Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tur på trappene

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26356
29.08.07 15:28
Det er på høy tid å begynne å planlegge årets første utflukt til fotballmekka, og så langt virker det å bli avreise den uka som starter mandag 22.oktober. Hovedformålet med turen denne gang, er å kartlegge urinalene på Macclesfields Moss Rose, men underveis vil det forhåpentlig bli plenty med avstikkere til mer eller mindre obskure plasser. Jeg behøver imidlertid litt publikumshjelp for å få det rent logistiske på plass, og foreløpig ser sendeplanen for den uken som foreløper Macc vs Bury slik ut, om man er villig til å bevege seg ned i nonligagruva (og det er man jo!):

Tirsdag 23. : York vs Torquay (Conference National), Burscough vs Workington (Conference North)
Onsdag 24. : Ossett Albion vs Bridlington Town (UniBond Division One North), Brigg Town vs Quorn, Cammell Laird vs Colwyn Bay (begge disse to i UniBond Division One South)
Torsdag 25. : nada
Fredag 26. : Tranmere vs Huddersfield (League One)
Lørdag 27. : Macclesfield vs Bury (League Two)

Tirsdag 23. har man valget mellom å reise nordover (forutsatt at jeg har base i Manchester/Cheshire) til Burscough for å se derbyet mot Workington, eller man kan dra østover mot York. Conf National-kampen klinger godt, men det hadde vært beintøft å se John Burridge' gamle klubb i aksjon i Burscough også. Tro hvordan infrastrukturen i retning av Burscough ser ut? På selv et forholdsvis avansert britisk veikart, ser det ut som en liten fluelort et par mil nord for Liverpool, men transportmuligheter bør vel uansett la seg fikse.

Onsdag 24. kan komme til å by på ekskursjon til Yorkshire, hvor Ossett Albion (Ossett Towns veslebror) hører hjemme. Nivå 8-fotball vil være en helt ny opplevelse for undertegnede, men å helt utelukke Cammell Laird-kampen skal jeg kanskje ikke, litt avhengig av hvor i geografien disse hører hjemme (Brigg ligger ute i Lincolnshire, så den er så å si uaktuell allerede). Anyone?

Torsdag 25. ser det tynt ut for fotball, mens det blir gjensyn med gamle tomter på Wirral fredag 26., når Hudds gjester Prenton Park. Og lørdag 27. kommer rosina i paien når man stiller seg som observatør på Moss Rose for å se to virkelige go'lag i nærkontakt.

Har noen her vært i Burscough, eller eventuelt i Ossett? I så fall tar jeg imot litt skriblerier med en stor grad av takknemlighet.
pling_6
pling_6Innlegg: 3890
29.08.07 16:05
Fredag 26. : Tranmere vs Huddersfield (League One)

Ble fryktelig misunnelig nå. Godt jeg drar kun 10 dager seinere. For øvrig gledelig å se andelen Yorkshire-fotball som (potensielt) skal nytes. Du må jo for all del ikke velge bort Bridlington-kampen!!
mikemodano
29.08.07 16:18
Du skal få full rapport fra ståa i Hudds-leiren når jeg returnerer, pling.

Det ser imidlertid ut til å bli Cammell Laird vs Colwyn Bay, mer av logistiske årsaker enn noe annet, siden de holder hus rett syd for Tranmere på Wirral.

Flybilletter er i boks, så da er det bare å sette opp kampprogrammet samt skaffe seg husly. bedandbreakfast.com er i så måte en god start for jakten etter sistnevnte.
pling_6
29.08.07 16:25
Du skal få full rapport fra ståa i Hudds-leiren når jeg returnerer, pling.

Flotte greier, kjekt å vite om jeg bør forvente festfotball eller Carlisle-repriser mot Vale og H'pool. Store sjanser for noe midt i mellom antar jeg.....
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
29.08.07 16:25
Dette høres ut som en flott fotballuke, mikey. Jeg har dessverre neppe anledning til å slå følge, men takk for tilbudet likevel. Cammell Laird er, som du sier, en forening som holder til på Wirral-halvøya. Jeg mener å huske fra min utflukt til Sealand Road i fjor at lokaltoget mellom Liverpool og Chester stopper på en stasjon som heter Bebington, og da er du, såvidt jeg kan bedømme fra det elektroniske kartet, bare et lite steinkast fra klubbens hjemmearena som ligger i St. Peters Way.

Når det gjelder Burscough, er jeg noe mer usikker på reiseruta - men hvis du starter turen i Liverpool, kan du ta toget til Ormskirk, og muligens deretter bytte tog og reise i retning Preston. Så antar jeg dette toget kommer til å stoppe i Burscough. Det vil helt sikkert også være mulig å ta buss eller taxi fra Ormskirk til Burscough. Det er ikke mer enn 5-6 kilometer mellom de to tettstedene.

Når det gjelder severdigheter på lagene, er det vel ikke så mange kjente fjes i Burscough, om man ser bort fra backparet Adam Flynn og Farrell Kilbane. Førstnevnte har en fortid som juniorspiller hos en annen ganske kjent fotballklubb på Merseyside, mens Kilbane er bror av...eh...sin bror - en viss Kevin Kilbane. Det er ikke så mange profiler på Workington heller, men man legger jo merke til en viss Darren Edmondson, som neppe trenger noen ytterligere presentasjon. Vi kjenner også igjen den före detta Darlo-backen Joe Kendrick. Cammell Laird og Colwyn Bay har ingen ligaprofiler av betydning, men kan vel sikkert bli en interessant forestilling likevel.

Det er heller ikke så mange severdigheter i Ossett, hvis du heller velger den kampen, men gjestene fra Bridlington har en gammel Halifax-helt som spillende manager: Paul Stoneman. Men hvordan man kommer seg til og fra Ossett, det aner jeg ikke. Mest sannsynlig må du vel ta turen innom Huddersfield, og spørre lokalbefolkningen der om veien videre.
pling_6
29.08.07 16:27
silly me som ikke spurte om det her med det samme, men jeg har jo søndag og mandag (for såvidt også fredag) terrier-fri. Hvor langt ut i landet kan jeg dra passeren for å sjekke ut litt fotballundeholdning disse dagene også?
mikemodano
29.08.07 16:34
Takker for info, Fist!

Darren Edmondson behøver naturligvis ingen videre presentasjon, og det skal bli en fornøyelse å se ham i aksjon i slike omgivelser. At Joe Kendrick, som vel måtte legge de profesjonelle støvlene på hylla for å bytte dem ut med nonligasko, også er der, gir jo matchen et helt nytt incitament, der man kan stille seg opp på den siden han forsvarer, og komme med alskens obskøne gestikulasjoner og tilrop. Jeg tipper han hadde skjelvet ganske godt i treningsbuksene om han hadde visst hva som ventet ham.

Paul Stoneman, ja - så det er _der_ han har havnet på sine etter hvert godt voksne dager? Nå er jo Bridlington midt i hjertet av West Yorkshire, så man skal kanskje ikke late som om man er så fryktelig overrasket, all den tid han jo rulet gata i Halifax mens han ennå var profesjonell. Ja, også Blackpool-fansen vil vel nikke anerkjennende til navnet hans, skulle jeg mene.
mikemodano
29.08.07 16:40
Dine muligheter, pling:

Fredag 2.november: Lincoln vs Chester. Ikke all verdens enkelt å ta seg tilbake fra Lincoln til Huddersfield en sen fredag kveld, kanskje, men om du skulle finne på å tilbringe natta i Imps-byen, så...

Søndag 4.november: Nuneaton Borough vs Hyde United, Conference North (men nå er det jo et stykke fra Huddersfield og ned til West Midlands, da...). Du har også kanondysten mellom Wrexham og Shrewsbury i League Two denne ettermiddagen (noon kick-off).

Mandag 5.november: Bradford Park Avenue vs Woodley Sports, UniBond Division One - denne bør du jo avgjort ha muligheten til å få med deg! Nå er riktignok Neil Redfearn borte fra PA, men like fullt snakker vi her om en gammel tradisjonsbunden klubb med fortid i Football League.

Lykke til!
mikemodano
29.08.07 16:46
"Nå er jo Bridlington midt i hjertet av West Yorkshire..."

- Du slette tid, snakk om forferdelig research! Bridlington ligger helt ute ved havgapet mot Nordsjøen, så å plassere stedet "midt i hjertet av West Yorkshire" er så skivebom som det kunne få blitt. Gremme, gremme...
pling_6
29.08.07 17:12
Skal prøve så godt jeg kan å få til en hver dag, Selv om den noon-kick off'en blir tung å få til. Den og sein ankomst fredag, hvis jeg ikke tar en ekstra dag fri, blir litt vriene. Men her i gården gir man ikke opp så lett når premien er slike kamper!

Takker ærbødigst.
Deyna
DeynaInnlegg: 1798
30.08.07 14:21
Tranmere v Huddersfield....bringer meg et par sesonger tilbake da jeg bivånet nettopp dette oppgjøret - også da på en fredagskveld. Ble en del skåling med røslige, godt voksne Yorkshire-karer på puben bak Prenton Park der vi mimret om Man City v Huddersfield 10-1 fra 80-tallet. Om jeg ikke husker feil endte vel kampen med 3-1 til Greenacre & co.
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3208
01.09.07 15:08
Hva med for en gangs skyld prøve å utvide horisonten en smule, mikemodano? Det spilles faktisk fotball utenfor standardpottittfotballserien også.

Hva med følgende alternative reiseplan for onsdagen:
Oppmøte 14.00 for Scunthorpe Reserves mot Grimsby Reserves.
Deretter kaste seg på dressinen og ankomme Morecambe i tide til 19.00 og Morecambe Reserves mot Rochdale Reserves. Alt angitt i GMT.

Som skreddersydd, jo.
mikemodano
02.09.07 23:21
Spenstig alternativ, man får bare holde seg oppdatert på reserveligafixtures mens man er der borte, så kanskje unngår man også all den reisingen det opprinnelige oppsettet medfører. British Rail er knappest den rimeligste reiseformen, og man har også erfart at enkelte strekninger sliter med avgangsfrekvensen utpå kveldinga. Men samtidig er reserveligamatcher altfor enkle å avblåse/utsette, så å ta sikte på noe slikt allerede nå, vil være ensbetydende med russisk rulett. Og sia jeg aldri har vært kjent som noen større gambler, velger jeg enn så lenge å holde meg trofast til det originale oppsettet.
morrisey
morriseyInnlegg: 12347
02.09.07 23:37
mikemodano skrev:
British Rail er knappest den rimeligste reiseformen

Finnes ikke britrail-pass lenger, mikey?
Pleide alltid å investere i det på mine utflukter... Billig og enkelt
mikemodano
02.09.07 23:37
"...så kanskje unngår man også all den reisingen det opprinnelige oppsettet medfører."

- Ok, jeg forstår om enkelte synes jeg er kravstor. Et oppsett med kamper i Burscough, Bebington, Birkenhead og Macclesfield vil knapt bringe meg over grevskapsgrensene, så med mindre Stockports reserver haler i land en storfisk den uka jeg er over (måtte jo vært Macc, Dale, Bury, Oldham eller liknende), vil det nok med stor grad av sannsynlighet munne ut i de fire matchene jeg allerede har gjentatt til det kjedsommelige nå.
flounderswake
02.09.07 23:38
At kampen står i fare for å avlyses/utsettes av ymse årsaker, det være seg fordi en flokk griser på rømmen har gjort banen ubrukelig eller at dommeren sitter innelåst på et vertshustoalett, er jo nettopp den sårbare eller fragile, om du vil, kvaliteten ved reserveball som gjør den til en så intens fotballopplevelse. Nettopp derfor har vel Gay Meadow på flere av oss hatt en slik effekt: vil Severn flyte over sin bredd og true kampen? Ja for du vil vel ikke si at _du også_ er blant de som søker motløs trygghet og sikre rammebetingelser, er du vel?
mikemodano
02.09.07 23:39
Hvilke fordeler gir britrailpass, morrisey? Gratisbilletter til Moss Rose? Hyppigere togavganger mellom Lancashire og Cheshire? To pints for prisen av tre på The Corner Bar i Crewe?
morrisey
morriseyInnlegg: 12347
02.09.07 23:42
Det er frynsegoder som burde vært inkludert;-), men i det minste har du til enhver tid billett til toget i det tidsrommet du velger.
For en stakkars sunnmøring på utflukt er det et pluss. I tillegg til at det er billig. Var ihvertfall det.....
Og som alle vet er det viktig for oss som holder til her ute ved havet:-)
flounderswake
02.09.07 23:46
Jeg må si jeg ikke besitter noe oppsett for Stockport Reserves for denne sesongen, beklageligvis. Den offisielle siden har lovet å komme tilbake til det, men intet foreløpig. Det er jo så mange lag nå som har kuttet på reservesatsingen og Hatters er muligens ett av de lagene som kjører eget opplegg med improviserte treningskamper. Eller var det det forsmedelige nederlaget for Macclesfield, omtalt i annen tråd, som rett og slett satte kroken for hele Stockport Res?
AndyRed
AndyRedInnlegg: 2050
03.09.07 00:25
Ahh! Jeg skal selvpå Tranmere - Crew den 2. oktober!

Gleder meg som en unge til å oppleve en kamp i England fra 3 nivå.

Alfheim1
Alfheim1Innlegg: 422
03.09.07 00:53
Skal også på tur over til England om ikke lang tid.
10 dagers tur fra fredag 28 september til hjemmreisen mandag 7.oktober.

Ennå er ikke alt spikret, men blir alt fra premier League til Conference league.

Fredag 28/9: Ingen kamper er satt opp denne dagen. I bakhånd har vi Port Talbot mot Aberystwyth Town i Walisisk liga.
Lørdag 29/9: Forhåpentligvis Yeovil-Nottingham Forest. Hvis ikke Norwich-Sheffild W eller Gillingham-Leeds
Søndag 30/9: Oxford-York
Mandag 1/10: Tottenham-Aston Villa
Tirsdag 2/10:Huddersfield-Nottingham Forest
Onsdag 3/10: West Brom-Stoke
Torsdag 4/10: Blackburn-Larissa
Fredag 5/10: ??
Lørdag 6/10: Nottingham Forest-Hartlepool
Søndag 7/10: Manchester city-Middelsbroug eller Chester-Shewsbury.
mikemodano
03.09.07 01:17
Fiffig oppsett der, Alfheim - hva den søndagen angår, vil jeg så avgjort råde deg til å se Chester mot Shrewsbury framfor å reise til City of Manchester Stadium. Ellers ser det helt kurant ut, dette.
pling_6
03.09.07 01:19
Tirsdag 2/10:Huddersfield-Nottingham Forest

Aaah, hvilken kamp, selv om dine sympatier ligger på feil side.
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
03.09.07 11:17
Enig med nest siste taler. Dette høres ut som en kjempetur, og jeg er enig i at Sealand Road er verdt et besøk - men her er det viktig å huske på at dette er et nabooppgjør. Rett nok er ikke Shrewsbury regnet som erkefienden i Chester (den æren går til Wrexham), men jeg anser det likevel som ganske sannsynlig at denne kampen er all-ticket. Bare sånn til opplysning.
k_given
k_givenInnlegg: 4909
03.09.07 20:21
Er i Newcastle helgen 20 og 21 okt. skal se Newacstle på mandag mot spurs...

Ser at det er to muligheter for å få med seg en lørdagskamp den helgen...

Boro - Chelsea - virker som det selvfølgelige, men liker ingen av laga.

Carlisle - Gillingham - virker spennende å få med seg en kamp under PL...

..grunnen til at jeg poster det her..lurer på om noen av dere har no forhold til et av de to laga(carlisle, gillingham)...er det en kamp som er verdt å få med seg??

Vet at det er mange som vet mye om lagene nedover i ligasystemet, er interessert i å høre....mike eller noen av dere andre..? Og hvis noen kan hoste opp en søndagskamp i nærheten, som ikke jeg har klart å finne, så gjerne det!!
flounderswake
03.09.07 20:35
Carlisles Brunton Park går for å være noe av det hotteste å besøke innen ligaen (topp tre garantert, bare definitivt slått av Chesterfields Saltergate) - en sjelden, gammel, sart sak som mange har snakket om, men få besøkt. Mytisk. Utilgjengelig. Utopia.

Det samme kan vel ikke sies om M'boros rottereir, som kom tidlig blant nystadionene og kanskje spesielt har fått lide for dette. Plump. Familievennlig. Dystopia.

Her baserer jeg meg på muntlige fortellinger loffere og de gamle har fortalt meg.

Nå er det klart et svar på Fotball - øvrig britisk -svakt- vil helle mot at du ber se Carlisle-Gillingham, som er pur engelsk fotball, men det skulle sannelig ikke forundre meg om du ville fått samme tipset på Fotball - pl (evt. formulert som: "Unngå Middlesbrough-Chelsea").
k_given
03.09.07 20:39
flounderswake skrev:¨
Nå er det klart et svar på Fotball - øvrig britisk -svakt- vil helle mot at du ber se Carlisle-Gillingham, som er pur engelsk fotball, men det skulle sannelig ikke forundre meg om du ville fått samme tipset på Fotball - pl (evt. formulert som: "Unngå Middlesbrough-Chelsea").

--

Skjønner at mange av dere vil anbefale meg Carlisle-Gillingham....så det som jeg håpet på var at noen kunne komme med noen historier eller "poenger" som overbeviser meg om at det kan være en morsom kamp å dra på....:-)
mikemodano
03.09.07 20:40
Scarborough mot Chelsea var jo en ganske tøff FA-cupkamp for bare noen få sesonger siden. Mark Hotte og de andre sjøbikkjene ga metropolitanerne god kamp om granitten den lørdagsettermiddagen, men sjølsagt sørget dommer B KNIGHT for at 'Boro føyk ut med 0-1. Sia har det stort sett bare gått utfor for Neil Redfearns gamle arbeidsplass.

Carlisle, ja - med stor fare for å gjenta tidligere utsagn: Brunton Park skal være noe av det mest beundringsverdige Football League har å by på rent stadionmessig for tia, så her er det bare å bestille seg togbillett over til vestkysten, og troppe opp på den lokale supporterpuben før avspark for å tilegne deg litt Blues-info. Man er en aldri så liten outsider i forhold til opprykk (playoff) i år, og har begynt sånn høvelig greit, til tross for den mystiske avskjedigelsen av manager Neil McDonald etter den første serierunda. Den gamle Bradford-gestalten Greg Abbott har tatt over tømmene, og virker å sette lita si til Danny Livesey og David Raven som midtstoppere. Jeg synes det ser noe spedt ut, spesielt med tanke på hvilken mastodont man hadde der inne i fjor (Kevin Gray), men så kompenserer man greit gjennom Marc Bridge-Wilkinsons nærvær på midtbana. Den nyinnhenta Blackburn-spissen Joe Garner tegner også godt, og se også opp for den evige reservejokeren Paul Arnison, som helt sikkert vil stille på innbytterbenken også mot Gills.

Hva gjestene angår, tror jeg jeg overlater talerstolen til Otth.

Som et lite NB, kan vi jo også nevne at Gateshead spiller hjemmekamp lørdag 20.oktober, når enten Garforth Town eller Shepshed Dynamo (gamle Shepshed Charterhouse?) gjester The International Stadium på den andre sia av bybrua over Tyne. Kampen vil være et ledd i FA Trophy-turneringa, så således vil du ikke kunne være vitne til noe reint Nivå 7-oppgjør (uten at jeg har tatt meg bryet med å sjekke hvor Garforth/Dynamo spiller for tia). Drar du til Gateshead, slipper du jo plunderet med å reise langt utabys, og ta gjerne kontakt med supporterberget til Gateshead, nærmere bestemt Heed Army (herlig gjeng!) - ser du en skalla brølebass, så hils så mye fra meg.

Lykke til!
k_given
03.09.07 20:54
Du har vært på Gateshead kamp Mike, det må jeg si...:-) Hvordan var tilskuer antallet forresten...;-)

Virker spennende med Carlisle, moro å oppleve skikkelige gamle ærverdige stadioner. Kunne vært et fint vorspiel til Newcastle-Spurs...;-)

Togforbindelsen er god mellom nørdøst og nordvest kysten eller? Hvis noen har peil...?
mikemodano
03.09.07 21:05
Toget tilbake fra Carlisle går både 18.19 og 19.19 (samt 21.19), og tar cirka halvannen time, så det finnes ingen større unnskyldning for å unngå turen langs Hadrians mur. Beregn imidlertid et visst pundutlegg (skulle jeg tippe, så gjetter jeg på at en t/r-billett kommer på rundt £40?), og gjerne også god tid i forkant av avspark på Brunton Park når du drar bortover.

Gateshead var storveis - jeg hadde en av mine flotteste fotballopplevelser noensinne på The International Stadium (http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=63&ThreadID=108269&page=4#item2014467 - reisebrev). Man tar ingen skade av å ta kontakt med klubben før man stikker over fjorden.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg