Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

WBA

NYTT TEMA
manchu_93
manchu_93Innlegg: 268
10.04.08 16:37
er sikkert mange like tråder som det her men legger den ut forde
dette er fra wikipedia:

West Bromwich Albion Football Club er en engelsk fotballklubb som spiller i Football League Championship. Klubben ble stiftet i 1878, og var en av 12 klubber som startet The Football League i 1888. «The Baggies», som er kallenavnet til West Bromwich, spiller hjemmekampene sine på The Hawthorns i West Bromwich. Byen West Bromwich ligger i den engelske regionen Vest-Midlands, rett nordvest for Birmingham.

Klubben ble grunnlagt av arbeidere fra Salter's Spring Works i West Bromwich i november 1878.

Siden klubben ble stiftet i 1878 har West Bromwich hatt 41 engelske landslagsspillere. Til sammen har disse spilt 188 kamper, og scoret 32 mål for England. I 177 av kampene har spilleren fra West Bromwich vært med fra start, og i 2 kamper har det engelske landslaget hatt en kaptein som representerte West Bromwich på klubbnivå.

[rediger] Klubbrekorder

* Største seier: 12-0 mot Darwen (h), 4. april 1892
* Flest mål: Tony Brown, 279
* Dyreste kjøp: Jason Roberts, £2 m fra Bristol Rovers, 2000
* 01 Sveits' flagg Pascal Zuberbühler
* 02 England Steve Watson
* 03 England Paul Robinson
* 04 England Chris Perry
* 05 England Neil Clement
* 06 England Curtis Davies
* 07 Skottlands flagg Nigel Quashie
* 08 England Jonathan Greening
* 09 England Nathan Ellington
* 10 Wales John Hartson
* 11 Ungarn Zoltán Gera
* 12 England Richard Chaplow
* 13 England Luke Steele
* 14 Danmark Martin Albrechtsen
* 15 Senegal Diomansy Kamara

* 17 England Darren Carter
* 18 Danmark Thomas Gaardsøe
* 19 Wales Jason Koumas
* 20 Irland Paul McShane
* 21 England Kevin Phillips
* 22 England Stuart Nicholson
* 23 England Jeff Forsyth
* 24 England Ronnie Wallwork
* 25 England Russell Hoult
* 26 England Rob Davis
* 27 England Rob Elvins (på lån til Cheltenham Town)
* 28 England Jared Hodgkiss
* 29 Polens flagg Tomasz Kuszczak (på lån til Manchester United)
* 30 England Luke Daniels
* 33 England Michael Nardiello
Milne
MilneInnlegg: 5806
10.04.08 17:05
Denne regner jeg med at mikemodano mener at hører hjemme under Fotball - Premier League ;-)

Har ikke mye å si om WBA sjøl, men en god og sympatisk manager har de, om ikke annet.

Milne
manchu_93
10.04.08 18:11
wba er ikke i premier league men i championship
Milne
MilneInnlegg: 5806
10.04.08 18:45
manchu_93 skrev:

Prøv å fortell det til Mike :-)

Milne
Gilberto_1
Gilberto_1Innlegg: 1072
10.04.08 18:59
Stallen er iallefall fullstendig feil.

Watson, Carter, Ellington, McShane, Koumas og flere andre befinner seg i andre klubber enn WBA.
pling_6
pling_6Innlegg: 3890
10.04.08 19:08
manchu_93 skrev:

hehehehehe
manchu_93
10.04.08 22:39
Gilberto_1 skrev:
Stallen er iallefall fullstendig feil.

Watson, Carter, Ellington, McShane, Koumas og flere andre befinner seg i andre klubber enn WBA.
----------
hehe, hentet stoffet fra wikipedia så de er nok ikke oppdatert
HomerSimpsonIsMyIdol
HomerSimpsonIsMyIdolInnlegg: 559
10.04.08 23:28
Hva er bakgrunnen for at mikemodano mener dette?
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3102
10.04.08 23:35
HomerSimpsonIsMyIdol skrev:
Hva er bakgrunnen for at mikemodano mener dette?

-> Ingen vet hvorfor. Sånn er det bare og sånn har det alltid vært. Hver morgen etterlater mikemodano seg en papirlapp som tre munker fordeler på vgd øvrig-britisk utover dagen. Ingen har noensinne sett mikemodano. Ingen vet hvorfor mikemodano sier det han sier. Men hvem andre er det å høre på? Hva annet skal vi gjøre?

Tviler du kanskje på mikemodanos ord?
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3102
11.04.08 00:09
Tre mikemodano-facts:

-Grunnen til at spillere byttes ut, er at mikemodano har kritisert de i kamptråden.

-Rotherham ble fratatt 10 poeng fordi mikemodano hadde oppgitt feil poengantall i en tråd på vgd.

-Scarborough ble ikke lagt ned; mikemodano bare sluttet å skrive om de.
Islandstone_89
Islandstone_89Innlegg: 745
11.04.08 09:52
West Bromwich ser jeg gjerne i PL igjen. Tony Mowbray, James Morrison og Robert Koren er 3 viktige grunner til at jeg liker dem.
Mowbray er en gammel Middlesbrough-legende, med 419 kamper. Han er også født på Teesside, og var kaptein for Boro da de reiste seg opp fra konkursen i 1986.
Morrison er fra Darlington, og vant blant annet FA Youth Cup med Boro's juniorlag sesongen 03/04. Fikk senere sjansen på 1. laget, men ble altså ikke ansett av Southgate som god nok.
Koren var min favoritt da han var i LSK. Herlig spiller med ett godt skudd og kreativitet. Ett rimelig stort tap for LSK, men ønsker han likevel hell og lykke i England.

Med andre ord- WBA, kom dere opp! ;P
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26057
11.04.08 14:06
"Byen West Bromwich ligger i den engelske regionen Vest-Midlands, rett nordvest for Birmingham."

- West Bromwich er så å si sammenvokst med Birmingham; det er iallfall ikke enkelt å se noen klare skiller på vei fra downtown Brum og ut til The Hawthorns, som for øvrig er én av to baner jeg har sett såkalt Premier League-fotball på. Det første Hawthorns-besøket jeg hadde overgikk imidlertid soleklart det andre, i og med at det var lokalrivalen Walsall som var gjest. De artige throstlene man konverserte med før kampstart gjorde også sitt til at visitten satte spor.

Baggies av i dag er et sørgelig skue; det er nesten så man håper å bli kvitt dem for et år eller to (de er jo etter sigende nær ved å rykke ut av Football League).
mikemodano
14.12.15 09:46

Hehe. Fiffige facts du hadde lett fram der, flounderswake. La meg presentere en neste: "du behøver ikke kjøtt i West Brom-kebaben din. Det holder lenge med myntesaus i pita". 

Jeg regner med at myntesmaken fra den West Bromwich-babben vil sitte i til dagen hvor jeg gjør opp endelig regnskap her på planeten. Nå er det imidlertid ikke den myteomspunne kjøtt- og brødretten jeg ønsker nærmere debatt om denne gang. Til helgen er det boing-boing for om ikke alle penga, så i alle fall en god slump. Det en veit er at Tony Pulis, et rivjern av en midtbanespiller sånn i kjølvannet av Sean O'Driscolls virke på Dean Court, liker å bruse med fjøra når menyen inviterer til herremåltid, omtrent slik en kunne se fra gårsdagens møte med Liverpool på Anfield, der de var over midtbanen tre ganger og gjorde mål på samtlige (det ene ble korrekt vekkdømt), men hvordan framstår de i hjemmeham når motstanden ikke er "all verden"? Ja, for West Bromwich-Bournemouth skal jo i utgangspunktet være rått parti; det kan vi enes om. 

Derek Statham. Gary Robson. Garry Strodder. Gary Childs. Julian Darby. Historien rommer mang en fetert Baggy. Remi Moses. Rekka er nærmest endeløs. I disse dager er det andre helter som rår. I går så man to forsvarsspillere gjøre mål, men så lenge klubben er såpass spissfindige ved faste situasjoner, og ikke minst når motstanderne har en såpass begredelig sisteskanse som det belgiske tredjevalget eller hva han nå er, så kreves det til slutt et heldig vådeskudd fra avstand for at hjemmelaget skal ta poeng. Men hva med å diktere kamper? Er Tony Pulis like klar i sin kynisme der? En kan gjerne si at det ikke er fryktelig pent når West Bromwich reiser til stadia som Anfield og dets like, men effektiviteten var det lite å utsette på i går. Jeg etterlyste i en annen tråd hvordan Sheffield-versjonen av United ikke evnet å spille på sine åpenbare fysiske fortrinn i den første omgangen av Blades-Coventry i går, men det gjorde derimot Baggies til gangs. Og resten av uka kommer jeg nå til å ha mareritt om dødballer på Artur Boruc' banehalvdel. 

2-2-4 10-14 v 3-3-2 6-7. Statistikken forteller meg at det kanskje ikke er like god grunn for et svakere lag å frykte Albion ute som det er for en klubb av Liverpools kaliber å mislike å møte dem hjemme. Men hvordan skal en stagge karer som McAuley, Dawson og tomålsscorer Olsson i lufta? Hjemmetapene har kommet mot storlag, i tillegg til 3-2-nederlaget for Chelsea, da. Sunderland fikk bank med 2-0. Arsenal med 2-1. Kan virkelig Bournemouths 2-2-0 fra de siste fire motstå slikt? 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 6138
30.12.15 01:11

Det finnes faktisk en klubbtråd for WBA?!

mikemodano
07.03.16 13:51

I går ble jeg introdusert for en venstreback jeg ikke kan si å ha registrert tidligere: Sébastien Pocognoli. Det er kanskje ikke så rart, all den tid han i alle fall ikke virker å ha vært noen stor Tony Pulis-favoritt. Pocognoli, belgier, har vært i West Brom siden sommeren '14, da han skrev på fra Hannover, men har siden Pulis ble ansatt ved Hawthorns i januar i fjor ikke spilt annet enn cupfotball. Fram til i går. Da kom han inn for høyreback Craig Dawson (som vi vil huske fra stopperplass hos Rochdale for noen sesonger tilbake), hvilket medførte at James Chester, som hadde spilt på venstresiden i backlinjen fram til da (ikke helt atypisk Pulis, kanskje, å ha fire spillere som i utgangspunktet er stoppere i backkjeden), ble flyttet over til høyreback. Sjelden har jeg opplevd en sideback ta meg mer med storm enn hva Pocognoli gjorde i går, og med mindre dette var et blaff: hvorfor i all verden har Pulis stukket ham vekk på reservelaget? Ja, ikke at det ikke er gjevt å spille b-lagsfotball, for det er det jo virkelig, men likevel. Her er en fyr som er moden for enda større oppgaver enn å traktere lærlinger og segundavare fra Kidderminster Harriers. Måten han assisterte ved Rondóns 1-0 i går var storartet (det var for så vidt venezuelanerens mottak og avslutning også; avgjort verdt et stilstudium). Hele det engelske ligasystemet formelig skriker etter sidebacker som er i stand til å slå presise innlegg, og slik sett var belgieren en åpenbaring. Jeg skal kanskje vokte meg vel for å ta for store ord i min munn etter å ha sett ham i en snau omgang, men det var noe Charlie danielsk over ham. 

Dersom vi regner med fjorårssesongen som et Pulis-produkt, så har den tidligere hissige midtbanemannen nå sju sesonger bak seg som Premier League-manager, og aksjonsradiusen tilsier at han aldri har beveget seg høyere enn 11., aldri lavere enn 14. Jeg er stum av beundring for en av engelsk fotballs stoltere managerprofiler i moderne tid. Og med tanke på at Baggies i skrivende stund ligger som nummer elleve av 20 klubber på lista, så ser han sannelig ut til å være i tråd med eget skjema også i år. Caps-en av for Anthony Pulis. 

mikemodano
26.10.16 09:54

I går forsvant West Brom atter ut av den tradisjonsrike Birmingham Senior Cup, ei turnering man vant så seint som for tre sesonger siden. Nå skal en ikke se seg blind på resultatet mot nivå 7-klubben Sutton Coldfield Town, for det var ikke spillere med førstelagserfaring å spore i Baggies' ellever, selv om jeg en stund mistenkte "Morrison" å være James Morrison (som vel er i behov av matchtrening). U18-laget deres har imidlertid en 17-åring ved navn Taylor Morrison, og sjansene er langt større for at det vil ha vært han som startet i Sutton Coldfield i går kveld. Det endte 1-1, og i stedet for ekstraomganger gikk en deretter rett løs på straffekonk. Hjemmelaget, som er nummer 20 av 24 klubber i Northern Premier League Premier Division, vant denne med 5-4. 167 betalende tilskuere var registrert ved Coles Lane i småbyen Sutton Coldfield, om lag ei mil unna West Bromwich i nordøstlig retning. Et litt skuffende tall, vil jeg nok tro, all den tid gårskveldens vertskap har 190 i hjemmesnitt i ligaspillet, og siden man i går hadde redusert prisen på inngangsbilletten fra £10 til £5. 

trøndergutten
26.10.16 13:51
mikemodano: Birmingham Senior Cup

Morsomt konsept. Hender det at de største lagene stiller med a-lagsspillere i denne cupen? Er det i utgangspunktet en offisiell a-lagskamp, eller er det regler om at det skal være unge spillere? Aldri hørt om den før. 

mikemodano
26.10.16 15:27

Den er én cupturnering blant mange i sitt slag. Og alle avholdes de i regi av det lokale FA. I West Midlands-regionen er det da Birmingham FA som står som arrangør, slik for eksempel Liverpool County FA har Liverpool Senior Cup eller Cambridgeshire FA arrangerer Cambridgeshire Invitation Cup. Hvilket regionalt forbundskontor er det Spurs sorterer under? Jeg utelukker slett ikke at også de har deltatt i en slik "Senior"-turnering på et eller annet tidspunkt. De avholdes årlig. Og er naturligvis langt viktigere for lokale småklubber enn for lag som West Brom, Birmingham, Wolves og Villa, de største av dem som sorterer under Birmingham FA. Aston Villa har vel ikke en gang deltatt på noen år, så vidt jeg leste tidligere i dag. Og klubbene står fritt til å stille med hvilke lag de måtte ønske. Når for eksempel West Brom da møter lokal motstand fra tredje nonliganivå, så sier det seg selv at de ikke ser behovet av å stille med innslag fra førstelaget. Storklubber over det ganske land benytter ofte disse grevskapsturneringene til å teste juniorer mot fysisk sterkere spillere fra nonligaen. 

trøndergutten
27.10.16 00:13
mikemodano: Hvilket regionalt forbundskontor er det Spurs sorterer under?

Prøvde å finne ut av det. Virker som at Greater London har et eget forbund, men sliter litt med å finne ut om Tottenham er med der. De har iallfall spilt i turneringer arrangert av dem tidligere, men det har ikke skjedd på mange år nå. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg