Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pling_6 ser inn i glasskulen og spår:

NYTT TEMA
tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 24506
30.07.09 18:22

Sniker meg inn før mike med et råtips for League One:

1: Leeds United

-Smerter med å si det, men de virker sterke. Mye avhenger av om Beckford blir, men det har vært stille på den fronten så det regner jeg egentlig med. Lettere å erstatte Delph hvis han går da han fremdeles er lovende, men ikke helt toppklasse ennå. Har fått rutine på høyrebackplass. I tillegge er Kisnorbo en solid forsterkning. Det samme er det at Grayson får en hel pre-season og sesong på å sette sitt preg på laget.

2: Norwich

-Har beholdt flesteparten av spillerne(minus Clingan). Men kan falle litt under presset. Spennende tilvekster i Tudor-Jones, Stephen Hughes og Michael Nelson. Men et STORT spørsmålstegn ved Bryan Gunn....

3: Brighton

-Har fått penger på bok, og det synes. De har forsterket seg grundig over sommeren: Liam Dickinson, James Tunnicliffe, Gary Dicker og Graeme Smith, og heller ikke mistet noen av betydning. En outsider.

4: Huddersfield

-Lee Clark har bygd et spennende og ungt lag, og det er noe på gang. Men det spørs om det ikke er for tidlig. Mye som skal klaffe, men hvis de nye spilleren finner seg til rette med en gang, så kan dette gå veien. Se opp for Lee Novak. Det at Pilkington nå også får en hel sesong og at laget endelig har en sjef i midtforsvaret i Peter Clarke gjør laget mye farligere enn før.

5: MK Dons

-Har kvittet seg med daukjøttet og handlet lurt. De vil nok være der oppe i år også. Spørsmålstegn ved manageren her også.

6: Charlton

-Ingen voldsomme forsterkninger og et par gode har forlatt dem, men ingen tvil om at de vil være oppe og kjempe hele veien.

7: Millwall

-Men de er avhengige av å opprettholde formen fra i fjor. Beholdt mesteparten av laget, men heller ikke forsterket mye.

8: Brentford

-Et av opprykkslaga gjør det alltid bra. Mitt tips i år er at dette laget er Bees. Ribbet Dag&Red, pluss et par kjøpt til, men vil muligens savne Rhodes....

9: Colchester

-Gjort det ok i sommer, og er et naturlig topp 10 lag.

10: Bristol Rovers

-VELDIG avhengige av at Lambert fortsetter der han slapp. Også hentet inn gode Blizzard på midten.

11: Oldham

-Et lag fullt av Huddersfield rejects, men de har hentet mye denne sommeren, spørs hvor samkjørte de er til seriestart.

12: Tranmere

-John Barnes og Jason McAteer har mye å bevise. Jeg tror de vil havne midt på treet. Alan Mahon blir en joker.

13: Walsall

-Stødige, men tror de får en liten nedtur i år.

14: Exeter

-Mistet et par bærebjelker, men spennende med Arhcibald-Henville.

15: Southend

-Vil merke savnet av Peter Clarke, og har kun fått inn leiesoldater. Vil skuffe i år.

16: Southampton

-Ribbet til margen både økonomisk og spillerstallmessig. Legg til poengstraff og Soton går en røff sesong i møte. Men jeg tror de vil holde seg.

17: Leyton Orient

-De sjarmerende londonerne har henter James Scowcroft, det vil nok ha mye og si om han får det til eller ikke. Men ingen fare for nedrykk.

18: Wycombe

-Gamle ringrever i Duberry og Westwood hentet inn til å stabilisere forsvaret, men har mistet mange av sine beste. Taylor står foran en stor utfordring.

19: Hartlepool

-Vil redde plassen, men Boyd ser ikke så langt ut til å være den frelseren man håpet på i apehenger-land.

20: Carlisle

-Graham har forsvunnet, men Tom Taiwo er en lovende fyr som kan bli en liten favoritt.

21: Swindon

-Den kjipe plassen går til de røde. Simon Cox vil bli voldsomt savnet, han holdt dem oppe på egen hånd i fjor, og ingen naturlig erstatter er hentet inn ennå.

22: Gillingham

-Sorry otth, men dette ser mørkt ut.

23: Yeovil

-Sam Williams siste sjanse til å vise at ikke alt talentet er skuslet bort. Men Yeovil er og blir et bunnlag.

24: Stockport

-Synd og skam, men ingen vei utenom.....

onemanguy
onemanguyInnlegg: 1146
30.07.09 21:56

Spår du championship i samme slengen?

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 21034
31.07.09 00:14

Nå hadde jeg ingen større tanker om å kjøre i gang noen tråd med L1-tips, så kudos for initiativet, cowan - men nå som tråden først er her, vil jeg nok sørge for å plotte inn et par egne prediksjoner med tid og stunder. 

Ved første gluggekast ser ikke oppsettet ditt så forferdelig slett ut, men når jeg kommer med fasiten vil du nok likevel oppleve at det vil være enkelte avvik. 

Det er forståelig at du ikke ønsker å stappe Hudds lenger ned på lista enn du har gjort, for med nytilvekster som Peter Clarke og Antony Kay begynner det å bli et uhyre solid preg over mannskapet. Vel var kanskje ikke Clarke noen utpreget fysisk utøver da han rocket Bloomfield i Blackpool annenhver uke, men etter å ha kappspist ved granittbordet til Adam Barrett nede ved Themsen-munninga i Essex, ser det ut til at også den en gang litt usikre og vevre midtbacken har vokst til en breiskuldra jette. Ja, hans personlige utvikling er sannelig ikke direkte ulik den man har sett hos Anthony Pilkington, som så ut som en polsk innebandyspiller da han kom fra FA Vase-nivå til Stockport, men jaggu har'n ikke kjøtta seg opp noe aldeles gresselig, slik at han i dag framstår som en hvilken som helst fullbefaren steinlemper. Nettopp fysikk virker å være en fellesnevner for flere av de gutta Clark har hentet inn, og det er neppe å legge skjul på heller at terrierne nok framsto som litt tandre i tidligere utgaver. Det kan bli skoj å se darlingsa dine utover i sesongen, pling. 

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 2351
31.07.09 09:08

19.plass til Hartlepool, og nok en ny kontrakt på L1-nivå. Dette samsvarer med mine forhåpninger, så får håpe dette tipset går inn tommy!

tommy_cowan
31.07.09 10:54
onemanguy: Spår du championship i samme slengen?

Hmmmm, gi meg noen dager, så kan jeg vel gi det et forsøk. Men det finnes større eksperter på området enn meg her inne....

tommy_cowan
31.07.09 10:55
mikemodano: når jeg kommer med fasiten vil du nok likevel oppleve at det vil være enkelte avvik. 

Tviler ikke.

peacock
peacockInnlegg: 6594
31.07.09 15:57

Måtte du få rett!

peacock.

sungod
sungodInnlegg: 6192
01.08.09 01:59
peacock: Måtte du få rett! peacock.

Enig med siste taler!

tommy_cowan
05.08.09 18:33

The Huddersfield Examiner drister seg også med et tips:

1) Norwich
2) Leeds
3) Charlton
4) Town
5) MK Dons
6) Colchester
7) Brighton
8) Tranmere
9) Brentford
10) Oldham
11) Wycombe
12) Southend
13) Millwall
14) Southampton
15) Bristol Rovers
16) Swindon
17) Leyton Orient
18) Walsall
19) Hartlepool
20) Carlisle
21) Exeter
22) Gillingham
23) Yeovil
24) Stockport

Huseklepp13
Huseklepp13Innlegg: 1287
06.08.09 05:59

Trist å se gamle Primus lag som Southampton, Charlton og Norwich `dø` bort, Leeds håper jeg litt på i år...

mikemodano
06.08.09 08:04
tommy_cowan: The Huddersfield Examiner drister seg også med et tips

Ubegrunnede tabelltips må være like kjipe som å se maling flasse. Har virkelig ikke Examiner'n noe mer utdypende å komme med? 

tommy_cowan
06.08.09 14:48
mikemodano: Ubegrunnede tabelltips må være like kjipe som å se maling flasse. Har virkelig ikke Examiner'n noe mer utdypende å komme med? 

Møkka avis, dro de inn i påvente av bedre, her er skysports sin. Har ikke noe imot at de får rett.

tommy_cowan
06.08.09 18:48
Huseklepp13: Trist å se gamle Primus lag som Southampton, Charlton og Norwich `dø` bort, Leeds håper jeg litt på i år...

Dø bort.

Så hold deg til pl-forumet da vel, hvis det er så jævlig nedover i divisjonene.

makan til oppførsel fra gjester her.

Super_Whites
Super_WhitesInnlegg: 1157
07.08.09 13:08

Gjeeeesp. Det er så standard å putte Leeds i topp2. Eg tippa Leeds som nr 7. Grunn? Fordi Leeds alltid skuffer, det vil dei gjere i år også. Delph er vekk, Beckford vil også forlate den synkande snekka. Sann mine ord.

(Innlegget ble redigert 07.08.09 13:10)

tommy_cowan
07.08.09 13:16
Super_Whites: Gjeeeesp. Det er så standard å putte Leeds i topp2. Eg tippa Leeds som nr 7. Grunn? Fordi Leeds alltid skuffer, det vil dei gjere i år også. Delph er vekk, Beckford vil også forlate den synkande snekka. Sann mine ord.

Tro meg, jeg gjør det ikke fordi jeg har lyst. Men fortell nå, hvem er de 3 som rykker opp?

Jeg kunne jo også tippa Tranmere ned, hvis det er mer spennende.

Super_Whites
07.08.09 15:01
tommy_cowan: Tro meg, jeg gjør det ikke fordi jeg har lyst. Men fortell nå, hvem er de 3 som rykker opp? Jeg kunne jo også tippa Tranmere ned, hvis det er mer spennende.

Hehehe. Så så. Må ikkje ta dette så tungt. Du må gjerne tippe Tranmere på nedrykk. Her inne øker kreden i takt med antall divisjonar ned i systemet. :)

Opprykk ja. Eg tippar på Norwich, Huddersfield og Brighton. Dette er rein tipping og det fungerar like bra som "velbegrunna" tips. Blir som regel feil uansett.

tommy_cowan
07.08.09 15:20
Super_Whites: Hehehe. Så så. Må ikkje ta dette så tungt. Du må gjerne tippe Tranmere på nedrykk. Her inne øker kreden i takt med antall divisjonar ned i systemet. :) Opprykk ja. Eg tippar på Norwich, Huddersfield og Brighton. Dette er rein tipping og det fungerar like bra som "velbegrunna" tips. Blir som regel feil uansett.

Norwich, Huddersfield, Brighton? Gjeeeesp ;-)

Men, sant Conference North is the place to be. Men, Tranmere er en liten disaster waiting to happen, ikke at jeg unner dem et nedrykk.

Otth
OtthInnlegg: 9426
07.08.09 16:27
tommy_cowan: 22: Gillingham -Sorry otth, men dette ser mørkt ut.

Reknar sjølsagt med at du teke styggelig feil her, men ein skade på Simon King er ikkje ein bra start på sesongen.
Eg tippar ein 14. plass.
Scally tippar opprykk.
Tippar eg er nærmare sannheten...

Super_Whites
07.08.09 17:50
tommy_cowan: Norwich, Huddersfield, Brighton? Gjeeeesp ;-) Men, sant Conference North is the place to be. Men, Tranmere er en liten disaster waiting to happen, ikke at jeg unner dem et nedrykk.

Hehe :)

At det er større sjans for at Tranmere er i L2 enn i CCC om 5 år har eg sagt lenge. Men det er jo lov å håpe at man tar feil. I år er det i alle fall veldig usikkert kva som kjem til å skje.

mikemodano
07.08.09 19:06
tommy_cowan: 9: Colchester

Slik jeg ser det framstår Colchester som mer og mer av en god kandidat til direkte opprykk. Man holdt et brukbart høyt nivå utover i sesongen i fjor, og har lagt til stallen flere briljante tilvekster, der jeg kanskje forventer aller mest av Magnus Okuonghae, som er tilkommet fra Dagenham&Redbridge, der han i fjor spilte på seg godt med oppmerksomhet fra sin midtstopperplass. Som et godt supplement til være seg Paul Reid eller Pat Baldwin vil han snart ruve ute i Essex-landskapet, og noe dumt kjøp er neppe heller Lee Beevers fra Lincoln, som like godt kan spille i hvilken som helst forsvarsposisjon. Mye skribler er viet Kevin Lisbies retur (på én sesong langt utlån fra Ipswich), og han vil nok stjele mye oppmerksomhet framover, mens en fyr som franskmannen Joel Thomas jo aldri fikk så mye som ei nettkjenning under tiden i Hamilton Accademical, så da spørs det hvor mye Paul Lambert forventer av ham på den fronten. 

Den største årsaken til optimisme ligger imidlertid i de spillerne som allerede finnes i klubben, hvorav noen alt er nevnt - Dean Hammond, Marc Tierney, Clive Platt, Dave Perkins, Simon Hackney, Steven Gillespie, Matt Lockwood, Ben Williams, Scott Vernon. Det finnes drøssevis med navn hos U's, og ingen førsteellever på dette nivået vil være deres klart overlegen. Kan Lambert komme til å spikke ut omtrent noe som dette? 

Ben Williams

Lee Beevers - Pat Baldwin - Magnus Okuonghae - Marc Tierney

Simon Hackney - Dean Hammond - Kem Izzet - Dave Perkins

Clive Platt - Kevin Lisbie

Så snart backrekka er samspilt, vil dette sørge for langflyt. 

(Innlegget ble redigert 07.08.09 19:11)

tommy_cowan
07.08.09 21:50

Joda, et ålreit mannskap det der, mike, men heller ikke mye mer. Spissparet er bra, Gillespie er kjeks. Vingene er ikke akkurat ccc-nivå, men backrekka er sterk, men ikke overdrevent rask. Kan komme et par hakk høyere enn min påstand selvfølgelig, men jeg skal spise mine gamasjer om de rykker direkte opp.

Super_Whites
08.08.09 16:30

Hehehe. Norwich ser ikkje veldig imponerande ut. :)

mikemodano
08.08.09 17:05

Kjedelig å se David Fox inne i Kemal Izzets sted, og ellers erstatter Ashley Vincent (legg merke til ham!) Dave Perkins i den elleveren jeg har mønstret over for Colchester, men det forteller en del om bredden i Paul Lamberts stall. 5-0 ved pause er antakelig et par mål mer enn forventet, men vent å se U's ta årets førsteliga med solide stormkast. Kevin Lisbie er en legende i de kretser, og samarbeidet med Clive Platt kjenner vi fra før av. Nå ser det også ut som om sistnevnte gidder score, så den som skal stoppe U's vil ha mye å hanskes med utover. 

Siste innlegg