Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Step 5 og lavere-tråden

NYTT TEMA
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 25995
06.08.12 10:25

Jeg har forsøkt å kave fram en egnet tråd for områdene hvor periferien er i ferd med å få overtaket i det hierarkiske systemet, og jeg overdriver neppe når jeg tar i bruk slik omtale om engelsk fotballs niende nivå, det femte nonliganivået. Noen spesielt god tråd for utelukkende Steps 5-, 6- og 7-aktiviteter virker ikke å eksistere, så selv om jeg må påta meg mye av skylden for at øb-forumet i det siste har blitt hjemsøkt av urovekkende mange nydannede tråder, oppretter jeg en ny for dette formål. 

Helgen medførte sesongstart for en bråta spillere på disse nivåene, og i mangel på sysler her jeg henger i kantina på Kastrup T3 og venter på videretransport ned til Jugoslavija, har jeg fordypet meg litt i en liga jeg føler vi stadig forsømmer når vi byr opp til Step 5- og 6-diskusjoner: Northern Counties East League. Skjønt - "fordypet" er mer presist. Jeg har ikke vært inne på hver enkelt klubbs hjemmeside og lest historiene bak helgerundens tall og bokstaver. Det som imidlertid fanget blikket mitt fra avspark av under resultatgjennomgangen fra ligaens Premier-divisjon, var at Scarborough Athletic åpnet 2012/13 med seier: 2-1 borte mot Hall Road Rangers. 297 tilskuere. Dét kan umulig være hverdagskost for Hull-klubben, selv om 'Boro-boss Rudy Funk (vi husker ham? Hvordan han reiste Retford United til å bli en formidabilitet selv på NPL Premier-nivå? Fyren med taterblod i årene, som imidlertid har gjort seg så dus med Step 5 at han uten problemer fikk engasjement hos Scarborough?) beskriver Hall Road som "et meget godt lag". Majoriteten skal ha kommet reisende i Athletic-interesser. 

Scarborough. Vi husker hvordan klubben debuterte i Football League tilbake i 87, da de åpnet med 2-2 mot selveste Wolverhampton Wanderers hjemme på McCain Stadium, der mer enn 7000 tilskuere var knøvlet sammen på så stint vis at det bare måtte gå galt: åpningsdagen den sesongen var tidspunktet da Scarborough mistet uskylden og fotballrelatert vold ble satt på agendaen. Siden kloret de seg fast i fjerdedivisjon i årevis, og var alltid leie å få has på oppe i nordøst. Til slutt ramlet man ut og gikk konk. Og ut av aska av forrige klubb dannet seg Scarborough Athletic, som imidlertid ikke får lov til å spille hjemmekamper i byen, men i stedet må finne seg i å hæppe ball hos Bridlington Town, fire-fem mil syd for Scarborough by, fortsatt ute ved nordsjøkysten. Nevnte Town er forresten også divisjonsrival for Seadogs, som stadig er 'Boros økenavn. 

Lørdag bortevant man altså i premiererunden, men sjef Funk sa seg kun mellomfornøyd. Det er stilt store forventninger til årets Scarborough-utgave, etter at klubben har handlet inn flere solide navn i sommer, ikke minst veteranmålvakta Steve Wilson, som de fleste av oss vil huske fra Football League-spill med både Hull og Macclesfield. Et annet stort navn tør jeg påstå angriperen Ollie Ryan er. Han registrerte et snaut 40-talls FL-kamper for Lincoln City i forrige desennium, og har siden levd ei ganske omflakkende tilværelse, helst med spill på Steps 2 og 3. Ryan sto for det ene målet i 2-1-seieren lørdag. Han bør ha det i seg å ende på øvre halvdel av skytterligaen i NCEL Premier. Men er 'Boro-laget i sum godt nok til å distansere resten av årets felt, som blant annet inkluderer Retford United? 

Ok, nok Northern Counties East for denne gang. Jeg registrerer videre at Hellenic League ikke ser ut til å ha startet, i likhet med nivåkollegene rundt om i landet? Men de er i gang i Eastern Counties, de har sesongdebutert i Midland Alliance. Guernsey, som i fjor deltok på Step 6 for første gang i historien, og som suverent tok hjem tittelen i Combined Counties League Div I, knallet til med 8-0 i sitt første Step 5-arrangement lørdag. Croydon fikk unngjelde. For øvrig må ikke dette Croydon mistolkes for å være en nydannelse etter at Croydon Athletic i løpet av fjorårssesongen smuldret opp og ble erklært oppløst. 

Kan hende har noen av dere bitt dere merke i andre resultater eller fiksfakserier fra helgens serieinnledning? Del dem så!

osloblade
oslobladeInnlegg: 3682
08.08.12 23:12

Benytter denne tråden til å informere deg (og andre interesserte) om denne nye tv-kanalen på Youtube som er drevet av en gjeng/person som er veldig aktiv med non league på Facebook. Skal visstnok legges ut mye non league-action utover sesongen. Kan jo bli bra!?!

mikemodano
10.08.12 02:56

Den var ganske snau foreløpig, men jeg ser i det minste nevnte Scarborough Athletic her, så kan være brygger kanalen på noe. La oss vone. 

Jeg har jo ikke vært fryktelig oppmerksom det siste året hva gjelder de lavere divisjoner, og først nå biter jeg meg merke i at Thetford United faktisk gjorde turen opp fra Eastern Counties League Div I til Premier foran årets sesong. Du verden. De endte som nummer to bak Godmanchester Rovers, ser jeg, og begge ble forfremmet ett hakk. Thetford United på Step 5. Ja, da finnes det sannelig håp for de fleste. Tro om fyren med hinken ble med opp fra Div I til Premier? Om noen av 'oss' skulle gjøre turen til de kanter av Norfolk i år, så gi meg vennligst beskjed. 

RFriday
RFridayInnlegg: 3475
11.08.12 23:29
mikemodano: Northern Counties East League

En av sommerens sjokk-overganger kan en NCEL-klubb stå for. Lille Knaresborough Town holder til i North Yorkshire, ikke langt fra Harrogate. Med tredjeplass i Western Yorkshire League Premier Division i våres, rykket de opp til nettopp Northern Counties East League. Der vil de denne sesongen spille i denne ligaens First Division - altså non league step 6. Så til sakens kjerne: De to Leeds-spillerne Seb Carole og Tresor Kandol skal ifølge ryktene ha trent med klubben, og en låneavtale skal være aktuelt.
Er det forresten bare undertegnede som begynner å bli mektig lei det etterhvert latterlig høye antallet låneavtaler i fotballen generelt??

(Innlegget ble redigert 11.08.12 23:29)

akaRa
akaRaInnlegg: 21200
13.08.12 04:04

Scarborough ja. En klubb som jeg mistet av kartet for en stund siden. Nå skjønner jeg jo også hvorfor. Trist at gamle tradisjonsrike klubber skal lide denne skjebnen :/

mikemodano
02.09.12 17:13

Whitley Bay ség ut av FA-cupen forrige helg, da Bedlington Terriers vant resultatmessig enkelt (3-0) på Hillheads. I går var det nytt møte på samme stadion, og i kamp om seriepoeng tok Whitley seg endelig sammen, og sørget for 1-0-vinst, takket være scoring av midtbanespiller Lee Paul Scroggins i andre omgang. 329 så cupkampen forrige lørdag, 441 overvar kampen i går. Tabellen i Northern Leagues førstedivisjon halter ganske kraftig; klubbene har spilt fra to til fem kamper, og Whitley Bay, med seks poeng på sine tre, har lagt seg til i utfordrerposisjon, selv om det skal godt gjøres å blande seg helt inn i teten når divisjonen inneholder råsterke klubber som Darlington og Spennymoor. Allerede tirsdag er det ny hjemmekamp, og da er det Sunderland Ryhope (RCA) som gjester kystbyen i Northumberland. Ryhope hadde en god sesong i fjor, og vil også i år høre til ansamlingen klubber langt framme i feltet. 

mikemodano
25.12.12 12:51

Andre juledag er dagen for de store derbies, og morgendagen er intet unntak. Vi har AFC Dunstable vs Dunstable Town i Spartan South Midlands Premier, Billingham Town v Billingham Synthonia i Northern Div I og også 'flat cap'-derbyet mellom Atherton Colleries og Atherton LR (Laburnum Rovers) i Atherton i Greater Manc. Det sistnevnte oppgjøret finner sted på Step 6, i North West Counties Div I. Flere bygdederbies på Steps 5/6? 

RFriday
25.12.12 13:49
mikemodano: Flere bygdederbies på Steps 5/6?

Tja, man skulle tro at oppgjøret Runcorn Linnets - Runcorn Town kunne være av interesse. Og i Kent League er det duket for Erith-oppgjør når Erith & Belvedere tar imot Erith Town.
Kanskje ikke et by/bygde-derby, men avgjort en av morgendagens mest interessante kamper mellom to lag som deler bane: Scraborough Athletic - Bridlington Town. Toppkamp som kan være med å avgjørde Northern Counties East League, og da Scarborough Athletic deler "bortelaget" Bridlington Town sitt Queensgate-anlegg, kan det være duket for sesongens høyeste tilskuerantall i NCEL.

mikemodano
10.01.13 15:01

Step 5-match i morra, ja, og så vidt jeg ser blir det mitt første møte med niende nivå siden jeg så Barkingside v Barking i mars '11. Rett nok var jeg innom Step 6 (Cambridge University Press v Ipswich Wanderers) måneden etter, men femtesteget representerer nå klar nivåheving fra Step 6. Og kampen i West Sussex i morra kveld er også møte mellom to klubber fra øvre tabellhalvdel i deres Step 5-divisjon, som følgelig er Sussex County League Div I (intet pretensiøst "Premier"-navn for øverste nivå her, altså).

Lancing mot Hassocks er morgenkveldens godbit, og siden kampen ikke akkurat møter konkurranse fra mange hold, antar jeg vi blir en god porsjon banejumpere som vil menge oss med de lokale. De to møttes i serieåpningen tidlig i august, da Hassocks vant 3-1, og skal en dømme ut fra tabell, virker da også de å ha et sterkere klientell. Spesielt har jeg merket meg at de har en dreven fyr ved navn Phil Gault i sine rekker, og selv om navnet isolert sett antakelig ikke forteller oss mye, hjelper det på når man ser han har gjort 21 scoringer på 24 (liga)kamper. Rekkepartner Nathan Miles har puttet 16 seriemål, så det ser ut til å bli tøffe tak for Lancings bakre ledd. I bakhånd lurer en tredje spiss med grev for gåll: Dan Smith, tolv scoringer på 14 starter, men han ser ikke ut til å ha vært involvert siden før jul. 

Lancing er jo reine storbyen versus Hassocks, med snaut 20k i folketall mot sistnevntes omlag 6000. Hassocks ligger et lite stykke østover og inn i landet, men distansen overstiger neppe tre mil. Så det er nesten lov å kalle kampen et lite derby, selv om det er mange som i så fall kvalifiserer i Sussex County Leagues tre divisjoner. 

Det er nummer sju mot nummer fire på lista som møtes i morgen 7.45pm lokal tid, og som en ser renner det inn godt med scoringer for dem begge. Ergo frykter jeg at jeg langt fra får se et lidderlig 0-0-oppgjør, med stramme forsvarslåser noen av retningene. 3-2-0 teller siste fem for Lancing-vertene, som neppe anser seg som sjanseløse i morgen, selv om Hassocks foreløpig ligger dem i forkjøpet på tabellen. 2-1-2 er statsa i tilsvarende periode der, og forrige helg tapte de 1-3 ute for Redhill i et tabellnabooppgjør. 

Dessverre har ikke Lancing blottlagt tilskuertall fra noen av sine kamper av nyere dato enn seinseptembers, men jeg kan vanskelig forestille meg nåværende sifre avvike så voldsomt fra hva de opplevde innledningsvis, da 113 (v Ringmer) og 69 (v Hailsham) var henholdsvis høyeste og laveste notat. Grunnet diverse faktorer aner jeg imidlertid at kampen i morgen fort kan komme til å utfordre Ringmer-tallet, og jeg spår freskt 121!

RFriday
10.01.13 15:35
mikemodano: Sussex County League Div I (intet pretensiøst "Premier"-navn for øverste nivå her, altså

Eller enda mer pretensiøst, slik som Central Midlands gjorde for et par sesonger siden...før de ble en feederliga for den nye East Midlands Counties League. Da het der den øverste divisjonen Supreme Division mens nivå to var Premier League.

RFriday
10.01.13 15:53
mikemodano: Dessverre har ikke Lancing blottlagt tilskuertall fra noen av sine kamper av nyere dato

Men det gjør Sussex County League sin offisielle side. Dessverre går det ikke an å linke direkte til søkeresultatene, men ved å gjøre et søk i terminlistene kan du for eksempel velge å søke kun på Lancings kamper fra starten av sesongen frem til nå. Da vil du ved å trykke på "fotballen" til høyre på hver linje få opp kampfakta med tilskuertall.

For å spare deg litt bryderi kan jeg imidlertid opplyse deg om at de har hatt følgende tilskuertall i sine hjemmekamper:
2/10: Chichester City  49
6/10: Rye United 101
13/10: Peacehaven & Telscombe (FA Vase)  156
20/10: AFC Uckfield  58
3/11: Sidley United  87
1/12: Dorking Wanderers  57
11/12: Oakwood (grevskapscup)  68
26/12: Shoreham  151
29/12: Selsey  95
5/1: Arundel  107

Sesongens laveste oppmøte er altså mot Chichester City, mens sesongens høyeste tilskuertall er de 156 som så hjemmelaget ryke 0-5 for Peacehaven & Telscombe i FA Vase. Høyeste i ligaen er 151 mot Shoreham på Boxing Day.

Du har ikke rare biten å gå fra stasjonen i Lancing ser jeg, og jeg tror nok du får et interessant møte med Sussex County League. Det kan nok innfinne seg en og annen groundhopper der også, da kampprogrammet denne dagen er meget begrenset for å si det mildt.

mikemodano
10.01.13 16:04

Jeg gjorde faktisk som du og gikk inn på ligaens offisielle portal for å lete tilskuertall. Jeg ga meg imidlertid da jeg ikke fikk opp noe tall for deres første hjemmekamp, men forstår jo at jeg burde lagt litt mer sjel i det og sjekket ut kampene seinere i sesongen, slik du har gjort. 

I min forrige post kommenterte også jeg at det nok blir flere groundhoppers å se i Lancing i morgen. 

Ellers har jeg skaffet meg husly ute i Sompting Village, så selv om banen kun ligger et par hundre meter unna stasjonen, vil jeg likevel være avhengig av skyss. Ifølge gjestgiveriet, skal det være mulig å ta buss fra sentrum og ut til dem, og da antar jeg også at samme buss vil være mulig å haike med etter kampslutt, selv om de gjerne avvikler bussrutene utpå landsbygda langt tidligere enn hva ofte ønskelig er. Å reise kollektivt er sjelden min førsteprioritet, og ved minste tegn til logistiske problemer i så måte, henvender jeg meg til drosjegutta. 

RFriday
17.01.13 16:06

Litt lenger ned i systemet: Man kunngjorde for en uke siden de step 7 lag som har søkt opprykk til step 6. Disse vil selvsagt måtte oppfylle stadionkrav i tillegg til å kvalifisere seg sportslig. De fleste navnene vil kanskje ikke si de fleste all verden, men søkerne er som følger:

Bedfordshire Premier League: Arlesey Town FC Reserves

Cambridgeshire County League: Wisbech St Mary FC

Central Midlands League: AFC Mansfield, Bilborough Pelican, FCDronfield Town FC, Pinxton FC, Sutton Town FC

Essex & Suffolk Border League: Haverhill Sports FC

Dorset Premier League: Wincanton Town FC

Gloucestershire County League: Bristol Academy FC, Tuffley Rovers FC

Hampshire Premier League: Locks Heath FC

Hertfordshire Senior County League: Baldock Town FC, Letchworth Garden Eagles FC

Kent County League: Fleet Leisure FC, Metrogas FC

Leicestershire Senior League: Highfield Rangers FC, Stapenhill FC

Middlesex County League: FC Romania, Broadfields United FC

Northern Alliance: Heaton Stannington FC

Peterborough & District League: Netherton United FC, Peterborough Sports Parkway FC

Reading League: Mortimer FC

Sheffield & Hallamshire County Senior League: Handsworth FC, Penistone Church FC, Shaw Lane Aquaforce Barnsley FC

Somerset County League: Ashton & Backwell United FC, Minehead FC

Staffordshire County League: Hanley Town FC

Surrey Elite Intermediate League: Old Farnborians FC

Wiltshire League: Chippenham Park FC

I tillegg har to nye klubber søkt innpass på step 6. Disse er 1874 Northwich FC og (Widnes) Vikings FC

RFriday
09.02.13 19:27

De fleste vil forhåpentligvis nå kjenne Northern League klubben Whitley Bay. En noe spesiell historie dukker nå opp i forbindelse med en privatkamp klubben skal spille i morgen. Da kommer det ukrainske laget Metalist Kharkiv på besøk, og skal møte Whitley Bay som oppladning til deres Europa League kamp mot Newcastle United.

Merkelig nok blir det på oppfordring fra gjestene anmodet om at publikum frastår fra å møte opp i svarte og hvite farger!! Man truer til og med med at folk som møter opp ikledd disse fargene kan bli nektet inngang!! Det går frem av denne saken fra Whitley Bays hjemmeside. Man kan spørre seg hva i all verden dette er for noe vås! Og det har heller ikke gått upåaktet hen på diverse forum, der det nå oppfordres hyppig om å møte i nettopp svart og hvitt.

(Innlegget ble redigert 09.02.13 19:27)

mikemodano
10.02.13 22:51

Whitley holdt Metalist til 1-1 på Hillheads, og selv om en får anta at ukrainerne neppe stilte toppet (en tropp på 34 mann skal være i England), så bør resultatet uansett være en grei anerkjennelse både for Whitley Bay og for Northern League. Det var klubbens fjerde match i historien mot kontinental motstand, og fortsatt har man til gode å tape, selv om de øvrige opponentene ikke akkurat klinger like velkjent: Långared BOIS, "CF Cloret"(?) og "San Andres"(andorransk?). Metalist-besøket hos Whitley Bay får en nesten til å minnes CSKA Moskvas besøk hos Hartlepool (0-6, tror jeg) en gang rundt 1990. 

mikemodano
19.02.13 09:23

Fredag møttes Spennymoor og Darlington i det man lett anså å være sesongens største enkeltkonfrontasjon på Step 5. Kan hende var matchen den største dette nivået har rommet på flere år, om en kun forholder seg til seriespill og ser vekk fra FA Vase. 

Spennymoor har vunnet Northern League de siste tre sesonger, og har overtatt hegemoniet i nordøst, til tross for at Whitley Bay jo gjorde seg nasjonalt bemerket gjennom å vinne tre strake FA Vase-titler fram til og med 2011. Foran fredagens kamp sto Moors med 19-4-0 og 62-10 på sine 23 kamper, sju kamper færre spilt enn toer Darlo, som sto med 25-1-4 75-28 på sine 30 omganger. 15 poeng skilte, og uttalt press ble sagt å ligge på Spennymoors skuldre. 19.desember hadde de to spilt 0-0 "hos" Darlo, som jo spiller sine hjemmekamper i Bishop Auckland. 1842 hadde sett den matchen, ligaens bestenotering fram til forrige fredag. 

Brewery Field i Spennymoor var stinn brakke fredag: 2670 (!) var møtt fram, og når en tar i betraktning at Moors snitter omlag 350 tilskuere, forstår man omfanget av matchen. Den som måtte være interessert ved nå at Darlo vant 3-1, slik at vertene tapte årets første seriekamp, og havnet 18 poeng bak, men fortsatt med sju kamper til gode. Det spørs imidlertid ikke om dette er avgjort, for selv om det i teorien høres mulig ut for Moors, tipper jeg psyken fikk seg en knekk før helgen, og det kan ta tid å komme på fote igjen, selv om jeg på langt nær utelukker at de kniper inn på forspranget. 

I tillegg til å lese kamprapporter fra både Spennymoor- og Darlington-hold, ligger det også et solid sammendrag ute til allmenn gjennomgang, definitivt verdt å sette av et kvarter til. En må også gjerne lese seg opp på tabellen for Northern League Division One, og en ser fra Darlo-rapporten at tilskuersifferet var "det største i Northern League-sammenheng siden 50-tallet"! Det skulle i grunn summere opp inntrykket av kampens relevans godt. 

I morgen kveld kan Darlington komme til å ligge 21 poeng foran, siden de tar imot Cumbria-klubben Penrith "hjemme" i Bishop Auckland onsdag, og med Spennymoor opptatt med ligacupspill (også det mot Cumbria-motstand, der man i kveld reiser til Carlisle for å møte Celtic Nation), begynner avstanden å bli så monumental at den snart tære på psyken hos Moors-gutta. 

(Innlegget ble redigert 19.02.13 09:28)

RFriday
20.02.13 18:42

FA cup sponsor Budweiser har plukket ut 8 non league klubber som hver seg får et tilskudd på £50.000. Av disse 8 skal en av de nå gis et ytterligere 'super grant' pålydende £100.000, og publikum kan stemme frem sin favoritt.

De 8 er:
Camelford (South West Peninsula League Premier Division - step 6)
Raynes Vale Park (Combined Counties League Premier Division - step 5)
South Park (Combined Counties League Premier Division - step 5)
Pegasus Juniors (West Midlands (Regional) League Premier Division - step 6)
Bardon Hill (East Midlands Counties League - step 6)
Blyth Town (Northern Alliance Premier Division - step 7)
AFC Blackpool (North West Counties League Premier Division - step 5)
Evergreen (Hertfordshire Senior County League Division One - step 8)

Så for de som ønsker å stemme, er det bare å se på de 8 klubbenes videoer og stemme i vei.

mikemodano
21.02.13 09:44

Som ventet utøket Darlo tabellforspranget til 21 poeng i går, da de slo svakt plasserte Penrith fra Cumbria 1-0 hjemme. Dermed har de fortsatt kun avgitt det ene poenget Spennymoor stjal til seg i 0-0-kampen før nyttår "hjemme" i Bishop Auckland. Moors har riktignok åtte kamper til gode nå, men samtidig sørget de for å avansere i Northern League-utgaven av Ligacupen tirsdag, noe som gjør at de vil fortsette å måtte fokusere på andre oppgaver enn seriespill framover. En veit jo dessuten at de er klar for kvartfinale i FA Vase, når Gornal kommer på besøk ei helg snart. Kan hende har de allerede innfunnet seg med at ligatittelen ryker nå som de endelig har bestemt seg for å søke om oppflytt til Step 4? Jeg kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg Darlo avgi dette nå, selv om nivået på de to topplagene i divisjonen er så høyt kontra øvrigheta at ingen av dem vil avgi særlig med poeng i innspurten. 

Fra og med første helg i april skal Darlington ha tre potensielt tøffe kamper på rad: 6. er det Whitley Bay borte, 13. West Auckland hjemme, før man den 20. må til Shildon. West er et av fire lag som har slått Darlo i årets ligaspill, mens både Whitley og Shildon vil være kapable til å stelle i stand ordentlig med trøbbel for det jeg likevel antar er den kommende seriemesteren, og dermed neste års deltaker i Step 4-ligaen Northern Premier League Div I North fra årets Northern League Div I. 

RFriday
21.02.13 16:09

Er det noen som kunne tenkt seg gratisbilletter til den såkalte NCEL Easter Groundhop? Der kan man denne påsken få med seg 8 kamper på tre dager i de to NCEL-divisjonene. Og en av disse kampene er Bridlington Town - Scarborough Athletic, som kan vise seg helt avgjørende i kampen om opprykk til step 4.

Du kan vinne ved å svare på fem ikke altfor vanskelige spørsmål.

RFriday
08.03.13 19:58

I dag tar jeg av meg hatten for Hertford Town, som til dagelig spiller i Spartan South Midlands League Premier Division - altså step 5.
I går kunne nemlig nyhetene fortelle at de har avslått et tilsynelatende meget friskt bud på klubben. Dette budet komme fra en gruppe ledet ledet av en person (Kem Kemal) som ifølge debattanter på NonLeagueMatters har svin på skogen.
Glad ikke The Blues lot seg friste av raslende seddelbunker og fagre løfter. Respekt, og hatten av!

TrondLFC
TrondLFCInnlegg: 3445
12.03.13 01:30
RFriday: I dag tar jeg av meg hatten for Hertford Town, som til dagelig spiller i Spartan South Midlands League Premier Division - altså step 5.
I går kunne nemlig nyhetene fortelle at de har avslått et tilsynelatende meget friskt bud på klubben. Dette budet komme fra en gruppe ledet ledet av en person (Kem Kemal) som ifølge debattanter på NonLeagueMatters har svin på skogen.
Glad ikke The Blues lot seg friste av raslende seddelbunker og fagre løfter. Respekt, og hatten av!

Respekt. Dette i seg selv gjør klubben stor :-)

mikemodano
14.03.13 22:18

Du som liker å holde deg oppdatert vedrørende Step 5/Step 4-forflytningene, Friday: hvordan vil det spille inn at Sholing i dag har gitt beskjed om at de søker seg ned i Wessex League fra og med neste sesong av, etter å ha spilt i Southern Div I South & West siden opprykket for tre sesonger siden? Som konsekvens vil ingen lag rykke ned fra South & West-divisjonen. 

RFriday
15.03.13 07:25
mikemodano: hvordan vil det spille inn at Sholing i dag har gitt beskjed om at de søker seg ned i Wessex League fra og med neste sesong av, etter å ha spilt i Southern Div I South & West siden opprykket for tre sesonger siden? Som konsekvens vil ingen lag rykke ned fra South & West-divisjonen.

Tja, jeg går ut fra at det er så enkelt som at Sholing blir flyttet ned istedet for laget som ender sist. Om ikke det skjer et større mirakel enn snø i helvete blir det heller ingen klubb som går motsatt vei. Eneste søker fra Wessex League er nemlig Newport (IOW) som ligger langt bak på 9. plass.

Dette igjen vil jo medføre at det blir en ekstra plass for en klubb fra de andre ligaene som har mulighet til å få opp mer enn ett lag. Disse blir som kjent vurdert utfra poengsnittet pr. kamp. Denne oversikten forklarer nok bedre opp/nedrykkene enn jeg kan. Og den blir jevnlig oppdatert.. 

RFriday
17.03.13 03:36
mikemodano: Sholing

Det har allerede kommet signaler som så godt som bekrefter at Sholing vil bli eneste lag som rykker ned fra Southern League Division One South & West.
Imidlertid går ryktene om at også Winchester City ønsker seg tilbake til step 5 grunnet mangel på penger til å drifte klubben på step 4. Bli ikke overrasket om de derfor takker nei til en eventuell benådning eller søker seg ned også de.

RFriday
17.03.13 18:17

Vi har i en annen tråd diskutert det vanvittige kampprogrammet mange klubber nå sliter med etter en vinter med et utrolig antall avlysninger. En av disse klubbene er Guernsey, som i tillegg fortsatt er involvert i FA Vase. Her om dagen offentliggjorde de en redigert terminliste., og dette er vanvittige greier.. Sitter du ned?? Da byr jeg på Guernseys terminliste våren 2013:

Sun 17/3 South Park (H)
Tue 19/3 Epsom & Ewell (a)
Sat 23/3 Spennymoor Town (H - Vase)
Tue 26/3 Raynes Park Vale (a)
Sat 30/3 Spennymoor Town (a - Vase)

Mon 1/4 Windsor (a)
Fri 5/4 South Park (a)
Sat 6/4 Cove (H)
Sun 7/4 Camberley Town (H)
Tue 9/4 Farnham Town (a)
Fri 12/4 Horley Town (H)
Sat 13/4 Farnham Town (H)
Sun 14/4 Raynes Park Vale (H)
Tue 16/4 Hanworth Villa (a)
Thu 18/4 Badshot Lea (a)
Sat 20/4 Hanworth Villa (H)
Sun 21/4 Chessington & Hook Utd (H)
Wed 24/4 Colliers Wood Utd (a)
Fri 26/4 Ash Utd (H)
Sat 27/4 Molesey (H)
Sun 28/4 Sandhurst Town (H)
Tue 30/4 BedfontSports (a)

Fri 3/5 Dorking (H)
Sat 4/5 Hartley Wintney (H) - or FA Vase Final
Sun 5/5 Epsom & Ewell (H)
Mon 6/5 Hartley Wintney (H) - if GFC are in FA Vase Final

Og pust ut.. Herregud, om de mot alle odds og all logikk klarer å innhente Egham Town med dette programmet er det bare å ta av seg både hatt og det som verre er.

mikemodano
17.03.13 19:08

Jeg har faktisk aldri sett makan til program, og en ser blant annet at de både midt i og mot slutten av april har kamp tre dager på rad. Siden jeg først fattet interesse for engelsk fotball, for drøyt 30 år tilbake, har jeg til gode å høre om noe liknende. Dette er selvsagt ingen god løsning for Guernsey, som riktignok har en bred tropp å ta fra, men det sier seg selv at de ikke vil nå i kapp Egham med et slikt inhumant program. 

paul_dalton_11
paul_dalton_11Innlegg: 6147
17.03.13 19:14
mikemodano: Dette er selvsagt ingen god løsning for Guernsey, som riktignok har en bred tropp å ta fra

En ting er spillertroppen, en annen side er supporterne. Tenk å skulle følge laget sitt denne våren - jeg blir utslitt bare av tanken (tenk 3 x tre kamper på tre dager). Og laget kan vel neppe rekke en eneste trening under denne perioden? 

mikemodano
17.03.13 19:31

TRE ganger tre kamper på tre dager, ja, og i tillegg har de en fjerde kamp med kun én hviledag i mellom i alle disse tre tilfellene. Det er så en tenker at Combined Counties League ønsker å beholde Guernsey i ligaen, uten at man strengt tatt kan klandre dem for det, slik en publikumsmagnet gjengen fra Kanalen jo er kontra samtlige andre på dette nivået. 

Å følge Guernsey til bortekamper inkluderer uansett omfattende logistikk, for de fleste klubber i denne ligaen tilhører jo Greater London. Slik sett kan det synes merkelig at ikke Guernsey i stedet spiller i Wessex League, som er den Step 5/6-ligaen som geografisk nok ligger dem nærmest. 

Nå kan det godt være Guernsey er et unntak for nivået, men jevnt over trener de én, maks to, ganger i uka, klubbene på Step 5. 

RFriday
17.03.13 19:58
mikemodano: Å følge Guernsey til bortekamper inkluderer uansett omfattende logistikk, for de fleste klubber i denne ligaen tilhører jo Greater London. Slik sett kan det synes merkelig at ikke Guernsey i stedet spiller i Wessex League, som er den Step 5/6-ligaen som geografisk nok ligger dem nærmest

Det er simpelthen fordi Guernsey på sine borteturer flyr til og fra Gatwick. Og som dere kanskje vet var forresten en del av avtalen som sikret Guernsey medlemsskap i Combined Counties League at de dekker de ekstra reiseutgiftene for de andre lagene.

Nei, dette er et helt vanvittig program. Jeg har heller aldri sett maken! Tror nok deres håp ligger i andreplassen og at de kan sanke nok poeng til at de blir å finne blant de ekstra klubbene hentet opp til Isthmian League.

mikemodano
18.03.13 18:34

Litt Northern League-fokus igjen: 

i helgen slo Darlington Ashington 1-0 borte, i en kamp de var forespeilet å kanskje kunne avgi poeng. Når de imidlertid sikret seg alle poengene også her, kan en trygt si de er på stø kurs mot ligagull og opprykk, selv om Spennymoor stadig har teoretiske muligheter, 23 poeng bak med åtte kamper til gode som de ligger. Lørdag vant Moors 2-1 hjemme mot svakt plasserte Sunderland RCA, og vinnerscoringen fra tidligere Hartlepool-spiss Michael Rae kom fra straffemerket i det 98. minutt. Darlos kamp i Ashington skal ha vært en beintøff affære, der vinnermålet kom 20 minutter før slutt. De begynner å slippe opp for potensielle bananskall nå, Darlington, selv om et trekløver fra 6. til 20.april stadig kan felle dem. Da skal de først til Whitley Bay, så har de West Auckland hjemme, før de lørdagen etter blir å finne hos FA Vase-semifinalist Shildon. 

I kveld skulle Spennymoor møtt Newcastle Benfield hjemme, men kampen er utsatt på grunn av overvann på matta, mens de onsdag står oppført med Hebburn som motstander, også det hjemme. Lørdag avvikles første Vase-semi nede på Guernsey, med retur neste helg. Neste midtuke står de kun oppført med ligacupkvartfinale (hjemme mot Sunderland RCA igjen), og det låter som en match de tåler og tape. Tro om de ikke sender utpå juniorlaget til den matchen, all den tid de stadig har et (vagt) håp om opprykk, i tillegg til å nå Wembley? 

Whitley Bay borte torsdag 11.april ser ut til å være Spennymoors vanskeligste gjenstående seriekamp. De firefoldige FA Vase-vinnerne kan altså sitte med noe av nøkkelen til tetduellen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg