Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Championship

NYTT TEMA
TorsteinS86
TorsteinS86Innlegg: 14
24.04.09 14:55

Nordmenn har et nært forhold til de fleste klubber i The Championship, mange har vært innom Premier League.

Men har alle Championship klubber fans i Norge? Det tror jeg, la oss finne d ut.

TorsteinS86
24.04.09 15:40

Lag/link/medlemmer

Barnsley ?

Birmingham 64 stk

Blackpool

Bristol City

Burnley 55

Cardiff City 66 stk

Charlton Athletic 16

Coventry City

Crystal Palace 72

Derby Country 351

Doncaster Rovers

Ipswich Town 512

Norwich City 94

Nottingham Forest 382

Plymouth Argyle ?

Preston North End ?

Queens Park Rangers 345

Reading

Sheffield United

Sheffield Wednesday

Southampton 14

Swansea City ?

Watford

Wolverhampton 216  (klar for Premier League)

West Bromwich Albion 43 (klar for The Championship, gratulerer)

Gi lyd dersom du vet noe om de lagene jeg mangler eller om medlemstallene er feil. Alt hentet fra supporterunionen.no og norskefans.com

(Innlegget ble redigert 24.04.09 16:00)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
24.04.09 17:15

Barnsley sin ble vel lagt ned, tror jeg, traff på den forrige redaktøren under playoff-oppgjørene i 2006 var det vel?

prestonnorthend
prestonnorthendInnlegg: 1969
24.04.09 19:43

Vi har ikke egen supporterklubb enda, men vet om 7-8 norske Preston-fans.

TorsteinS86
25.04.09 02:05

Barnsley hadde nettside så tok den med, ser ut som de ligger brakk ja.

Når det gjelder Preston er det bare å starte opp. Dere er allerede på norskefans og har nettside der. Kjøp et domene til 100 lappen og meld dere inn i Supporterunionen og vips så har dere en supporterklubb. 50 kr medlemsskapet er greit å starte med.

oh_Hansen
oh_HansenInnlegg: 188
28.04.09 15:46

Reading hadde en supporterklubb, Watford vet jeg hadde en deltager inne på VGD for et par år siden, det har vært Coventry-skribenter på NorskeFans.com som var supportere, Sheffield United er en gjeng med facebook-gruppe, Sheffield Wednesday har hatt skribent på NorskeFans.com og jeg vet at det er en liten gjeng i nord som holder med Bristol City.

Så er en del...

Edwin_Van_Der_Sar
Edwin_Van_Der_SarInnlegg: 1843
28.04.09 18:04
Hadde Manchester United gått konk en dag,hadde jeg momentant blit Wolverhampton supporter.Fin klubb,med masse supportere,godt lag og nydelig stadion..
samey999
samey999Innlegg: 10692
28.04.09 18:07
Edwin_Van_Der_Sar: Hadde Manchester United gått konk en dag,hadde jeg momentant blit Wolverhampton supporter.Fin klubb,med masse supportere,godt lag og nydelig stadion..

For en supporter du er!

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
28.04.09 18:09
Edwin_Van_Der_Sar: Hadde Manchester United gått konk en dag,hadde jeg momentant blit Wolverhampton supporter.Fin klubb,med masse supportere,godt lag og nydelig stadion..

Javel.....hva med Fc United, eller den klubben som garantert vil bli startet opp nedover i divisjonene?

TorsteinS86
29.04.09 00:41

Legger nå til at som et krav må man være med i supporterunionen. Det bør de fleste klare å få til.

Så der har fans av  Barnsley, Bristol, Blackpool, Coventry, Doncaster, Reading, Sheff U, Sheff W og Watford en liten oppgave å gjøre. Gjorde det selv for Cardiff med brodern og to kompiser i 2006.

ElGalactico
ElGalacticoInnlegg: 1149
17.07.09 07:31
oh_Hansen: det har vært Coventry-skribenter på NorskeFans.com

Tror ikke de er der lengre... Tror faktisk ikke det er så mange Coventry supportere igjen...

Eller??

oh_Hansen
oh_HansenInnlegg: 188
18.07.09 00:41

Stemmer det at vi ikke har noen Coventry-skribenter akkurat nå, men supportere finnes det. Noen av de har vel vært innom SvenskaFans.com også, tror jeg.

Rayn05
Rayn05Innlegg: 8931
18.07.09 00:44
TorsteinS86: Så der har fans av  Barnsley, Bristol, Blackpool, Coventry, Doncaster, Reading, Sheff U, Sheff W og Watford en liten oppgave å gjøre.

På midten av 90-tallet var det faktisk en relativt aktiv supporterklubb for Wednesday her i landet. Vi hadde medlemsblad og deltok i supporturneringene på Voldsløkka. Men, etter nedrykket har det vært dårlig med aktivitet og oppstartsmann og redaktør ble opptatt med spill for Strømsgodset. Fans er vi dog uansett og jeg vet at det er en del mennesker rundt omkring i landet som følge klubben.

Shezza
ShezzaInnlegg: 4449
18.07.09 20:49

Wednesdays supporterklubb i Norge nærmet seg to hundre medlemmer midt på nitti-tallet.

Visste ikke at Eivind Evensen spilte på Strømsgodset. Artig.

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
21.07.09 10:18

Hei !

jeg titter etter sluttabellen for Championship 2008-09, laster
ned engelsk fotball og Ch. men PL-tab. kommer opp...

her er det sikkert mange som vet en link/adr. jeg kan bruke,
saa jeg takker saa mye for hjelpen!

faben
fabenInnlegg: 12852
21.07.09 10:59

Vadriss! Google er din venn.

Men sidan ferien nærmar seg og eg prokrastinerar så gir eg deg denne linken.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 25909
31.12.13 12:35

Hvor ble du av, Torstein? Og hvilken Championship-spiller er det du har avbildet som avatar? 

*sukk* det er nye lodd i morgen, på årets første dag, og det triste med å oppleve en god periode, er at du veit nedturen er rett om hjørnet. I morra går turen til Goldst...uh...til Bright...æh...østover for å møte Hove & Albion, og det er ikke mange ukene sia det endte 1-1 på Dean Court. Gad vite hva som venter på Riverside of the South 1. januar. Jeg ser for meg følgende scenario: 

1. en eller annen spanjol scorer for Brighton, og vertskapet stikker tidlig fra. 3-0. 

2. Afcb henger med til pause, får Elliott Ward satt ut av spill på vei inn i garderoben, og Brighton drar full nytte i andre. 3-0. 

3. Cherries valser over Brighton, men evner som vanlig ikke utnytte de sjansene som dukker opp. I andre kontrer de blå og hvite tre ganger, og snart er kampen over. 3-0. 

dette er altså dømt til å ende i elende, uansett hvordan en snur og vender på det. Cherries har aldri før i klubbens historie vunnet tre strake ute på Nivå 2, og etter gevinster hos Reading og Sheffield Uglistan, er det på tide å komme ned på bakken igjen. Samtidig skal en ikke underkjenne det faktum at gutta spiller bra foppall for tiden, noe enhver motstandermanager er rask til å påpeke (og seinest Michael McCarthy hos Ipswich), men før man triumferer mot en storfisk eller to, er man dømt til å være nesten-boys sesongen igjennom. Skjønt - unngår man nedrykk dit man kom fra, skal en kanskje tross alt si seg tilfreds, og heller videreutvikle det veldige potensiale som ligger i spillergruppa foran neste sesong. Med Harry Arter på plass sentralt igjen etter å ha vært suspendert sist, skal Brighton få kjørt seg på midta, men like fordømt ender dette 3-0. 

UTCIAD! ...og godt nytt år, ladyboys. 

(Innlegget ble redigert 31.12.13 12:36)

mikemodano
18.01.14 17:27

En eller annen italiener sørget for watfordsk pauseledelse i Bournemouth, men målscoreren ble nettopp vist ut for å ha gølvet omtalte Lewis Grabban inne i feltet, og angriperen, som i stedet for å tegne på for Brighton skrev under på en ny tre og et halvt år lang avtale med Cherries, satte straffa sikkert. 1-1. Etter 1-6 og 0-2 på Vic Road tidligere i sesongen hadde det smakt søtt med revansje. 

(Innlegget ble redigert 18.01.14 17:29)

mikemodano
18.01.14 17:34

Ny straffe tel himalaget på Dean Court...tam-barra-bam...
Watford-målvakta redder Grabbans andre straffe for dagen. Baller og kuk.  

(Innlegget ble redigert 18.01.14 17:36)

JordanObita
JordanObitaInnlegg: 13
29.01.14 16:52

(Innlegget ble redigert 29.01.14 16:53)

mikemodano
09.02.14 05:29

Jeg var ikke klar over hva for en sterkt mislikt mann Dougie Freedman er i Bolton, men når en leser gjennom hva Bolton-supportere skriver om ham i en kamptråd fra gårsdagens møte med Bournemouth, demrer det. Og en kan kanskje vanskelig klandre dem for å være misfornøyd med tabellsituasjon og hva manageren har fått ut av den stallen han har til rådighet, for når sant skal sies bør en tropp av det kaliberet unngå å kave i gjørme til livet. Men der er Bolton, selv om de med poenget i går økte avstanden til plassen under nedrykksstreken til fem poeng. Får Dougie Freedman bli med videre og se Bolton klyve ordentlig vekk fra sjiktet der nede? 

I stedet for å skrive Wanderers' svanesang skal jeg være tilfreds med hva Bournemouth klarte å rote med seg hjem til sydkysten. Ligger man under 2-0 borte i det barske Championship-klimaet, kan man ikke syte når en til slutt berger det ene poenget. Og igjen får en høre, midt blant mishagsytringene mot egen manager, hvordan motstandertilhengere roser Cherries' prestasjoner: "beste laget jeg har sett på Reebok denne sesongen", kvitrer én. Det blir imidlertid oppsiktsvekkende få poeng av denne påståtte dominansen fra kamp til annen, selv om en plass midt på tabellen ville vært kjærkomment før sesongstart. Så en skal ikke syte vekk vinternatta, vel? 

mikemodano
15.02.14 16:08

Cherries er tilbake i 4-4-2 i ettermiddag, etter å ha spilt 4-5-1 i lengre tid, der Harry Arter og Drew Surman har fungert som indreløpere på midtfeltet foran ankeret Eunan O'Kane. Nå er Surman ofret til fordel for spissen Tok Rantie, slik at Arter og O'Kane utgjør en midtbaneduo i stedet. Ritchie og Pugh tar vingane, mens Charlie Daniels dessverre er meldt å være ute til slutten av neste måned, hvilket gjør at Ian Harte fortsetter på venstrebackplass. Også stopper'n Elliott Ward er ute, slik at Steve Cook fortsetter som kaptein Tommy Elphicks partner. Aller bakerst har Lee Camp naturligvis kremutsikt. Og hjem kommer Sam Vokes og Danny Ings, mens Brian Stock ikke var helt frisk denne gang. Dette oser 0-2. 

mikemodano
15.02.14 16:58

Drøyt tre minutter med tillegg, og det skal i hovedsak ha skyldtes en skade den irske midtbanegeneralen Eunan O'Kane pådro seg mot slutten av omgangen. Cherries holder Burnley til årets andre uavgjortresultat så langt, og poeng i dag er over pari. Shaun MacDonald inn for O'Kane, et direkte bytte som høres relativt uproblematisk ut, selv om iren er kvikkere og har større aksjonsradius enn rødluggen MacDonald. 

mikemodano
15.02.14 17:15

Jaudå! Éin-null. Tokelo Rantie. Er det ikkje hans tredje sia signeringa, tru? 

mikemodano
15.02.14 18:08

Danny Ings ødela for gamleklubben for andre gang i årets seriespill, men tatt i betraktning hvor kvass han har blitt foran mål, skal en ikke være overrasket, og 1-1 ganger to mot et av ligaens bedre mannskaper skal en heller ikke være trist for. Jeg feirer med fem-seks agurkskiver. 

mikemodano
15.02.14 19:07

Nå har'em visst innkorrigert Burnleys målscorer til innbytter Keith Treacy, så da stryker jeg kommentaren om Danny Ings' andre scoring mot gamleklubben denne sesongen. Tokelo Rantie, derimot, puttet sitt andre i årets ligamøter disse to imellom: mens scoringen hans på Turf Moor var en halvvolley, skal dagens treffer ha kommet fra den bare issen hans. Nå gjenstår det enda mer furore fra sydafrikaneren før jeg begynner å tru at de £2 250 000 man betalte Malmö for tjenestene hans ikke var ekstremødsling av verste sort, men putter han regelmessig i innspurten, får en utsette mishagsytringene mot ham til uti neste sesong. Rantie/Grabban er langt fra mitt favorittspisspar. 

mikemodano
22.02.14 16:23

Matt Ritchie skyter i stolpen og Lewis Grabban utafor når han har lege fra 16 meter. Da er det rett før Derby scorer, vel? 

mikemodano
22.02.14 17:46

Overraskende går det hele 85 minutter før Derby tar ledelsen, og det er Norwich-spilleren Chris Martin som gjør det direkte på frispark. Jævla kuk. 

mikemodano
01.03.14 21:13

"Før eller siden får et lag lide kraftig", tenkte jeg i forrige uke en gang. Og i morges våknet jeg opp med en forsterket utgave av den følelsen. Det låter helt sikkert fryktelig troverdig i ettertid, men jeg fablet om 5-0 mot Doncaster i ettermiddag, slik man nedsablet samme motstander på samme bane for ni sesonger siden. Da nummer fem rammet var jeg ikke en gang overrasket, men kan hende burde jeg angre for at jeg ikke dristet meg til å plassere penger på klarsynet. Resultatet har ligget i kortene; man har spilt godt mot flere solide motstandere de siste ukene, men hatt spinkel uttelling. Oddsa for at det ville gi en motstander en voldsom kilevink var aldri store. Og Doncaster lå alltid farlig til i dag. 5-0. Jeg tror det blir kamp om playoff neste sesong. Der bør det egentlig slutte. Denim kan trekke seg ut, og klubben likvideres. Jeg tar heller en ny start i Wessex League framfor opprykk til pl. Men den tid, den sorg. Nå smatter jeg på Yann Kermorgant. Ispedd to fedd hvitløk. Donnez-moi un cubain, s'il te plaît

(Innlegget ble redigert 01.03.14 21:13)

mikemodano
08.03.14 11:16

5-0-vibbene satt løst forrige lørdag på denne tiden, men i dag - vel, det er ingen fare for gjentakelse. Blackpool har visst hatt noen triste måneder i vinter sånn reint sportslig, men i dag snur det: de møter jo Afcb. Blackpool vant det motsatte oppgjøret nede på palmekysten, men ok, selv om jeg ikke er kjent for å være optimist på egne lags vegne, så tror jeg faktisk Bournemouth unngår å tape begge årets internmøter. Men det dunster da mer 2-2 enn 1-1 av denne. Harry Arter skal ha drevet og studert midtbanekolleger fra premier league og deres scoringsstunt, og han tilskriver indirekte Frank Lamperd en del av æren for at han gjorde to forrige helg; det er vanligvis ikke scoringene han er mest kjent for. Men nå er Arter så god at det etter hvert vil bli vrient å holde ham unna også her. Og da vil han snart, i forbanna Cherries-ånd, gå hen og skade seg stygt. Brett Ormerod og Thom Ince som målscorere for 'Pool, mens Arter og Brett Pitt putter for rødt og sort. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg