaland og nabo....

-eman
CurvaSud
CurvaSudInnlegg: 16101
18.06.03 12:04
Det er vel strengt tatt bare spillere fra Trondheim som er lokale spillere.
Fra sør i Sør-Trøndelag til nord i Nord-Trøndelag er det over 400 km. Hvis jeg kom fra Trondheim, ville jeg i hvert fall ikke likt hvis noen sa at en spiller fra Rørvik eller Snåsa var trondhjemmer.

CS
eman
18.06.03 12:06
"jonarne skrev:
Trøndelag. Men man lærer visst noe nytt hver dag."

Det er jo forsåvidt det, poenget er at når man regner spillere fra to fylker, er det ikke sensasjonelt lokalt.

-eman
jonarne
18.06.03 12:06
Vi skiller ikke så sterkt om folk er fra Trondheim eller Snåsa her. Vi er trøndere uansett, og holder med Rosenborg (stort sett).
Milne
MilneInnlegg: 5806
18.06.03 12:07
MektigeM skrev:
Erik Hoftun er nå fra Kyrksæterøra, Hemne. Vil ikke si at han er trondhjemmer...

Knapt nok trønder...:-)

Milne
CurvaSud
18.06.03 12:08
"jonarne skrev:
Trøndelag. Men man lærer visst noe nytt hver dag."

Ingen nekter for at de er trøndere. Dette er imidlertid ikke nok til å være lokal spiller i de flestes øyne, bortsett fra i RBK-kretser, der en gjerne liker å slå seg på brystet med sin lokale sjåvinisme.

Jeg er Enga-supporter, og meget misfornøyd med at vi ikke har flere spillere fra Oslo på laget. Men etter disse kriteriene, er jo alt såre vel, ettersom det er overvekt av østlendinger. Det gjør dem vel til lokale spillere....

CS
EgHarKaffe
EgHarKaffeInnlegg: 1242
18.06.03 12:08
Fra Branns lag i Brann - Stabæk kampen :

Håkon Opdal - Odda
Roy Wassberg - Bergen
Erlend Hanstveit - Osterøy
Tommy Knarvik -Stril
Alex Valencia - Bergen
Thomas Lund - Bergen
Innbyttere :
Geirmund Brendesæter - Stord
Helge Haugen - Bergen

Dvs 8 lokale ( 7 på banen samtidig , ett innbytte lokal mot lokal )

Ser at RBK hadde tre bytter : alle tre gangene lokale spillere ut , en lokal inn.

CurvaSud
18.06.03 12:09
"jonarne skrev:
Vi skiller ikke så sterkt om folk er fra Trondheim eller Snåsa her. Vi er trøndere uansett, og holder med Rosenborg (stort sett)."

Hvor kommer du fra da, jonarne?
Jeg kjenner trondhjemmere som ville se rødt av den påstanden der. :-)
Tuco
TucoInnlegg: 162
18.06.03 12:13
EgHarKaffe skrev:
Ser at RBK hadde tre bytter : alle tre gangene lokale spillere ut , en lokal inn.

C. George kan vel knapt defineres som trønder.

Tuco

Conversation with her was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful.
jonarne
18.06.03 12:16
CurvaSud skrev:
Jeg er Enga-supporter, og meget misfornøyd med at vi ikke har flere spillere fra Oslo på laget. Men etter disse kriteriene, er jo alt såre vel, ettersom det er overvekt av østlendinger. Det gjør dem vel til lokale spillere....

Om Vålerenga klarer å stille med 11 østlendinger på laget, så står det respekt av det. Heller det enn 2 sørlendinger og 4 svensker. Men som du sikkert vet bor det langt flere mennesker på Østlandet enn i Trøndelag. Dette gjør at grensene for hva som er lokalt, flyttes. I Trøndelag bor det ihvertfall færre mennesker enn i Oslo.
aktveit
aktveitInnlegg: 1283
18.06.03 12:25
slett ikke verst - positivt for klubben dette
Fyg
EgHarKaffe
18.06.03 12:40
Tuco skrev:
C. George kan vel knapt defineres som trønder.
------------------------------------------------------------------------------
Æh, du har vel muligens rett i det. Dersom han som startet tråden ikke omdefinerer begrepene slik at det var 11 trøndere som startet kampen.

Lover jeg skal slutte å la arbeidet mitt få meg til å skrive slike ukonsentrerte svar.
rickl
ricklInnlegg: 749
18.06.03 12:43
No har vel RBK sagt at dei er eit lag som skal bestå av flest mogleg trøndera. Og da ikkje spesielt spelarar frå Trondheim. Eller er eg heilt på viddene med denna uttalelsen?

Rickl
steffen
18.06.03 12:46
CurvaSud skrev:

"Hvis jeg kom fra Trondheim, ville jeg i hvert fall ikke likt hvis noen sa at en spiller fra Rørvik eller Snåsa var trondhjemmer."

Snakker om merkelig tilnærming...! Har du i det hele tatt vært i Trøndelag? OK-inn med skjeer: Trondhjemmere er de av trønderne som bor i Trondheim. Fra Oppdal i sør til Rørvik i nord er vi alle trøndere, og godt vant til å kjøre noen mil, og fortsatt være i Trøndelag. Skjønner?

Steffen,
som synes Stabæk er et Oslo-lag
CurvaSud
18.06.03 12:50
Jeg har bodd tre år i Trondheim, og har en haug av venner der, så jeg vet nok hva jeg snakker om.

Forresten er ikke Stabæk et Oslo-lag. Det bestrider både folk fra Oslo og fra Bærum.

CS
jonarne
18.06.03 12:50
Frode Johnsen, Christer George, Christer Basma, Ørjan Berg og Espen Johnsen er IKKE trøndere, så kan vi ihvertfall være enige om det.

Men jeg klarer ikke å se hvorfor RBK skal bestå av spillere fra Trondheim, for at de skal kunne kalles lokale? Trøndelag er lokalt nok. Ihvertfall når man se på de store lagene ute i Europa. Et lag som Athletic Bilbao regnes som å være flinke til å bruke lokale spillere, fordi alle på laget er baskere. Men baskerland er mye større enn Trøndelag (Går bla. inn i deler av Frankrike).
torskelår
torskelårInnlegg: 3947
18.06.03 12:53
Spillere fra Møre og Romsdal i kampen for AaFK på søndag

Frank Mathisen
Amund Skiri
Trond Fredriksen
Joackim Austnes
Erlend Holm
Tor Hogne Aarøy
Morten Moldskred
Nils Ottar Sandø

Men hjalp det ?
NEI

PS dommetrioen var i hvertfall ikke fra Møre og Romsdal
EgHarKaffe
18.06.03 12:55
Hvordan er det med de andre lagene da :
Ålesund hadde disse på banen sist gang ( med hvilke klubber VG har registrert på dem )

Frank Mathiesen : Ørskog, Vålerenga
Herman Ekeberg :Mjøndalen I.F
Chistian Steen : Astor, Rosenborg, B/G
Amund Skiri : Åndalsnes I.F
Bjørn Erik Melland : Ålesund
Joakim Austnes : Ålesund
Trond Fredriksen :Ålesund
Frode Fagermo :Ålesund
Eirik Hoseth : Ålesund
Tor Hogne Aarøy :Spjelkavik, Rosenborg,Aalesund
Morten Moldskred :Hødd, Moss, Aalesund
Nils Ottar Sandø : Aalesund

Her må dem med lokalkjennskap si hvem som regnes som lokale. Mange her med kun Aafk som klubb , er de lokale eller har dem bare spilt langt nede i divisjonssystemet slik at de andre klubbene ikke er registrert ?

Og hva med f.eks Sogndal ?
Bartevoxxx
BartevoxxxInnlegg: 7378
18.06.03 12:59
>>Jeg har bodd tre år i Trondheim, og har en haug av venner der, så jeg vet nok hva jeg snakker om.
jonarne
18.06.03 13:00
Steen og Melland er trøndere.Uansett hva VG måtte mene.
eman
18.06.03 13:06
"Og hva med f.eks Sogndal ? "

Skjeldestad, Stadheim, Flo og Øren er fra S&Fj., Kalvenes, Ystaas og Ødegård er fra Hordaland, så med to fylker skulle det bli 7 lokale i siste kamp.

-eman
EgHarKaffe
18.06.03 13:08
Bartevoxxx skrev:

Et av de såkalte postulatene er at RBK skal være et lag med trøndere for trøndere. Da skulle de geografiske forutsetningene være greie. end åff diskøsjon.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Diskusjonen var jo egentlig om det var andre lag som hadde like mange eller flere lokale spillere enn RBK på banen sist runde. Nå har vi fått vite at Brann & Aalesund hadde flere . Så vidt jeg kan se ut fra det jeg vet om SIL er Sogndal i allefall på nivå med RBK. Så får dem med lokalkunnskaper rette tallene for Sogndal og evt så får andre med lokalkunnskaper rundt omkring komme med tall for de andre klubbene.

torskelår
torskelårInnlegg: 3947
18.06.03 13:11
Sorry Eirik Hoseth
Du er selvfølgelig fra Møre og Romsdal.
Da er det en til

Frank Mathisen
Amund Skiri
Trond Fredriksen
Joackim Austnes
Erlend Holm
Tor Hogne Aarøy
Morten Moldskred
Nils Ottar Sandø
Eirik Hoseth

Snart fullt lag

Meb hjelper det?
NEI

Dommertrion er slett ikke fra Møre og Romsdal :-(

Bartevoxxx
BartevoxxxInnlegg: 7378
18.06.03 13:13
>>Diskusjonen var jo egentlig om det var andre lag som hadde like mange eller flere lokale spillere enn RBK på banen sist runde
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg