Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Marston Road: Stuart Coburn benket

NYTT TEMA
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3205
27.08.07 17:11
Stor dag i conference med hele divisjonen i sving. Dessverre så altfor sjelden man har anledning til å fordype seg i ikke-ligaen, men når det er tid byr slikt alltid på gode kuriosa og pussigheter: den hele og fulle oversikt derfra får man vel aldri.

Bare et kort sveip over tingenes tilstand etter en omgang er egnet til å forbløffe meg:
-f.eks. ved at Stuart Coburn, mannen som hele tiden truet med å ta fra folkehelten Dean Greygoose garnvokterplassen i Altrincham, virker å ha mistet tillit hos Robins: Richard Acton er det heteste navnet der om dagen.
-f.eks. ved at Halifax kan stille en benk bestående av Darryn Stamp, Tom Kearney, Matt Doughty, Rob Scott og Lee Butler.
-f.eks. ved at Andy White virker å ha forlatt den bebodde fotballklode.
-f.eks. ved at Gravesend, jeg mener Ebbsfleet, virkelig har blitt et urtrist lag: fra tidligere å ha vært et lag satt sammen av loffere fra Dover og Margate, er det nå virkelig bare rusk og rask der.
-f.eks. ved at Forest Green Rovers nå topper tabellen.
flounderswake
27.08.07 17:25
Noen som er villig til å påta seg en grafisk eksegese av Cambridges startellever?
Er det et 6-2-2 med kvadruppel centerhalfdekning (Albrighton+Peters+Hoyte+Morrison som stoppere)? Det er i så fall sjelden kost. 0-1 foreløpig mot laget til nettopp en av tidenes største Cambridge-stoppere, Liam Daish.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26327
27.08.07 17:27
"...ved at Gravesend, jeg mener Ebbsfleet, virkelig har blitt et urtrist lag: fra tidligere å ha vært et lag satt sammen av loffere fra Dover og Margate, er det nå virkelig bare rusk og rask der."

- Du er med andre ord ikke særlig begeistra for Paul McCarthy?

Joda, jeg ser poenget ditt; ikke bare har man vannet ut klubbnavnet, men spilletroppen virker også, generelt sett, noe kjønnsløs. Ebbsfleet? Who cares, liksom. Det er antakelig den Conference-klubben jeg stiller meg mest likegyldig til.

Ellers forventer jeg et par gåller av Lee Boylan i dag.
mikemodano
27.08.07 17:30
Legg merke til Bostons oppstilling i bortekampen mot Alfreton Town - storspillere som Paul Ellender og Stewart Talbot holder fortsatt koken, og i Dave Galbraith har man jo også en suveren ving for dette nivået. 1-0 enn så lenge, etter mål av en Jon Froggatt (etternavnet her bringer vel ingen assosiasjoner...eller gjør det?).
flounderswake
27.08.07 17:31
Bytte Burton Albion, 67 min:
UT: Jake Edwards. INN: Daryl Clare.
Merknad: Begge har en fortid i Chester City. Clare var den heldigste, men Edwards gjorde seg heller ikke bort på Sealand Road.
mikemodano
27.08.07 17:33
Halifax er på vei mot sesongens første seier, og en viss rødhåret tasseladd ved navn Andy Campbell er dagens helt på The Shay gjennom sitt hattrick (3-0 mot nyopprykkede Droylsden).
flounderswake
27.08.07 17:35
Nja, synes han har tendert mot å bli litt useriøs på sine gamle dager. For all del, helt super centerhalf, men Kassam-Hornchurch-Ebbsfleet liksom...

Nesten så du må gni deg i øya for å tru det byttet Halifax kunne koste på seg: ut går Bushell, inn kommer Kearney!
flounderswake
27.08.07 17:38
Forslag til drømmeturopplegg i ikke-ligaen:

16:00 avspark på Borough Park: Workington-Blyth Spartans.
Så kaste seg på dressinen og ankomme Barrow-in-Furness i tide til
19:30 avspark på Holker Street: Barrow-Southport.
mikemodano
27.08.07 17:41
Man skulle ikke tro Halifax kunne unne seg slik luksus etter den marerittliknende starten man har hatt på sesongen, men det kan jo være at Wilder bevisst har valgt en litt lav tabellprofil i starten, for å gi de andre klubbene i divisjonen håp om at Town er medgjørlige. Men nå kommer de.

Justin Richards i Kiddy, ja - hva man ikke får med seg når fokuset på Football League blir litt i overkant. Man burde være good value for money hva borteseier mot småtamme Rushden&diamanter angår.
mikemodano
27.08.07 17:45
Ai, ai, ai - sen Burton-goal; Keith Gilroy, lynvingen, har gjort 1-0 på Esther Pirelli Stadium, og Kevin Poole&co. går mot nok en trepoenger, kort tid etter at man gjorde Weymouth til statister på Wessex Stadium i den fjernsynskringkastede gevinsten torsdag.

Når havnet forresten Lewis McMahon i Gainsborough Trinity?
cowboyen
cowboyenInnlegg: 15829
27.08.07 17:48
Guiseppe Sole har redusert for Wloking borte mot Salisbury. Bare 5 minutter gjennstår.
flounderswake
27.08.07 17:50
Ellers et fint årgangs-Dale-radarpar på topp hos Northwich: Paul Tait og Kevin Townson. Paul Tait var dog dårlig og Townson innfridde aldri. Men det var en god årgang Dale, særlig pga forsvarsrekka, som jo også var å finne nesten intakt i conference for bare inntil litt siden, men som nå virker å være spredd for alle vinder.

Men 0-0 i NV-York.
cowboyen
27.08.07 17:50
Jeg følger forøvrig Forest Green - Torquay på the lawn hvor 2382 tilskuere følger med...
mikemodano
27.08.07 17:51
Hoho, så det er i Lewes Paul Booth har havnet, ja - ikke rart man fører tabellen, i tillegg til bortekampen mot Bognor Regis i skrivende stund (0-2, Booth har, selvsagt, scoret begge - legg merke til at gamleklubben Cambridge City ikke har så mye som én viden kjent profil igjen i mannskapet sitt; på tide å bringe tilbake Mark Molesey (fra Aldershot?), kanskje?).
cowboyen
27.08.07 17:53
OY!! Jorvik har tatt ledelsen 1m på overtid borte mot Nortwich
Brayson
cowboyen
27.08.07 17:54
Rendell har scoret for Cambridge 1-1 mot Ebbsfleet, også på overtid
flounderswake
27.08.07 17:56
dET ER OVER PÅ mARSTON rOAD! sTAFFORD r - aLTRINCHAM 1-1!

sTUART cOBURN BLE SITTENDE PÅ BENKEN HELE KAMPEN FOR aLTRINCHAM.

mEN 1-1 ALTSÅ!
cowboyen
27.08.07 17:57
Forest Green farlig frampå 2 min på overtid ..Adriano Rigoglioso
redning av det brilliante slaget av Simon Rayner

2-2 slutt
mikemodano
27.08.07 17:58
Tøft!

Jeg synes det er skuffende at ikke Skys liveoppdateringer gidder inkludere lagoppstillinger og målinformasjon fra klubbene på Nivå 7 (og nedover). Sløvt, og dagens tornekvast tilfaller således hele Skys interaktive team.

Nok et Shots-tap, det andre på fem kamper. Bring back Terry Brown!
mikemodano
27.08.07 18:09
"Noen som er villig til å påta seg en grafisk eksegese av Cambridges startellever?"

- Jeg lar sjelden ei slik oppfordring fly fra meg:

.........................Danny Potter..............................

Michael Morrison - Mark Peters (k) - Mark Albrighton - Dan Gleeson

Stephen Reed - Rob Woolleaston - Gavin Hoyte - Courtney Pitt

...............Lee Boylan - Leo Fortune-West................

Jeg kan ha forvekslet Gleeson og Reed her, altså. Sentralmidtbanen bør det dog ikke herske for mye tvil om, selv om Hoyte etter sigende også skal ha bitt godt fra seg i midtbackposisjon tidligere i sesongen. Men tre stoppere hjemme mot en middelmådighet som Gravesend? Næh, hadde det enda vært Liam Daish, Danny O'Shea og Phil Chapple, så.
cowboyen
27.08.07 18:12
Gavin Hoyte er vel Justin's lillebror og et udiskutabelt talent som er på utlån fra Arsenal?
mikemodano
27.08.07 18:14
På utlån fra hvor?

Hmm...jeg skal ikke påstå at jeg har noe kjennskap til verken den ene eller andre Hoyte, men så lenge han gjør gode innsatser for United, spiller det i grunn liten rolle hvor han hører hjemme.

Damon Searle&co. har visst også vunnet i dag. County bykser nærmere playoffstriden.
flounderswake
01.09.07 16:24
Gavin Hoyte gjenkjenner jeg som et navn fra Bedford Town, da jeg virtuelt har hatt den store sorg av å forsøke drille ham inn der i en centerhalfkonstellasjon sammen med Lee Howarth.

Ny runde og Stuart Coburn er igjen sisteskanse for Altrincham, kan jeg opplyse. Halifax-benken ser ikke noe svakere ut i dag: Torpey, Stamp, Forrest, Scott, Butler. Jeg kunne peke på lag i ligaen som ikke kan vise til lignende, men så er det jo lett å la seg lure av store navn og, da.
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
01.09.07 16:29
Er dette dagen hvor Neil Redfearn endelig skal innkassere sin første seier som hærfører i Northwich? Ser lovende ut så langt etter at Paul Tait har overlistet Celtic-burvokter Paul Cuss. Men hvorfor spiller ikke Scott McNiven?
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
01.09.07 17:53
Så feil kan man ta. To kjappe mål av Bambrook og Whitman har snudd kampen for Farsley, og The Redfearns ligger dermed fortsatt under streken med bare ett poeng på de seks første.
mikemodano
02.09.07 14:17
Det er jo intet mindre enn en skandaløst håpløs start av Vics. I fjor var man jo også fryktelig ustabile (18-4-24), men vant i hvert fall tilstrekkelig med kamper til at det ble en plassering midt på tabellen. Flere av forsterkningene man sikret seg i sommer ser jo også bra ut på papiret, men tør vi dra det så langt at vi itvilsetter Neil Redfearns organisatoriske egenskaper? Han har jo ikke akkurat braksuksess fra sine tidligere managergjerninger heller, så det er mulig at drømmen om å kunne gjøre dette til et mangeårig virke er noe ute av proporsjoner. Ikke at jeg får meg til å helt tro at det ikke skal finnes rom for en mektig kandidat som Neil Redfearn i en eller annen posisjon innen fotballvirksomheten på øyeriket, men faktum er at han har langt mer å bevise som sjaman enn hva godt er.
flounderswake
02.09.07 15:32
Uansett vil nok en innrømmelse av noe slikt sitte langt inne hos oss alle. Man vil jo gjerne tru at Neil Redfearn, som har erfart så mye og gått i skole hos så mange bra managere, har plukket med seg et og annet han kan dra nytte av i ledelsen av et lag. Dave Cusacks myndighet, Mel Machins analytiske hjerne, osv. Burde jo bli en superhybridmanager av dette.
flounderswake
11.09.07 00:08
0-5 i rumpetaska for Redders' NV i helgen, mot et råsterkt Shots, skal sies. I tillegg til murringen innad i den tradisjonelle BlueSquare-klubben, levnes ikke Redfearn respekt selv av sine kolleger i divisjonen: Jeg leser nemlig at Droylsden-altmuligmannen Dave Pace var sjofel mot Redfearn i deres innbyrdes oppgjør i august (3-3, eneste poenget til NV hittil). Tilsynelatende uprovosert, kanskje bare ut fra et inderlig behov om å hånliggjøre sin motstanders lederkvaliteter, skal Pace ha fremført en frekk pantomime mot Redfearn.
http://www.northwichvics.co.uk/fullstory.php?news_id=82
Det at det var en pantomime, tyder vel også på at trekket neppe kom spontant. Demoraliserende for Redders, selvsagt; for vel har han ikke hatt noen heldig hånd som manager så langt og kunne trengt noen korreksjoner, men å ty til sjofel pantomime er naturligvis å gå altfor langt fra Paces side.

Droylsden på sin side ble for øvrig nærmest truet av Chesters tyrann Stephen Vaughan med å skulle overta rett og slett en dynge Chester-spillere før overgangsvinduet lukket. Folk som Hessey, Bolland, Westwood, Bennett, Marples ble "hengt ut", men overhodet intet materialiserte seg.
flounderswake
15.09.07 16:19
Nei nei nei, dette går fra verre til verst for Redders, for ikke å si fra pantomime til tom sterri. 0-2 under hjemme for Histon etter 12 minutter spilt. Siste målet kom på sjølmål fra en spiller ved navn Paul Warhurnt skal vi tro SS sin livetjeneste (samme navnet som soccerbase opererer med) - evt. er det snakk om en dement Paul Warhurst.
mikemodano
15.09.07 16:25
Warhurnt?

Jeg tar bladet fra kjeften, og sier det vi alle føler: GÅ, Redders! Gå hjem! Detta duger ikke lenger. Vi kan ikke sitte på sidelinja og passivt se på at du ødelegger Vics på denna måten. "Skandaløst" dekker knapt den innledninga man har hatt på sesongen der i Cheshire.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg