Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Celtic - Rangers OLD FIRM

NYTT TEMA
vestallstar
vestallstarInnlegg: 9996
02.03.11 20:24

For 43525423 denne sesongen skal Old Firm spilles. Det er returoppgjøret i den skotske FA Cupen som skal spilles på Celtic Park. Rogne er på benken.

Celtic sitt lag: Zaluska; Wilson, Majstorovic, Mulgrew, Izaguirre; Brown, Ki, Kayal, Commons; Samaras; Hooper
Subs: Cervi, Juarez, Rogne, Stokes, Forrest

Rangers sitt lag: McGregor; Foster, Bougherra, Weir, Bartley, Papac; Whittaker, Davis, Edu, Fleck; Diouf.
Subs: Alexander, Healy, Wylde, Kerkar, Hutton.77

Kampstart er 20:45

FIFA-AV
FIFA-AVInnlegg: 853
02.03.11 20:25

Håper på solid Celtic seier, akkurat som sist lagene møtes på Celtic Park.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
02.03.11 20:35

Har Mulgrew blitt stopper? Hvordan går det an?

RFriday
RFridayInnlegg: 3560
02.03.11 20:39

Synd Diouf er en skam for Rangers drakta!! Men forsøker å overse ham - og håper Rangers kan beseire verdens kanskje mest motbydelige fotballag uten hans hjelp. We Are The People!!

vestallstar
02.03.11 20:50

Hohoho, et greit tempo de første minuttene.

vestallstar
02.03.11 20:59

Haha, Diouf blir drillet rundt med av forsvaret til Celtic, til publikums store fornøyelse.

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
02.03.11 21:10

Det spilles for ofte Old firm det tar bort hele sjarmen.

palnese
palneseInnlegg: 6191
02.03.11 21:31

Fantastisk underholdning de siste 10 minuttene

vestallstar
02.03.11 21:59

WILSON 1-0! Papac gjør et fantastisk redning på streken, men ballen kommer tilbake til Wilson som får en ny sjanse og setter ballen i mål. Kjipt for Papac som ofret alt og blir nå byttet ut med hodetskade.

vestallstar
02.03.11 22:01

Whittaker fikk rødt i 1. omgang ja, typisk at det skjedde mens jeg var på do.

vestallstar
02.03.11 22:05

Faen for en kvalm spiller Bougherra er.

RFriday
02.03.11 22:19
Shelvey: Det spilles for ofte Old firm det tar bort hele sjarmen.

Nå er jo dette cupkamp, og man kan jo lite for at de trekker hverandre i cupen da. Ellers blir det jo noen møter i serien, men hva skal man gjøre med det? Nivået er på langt nær godt nok til å øke antall lag i serien. Da er alternativet å stå igjen med en vanvittig kort sesong.

SparkyM
SparkyMInnlegg: 3522
02.03.11 22:29

Cmon u celts. Fint å sette de stygge blå smurfene på deres plass for 2 gang på kort tid.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27770
02.03.11 22:41

Er denne kampen så enveiskjørt som statistikken viser? 15-0 i avslutninger virker jo direkte brutalt...

Edit: Og i det jeg skrev dette ble det naturligvis 15-1.

(Innlegget ble redigert 02.03.11 22:42)

vestallstar
02.03.11 22:45

Hahaha kaos etter kampen! Love it!

vestallstar
02.03.11 22:48

Hva i fuck var det McCoist sa til Neil Lennon etter kampen? Trenerne skal si takk for kampen, 2 sek etter at de tar hverandre i hånda holder de på å fly på hverandre. Moro var det!

Whittaker fikk altså rødt kort i første omgang, Bougherra fikk rødt 3 min på overtid og Diouf fikk rødt ETTER kampen. 3 røde til Rangers altså og slått ut.

RFriday
02.03.11 22:57

Stakkars barn - det er nok mange opphissede katolske prester i kveld!!

SparkyM
SparkyMInnlegg: 3522
02.03.11 23:19

La oss alle le av de arbeidsløse blå, skottlands skam.

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3892
03.03.11 01:13
RFriday: Stakkars barn - det er nok mange opphissede katolske prester i kveld!!

Jada, vi er alle klar over at rasisme og våte drømmer om folkemord er selve fundamentet for klubben deres. Det er en skam at dere ikke er kastet ut av Premier League for lenge siden.

RFriday
03.03.11 01:49
Up-the-ra: Jada, vi er alle klar over at rasisme og våte drømmer om folkemord er selve fundamentet for klubben deres. Det er en skam at dere ikke er kastet ut av Premier League for lenge siden.

Rasisme? Mot hvem? Bermen som hyller IRA's terrorhandlinger mot den britiske befolkning?? Snakk om å kaste kampestein i glasshus..

Og hvorfor skulle Rangers kastes ut av Premier League? Det er ikke Rangers som spiller i et land de tydeligvis ikke vil høre til i. Buhuhuuu, siden alt er så fælt og de føler mer tilknytning til Irland, så går det jo transport tilbake dit- både båter og fly. Og potetpesten er nå over for lengst, så det skulle være trygt...god tur.

Up-the-ra
03.03.11 02:07

Kommer du her og later som du ikke kjenner til teksten i "Billy Boys", den suverent mest populære sangen blant supporterne deres? "Hello, hello, we are the Billy boys. We are up to our knees in fenian blood, surrender or you die". Dette handler om om å ville drepe katolikker fordi de er katolikker. På hvilken måte er dette ikke "rasisme og våte drømmer om folkemord"? Uttalelsene dine ovenfor føyer seg fint inn i tradisjonen deres.

Når klubben ikke klarer å få bukt med glorifisering av folkemord fra tribunene har de ingenting i profesjonell fotball å gjøre - enkelt og greit.

cape_cod
cape_codInnlegg: 1
Blubear
BlubearInnlegg: 175
03.03.11 12:34
Up-the-ra: Kommer du her og later som du ikke kjenner til teksten i "Billy Boys", den suverent mest populære sangen blant supporterne deres? "Hello, hello, we are the Billy boys. We are up to our knees in fenian blood, surrender or you die". Dette handler om om å ville drepe katolikker fordi de er katolikker. På hvilken måte er dette ikke "rasisme og våte drømmer om folkemord"? Uttalelsene dine ovenfor føyer seg fint inn i tradisjonen deres. Når klubben ikke klarer å få bukt med glorifisering av folkemord fra tribunene har de ingenting i profesjonell fotball å gjøre - enkelt og greit.

Ok, hva om " North men, south men come them all, SOON there will be NO PROTESTANTS at all "  Tror nok dette sang handler om "Genocide ", å drepe alle protestanter i Ireland. Fenian, betyr " hero of Ireland" og refererer til de som støttet kong james, mot Kong William of Orange( Hollender).Det var protestanter som støttet kong james fordi de ville ha Ireland fri fra Stor Brittania det betyr IKKE bare katolsk menesker. I den krigen i 1690 Paven støttet Kong William. Jeg foreslår at du lære mer om hva du snakker om FØR du skrive om det.Og sist, det hvar ikke min klubb som skjulte en Pedofil, som bli sparket fra klubben, og bli dømt 20 år etter for det han hadde gjort i 70 taller. Han heter Jim Torbet og Jock Stein vist om det !  

Blubear
BlubearInnlegg: 175
03.03.11 13:26
Blubear: Det var protestanter som støttet kong james fordi de ville ha Ireland fri fra Stor Brittania det betyr IKKE bare katolsk menesker.

Det var protestanter OG katoliker som støttet kong james.............

RFriday
03.03.11 14:09
Up-the-ra: Kommer du her og later som du ikke kjenner til teksten i "Billy Boys",

Selvsagt kan jeg den flotte teksten og lar den mer enn gjerne ljome. Den vil nok forøvrig bli hyppig spilt nå når det snart er marching season.  Gleder meg!

Dette har ingen ting med rasisme å gjøre. Hadde du derimot sagt sekterisme, kunne jeg vel vært enig med deg. Uansett er det vel de sportslige prestasjoner som skal avgjøre hvem som er med - og der er Rangers best. 53 seriemesterskap er verdensrekord! Men siden det grønn-hvite avskummet ser ut til å foretrekke Irland, så kan de jo flytte hele laget tilbake dit?? Og deres supportere må gjerne følge etter, men det er vel for mye å håpe på..?

Dine "beskyldninger" tar jeg uansett som komplimenter, kilden tatt i betraktning. Jeg kommer likevel ikke til å fortsette noen utenomsportslig diskusjon i et fotballforum.

akaRa
akaRaInnlegg: 21200
04.03.11 08:10

Rangers, Celtic, hvem bryr seg? Oppfør dere på VGD

Up-the-ra
04.03.11 20:42
Blubear: Fenian, betyr " hero of Ireland" og refererer til de som støttet kong james, mot Kong William of Orange( Hollender).Det var protestanter som støttet kong james fordi de ville ha Ireland fri fra Stor Brittania det betyr IKKE bare katolsk menesker. I den krigen i 1690 Paven støttet Kong William. Jeg foreslår at du lære mer om hva du snakker om FØR du skrive om det.

Et ord sin betydning forandrer seg i løpet av drøyt 320 år. I skotsk dagligtale spiller fenian på irske/katolske immigranter. Avskummet som synger denne sangen er ikke historikere, og de har katolikker i tankene.

Milne
MilneInnlegg: 5806
04.03.11 20:47
SparkyM: La oss alle le av de arbeidsløse blå, skottlands skam.

Nå er det vel like mange arbeidsløse grønne i Glasgow, vil jeg tro (det kan jo blant annet, som en kuriositet, nevnes at BÅDE Parkhead og Ibrox var blant det 10 dårligst stilte/fattigste områdene i en undersøkelse i 2008).

Det er nok også på tide at de grønne slutter å lulle seg inn i fantasier om at man IKKE er en del av det tohodede trollet "Scotland's Shame".

Milne

Milne
MilneInnlegg: 5806
04.03.11 20:51
RFriday: Den vil nok forøvrig bli hyppig spilt nå når det snart er marching season.  Gleder meg!

For å si noe positivt om disse protestantmarsjene, så er det at det setter en standard for hva som kan regnes som patetisk, som fører til at alt annet (som man vanligvis ville regnet som patetisk) blir ganske ok.

Milne

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
04.03.11 21:28
akaRa: Rangers, Celtic, hvem bryr seg? Oppfør dere på VGD

Det er vel du som skal oppføre deg, som har forvillet deg inn på fremmed territorium.

Klikk for å gå tilbake til toppen