Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Non league kabalen før 2012/13

NYTT TEMA
RFriday
RFridayInnlegg: 3560
24.04.12 14:35

Nå vet vi jo ikke riktig hvilke lag som vil spille på hvilket nivå ennå, men jeg tenkte det likevel kunne være interessant å se litt på hvordan nivåene ned til og med step 4 kan bli seende ut. Noen opp- og nedrykkere er jo klare, så den hovedsakelige konturen kan vi jo allerede se. Interessant nok fant jeg en forumstråd som har drevet litt tankelek rundt dette, og en person har laget denne fremstillingen av hvordan han ser det for seg. Her er det imidlertid tatt utgangspunkt i opp- og nedrykk slik tabellsituasjonen er i øyeblikket, og han har for enkelhets skyld gått ut fra at laget på 2. plass vinner playoff - og han oppdaterer den ved jevne mellomrom.

Man ser her at han også tar til orde for flere bytter mellom bl.a NPL, Isthmian og Southern League. Modano's Cambridge City er en av de som foreslått flyttet ser vi.. Halesowen er et annet lag, som selv har bedt om å få bytte. En annen som eventuelt vil kunne gi litt hodebry er Kings Lynn, som synes litt problematisk å plassere. Noen stiller allerede spørsmålet om de eventuelt kan bli første lag til å spille i alle de tre ligaene på step 3/4. Men det spørs vel om Isthmian vil gå såpass langt utenfor sitt Greater London / Essex område. Selv om de allerede jo har gjort det med lag som Lowestoft og Bury, men disse ligger jo mye lenger sør og langt nærmere.

Likevel ser det ut til å være enighet om at så mange og store omveltninger som den vedkommende foreslår er temmelig urealistisk at FA vil gjøre. Derfor har han laget et utkast til, som er moderert til et noe mer realistisk forslag.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26327
24.04.12 17:34

Veldig, VELDIG interessant, RobF. 

For å ta det mest opplagte for min egen del først: Hvem ser vel ikke ironien i at Cambridge kan komme til å endelig få oppfylt sitt flerårige ønske om å havne i Ishtmian League, når man antakelig må reposisjonere seg til Newmarket? Det skal enda være litt i det blå hvorvidt man får lov til av det eiendomsselskapet som innehar rettighetene til Milton Road-tomta å ta en sesong til der, men sannsynligheten er nok større for at man blir leietaker hos Newmarket Town enn at man blir værende. Dessverre. Selv ikke en eventuell flytt over til Isthmian vil være noe dugelig plaster på såret. 

Det er også lett å forstå Rushall Olympics ønske om deltakelse i Southern League. Og ikke minst at Halesowen Town ønsker seg til Northern Premier League Div I South, framfor å fortsette med lange reiser til sydvestlandet i Southern League Div I South & West. Akkurat det siste slipper divisjonskollega og lokalrival Stourport Swifts, siden de tabellmessig for lengst er klar for Step 5-spill fra og med høsten av. 

Men at én eller flere klubber skal ha noen mulighet til å ha deltatt i samtlige tre Step 3-ligaer over sommeren? Det har jeg vondt for å se skje. Å tøye Isthmian helt opp til nord i Norfolk låter lite sannsynlig. Da vil det være mer hensiktsmessig å putte King's Lynn Town (om de går opp, da!) i NPL I South, siden Southern Div I Central jo er å finne lenger syd og vest. 

RFriday
24.04.12 18:12
mikemodano: Hvem ser vel ikke ironien i at Cambridge kan komme til å endelig få oppfylt sitt flerårige ønske om å havne i Ishtmian League, når man antakelig må reposisjonere seg til Newmarket?

Ja, det er selvsagt flyttingen til Newmarket som gjør dette aktuelt igjen. Jeg må si jeg synes en slik flytting er veldig synd, og det kan fort få konsekvenser for klubben på sikt...med færre tilskuere etc.

For Kings Lynn sin del (om de skulle rykke opp) er jeg enig med deg Modano at det vil bli litt ekstremt å strekke Isthmian League såpass langt nord. NPL 1 South er nok beste løsning eventuelt.

RFriday
31.05.12 14:29

Da har jeg endelig kommet meg etter en helg med selveste England på besøk, og kan meddele (siden ingen tilsynelatende har gjort det så langt) at man allerede for en snau uke siden offentliggjorde sitt forslag for step 3/4 kabalen - altså Northern Premier League, Isthmian League og Southern League.

Vi ser altså at Fleet Town, Harrogate Railway Athletic, Ware og Cammell Laird blir benådet etter at noen klubber har trukket seg. Vi husker at Andover og Croydon tidlig i sesongen la inn årene, og Bedfont Town har nå trukket seg fra Southern League. Slike ting får ringvirkninger. Det samme gjør det at Kettering Town går direkte fra Conference National til Southern League Premier.

En annen slik sak er Darlington, som ser ut til å måtte ta turen helt ned i Northern League - altså step 5 eller step 6! Den gamle Football League klubben skal banedele med Bishop Auckland, og deres lokaloppgjør kan altså neste sesong bli oppgjøret mot Darlington Railway Athletic.

(Innlegget ble redigert 31.05.12 14:29)

RFriday
31.05.12 14:37

Av nykommerne fra step 5 ser vi at de er plassert som følger:
Guildford City (Southern League 1 Central)
Wroxham (Isthmian 1 North)
Witham Town (Isthmian 1 North)
Shortwood United (Southern 1 South & West)
Herne Bay (Isthmian 1 South)
Gresley (NPL 1 South)
Ramsbottom United (NPL 1 North)
Royston Town (Southern 1 Central)
Three Bridges (Isthmian 1 South)
Kings Lynn Town (NPL 1 South)
Winchester City (Southern 1 South & West)
Merthyr Town (Southern 1 South & West)

valotunk
valotunkInnlegg: 6487
01.06.12 09:39
RFriday: En annen slik sak er Darlington, som ser ut til å måtte ta turen helt ned i Northern League

Jøss, har det virkelig gått så bratt nedover med Darlington?! Veldig trist.

Og Kettering går altså to trinn ned?.

Såvidt jeg kan se betyr dette at Maidenhead beholder plassen i BSS og Hinckley beholder plassen i BSN?

osloblade
oslobladeInnlegg: 3886
01.06.12 11:29

NPL 1 South. RFriday og herr Modano, dere har vel besøkt noen baner i denne divisjonen!? Har dere noen anbefalinger for trivelige baner som gjør seg for en King's Lynn-kamp eller to neste sesong?

RFriday
01.06.12 13:14
valotunk: Såvidt jeg kan se betyr dette at Maidenhead beholder plassen i BSS og Hinckley beholder plassen i BSN?

Det burde jeg selvsagt ha nevnt. Men ja, det er helt korrekt.

Og denne Darlington saken er bare veldig veldig trist. FA har jo også nå innført nye regler hva gjelder slike saker.

valotunk
valotunkInnlegg: 6487
01.06.12 13:45
RFriday: Og denne Darlington saken er bare veldig veldig trist. FA har jo også nå innført nye regler hva gjelder slike saker.

Det er jeg helt enig med deg i. For en som begynte å følge engelsk fotball tett for snart 40 år siden så har jo Darlington alltid vært en klubb som har vært der.

Veldig trist, og jeg synes de nye reglene er hardhendte. Men FA har jo aldri vært kjent for å tenke på de klubbene virkelig lever av og for, fansen. Det er jo fansen, som ikke har gjort noe galt, som blir hardest straffet her.

RFriday
01.06.12 16:08
osloblade: NPL 1 South. RFriday og herr Modano, dere har vel besøkt noen baner i denne divisjonen!? Har dere noen anbefalinger for trivelige baner som gjør seg for en King's Lynn-kamp eller to neste sesong?

Av de som er foreslått i NPL 1 South er - etter New Mills flytting til NPL 1 North - faktisk Sheffield FCs Coach & Horses Ground den eneste jeg har besøkt. Men det var til gjengjeld et trivelig bekjentskap.

Du kan jo ta en kikk på noen bilder fra de forskjellige banene:
Belper Town (også her)
Brigg Town (og her)
Carlton Town (og her)
Chasetown (og her)
Coalville Town
Gresley
Halesowen Town (og her)
Hucknall Town
Kidsgrove Athletic (og her)
Kings Lynn Town
Leek Town (og her)
Lincoln United
Loughborough Dynamo
Market Drayton Town
Mickleover Sports

Newcastle Town (og her)
Rainworth Miners Welfare
Romulus
Sheffield (også her og her)
Stamford (også her)
Sutton Coldfield Town (og her)

For Northwich Victoria sin del er det vel i øyeblikket ikke sikkert hvor de skal spille sine hjemmekamper, men de har visst forespurt NPL om muligheten for å spille på Flixton FCs Valley Road.

Må innrømme at jeg syntes Belper Town ser litt spennende ut. Men kanskje du skal besøke velodrom-banen til Newcastle Town? ;)

RFriday
01.06.12 16:15
valotunk: Veldig trist, og jeg synes de nye reglene er hardhendte. Men FA har jo aldri vært kjent for å tenke på de klubbene virkelig lever av og for, fansen. Det er jo fansen, som ikke har gjort noe galt, som blir hardest straffet her

Jo, jeg kan forsåvidt være enig med deg. Men på den annen side begynner de nok som mange andre supportere å se seg lei på at andre lag bruker penger over evne, for deretter å slå seg konkurs og starte opp under nytt navn og med blanke ark et par nivåer lenger ned som om ingenting var skjedd.
Dette gjelder ikke alle klubbene som har gått under de siste årene, men det er en kjensgjerning at flere vil kunne kjenne seg igjen. I Darlingtons tilfelle er det jo dessverre ettervirkningene etter George Reynolds galskap som er mye av årsaken. Kun ett av etterhvert mange eksempler på hvordan en eier kan kjøre klubben i grøfta. Men for meg er alt dette ringvirkninger av pengejaget i den moderne fotballen, og jeg er redd vi bare har sett begynnelsen..

RFriday
03.06.12 18:52
valotunk: Darlington

Nå er det altså klart at de skal dele Bishop Aucklands nye hjemmebane Heritage Park, som kan ses her.

(Innlegget ble redigert 03.06.12 18:52)

osloblade
oslobladeInnlegg: 3886
03.06.12 22:18
RFriday: de forskjellige banene

Takk for utfyllende svar!

Det er jo mye som ser spennende ut her. Velodrom-bane, den var jeg ikke klar over. Coach & Horses Ground frister så absolutt. Ikke bare spiller verdens eldste klubb der, men de serverer leskende brygg fra det fantastiske lokalbryggeriet Thornbridge i puben. En pint med Jaipur er nesten alene verdt turen dit!

RFriday
03.06.12 22:34
osloblade: Takk for utfyllende svar!
Det er jo mye som ser spennende ut her. Velodrom-bane, den var jeg ikke klar over

Bare hyggelig vet du :)
Ja, ikke vanskelig å si seg enig der. Får helt reisefeber! Haha, velodrom-banen til Newcastle Town hadde du ikke fått med deg nei?
Har ikke vært der selv, men det er mye rart rundtom.

Som en digresjon kan jeg fortelle at Barrow en periode på 70-tallet (var det vel) faktisk anla speedway-bane(!!!) på sin Holker Street Stadium. Det var til de grader upopulært blant både fans og ikke minst motstander-lag som klagde over matta, at den forsvant etter få sesonger. Det var dagens lille anekdote..

Coach & Horses er absolutt verdt et besøk ja, ikke minst takket være denne puben som gjør mye for inntrykket. Under 10 minutters tog fra Sheffield til Dronfield, men spaserturen fra stasjonen til Coach & Horses var jo som å vandre i Emmerdale. Manglet bare saueflokkene på andre siden av steingjerdene :)

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26327
23.01.13 05:54

Kan hende finnes mer egnede tråder å påpeke det følgende, men jeg fant ingen konkret tilskuertalldedisert tråd under mitt grovsøk. Jeg slumpet over en oversikt som forteller om tilskuersifre i Non-League, uavhengig av nivåtilhørighet.

Soleklart i tet er den nonligaklubben mange mener er for stor for spill utenfor Football League: Luton snitter hele 6106 for sine matcher, hvilket ville gitt dem en niendeplass på en tilsvarende tabell for League One; tallet er helt identisk med AFC Bournemouths tilsvarende. Likevel er det ikke Luton som kan skilte med årets høyeste nonligaenkelttall: det var det Grimsby som hadde i 1.januarderbyet mot Lincoln, med 7405. Dernest følger Conference Premier-klubber ned til og med femteplass, før vi finner første Step 2-klubb, som er Chester. Med deres tall på snaut 2,5k ville de havnet på 19.plass på en liknende tabell for League Two. 

Step 1: 1. Luton, Conf Prem, 6106
Step 2: 6. Chester, Conf North, 2419 
Step 3: 13. FC United of Manchester, Northern Premier Prem, 1737
Step 4: 14. Maidstone United, Isthmian I South, 1660
Step 5: 18. Darlington 1883, Northern Div I, 1314
Step 6: 47. AFC Rushden & Diamonds, United Counties I, 567

-----

walisisk Premier League: 35. Bangor City, 657 

Det nystiftede Darlington, langt nede i Step 5, er altså den nonligaklubben som drar det 18. høyeste gjennomsnittstallet landet sett under ett. Verdt er det også å merke seg at en klubb som FC United nede på Step 3 allerede i dag trekker flere i snitt enn FL-klubben Accrington, mens Maidstone nede fra fjerde nonliganivå mangler fire pr kamp for å nå fram til Accringtons 1664. 24 klubber trekker 1000 eller mer i snitt, og seks av disse hører hjemme utenfor Conference Premier. Det tallet som like fullt overrasket meg mest, var Guernsey fra Combined Counties Premier (Step 5): 1055 løser i snitt billett pr hjemmekamp klubben fra kanaløya spiller. Vanvittig! Spesielt når man tenker på at de fleste klubber i samme divisjon spiller for tosifrede antall til vanlig. Det samlede snittet for Combined Counties Premier er 93. Det tør jeg gjette på er uten Guernseys tall, som er så avvikende fra divisjonstrenden at de ville utgjort en sterkt signifikant forskjell. 

Sjekk sjæl. Jeg ser ingen datostempling på denne oversikten, men antar den er temmelig oppdatert. 

(Innlegget ble redigert 23.01.13 06:03)

RFriday
23.01.13 15:57
mikemodano: Det tallet som like fullt overrasket meg mest, var Guernsey fra Combined Counties Premier (Step 5): 1055 løser i snitt billett pr hjemmekamp klubben fra kanaløya spiller. Vanvittig! Spesielt når man tenker på at de fleste klubber i samme divisjon spiller for tosifrede antall til vanlig.

Ja, det er er slett ingen hemmelighet at Guernsey har hatt et voldsomt publikumstekke på dette nivået. Av ligakamper i ligaen er det vel kun kampene mot Egham Town og Windsor som ikke hadde et firesifret antall publikum, men henholdsvis 954 og 930 var man heller ikke så langt unna. Ellers har de ligget jevnt over 1000, og opp til sesongbeste så langt på 1178. Og de er jo så avgjort med i toppen av Combined Counties eague. Men med TI av elleve kamper avlyst siden 9. desember, er det kanskje på tide at de igjen får spilt en kamp :)

Isthmian League forteller forresten om en økning i tilskuertall for fjerde sesong på rad. Forhåpentligvis er dette representativt for non league fotballen generelt.

RFriday
14.05.15 20:33

I stedet for å starte en ny tråd, blåser jeg liv i denne gamle når jeg forteller at FA nå har offentliggjort sin foreløpige forslag til hvordan de øverste fire nivåene i non-league pyramiden vil se ut kommende sesong - 2015/16. Dette er ikke såvidt jeg forstår ingen endelig fasit, men det kan fort komme til å bli akkurat slik, og det vil uansett ikke være langt fra sannheten

Det var ikke så lett å linke direkte til dokumentet, men de som mot formodning måtte være interessert kan finne det på denne siden.

Vi merker oss først og fremst at Oxford City blir flyttet fra Conference North til Conference South, at Kings Lynn Town på step 3 ser ut til å bli flyttet fra NPL Premier til Southern Premier, og at Daventry Town og Rugby Town på step 4 blir flyttet fra Southern 1 Central til NPL 1 South, slik jeg såvidt var inne på mulighetene for i en annen tråd. Om vi nevner at Chatham Town blir flyttet tilbake fra Isthmian 1 North til den mer riktige Isthmian 1 South skal vi ha fått med oss alle som har blitt flyttet sidelengs.

Ellers kan det, siden de to nye føniksklubbenes skjebne har vært gjenstand for stor nysgjerrighet, nevnes at både Hereford FC og Salisbury FC får plass direkte på step 5 - i henholdsvis Midland League Premier Division og Wessex League Premier Division. Mon tro hva klubber som har kjempet hardt men forgjeves om opprykk fra step 6 til step 5 synes om dette. Men det får uansett bli en annen sak..

RFriday
15.05.15 15:02

E ting jeg glemte i farten, men som det virkelig er verdt å få med seg, er det som begynner å minne om en såpeopera i Sholing. De som følger med vil huske Sholing for to år siden ba om å bli degradert fra Southern League Division One South & West til Wessex League. Dette begrunnet de blant annet med at de ville bruke en sesong på å utbedre sin hjemmebane, VT Sports Ground. Det hevdet de fortsatt var tilfelle da jeg besøkte de i august 2013, men kilder hevder at lite eller ingenting har blitt gjort. I stedet har "onde tunger" spekulert i at deres egentlige intensjon var å få en mulighet til å fylle opp premieskapet. Det er kanskje tvilsomt om dette var den egentlige grunnen, men de vant da ihvert fall både FA Vase og Wessex League Premier Division den påfølgende sesongen, før de returnerte til Southern League Division One South & West.
Nå tyder ting på at de vil ta turen ned i Wessex League igjen!! Denne gang skal det imidlertid være en beslutning tatt av FAs folk som mener at VT Sports Ground ikke oppfyller kravene for spill på step 4. Sholing opplyser på sin hjemmeside at de fikk vite dette i går (torsdag), og at de tar det til etterretning mens de vurderer hva de vil gjøre med saken.
Om Sholing blir flyttet ned, slik det tyder på, vil det bety at Bashley blir benådet, til tross for at de havnet helt sist i Southern 1 Suuth & West etter kun en eneste seier hele sesongen. FA har jo tidligere sagt at det er uaktuelt å benåde klubber som havner helt sist, men det er tydeligvis ingen regel uten unntak.

RFriday
04.06.15 22:15

Tydeligvis ingen sommer uten drama og surr, og så også denne sommeren. Nå viser det seg nemlig at FAs ligakomite på en eller annen måte har kommet til den konklusjon at Clevedon Towns flomlys ikke lenger tilfredsstiller kravene for spill på dette nivået, og at klubben derfor vil bli degradert. Man skulle tro at de dermed vil bli degradert til Western League, men dette er ikke bekreftet, og når det gjelder flomlys så er det såvidt jeg har funnet ut av ikke store forskjellen på kravene på step 3/4 og step 5/6...så da er spørsmålet om de eventuelt blir flyttet enda lenger ned!?

Dette utløser selvsagt også en voldsom domino-effekt; spesielt ettersom Clevedon Towns degradering utløser en benådning på tvers av step 4-ligaene. Den går til Redbridge, som dermed likevel får beholde plassen i Isthmian 1 North (mens Essex Senior League må spille 2015/16-sesongen med 21 klubber). Og her starter "moroa": For å gjøre plass til Redbridge, må noen flyttes over til Southern 1 Central, og da må noen herfra videre til Southern 1 South & West, og nå er det rene parodien. For å oppsummere raskt endringene i ligaoppsettet på step 4:

* Redbridge benådes og beholder plassen i Isthmian 1 North

* Ware flyttes fra Isthmian 1 North til Southern 1 Central

* Fleet Town og Petersfield Town flyttes fra Southern 1 South & West til Southern 1 Central

* Burnham, Flackwell Heath og Marlow flyttes fra Southern 1 Central til Southern 1 South & West.

Snakker om kaos! Og som en Ware-representant sa: Selv om de i utgangspunktet ikke har noe imot å bli flyttet, da de vel faktisk får kortere reisevei totalt og vil spille i en liga/divisjon som gjerne har noe høyere tilskuertall, så har flere spillere allerede gitt beskjed om at bytte av liga gjør at de ikke kan være med lenger. Og det er andre klubber som er langt verre stilt enn Ware.
Marlow er allerede i harnisk, og uttaller at "endelig har de blitt plassert i en liga med nokså lokale kamper, og så skal de plutselig sendes ned til Devon". Det er en utfordring for de involverte klubbene, da spillerne på dette nivået har jobber som de må ta hensyn til, og dermed ikke kan dra land og strand rundt når som helst. Og med de nye reglene som neste år skal "forbedre" situasjonen i non-league ved hjelp av strengere regler for økonomi, forventer jeg i stedet et skred av klubber som ikke vil oppfylle de skjerpede kravene og må frivillig eller med tvang degraderes.

RFriday
09.06.15 00:25
RFriday: Marlow er allerede i harnisk

Så også med Flackwell Heath, som faktisk "truer" med å revurdere beslutningen om å ta steget opp fra step 5 (Hellenic League Premier) dersom de blir plassert i Southern League Division One South & West, slik det nå ser ut til.

Men det jeg hovedsakelig dukket opp for å nevne, er en sak fra step 6, i Northern Counties East League Division One. Der har nemlig Louth Town overraskende valgt å takke for seg i NCEL, og denne beslutningen har blitt akseptert av ligaen, som dermed vil benåde Grimsby Borough (som ellers gjorde seg klar for spill på step 7 - sannsynligvis i Central Midlands League.

Louth Towns beslutning kom bardus på undertegnene, som ikke så noen tegn som skulle tyde på problemer da jeg besøkte deres Park Avenue i begynnelsen av 2014/15-sesongen. Inntil det foreligger en nærmere redegjørelse, kan man jo foreløpig bare spekulere i hva bakgrunnen for en slik avgjørelse kan være. Noen har ymtet frempå at man kanskje ønsker å redusere reiseutgifter med spill i en mer lokal liga. Det kan jo i og for seg stemme, men vil eksempelvis Lincolnshire League (der Louth Towns reservelag har spilt) by på SÅ mye mindre reising. Litt selvsagt, men jeg er foreløpig usikker på om dette er den fulle og hele grunnen.
En annen teori er selvsagt at dette kan ha med stadion-situasjonen å gjøre, og Louth Town har jo vært forberedt på å flytte ut en stund, og under mitt besøk fikk jeg bekreftet at de håpet på spill på nytt stadion fra og med sommeren 2016, uten at de på det tidspunktet hadde fått byggetillatelsen ennå. Kan det være noe her som gjør at klubben nå føler seg tvunget til å trappe ned fordi de muligens blir presset og eventuelt blir stående uten akseptabel hjemmebane?? Det blir jo igjen kun spekulasjon, men dette er jo ikke mindre merkelig når man registrerte at klubben for kort tid siden jublende kunne meddele at de med 6. plass i årets NCEL Division One hadde kvalifisert seg for kommende sesongs FA Cup! Og når noen også hadde ymtet frempå at playoff kan være en oppnåelig målsetning for klubben neste sesong (dersom NCEL vedtar dette forslaget om en tredje opprykksplass via playoff fra sin Division One til Premier Division), så er dette noe mystisk. Vi får bare vente å se hva som kommer for dagen etter hvert..

RFriday
18.06.15 16:23
RFriday: Flackwell Heath, som faktisk "truer" med å revurdere beslutningen om å ta steget opp fra step 5

Det var ikke bare tomme trusler, for på et ekstraordinært møte har Flackwell Heath besluttet å takke nei til opprykket og heller bli værende i Hellenic League. Dette skjer altså som en følge av de ovennevnte endringer i kjølevannet av Clevedon Towns degradering. Flackwell Heath var av den oppfatning at de ville bli plassert i Southern League Division One Central, og det ble de da også opprinnelig, men når de ble flyttet over til Southern League Division One South & West betød det over en dobling av reiseveien ved bortekamper (fra rundt 1400 miles til over 3000 miles). Dette følte ikke klubben at de kunne leve med, og da denne beslutningen kommer før årsmøtene til både Southern League og Hellenic League, skal det ikke være noe problem å få bli værende i Hellenic League.

Dette kunne vært håndtert bedre av FAs ligakomite, som jeg føler har vært ute etter å "eksperimentere" vel mye her. Jeg spør meg ikke minst om det ikke hadde vært enklere og mer naturlig at en klubb som eksempelvis Petersfield Town ble plassert i South & West (noe de også ble opprinnelig).

Spørsmålet er nå hvem som vil få Flackwell Heaths plass i Southern League Division One South & West, og man skulle jo i utgangspunktet tro at Reading-klubben Highmoor Ibis ble tilbudt denne som forrige sesongs toer i Hellenic League. Det virker å være bred enighet om at det er det eneste riktige dersom systemet fungerer slik det er ment, og dermed kan det ble step 4-fotball på den nitriste friidrettsarenaen Palmer Park (med BÅDE løpebaner og sykkelvelodrom mellom publikum og banen). Highmoor Ibis har uttalt at de vil være svært interessert i dette, og ikke har noen ting imot å bli plassert i South & West, men at de foreløpig ikke har hørt fra FA angående et slikt tilbud. Dersom man i stedet skulle velge å benåde en nedrykker fra step 4, så er Redhill neste i køen, men det vil for meg være utrolig merkelig om man velger en slik løsning.

Fra Hellenic League kan det ellers berettes at Holyport har valgt å ta steget ned fra denne ligaens Premier Division til Division One East. De blir erstattet av Lydney Town, som tar steget opp fra Division One West.

Enda mer dramatisk er det i North West Counties League, der man de siste dagene har fått ytterligere to oppsigelser til en liga som allerede sliter med rekrutteringen fra sine feederligaer. Både Wigan Robin Park og Oldham Borough har nemlig valgt å trekke seg fra NWCL. Wigan Robin Park har spilt i ligaen siden de i 2008 kom opp som vinnere av Manchester League, mens Oldham Borough har vært med helt siden NWCL ble stiftet i 1982 (først som Oldham Dew, deretter Oldham Town, Oldham Boro, og nå altså Oldham Borough).
Samtidig avslo jo FA beslutningen om å gi Whitchurch Alport plass i NWCL, og klubbens anke vil etter sigende behandles 26. juni. Saken er den at Mercian League med støtte fra Shropshire FA var svært lite lystne på å miste en klubb til NWCL, og dette var sterkt medvirkende til at FA satt foten ned. Mange mener at FA (i lys av en sak fra Kent som skapte en viss presedens) er nødt til å snu i denne saken, men nå er vel ikke de forskjellige fotballforbund mest kjent for å nødvendigvis lytte til folkeopinionen. 

Avslutningsvis kan jeg også bekrefte min mistanke om at Louth Towns beslutning om å si fra seg plassen i NCEL hadde bakgrunn i deres stadion-situasjon. Det er forsinkelser i planene om deres nye stadion som skaper hodebry og blir gitt som begrunnelse sammen med økonomiske hensyn. De sier at de velger å ta ett skritt tilbake nå før de håper å kunne ta to skritt fremover igjen senere. Som nevnt betyr dette at Grimsby Borough beholder plassen i NCEL.

(Innlegget ble redigert 18.06.15 16:49)

RFriday
19.06.15 15:56
RFriday: Dersom man i stedet skulle velge å benåde en nedrykker fra step 4, så er Redhill neste i køen

Og Redhill har faktisk blitt tilbudt plassen i Southern League Divison One South & West(!!), men valgte forståelig nok å takke nei med sin geografiske tilhørighet i det østlige Surrey. Om man først ville tilby Redhill en benådning, skulle man jo tro at det ville bety ytterligere omrokkeringer på step 4, men utrolig nok var FAs plan tydeligvis å bruke Redhill som en direkte erstatter i Southern 1 South & West!
Når de nå har takket nei, er det vel enda større grunn til å tro at man nå vil tilby Highmoor Ibis denne plassen..?

RFriday
23.06.15 00:59

Jeg har vært opptatt med norsk fotball (ja, faktisk!) de siste dagene, men jeg kan fortelle hvem som nå får den siste plassen i Southern 1 South & West som erstatter for Flackwell Heath (som altså sa fra seg plassen etter å ha blitt flyttet over fra sin opprinnelige plassering i Southern 1 Central). Etter at Redhill takket nei, trodde mange at Highmoor Ibis ville bli spurt, men heller ikke i denne omgang ble Reading-klubben kontaktet av FA, slik man kanskje skulle tro var naturlig. Men det er nå bekreftet at deres Palmer Park likevel ikke hadde bestått stadionkravene. Dermed endte FA opp med å bryte en av sine egne regler de siste årene. Deres regel om å ikke flytte opp mer enn en klubb fra hver step 5-liga ble nemlig ignorert da de tok kontakt med Winchester City som ble nummer to i Western League (bak Petersfield Town som også rykket opp) for å tilby de den ledige plassen. Det takket de ja til, og dermed er Winchester City tilbake på step 4, med forbehold om at de nye eierne der betaler gjelden på rundt £2 500 som henger igjen fra det forrige regimet.

Men la oss dvele litt med kaoset FA, deres ligakomite og stadiongradere delvis har skapt for seg selv. For da Clevedon Town plutselig ble flyttet ned grunnet problemer med deres flomlys, var det det som var grunnen til at man gjorde omrokkeringene som endte med at en rekke klubber ble flyttet sideveis på step 4, og Flackwell Heath valgte å trekke seg. Sistnevnte hevdet for øvrig at deres reisebudsjett ville økt fra rundt £2 500 i Southern 1 Central til omtrent £15 000 i Southern 1 South & West. Når Redhill ble tilbudt denne plassen, så var det av en eller annen grunn ikke med tanke på en ny omrokkering (hvorfor ble dette gjort da Clevedon trakk seg, mens det ikke var tema om Redhill skulle inn??). Redhill er på ingen måte noe naturlig lag for spill i den sørvestlige avdelingen, med sin geografiske plassering i det østlige Surrey, og de ga da også klar beskjed om at de hadde ambisjoner om å returnere til step 4, men da helst i Isthmian 1 South i stedet for å risikere å brekke ryggen i Southern 1 South & West. Samtidig kan FA - ved å gå på akkord med sitt eget reglement - ha åpnet en boks med mark, som man sier på engelsk, da en del beslutninger denne sommeren åpner for en rekke klager, anker og eventuell søksmål i fremtiden.

Er så dette den endelige slutten på forvirringen sommeren 2016? På ingen måte, og allerede senere denne uken kan det være duket for nye problemer da Farnboroughs skjebne skal avgjøres. Jeg har flere ganger høre supportere fra andre klubber i denne regionen hevde at Farnborough er en klubb styrt av kjeltringer som aldri synes å lære av tidligere feil og økonomiske krumspring, men som gang på gang blir reddet av lokalpolitikerne. Føniksklubben er jo igjen i økonomiske vansker, og har vært det en stund, men en betydelig gjeld. I forrige ukes Non-League Paper anklaget tidligere klubbformann Brian Berger klubben for å ha rykket ned med hensikt for å slippe å betale £1,2 millioner som de angivelig skylder flere kreditorer (som inkluderer både skattemyndighetene og et lokalt bryggeri). I Conference har man nemlig andre regler for slikt enn på lenger ned i pyramiden (noe som flere nå tar til orde for å endre på), og et nedrykk åpnet for at man kan slippe billigere unna. De skal nå ha et såkalt CVA-møte med sine kreditorer på fredag, der det skal stemmes over hvorvidt kreditorene godtar å få tilbakebetalt 1,59 penger per pund.
Om dette ikke går Farnboroughs vei, vil de måtte starte neste sesong med 10 minuspoeng i Isthmian Premier, eller enda verre bli plassert direkte ned til step 4...eller i verste fall kan de bli slått konkurs, slik forgjengeren Farnborough Town ble i 2007.
Og det er her det kan bli nye puslespill i ligaoppsettet, for om de skulle bli degradert til step 4 for å allerede ha brutt CVA-avtalen, vil det kunne by på nye omrokkeringer.

(Innlegget ble redigert 23.06.15 01:00)

RFriday
28.05.16 22:00

Aldri en sommer uten drama. Nå har sesongens vinner av Southern League Division One South & West, nemlig Cinderford Town, bestemt seg for å takke nei til opprykk til Southern League Premier Division. De har sendt brev til FA og bedt om å få bli værende i Southern 1 South & West, og dette vil igjen selvsagt få betydening for også andre klubber da det utløser en liten domino-effekt:

1. For Stamford er det godt nytt, da det betyr at de blir benådet og får beholde plassen i NPL Premier.

2. Corby Town flyttes sidelengs fra NPL Premier til Southern Premier.

3. Evesham United blir flyttet fra Southern 1 South & West til NPL 1 South.

Det siste punktet har allerede utløst en rekke reaksjoner fra rasende Evesham-fans, og det er vel egentlig ikke så vanskelig å forstå de. Imidlertid hadde de kanskje ikke dersom man hadde flyttet Hereford sammen med de (for deretter å flytte AFC Rushden & Diamonds tilbake til Southern 1 Central, og Kidlington til Southern 1 South & West). Men kanskje er dette nok et bevis på at man trenger en fjerde (Midlands-basert) liga på step 3/4. Det skal da også etter ryktene være på trappene...muligens allerede neste sesong, om man skal tro et par "forsnakkelser" Northern League-formann Mike Amos har kommet med.

RFriday
17.06.16 17:46
RFriday: 1. For Stamford er det godt nytt, da det betyr at de blir benådet og får beholde plassen i NPL Premier.
2. Corby Town flyttes sidelengs fra NPL Premier til Southern Premier.
3. Evesham United blir flyttet fra Southern 1 South & West til NPL 1 South.

Det har igjen vært en rekke komplikasjoner, og hele denne domino-effekten blir nå faktisk reversert! Dette har bakgrunn i 'dramaet' rundt Cinderford Town, som altså overraskende valgte å si fra seg opprykket et par uker etter at de vant Southern 1 South & West tittelen. Det utløste den domino-effekten jeg siterer, og ikke minst Evesham United var såpass i harnisk over å bli flyttet over til NPL 1 South at de anken avgjørelsen til FA.

Dette har utløst en liten ordkrig mellom Evesham United og Cinderford Town, og Evesham-folket har mistenkt Cinderford for å ha tatt denne beslutningen for bl.a å kunne høste økonomisk av å ha Hereford i sin divisjon. Noen slår da også tilbake og hevder at Evesham ikke ville klaget om Hereford hadde blitt flyttet med dem til NPL 1 South. Cinderford hevder jo uansett at grunnen til at de vil forbli på step 4 er at de ikke har råd til å ta steget opp (med bl.a lenger reiser) og at de vil risikere å brekke ryggen økonomisk.

FAs beslutning var omsider å ta Evesham Uniteds anke til følge, og returnere de til Southern 1 South & West. Det virker som en riktig avgjørelse. Men videre besluttet de at Cinderford Town skal tvinges til å ta opprykket til step 3 og Southern League Premier Division. Jeg er imidlertid langt mer usikker på om det er en riktig beslutning. Jeg er ingen fan at klubbene skal tvinges til å ta opprykk, da det raskt vil kunne medføre at klubber går under. For Cinderford Towns del virket dette særs dårlig planlagt, for da ledelsen bestemte seg for å ikke ta opprykk, forlot en rasende manager klubben sammen med en mengde av spillerne som mente at de hadde blitt ført bak lyset og "kastet bort" tiden i klubben. Kanskje burde det være en slags 'deadline' på dette...hvor opprykkskandidatene før en gitt frist kan signalisere at de ikke ønsker opprykk, slik at vi slipper episoder som dette lenge etter ligaslutt?

Denne saken får jo også konsekvenser for en del andre klubber, og benådningen av Stamford reverseres slik at de likevel må ned i NPL 1 South. Likeledes reverseres flyttingen av Corby Town, som igjen blir flyttet tilbake til NPL Premier.

Også i andre ligaer lenger ned har det vært drama og komplikasjoner, og noen saker er fortsatt ikke endelig avgjort. I NWCL får man inn en rekke nye klubber, etter at man i lang tid har vært 'underbemannet' og etterlyst nytt blod. Både Carlisle City, Charnock Richard, City of Liverpool FC, FC Oswestry Town, Prestwich Heys, og Sandbach United skal være klare for NWCL-spill. Ut av denne ligaen går Northwich Manchester Villa (som visstnok legger ned driften) og Rochdale Town. Sistnevnte har dessverre blitt degradert pga problemer med sin hjemmebane. De spiller på det som kanskje var mitt favoritt-stadion i NWCL, men er der leietakere hos den lokale rugbyklubben, og en rekke påkrevde utbedringer skal ikke ha blitt gjort. En anke førte dessverre ikke frem, slik at de rasende måtte innse at de nå blir å finne i Manchester League. Synd å miste en slik klubb til fordel for en tilsynelatende tullete kubb som City of Manchester FC, som er en helt ny klubb. Man kan spørre seg om hvorfor de ikke bare kunne gå inn i allerede eksisterende AFC Liverpool, men de hevder at de representerer hele Liverpool og ikke bare fans av de røde. Når de samtidig hevdet at klubben ble grunnlagt for å ha en klubb innenfor Liverpools bygrenser, virker det jo enda mer tullete når også de skal banedele utenfor bygrensene...i Bootle. Hvor mange slike klubber skal man ha? Vel, de anket uansett avgjørelsen da de ønsket seg til NWCL, og de fikk faktisk medhold.

Også i Midlands har det vært knokkelkamp om et opprykk, og i denne forbindelse dreier det seg om opprykk fra East Midlands Counties League til Midland League Premier Division. Her har det vært banegraderingene som har stått i fokus når St. Andrews og Radford har kjempet om å få opprykket til MFL Premier. FAs utsending ga tommelen ned etter sitt besøk hos St. Andrews, og derfor mente Radford at opprykket burde tilfalle dem. FA valgte dog å ta St. Andrews' anke til følge, og de blir nå å finne i MFL Premier neste sesong.

Jeg kunne tatt for meg mye mer, men nå får jeg vel se litt på EM.

RFriday
08.06.17 00:28

Jeg var godt i gang med noe av dette i en annen tråd, så siden ingen har gjort det, kan jeg kanskje også følge opp ved å ta en gjennomgang av non-league step 1-6 slik det vil se ut i 2017/18-sesongen.  Det er imidlertid noen ankesaker etc som ikke er helt 100% avgjort ennå, men jeg vil prøve å legge til et notat rundt dette der det er aktuelt.

STEP 1 (Conference Premier):
AFC Fylde (rykker opp fra Conference North)
Aldershot Town
Barrow
Boreham Wood
Bromley
Chester
Dagenham & Redbridge
Dover Athletic
Eastleigh
Ebbsfleet United (rykker opp fra Conference South)
FC Halifax Town (rykker opp fra Conference North)
Gateshead
Guiseley
Hartlepool United (rykker ned fra League Two)
Leyton Orient (rykker ned fra League Two)
Macclesfield Town
Maidenhead United (rykker opp fra Conference South)
Maidstone United
Solihull Moors
Sutton United
Torquay United
Tranmere Rovers
Woking
Wrexham

STEP 2:

Conference North:
AFC Telford
Alfreton Town
Blyth Spartans (rykker opp fra NPL Premier)
Boston United
Brackley Town
Bradford Park Avenue
Chorley
Curzon Ashton
Darlington 1883
FC United of Manchester
Gainsborough Trinity
Harrogate Town
Kidderminster Harriers
Leamington (rykker opp fra Southern Premier)
North Ferriby United (rykker ned fra Conference Premier)
Nuneaton Town
Salford City
Southport (rykker ned fra Conference Premier)
Spennymoor Town (rykker opp fra NPL Premier)
Stockport County
Tamworth
York City (rykker ned fra Conference Premier)

Conference South:
Bath City
Bognor Regis (rykker opp fra Isthmian Premier)
Braintree Town (rykker ned fra Conference Premier)
Chelmsford City
Chippenham Town (rykker opp fra Southern Premier)
Concord Rangers
Dartford
East Thurrock United
Eastbourne Borough
Gloucester City (flyttet over fra Conference North)
Hampton & Richmond Borough
Havant & Waterlooville (rykker opp fra Isthmian Premier)
Hemel Hempstead Town
Hungerford Town
Oxford City
Poole Town
St. Albans City
Truro City
Wealdstone
Welling United
Weston-super-Mare
Whitehawk

STEP 3:

NPL Premier:
Altrincham (rykker ned fra Conference North)
Ashton United
Barwell
Buxton
Coalville Town
Farsley Celtic (rykker opp fra NPL 1 North)
Grantham Town
Halesowen Town
Hednesford Town
Lancaster City (rykker opp fra NPL 1 North)
Marine
Matlock Town
Mickleover Sports
Nantwich Town
Rushall Olympic
Shaw Lane (rykker opp fra NPL 1 South)
Stafford Rangers
Stalybridge Celtic (rykker ned fra Conference North)
Stourbridge
Sutton Coldfield Town
Warrington Town
Whitby Town
Witton Albion (rykker opp fra NPL 1 South)
Workington

Southern League Premier:
Banbury United
Basingstoke Town
Biggleswade United
Bishop's Stortford (rykker ned fra Conference South)
Chesham United
Dorchester Town
Dunstable Town
Farnborough (rykker opp fra Southern 1 Central)
Frome Town
Gosport Borough (rykker ned fra Conference South)
Hereford (rykker opp fra Southern 1 South & West)
Hitchin Town
Kettering Town
Kings Lynn Town
Kings Langley
Merthyr Town
Redditch United
Royston Town (rykker opp fra Southern 1 Central)
Slough Town
St. Ives Town
St. Neots Town
Stratford Town
Tiverton Town (rykker opp fra Southern 1 South & West)
Weymouth

Isthmian League Premier:
Billericay Town
Brightlingsea Regent (rykker opp fra Isthmian 1 North)
Burgess Hill Town
Dorking Wanderers (rykker opp fra Isthmian 1 South)
Dulwich Hamlet
Enfield Town
Folkestone Invicta
Harlow Town
Harrow Borough (benådet fra nedrykk)
Hendon
Kingstonian
Leatherhead
Leiston
Lowestoft Town
Margate (rykker ned fra Conference South)
Merstham
Metropolitan Police
Needham Market
Staines Town
Thurrock (rykker opp fra Isthmian 1 North)
Tonbridge Angels
Tooting & Mitcham United (rykker opp fra Isthmian 1 South)
Wingate & Finchley
Worthing

* Harrow Borough benådet som følge av at Worcester City ble flyttet ned til Midland League.

STEP 4:

NPL Division One North:
Atherton Collieries (rykker opp fra North West Counties League)
Bamber Bridge
Brighouse Town
Clitheroe
Colne
Colwyn Bay
Droylsden
Glossop North End
Goole (benådet fra nedrykk)
Hyde United
Kendal Town
Mossley
Ossett Albion
Ossett Town
Prescot Cables
Radcliffe Borough
Ramsbottom United
Scarborough Athletic
Skelmersdale United (rykker ned fra NPL Premier)
South Shields (rykker opp fra Northern League)
Tadcaster Albion
Trafford

NPL Division One South:
Alvechurch (rykker opp fra Midlands League)
Basford United
Bedworth United
Belper Town
Carlton Town
Chasetown
Cleethorpes Town (rykker opp fra Northern Counties East League)
Corby Town (rykker ned fra NPL Premier)
Frickley Athletic (rykker ned fra NPL Premier)
Gresley
Kidsgrove Athletic
Leek Town
Lincoln United
Loughborough Dynamo
Market Drayton Town
Newcastle Town
Peterborough Sports (rykker opp fra United Counties League)
Romulus
Sheffield FC
Spalding United
Stamford
Stocksbridge Park Steels

Southern League Division One Central:
AFC Dunstable
AFC Rushden & Diamonds (flyttet over fra NPL Premier)
Arlesey Town
Ashford Town (Mx)
Aylesbury
Aylesbury United
Barton Rovers
Beaconsfield Town
Bedford Town
Cambridge City (rykker ned fra Southern Premier)
Chalfont St. Peter
Egham Town
Fleet Town
Hanwell Town
Hartley Wintney (rykker opp fra Combined Counties League)
Hayes & Yeading United (rykker ned fra Southern Premier)
Kempston Rovers
Marlow
Moneyfields (rykker opp fra Wessex League)
Northwood
Thame United (rykker opp fra Hellenic League)
Uxbridge

* Beaconsfield Town er identisk med tidligere Beaconsfield SYCOB, etter et nylig gjennomført navnebytte.

Southern League Division One South & West:
AFC Totton
Barnstaple Town
Bideford
Bishops Cleeve
Bristol Manor Farm (rykker opp fra Western League)
Cinderford Town (rykker ned fra Southern Premier)
Cirencester Town (rykker ned fra Southern Premier)
Didcot Town
Evesham United
Kidlington (flyttet over fra Southern 1 Central)
Larkhall Athletic
Mangotsfield United
North Leigh
Paulton Rovers
Salisbury
Shortwood United
Slimbridge
Swindon Supermarine
Taunton Town
Wimborne Town
Winchester City
Yate Town

Isthmian League Division One North:
AFC Hornchurch
AFC Sudbury (rykker ned fra Isthmian Premier)
Aveley
Barking (rykker opp fra Essex Senior League)
Bowers & Pitsea
Brentwood Town
Bury Town
Canvey Island (rykker ned fra Isthmian Premier)
Cheshunt
Dereham Town
Grays Athletic (rykker ned fra Isthmian Premier)
Haringey Borough
Hertford Town (rykker opp fra Spartan South Midlands League)
Heybridge Swifts
Maldon & Tiptree
Mildenhall Town (rykker opp fra Eastern Counties League)
Norwich United
Potters Bar Town (flyttet over fra Southern 1 Central)
Romford
Soham Town Rangers
Tilbury
Waltham Abbey
Ware (benådet fra nedrykk)
Witham Town

* Ware benådes som følge av at Worcester City flyttes ned til step 5 (Midlands League).

Isthmian League Division One South:
Ashford United (rykker opp fra Southern Counties East League)
Carshalton Athletic
Chipstead
Corinthian-Casuals
Cray Wanderers
East Grinstead Town
Faversham Town
Greenwich Borough
Guernsey
Hastings United
Herne Bay
Horsham
Hythe Town
Lewes
Molesey
Phoenix Sports (flyttet over fra Isthmian 1 North)
Ramsgate
Shoreham (rykker opp fra Southern Combination - ?)**
Sittingbourne
South Park
Thamesmead Town (flyttet over fra Isthmian 1 North)
VCD Athletic (flyttet over fra Isthmian 1 North)
Walton Casuals
Whyteleafe

* Shoreham sitt opprykk avhenger av utfallet av en anke fra Haywards Heath Town, som mistet tittelen og opprykket pga en poengstraff. Om HH skulle få opprykket, vil de uansett bli å finne i Isthmian 1 South.

STEP 5:

Combined Counties League Premier Division:
Abbey Rangers
AFC Hayes
Balham (rykker opp fra CCL 1)
Banstead Athletic (rykker opp fra CCL 1)
Bedfont Sports
CB Hounslow United
Camberley Town
Chertsey Town
Colliers Wood United
Epsom & Ewell
Farnham Town
Godalming Town (rykker ned fra Isthmian 1 South)
Guildford City
Hanworth Villa
Horley Town
Knaphill
North Greenford United
Redhill (rykker opp fra CCL 1)
Spelthorne Sports
Sutton Common Rovers
Walton & Hersham
Westfields

Eastern Counties League Premier Division:
Brantham Athletic
Coggeshall Town (rykker opp fra ECL 1)
Ely City
FC Clacton (benådet fra nedrykk)
Fakenham Town
Felixstowe & Walton United
Godmanchester United
Gorleston
Great Yarmouth Town
Hadleigh United
Haverhill Borough (rykker opp fra ECL 1)
Haverhill Rovers
Histon (rykker ned fra Southern 1 Central)
Ipswich Wanderers
Kirkley & Pakefield
Long Melford
Newmarket Town
Saffron Walden Town
Stanway Rovers
Stowmarket Town (rykker opp fra ECL 1)
Thetford Town
Walsham-le-Willows
Wivenhoe Town (benådet fra nedrykk)
Wroxham (rykker ned fra Isthmian 1 North)

Essex Senior League:
Barkingside
Basildon United
Burnham Ramblers (benådet fra nedrykk)
Clapton
Enfield 1893
FC Romania
Great Wakering Rovers (rykker ned fra Isthmian 1 North)
Hackney Wick
Haringey & Waltham (benådet fra nedrykk)
Hullbridge Sports
Ilford
Redbridge
Sawbridgeworth Town
Southend Manor
Sporting Bengal United
Stansted
Takeley
Tower Hamlets
Wadham Lodge
Waltham Forest
West Essex

Hellenic League Premier Division:
Abingdon United (rykker opp fra Hellenic 1 West)
Ardley United
Ascot United
Binfield
Brackley Town Saints
Bracknell Town
Bromscombe & Thrupp
Fairford Town (rykker opp fra Hellenic 1 West)
Flackwell Heath
Highmoor Ibis
Highworth Town
Longlevens
Lydney Town
Oxford City Nomads (benådet fra nedrykk)
Royal Wootton Bassett Town
Thatcham Town
Tuffley Rovers
Wantage Town (rykker ned fra Southern 1 South & West)
Windsor (flyttet over fra Combined Counties League)
Woodley United (rykker ned fra Hellenic 1 East)

Midland Football League Premier Division:
AFC Wulfrunians
Boldmere St. Michaels
Bromsgrove Sporting (rykker opp fra MFL 1)
Coleshill Town
Coventry Sphinx
Coventry United
Haughmond (rykker opp fra WMRL Premier)
Heanor Town
Highgate United
Long Eaton United
Loughborough University
Lye Town
Quorn
Rocester
Rugby Town (rykker ned fra NPL 1 South)
Shawbury United
Shepshed Dynamo
Sporting Khalsa
Stourport Swifts
West Bridgford (rykker opp fra EMCL)
Westfields
Worcester City (degradert fra Conference South)

North West Counties League Premier League:
1874 Northwich
Abbey Hey
AFC Darwen
AFC Liverpool
Ashton Athletic
Barnoldswick Town
Barnton
Bootle
Burscough (rykker ned fra NPL 1 North)
Charnock Richard (rykker opp fra NWCL 1)
City of Liverpool FC (rykker opp fra NWCL 1)
Congleton Town
Hanley Town
Irlam
Maine Road
Northwich Victoria (rykker ned fra NPL 1 South) *
Padiham
Runcorn Linnets
Runcorn Town
Squires Gate
West Didsbury & Chorlton
Widnes (rykker opp fra NWCL 1)
Winsford United

* Northwich Victoria er midlertidig plassert i NWCL Premier, men om kriseklubben fortsatt er under administrasjon når ligaen om kort tid har sitt årsmøte, vil de i stedet bli degradert til NWCL Division One.

Northern Counties East League Premier Division:
AFC Mansfield
Albion Sports
Athersley Recreation
Barton Town Old Boys (benådet fra nedrykk)
Bottesford Town
Bridlington Town
Clipstone
Garforth Town
Hall Road Rangers (rykker opp fra NCEL 1)
Handsworth Parramore
Harrogate Railway Athletic
Hemsworth Miners Welfare
Liversedge
Maltby Main
Parkgate
Penistone Church (rykker opp fra NCEL 1)
Pickering Town
Pontefract Collieries (rykker opp fra NCEL 1)
Rainworth Miners Welfare
Staveley Miners Welfare
Thackley
Worksop Town

* Barton Town Old Boys benådes som følge av at Ilkeston har blitt slått konkurs.

Northern League Division One:
Ashington
Billingham Synthonia (rykker opp fra Northern League 2)
Bishop Auckland
Consett
Dunston UTS
Jarrow Roofing BCA
Marske United
Morpeth Town
Newcastle Benfield
Newton Aycliffe
North Shields
Penrith
Ryhope Colliery Welfare
Seaham Red Star
Shildon
Stockton Town (rykker opp fra Northern League 2)
Sunderland Ryhope CA
Team Northumbria (rykker opp fra Northern League 2)
Washington
West Auckland Town
Whitley Bay

Southern Combination Premier Division:
AFC Uckfield Town (benådet fra nedrykk)
Arundel
Broadbridge Heath
Chichester City
Crawley Down Gatwick
East Preston (rykker opp fra Southern Combination 1)
Eastbourne Town
Eastbourne United Association
Hassocks
Haywards Heath* (eller Shoreham)*
Horsham YMCA
Lancing
Littlehampton Town
Loxwood
Newhaven
Pagham
Peacehaven & Telscombe
Saltdean United (rykker opp fra Southern Combination 1)
Three Bridges (rykker ned fra Isthmian 1 South)
Worthing United

*Haywards Heath Town ilagt en poengstraff som gjorde at de mistet ligatittelen og opprykket til Shoreham. De har nå anket denne avgjørelsen, og om de får medhold vil de rykke opp til Isthmian 1 South i stedet for Shoreham.

Southern Counties East League Premier Division:
AFC Croydon Athletic
Bearsted
Beckenham Town
Canterbury City
Chatham Town (rykker ned fra Isthmian 1 South)
Corinthian
Cray Valley PM
Crowborough Athletic
Croydon
Deal Town
Erith Town
Glebe (rykker opp fra SCEL 1)
Hollands & Blair
Lordswood
Rochester United
Rusthall (rykker opp fra SCEL 1)
Sevenoaks Town
Sheppey United
Tunbridge Wells
Whitstable Town

Spartan South Midlands League Premier Division:
Berkhamsted
Biggleswade (rykker opp fra SSML 1)
Biggleswade United
Cockfosters
Colney Heath
Crawley Green
Edgware Town
Hadley
Harpenden Town (rykker opp fra SSML 1)
Hoddesdon Town
Holmer Green
Leighton Town
Leverstock Green
London Colney
London Tigers (benådet fra nedrykk)
Oxhey Jets
St. Margeretsbury
Stotfold
Sun Sports
Tring Athletic
Welwyn Garden City
Wembley

United Counties League Premier Division:
Boston Town
Cogenhoe United
Daventry Town (rykker opp fra UCL 1)
Deeping Rangers
Desborough Town
Eynesbury Rovers
Harborough Town
Holbeach United
Kirby Muxloe
Leicester Nirvana
Newport Pagnell Town
Northampton ON Chenecks
Northampton Sileby Rangers
Oadby Town
Peterborough Northern Star
Rothwell Corinthians
Sleaford Town
St. Andrews (flyttet over fra MFL Premier)
Wellingborough Town
Wellingborough Whitworth (rykker opp fra UCL 1)
Wisbech Town
Yaxley

Wessex League Premier Division:
AFC Portchester
Alresford Town
Amesbury Town
Andover Town
Baffins Milton Rovers (rykker opp fra Wessex 1)
Bashley
Bemerton Heath Harlequins
Blackfield & Langley
Bournemouth FC
Brockenhurst
Cowes Sports
Fareham Town
Hamble Club (rykker opp fra Wessex 1)
Hamworthy United
Horndean
Lymington Town
Newport (IoW)
Petersfield Town (rykker ned fra Southern 1 Central)
Portland United
Shaftesbury (rykker opp fra Wessex 1)
Sholing
Team Solent

Western League Premier Division:
Bitton (benådes fra nedrykk)
Bradford Town
Bridgwater Town (rykker ned fra Southern 1 South & West)
Bridport
Brislington
Buckland Athletic
Cadbury Heath
Chipping Sodbury Town
Clevedon Town
Cribbs
Hallen (benådes fra nedrykk)
Hengrove Athletic (rykker opp fra Western 1)
Longwell Green Sports
Melksham Town
Odd Down
Shepton Mallet
Street
Wellington (rykker opp fra Western 1)
Wells City
Willand Rovers

STEP 6:

Combined Counties League Division One:
AC London
Ash United
Badshot Lea (rykker ned fra CCL Premier)
Bagshot
Bedfont & Feltham (rykker ned fra CCL Premier)
Chessington & Hook United
Cobham
Cove (benådes fra nedrykk)
Eversley & California
FC Deportiva Galicia (rykker opp fra Middlesex County League)
Farleigh Rovers
Fleet Spurs (flyttet over fra Wessex 1)
Frimley Green
Kensington Borough (flyttet over fra SSML 1)
Raynes Park Vale (rykker ned fra CCL Premier)
Sheerwater
South Park reserves
Staines Lammas
Worcester Park

East Midlands Counties League:
Anstey Nomads
Arnold Town
Ashby Ivanhoe
Aylestone Park
Barrow Town
Belper United
Birstall United
Blaby & Whetstone Athletic
Borrowash Victoria
Clifton All Whites (rykker opp fra Nottinghamshire Senior League)
Dunkirk
Gedling Miners Welfare (benådet fra nedrykk)
Graham Street Prims
Holbrook Sports
Holwell Sports
Kimberley Miners Welfare
Radcliffe Olympic
Radford
Selston (rykker opp fra Central Midlands League South Division)
South Normanton Athletic
Stapenhill

Eastern Counties League:
AFC Sudbury reserves
Braintree Town reserves
Cornard United
Dereham Leisure Centre
Diss Town
Downham Town
Framlingham Town
Halstead Town
Holland
Kings Lynn Town reserves
Leiston reserves (benådet fra nedrykk)
Little Oakley (rykker opp fra Essex & Suffolk Border League)
March Town United
Needham Market reserves
Norwich City reserves (ny klubb)
Spixworth (rykker opp fra Anglian Combination)
Swaffham Town (rykker ned fra ECL Premier)
Team Bury
Whitton United
Wisbech St. Mary
Woodbridge Town

Jeg synes bare synd på de klubbene som ikke kommer seg ut av denne divisjonen, som nesten like gjerne kunne byttet navn til 'Reserve Division'. Når man vet at også Team Bury og et Dereham-lag under nytt navn (kanskje for å omgå reglene for max antall reservelag?) også er reservelag, har man nå intet mindre enn åtte reservelag i denne divisjonen, og man passet på å benåde Leiston-reservene samtidig som man hentet inn også nye reservelag...selv om det siste selvsagt ble balansert noe med de andre nykommerne. Og med det tar vi for oss en ny reservepreget liga på dette nivået...

Hellenic League Division One West:
Bicester Town (flyttet fra Hellenic 1 East)
Cheltenham Saracens
Cirencester Town Development
Clanfield 85
Kidlington reserves (ny klubb)
Letcombe
New College Academy
North Leigh United
Pewsey Vale (flyttet over fra Wessex 1)
Shortwood United reserves
Shrivenham
Tytherington Rocks (benådet fra nedrykk)
Woodstock Town (benådet fra nedrykk)

Hellenic League Division One East:
AFC Aldermaston
Burnham (rykker ned fra Hellenic Premier)
Chalfont Wasps
Chinnor
Didcot Town reserves
Headington Amateurs
Henley Town (rykker ned fra Hellenic Premier)
Holyport (benådet fra nedrykk)
Milton United (flyttet over fra Hellenic 1 West)
Penn & Tylers Green (opprykk avslått)
Sandhurst Town
Thame Rangers (rykker opp fra SSML 2)
Virginia Water (rykker opp fra Surrey Elite Intermediate League)
Wallingford Town (ny klubb)
Wokingham & Emmbrook

Midlands Football League Division One:
Alvis Sporting Club (rykker opp fra MFL 2)
Atherstone Town
Bolehall Swifts
Brocton (rykker ned fra MFL Premier)
Cadbury Athletic
Chelmsley Town
Coventry Copsewood
Heath Hayes
Heather St. John's
Hinckley AFC
Leicester Road
Lichfield City
Littleton
Nuneaton Griff
Paget Rangers (rykker opp fra MFL 2)
Pershore Town
Racing Club Warwick
Stafford Town
Studley
Uttoxeter Town
Walsall Wood (rykker ned fra MFL Premier)

North West Counties League Division One:
Abbey Hulton Rangers (rykker opp fra Staffordshire County Senior League)
AFC Blackpool
Alsager Town
Atherton Laburnum Rovers
Bacup Borough
Cammell Laird 1907 (rykker ned fra NWCL Premier)
Carlisle City
Chadderton
Cheadle Town
Daisy Hill
Eccleshall (benådet fra nedrykk)
FC Oswestry Town
Holker Old Boys
Litherland REMYCA
Nelson (rykker ned fra NWCL Premier)
New Mills (rykker ned fra NWCL Premier)
Prestwich Heys
Sandbach United
Silsden
St. Helens Town
Stockport Town
Whitchurch Alport

Northern Counties East League Premier Division:
AFC Emley
Armthorpe Welfare (rykker ned fra NCEL Premier)
Brigg Town
Campion
Dronfield Town
East Yorkshire Carnegie (rykker opp fra Humber Premier League)
Eccleshill United
FC Bolsover (rykker opp fra Central Midlands League North Division)
Glasshoughton Welfare
Grimsby Borough
Hallam
Knaresborough Town
Ollerton Town
Retford United (rykker ned fra NCEL Premier)
Rossington Main
Selby Town
Swallownest (rykker opp fra Sheffield & Hallamshire County Senior League)
Teversal
Winterton Rangers
Worsbrough Bridge Athletic
Yorkshire Amateur

Northern League Division Two:
Alnwick Town
Bedlington Terriers
Billingham Town
Blyth Town
Brandon United
Chester-le-Street Town (rykker ned fra Northern League 1)
Crook Town
Darlington Railway Athletic
Durham City
Easington Colliery
Esh Winning (benådet fra nedrykk)
Guisborough Town (rykker ned fra Northern League 1) *
Heaton Stannington
Hebburn Town
Jarrow FC (rykker opp fra Wearside League)
Northallerton Town
Ryton & Crawcrook Albion
Thornaby
Tow Law Town
West Allotment Celtic (rykker ned fra Northern League 1)
Whickham
Willington

* Guisborough Town har anket nedrykket og mener at de bør benådes slik at Northern League kan operere med 22/21 i stedet for 21/22 (jeg sikter her til antall klubber i Division One/Division Two). West Allotment Celtic vil for øvrig spille sine hjemmekamper på Newcastle Blue Star sin gamle hjemmebane Wheatsheaf Park (nå omdøpt til Druid Park) neste sesong.

Sout West Peninsula League Premier Division:
AFC St. Austell
Bodmin Town
Callington Town
Camelford
Cullompton Rangers
Exmouth Town
Falmouth Town
Godolphin Atlantic
Helston Athletic
Ivybridge Town
Launceston
Newquay (benådet fra nedrykk)
Plymouth Argyle reserves
Plymouth Parkway
Saltash United
Sticker
Stoke Gabriel
Tavistock
Torpoint Athletic
Witheridge

Southern Combination Division One:
AFC Varndeanians (benådet fra nedrykk)
Bexhill United
Billingshurst
Hailsham Town (rykket ned fra Southern Combination Premier)
Langney Wanderers
Lingfield
Little Common
Midhurst & Easebourne
Mile Oak
Oakwood
Ringmer
Seaford Town
Selsey
Southwick
St. Francis Rangers (benådet fra nedrykk)
Steyning Town
Storrington
Wick (rykker ned fra Southern Combination Premier)

Southern Counties East League Division One:
Bridon Ropes
Crockenhill
Erith & Belvedere (rykker ned fra SCEL Premier)
FC Elmstead
Fisher (rykker ned fra SCEL Premier)
Forest Hill Park
Gravesham Borough
Holmesdale
K Sports
Kent Football United
Lewisham Borough (benådet fra nedrykk)
Lydd Town
Meridian Valley Park
Phoenix Sports reserves
Punjab United (rykker opp fra Kent County League)
Snodland Town
Sporting Club Thamesmead
Stansfeld
Sutton Athletic

Spartan South Midlands League Division One:
Ampthill Town
Baldock Town
Bedford
Brimsdown
Broadfields United
Buckingham Athletic
Codicote
Enfield Borough (rykker opp fra SSML 2)
FC Broxbourne Borough (rykker ned fra SSML Premier)
Harefield United
Hatfield Town (benådes fra nedrykk)
Hillingdon Borough
Langford
London Lions (rykker opp fra Hertfordshire Senior County League)
Rayners Lane (flyttet over fra Hellenic 1 East)
Risborough Rangers
Southall
Winslow United
Wodson Park
Woodford Town (ny klubb)

United Counties League Division One:
Blackstones
Bourne Town
Buckingham Town
Bugbrooke St. Michaels
Burton Park Wanderers (benådet fra nedrykk)
Harrowby United (rykker ned fra UCL Premier)
Huntingdon Town (rykker ned fra UCL Premier)
Irchester United
Long Buckby
Lutterworth Athletic
Lutterworth Town (rykker opp fra Leicestershire Senior League)
Melton Town
Oakham United
Olney Town
Pinchbeck United (rykker opp fra Peterborough & District League)
Potton United
Raunds Town
Rushden & Higham United
Stewarts & Lloyds Corby
Thrapston Town

Wessex League Division One:
AFC Stoneham
Alton
Andover New Street
Christchurch
Downton
East Cowes Victoria Athletic (benådes fra nedrykk)
Fawley (rykker ned fra Wessex Premier)
Folland Sports
Hythe & Dibden
Laverstock & Ford
New Milton Town
Ringwood Town
Romsey Town
Tadley Calleva
Totton & Eling
US Portsmouth
Verwood Town (rykker ned fra Wessex Premier)
Weymouth reserves
Whitchurch United (rykker ned fra Wessex Premier)

West Midlands (Regional) League Premier Division:
AFC Bridgnorth
Bewdley Town
Bilston Town
Black Country Rangers
Cradley Town
Dudley Sports
Dudley Town
Ellesmere Rangers
Hereford Lads Club (rykker opp fra WMRL 1)
Malvern Town
Pegesus Juniors
Shifnal Town
Smethwick
Stone Old Alleynians
Tividale (rykker ned fra MFL Premier)
Wednesfield (rykker opp fra WMRL 1)
Wellington
Wellington Amateurs (benådes fra nedrykk)
Willenhall Town
Wolverhampton Casuals
Wolverhampton Sporting

Western League Division One:
Almondsbury UWE (benådes fra nedrykk)
Ashton & Backwell United
Bishop Sutton
Bishops Lydeard
Bristol Telephones (rykker opp fra Gloucester County League)
Calne Town (benådes fra nedrykk)
Chard Town
Cheddar
Chippenham Park
Corsham Town
Devizes Town
Keynsham Town
Malmesbury Victoria
Oldland Abbotonians
Portishead Town
Radstock Town
Roman Glass St. George
Sherborne Town (rykker ned fra Western Premier)
Warminster Town
Welton Rovers
Westbury United
Wincanton Town

RFriday
11.06.17 14:41

I Northern Counties East League Division One (som jeg presterte å kalle NCEL Premier) skulle jeg ha inkludert Westella & Willerby, som ble benådet som følge av dominoeffekten utløst av Ilkestons konkurs. Men det var kanskje like greit at jeg overså de, for de har nå takket de nei til benådning for å ta samling i Humber Premier League (step 7). Dermed blir i stedet Nostell Miners Welfare benådet i NCEL 1.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg