Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Huddersfield Town

NYTT TEMA
pling_6
pling_6Innlegg: 3890
19.07.07 22:33
Tenkte at der var på sin plass med en tråd for 99-åringene nå da første treningskampen er unnagjort.
Målet med denne sesongen må være å finne tilbake til den formen som ga playoff-semifinaler mot Barnsley våren 2006. Og da må det jo vøre ypperlig at mannen som skal lede oss er Barnsleys trener fra disse to kampene( som Barnsley gikk seirende ut av forresten), Andy Ritchie.
Den gamle Oldham- og ManU-helten( som faktisk er Paul Scholes sitt barndomsidol) har litt av en utfordring på sine hender i en klubb uten altfor mye kapital men med en veldig bra ungdomsavdeling, noe som har satt sine spor i første-elleveren; den består av 6 spillere som har gått gradene, 7 hvis vi teller med Andy Booth!
Litt av problemet er styrets uendelige tillit at junior-avdelingen skal bidra til å fylle opp benken, og derfor frigir lite penger til nye spillere. De tre som har kommet inn er her på Free Transfer og lave "undisclosed fees".

Stallen:

Keepere:

27.Matthew Glennon
26.Simon Eastwood (ny fra egen stall)
35.Alex Smithies (ny fra egen stall)

Forsvar:
5.David Mirfin
6.Nathan Clarke
13.Frank Sinclair (ny fra Burnley)
14.Tom Clarke
21.Aaron Hardy
31.Joe Skarz

Midtbane:
2.Andy Holdsworth
7.Chris Brandon
8.Jonathan Worthington
11.Danny Schofield
19.Michael Collins
20.Danny Racchi (ny fra egen stall)
22.Matthew Young
25.James Berrett (ny fra egen stall)
32.Malvin Kamara (ny fra Cardiff)
33.Mitchell Bailey (ny fra egen stall)

Angrep:

18.Luke Beckett
23.Andy Booth
24.Danny Cadamarteri (ny fra Leicester)
32.Lukas Akins (ny fra egen stall)
36.Luke Malcher (ny fra egen stall)

Flesteparten kjenner kanskje Danny Cadamarteri fra Everton-tiden da han var regnet som et meget stort talent, han har nå fått en ny sjanse etter dop-utestengelse, er kun 27 år ennå men dette er nok hans siste sjanse som profesjonell.

Avganger:

Gary Taylor-Fletcher - Blackpool
Paul Rachubka - Blackpool
Adnan Ahmed - Tranmere
John McAlliskey - Mansfield
Martin McIntosh - Mansfield
+noen juniorer som ikke fikk profesjonell kontrakt

Spesielt det salget av GTF for en sum tilsvarende NOK 1mill synes jeg var unødvendig for å si det mildt!!

Det ryktes at Robbie Williams son så og si var klar ffra Barnsley ør han ble skadet, kan fremdeles komme litt seinere ut i sesongen.
pling_6
19.07.07 22:40
Onsdag 18/7: AFC Emley - Huddersfield 0-3 tilsk. 1873
Mål: D Cadamarteri (str), L Beckett, M Young

Grei skuring det her, og det skal vel egentlig bare mangle, men en finfin gjennomkjøring. nye M Kamara viste tegn til at venstrebackene i League One skal få litt å bryne seg på. Synes det var en fin måte å ønske Danny velkommen til klubben med å gi ham straffen også.
Til lørdagen venter en ny bortekamp mot Bridlington Town.
Av andre kamper kan nevnes Huddersfield - Blackburn onsdag 1.august. Yorkshire Day!

Kan jo også ta med at i anledning klubbens 100-års jubileum neste sesong, er det spikret feiring med Arsenal på den andre bane-halvdelen. Vi deler jo faktisk æren av å ha hatt det som må ha vært førkrigstidas største britiske manager, and then some; Herbert Chapman. som ledet Huddersfield til to strake seriemesterskap 1924 og 1925, som ble til 3 på rad men da hadde Herbert dratt til The Gunners hvor han gjentok bedriften!!
Datoen er ennå ikke satt.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26002
19.07.07 22:46
Jeg synes det ser litt tynt ut i rekkene hos Hudds foran sesonginnledningen; det holder i hvert fall ikke til en kamp rundt playoffsonen, dette mannskapet, spesielt med tanke på at Gary Taylor-Fletcher er borte (for en merkverdig lav prislapp, ja). Ringrevene Beckett og Booth vil sikkert bidra med en viss scoringssum, men det vil neppe være tilstrekkelig til å skyte Leeds Road-gjengen inn i sluttspilldiskusjonen. Vil dessuten Nat Clarke holde seg skadefri sesongen igjennom denne gangen? I motsatt fall, vil antakelig (for) mye vekt bli lagt på veslebror Toms juvenile skuldre, men etter sigende skal jo David Mirfin sist sesong ha gjenfunnet de taktene som utpekte ham til ung og særs lovende for noen år siden, så man kan jo håpe at oksen også i 07/08 fortsetter å vise produktivt stopperspill.

Joe Skarz er en kar jeg har hørt en del bra om, og spennende blir det å se om venstrebacken får tillit også denne terminen. Danny Adams er jo for lengst forduftet, så noen gedigen konkurranse om babord side i forsvarsverket har tenåringen knappest.

Hvordan tegner ellers Danny Schofield i år, tror du? Det er jo et vanvittig potensiale i venstreflanken, men han har vel slitt litt med å få ut det han er god for de siste par sesongene, kanskje noe i likhet med resten av laget?
TheScreamingLurker
TheScreamingLurkerInnlegg: 3265
20.07.07 00:50
dere fikk en aldri så finfin stopper i den gamle Burnley-travern Frank Sinclair. Begynner å dra åra, men han holder et år til i toppform. I hvertfall mer enn god nok for League One og Galpharm Stadium.. Men kan vel bli i det tøffeste laget med opprykk i år? Leeds har potensialet og mulig den største hungern etter å komme opp igjen til CC. Southend har også potensialet og en nogenlunde stabil økonomi. I tillegg så har man Forest som lengter tilbake til det gode selskap, og som garantert er litt bitre etter 4 plass og play-off tap i fjor. Yeovil og Oldham har vel også sine ambisjoner/håp om play-off eller opprykk.
Nei, tror det kan bli tøft for Huddersfield, og må nok gå noen år til nede i League One. Kanskje like greit?
pling_6
20.07.07 14:32
mikemodano skrev:
Hvordan tegner ellers Danny Schofield i år, tror du? Det er jo et vanvittig potensiale i venstreflanken, men han har vel slitt litt med å få ut det han er god for de siste par sesongene, kanskje noe i likhet med resten av laget?

det blir snakket litt om at han skal få spille litt spiss i treningskampene for å se om han fremdeles har det i seg, det var jo som spiss han i sin tid kom til klubben..

Er forresten lillebror Clarke som sliter mest med fitnessen nå i pre-season, men problemet ligger der for begge ja. Håper de klarer minst 75% av kampene da Mirfin er stødig men jeg stoler liksom ikke helt på han( i motsetning til alle andre da han ble Fans Player of the Year ifjor)

Og det du sier om playoff-plass som jo er målet så er jeg sørgelig enig, det trengs ca tre spillere til; Skarz må ha en utfordrer til plassen, han er nok ikke stabil en hel sesong ennå. det trengs også en ny venstreving, da dette sikkert er siste sjanse for Schofield, og skulle gjerne ha hatt en keeper til. Spiss kan jeg vel glemme da Cada og de to juniorene fyller opp benken der( dog fyller og fyller)

Ser forresten at du kaller de Leeds Road- gjengen. det skal du få lov til men de flytta til nye Stadion i 1994....
pling_6
20.07.07 14:36
TheScreamingLurker skrev:
dere fikk en aldri så finfin stopper i den gamle Burnley-travern Frank Sinclair. Begynner å dra åra, men han holder et år til i toppform. I hvertfall mer enn god nok for League One og Galpharm Stadium.. Men kan vel bli i det tøffeste laget med opprykk i år? Leeds har potensialet og mulig den største hungern etter å komme opp igjen til CC. Southend har også potensialet og en nogenlunde stabil økonomi. I tillegg så har man Forest som lengter tilbake til det gode selskap, og som garantert er litt bitre etter 4 plass og play-off tap i fjor. Yeovil og Oldham har vel også sine ambisjoner/håp om play-off eller opprykk.
Nei, tror det kan bli tøft for Huddersfield, og må nok gå noen år til nede i League One. Kanskje like greit?

Akkurat den siste setningen din får du stå for selv, hehe
Men kan legge til Doncaster og Luton også i de som vil kjempe om playoff. Forest blir dårligere og dårligere så er ikke helt sikre på de, Southend har mistet spilleren som skjøt de opp for to år siden, da Eastwood gikk til Wolves, så vet ikke helt med de heller...
Terriers problem ligger vel i at jeg ikke kan se de som mye bedre enn noen av de andre lagene i divisjonen, nyopprykkede Hartlepool, Swindon og Walsall er ikke noen automatiske dumpekandidater akkurat!
pling_6
20.07.07 15:07
Klubben har nå to mann på prøvespill, Lee Snodin, som har spilt i United Soccer League de siste åra, han spilte halvparten av kampene forrige sesong, er midtbane spiller og 24 år. Han spilte første omgang mot Emley og var "lively".. Han er sønn av Glynn Snodin
nr 2 er Jack Kamara, sønn av "pundit" Chris og ikke i familie med Malvin Kamara. Han er en høyreback som ble tilbudt plass på akademiet til Middlesbrough for et par år siden men valgte en utdannelse i stedet og ser seg nå om etter en klubb. Hva er vel mer naturlig enn å prøve seg i favorittklubben?!

Når det er sagt håper jeg ikke at disse regnes som kjøp og at vi da er ferdig for sommeren, for disse om de blir signet kan ikke være fryktelig dyre i drift.
TheScreamingLurker
21.07.07 01:00
hehe, var ikke frekt ment ;-) greia er bare det at det er flere klubber jeg vil se opp før Huddersfield. Bla da Leeds, Forest, Southend eller Swindon for den saks skyld. Men ikke missforstå, det hadde ikke gjort meg noe om Huddersfield hadde gått opp, men som sagt; det er ikke førsteønske ;-)
mikemodano
23.07.07 09:59
Joda, jeg er fullstendig klar over flytten ned til Galpharm Stadium, men Leeds Road klinger nå unektelig atskillig bedre i nostalgiske øreganger, så med fare for å framstå som i overkant breial, forholder jeg meg inntil videre retten til å omtale Hudds' hjemmevugge med den gamle benevnelsen.

Så Schofield får antakelig muligheter på topp i år, ja? Joda, potensialet til å bli en habil målskytt, ligger nok latent hos den lekne Doncaster-fødte eleganten. Men tror du virkelig det er siste sjanse for en slik kapasitet dersom han ikke skulle blomstre for fullt i år?

Et par andre spillere jeg holder av i Terriers-leiren, er høyreback/høyre midtbanespiller Andy Holdsworth og kaptein og midtbanetraver Jon Worthington. Spesielt sistnevnte er en forbilledlig kar, selv om han muligens heller ikke hadde noen maksimal forrigesesong?
pling_6
24.07.07 16:24
mikemodano skrev:
Så Schofield får antakelig muligheter på topp i år, ja? Joda, potensialet til å bli en habil målskytt, ligger nok latent hos den lekne Doncaster-fødte eleganten. Men tror du virkelig det er siste sjanse for en slik kapasitet dersom han ikke skulle blomstre for fullt i år?

Ja jeg tror faktisk det, han blir mindre og mindre populær blant fansen, pga at han kun biser hva han er god for i 2-3 kamper per sesong, og det faktum at det ses etter forsterkninger på venstresida. Så da bør han kanskje heller satse på å overbevise på topp...!

"Et par andre spillere jeg holder av i Terriers-leiren, er høyreback/høyre midtbanespiller Andy Holdsworth og kaptein og midtbanetraver Jon Worthington. Spesielt sistnevnte er en forbilledlig kar, selv om han muligens heller ikke hadde noen maksimal forrigesesong?"

Worthington er kaptein så du er ikke den eneste som holder av ham, er blant mine topp 5 også, men han har en svakhet i pasningsspillet. Holdsworth er sammen med Collins mine personlige favoritter og han blir nok kun backup på høyrebacken, og heller brukt fast enten som anker i diamant formasjon eller som sentral midtbane.
pling_6
24.07.07 16:26
hehe, var ikke frekt ment ;-) greia er bare det at det er flere klubber jeg vil se opp før Huddersfield. Bla da Leeds, Forest, Southend eller Swindon for den saks skyld. Men ikke missforstå, det hadde ikke gjort meg noe om Huddersfield hadde gått opp, men som sagt; det er ikke førsteønske ;-)

Det var ikke måte på frekkhet da! å vise sympatier til Leeds i tråden min!! eneste formildende omstendigheter jeg finner er at du er fra Larvik, og dermed herved tilgitt. Skjønner jo at det ikke finnes mange sympatisører for en klubb som svært få har vokst opp med fra Tippekampene selvfølgelig.
pling_6
24.07.07 16:41
Bridlington Town - Huddersfield Town 1-6
Mål:
Cadamarteri 24,38
Kamara 14, 28
Beckett 51
Bailey 75

Det ble en ny fin gjennomkjøring Lørdag ettermiddag for Terriers, og i tillegg til en dobbel for de to nye offensive forsterkningene imponerte Hodsworth og Collins sentralt(holdsworth defensiv og Collins offensiv i diamant formasjon), og Tom Clarke og Aron Hardy i forsvaret. Storebror Nat Clarke hadde sin sedvanlige "unforced error" men det ble ikke mål på den, og han klarte seg ellers bra.

Idag er det kamp mot Hucknall borte, vil komme tilbake til den etterhvert som kampen er ferdig...
mikemodano
24.07.07 16:45
Michael Collins, ja - der har Town utvilsomt en uslepen diamant. De gangene jeg har sett ham i aksjon, har jeg alltid latt meg imponere av kombinasjonen slepen teknikk/overblikk, spesielt med tanke på hvor ung han fortsatt er. Jeg ser han er født i Yorkshire, men han har da vitterlig registrert U-landskamper for Irland?
pling_6
24.07.07 17:50
Ja han er Ire på farssiden et sted tror jeg, ble tatt med sist gang, og har også vært med en gang tidligere helt til skader satte han utenfor en stund.
TheScreamingLurker
25.07.07 01:39
pling_6 skrev:
Det var ikke måte på frekkhet da! å vise sympatier til Leeds i tråden min!! eneste formildende omstendigheter jeg finner er at du er fra Larvik, og dermed herved tilgitt. Skjønner jo at det ikke finnes mange sympatisører for en klubb som svært få har vokst opp med fra Tippekampene selvfølgelig.

- Konklusjon; Du liker ikke Leeds. Jaja, beklager det da ;-) hva slags forhold har du til Larvik foreseten, siden du tilgir meg?
pling_6
25.07.07 13:24
- Konklusjon; Du liker ikke Leeds. Jaja, beklager det da ;-) hva slags forhold har du til Larvik foreseten, siden du tilgir meg?

nei det skulle vel bare mangle, ikke det at jeg er stor fan av de andre Yorkshire-lagene heller, men.....
Larvik ja, vet ikke om jeg har et dritgodt forhold til byen, det er jo ikke mest å finne på der, men jeg er jo derfra så.
mikemodano
25.07.07 13:32
Du verden hvilke elitestyrker Larvik fostrer, da! Det er godt å se at mitt nitidige arbeid med å spre det glade laveredivisjonerbudskap i kriker og kroker, fra Hvittensand til Farriskilen, fra Tjøllingvollen til Nanset, er i ferd med å bære frukter.
pling_6
25.07.07 13:40
Hucknall Town - Huddersfield Town 1-3
mål:
Skarz 14 ( innlegg fra venstrekanten rett i mål!)
Beckett 40
Schofield 75 (skudd fra 30 m rett i krysset!)

Huddersfield stilte med et veldig ungt lag, som allikevel kontrollerte kampen mot Blue Square Northern laget, takket være bl.a et fantastisk mål av Danny Schofield.
Laget:
Glennon
Racchi-Mirfin-Hardy-Skarz
Young-Bailey-Holdsworth(k)-Schofield
Beckett-Akins(Malcher60)

Her er det ikke mye rutine ute og går, men av de unge var det spesielt spissen Lukas Akins som viste seg fram, med fine touch og en assist på Becketts tap-in.
I tillegg til Matty Young som jobba knallhardt gjennom hele kampen på høyrevinga og som var millimetre fra et mål etter innlegg fra Schofield,som muligens opplever en ny vår, og også innbytter Luke Malcher som skrudde et skudd i tverrligger uten sjanse for keeper etter pasning fra Beckett

Vi fortsetter altså den ubeseirede ferden gjennom treningskampene, og idag skal andre halvdel av troppen spille mot Bradford Park Avenue, fra Unibond First Division North. Dvs nykommerne pluss bla Clarke brødrene og England U-19 keeper Eastwood som skal opprettholde den "flotte" statistikken, før hele troppen drar til League 2 laget rochdale til lørdagen.
pling_6
25.07.07 13:46
Nye gutter får prøve seg igjen på treningsannlegget Storthes Hall denne uken, Danny Lowe, en anvendelig forsvarsspiller, og Richard Marshall, en spiss med et tungt skudd. Begge spiller til vanlig for Harrogate Railway. De får dog ikke spille kamp da Ritchie mener de allerde er for gode for motstanden vi møter og da heller skal vise seg fram på treningsfeltet med håp om noen minutter mot Rochdale kanskje?

Det er også blitt nevnt at Luke Malcher, som bare fikk 30 min mot Hucknall skal få mere tid da Ritchie ble imponert og vil se hvordan han fungerer over en lengre periode i kamp.
pling_6
25.07.07 13:48
Det vil forhåpentligvis bli lagt inn reisesklidringer her etterhvert da både hjemme- og borte kamper er planlagt denne sesongen, om enn ikke allerede i August. Ser for meg November som bombesikkert, mest sannsynlig en i September, og det sikles etter de tre i romjula. Det er ihvertfall hvordan programmet mitt vil se ut på denne siden av året.
pling_6
25.07.07 14:01
mikemodano skrev:
Du verden hvilke elitestyrker Larvik fostrer, da! Det er godt å se at mitt nitidige arbeid med å spre det glade laveredivisjonerbudskap i kriker og kroker, fra Hvittensand til Farriskilen, fra Tjøllingvollen til Nanset, er i ferd med å bære frukter.

Ja det er enda godt vi har deg, ellers hadde jeg vel endt opp som nok en Premier League-slave....
mulig du har feilet litt i Tjølling da Bolton sin fanklubb er basert der....!
pling_6
25.07.07 22:31
Bradford PA - Huddersfield 0-1
Mål:
Booth 21

Lag:
Eastwood
Berrett-Sinclair-N.Clarke-Killock
Kamara-Collins-Worthington-Brandon
Booth-Cadamarteri

Tilskuere: 500

Bradford PA hadde de to første sjansene, men derfra og ut handlet det meste om bortelaget , og bare litt uflaks kombinert med udyktighet foran mål gjorde at seieren ikke ble større. Ingen bytter ble gjort i kampen, siden halve troppen spilte i går, så det vil vel si at seieren aldri var truet, og vi kunne dermed spare spillerne til Lørdagens kamp som jeg har fått høre skal bli en litt større utfordring da vi begynner de "seriøse" treningskampene med en tur til Spotland, for å bryne oss på Rochdale.
pling_6
25.07.07 22:37
Hvis noen skulle lure er Shane Killock en juniorspiller og venstreback som altså fikk prøve seg i en hel kamp. Andy Ritchie har jo ikke vært altfor lenge i klubben så jeg synes det er flott at alle for sin sjanse til å bevise at de er vært lønna si
Som et lite PS, kan det nevnes at ryktene går om et oppkjøp av klubben av mannen som førte Hull oppover systemet med sine penger og som siden mislyktes i et oppkjøp av Leeds; Adam Pearson. Han er Yorkshire born and bread og det forventes at klubben han kommer til å prøve seg på er i området, han har mest tilknytning til Huddersfield, men det er muligheter for at han ser på York som en større utfordring.......disse to er ihvertfall "favoritter" til ¨å få en ny onkel å forholde seg til. Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om det her, men han har ikke noe dårlig rykte for hvordan han driver en klubb, dette er ingen Ridsdale for å si det sånn, så det kan jo være en god mulighet for dytte ut "gjerrige" Ken Davy, som vel bare har kun 20% støtte blant fansen.
mikemodano
25.07.07 22:50
Ah, en stakket stund trodde jeg det var fjorårets Terriers-tråd som hadde gjenvunnet hevd her på forsiden. Så feil kan man altså ta. *knegg*

Bradford Park Avenue, ja - mon tro hva som skjer der i år nå som sluggeren Neil Redfearn jo har forlatt Horsfall Stadium. Jeg har hatt gleden av å lese Redders' selvbiografi, og han stiller sin gamle fars tidligere klubb i et udelt positivt lys. Kan man håpe at Citys veslefrende kan starte klatringen oppover divisjonsstigen igjen, slik at man i løpet av en sesong eller to ser dem i UniBond Leagues øverstenivå?

Jeg skulle til å kommentere Killock, men takket være tilleggsopplysningen din, slapp jeg i grunn det. Blir det ham som blir nærmeste Skarz-utfordrer denne sesongen, med mindre Ritchie henter til klubben en kar som er litt tørrere bak øra til den plassen?
pling_6
26.07.07 00:52
mikemodano skrev:
Ah, en stakket stund trodde jeg det var fjorårets Terriers-tråd som hadde gjenvunnet hevd her på forsiden. Så feil kan man altså ta. *knegg*

hehe, festlig du. Men nå har snille mod fikset det for meg!!

"Bradford Park Avenue, ja - mon tro hva som skjer der i år nå som sluggeren Neil Redfearn jo har forlatt Horsfall Stadium. Jeg har hatt gleden av å lese Redders' selvbiografi, og han stiller sin gamle fars tidligere klubb i et udelt positivt lys. Kan man håpe at Citys veslefrende kan starte klatringen oppover divisjonsstigen igjen, slik at man i løpet av en sesong eller to ser dem i UniBond Leagues øverstenivå?"

Vel for å si det sånn, jeg ønsker de mer hell og lykke en storebror, men synd med Redfearn, har alltid likt ham. Leste du boka fra et ståsted som Barnsley-fan eller var det en generell interesse for spillere som han som trakk deg til bokhandelen? Unibond-toppen bør vel kanskje være innen rekkevidde. Uten at jeg skal påberope meg kunnskap om stallen deres, regner jeg med at de stilte med alle som var friske og raske til dagens kamp, og de var ikke halvgærne. Dette var dog mot et halvveis Huddersfield-lag, så det kan kanskje ta et par år. Men nok med min uvitende synsing nå.

"Jeg skulle til å kommentere Killock, men takket være tilleggsopplysningen din, slapp jeg i grunn det. Blir det ham som blir nærmeste Skarz-utfordrer denne sesongen, med mindre Ritchie henter til klubben en kar som er litt tørrere bak øra til den plassen?"

Tja, han er vel grei å ha i bakhånd. Samtidig som Robbie Williams sin skade blir fulgt opp med tanke på å gjennopta overgangen som var så og si spikret. Det ville spikret backup langs hele venstresida, men det vil i såfall ikke skje noe der før rett før overgangsvinduet stenger. Enn så lenge,og om ingen andre skulle dukke opp og vifte med sitt talent under nesa til Ritchie; ja.
mikemodano
26.07.07 07:54
"Leste du boka fra et ståsted som Barnsley-fan eller var det en generell interesse for spillere som han som trakk deg til bokhandelen?"

- Det var nok det siste, ja. Under en vandring gatelangs i et skikkelig regntungt Sheffield helt på tampen av februar i år (akk, hvor jeg angret på at jeg ikke hadde reist til superkjøpesenteret Meadowhall, midt mellom Rotherham og Sheffield, istedet, da regnskyllet truet med å feie meg ned i et hvert nærliggende kumlokk), sneiet jeg innom et forholdsvis oppegående bokbinderi; i tillegg til Olitzts favorittlefse "Floodlit dreams", skrevet av Weymouths tidligere klubbformann Ian Ridley, sto altså denne Redfearn-publikasjonen pent plassert i sportshylleseksjonen, som ellers også var ganske omfattende, og man hadde helt sikkert kunne gjort flere gode funn om man bare hadde lett skikkelig mellom...æh...permene. Neil Redfearn er jo et fotballikon av dimensjoner, og hans tiltredelse som manager i Cheshire-klubben Northwich Victoria, gjør jo brått alene dem riktig så interessant foran den kommende terminen.

"Men nok med min uvitende synsing nå."

- Det er nettopp denne type "uvitende synsing" som er spennende, pling, så peis på for alt det er verdt. Det finnes jo ingen fasitsvar, og så lenge man ikke innskrenker feltet for lærdom, skal jeg love deg at man går seg på en drøss artige aha-opplevelser underveis i sin streben etter kunnskap og viten.

"Samtidig som Robbie Williams sin skade blir fulgt opp med tanke på å gjennopta overgangen som var så og si spikret."

- Hvor alvorlig er skaden til Williams? Han burde kunne bli en finfin forsterkning i backrekka dersom han til slutt ankommer Galpharm. Hva var ellers bakgrunnen for at Danny Adams plutselig i vinter valgte å hengi seg til nonligaspill (nå er han jo tilbake i Football League igjen, da, i og med Morecambes inntreden i League Two etter seieren i playoffinalen mot Exeter i mai)?

Mulig du har nevnt det tidligere, men jeg forstår det dithen at du har vært i Huddersfield ved flere anledninger tidligere? Det er jo for så vidt en artig by, og man kan jo nesten få assosiasjoner til bakkebyen Larvik, i hvert fall om man isolert sett ser på de omkringliggende åsene som strekker seg helt ned mot sentrumsområdet nede i dalen der. Jeg var i sin tid og så Huddersfield vs Hartlepool en mandag kveld (TV-kamp og gode greier, det var vel august for tre år siden), og ramlet naturlig nok på byen etterpå. Siden vi var innlosjert hos et gjestgiveri som kanskje ikke var heeeelt schmack plassert i sentrumskjernen, endte vi til slutt opp på den überslitne karaokebaren "Johnny's Nightclub", hvor klientellet så ut som om det var statistgjengen fra de mest lugubre pubene filmen Trainspotting har å by på. Der kunne man heller ikke unngå å strene opp på scenen for å gjøre sin James Dean Bradfield-imitasjon av Manics-låta "A design for life". Til en overraskende kald skulder fra det tilstedeværende publikummet.
pling_6
26.07.07 12:22
"- Hvor alvorlig er skaden til Williams? Han burde kunne bli en finfin forsterkning i backrekka dersom han til slutt ankommer Galpharm. Hva var ellers bakgrunnen for at Danny Adams plutselig i vinter valgte å hengi seg til nonligaspill (nå er han jo tilbake i Football League igjen, da, i og med Morecambes inntreden i League Two etter seieren i playoffinalen mot Exeter i mai)?"

Han trente uten leggskinn og ble taklet i skuddøyeblikket. Husker ikke helt, men det gikk i hvertfall utover leggen. 2-3 mnd ute...
He he, Adams ja. Peter Jackson ga tre spillere beskjed om at de var satt på transfer lista, men ba også om at denne infoen ble holdt innenfor klubbdørene. Adams nektet, og gikk samme kveld til BBC Radio Leeds og sa hva den slemme mannen hadde gjort mot ham. Dette resulterte i at han ble satt ut av laget til neste kamp, og 14 dager senere hadde klubb og spiller blitt enige i å rive i stykker kontrakten hans. Etter en snau mnd som free agent, dukka McIlroy opp og signet han. De kjente hverandre fra før også.

Har vært i Huddersfield ja. Tja, det var ikke Larvik jeg tenkte på først når jeg kom dit. Men det med åsene som metafor for bakkene kan jo funke. Bor tre ganger så mye mennesker der da. Men klubbene er jo litt like også da. Stor fortid, laber nåtid. Har desverre ikke opplevd like mye som deg da men. Har kun vært inne i byen, det frister jo nesten å prøve ut den puben der neste gang. Om ikke annet så for å se om de er blitt mer vennlige innstilt mot skandinavisk karaokesynging siden sist.
Alfheim1
Alfheim1Innlegg: 422
26.07.07 12:39
Har planer om å være tilstede i Huddersfield når Nottingham Forest har bortekamp der i begynnelsen av oktober.

Håper Forest MOSER Huddersfield noe så inni hæl...... Ellers ønsker jeg dere en god sesong og dere må gjerne rykke opp sammen med oss.

Forøvrig regner jeg med at alle Huddersfield fans gleder seg enorm til kampene mot Leeds.
pling_6
26.07.07 13:42
Alfheim1 skrev:
"Har planer om å være tilstede i Huddersfield når Nottingham Forest har bortekamp der i begynnelsen av oktober.

Håper Forest MOSER Huddersfield noe så inni hæl...... Ellers ønsker jeg dere en god sesong og dere må gjerne rykke opp sammen med oss."

Jo takk for den. Jeg har planer om det motsatte. Forest-Terries første nyttårsdag er det vel? og om vi ikke moser dere noe så inni hæl....så skal det smake med seier, detsmaker faktisk ikke så vondt av uavgjort heller. Det tapet som kostet oss Peter Jackson skal revansjeres!!
Når det er sagt kan dere gjerne rykke opp, dere hører hjemme høyere opp. Men det spørs om ikke det må en ny mann inn for Calderwood før dere klarer det. Godt gjort å hente Lennon, selv om han begynner å bli en gammel mann.

"Forøvrig regner jeg med at alle Huddersfield fans gleder seg enorm til kampene mot Leeds"

Det er vel ikke å komme bort fra det nei. Er vel ikke erkefienden, men nå når de først er her i League1, så tennes det til ja. Har blitt frarådet å ta noe tog til Leeds, da det fort kan smelle. Er forøvrig ikke sikkert jeg får billett til bortekampen heller, og må vente til påske.
pling_6
29.07.07 00:46
Rochdale - Huddersfield 3-0
Mål: ingen............

Lag:

Glennon
Holdsworth-Sinclair-Mirfin-Skarz
Kamara-Collins-Worthington(K)-Brandon
Cadamarteri-Beckett

Trist dag det her, selv om det bare var en friendly. Greit å få tapet unna kanskje, og Glennon Bør håpe at han har brukt opp tabbekvoten for en stund. To idag, mest på det andre målet. Det var en grusom en. Cadamarteri fikk vel seg en liten "wake-up call" idag også. Han har kanskje glidd litt lett gjennom treningskampene, og nå idag fikk han lite eller ingenting til, og da vet han at han må jobbe litt ekstra for å prestere mot lag av en viss standard. Andy Ritchie sa etter kampen at han hadde hevet stemmen et par hakk i pausen, og spillerne hadde også sagt sin mening, de er ferdige med det og han ville ikke uttale seg noe mer om kampen(han nevnte dog Glennon...) for da hadde han ikke blitt ferdig før mandag sa han.

For fansen(meg) er det bare å glemme denne og glede seg til Blackburn som kommer på besøk på onsdag(håper ikke Santa Cruz er med der, hehe). Og den siste neste lørdag mot Mansfield. Håper det League 2 laget har mer respekt for folk fra høyere divisjoner!!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg