Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Endelig for Grimsby?

NYTT TEMA
Stinkfist
StinkfistInnlegg: 5065
30.01.10 16:24

19.september vant Grimsby Town 2-0 borte mot Torquay. Siden har Mariners spilt 18 kamper på rad i ligaen uten seier, men i dag har det åpnet lovende på The Rec i Aldershot, hvor et sjølmål av John Grant har gitt Grimsby ledelsen. Skal det endelig bli tre poeng i dag? Dette blir spennende, følg med.

Ellers registrerer jeg til min store skuffelse at Mansfield-forsvaret fortsetter å dele ut gavepakker til motstanderne, hvilket har medført at Forest Green leder 1-0 på The Lawn. Og typisk nok er det en spiller med fortid i Stags som har scoret. Nærmere bestemt den tidligere leiesoldaten Tomi Ameobi, som aldri klarte å få kula i mål da han hospiterte i Quarry Lane.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
30.01.10 16:27

Jøss, Grant i feil mål, pleier jo være motsatt.

Ellers er jo selvfølgelig Paynter og Austin igang i Southend. 0-2 der.

Stinkfist
30.01.10 16:30

Big Fletch, mine damer og herrer. Bournemouth leder mot Crewe. Dermed har kirsebæra, som stadig lever under overgangsblokade, fått seg et godt utgangspunkt i dagens oppgjør.

Og der kom det jaggu også et telegram som sier at Neil Austin har gitt Hartlepool en relativt oppsiktsvekkende borteledelse på Carrow Road. Jeg ser for meg apobase og dalton skåle i et glass rødbrus akkurat nå.

tommy_cowan
30.01.10 16:31

Hmmmm, jeg har penger på Naaaaaaaaritch

der var det 1-1, ja

(Innlegget ble redigert 30.01.10 16:33)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26295
30.01.10 16:34
tommy_cowan: Ellers er jo selvfølgelig Paynter og Austin igang i Southend

Hva skjer med Swindon i år, egentlig? Her har vi alle tiders muligheter til ei fullstendig objektiv analyse utover kvelden. Veien formpila deres har tatt bør overraske noen og hver blant oss. 

Steve Fletcher med ei etterlengta scoring også - jeg kan nesten ikke huske sist AFCB var i føringa, men enn så lenge holder de Alex på avstand i Cheshire. Spillegale Andy Mangans første mål i røddragetrøya er også notert (0-1 i Altrincham - nesten derby, det der). Og hva sies om Stanleys samme sifre utafor Shrewsbury by? 

tommy_cowan
30.01.10 16:38
mikemodano: Hva skjer med Swindon i år, egentlig? Her har vi alle tiders muligheter til ei fullstendig objektiv analyse utover kvelden. Veien formpila deres har tatt bør overraske noen og hver blant oss. 

Du skal ikke se bort i fra at treneren har litt å si, selv om hann er litt "hit and miss", så er de helt klart en hit i år.

Austin er også et funn uten like, og så har de Paynter.

Men ser man bort fra dette så består jo laget av stødige, men ikke fryktelig spektakulære spillere på midten, og en stødig bakre firer, som skulle tilsi lite innslupne mål, men at de holder på som det her, det kan jeg ikke fatte og begripe at vil holde helt inn.

Blir spennende neste helg.

tommy_cowan
30.01.10 16:41

Og der leder Norwich, Michael Rose, som "alle" synes er så dårlig har gitt de gule og grønne ledelsen, og kupongen min er inne som det står.

Stinkfist
30.01.10 16:42

Hittil denne sesongen har Mansfield sluppet inn det første målet i 13 kamper (inkludert cup). Resultatene i disse 13 kampene er lite hyggelige 1-3-9, og basert på spillet Stags har vist etter at FGR tok ledelsen, er det tvilsomt om den statistikken blir pyntet på i dag. Og med Luton og Rushden pustende i ryggen, lover ikke dette godt for playoffmulighetene.

Edit: Takkekort sendes herved til Magno Vieira, som nettopp utlignet for Ebbsfleet mot Luton.

(Innlegget ble redigert 30.01.10 16:46)

tommy_cowan
30.01.10 16:42

Wrexham leder 2-0 borte mot Alty, så ikke den komme.

tommy_cowan
30.01.10 16:44

Trotman lager straffe........bom!!!

mikemodano
30.01.10 16:46

Joda, selv jeg har, i min gryende L1-ignoranse, registrert at Danny Wilsons navn stadig tilgodeses med komplimenter, og min gamle, nordirske venn har et oppsyn og et vesen man umulig kan mislike. Det gjør at jeg gjerne applauderer det Swindon står for av året, spesielt med tanke på hvor veldokumenterte de økonomiske problemene på de kanter av Wiltshire har vært (salget av Simon Cox virker å ha fundert årets satsingsprosjekt). 

Charlie Austin lukter one season wonder, Billy Paynter har aldri tidligere vært noen større scoringshit, så det virker noe skjørt, det som råder på County Ground for tiden. Men jeg har tatt feil før (spørsmålet får være: har jeg noensinne hatt rett?), og det vil helt sikkert skje før jeg rekker å avslutte denne setningen også. Seier i dag blir uansett nummer fem på rad i ligasammenheng, hvilket jeg ønsker å gi en kvast ballblom til vedkommende for som kan huske sist dét skjedde.

At Hartlepool tar ledelsa i en vrien bortekamp, for så å gi opp den, er slett ikke noe nytt; det skjer så å si hver gang (Charlton, Leeds og i dag), og er, vil jeg tro, også en godt dokumentert historisk begivenhet. Ergo var det kun et tidsspørsmål før Norwich, med Michael Nelson i sin midte der bak, snudde scoren. Dagens mest opplagte hjemmegevinst, dette.  

(Innlegget ble redigert 30.01.10 16:47)

tommy_cowan
30.01.10 16:49
mikemodano: Charlie Austin lukter one season wonder

Det er vel ikke så farlig for Swindon, hvis han skyter dem opp i år, han kostet jo uansett ikke mye.

tommy_cowan
30.01.10 16:51
mikemodano: Dagens mest opplagte hjemmegevinst, dette.  

Kanskje med unntak av soton, selv om de ikke leder ennå

apobase
apobaseInnlegg: 10888
30.01.10 16:59

Uoffisielle meldinger sier at Nunny leder 1-0 mot Merthyr etter scoring av Chris Dillon.

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3176
30.01.10 17:03

Southend-Swindon: og når var sist vi hadde to stk. Jean-François på hvert lag i en lavballkamp? Det gjelder J.-F. Lescinel (nå Southend, ex Falkirk og Haiti) og J.-F. Christophe. Swindon er jo ei skikkelig fotballbygd og ingenting gøyere enn om de kunne få sin periodiske oppsvingsyklus igjen nå snart - men som flere her påpeker, laget ser skjørt ut. Det er et tidsspørsmål før laget rakner fullstendig sammen, og jeg ser ikke bort fra at det skjer allerede etter pause. 3-2 til Southend ender dette. Av rapportene leser jeg at en Daniel Ward, venstreving, nå likesom er "kampens store ener" der han ukritisk blir genierklært.

Poole tilbake i Northampton 25 og et halvt år senere, men på Sixfields og på benken. Det sørger den polsk-canadiske sammensvergelsen for.

mikemodano
30.01.10 17:18

Den samme Poole, trolig sittende og spikke på en trefigur, vil også ha registrert i øyeviken at Shaun Harrad har fått hull på leie Chris Dunn i Northampton, slik at den polsk-kanadiske krysningen av alt annet enn noble hensikter har brakt Albion i ledelsen mot the Ian Sampsons. 

Jeg ser Burton har en spiller med etternavn til fornavn på benken i dag: O'Neil Thompson. Er det noen som husker sist det forekom at Football League hadde en utøver med dette postnavn først? 

Aiiiiiiiii...3-0 foran Broomloan Stand nå: Steve Whittaker har gjort sitt niende for sesongen. 

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:21)

sungod
sungodInnlegg: 6854
30.01.10 17:24

Selv våknet jeg i skuffelsen til at Oldham - Bees ble utsatt. Ganske vittig at jeg klarte å trykke inn fire kamper i programmet mitt og i hver ende av disse kampene er det blitt avlysninger i hytt og gevær. 

Stinkfist
30.01.10 17:26
mikemodano: Er det noen som husker sist det forekom at Football League hadde en utøver med dette postnavn først?

Det må vel være gamle O'Neill Donaldson, kjent fra bl.a. Doncaster, Sheff Wed og Torquay. Donaldson hadde også et låneopphold i Mansfield på tidlig 90-tall, hvor han noterte akseptable seks mål på fire kamper. Og apropos Mansfield-mål, så har Luke Jones nok en gang headet inn en corner fra Ryan Williams. 1-1 på Plenen.

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:26)

Stinkfist
30.01.10 17:28

Yeah, baby! Innkast fra Challinor, flikkes videre av Foster, og Rob Duffy sender ballen i garnet. Dermed står det plutselig 2-1 til Stagalacticos. Og som om ikke det var nok, har Anton Robinson økt til 2-0 for Bournemouth. Kan det bli bedre?

Edit: En viss Luke Murphy har redusert for Crewe, så det er nok fortsatt litt for tidlig å innkassere seieren for AFCB.

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:30)

mikemodano
30.01.10 17:33

O'Neill Donaldson var det jeg hadde i tankene, ja - en full-size pappmasjéfigur av Farlige Fiffus er sendt din vei som premie. 

Mens man vanligvis aldri hører om AFCB-spillere som scorer, andre enn Brett P., har Anton Robinson lagt seg til på den lista Steve Fletcher krysset av på tidligere i kampen i Crewe, som nå imidlertid har redusert til 1-2. Plenty med tid til å føkke opp bortegevinsten, altså. 

Tam runde, spesielt med alle avlysningene utafor Ligaen, men jeg ser så vidt på mobiteks-en at Grimsby holder stand i Hants. Her snubler mang en britisk tolver om resultatet står seg ut. 

Stinkfist
30.01.10 17:36
Stinkfist: Kan det bli bedre?

Ja, det kan det så absolutt. Ikke før var 2-1-målet et faktum, så ramler radioforbindelsen ut, og det bokstavkombinasjonen "BBC Nottingham is unavailable at the moment" står skrevet utover min skjerm. Jeg vet ikke om jeg har nerver til å takle 15-20 minutter uten auditive oppdateringer, så kan dere være så vennlige å få fikset den tekniske feilen i Gloucestershire snarest mulig? På forhånd takk.

Stinkfist
30.01.10 17:39
Stinkfist: Luton og Rushden

Vel, den ene playoffkonkurrenten ser ut til å gå på en overraskende smell. Luton ligger under 2-3 hjemme mot svakt plasserte Ebbsfleet. Så om tolveren ikke ryker på Grimsby, så ryker den definitivt på Ebbsfleet vil jeg tro, hvis dette resultatet står seg. Rushden, derimot, vil ta tre poeng i ettermiddag. Dét tror jeg vi allerede kan slå fast. 6-0 er stillingen i favør av R&D i bortekampen mot formsterke Hayes & Yeading.

...og mens jeg venter på lyd fra Nailsworth tikker det inn et telegram som sier at Jake Speight har økt til 3-1. Good times!

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:40)

Stinkfist
30.01.10 17:42

Den etterlengtede Grimsby-seieren, derimot, ser ut til å vente på seg også i dag. Danny Hylton har utlignet på The Rec, og dermed øker den seiersløse rekka til 19 ligakamper på rad om ikke Neil Woods har et ess i ermet.

Vi nevner også at Scott Fitzgerald har redusert i Nordvest-London, men jeg tror likevel vi trygt kan tildele de tre poengene til Rushden Town & Irthlingborough Diamonds.

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:45)

mikemodano
30.01.10 17:43

Med et par døgn igjen før vintervinduet stenges, ser det også ut til at Rushden og Diamantene beholder midtbaneesset Lee Tomlin, med mindre noen sniker seg forbi på oppløpssiden og tvinger ham til å signere. 6-0 mot Tom Cadmores Yeading låter usedvanlig sterkt, selv om jeg sliter med å tru at de skal nå i kapp fjorårets 9-0 i Weymouth (som jo ble avviklet under temmelig spesielle omstendigheter). 

Stinkfist
30.01.10 17:48

Bournemouth holder ut, og det samme gjør Accrington, som leder 1-0 borte mot Shrewsbury. Men det kan nok bli spennende sluttminutter på New Meadow nå som Andy Proctor (Procter?) har blitt introdusert for det røde kortet.

Stinkfist
30.01.10 17:51

Luke Jones igjen! Hvor ofte opplever vi at en midtstopper scorer fire mål på to kamper? Siden lyden fremdeles glimrer med sitt fravær kan jeg ikke fortelle hvordan målet oppsto, men hvis jeg skal tippe, vil jeg tro det var et resultat av nok en Williams-corner. [Edit: Nei, denne gangen var det ikke en corner, men et frispark. De samme to herrene i hovedrollen, dog.]

Ellers har Kevin Poole vært vitne til en utligning av Andy Holt på Sixfields.

(Innlegget ble redigert 30.01.10 17:53)

mikemodano
30.01.10 17:52
Stinkfist: Procter?

Andy Procter, Stinkfest. 

Jeg har også sett malversjonen "Proctor" opptil flere ganger, men aldri like hyppig som det mer korrekte "Procter". 

Fint. Bournemouth holdt ut. Rickie Lambert, den jævær'n, puttet på gamleklubben, som så å si har halvanna fot i neste års L2. Den nest mest opplagte hjemmeseieren i dagens tredjedivisjonsrunde ser ut til å ha endt 2-0, mens Norwich begrenset seieren til 2-1 mot Hartlepool. Svakt. 

tommy_cowan
30.01.10 17:54

Jadda! Seier i boks og Soutend utligner!!

Stinkfist
30.01.10 17:58
Stinkfist: Kan det bli bedre?

Svaret er nei. Det kan ikke bli bedre. Ikke nå som Barry Corr har satt prikken over i'en for en flott fotballdag med å utligne på overtid for Exeter mot Zombie-Wimbledon. Jeg legger også merke til at Hartlepool-fansens hatobjekt Jack Ross har avgjort for Hibs mot St Mirren ved å sette inn et selvmål helt på tampen.

sungod
sungodInnlegg: 6854
30.01.10 17:58

Ser ut som Wycombe setter en overraskende støkk i Gas' playoff-håp med å vinne 3-2. Andre Wycombe seier på 15 bortekamper hvis det ikke skulle komme et sent hjemmemål. Ellers, som ventet 11 på rad for Norwich. Kom forøvrig borti en rekord som Brentford har. Eneste laget som har vunnet alle hjemmekamper i en sesong. Correct me if I'm wrong. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg