Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Middlesbrough FC

NYTT TEMA
Islandstone_89
Islandstone_89Innlegg: 745
27.06.10 02:27

Med en sengeliggende supporterklubb over lengre tid, føler jeg ett behov for å holde på med noe Boro-relatert. Nå som vi har rykket ned i Championship,vil en klubbtråd for Middlesbrough naturlig nok passe inn på "Øvrig Britisk", som er betraktelig bedre enn PL-forumet, der 95% av alt som blir skrevet handler om de såkalte "4 store", og hvor intelligensen virker under gj.snittet.

Her på Øvrig Britisk har jeg derimot større forhåpninger til interesse rundt Boro,ikke nødvendigvis fordi her er noe særlig med Middlesbroughfans, men fordi folk her inne virker interessert i også andre klubber enn sine egne.

Grunnen til at jeg oppretter denne tråden er først og fremst for å tilfredsstille ett behov for å skrive om ting som skjer i klubben jeg har fulgt i 15 år,og for å informere dere andre.

Først lurte jeg på om jeg skulle satse på en klubbtråd ala diskusjoner om forskjellige ting innen Boro,men har prøvd d før uten hell. For få folk. Må derimot innrømme at jeg har  blitt litt inspirert av folk som paul_dalton, som stadig informerer oss om nyheter fra Victoria Park. Så dette blir nok en slik tråd.

Men nok utenomsportslig prat..begynner med noen grunnleggende fakta om klubben.

Klubbnavn: Middlesbrough Football Club

Kallenavn: "The Boro"

Stiftet: 1876 (gjenstiftet 1986)

Stadion: The Riverside Stadium (åpnet i 1995, kapasitet på ca. 35 000)

Manager: Gordon Strachan

Mer følger....

(Innlegget ble redigert 27.06.10 02:31)

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
27.06.10 11:13

Håper du holder den gående. Boro er ikka akkurat noen favoritt her i gården, men de fortjener en tråd!

Har du troa på opprykk i år?

Islandstone_89
28.06.10 02:28

Hehe,noen spesielle hendelser som gjør at de ikke når opp på din liste?

Opprykk? tja,d spørs. Har trua på Strachan, det som gjenstår å se er om vi får inn gode og mange nok spillere, og om de 11 utvalgte klarer å prestere bedre enn forrige sesong, hvor det ble altfor mye 1-1 og 1-0.

Til tross for 11.plass,var vi relativt nærme playoff store deler av sesongen, så det er ikke altfor mye som skal til.

tommy_cowan
28.06.10 02:41
Islandstone_89: Hehe,noen spesielle hendelser som gjør at de ikke når opp på din liste?

Hmmmm, nei, det er nok ikke noe rasjonelt som ligger bak....har rett og slett aldri hatt sansen for de.....så kanskje jeg skal gi de en sjanse, hehe.

Islandstone_89
28.06.10 03:24

Silly Season er godt i gang, dog med noe laber aktivitet pga VM. Det har likevel skjedd ting i nord-øst.

Chris Riggott, Jeremie Aliadiere og Emanuel Pogatetz har alle forlatt klubben etter at deres kontrakter gikk ut etter foregående sesong. Riggs og Ali er per idag klubbløse, mens Pogga har signert for Hannover 96.

Andy Halliday er sommerens eneste signering hittil. 18 år gammel ving som kommer fra skotske Livingston for en ukjent sum. Det var Boros nåværende U-18 coach Mark Proctor som ga Halliday sin debut for 2 år siden, da førstnevnte var manager i Livingston. Spørs på hvor mye spilletid unge Halliday vil få,men målteft har han; i foregående sesong nettet han 16 ganger på 23 kamper.

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 594
28.06.10 18:18

Trur Boro kan vera bra stilt til denne sesongen eg óg. Strachan har fått jobba meir med mannskapet, og eg trur Boro vil vera blant dei store favorittane til opprykk denne sesongen.

Ingen stor fan sjølv, sannsynlegvis fordi eg tykkjer Riverside er frykteleg kjedeleg i forhold til Ayresome Park. Men det finst absolutt verre av slike nye arenaer: East Stand på Riverside er frykteleg kjedeleg, men det er ein del interessante element på stadion óg (liker spesielt fasaden med gamle Ayresome Park-gates, strålande når klubber tek med seg slike ting). Eg har lyst til å reisa dit ein gong, men det har ikkje øvste prioritet. Eg venter uansett til eg kan reisa på Boro-United (avataren min avslører kva slags United eg snakkar om), så me får satse på ein interessant cuptrekning eller eit Boro-opprykk før eg tek turen!

Korleis er Middlesbrough som by? Akkurat så herleg lite New York-aktig som den høyrest ut som?

Nicky Bailey blir vel klar no, og han er jo ein bra spelar. 

tommy_cowan
28.06.10 18:25
HarryStafford: Korleis er Middlesbrough som by? Akkurat så herleg lite New York-aktig som den høyrest ut som?

Hehehe, byen hvor du som student har gitter utenfor vinduene.

ToreOnThe
ToreOnTheInnlegg: 1860
30.06.10 09:33

Byen er langt i fra så forferdelig som mange skal ha det til. Det er jo en relativt liten by, men i engelsk målestokk synes jeg den ikke skiller seg ut negativt på noen måte. Merket heller ikke noe til den berømte smoggen, da jeg var over. Så om den ikke nødvendigvis er verdt et besøk for en som er nøytral, så er det i allefall ingenting å frykte om man tar turen.

Ellers er det jo hyggelig å registrere at Islandstone_89 legger ned litt innsats for vår kjære klubb i nord-øst. Min erfaring er vel strengt tatt at det ikke er så fryktelig mange som bryr seg om hva som skjer i de innerste kretser på Riverside og Rockliffe.

Nå har vi har tatt steget fra å bli en spennende og uforutsigbar kuriositet med spillere fra alle verdens kriker og kroker, til å bli en grå og kjedelig klubb som drukner i mengden av tilsvarende klubber. Ikke kjøper vi gamle og avdankede stjerner lenger, og vi har solgt de fleste av de gode spillerne fra vårt en gang så produktive youth academy. Wheater er fortsatt i klubben, men han hadde ingen stor sesong i Championship i fjor. Håper det løser seg med en stabil og skadefri sidestopper, slik at de kan utarbeide et solid parforhold. I fjor ble det veldig mange forskjellige kombinasjoner, dessverre.

Ellers har vi den 16-årige rødtoppen med regulering, Luke Williams som det fremste talentet per i dag. Også den Angolsk-fødte England U-17-spilleren, Bruno Pilatos, stilles det forventninger til.

Nicky Bailey er vel egentlig veldig betegnende på hva slags klubb vi er blitt. Og det er ikke nødvendigvis noe dårlig tegn, men jeg er redd om vi legger ambisjonsnivået der, så blir vårt høyestenivå langt i fra så høyt som tidligere. Før hadde vi spillere som hadde potensiale til å gjøre store ting (UEFA-cupfinale, gode cup-runs osv) Men nå faller vi inn under en kategori der det finnes MANGE klubber. Det blir små marginer som avgjør hver kamp, siden vi ikke lenger har ekstremspillere som kan avgjøre på egenhånd. (Viduka, Hasselbaink, Yakubu, Downing, Adam Johnson og går vi ennå noen år tilbake noen år blir lista lang...)

Jeg har også en forsiktig tro på Strachan, men jeg lot meg ikke overbevise første sesong. Men han skal få denne sesongen på seg til å bevise at kan prestere det han selv mener han kan. Han er jo ingen tilbakeholden mann, Strachan...

Islandstone_89
02.07.10 01:42
HarryStafford: Eg har lyst til å reisa dit ein gong, men det har ikkje øvste prioritet. Eg venter uansett til eg kan reisa på Boro-United (avataren min avslører kva slags United eg snakkar om), så me får satse på ein interessant cuptrekning eller eit Boro-opprykk før eg tek turen!

Hehe. Boro-United har nærmest utviklet seg til å bli en klassiker, i mine øyne. Boro har jo vært Uniteds "Boogey Team"  en stund nå, selv om det kanskje var mer tydelig under McClaren og Robson. 4-1 seieren på Riverside i 2005 og 3-2 seieren på Old Trafford året før er to store kamper for enhver med Boro i hjertet.

Islandstone_89
02.07.10 02:39
ToreOnThe: Byen er langt i fra så forferdelig som mange skal ha det til. Det er jo en relativt liten by, men i engelsk målestokk synes jeg den ikke skiller seg ut negativt på noen måte. Merket heller ikke noe til den berømte smoggen, da jeg var over. Så om den ikke nødvendigvis er verdt et besøk for en som er nøytral, så er det i allefall ingenting å frykte om man tar turen. Ellers er det jo hyggelig å registrere at Islandstone_89 legger ned litt innsats for vår kjære klubb i nord-øst. Min erfaring er vel strengt tatt at det ikke er så fryktelig mange som bryr seg om hva som skjer i de innerste kretser på Riverside og Rockliffe. Nå har vi har tatt steget fra å bli en spennende og uforutsigbar kuriositet med spillere fra alle verdens kriker og kroker, til å bli en grå og kjedelig klubb som drukner i mengden av tilsvarende klubber. Ikke kjøper vi gamle og avdankede stjerner lenger, og vi har solgt de fleste av de gode spillerne fra vårt en gang så produktive youth academy. Wheater er fortsatt i klubben, men han hadde ingen stor sesong i Championship i fjor. Håper det løser seg med en stabil og skadefri sidestopper, slik at de kan utarbeide et solid parforhold. I fjor ble det veldig mange forskjellige kombinasjoner, dessverre. Ellers har vi den 16-årige rødtoppen med regulering, Luke Williams som det fremste talentet per i dag. Også den Angolsk-fødte England U-17-spilleren, Bruno Pilatos, stilles det forventninger til. Nicky Bailey er vel egentlig veldig betegnende på hva slags klubb vi er blitt. Og det er ikke nødvendigvis noe dårlig tegn, men jeg er redd om vi legger ambisjonsnivået der, så blir vårt høyestenivå langt i fra så høyt som tidligere. Før hadde vi spillere som hadde potensiale til å gjøre store ting (UEFA-cupfinale, gode cup-runs osv) Men nå faller vi inn under en kategori der det finnes MANGE klubber. Det blir små marginer som avgjør hver kamp, siden vi ikke lenger har ekstremspillere som kan avgjøre på egenhånd. (Viduka, Hasselbaink, Yakubu, Downing, Adam Johnson og går vi ennå noen år tilbake noen år blir lista lang...) Jeg har også en forsiktig tro på Strachan, men jeg lot meg ikke overbevise første sesong. Men han skal få denne sesongen på seg til å bevise at kan prestere det han selv mener han kan. Han er jo ingen tilbakeholden mann, Strachan...

Middlesbrough er ingen glamorøs by, og har nok mer "sjusk" enn gj.snittet,dessverre. Dog har det skjedd forskjellig siste årene; Middlesbrough Institite of Modern Arts, MIMA,ble åpnet tidlig i 2007, på Centre Square, ett område som også har blitt "pusset opp" i det siste etter det jeg har forstått. Og det er heller ikke lenge siden Middlesbrough College åpnet dørene ved Middlehaven, området hvor Riverside ligger. I dette området holder de for tiden også på å bygge Temenos, ett kunstverk av den kjente kunstneren Anish Kapoor.

Ang.ambisjoner,så tror jeg Strachan gjør rett i å velge hardtarbeidende lagspillere fremfor dyre utlendinger. Vi trenger spillere med guts og vinnervilje, ikke primadonnaer. Iallfall her i Championship. Dessuten har vi jo "stjerner " som Gary O'Neil, Scott MacDonald og Barry Robson,klassespillere for ett Championshiplag alle 3.

Ang. midtstopperpar så har du rett; vi hadde aaltfor mange kombinasjoner forrige sesong, var vel faktisk en rekord elr noe. Det jobbes fremdeles med å sikre seg Stephen McManus permanent fra Celtic. Strachan sa nylig at "Stephen vil være her,og vi vil ha ham her. Vi skal få det til på en eller annen måte".

(Innlegget ble redigert 02.07.10 02:46)

ToreOnThe
03.07.10 23:00
Islandstone_89: Dessuten har vi jo "stjerner " som Gary O'Neil, Scott MacDonald og Barry Robson,klassespillere for ett Championshiplag alle 3.

Forsåvidt bra at du bruker stjerner i hermetegn, for selv om det er gode spillere så er det en undervurdering av Championship om man mener disse tre er i en egen klasse i divisjonen. Det er faktisk ganske mange lag som har spillere på deres nivå. Vi og spillerne selv, må rett og slett slutte å tro at de er så mye bedre enn alle de andre. Adam Johnson var i en egen klasse i divisjonen, men per i dag har vi ingen på det nivået. Og det er problemet vårt. Vi mangler et par ordentlige klassespillere, som skaper trøbbel for motstanderen. Spesielt på midtbanen er vi svake. Vi har skreket etter kreative spillere som kan spille kombinasjoner og sette opp spissene til gode muligheter. Målscorere har vi hatt mange ganger, men vi har savnet folk til å skape sjansene for dem.  Vi har ikke Viduka og Hasselbaink lenger, som kunne lage mål helt på egenhånd ut av ingenting...

1_min_of_silence
1_min_of_silenceInnlegg: 8076
04.07.10 17:46

kris boyd blir boro-spiller iflg christian larsson, aka freddieboswell7 på twitter. en kar som har gode kontakter innen fotballen, og som treffe forbausende ofte på overgangssaker. meldte bl.a bojinov til parma før alle offentlige medier...

HarryStafford
HarryStaffordInnlegg: 594
04.07.10 19:54

Har vore ein del snakk om det, så det kan sikkert stemma. I så fall har nok Boro ein mann som burde klara seg fint på det nivået. Ikkje så ille avstand heim til Skottland heller.

1_min_of_silence
04.07.10 20:46

må være en rimelig triviell jobb å være scout i boro...stort sett alle oppdrag starter og ender i glasgow.

ToreOnThe
05.07.10 18:30

Kris Boyd er vel på papiret noe av det bedre vi kunne ha håpet på. Men jeg er ikke overbevist om at han blir en suksess likevel. Som tidligere nevnt, vi har hatt "proven goalscorers" tidligere, uten at det har blitt noen suksess. Beste eksempel: Afonso Alves.

Men det er ingen transfer-fee involvert og han får en 2-årskontrakt, så risikoen er minimal. Men jeg håper virkelig vi prioriterer å få en ny, kreativ midtbanespiller. Halliday er talentfull, men vi kan ikke basere oss på en spiller som kommer fra skotsk tredje nivå.

tommy_cowan
05.07.10 21:26
ToreOnThe: vi har hatt "proven goalscorers" tidligere, uten at det har blitt noen suksess. Beste eksempel: Afonso Alves.

Jeg har aldri vært mer sikker i min sak ang en flopp en han der. Og du ser jo hvor han spiller nå. En god sesong i Nederland løy nok litt om ferdighetene ja.

ToreOnThe
06.07.10 09:12

Afonso Alves har definitivt målgjøreregenskaper, men han er avhengige av gode medspillere. Han scoret noen klassemål for oss, men det ble litt for få i forhold til forventningene ja...Han er jo en veldig opp og ned spiller, det beviste han også i Sverige.

1_min_of_silence
13.07.10 16:47

stephen mcmanus klar for boro for £1.5M. skal ha skrevet en 3-årskontrakt.

bare for å vise at boro utelukkende handler fra glasgow, så er rangers-spilleren kevin thomson på det nærmeste klar for £2M.

Islandstone_89
15.07.10 00:14

Det er aktive dager for Keith Lamb om dagen. I dag signerte Stephen McManus for 3 år, og er dermed Boros 3.signering på en drøy uke. 27åringenspilte 16 kamper for oss på lån i vår, og det har lenge vært klart at Strachan ville ha McManus, og at McManus også ville til Riverside. En god og viktig signering, med tanke på fåtall midtstoppere  etter at Riggott og Pogatetz forlot klubben.

Som nevnt her,så har også Nicky Bailey og Kris Boyd signert for henholdsvis 3 og 2 år. Bailey var kaptein for Charlton, og skoret 25 mål på sine to sesonger i London. Den målfarlige midtbanespilleren kan ifølge Gordon spille både på vesntre kant og på midten.

Kris Boyd er en mann med noen utrolige skorings-stats. På sine 4,5 år i Rangers skoret han 101 mål på 118 kamper,noe som gir ett snitt på 0,85 mål per kamp.  han  skoret ikke mindre enn 8 hat-trick på samme tid, og har  vært toppskorer i Skottland de 5 siste årene, utenom 07-08, da hans nye partner og tidligere rival Scott McDonald skoret flest med sine 25. Vi får også håpe han starter like bra som i Rangers, hvor han i sin debut banket inn ett hat-trick på 20 minutt.

Jeg tror kombinasjonen Boyd/McDonald blir meget giftig. Det er sant at Alves også hadde gode stats på forhånd,men det er forskjell på å hente en til tider holdsningssvak brasilianer fra en ikkebritisk liga, og å hente en solid skotte som valgte Middlesbrough fremfor flere PL-klubber, og som manageren kjenner til. Derfor tror jeg Boyd vil bli en mye større suksess enn Alves.

Med Andy Hallidays signatur like etter sesongslutt har det altså kommet inn 4 spillere. Og ifølge Lamb og manager Strachan blir det definitivt flere...

(Innlegget ble redigert 15.07.10 00:15)

Islandstone_89
15.07.10 00:50

årets drakter har også blitt presentert. For første gang på 30 år kan fansen kjøpe sponsorfrie drakter,da der ikke vil være sponsor på årets drakter i utgangspunktet. Etter det jeg har forstått vil der være månedlige sponsorer for Boro, og man har muligheten til å kjøpe drakt med denne sponsoren på.

For å se bilder og lese mer, klikk her

Islandstone_89
16.07.10 22:16

Ny signing gitt. Kevin Thomson kommer fra Rangers, og har skrevet under for 4 år. 25-åringen kostet 2mill pund(20 mill NOK) og er sommerens femte signering.

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
18.07.10 15:05

Det jeg lurer på er.. er Riverside blitt en tribunehit? Er jo egentlig ingenting med den sangen som tilsier at den er lett å dra igang som allsang, men likevel, hvis det skal skje på en arena så må det være nettopp på Riverside.

Men ellers, hvordan går det der i Middlesbrough? Blir det noe sus over tingene? Kan vel trygt si at fjorårets sesong var skuffende. Hvilke spillere drar lasset? Ser dere har hentet Bailey. Spennende kar.

Hvordan klarte Alves seg egentlig? Ser han spiller for en eller annen arabisk klubb nå. Snakk om kontrast

Islandstone_89
25.07.10 15:01

John Johnson har forlatt Boro til fordel for Northampton. 21-åringen, som er ett av mange produkt av Middlesbroughs velkjente ungdomsakademi, var på lån hos Northampton forrige sesong,der han skoret 5 mål på 37 kamper. I Boro fikk høyrebacken bare en halv omgang på A-laget, i 0-5 tapet mot Chelsea forrige høst.

Islandstone_89
25.07.10 17:04
OleKjole: Det jeg lurer på er.. er Riverside blitt en tribunehit? Er jo egentlig ingenting med den sangen som tilsier at den er lett å dra igang som allsang, men likevel, hvis det skal skje på en arena så må det være nettopp på Riverside. Men ellers, hvordan går det der i Middlesbrough? Blir det noe sus over tingene? Kan vel trygt si at fjorårets sesong var skuffende. Hvilke spillere drar lasset? Ser dere har hentet Bailey. Spennende kar. Hvordan klarte Alves seg egentlig? Ser han spiller for en eller annen arabisk klubb nå. Snakk om kontrast

Hehe, på Riverside er det vel "Pigbag" som er fast kamplåt, til noens glede og andres skrekk...

Fjoråret  var skuffende,det er helt sikkert. Altfor mange 0-1 og 1-1. Skapte sjanser,men brente de fleste. Meget frustrerende.

Tror derimot årets sesong blir bedre. Strachan er mer etablert,og vi har fått inn flere gode spillere, spillere med guts og vilje som ser fram til utfordringen med å få Boro opp i Premier League. Spillere som vil være her rett og slett. En midtbane bestående av Gary O'Neil, Barry Robson, Kevin Thomson og Nicky Bailey, med skoringsmaskinene Scott McDonald og Kris Boyd fremfor, lover meget godt.

ToreOnThe
30.07.10 13:45

Da er tur bestilt og billetter i boks. Blir moro å se "nye" Boro under GS2. Skjønt, moro og moro...Er vel ikke all verdens spillere med stor underholdningsverdi, men det blir spennende å se hva som kommer ut av dette etterhvert så solide laget. Solid, yet unspectacular som man sier...

Spennende å se om venstreslegga til Tarmo Kink blir en hit. Tipper han kan score noen spektakulære mål i år.

Islandstone_89
31.07.10 00:47
ToreOnThe: Da er tur bestilt og billetter i boks.

Hvilken kamp skal du se? :)

Islandstone_89
31.07.10 01:20

Boro vant 2-0 i torsdagens treningskamp mot Sachsen Leipzig, etter skoringer av Leroy Lita og Nicky Bailey.

I dag venter Union Berlin. Hovedstadslaget spiller på 2.nivå i Tyskland, 3 nivå høyere enn Sachsen. Scott McDonald er klar igjen etter å ha misset forrige kamp pga trekning av visdomstann,mens Danny Coyne er tvilsom. Dagens kamp er siste test før hjemmemøtet med Ipswich neste lørdag.

Vi har også spilt 2 treningskamper i Irland. Først mot Athlone Town, der det til tross for Kris Boyds første mål endte 1-1. 2 dager senere slo vi Bray Wanderers 3-0, etter mål av Lita, Bailey og Lee Miller.

Islandstone_89
31.07.10 02:23

Estlenderen Tarmo Kink har skrevet under en 3års-kontrakt med Boro. 24-åringen kommer fra den ungarske toppklubben Gyori ETO, hvor han på sine to år skoret 15 mål på 40 kamper. Den målfarlige venstrevingen har 46 landskamper for Estland, og er Middlesbroughs 4. midtbanesignering denne sommeren.

(Innlegget ble redigert 31.07.10 02:23)

Boronelli
BoronelliInnlegg: 14
31.07.10 11:21

Flott tiltak Islandstone_89. Har vurdert i mange år selv å starte opp en Borotråd, men ser Middlesbrough er ganske mislikt på VG:.

Jeg er meget fornøyd med kjøpene så langt. Lukter mål av duoen Boyd/McDonald.

Det jeg ønsker nå er en god keeper og en venstreback, mulig Arca er tiltenkt den backplassen..

Noen som vet hva som skjer med Didier Digard?

En som irriterer meg veldig er Mido, jeg ville betalt for fått han vekk.. Får håpe salget til Ajax ordner seg..

SuperCitynr1
SuperCitynr1Innlegg: 6164
31.07.10 17:12

Hvordan ser dere på mulighetene denne sesongen? , hva er målet?.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg