Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

--- York City F.C. ---

NYTT TEMA
limi--
limi--Innlegg: 2886
07.08.07 20:31
(Kan ikke se det er en tråd om dette (fantastiske) laget enda, så da lager jeg den.)

FAKTA:
- Fullt lagnavn: York City Football Club
- Nivå: Conference National (eller Blue Square Premier som det heter så fint)
- Stadion: KitKat Crescent, kap. 9034. (Tidl. Bootham Crescent)
- Nåværende manager: Billy McEwan
- Offisiel nettside: http://www.ycfc.net

SPILLERSTALL
- Keepere: #1 Tom Evans

- Forsvarere: #5 David McGurk, #2 Darren Craddock, #20 Daniel Parslow, #23 Ben Purkiss, #? Mark Robinson, #? Carl Jones

- Midtbanespillere: #8 Emmanuel Panther, #14 Ross Greenwood, #? Stuart Elliott, #? Philip Turnbull, #? Chaz Wrigley

- Angripere: #10 Craig Farell, #27 Richard Brodie, #22 Martyn Woolford, # 17 Alex Rhodes, #? Paul Brayson, #? Onome Sodje, #? Chris Beardsley, #? Alex Meechan

TRENINGSKAMPER:
York - Leeds 1-1
Newcastle (B-lag) - York 1-3
York - Doncaster 3-4
Frickley - York 1-1
York - Bradford 1-0
Sheffield FC - York 0-5
York - Chesterfield 2-1
missChance
missChanceInnlegg: 47220
07.08.07 20:36
Jeg har aldri sett York City spille, men har vært en del i York og har en svakhet for byen, så jeg skal prøve å følge med på denne tråden :D

Forholdsvis greie resultater i treningskampene, i hvert fall. Sist jeg kikket litt på York synes jeg å huske at de ikke lå så bra an i sin divisjon - har de hatt en dårlig sesong ganske nylig?

Hold oss oppdatert!

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3230
07.08.07 20:43
Strengt tatt har vi vel en tråd allerede om dette (fantastiske) laget. Se side 3: "Jonjo Dickman til York". Men nå har du jo innledet så fint her, så folk får vel velge etter eget behag hvor de vil skrive om York.

Er det ting som tyder på at York er på vei tilbake til ligaen? Nå tenker jeg ikke på ting som nabovarsel eller fugletyding, men om det er rapporter fra eksperter og forståsegpåere som vil hevde at York vil bli leie å ha med å gjøre i bluesquarepremier?

Jeg kjenner ikke laget så godt lenger, men kan jeg ha rett i at dette er den sterke sentrallinja i laget: Evans-McGurk-Panther-Farrell? Sterkt. Kruttsterkt. McGurk og Panther var jo de som førte an i det minstermen-laget som opptrådte mot Halifax på riksdekkende fjernsyn for noen år siden, og de har vel holdt seg godt? Og Evans var det jo mange av oss som hevdet for noen år tilbake at tross alt var Scunthorpes beste sisteskanse, så det lyder veldig dugelig i denne divisjonen.
limi--
07.08.07 20:48
Har selv aldri sett de spille, og har heller aldri vært i York, men historien bak at jeg heier på York er slik:
På spillet Fifa 2004 var York med. Da spilte jeg med dem, og tok dem helt opp til Premier League (som jeg selvfølgelig vant.)
Etter dette har jeg fulgt med så godt jeg kan på nettet, også har jeg etterhvert blitt mer og mer trofast.
Vurderer å kjøpe drakt på nettet, for den er rett og slett veldig fin! (Se 06/07-drakta her: http://www.justsport-group.com/shop/ycfc/acatalog/homekits.html)

Fjorårssesongen var egentlig ganske bra, og York endte på 5. plass. I kvalifiseringskampene til League Two møtte York et hakk bedre plasserte Morecambe. Dessverre slo Morecambe ut York... (Morecambe vant også hele kvalifiseringa.)
limi--
07.08.07 20:52
Tror nok York er blant de heteste opprykkskandidatene, ja. Sentrallinja er ikke svak den, nei! Hvis alle holder seg skadefrie blir York sterke, men hvis en eller flere av dem blir skadde er nok York sterkt svekket.

Dessverre måtte superspiss Clayton Donaldson forlate York etter fjorårssesongen. Han var desidert toppscorer med 26 mål på 48 kamper i fjor. Han dro forresten til Hibernian i Skotsk Eliteserie.
missChance
07.08.07 21:06
limi-- skrev:
Har selv aldri sett de spille, og har heller aldri vært i York, men historien bak at jeg heier på York er slik:
På spillet Fifa 2004 var York med. Da spilte jeg med dem, og tok dem helt opp til Premier League (som jeg selvfølgelig vant.)
Etter dette har jeg fulgt med så godt jeg kan på nettet, også har jeg etterhvert blitt mer og mer trofast.

>Morsomt å høre :)

Vurderer å kjøpe drakt på nettet, for den er rett og slett veldig fin! (Se 06/07-drakta her: http://www.justsport-group.com/shop/ycfc/acatalog/homekits.html)

>Ikke helt min smak, men fin nok den :)

Fjorårssesongen var egentlig ganske bra, og York endte på 5. plass. I kvalifiseringskampene til League Two møtte York et hakk bedre plasserte Morecambe. Dessverre slo Morecambe ut York... (Morecambe vant også hele kvalifiseringa.)

>Det var jo slett ikke verst. Blir litt spennende å følge med i år da. Lurer på om det er 2-3-4 år siden jeg kikket litt på tabellene av og til, da de ikke gjorde det så bra. Nå er jeg faktisk litt irritert på meg selv for at jeg aldri gikk på kamp når jeg var der - skjønner ikke hva jeg tenkte på :(

limi--
07.08.07 21:11
Hadde vært artig å dratt til York for å sett kamp! Dessverre er det liten sjangs for at dette skjer for meg, siden jeg ikke er mer enn 14 år gammal... (Blir 15. i sept.) Får nøye meg med internett så lenge ;)

Kanskje det er noen form for web-tv?
missChance
07.08.07 21:16
Det er i hvert fall live-sendinger på radio :)

http://www.ycfc.net/live-coverage.php

limi--
07.08.07 21:45
Seriestarten er på lørdag, og York spiller mot Cambridge. Kampen spilles på KitKat Crescent, så York har fordelen med hjemmebane. Det bør være gode muligheter for seier her, siden Cambridge endte helt nede på 17. plass i fjor, med 25 poeng mindre enn York.

Jeg forventer egentlig seier her, siden det er mot et såpass "dårlig" lag, og det er på hjemmebane. Skal vi ha håp om direkte opprykk er slike kamper viktige å vinne.
limi--
12.08.07 16:30
Dessverre ble ikke seriestarten slik jeg hadde håpt på...

Kampen starta bra, og Craig Farell ga York ledelsen etter 37 minutter. Etter pause gikk det ikke så bra, og Cambridge hadde scort to mål etter et kvarter av andre omgang. Flere mål ble det ikke, så slutt resultatet ble York 1, Cambridge 2 på KitKat Crescent.
5071DEB
5071DEBInnlegg: 192
13.08.07 01:25
Har vært i York og sett de spille, det er et par år siden nå så jeg husker ikke hvem de spilte mot, kun at de tapte kampen. Ellers har jeg kontakt med en York-supporter på nettet, virker som en grei gjeng. Vet ikke hva supportergruppen deres heter, men de har ihvertfall en undergruppe (ultras) som kaller seg Jorvik Reds. Flott klubb og en pen by med mye historie! Heia York!!
Deyna
DeynaInnlegg: 1798
13.08.07 01:27
Sikkert ikke alle som er klar over at York har en supporterklubb her til lands....vel, en slags ihvertfall....en del artige blogger med eget skråblikk på referater & prematch-analyser.....

[url]http://norwegian-york-tarts.blogspot.com/[url/]
5071DEB
13.08.07 01:29
Ja, her er linken til Jorvik Reds:
http://www.jorvikreds.co.uk/
arvehov
arvehovInnlegg: 17
13.08.07 21:18
Det er fullt mulig å se York på TV.
Setanta har rettighetene til Conference og sender ca. 2 kamper i uken fra den øverste divisjonen.
Mandag 20 August sendes Exeter - York, mens den 30. august sendes York - Rushden.
Setanta kan bestilles for de som har parabol. Du får evt. mase på de som betaler moroa hjemme litt. Koster ca £10 i måneden for kanalen.

Anbefaler deg å dra en tur over så fort du har muligheten. Var over en tur i fjor og så åpningskampen mot Exeter. Dårlig fotball, men bra stemning. Over 50 supportere ble faktisk arrestert etter kampen for bråk, så en bør likevel være litt forsiktig.

- A Fabis Abstinentes - Pythagoras
limi--
16.08.07 21:27
I sesongens andre kamp på tirsdag ble det 4-3 tap mot Burton Albion borte... Ingen god seriestart... Målscorere for York: Woolford, Sodje og Farell.
limi--
16.08.07 21:40
Selv om York var en mann mer slapp de inn 3 mål de siste 8 minuttene (!!!)
5071DEB
17.08.07 14:40
Må si det er litt skandaløst. Ingen god start på sesongen i år altså. Vurderer å ta en tur over for å se de denne høsten faktisk.
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
27.08.07 18:39
Endelig en seier i ettermiddag. 1-0 borte over Northwich etter at Paul Brayson scoret på overtid mot sin gamle klubb.

Sesongens første seier, måtte det bli mange flere!
AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 11900
27.08.07 18:40
limi-- skrev:
Selv om York var en mann mer slapp de inn 3 mål de siste 8 minuttene (!!!)

----

Går det ann?
arvehov
arvehovInnlegg: 17
09.10.07 20:51
Denne sesongen blir bare mer og mer tragisk. når en endelig trur at nå er de på gang, så går de på tryne igjen. Virker som det er noen alvorlige mangler oppe i hodet på dsse guta. En kamp varer i 90 minutter(!!) og ofte litt lengre. Hva da med å spille fotball denne tiden, og ikke slutte etter pause?

A Fabis Abstinentes - Pythagoras
Deyna
21.11.07 14:21
Tunge tider for hardt prøvede City-fans, men nå er det blanke ark nok en gang. Billy McEwan fikk fyken pr. telefon mandag ettersom eierne var opptatt med sine daglige gjøremål.......caretaker boss er altså nå Colin Walker, McEwan's assistent. Han har ikke all verdens med managererfaring, for å si det mildt. Bortsett fra en periode med Leeds Youth Academy har han hatt diverse roller hos Barnsley i form av assistentmanager og juniortrener. Som spiller har han heller ingen stor skryteliste, bortsett fra en rekke landskamper & scoringer for New Zealand. Rotherham-fødte Walker spilte flere år for en klubb der og fikk likegodt statsborgerskap. Fikk ellers med seg 24 kamper for Barnsley tidlig på 80-tallet med småpene 12 scoringer.

Walker har hatt en heldig hånd med City's reservelag men er naturligvis avhengig av rask suksess om han skal beholde jobben. Og starten blir tøff nok den, bortekamp mot Terras i Weymouth til helgen. For de som ønsker å se grunnen til McEwan's avgang er det bare å ta en titt på klipp fra York's begredelige hjemmekamper denne sesongen på denne linken

http://www.ycfc.net/match-highlights.php

Heath
HeathInnlegg: 94
22.11.07 14:40
Husker godt at York City var oppe i den neste beste divisjonen i 1974/75 og 1975/76.
Deyna
08.12.07 16:46
Onome Sodje har fått sjansen fra start og har svart på tilliten fra Colin Walker. 1-0 over gamleklubben Ebbsfleet så langt.
xtr
xtrInnlegg: 21174
08.12.07 18:09
er ikke noe særlig situasjon vi er i om dagen, nei..
Deyna
09.12.07 12:07
Martyn Woolford sørget for det andre målet i 2-1-sieren....Colin Walker - New Zealand's all time toppscorer - fortsetter å ha en heldig hånd med laget. 10 poeng opp til play-off-sonen, kan sesongen likevel reddes? Klubben har fått inn en rekke søknader til managerstillingen, med John Hollins i spissen. Spørs om ikke Walker blir sittende i jobben med et par seire til.
Deyna
09.12.07 13:12
En trofast York-supporter har tapt kampen mot kreften - slike ildsjeler fortjener honnør og spalteplass.

A STALWART of York City FC known by thousands of fans has died after a battle with cancer.

Dawn Holtby had followed the Minstermen for around 50 years and had sold programmes at home games since 1990.

She was first taken to Bootham Crescent by her father aged nine years old.
advertisement

By the late 1970s she had started working at City behind the bar in the vice-presidents' lounge and progressed to the now defunct visitors' tea room. She then stepped up to the boardroom where she worked on match days until 1985.

Between 1983 and 1993 she was also a steward on York City's coaches to away fixtures.

Sophie McGill, a director at the football club, paid tribute to Dawn, who was originally from Acklam near Malton.

She said: "She was a very lovely person. Ever since I was a child and going to York City I always remember her being there.

"She was always highly involved in the club and has just been a very loyal supporter and her death is very sad. I used to see her at York Races as well and she was just a lovely person and it's a real tragedy that we've lost her.

"She will be greatly missed by everybody at the club."

Miss McGill said there are many volunteers involved with the running of York City FC and Dawn was someone who had made a real and very valuable contribution to the club and she and her work will be sorely missed.
Deyna
11.12.07 10:31
Dårlig nytt er det også at Mark Robinson har brukket et bein og blir ute i opptil tre måneder. 26-åringen som har akslet trøya til Hartlepool, Stockport såvel som Hereford og Torquay ofret seg for laget da han blokkerte Stacy Long i Ebbsfleet-matchen. Det gav tre poeng men også et langt opphold på sykestua.

Robinson har ikke imponert allverdens i høst, men har vært glimrende som vingback i Colin Walker's tilnærmede 3-5-2.
Deyna
24.12.07 09:16
Avansement både i FA Trophy og Setanta Shield for City. Forrige helg ble Altrincham slått 3-1 mens lørdag ble det avansement etter ekstraomganger på bekostning av Stafford Rangers. En slags klubbrekord ble dermed satt - seks strake borteseire. Det er bare å legge seg i støvet.

Deyna
27.12.07 12:33
2-1-seieren over Droylsden var det lille dyttet styret trengte for å gi Colin Walker jobben permanent. Fem seire og en uavgjort er bra statistikk etter at McEwan ble satt på porten.

A modest Walker also gave his players full credit for ridding him of his caretaker tag, adding: "They have been fantastic and I think it's all down to them. They are the ones who have got the results."

City's communications and community director Sophie McGill, meanwhile, admitted that it was Walker's ability to get the best out of his players that was a crucial consideration in last night's appointment.
advertisement

She said: "Five wins and a draw is a tremendous return and we have been impressed with the attitude, aptitude and professionalism of Colin Walker.

"He's really helped to raise players' morale. They are playing for him and we believe that's important and that he's the right man to take York City forward.

"I was quite surprised by some of the high-calibre, big football celebrities that were interested in coming to our club but you have to look at the practicalities of getting somebody who can bring the best out of these players and that guy is right under our nose.

"The players always looked fantastic on paper but, now, we are seeing them playing as a true team and we think that's down to Colin Walker over the last few weeks."

No official contract talks have taken place between Walker and the City board as yet with McGill simply saying: "We have offered Colin the position, he's accepted and we will take it from there."

Discussions will also be held over possible comings and goings ahead of the transfer window reopening on January 1, but McGill believes the club is now more united than it has been for a "really long time."

She said: "When the players were told about Colin's appointment in the dressing-room they were all delighted.

" Not only do we have a very professional person but we also have a nice personality that the players, media and board of directors can work with.

"For the first time in a really long time, I feel the club is really united and everybody is pulling in the same direction."

Walker is now looking forward to his first game as full-time manager against Weymouth at KitKat Crescent on Saturday.

xtr
xtrInnlegg: 21174
27.12.07 18:18
Kanskje det var "caretaker" betegnelsen som brakte lykke, og at ingen kan overleve som permanent sjef på kitkat? Vi får håpe det ikke er sånn.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg