Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kristiansund Ballklubb

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 21904
14.06.17 16:09

For ordens skyld så mener ikke jeg at han er for god for KBK. En midt på treet ES-spiller. 

Uff.. Ekpe. Han ble jo kalt PapaSmurf her inne av en del MFK-debattanter en periode etter at jeg uttalte at jeg var minst like god som han. Enn så lenge har jeg mine ord i behold. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 3200
14.06.17 17:05
KongOlav2: Han og Bytqui i samme lag kunne vært show. Og gjerne sleng på Tommy Høiland i tillegg.

Sleng på Muhamed Keita så er det i boks, kanskje Marcus Pedersen også så har man tidenes gjeng på byen sammen i Oslo

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 12441
14.06.17 21:23
Huyton: Qaka ferdig i Kristiansund Ballklubb? Ifg. lokalavisa Tidens Krav er det ting som tyder på at Kamer Qaka kan ha spilt sin siste kamp for KBK. Spilleren er pt sykmeldt ifg avisa. Åpenbart en god ballspiller, men har kanskje et uforløst potensiale som lagspiller.

Qaka mener han burde vært på landslaget: - Vet ikke hva de holder på med

Kamer får komme hjem til oss, det er på Valle han trives.
Etter Deilas mange raid i transfer markedet, så kan vi snart stille ett helt lag med spillere som dribler til de mister ballen. Kamer passer den stilen som hånd i hanske.

Huyton
HuytonInnlegg: 152
17.06.17 21:04

Gruer meg til natta! Kommer til å våkne med grusomme mareritt etter å ha sett KBK bli herjet med mot Aafk. 

Wulfgari
WulfgariInnlegg: 401
17.06.17 22:39

Om vi skal ha noen som helst sjanse for å overleve trenger vi 2 solide forsterkninger på sentral midtbane når vinduet åpner.

Eller så er det lov å håpe på at kanskje Ekpe får mer spilletid og overrasker.

Både Ulvestad og Økland blir spilt over og løpende etter midtbanen til Ålesund og i andre kamper de har spilt.. De holder ikke nivået desverre.

Huyton
18.06.17 00:10

Nærmest kollektiv kollaps både på banen og trenerbenken i dag. Allikevel vinner vi ett poeng. Enig, PE Ulvestad og Økland er enkelt og greit ikke gode nok. Når Carlsen fremstår som en klassespiller av rang, er det bevis godt nok for meg. Qaka ble som fryktet ikke den spilleren klubben gamblet på at han skulle bli. Dermed MÅ vi inn med to sentralt. Hopmark er knappest en nødløsning. Ekpe bør få en fair sjanse nå snart. Sleng på en venstreback også. Har sagt det før, og sier det igjen: han er ikke god nok. I hans forsvar må det nevnes at han ikke får noe hjelp av Liri. Baranovs hurtighet var savnet i dag. Tror han er viktigere for laget en man skulle tro. Nei, glem denne kampen snarest.

laffano
laffanoInnlegg: 14261
18.06.17 22:29

Ja da er kamer Qaka ferdig i KBK deilig det for en sytepave som tror han er best i alt passer ikke kbk

Huyton
18.06.17 23:39

Triste saker. KBK viste qaka tillit og gav ham en ny sjanse i Kristiansund etter turbulente tider i andre klubber. Funka visstnok greit i fjor, men så starta pratet om uttak til det norske u21-landslaget, alternativet var Kosovo. Deretter ble det mer skryt om å dominere eliteserien og ønsket om å spille i en større liga. Fett nok med høye ambisjoner på egne vegne, men noe annet er å gjøre seg fortjent til å få terminert kontrakten. Kan ikke fatte at noen norske klubber tør å gi ham nok en sjanse. Utvilsomt et stort balltalent, som etterlater seg huller på midtbanen til KBK, men like utvilsomt en spiller med et stort forbedringspotensial hva angår andre essensielle egenskaper for en fotballspiller. Håper fotballspilleren Qaka finner sin plass snart.

Wulfgari
19.06.17 23:58

Offensiv KBK-sjef sier det er midler til å forsterke laget

Hvilke typer trenger vi, hvilke er ledig, og hvilke håper vi på ?

Jeg mener vi kanskje kunne trengt en ny venstreback, 2 sentrale midtbanespillere og en ving. Hva med noen av disse:

Martin Skjelbreid Ellingsen - Kongsvinger (lån/overgang) ?

Bakenga - Rosenborg (lån) ?

Amido Diop - Molde (lån) ?

Mathias Normann - Bodø/Glimt (lån) ?

Victor Grodås - Sogndal (lån) ?

Elbasan Rashani (Rosenborg) lån ?

(Innlegget ble redigert 20.06.17 00:01)

kytec
kytecInnlegg: 24785
20.06.17 00:00

Er det nokon KBK-fans som trur det er realistisk å overleve i Eliteserien? 

Wulfgari
20.06.17 00:03
kytec: Er det nokon KBK-fans som trur det er realistisk å overleve i Eliteserien?

Selvfølgelig er det realistisk. Det er ikke så mange poeng opp til midten av tabellen ;) men vi trenger forsterkninger i sommerferien! Og en mer offensiv innstilling hos treneren. På hjemmebane har vi vært solide, bortsett fra Ålesund kampen. 

(Innlegget ble redigert 20.06.17 00:04)

Huyton
20.06.17 00:35

Så klart er det realistisk at KBK holder seg i ES! Enn så lenge er det rimelig tett på tabellen, og mange lag virker å være like gode/dårlige. Personlig er jeg nesten overrasket over at vi henger med såpass som vi gjør, tatt i betraktning av at vi mangler venstreback, sentrale midtbanespillere og høyrekant. Altså 100% enig med Wulfgari.  Men for all del, det blir en tøff kamp for å overleve.

Wulfgari
20.06.17 00:53

Realistisk å tro at noen av de nevnte spillerne kommer på lån ?

Huyton
20.06.17 08:45

Diop ble forsøkte hentet før sesongstart. Viste mye bra sist han var i KBK. Ser ut til å ha begrenset tillit i MFK. Når det gjelder duo sentralt, tror jeg vi bør utenlands. Kryr vel ikke av ledige venstrebacker her til lands heller. Grodås er vel langtidsskadd. Ellingsen er meget talentfull, men blir en for tung oppgave å redde KBKs midtbane. Reginussen på Ranheim ett hjemlig alternativ?

Wulfgari
21.06.17 10:09

Grodås langtidsskadet igjen? kanskje han skal fortsette hos oss neste gang, slik at han kan holde seg skadefri ;) men forhåpentligvis er ikke Sivertsen langt unna kamptrening!

(Innlegget ble redigert 21.06.17 10:10)

magnarb
magnarbInnlegg: 723
21.06.17 12:27

Diop har et tempoproblem i MFK. Han ikke har like god tid med ball som i OBOS. Ser det gang på gang at han ikke greier å holde på ball/slå enkle passninger/være på riktig sted til riktig tid. Mulig at balltempo og press fra motspillerer er noe for høyt for Diop.

Selv om han presterte for KBK i OBOS sist sesong, betyr det ikke at han tar ES-tempoet ved et klubb-bytte. Uansett skal vi slanke stallen, så en tur nordover til neste by, er vel helt ok for Molde. 

Huyton
21.06.17 14:48

Harmeet Singh ferdig i Polen, ser jeg. En spiller som har gått litt under min radar, men var vel stødig i Mfk. Kanskje en mann for KBK? Sikkert kostbar? Åpenbart tempoforskjell obos vs ES. Samtidig litt vittig å se Whæler og Næss Lund i ES igjen. Ikke akkurat tempo som sine styrker! Diop virket trygg og komfortabel da han var her sist, i hvert fall.

Skvirre
SkvirreInnlegg: 2580
21.06.17 14:54
Huyton: Harmeet Singh ferdig i Polen, ser jeg. En spiller som har gått litt under min radar, men var vel stødig i Mfk. Kanskje en mann for KBK?

Kanskje en mann for KBK, men neppe en klubb for Singh. Dersom Singh ikke får napp hos de aller beste så ser jeg fort for meg at Stabæk er en mer aktuell klubb.

KBK har vel akkurat kvittet seg med en spiller som var for stor for klubben, så det er vel uansett greit ikke å jakte på en til.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 21904
21.06.17 14:54
Huyton: En spiller som har gått litt under min radar, men var vel stødig i Mfk. Kanskje en mann for KBK?

Harmeet er nok ikke interessert i å spille for et lag som kjemper for å unngå nedrykk. Det er han for god til.

Når du sier at han har gått litt under din radar tror jeg samtidig du undervurderer kvalitetene hans. I 2014 var han en av nøkkelspillerne bak Moldes fortsatt stående poengrekord i Tippeligaen. Balanserte midtbanen på en ypperlig måte. Når Solskjær kom hjem endret man spillestilen slik at Singhs kvaliteter ikke kom til sin rett.

Huyton
21.06.17 15:28

Undervurderer ikke Singh, og han er garantert alt for god/ikke ønsker å spille for en så liten klubb som KBK. Sluttet å dra på Mfks hjemmekamper (8-10 pr sesong) et par år før KBK rykka opp til obos -ligaen, derfor gikk Singh under min begrensede radar. 

Wulfgari
21.06.17 21:51

kjør på! få tak i Singh og så får ledelsen snakke med Ulvestad brødrene om smiske og hente tilbake sin tredje bror, Fredrik Ulvestad. Harmeet singh og Fredrik Ulvestad sentral midtbane.

Lov å drømme stort, er det ikke ;)

(Innlegget ble redigert 21.06.17 21:53)

Huyton
21.06.17 23:56

Det hadde vært saker, Wulfgari! Sleng på Diop i KBK-form og et troll på venstrebacken. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg