Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem rykker ned og hvem seiler opp?

NYTT TEMA
vadefugl
vadefuglInnlegg: 39501
15.08.11 03:36

Jeg for min del er rimelig sikker på at mitt favorittlag i den nest øverste divisjonen, nemlig Coventry City kommer til å deise rett ned etter sesongslutt. The sky blues har desverre solgt sine beste spillere som var viktige for laget. I fjorårssesongen så havna vel Coventry på midten av tabellen og da hadde de gode spillere. Nå er jeg mer usikker på om de klarer å beholde plassen på grunn av alle salgene. Og det tviler jeg på. Coventry er et lag som er kjent for å spille mye uavgjort og av og til vinne over gode lag, men den tiden er desverre over. Nå taper de bare.

Hvilket lag tror dere tar turen ned og hvilke går rett til Premier league?

WrathBringer_MS
WrathBringer_MSInnlegg: 295
15.08.11 03:45

West Ham, Blackpool og Cardiff rykker opp-_-

(Innlegget ble redigert 15.08.11 03:56)

madabj
madabjInnlegg: 7792
16.08.11 14:42
vadefugl: Hvilket lag tror dere tar turen ned og hvilke går rett til Premier league

Derby går rett opp! Lett!!!! Leeds forsvinner ned med klar margin!

Suarez16
Suarez16Innlegg: 2799
16.08.11 16:46

West Ham, Cardiff, og Southampton.

(Innlegget ble redigert 16.08.11 16:46)

pekåve
pekåveInnlegg: 961
19.08.11 20:26
madabj: Derby går rett opp! Lett!!!! Leeds forsvinner ned med klar margin!

Derby?

I såfall må stabiliteten skjerpes i forhold til i fjor. I slutten av november 2010 låg de på fjerdeplass. Mot slutten av sesongen var de i nedrykksstriden. Det var ikke mange kampene de vann etter jul.

Legger merke til at de har startet veldig bra i år da, og det med et veldig ungt mannskap (mange reserver grunnet skader på første elveren).

Vel, vi får se.  Tror ikke Leeds rykker ned heller. Hva med Nottingham Forest, de kan rykke opp?!

Tellerion
TellerionInnlegg: 5
20.08.11 17:46

Ganske sikker på at Leicester og Cardiff tar henholdvis første og andre plassen, mens Middlesbrough går opp via play-off.

Lagene som jeg har en følelse av at kommer til å rykke ned er Bristol City, Barnsley og Doncaster.

(Innlegget ble redigert 20.08.11 17:47)

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3122
22.08.11 21:01
vadefugl: Coventry City kommer til å deise rett ned etter sesongslutt.

Det er ganske opplagt. De har lagt seg i bunn av mesterskapsserieposen fra start og kikker vi litt nærmere på laget ser vi den naturlige forklaringen på hvorfor. For her er det busslast på busslast med uprøvede lokale lam ("talenter") som har fått lov til å leke fotballspillere uten at det tilsynelatende ligger noe kriterium bak annet enn treern i kast liten ertepose på den lokale ungdomsskolen.

Mens andre klubber i divisjonen har sørget for å fylle laget med velprøvd, kvalitetssikret spillermateriell, har Coventry altså kapret en busslast med skoleungdom, plantet foten på gasspedalen og latt armene flagre opp gjennom takluka. Hvor var Coventry da f.eks. Graham Alexander, bysbarnet med over 800 ligakamper, var ledig i sommer?

(Innlegget ble redigert 22.08.11 21:01)

flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3122
19.09.11 21:03

Ipswich 2 - Coventry 0... og det er ikke slutt.

Busslastene med uskyldige unggutter fortsetter å rulle inn portene på Highfield Road. Snart er det pensjonister som blir ballgutter, når den siste tassen i byen er blitt ikledd Coventry-trøye og fått sin A-lagsdebut. Samtidig hamstrer championshiprivalene alle de garvede ligaproffene de kan og henter dem meget lurt for vekslepenger: Ipswich nå drar jo nytte av rutinert kvalitet som en Ib Sonko og en Keith Andrews. Moralen er bare så altfor tydelig. I Coventry bryr man seg ikke engang om å selge den slags, men kveler dem på stedet.

(Innlegget ble redigert 19.09.11 21:05)

Monomachos
MonomachosInnlegg: 3008
27.09.11 20:26

Southampton og West Ham virker sterke, hvem som vinner play-offen er vanskelig å si. Har en forkjærlighet for Cardiff, men de virker å slite i kamper hvor det virkelig gjelder. Hadde vært gøy med South Wales Derby i PL (selv om Swansea skal slite med å bli i øverste divisjon).

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39501
31.03.12 22:08

Får trekke opp denne tråden igjen. Coventry ser ut til å komme seg etter å ha vært nede i sørpa i den nest øverste ligaen. De vant sist og er visst kommet over nedtrykksstreken. Det blir herlige saker.

Monomachos
MonomachosInnlegg: 3008
17.04.12 23:25

Bump. Reading er sikret opprykk, mens Pompey og Coventry begge er 5 poeng bak fornyet kontrakt med to serierunder gjenstående. Ellers ligger det an til West Ham, Brum, Blackpool og Cardiff i play-offen, de to sistnevnte har fire poeng ned til Boro. West Ham har fortsatt mulighet til direkte opprykk, men har en 5-poengs luke opp til Southampton.

RFriday
RFridayInnlegg: 3529
18.04.12 16:03

Fantastiske scener i Reading da mine gutter sikret opprykk i går kveld. Madejski Stadiums gressmatte ble gjenstand for en baneinvasjon og var raskt dekket av jublende supportere. Mange herlige bilder utover kvelden i går og i dag. 15-1-1 på de 17 siste kampene er intet mindre enn vanvittig imponerende! Husk at med 20 kamper spilt av årets sesong lå Reading på 11. plass hele 15 poeng bak ledende Southampton, og 13 poeng bak West Ham på andreplass.

Det ser selvsagt ut som om Southampton har en gyllen mulighet til å ta den andre direkte opprykksplassen, med 5 poeng ned til West Ham. Southamtpon skal neste gang til Middlesbrough i tøff bortekamp før de avslutter hjemme mot et Coventry som allerede kan være klare for League One. West Ham på sin side har bortekamp mot Leicester og hjemmekamp mot Hull.

I bunnen er jo allerede Doncaster klare for nedrykk. I tillegg ser det mørkt ut for både Coventry og Portsmouth - sistnevnte med 10 poengs straff. De er begge avhengige av full pott i de to siste rundene, samtidig som Bristol City snubler. Coventry har hjemmekamp mot Doncaster før de altså avslutter borte i Southampton, mens Portsmouth har hjemmekamp mot Derby og bortekamp mot Forest. Imidlertid spiller dette null rolle dersom Bristol City slår Barnsley i lørdagens kamp på Ashton Gate. Da er både Coventry og Portsmouth nede. Bristol City avslutter forøvrig med bortekamp i Burnley.

Personlig håper jeg forøvrig - dersom jeg skal ha noen favoritt -at Blackpool klarer bite seg fast i playoff-sonen og kan returnere til Premier League sammen med "oss".
Ellers synes jeg også personlig dette opprykket til Premier League er et tveegget sverd. Misforstå meg rett, jeg ønsker selvsagt at Reading skal gjøre det så godt som mulig. Derimot ser jeg at neste sesong i Premier League ikke blir like festlig å følge for min del. Borteturer til sjelløse plastikklubber er ikke undertegnedes favoritt, og siste Reading sesong i Premier League var for egen del den minst interessante i min etterhvert ganske lange tid som Reading supporter. Men til tross for blandede følelser er det nå tid for glede over opprykk - så får vi ta bakdelen ved PL-tilværelsen når det blir aktuelt senere i år. 

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 27528
18.04.12 21:36

Nå spørs det hvor "amok" Zingarevitch kommer til å gå.  Og hvor mye av egne penger han faktisk spytter inn, slik at ikke Reading etterhvert lider samme skjebne som Pompey...

RFriday
RFridayInnlegg: 3529
18.04.12 22:01

Ja, huff.. Slik har dessverre den moderne fotballen blitt, noe som er hovedgrunnen til at jeg har vendt Premier League ryggen og har såpass blandede følelser rundt opprykket, som jeg selvsagt gleder meg over - misforstå meg rett.
Hva russeren gjelder, er jeg noe avventende. Og jeg må innrømmer at jeg stiller store spørsmålstegn ved hvilke interesser en utlending måtte ha ved å ta over en engelsk fotballklubb. Vi har jo sett flere skrekkeksempler på dette...ta en prat med eksempelvis Blackburn fansen. Jeg skulle gjerne sett et forbud som hindret utenlandske businessmenn i å eie engelske klubber, men det er nok dessverre totalt urealistisk.

TimoBlomqvist
TimoBlomqvistInnlegg: 49
15.12.16 23:12

Coventry City til Fjerdedivisjon ? 

Det gamle mønsterbruket til Reidar Martinsen (engelsk fotball 75-76) ligger tynt an. Helt nytt i så fall, og vil nok føles rart for alle med grått hår på skuldrene.

(Innlegget ble redigert 15.12.16 23:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg