Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Newcastle United Klubbtråd

NYTT TEMA
knutrock
knutrockInnlegg: 964
25.05.09 09:12

Da var nedrykket et faktum, og jeg tar meg friheten å starte en splitter ny klubbtråd.

Er fortsatt nedslått, lei meg og litt i sjokk over at det kunne ende slik i en sesong som startet så lovende. Vi hadde Keegan som manager, klarte uavgjort borte mot Man Utd, og jeg var sikker på at en plass blant de 7-8 beste var realistisk.

Vel, jeg tok feil.

Skal ikke dvele for mye med hva som har gått galt, hvem som har skylda osv., men heller se framover.

Jeg forventer en storopprydning i klubben. Owen, Viduka, Barton, Smith, Geremi, Cacapa, Coloccini, Butt, Ameobi, Xisco og Duff, samt en del som har figurert så lite at jeg ikke husker dem i farten, kan alle bare pelle seg til h*****e vekk! Good riddance!

I tillegg mister vi nok Martins, Gutierrez, Jose Enrique og muligens Beye, Nolan og Bassong.

De som kan få være igjen: Harper, Krul, Steven Taylor, Ryan Taylor, Edgar, Guthrie,  Løvenkands, Carroll, samt noen av de lovende ungguttene som Ranger og Lua Lua.

Vi trenger spillere som er villige til å blø for drakta mer enn noensinne. Vi kommer til å være den største skalpen å ta neste sesong, og de som tror at vi kommer til å spasere gjennom divisjonen bør tenke seg om. Hvordan har vi gjort det mot såkalt svakere motstand de siste årene? Vi var det eneste laget som TAPTE for Derby forrige sesong. Vi klarte ikke å slå Hull (!) på FIRE forsøk denne sesongen. Vi har generelt en elendig statistikk mot drittlag, og det gjør meg ubekvem med tanke på neste sesong.

En totalrenovering av klubben er det vi trenger. Er usikker på om Big Al er rette mann for managerjobben, selv kunne jeg tenkt meg Temuri Ketsbaia, men uansett hvem som sitter is sjefsstolen; krev at spillerne kjenner blodsmak etter 90 minutter. Spillere som setter laget og klubben foran seg selv, som ikke spiller for Newcastle på grunn av penger eller status, men som har ambisjoner om å bli "A legend of Tyneside".

Howay the lads!

peacock
peacockInnlegg: 6594
25.05.09 10:53
knutrock: Jeg forventer en storopprydning i klubben. Owen, Viduka, Barton, Smith, Geremi, Cacapa, Coloccini, Butt, Ameobi, Xisco og Duff, samt en del som har figurert så lite at jeg ikke husker dem i farten, kan alle bare pelle seg til h*****e vekk! Good riddance!

Send Smudger hjem, vi tar han gjerne!

peacock.

knutrock
25.05.09 11:06

Skal vi bytte likt, Blue Lips mot Huntington? Mulig vi må legge noen pund imellom, da Hunty ihvertfall har en framtid som spiller.

peacock
peacockInnlegg: 6594
25.05.09 11:16
knutrock: Skal vi bytte likt, Blue Lips mot Huntington? Mulig vi må legge noen pund imellom, da Hunty ihvertfall har en framtid som spiller.

Ikke meg imot! Huntington har jo ikke spilt noe særlig, og har vært mest skadet.

peacock.

onemanguy
onemanguyInnlegg: 1177
25.05.09 11:18

Jonas Newcastle contract has relegation clause

"...But Gutierrez’s Spanish- based agent, Pedro Bravo, has contacted Newcastle to insist that his man is happy to stick with them, even in the Championship."

http://www.tribalfootball.com/jonas-newcastle-contract-has-relegation-clause-246672

Kanskje vi klarer å beholde Jonas. Taylor skal visstnok også være villig til å være med ned.

knutrock
25.05.09 11:23

Regner med at han forsvinner. Høy lønn og VM neste år er to faktorer som spiller inn. Dessuten tror jeg ikke Championship-fotball vil bringe noe godt ut av ham. Kanskje et sesonglangt utlån til en av de nyopprykkede klubbene kan være et alternativ?

VennligHilsen
VennligHilsenInnlegg: 1782
25.05.09 17:24

Duff er vel såpass fornøyd med lønnen sin at han blir en sesong til.

Link

Må spillere som blir akseptere lavere lønn forresten?

(Innlegget ble redigert 25.05.09 17:27)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
25.05.09 17:53
VennligHilsen: Må spillere som blir akseptere lavere lønn forresten?

Flesteparten har vel den klausulen innebygd at de går ned 25%?

knutrock
25.05.09 17:58

Skal man tro det som er skrevet i engelsk presse har ingen spillere i klubben noen klausuler om lønnsreduksjon ved nedrykk. Dette forteller sitt om hvor uprofesjonelt alt har foregått i administrasjonen de senere årene.

(Innlegget ble redigert 25.05.09 17:58)

knutrock
25.05.09 18:16

God artikkel jeg er 100% enig i.

http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=155523

Michael Owen - Out of contract, time and support at Newcastle. No doubt he`ll impress at whatever club he ends up with, probably Citeh, Arsenal or Everton. The worst £40m this club will ever and has ever spent. His combination of injuries, passionless attitude and missed chances over the past four years has left a very bitter taste.

Fee recouped: £0
Wage savings: £110,000 a week (£5.5m a season)

Mark Viduka - Out of contract. Symptomatic of NUFC in that he`s spent three times more time on the sidelines than he has on the pitch. Back off to Oz probably after two relegations with his last three clubs.

Wage savings: £60,000 per week (£3m a season)

Cacapa - Out of contract. Destroyed versus Portsmouth at home last season and has clung onto his contract ever since. Possibly a return to France on the cards?

Wage savings: £30,000 per week (£1.5m a season)

Joey Barton - Vile, vile, horror of a footballer who has disgraced the club and taken his and Willy McKay`s pot of silver throughout spells on the sidelines, in the nick and in Sporting Chance. Hopefully farmed off to Bolton or Blackburn, most probably for a hefty loss.

Fee recouped: £1.5m
Wage savings: £65,000 per week (£3.4m a season)

Oba Martins - The darling of a proportion of our fanbase, which is an utter mystery. Over the last ten games, the chances Martins has missed could have easily put us in mid-table. Has battled manfully with his groin injury but misses too many chances to become a great goalscorer, rather than just a scorer of great goals. Destination mooted as Athletico Madrid for next season, according to the La Liga legend that is Guillem Balague.

Fee recouped: £8m
Wage savings: £50,000 per week (£2.5m a season)

Alan Smith - Simply not good enough, but once again the clubs are lining up to take him off our hands. Wigan and Everton are again linked.

Fee recouped: £2m

Jonas Gutierrez - Probably back off to Spain to keep his Argentina place. Athletico Madrid again mentioned as a destination for the lad.

Fee recouped: £4m
Wage savings: £40,000 per week (£2m a season)

Fabricio Coloccini - A move back to Spain again on the cards. Who the hell will pay us anywhere near the £10.2m we paid for the clown? Well done Vetere, Jiminez and Wise.

Fee recouped: £4m
Wage savings: £50,000 per week (£2.5m a season)

Habib Beye - Back to France for the Senegalese international. A sad end for one of our more popular players.

Fee recouped: £1m

Jose Enrique - Another back off to La Liga potentially. No great loss given his appearances record for us. Another import made of china.

Fee recouped: £3m

Nacho Gonzalez - Loan expires. What a tool.

No fee recouped
Wage savings: £25,000 per week (£1.25m a season)

Damien Duff - Back to Blackburn possibly? Popular with Big Sam so it`s a possibility.

Fee recouped: £3m

Xisco - Spain. Again.

Fee recouped: £2m
Wages saved: £30,000 per week (£1.5m a season)

Peter Lovenkrands - Contract not offered. Probably.

Wages saved: £20,000 per week (£1m a season)

Geremi - 1 year left on his contract. Let him go to Turkey.

Fee recouped: £750k
Wages saved: £60,000 per week (£3m a season)

IF this scenario came off:

Wages saved: £740k a week
Over the course of the season: £38,480,000
Transfers: £29.25m

It really does hammer home just how horrifically Ashley and Shepherd have managed our wages to turnover ration. Recouping this would put us massively ahead of the game in the Championship.

sn0ffe
sn0ffeInnlegg: 6968
25.05.09 18:23

Har veldig sansen for Damien Duff. Han kom fra et gullvinnende Chelsea fordi han elsker å spille fotball, og jeg håper han blir værende og bidrar til å spille Newcastle opp igjen.

At han var sist på selvmålet er ingenting han kan klandres for. Ikke lønna heller.

Xisco er nesten alene grunnen til at vi rykket ned. That's right - I said it!
Han var begeret som fikk Keegan til å flyte over, ta et oppgjør med Wise og innkjøpspolitikken i klubben.

On September 1, 2008, Xisco signed for Newcastle United for a reported initial fee of £5.7 million.

On 4 September 2008, Keegan issued a statement confirming that he had resigned the same day, stating that "...a manager must have the right to manage and that clubs should not impose upon any manager any player that he does not want.

VennligHilsen
VennligHilsenInnlegg: 1782
25.05.09 18:32

Herregud for noen lønninger de har hatt. Owen £110K i uken Barton £65K i uken, Geremi, Duff og Viduka £60K i uken. Helt utrolig hvor overbetalte de er (har vært?).

Gyrodactylus
GyrodactylusInnlegg: 2
25.05.09 22:12

Etter at Keegan gikk så ble jeg så lei av rotet at jeg nesten håpet på ett nedrykk, for det er så mye vanstyre innad i klubben.

Følte vel ikke akkurat store gleden over at det ble nedrykk, men det er nå vi har muligheten til å få skuten på rett kjøl igjen. Med de forandringene som kommer (forhåpentligvis) til å bli gjort  så har jeg null tro på opprykk til PL neste år. Nivået er for høyt i Championship, og det tar tid å få kjørt inn en ny stall. 

Som nevnt over så kommer nok Newcastle til å være en klubb som mange har lyst til å ta skalpen på gjennom sesongen. Tenker med gru, tilbake på Birmingham kampen vi hadde i cupen for noen sesonger siden.

sn0ffe
sn0ffeInnlegg: 6968
26.05.09 00:02

Alan Shearer will be offered a four-year contract to continue in his post as Newcastle United manager today, when he meets Mike Ashley for the first of a series of critical meetings that will determine the relegated club's immediate future.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article6360893.ece

Gyrodactylus: 1-5 på St. James' under Røder ja. Vad trävligt.

SalvatoreVitale
SalvatoreVitaleInnlegg: 10554
26.05.09 00:03

Ashley burde sparke seg selv.

newcastlefaen
newcastlefaenInnlegg: 1727
26.05.09 12:07

(Innlegget ble redigert 26.05.09 12:09)

newcastlefaen
26.05.09 12:17

Ashley må få se å komme seg ut, og det fort.

NufcRbk
NufcRbkInnlegg: 3103
26.05.09 18:46
onemanguy: Beye avslutter karrieren i Newcastle!

Flott, en av de få spillerne som har vist noe i år.

Forøvrig noen her som vet om Viasat har rettighetene til CCC neste år?

newcastlefaen
27.05.09 16:08

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5350286,00.html

^ Det er igjen snakk om nye kandidater til å kjøpe opp klubben

NufcRbk
27.05.09 23:43
newcastlefaen: http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5350286,00.html ^ Det er igjen snakk om nye kandidater til å kjøpe opp klubben

Forhåpentlig vis en som har cash og ikke må ta opp lån for å kjøpe klubben, som foreks manu sine eiere måtte.

NufcRbk
27.05.09 23:48

http://nufc.com/

Forhandlingene med Alan Shearer ble avsluttet for i dag uten noen avtale i boks.

Forhandligene vil gå inn i sin tredje dag i morgen.

Magpie84
Magpie84Innlegg: 15136
30.05.09 08:48

Mon tru når første mann (foruten om dansken) legger inn transfer-ønsket sitt.

Who will it be?

Martins?

Owen?

Bassong?

Jonas?

Rekne med det blir Martins for min del.

Problemet med å bli kvitt visse av desse spelerane med høge lønninger ser eg. Det er jo tross alt fleire av dei som verken er noko særskilt lenger, og lønnsmessig så har dei det strålandes i forhold til kva dei kan forvente ved eit klubbytte.

Riktignok så rekne eg jo med at tre av våre spelerar med "ekstrem-lønn" forsvinne, pga. kontrakten. Men no er jo lista lang som fy, med spelerar med "ekstrem-lønn".

Barton akter å bli i klubben også.

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4227
30.05.09 10:19
Magpie84: Mon tru når første mann (foruten om dansken) legger inn transfer-ønsket sitt.

Martins må vel gå gjennom en operasjon først, så hans transfer er vel uansett satt på vent. Barton ser ut til å ta en Bogarde.

Bassong, Collocini og Jonas er vel gode tips til folk som ikke vil være med lenger. Og Xisco. Men Alan Smith forsvinner vel først, siden flere klubber allerede har kommet med ønske om å signe ham.

(Innlegget ble redigert 30.05.09 10:26)

NufcRbk
30.05.09 13:35
Magpie84: Mon tru når første mann (foruten om dansken) legger inn transfer-ønsket sitt. Who will it be? Martins? Owen? Bassong? Jonas? Rekne med det blir Martins for min del. Problemet med å bli kvitt visse av desse spelerane med høge lønninger ser eg. Det er jo tross alt fleire av dei som verken er noko særskilt lenger, og lønnsmessig så har dei det strålandes i forhold til kva dei kan forvente ved eit klubbytte. Riktignok så rekne eg jo med at tre av våre spelerar med "ekstrem-lønn" forsvinne, pga. kontrakten. Men no er jo lista lang som fy, med spelerar med "ekstrem-lønn". Barton akter å bli i klubben også.

Owen trenger vel ikke å legge inn et transfer-ønske da hans kontrakt går ut i Juni.

Magpie84
Magpie84Innlegg: 15136
30.05.09 17:29
NufcRbk: Owen trenger vel ikke å legge inn et transfer-ønske da hans kontrakt går ut i Juni.

Stemme det, eg kom på det når eg skreiv innlegget, då eg fortsatte å skrive noko om Owen, men så har eg ikkje sitt at eg nevnte Owen tidligere i innlegget også.

NufcRbk
30.05.09 17:32
Magpie84: Stemme det, eg kom på det når eg skreiv innlegget, då eg fortsatte å skrive noko om Owen, men så har eg ikkje sitt at eg nevnte Owen tidligere i innlegget også.

Den er grei:)

newcastlefaen
Zwullgar
ZwullgarInnlegg: 2428
30.05.09 21:51

Blir og blir, trur vi skal ta dette med ei klype salt.
Han seier jo her at han slett ikkje har lyst til å spele i Championship og at han vil vurdere tilbod som kjem.

At han er innstilt på å fullføre kontrakta om eit slik tilbod ikkje kjem er vel ikkje meir enn det ein skal kunne forvente av ein profesjonell fotballspelar.

knutrock
07.06.09 13:26

To uker er gått siden nedrykket, og fortsatt står vi på stedet hvil hva angår spillersalg og manageransettelse. Som nevnt har Mike Ashley igjen lagt klubben ut for salg, og rykter fra engelsk sladrepresse sier at tidligere medeier og styreformann Freddy Sheperd, som ble nærmest kuppet ut av styrerommet for to år siden, er i spissen for en investorgruppe med mål om å kjøpe tilbake klubben.

Dette i seg selv er en ren katastrofe, da vi alt for godt husker hans forrige regjeringstid. En grådig, feit og uansvarlig rotte som satte klubben i nærmest bunnløs gjeld med sjekksigneringer som godkjente kjøp av;

-Michael Owen £16 000 000

-Albert Luque £9 500 000

-Jean Alain Boumsong £8 500 000

m.fl.

Han var også ansvarlig for at Sir Bobby fikk sparken (selv om det ryktes at aksjemajoritetshaverne, Hall-familien, var pådriverne der).

Ansettelsene av Graeme Souness (grøss), Glenn Roeder (som jeg i utgangspunktet var positiv til, men som var en veik avgjørelse av Sheperd) og Sam Allardyce (en patetisk pretensiøs og arrogant dritt fra west midlands).

Andre potensielle kjøpere skal visstnok være Oman-baserte sjeiker med mer penger på bok enn det norske BNP. Jeg er utelukkende negativ til dette også. Oljerike despoter er det allerede for mange av i engelsk fotball; folk som, på grunn av et styresett som ikke harmonerer mye med demokrati, kan berike seg selv på naturressurser som strengt tatt tilhører folket i de respektive landene.

Av andre nyheter kan det nevnes at Michael Owen tiltrekker interesse fra Everton (hans favorittklubb) og Aston Villa. Det sies også at han må ta et kraftig lønnskutt uansett hvem han signerer for, men han har sikkert klart å legge av litt av de svimlende summene han har hevet hos oss, så han skulle vel ha til salt i grøten fortsatt.

Jonas linkes til Wolfsburg og Tottenham, Smith til Sunderland, Everton og Blackburn, Bassong også til Sunderland, Jose Enrique til Atletico Madrid osv. Silly season er i gang, og innen månedskiftet regner jeg med at vi er kvitt en del av daukjøttet.

Jeg håper det blir en snarlig løsning på både eierskap og managerspørsmålet, slik at vi kan starte byggingen av et slagkraftig lag i Championship. Det er tross alt bare to måneder igjen til seriestart!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg