Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brighton - Seagulls,Seagulls,Seagulls! Måkene!

NYTT TEMA
Dalglish73
Dalglish73Innlegg: 10708
31.08.11 09:54

Jeg liker Brighton,som by siden jeg elsker kyst-byer og liker også måker faktisk:) Måkeskrik er godt å høre på - da vet jeg at jeg er nær kysten og sjøen. Herlig!Jeg elsker måker!(motstykke til Jeg hater måker av Odd Børretzen).

Jeg var i Brighton i mars i år og liker den byen godt. Og liker å følge dem i Championship. Noen andre som liker Brighton?

Brighton møter jo mitt favorittlag Liverpool i ligacupen - det blir spesielt for min del.

Nostalgiske minner så husker jeg godt at de spilte 2-2 mot Man U i første Fa-cupfinale i 1985(eller var det 84?). Og så tapte de så det ljomet i omkampen. Michael Robinson,som senere gikk til Liverpool er en av de spillerene jeg likte best på den tiden. Det var også andre som jeg ikke kommer på - noen andre som vil nevne diverse legender?

Denne tråden kan bli fin å følge med på i årene som kommer. Og jeg er spent på hva Gus Poyet sine gutter kan gjøre i Championship. Tar de en Sandnes ULF? :)

Dalglish73
31.08.11 10:05

Brighton & Hove Albion heter laget for å være pirkete. Her er hjemmeside

sungod
sungodInnlegg: 6854
31.08.11 10:57
Dalglish73: Jeg var i Brighton i mars i år og liker den byen godt. Og liker å følge dem i Championship. Noen andre som liker Brighton?

Veldig ubritisk by synes jeg. Jeg var der i mai med jobb og vel, måkeskrik, sjø gjør underverker, men når til og med damene på byen så bra ut ble jeg nesten sjokkert. 

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
31.08.11 11:47
Dalglish73: Noen andre som liker Brighton?

Nei ;)

PatGitano
PatGitanoInnlegg: 779
31.08.11 12:33

Tidligere Valencia-kantspilleren som var regnet som en av verdens beste vinger for noen år siden (6-7) har skrevet kontrakt for Brighton.

Nemlig Vicente! Spent på om denne tidligere helten min som hele tiden er skadeskutt klarer å tilføre noe i denne klubben! Så dette vil jeg følge med på.

Dalglish73
31.08.11 13:14

Det er kjempenyheter ang Vicente!Ville hatt han til Liverpool for endel år tilbake:)

Dalglish73
31.08.11 13:21

Ifølge SkySportsnews er det bare spekulasjoner dog fra spansk presse om at Vicente drar til Brighton.

Dalglish73
31.08.11 14:08

Speculation: 

Skysports.com understands Brighton have pulled off a major coup by signing former Valencia winger Vicente.

------

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
31.08.11 15:13

Nå falt jeg nesten av sofaen.......kan da ikke være sant?

Dalglish73
31.08.11 15:16

Ang Vicente?Det er foreløpig spekulasjoner - så en må ta det med klype salt - men Brighton leder jo Championship og har Gus Poyez som manager - så alt kan skje.

StevenPatrick
StevenPatrickInnlegg: 26962
31.08.11 16:17
tommy_cowan: Nå falt jeg nesten av sofaen.......kan da ikke være sant?

Vel, nå har man jo bevist at man ikke frykter pengebruken i år, så hvem vet?
Samtidig har de sagt at de skal ha inn minimum et par spillere til, men at tiden for de store overgangssummene er forbi i dette vinduet.

"Gus Poyet remains confident of landing the striker he craves before tomorrow’s transfer deadline.

The Albion boss was hoping to secure the services of his main target yesterday but a deal could not be finalised.

Negotiations will continue with the player today while Poyet has hinted he is also in the market for a “special” player to add the final piece to his squad"

Samtidig kan jo slike uttalelser fra Gus tyde på at noe er i gjære...

StevenPatrick
31.08.11 17:27

Fra Argus:

Albion are poised to pull off a major coup on transfer deadline day with the "impact" signing of former Valencia and Spanish international star Vicente Rodrigues.

The 30-year-old left winger is on the brink of teaming up with the table-topping Seagulls on a free transfer, subject to passing a medical.

Albion expect to complete the deal today, although it does not have to be done before tonight's 11pm transfer window deadline since Vicente is a free agent.

http://www.theargus.co.uk/sport/albion/9225193.Albion_line_up_Spanish_star/

StevenPatrick
31.08.11 23:38

Nå er det bekreftet at Vicente ikke blir klar i dag, men at man fortsatt jobber for å få ham til Amex.
Medical er visstnok gjennomført, så da snakker vi nok om lønnsforhandlinger.

Dalglish73
31.08.11 23:47

okey - det er jo litt av et kupp å få inn han uansett hans skadehistorikk!

StevenPatrick
02.09.11 22:10

Og da er Vicente offisielt en måke.
Sa nei til hardtsatsende Leicester, til Celtic, til Torino og diverse Midtøstenklubber for å være med på eventyret i Englands flotteste by.

Dalglish73
02.09.11 23:17

Wow. For et kupp:) Jeg tror på opprykk!

Suarez16
Suarez16Innlegg: 2799
02.09.11 23:39

Liker Brighton ja, det har klart seg bra så langt i championship.

StevenPatrick
03.09.11 00:03
Dalglish73: Jeg tror på opprykk!

Jeg håper på opprykk, men sier meg storfornøyd med en plass blant de 6.
Alt annet enn nedrykk er akseptabelt.

Men siden vi har en formann som er en mer enn gjennomsnitts god pokerspiller, så blir jeg overrasket over veldig få ting i disse dager.

StevenPatrick
04.09.11 00:26

Litt morsom historie...

http://www.theargus.co.uk/sport/albion/9231283.Vicente_deal_was_done_after_airport_dash/

Gus for President!

jnessa
jnessaInnlegg: 75
04.09.11 00:40

Har selv begynt å følge Brighton tettere den siste tiden. Først og fremst var det Gustavo Poyet som manager som trakk meg mot klubben, med Tarrico som assistent manager. Er i utgangspunktet Tottenhamfan, og begge disse har fortid der. Samtidig har de Torbjørn Adgestein på laget, som er fra samme region som meg. 

Aldri vært i Brighton, men virker som et flott sted. The Seagulls synes jeg også er et flott kallenavn. Flere årsaker altså til at jeg har begynt å følge denne klubben tettere. Er i hvertfall sikker at jeg skal på kamp å sjekke ut den nye stadionen i fremtiden! Håper virkelig på opprykk i år, etter den fantastiske starten. Vicente er jo en utrolig sterk signering, forutsat at han er i fysisk form. Ankergren, Mackail-Smith, Noone osv, mange bra spillere der.

Må legge til en ting angående historien over (at Vicente ble signert på flyplassen). Dette ble postet på nortstandchat.com (Brighton sitt forum) før det ble "kjent" at han signerte på flyplassen:

"right, just got back from work. this is my 2nd Nsc post. My 1st was on here earlier about the best day at work ever! I've been a fan since I can remember, my Dad used to take me to the Goldstone as a kid, done the Withdean, loving Amex life etc etc. So for this to happen to an Albion fan is amazing.I work at Lgw (gatwick airport).The time was around 1.30pm. I was securing the sky when I spot a non football supervisor running towards me. He says " you know football don`t you?" "yep " I reply, how can I help? he tells me he`s got a contract handed to him outside central search by some football club and he`s got to run it to the gate to get it signed before the player gets on the plane. "who is it I ask?" "eeeerrrrr?? someone called Vincente" says this non football supervisor. At this point I don't quite remember what I said? something like go go go go fekin go!!! I find myself sprinting off with the supervisor up and over the link bridge towards gate 102 to the easyjet Valencia flight. As we get to the bottom of the link bridge escalator my supervisor says "do you know what he looks like?" "damn right I do!!" and I see his agent to pacing up and down on his mobile with the legend Vicente sitting waiting for his contract to arrive at the gate. I introduced myself in the little Spanish I know( just enough to tell him what we had and what was going on) I then had to explain he had to sign on each line marked with an X. As I'm watching this immense player signing the contract for the Albion, the agent says to me " where is the payment section?" I point it out for him (sadly, I didn't see how much he will earn) "thanks" says the agent "no probs" I say. then I ask for a picture with the legend Vicente, he poses with me, and off and away we sprint to handover the signed contract back to the suits outside central search. What an incredible day! Without doubt one of the greatest moments of my life!! that's how it went down at lgw today. picture to follow."

Han fulgte opp med et bilde også. http://www.northstandchat.com/showthread.php?212746-Seagullinho-signs-Vicente!

Fantastisk historie!

(Innlegget ble redigert 04.09.11 00:41)

StevenPatrick
04.09.11 00:54
jnessa: Har selv begynt å følge Brighton tettere den siste tiden

Vel, personlig har jeg fulgt dem siden tidlig 70-tall.
Min første kamp var mot Bristol City på Goldstone i 72/73-sesongen.
Jeg var ni år:-) Kampen endte 1-1, men jeg aner ikke navnene på målscorerne.
Brighton er en fantastisk klubb for de som tåler berg og dalbanetilværelsen. Leeds blir smågutter i denne sammenheng. To sesonger på rad var vi nr. 91 i ligasystemet. Men aldri røk vi ut.
Cupfinalen(den første) mot United, samt den tippekampsendte seieren mot Forest er store høydepunkter for meg.
Og hvem vet? Kanskje klarer Gus å sette Alan Mullery, Mike Bailey og Jimmy Melia i skyggen?

jnessa
jnessaInnlegg: 75
04.09.11 01:05

Ettersom jeg var langt fra født da så har nok ikke jeg fulgt dem så lenge nei.. Hyggelig å se at de gjør det så bra for tiden. :)

StevenPatrick
10.09.11 17:44

Ashley Barnes avgjør forhåpentligvis en jevn batalje på Ashton Gate med denne fulltrefferen.

Dalglish73
10.09.11 17:56

Noe å glede seg over etter at erke-britiske Stoke tok Liverpools skalp i dag.

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
14.09.11 18:42

Liverpool møter Brighton, lederlaget i Championship, i 3. runde av Carling Cup onsdag 21. september klokken 20.45. Canal+ opplyser på sin nettside at de viser oppgjøret fra American Express Community Stadium direkte, med sendestart klokken 20.40.

Samme dag står det også La Liga, Serie A og Allsvenskan på programmet, og derfor har Canal+ valgt å legge Brighton-Liverpool på den vanligvis fotballfire kanalen Canal+ Sport 2.

---Liverpool.no

Dalglish73
17.09.11 14:58

Er det ingen norske nett-sider(viaplay?) eller noe som viser Championship-kamper?Noen utenlandske streams til f.eks Leicester-Brighton i dag?

StevenPatrick
17.09.11 17:48
Dalglish73: Noen utenlandske streams til f.eks Leicester-Brighton i dag?

Forhåpentligvis er denne kampen ikke vist noen plasser, for det virker som om Leicesters ledelse er mer enn fortjent.
Og bare for å gjøre dagen helsvart, så presterer Marcos Painter å pådra seg et rødt kort for hands...

Dalglish73
17.09.11 17:53

første tap for sesongen.

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
20.09.11 11:54

I morgen gjester Liverpool Amex Stadium, dette bør bli borteseier men cup er cup.

Dalglish73
20.09.11 18:06

Cup er Cup ja. Brighton blir ikke noe walk-over. Uansett et veldig revansjesugent og sultent Liverpool-lag i morra,som vil vise at de mener alvor i ligacupen.(ikke så stort som Milk-cupen da Liverpool og de beste lagene herjet i den cupen med titler på 80-tallet:))

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg