Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Old Firm i dag

NYTT TEMA
Johninho2
Johninho2Innlegg: 37642
31.08.08 13:49
Som vanlig en het start på kampen. To helt idiotiske gule kort allerede, det ene etter at Celtics kaptein McManus kastet ballen mot linjedommeren da han fikk frispark mot seg.
Milne
MilneInnlegg: 5806
31.08.08 15:13
Johninho2 skrev:
Som vanlig en het start på kampen. To helt idiotiske gule kort allerede, det ene etter at Celtics kaptein McManus kastet ballen mot linjedommeren da han fikk frispark mot seg.

Det har vel fortsatt fargerikt også, såvidt jeg kan se, et rødt til hvert lag nå. At Kenny Miller skulle ta en "Martin Knudsen" var vel strengt tatt som forventa.

Milne
iniesta87
iniesta87Innlegg: 24243
31.08.08 15:25
Celtic-Glasgow Rangers 2-4.Hadde jeg ikke trodd.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26433
31.08.08 15:29
"At Kenny Miller skulle ta en "Martin Knudsen" var vel strengt tatt som forventa."

- Han er nok tilgitt nå, i hvert fall for noen dager.

Midtbana, med Thomson og Mendes, var den største forskjellen på laga; jeg hadde fortsatt sett Bougherra i spann med en anna makker, sjøl om Weir var ok i dag. Broadfoot på høyreback er heller ikke det ultimate, men nå har jo ikke din gamle venn Whittaker gjort noen større karrière i Govan heller, så muligens er han uansett det beste man har å stille med der. Papac var, foruten involveringa i det første baklengsmålet, sedvanlig iskald og dyktig.

Ingen vits i å ta av på noe som helst vis; man skal mindre enn ett år tilbake sist man knuste Celtic, og dessverre husker man jo hvordan det gikk til slutt likevel. Men jøsses - 4-2 på Parkhead smaker godt for eftan, det.
mcclair9
mcclair9Innlegg: 3789
31.08.08 21:28
"Men jøsses - 4-2 på Parkhead smaker godt for eftan, det."

Det som hadde smakt enda bedre, var om kampen om sølvtøyet i Skottland handlet om mer enn Old Firm. En liga som hvert bidige år bare handler om to lag, er i mine øyne en usunn liga. Vi må bla et kvart århundre tilbake i historieboka for å finne andre lag som hevder seg, og jeg skulle i alle fall ikke hatt noe i mot å atter oppleve seriøse titteljakter fra Aberdeen eller Dundee United.
Milne
31.08.08 22:05
mcclair9 skrev:
...og jeg skulle i alle fall ikke hatt noe i mot å atter oppleve seriøse titteljakter fra Aberdeen eller Dundee United.

For ikke å snakke om Hibernian, Choccy. DET hadde vært saker, det.

Milne
som dog tror det er større sjanse for at Hibs vil kunne kjempe om topplasseringa i den nest øverste divisjonen enn i SPL, dessverre.
mikemodano
01.09.08 00:37
Jo'a, kan skjønne ønsket ditt, mcclair. For meg er den skotske ligaen ei aldri så lita atspredelse fra brød med pålegg-tilværelsa i de lavere engelske divisjoner; ja, kall den gjerne ei slags fluktrute for å få opplevelsen av noen øyeblikk i glamourens glans, men følelsene for Rangers har med åra utvikla seg til å bli ganske sterke. Et par turer til Ibrox har satt spor, og man forstår hvilke ekstatiske følelser bjørneligaen i Glasgow gjennomlever i forbindelse med et resultat som for eksempel i dag.

Jeg opplever mangelen på konkurranse for the Old Firm med litt ambivalente følelser; én del av meg gir delvis beng i øvrigheta (og tenker kun på å fravriste klubber som Caley, Killie og Motherwell så mange poeng som mulig, for å stå rusta i kampen mot fienden fra østkanten), mens den delen som er opptatt av mindre klubbers ve og vel også blir med på tankeferden nord for Hadrian's Wall. Jeg er ikke så sneversynt at jeg ikke evner å sette meg inn i situasjonen for supportere av andre klubber enn de to nevnte, og jeg kan forstå frustrasjonen til Aberdeen-, Hibs- og Hearts-fans for at de så å si aldri makter å holde tritt med duoen i tet til lenger enn maks utpå nyåret, men jeg er overbevist om at sjøl disse foretrekker å beholde Rangers og Celtic i SPL framfor å flagge dem ut til England. Det blir som en brødrefight: man kan være uvenner seg imellom, men kommer det en fiende utenfra, blir man brått forént, og står sammen mot utysket (nå er ikke Old Firms overgang til engelsk fotball noe aktuelt tema lenger, da).

Hvilken klubb, pr i dag, er det som står først i køen når det gjelder å forsøke å skaffe seg heng på glaswegianerne? Hibs, Dundee United, Hearts og Aberdeen synes å være de som er best rusta, men klubber som Motherwell og Kilmarnock driver også godt, og det skal heller ikke kimses av at Caley makter å holde et lag i Premierleague over tid når man tenker over hvilke moderate kår man opererer under i høylandet. Jeg anser Hearts for å være for skakkjørt, til tross for ei ålreit innledning i år, til at klubben i løpet av de nærmeste åra skal utgjøre noen trussel mot toppen, mens Craig Leveins United overhode ikke har levert så langt i år. Araberne har i kraft av tradisjoner og historie imidlertid gode sjanser for å stikke seg fram i mølja bak tetduoen på sikt, men en del brikker virker å mangle enn så lenge. Hibernian og Aberdeen har også vært ustabile til nå, mens Kilmarnock står med ti poeng på sine fire matcher. Har Rugby Park-klubben ressurser til over tid å henge seg på R&S? I think not. I sum står man således igjen med dystre framtidsutsikter for slike som deg, mcclair, som ønsker et breiere felt i toppen av skotsk yppersteserie. Får jeg anbefale den alltid like uforutsigbare skotske andredivisjon som ny yngleplass?
mikemodano
01.09.08 12:52
Kevin Thomson i Old Firm: fem kamper, fem seire.

Jeg er lite i tvil om hvem av ham og Scott Brown som har vist seg mest verdifull for sitt respektive lag etter overgangene fra Hibernian.

Hvorfor starta ikke Barry Robson for Celtic i går? De gangene jeg har sett ham i den grønne og hvite drakta, har han virka å være deres beste midtbanespiller, og kanskje spesielt i fjorårssesongens siste derby, da han var enorm (i tillegg til å bli matchvinner).
morrisey
morriseyInnlegg: 12347
01.09.08 20:23
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/glasgow_and_west/7591587.stm

Fortsatt litt action der oppe ved Clydeelva..
swordfish
swordfishInnlegg: 4145
04.09.08 22:47
Synd dette med Lennon, men vet mange Rangers fans hater han. Dette betyr vel kansje en ellen annen hevnaksjon fra Celtic sin side.

Når Neil Lennon kom med bok for noen år siden nevnte han flere tilfeller der han var utsatt for secterian abuse fra Rangers fans. Mange Rangers fans kritiserte tilbake og refererte til hendelser der Lennon hadde provosert Rangers fansen (noe som ikke er særlig lurt). Jeg vet ikke hva som er sannheten her men uansett var det kjedelig det som skjedde med Lennon på søndag.
morrisey
morriseyInnlegg: 12347
04.09.08 23:18
Til tross for mine grønn/hvite sympatier var jeg ikke ute etter å henge ut hunsen denne gangen:-)

Var bare en liten kommentar til engasjementet der oppe.
Milne
08.09.08 08:42
swordfish skrev:
Mange Rangers fans kritiserte tilbake og refererte til hendelser der Lennon hadde provosert Rangers fansen (noe som ikke er særlig lurt).

Det har han helt sikkert gjort, siden han 1. (på fotballbanen) kan (kunne) være en tvers igjennom ufyselig type, 2. Var en profilert katolsk nordirsk landslagsspiller. Ingen av grunnene er imidlertid gode nok til å fortjene oppførsel av den typen Lennon blei utsatt for, spør du meg.

Milne
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg