Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cambridge City

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26241
06.02.09 14:10

Nå som United rager helt i teten i den mest fornemme nonligagruppa, er veslebror City i ferd med å klynge seg fast til sluttspillplass to nivåer under. Det er Southern League som har æren av å stå som vert for årets utgave av City, hvis blide åsyn jeg ser så uhyre fram til å gjøre meg nærmere kjent med en tidligmandag i mars. 

Det er også slik i Cambridge by at både City og United visstnok kan ha hjemmekamp på samme dag uten at prosjektiler går av i farlig retning og sentrum ser ut som downtown Gaza - sist skjedde det 17.januar at City tok imot (og knuste) Banbury United på Milton Rd foran 290 tilskuere, samtidig som United vant 4-1 mot Woking foran 2696 på Abbey Stadium. 

Hva tror vi om opprykk for Akademikerville City?

Konstantinovich
KonstantinovichInnlegg: 720
06.02.09 17:12

Og fra hvilken arena er ditt nye profilbilde knipset, mr modano?

mikemodano
06.02.09 23:42

I påvente av å se Paul Booths etterkommere varme opp på sidelinja ved Milton Road, har jeg valgt å veksle ut det gørrkjipe skuddet av Mike Modano med et knippe Macc lads fra indre bane på Moss Rose (anno 2007). Terry Dunfield er den som er enklest å dra kjensel på (framme til venstre, skulle det være unødvendig å nevne; fyren har imidlertid siden dratt til Shrewsbury), men jeg kan også avsløre at både Izak Reid, Danny Thomas, Francis Green og også Matthew Flynn varmer opp foran en paigomlende modano (kidney pie, selvsagt - alternativer, i alle fall ikke gangbare, eksisterer ikke). 

Men altså Cambridge City. Hvorfor nettopp Cambridge City? Det er noe mystisk ved veslebror der i byen; ikke bare har man levd i de svake skyggene fra flomlysmastene ved Abbey Stadium til bortimot evig tid, men man har da også vært kun nivået unna United og byberømmelse utover nevnte Milton Road. Da City kjempet om å nå playoff i den sydregionale Conference-divisjonen, var United hakket over, og det kunne se ut som om vi var på vei mot et par historiske ligaderbies der i byen, en by som ellers kun opplever City v United i sommertreningskamper. Ifølge en informant hos de hvite (siden United som kjent spiller i oransje, skjønner du antakelig hvem jeg sikter til) skal de to klubbene ha møttes pre-season de siste sju-åtte sommerne, og jeg har utlovet dusør til den som kan røpe sluttstilling for én eller flere av disse kampene. Min såkalte informant i City-leiren har nektet å kommentere ytterligere forespørsler vedrørende deres utfall. 

Hva så med kjente City-spillere? I grunn ingen utover Paul Booth, meg bekjent. Så om noen uker lover jeg å gjøre grundig research for å ta rede på hva Cambridge City egentlig har å dælje i bordet med. 

Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
08.02.09 23:33

Har nettopp gløtta gjennom Citys spillerstall, og jeg kan vel ikke si at den flommer over av kjente navn. De eneste jeg drar kjensel på er Dave Theobald og Neil Midgley, som vel begge starta sin karriere på Portman Road, og senere representerte henholdsvis Brentford og Barnet, samt Adrian Cambridge og Matty Haniver, som begge var med på Histons opprykkslag i 2006/07. Men jeg regner med du er i stand til gi dine meddebattanter en utdypende forelesning i emnet "Cambridge City" når du returnerer til hjemlige breddegrader?

mikemodano
08.02.09 23:56

Ja, målet må utvilsomt være å bli ordentlig dus med Cambridgeshire's finest, og å endelig få stilt nyfikenheta på en klubb som dessverre passerer i så altfor snever revy fyller meg med et velbehag av en dimensjon jeg ikke visste at nonligafotballen var i stand til å gjøre. Jeg forsøker å ta rede på hvor det er City-fansen avholder sine pre-matchritualer, og går med tanker om å iføre meg løsbart og stokk for å framstå såpass mystisk at supporterne rundt bordene slutter å samtale idet jeg entrer lokalet, hvorpå jeg stoisk tar meg til disken for å plumpt be om et glass ingefærøl. Gjennom en slik entré håper jeg å få innpass i City-losjens hemmeligheter, og så snart jeg er tilbake på nordisk mark vil jeg selvsagt utdype for det blaserte øvrigbritiskkorpset hva som er verdt å nevne, og trolig også et par anekdoter som best hadde gjort seg om de forble tause. 

Stinkfist
09.02.09 00:31

> Hva tror vi om opprykk for Akademikerville City?

Vanskelig å si. Direkte opprykk blir nok vrient, ettersom Farnborough ser ut til å ha skaffa seg et ganske stort (men for all del overkommelig) forsprang på ti poeng. Playoff bør derimot ikke være noen umulighet for Milton Road-folket. Ser ellers at du kan forvente deg å få selskap av ungefär 300 skuelystne når du inntar Citys festning. Var det Hemel Hempstead som var kveldens motstander?

mikemodano
09.02.09 00:39

Hemel Hempstead Town, ja. Det kan se ut som om de har gått på en trøkk, for de har akt utfor tabellen de siste ukene, sånn cirka i ettertid for min avgjørelse om å se nettopp den kampen. mikemodano= bad karma? 

300, ja - en hel hurv mer enn hva jeg ble presentert for på Wirral-verftet Cammell Laird for drøyt året siden, men neppe så mange at man behøver frykte klaustrofobiske tilstander. Det spesielle i Cambridge er at man spiller hjemmekamper for både City og United på samme dag, i alle fall innimellom, men det later til at mandag 9.mars er forbeholdt byens Lilywhites. Gad vite om det er helt feil å troppe opp på nattklubb i byen kun iført City-skjerf og snowjogs?

(Innlegget ble redigert 09.02.09 00:45)

mikemodano
18.02.09 01:33

3-0 borte mot tabelltruede Yate Town i kveld, og drømmen om Aufstieg lebt in bester velgående. For å være snill tok jeg også med et anna vetlebror-City i tabellutvalget; Oxford må sies å ha en ørgrei sjanse på å spille seg inn i den heftige sluttspilldiskusjonen, men hvorvidt laget faktisk er sterkt nok er uvisst. Kanskje sitter det Oxford City-fantaster bak et tastatur, leser disse linjer, og etter hvert sper på med info om en klubb som er omtrent like fremmed for menigmann her til lands som Lincoln United?

Farnborough 27 9 3 2 6 6 1 15 9 3 47 25 22 54
Corby Town 25 5 4 3 9 1 3 14 5 6 47 26 21 47
Merthyr Tydfil 26 7 1 3 7 2 6 14 3 9 45 35 10 45
Gloucester City 26 7 2 4 5 6 2 12 8 6 53 32 21 44
Cambridge City 25 9 0 4 4 5 3 13 5 7 38 25 13 44
Halesowen Town 27 8 0 6 6 2 5 14 2 11 45 42 3 44
Chippenham Town 27 9 2 2 4 2 8 13 4 10 37 32 5 43
Brackley Town 23 7 3 2 4 4 3 11 7 5 41 26 15 40
Swindon Supermarine 22 3 5 3 8 2 1 11 7 4 40 30 10 40
Tiverton Town 26 4 4 5 7 2 4 11 6 9 32 27 5 39
Hemel Hempstead Town 24 5 4 4 6 1 4 11 5 8 40 23 17 38
Oxford City 25 5 3 5 6 2 4 11 5 9 42 36 6 38

(Innlegget ble redigert 18.02.09 01:35)

mikemodano
18.02.09 01:45

Ved et kjapt tabellstudium kan man få inntrykk av at City er et litt catenaccioaktig lag (det scores imidlertid for hyppig), og beholder seg disse tendensene fram mot mandag 9.mars vil det bli en fantastisk opplevelse å være tilskuer på Milton Road når Hemel Hempstead Town besøker byen.

Jeg vet det tidligere er blitt etterspurt en oversikt over pre-seasonkamper med resultater og tilskuertall for den annuale dysten mot byens United, og selv om oppvakte sjeler nok allerede vil sitte med fasit i hånd, kan jeg like gjerne legge den ut her til allmenn beskuelse:

15.juli 2008: 1-1, 910
28.juli 2007: 3-3, 814
26.juli 2006: 0-2, ei tilskuertall
13.juli 2004: 1-3, 1051
18.juli 2003: 0-0, 795
18.juli 2002: 2-1, 1118
21.juli 2001: 0-1, 1069

Intet pre-seasonmøte i juli '05, altså, vel å merke om mine kilder er av det pålitelige slaget. Statistikerne blant oss vil garantert også trekke ut av matrisen her eksakt hvilken dato det mest gagner City å møte United, men én y-faktor som umiddelbart virker å spille inn på resultatfaktor x er tilskuertallet: jo flere som er til stede, jo større er vinnersjansene for City.

mikemodano
05.03.09 12:06

Det inviteres til opprykkskamp på Milton Road, Stinkfistesson: Hemel Hempstead, som jo var nede i ei seriös svacka, er i flytsona igjen, og har plutselig tatt et kvantesprang forbi City på tabellen, slik at mandagens kamp blir av enda større betydning. Tro om kanskje også enkelte United-folk vurderer å opptre inkognito på Citys stadion den kvelden, samtidig som det med tanke på avstanden i geografi ned til Hemel Hempstead også kan forventes et visst innrykk Hemel-supportere, slik at det i sum vil bli såpass folksomt som rundt 600 mann? Ja, gad vite om vi like godt ikke burde bestille billett fra den virtuelle skranka først som sist. 

Lørdag er City i Stourbridge (rett syd av Dudley), hvor man møter et nedrykkstrua hjemmelag, som også har for vane å åpne låvedørene, så sjøl om like svake Bashley ikke lot seg få hull på i helgen, så bør det by seg muligheter for Lilywhites til å sanke tre nye poeng, slik at man i det minste kan konsolidere playoffstatusen. Farnborough virker sterke, og har et nipoengs forsprang på Cambridge, vel å merke med én kamp mer spilt. 

Hemel Hempstead får Swindon Supermarine på gjesting, og her må det, til tross for Swindons relativt beskjedne midttabellplassering, merkes at de er nest best på utebane i hele klassa, med sine 8-2-2 på tolv kamper. 

mikemodano
20.03.09 18:57

Seks poeng på tre hjemmekamper over ei uke, hvor de tre tapte kjeglene kom mot bånnlaget Clevedon Town, var muligens omtrent i tråd med hva Gary Roberts hadde sett for seg, men med stadig sju poengs avstand opp til tabelltopp Farnborough, skal det med ti gjenstående seriekamper bli tøft å komme i kapp før utgangen av april. To dager etter 0-1 for Clevedon gruste City playoffaspirerende Halesowen Town 3-0, men opplevde samtidig et tilskuerfall ned til 278 fra det stabile tallet på rundt 350. To mål av pålan Steve Gentle overrasket litt, og også Michael Frew fikk inn ei scoring mot laget fra West Midlands. I morra er det ny toppmatch, når Gloucester City arrangerer Southern Premier-kampen de to imellom. Den gamle Cambridge United-midtbanespilleren Neil Mustoe er still going strong hos Gloucester, hjembyklubben, men ellers virker det å være et stykke mellom de mer kjente navna der i gården. 

Tabellnummer én møter nummer to i Farnborough i morra, når Corby Town er på gjesting. Bortegevinst vil være det beste for Lilywhites, men Unentschieden er heller ikke ugunstig. Sjøl er man helst nødt til å takle Gloucester, som med sine 8-4-4 hjemme kun er det åttende beste innelaget i Southern Premier. Citys 4-8-3 borte tilsier imidlertid at man kun er ellevtebest ute i samme divisjon. 0-1?

mikemodano
21.03.09 16:53

Kort før pause står det Gloucester City 0 - Cambridge City 1, og selvsagt var det Michael Frew som sto for målet, Fist; det kom redan efter tio minuter. Lite vites om Farnboroughs kamp mot toerlaget Corby Town. 

Stinkfist
21.03.09 17:14

Hyggelig. Vi kan vel begge være enige om at Cambridge City er en organisasjon vi ønsker alt godt. Jeg legger forresten merke til at divisjonsrivalene Oxford City og Swindon Supermarine møttes til kappestrid forrige helg, og spilte 1-1. Det får være vårt neste forskningsprosjekt: er rivaleriet mellom Oxford City og Swindon SM like intenst som rivaleriet mellom de to andre fotballklubbene i nevnte byer?

mikemodano
21.03.09 17:19

Utlikning for Gloucester, berettes det om. Kampen var utsatt i ti minutter på grunn av trafikale problemer. I Farnborough sies det at man grunnet pågang fra publikum visstnok også var forsinket i et titalls minutter før avspark endelig kunne tas. 

Joda, jeg er ganske sikker på at det eksisterer et visst rivaleri mellom Oxford City og Swindon Supermarine. Gad vite om ikke også veslebror i Oxford spiller årlige pre-seasonmatcher mot United?

mikemodano
30.03.09 12:34

Det butter for City på et heller ugunstig tidspunkt av sesongen, og med tap hjemme for Gloucester i kveldskampen ved Milton Road i aften, begynner brått panelet med varsellamper å indikere ugreie i klubbens tekniske rom også. Tabellen røper at både Oxford og Swindon har kamp(er) til gode på Cambridge, mens de mange ustabile resultatene blant topplaga i divisjonen har gitt et godtgående Gloucester City føling med den ypperste tet. Ja, seier i kveld, og vips så er de forbi Farnborough også, selv om de da vil ha spilt to kamper mer enn det lenge førende Greater London-utvalget. 

2-3 hjemme for midttabellplasserte Evesham var ei solid klyse i regningsbunken lørdag. Da er det godt man kun 50 timer seinere kan rette opp inntrykket noe ved å knipe poeng fra godtgående gjester, der det er ventet at Neil Mustoe igjen stiller i ei nøkkelrolle. Siden Stinks og undertegnedes nærvær under 1-0 mot Hemel Hempstead mandag 9.mars, har fem kamper gitt 1-1-3 7-7. Michael Frew har dog vært ei ålreit tilvekst, og kjappfotingen har tre mål på sju kamper siden debut/scoring i Stourbridge. I helga var det midtbanemann Scott Neilson og spisslåpan Steve Gamble som gjorde Citys mål. 

mikemodano
30.03.09 22:19

Ingen Michael Frew i aften, men Scott Neilson er naturligvis med, og usnau som han er har han gjort 2-0 nå snart halvveis ut i andre. Og det mot Gloucester City, altså, som ikke har tapt ligakamp siden 0-1 hjemme for Brackley Town i begynnelsa av desember, ei rekke som omfatter 18 kamper. Det var stopper Dave Theobald som tidlig ga Lilywhites 1-0. Playoffdrømmen lever, og derbies mot Bury (Town) neste år mister igjen noe av sannsynlighetsgraden. 

Stinkfist
29.04.09 00:42

Sesongen er over for Cambridge City, og det blir minst én sesong til på Nivå 7. City endte til slutt på en fjerdeplass i ligaspillet, og dermed ble det bortekamp mot tredjeplasserte Gloucester City i sluttspillet. Det gikk ikke bra. Gloucester vant 3-1, og ettersom playoff på Nivå 6-8 spilles over én enkelt kamp, er det slutt for denne gang på Milton Road. Trist, men vi får håpe at City kommer seg opp i systemet neste sesong.

Den andre playoffsemien mellom Farnborough og Hemel Hempstead endte målløst etter 120 minutter, og det var hjemmelaget som holdt hodet kaldt i straffekonken. Dermed får Farnborough, som helt sikkert vil ha over 2000 tilskuere i ryggen, hjemmebanefordel i finalen mot Gloucester når de to foreningene skal kjempe om retten til å slå følge med Corby Town opp til Conference South. Skjønt, Corby er jo fra det nordøstlige Northamptonshire, og kan vel dermed bli plassert i Conference North.

mikemodano
02.07.09 18:42

Som vi alle for lengst veit er Michael Frew allerede City-historie, og det spørs om han rakk spille seg inn i klubbfolkloren etter kun 15 kamper i Lilywhites-drakta. Riktignok så vi alle hvilket potensiale den lynkjappe angriperen besatt, men framover blir det Citys tradisjonelle erkerival Histon som får nyte godt av kjappfotingens tjenester, og vil han stå godt nok rustet når han nå for første gang forsøker seg på et så høyt nivå, slik at han kan arvta for Jack Midson? 

11. juli er videre datoen for årets City v United-slag i Cambridge. I fjor endte det, imponerende sett med veslebrors glugger, 1-1. Tro hva de glade amatører og unggutter kan stelle i stand for pek mot Gary Brabins nok en gang hardtsatsende elitister? Skulle noen slumpe til å være i Cambridgeshire om ni døgn, ville undertegnede sette enorm pris på rablerier fra fighten. 

Hva som videre kan nevnes, er at den ypperlige kantspilleren Scott Neilson for tiden prøvespiller hos Norwich. Da snakker vi om den mer kjente City- og ikke den smått anonyme United-utgaven. Hvilken mulighet for vår Scott!

(Innlegget ble redigert 02.07.09 18:51)

mikemodano
14.07.09 16:26

605 var det stakkarslige besøkstallet for årets Cambridge-batalje. Dessverre finnes ingen opplysninger om hvordan disse var fordelt utover de to respektive klanene, men de fikk i alle fall med seg debut for en viss Antonio Murray, som (overraskende, ville jeg sagt) ble fristilt av Histon etter forrige sesong. Han og svære Steve Gamble skapte mye fandenskap for en tydelig ringrusten Wayne Hatswell, som sjelden er sett så sjaber tuslende av ei grasmatte. Murray burde være hakket for god for sjuende nivå, men velger han seg likevel Cambridge City som ny arbeidsgiver, vil man kunne høste mange fruktige øyeblikk ved Milton Road utover i sesongen. 

Ashley Fuller og Murray gjorde Citys mål, Dan Gleeson og Chris Holroyd sto bak to ganger utlikning, og fred og fordragelighet vil herske i Cambridge by fram til neste sommers møte. 

mikemodano
27.08.09 11:04

Endelig ser den langstrakte sagaen om Scott Neilson ut til å ta slutt, i og med at spilleren, som både har vært og prøvespilt for og ellers også blitt satt i forbindelse med en rekke Football League-klubber, driver og sluttforhandler med Bradford City om sine personlige betingelser. City mister sitt største aktivum, men samtidig gir det boss Gary Roberts anledningen til i stedet å fokusere på årets opprykksmarsj. 

I går ble Lilywhites holdt til 1-1 av pengelense Halesowen Town i Southern Premier, men ti innledningspoeng av tolv mulige bør City si seg tålelig fornøyd med. Roberts mener spissparet Neil Midgley/Steve Gamble er blant de vassere i divisjonen, og så lenge man også har midtbaneesset Adie Cambridge skadefri vil man sanke langt færre poeng enn man gir avkall på utover høsten/vinteren. Med et solid utseende Farnborough Town allerede i tet må jeg erkjenne en viss skepsis til direkte opprykk, men playoff bør avgjort kunne være et mål. 

Dessverre evnet man ikke å knytte til seg Antonio Murray i sommer; den tidligere Histon-spissen ville vært en kjempesignering, men i det minste er den rutinerte backrekka intakt, og selv om City garantert ikke vil ende opp som divisjonas mestscorende, vil heller ikke mange klubber kunne skilte med færre innslupne. 

Nuneaton Town står som motstandere på Milton Road/City Ground lørdag, samtidig som Farnborough er i West Country for å møte Clevedon Town. Ellers vil fort kométklubben Truro City, Cornwall-fotballens fremste representant, kunne blande seg inn i årets Southern Premier-tetstrid. I går knuste de ustabile Swindon Supermarine 4-0 ute, så trass i tilbakesteget hjemme for tabellederne forrige helg, står de med ni av tolv mulige poeng etter sitt forrige opprykk. Det er, som noen vil huske, ikke mange sesongene siden Truro spilte på tiende nivå, og hvis man skulle klare å klyve helt opp til Conference South fra og med neste år vil man ha gjennomført en tabellvandring bortimot hinsides all fornuft. Tro om man ikke også vant FA Vase mens man enda spilte på Nivå 10? Forhenværende Plymouth-angriper Stewart Yetton, som pr Wikipedia står med 192 scoringer på 188 opptredner for klubben, har ennå til gode å registrere mål i årets ligasesong, og siden det ikke er verdens enkleste sak å snuse opp lagoppstillinger hos flere av Southern League-laga, veit jeg ikke en gang om han har spilt til nå. 

mossy
mossyInnlegg: 199
29.08.09 15:42

Velkommen, Neilson :)

mikemodano
04.09.09 16:45

City-boss Gary Roberts savner i hvert fall Scott Neilson: "If we'd had Scotty available for the past three games, we'd at least have gained four more points", etter at Lilywhites nå i tur og orden er blitt holdt til 1-1 av Halesowen Town, 1-1 av Nuneaton Town og 0-0 av Brackley Town. 3-3-0 gir fjerdeplass, fire poeng bak tabellførende Farnborough, som også i fjor viste seg hakket spissere enn City, men som var nødt til å strekke lanse for Gloucester City i playoffinalen. 

Zac Barrett

Matt Hanniver - Jamie Lawrie - Lee Chaffey - James Krause (k)

John Frendo - Rob Nightingale - Adie Cambridge - Ash Fuller

Steve Gentle - Neil Midgley

Nå forteller kanskje ikke lagoppstillinga menigmann altfor mye, men den avviker lite i forhold til hva Roberts har benyttet seg av etter Neilsons avgang, og som i de siste to kampene er det sommertilveksten Frendo, egentlig spiss av håndverk, som har den lite takknemlige oppgaven å fylle Bradford-spillerens sko. 

Barrett er altså ikke etterkommer av tidligere United-målvakt Scott Barrett. Hanniver kiver med Dave Theobald om høyrebackplassen, men i og med at han returnerer etter én kamps fravær (lårhøne) er det trolig at sjefen ønsker å gjeninnstille ham som sideback. Stopperne Lawrie (ny fra Bishop's Stortford i sommer) og Chaffey er rimelig selvskrevne, mens kaptein Krause ikke har større konkurranse ute til babord i forsvarslinja. Rutinerte Cambridge og krigeren Nightingale er opplagte valg på midtbanesentralen, mens Ashley Fuller på venstrekanten nå har gjort Citys to siste mål. Spissparet skal man neppe forvente all verden av mål fra, og gad vite hvilken forskjell det kunne utgjort om man fikk tilslaget på Antonio Murray i sommer; fjorårets nimålsscorer hos den tradisjonelle City-rivalen Histon valgte seg i stedet Chelmsford City i sydkonføderasjonen. 

I morra er det himakamp mot Chippenham Town, som har 4-2-0 på sine seks, men som var nødt til å avgi fire mål da de var i Leamington Spa i forrige utekamp. Cambridge' bånnsolide backinnsatser vil redusere Chippenhams muligheter til et minimum, og om man kan forvalte et par av de scoringssjansene som helt sikkert vil by seg er det på høy tid å avvikle den uavgjortsekvensen man nå er inne i. Serietreeren går for å være av de mer fysiske kollektivene i divisjonen, kanskje på linje med tidligere nevnte Halesowen, så dette dunster uavgjort og målfattig lang vei. 

mikemodano
04.09.09 18:28

Mandagskamper i mars på Milton Road er alltid en opplevelse, og de omlag 20 minuttene fra disse to klippa, mot et Gloucester City som var ubeseiret i 18 kamper før reisen til Cambridge, er verdt å få med seg: 

Klipp 1

Klipp 2

301 utplasserte var ringside, og Stinkfist: er det ikke et liflig gjensyn med skuret på bortre langside, der vi sto og bondet med hjemmesupporterne kun tre uker i forveien?

Målgjørere for kvelden var Dave Theobald og Scott Neilson, og bildene viser også at sistnevnte ikke var helt ueffen i sin spillestil på Nivå 7. Det ville vært storveis om han klarte å eliminere Bantams-folkets savn etter Omar Daley også. 

Gloucesters nummer to, som sitter på et heftig skuddbein, avslører også at man der i gården, i alle fall i fjor, ikke opererer med idealoppstillinga, som tilsier at draktnummer to skal være høyreback; foretrukken fot er utvilsomt venstre, og har du ei sånn linksslegge, er neppe naturlig posisjon høyreback.

Morgendagens motstander vant i Cambridge i fjor, og nok et brukbart sammendrag finnes ute på webben. 405 mennesker var samlet for denne begivenheten, og billedkvaliteten er nesten farlig god. 

Ytterligere et selektivt knippe kamper ligger tilgjengelig via samme kanal. Forhåpentlig vil man snart også ha mulighet til å klikke seg inn på bilder fra 09/10 også. 

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 6508
04.09.09 21:47
mikemodano: 3-3-0 gir fjerdeplass, fire poeng bak tabellførende Farnborough,

Ubeseiret, og får håpe at man kan tette luken opp til teten. Skulle City komme opp i samme divisjon som United (og aller helst i ligaen...) så tar vil undertegnede være å finne på tribunen!!

mikemodano
08.09.09 15:40

Under seansen i Citys lokaler post-match i forhold til Hemel Hempstead fikk vi i grunn aldri noen direkte klarhet i hvilke av spillerne som satt samlet på bordet ved siden av oss, Fist, så jeg har gått løs på den vriene oppgaven å dechifrere deltakerne fra kosestunden i den slitne hjørnesofaen: Ashley Fuller, Matt Haniver, James Krause, mikemodano, Stephen Smith og Scott Neilson. Du verden hvilket selskap - bare så synd man ikke var forut for sin tid og hadde fått spurt ut Neilson om hans forestående transfer til Bradford City. 

mikemodano
12.09.09 19:14

2-0 i første kvalikrunde for FA-cupen mot Daventry Town fra Eagle Bitter United Counties League Premier (ikke å forveksles med Daventry United i samme divisjon) - John Frendo og Steve Gentle puttet, og vips er man klar for andre av de fire kvalikrundene, slik som i fjor, der imidlertid Worthing fra Rymans andrenivå ble for sterke etter omkamp (1-1 h/1-2 b). Drømmen må være å nå fjerde kvalifiserende runde og trekke United eller Histon, aller helst hjemme, selv om City-spillerne nok mer enn gjerne ville ha ønsket en opptreden på R Costings Abbey eller Glassworld Stadium også. 

mikemodano
20.09.09 07:07

Rundt 20 City-fans hadde gjort unna den 25 mil lange turen til Truro, og optimismen var neppe fryktelig stor da hjemmegutta trøkka på fra start og snart ledet 1-0, men oppunder halvtimen utliknet først stopper Chaffey før høyreback Theobald ble vist ut. Ergo: ti mann i en times tid borte mot tabelltoer'n, men City holdt stand og står fortsatt ubeseiret: 4-4-0 på sesongens åtte ligakamper, i tillegg til at man er klar for FA-cupens andre kvalikrunde til helgen, når niendenivålaget Northampton Spencer gjester Cambridgeshire. 

Farnborough var sterke i fjor, virker enda sterkere i år, og har nå fem poeng på Truro og seks på City etter å ha massakrert (4-1) et Halesowen Town som for noen uker sia maktet 1-1 mot Cambridge. Man snitter også snaut 1000 tilskuere, så naturlig nok har man enkelte fysiske fortrinn i forhold til konkurrentene på nivået, selv om Nuneaton og Truro kan skilte med hhv 856 og 748. Lilywhites står med trauste 311. Det er imidlertid kun Nuneaton-kampen (412) som har hatt mer enn 300, så det er bare å håpe at de skuffende tallene fra de øvrige kampene ved City Ground i år ikke er noen tendens. 

7.oktober får backrekka, som står med fire baklengs på åtte, den ultimate testen når Farnborough står som motstander i Hampshire. 

Ellers fikk Scotty N nye 90 minutter for Bradford City i går (2-2 ute mot Barnet), hvilket er med på å testamentere hvilken spiller han var for Cambridge på sjuendenivået. 

Stinkfist
20.09.09 17:07
mikemodano: Rundt 20 City-fans hadde gjort unna den 25 mil lange turen til Truro

Ikke for å henge meg opp i det som egentlig er en ganske uvesentlig detalj, men det er da langt mer enn 25 mil fra Cambridge til Truro. Faktisk mer enn dobbelt så langt. Salisbury er omtrent 25 mil fra Cambridge, og da har man fremdeles ikke kommet halvveis dersom det er Truro som er det endelige reisemålet. Ifølge Googles ruteplanlegger er fasitsvaret hele 529 km - og det er, tro det eller ei, nesten like langt som fra Cambridge til Edinburgh.

Så det er med andre ord svært imponerende at 20 City-supportere er så dedikerte at de følger sitt lag hele veien ned til det dypeste Cornwall og tilbake.

(Innlegget ble redigert 20.09.09 17:14)

mikemodano
20.09.09 21:17
Stinkfist: det er da langt mer enn 25 mil fra Cambridge til Truro

Rett skal atter en gang være rett, og jeg får bare legge meg flatbankerflat - jeg leste informasjonen som "a 300 mile round trip" (som det vanligvis fortelles om i forbindelse med bortekamper), men her lød "a 300 mile trip", og da skulle man være langt nærmere sannheten. Du kan gjerne si at jeg burde tatt den instinktivt, men jeg får skylde på at jeg kjenner det sydvestre hjørnet av nasjonen heller dårlig, og undervurderer til stadighet de tross alt ganske voksne distansene egnen har. 

Faktum er videre at Truro nå har avgitt fem av seks hjemmepoeng mot Farnborough (2-3) og City, og kanskje er man ennå ikke helt rustet for kiving i toppen og enda et opprykk. 'Boro er naturlige favoritter til den direkte opprykksposisjonen, mens Cambridge nok bør konse på å holde unna for mannskaper som Nuneaton, Brackley, Bashley, Chippenham og kanskje også Leamington. Uten at Truros hjemmeside inneholder noen større grad av spillerinformasjon, er jeg ganske sikker på at Cornwalls svar på Jon Main, nemlig Stewart Yetton, ikke har deltatt i noen av årets kamper, for hvor naturlig er det vel at han ikke har havnet i scoringsstatistikkene i 09/10? 

Dale-flanken Will Buckley, kjent som "thackerayspunch" på den britiske motsatsen til VGD - øb, lot seg på et relativt tidlig stadium fascinere av Truro, og her er hans trykte observasjoner gjengitt hos The Guardian i forkant av FA Vase-finala i '07, der Cornwall-semiproffene møtte AFC Totton fra Hampshire. 

mikemodano
03.10.09 16:04

Milton Road er Southern League-arena for siste sesong. Det ble offentliggjort for de omlag 70 supporterne som hadde møtt fram til ei åpen høring rundt temaet for banedeling fra og med 2010/11. Enn så lenge er det ikke offentliggjort hvilken klubb man vil komme til å dele med, men å spille hjemmekamper på R Costings Abbey er visstnok mer uaktuelt enn å reise til Gretna for hver enkelt hjemmekamp. Drømmen skal være å bygge en mangetusensetersmultiusearena i traktene hvor Milton Road ligger pr i dag, men det ambisiøse utkastet på 10 000 stoler ble forkastet av bystyret allerede før representantene rakk lese dokumentet igjennom. 

Tiverton Town hjemme i dag - de står med 1-2-5 og fem scorede mål på sine åtte, og med tanke på Citys snevre baklengskvote lukter dette reprise fra Daventry-kampen: 2-0 (Gentle/Fuller) og 308 er mine tips for dagen. 

(Innlegget ble redigert 03.10.09 16:05)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg