Sniker meg inn før mike med et råtips for League One:
1: Leeds United
-Smerter med å si det, men de virker sterke. Mye avhenger av om Beckford blir, men det har vært stille på den fronten så det regner jeg egentlig med. Lettere å erstatte Delph hvis han går da han fremdeles er lovende, men ikke helt toppklasse ennå. Har fått rutine på høyrebackplass. I tillegge er Kisnorbo en solid forsterkning. Det samme er det at Grayson får en hel pre-season og sesong på å sette sitt preg på laget.
2: Norwich
-Har beholdt flesteparten av spillerne(minus Clingan). Men kan falle litt under presset. Spennende tilvekster i Tudor-Jones, Stephen Hughes og Michael Nelson. Men et STORT spørsmålstegn ved Bryan Gunn....
3: Brighton
-Har fått penger på bok, og det synes. De har forsterket seg grundig over sommeren: Liam Dickinson, James Tunnicliffe, Gary Dicker og Graeme Smith, og heller ikke mistet noen av betydning. En outsider.
4: Huddersfield
-Lee Clark har bygd et spennende og ungt lag, og det er noe på gang. Men det spørs om det ikke er for tidlig. Mye som skal klaffe, men hvis de nye spilleren finner seg til rette med en gang, så kan dette gå veien. Se opp for Lee Novak. Det at Pilkington nå også får en hel sesong og at laget endelig har en sjef i midtforsvaret i Peter Clarke gjør laget mye farligere enn før.
5: MK Dons
-Har kvittet seg med daukjøttet og handlet lurt. De vil nok være der oppe i år også. Spørsmålstegn ved manageren her også.
6: Charlton
-Ingen voldsomme forsterkninger og et par gode har forlatt dem, men ingen tvil om at de vil være oppe og kjempe hele veien.
7: Millwall
-Men de er avhengige av å opprettholde formen fra i fjor. Beholdt mesteparten av laget, men heller ikke forsterket mye.
8: Brentford
-Et av opprykkslaga gjør det alltid bra. Mitt tips i år er at dette laget er Bees. Ribbet Dag&Red, pluss et par kjøpt til, men vil muligens savne Rhodes....
9: Colchester
-Gjort det ok i sommer, og er et naturlig topp 10 lag.
10: Bristol Rovers
-VELDIG avhengige av at Lambert fortsetter der han slapp. Også hentet inn gode Blizzard på midten.
11: Oldham
-Et lag fullt av Huddersfield rejects, men de har hentet mye denne sommeren, spørs hvor samkjørte de er til seriestart.
12: Tranmere
-John Barnes og Jason McAteer har mye å bevise. Jeg tror de vil havne midt på treet. Alan Mahon blir en joker.
13: Walsall
-Stødige, men tror de får en liten nedtur i år.
14: Exeter
-Mistet et par bærebjelker, men spennende med Arhcibald-Henville.
15: Southend
-Vil merke savnet av Peter Clarke, og har kun fått inn leiesoldater. Vil skuffe i år.
16: Southampton
-Ribbet til margen både økonomisk og spillerstallmessig. Legg til poengstraff og Soton går en røff sesong i møte. Men jeg tror de vil holde seg.
17: Leyton Orient
-De sjarmerende londonerne har henter James Scowcroft, det vil nok ha mye og si om han får det til eller ikke. Men ingen fare for nedrykk.
18: Wycombe
-Gamle ringrever i Duberry og Westwood hentet inn til å stabilisere forsvaret, men har mistet mange av sine beste. Taylor står foran en stor utfordring.
19: Hartlepool
-Vil redde plassen, men Boyd ser ikke så langt ut til å være den frelseren man håpet på i apehenger-land.
20: Carlisle
-Graham har forsvunnet, men Tom Taiwo er en lovende fyr som kan bli en liten favoritt.
21: Swindon
-Den kjipe plassen går til de røde. Simon Cox vil bli voldsomt savnet, han holdt dem oppe på egen hånd i fjor, og ingen naturlig erstatter er hentet inn ennå.
22: Gillingham
-Sorry otth, men dette ser mørkt ut.
23: Yeovil
-Sam Williams siste sjanse til å vise at ikke alt talentet er skuslet bort. Men Yeovil er og blir et bunnlag.
24: Stockport
-Synd og skam, men ingen vei utenom.....