Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Npower League 1

NYTT TEMA
Fritz_
Fritz_Innlegg: 11436
11.10.12 18:51

Har kan vi diskutere sesongen slik som den skrider frem. 

Jeg sitter i skrivende øyeblikk og studerer tabellen for nivå 3 i engelsk fotball. Jeg er overrasket over at et lag som Coventry ikke ligger høyere oppe på tabellen. De skulle vel har forutsetninger og mannskap til å gjøre det langt bedre enn de 10 fattige poengene de har karret til seg så langt.  Jeg hadde også forventet at Portsmouth skulle ligge litt høyere på tabellen enn det som er tilfellet så langt. Men det er lenge igjen og mye kan skje! 

Sheffield United har prestert som ventet så langt. Men Stevenage med sitt enormt lave tilskuersnitt gjør det ekstremt bra, og vi må vel snart innse at de faktisk er gode på dette nivået. 6.plassen ifjor styrker dette inntrykket.

Men den største overraskelsen er uansett Tranmere som har 8-3-0 så langt denne sesongen, og en målforskjell på 26-6. Det ser jo meget solid ut, men de vil nok synke som en sten utover i sesongen når skader og suspensjoner setter inn. Dette er en maraton, ikke en 100-meter. Men uansett imponerende start. 

Favoritter til topp 2: Sheffield United og Swindon

Playoff: MK Dons, Notts County, Brentford, Coventry

Shelvey
ShelveyInnlegg: 16462
11.10.12 19:28
Fritz_: Jeg hadde også forventet at Portsmouth skulle ligge litt høyere på tabellen enn det som er tilfellet så langt. Men det er lenge igjen og mye kan skje!

Portsmouth har hatt store økonomiske problemer og klubben har flere ganger vært nær konkurs. Man signerer vel kun måneds kontrakter med spillerne pga. økonomien. Synes virkelig synd i Portsmouth.

Ellers morsomt at Tranmere topper tabellen, tett etterfulgt av Stevenage. Ingen av klubbene har tapt så langt. Men som du sier tviler sterkt på at det holder helt inn.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 50133
11.10.12 19:34
Fritz_: Sheffield United har prestert som ventet så langt.

Så dem faktisk på lørdag i London, mot Leyton Orient. Hyggelig med en kamp på lavere nivå, og vanlige engelskmenn på tribunene. 

osloblade
oslobladeInnlegg: 3949
11.10.12 19:56

Det får du en tommel for herr Halvor! Selv om du holder med "feil" New York-lag, velger du tydeligvis klokt når det gjelder live engelsk fotball. ;-)

osloblade
11.10.12 20:00

Og apropos the mighty Blades, ubeseiret etter de første 11 kampene, men alt for mange uavgjort og lite skårete mål.

Fritz_
11.10.12 20:00
osloblade: Og apropos the mighty Blades, ubeseiret etter de første 11 kampene, men alt for mange uavgjort og lite skårete mål

Tror du Sheffield United kommer til å vinne ligaen? 

osloblade
11.10.12 20:06

Ja med tanke på hvor dårlig vi til tider har spilt denne sesongen, hvor lite kreative vi har vært og hvor få sjanser vi har skapt, men allikevel ligger ubeseirete på tredjeplass. Jeg har trua. Men det hadde jeg absolutt forrige sesong og...

Shelvey
11.10.12 20:13
osloblade: men alt for mange uavgjort og lite skårete mål.

Synd for United at man mistet Ched Evans, scoret enormt med mål. Ble vel dømt for voldekt?

(Innlegget ble redigert 11.10.12 20:13)

Fritz_
11.10.12 20:22

Blir interessant å følge utviklingen til Sheffield United i år. Selv om direkte opprykk er tryggest, er playoff den ultimate måten å rykke opp på :)

Fritz_
11.10.12 20:24

Når det gjelder nedrykk er det vel allerede åpenbart at Bury og Hartlepool er sterke kandidater.  I tillegg tror jeg Shrewsbury kommer til å få slite. Men det er umulig å si noe sikkert enda. Kan godt være at ingen av lagene jeg har nevnt rykker ned :)

(Innlegget ble redigert 11.10.12 20:25)

WatTyler
WatTylerInnlegg: 3300
11.10.12 20:27
Fritz_: Playoff: MK Dons, Notts County, Brentford, Coventry

Ganske sikker på at Coventry skal kjempe rundt den nederste streken. Tegnene har lenge vært tydelige, for alle som har villet .

Årets skuffelse så langt er Hartlepool.

w

Fritz_
11.10.12 20:33
WatTyler: Ganske sikker på at Coventry skal kjempe rundt den nederste streken. Tegnene har lenge vært tydelige, for alle som har villet . Årets skuffelse så langt er Hartlepool. w

Godt mulig! Kanskje er det klangen i navnet som narrer meg til å tro at de vil klatre? 

osloblade
11.10.12 21:43
Shelvey: Synd for United at man mistet Ched Evans, scoret enormt med mål. Ble vel dømt for voldekt?

Synd for United, med kanskje bra for samfunnet!? Ikke vet jeg om han er skyldig eller ei, men uansett en personlig tragedie, og veldig synd for oss. Han var jo virkelig i slaget forrige sesong og bøttet inn mål. "Alle" er enige i at vi garantert hadde rykket opp dersom han hadde spilt hele sesongen.

osloblade
11.10.12 21:45
Fritz_: er playoff den ultimate måten å rykke opp på :)

Hehe, ja det er kanskje det, men for oss virker det heller å være en umulig måte å rykke opp på. I løpet av mine 22 år som Blade, har vi spilt fire play off-finaler, og tapt dem alle.

Shelvey
11.10.12 21:54
osloblade: . "Alle" er enige i at vi garantert hadde rykket opp dersom han hadde spilt hele sesongen.

Absolutt, en ekte målgarantist. Hadde virkelig sansen for mr. Evans. Men etter denne tragedien har jeg ikke noe til overs for han dessverre.

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
11.10.12 22:54

Sitter å grubler over hvilken kamp jeg skal velge lørdag klokken primetime. Hva slags innvendinger har folket?

Tranmere - Yeovil er den som umiddelbart frister mest. Ser ut som Moore har fått dreisen på dette laget i sin andre periode som sjef. Skal riktignok innrømme at hva gjelder spillere så er dette superhvite laget relativt ukjent ut for min del, med små unntak.

Har også Colchester - Stevenage, men her er det vel vanskeligere å få tak i en stream..?

Og med tanke på stream, så må vel Blades-kampen være den enkleste å få has på?

Fritz_
11.10.12 23:56
OleKjole: Tranmere - Yeovil er den som umiddelbart frister mest. Ser ut som Moore har fått dreisen på dette laget i sin andre periode som sjef. Skal riktignok innrømme at hva gjelder spillere så er dette superhvite laget relativt ukjent ut for min del, med små unntak.

Hvor blir denne kampen streamet i så fall?

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26426
12.10.12 00:06
WatTyler: Coventry skal kjempe rundt den nederste streken

Er det ketsjupflaskeeffekten vi er vitne til utafor Coventry sentrum for tiden? De var jo i "alle" år kjent som klubben som ikke kunne rykke ned fra førstedivisjon, uansett hvor hardt de strevde for å få det til, og uansett hvor mange begredeligheter som akslet Talbot-skjorta deres. Men da det uunngåelige skjedde, og jeg tror helt klart vi kan sette det i sammenheng med flytten vekk fra stilfulle Highfield Road, åpenbarte seg plutselig en ny horisont, og det kan virke som om de himmelblå har fått smaken på nedrykk. Jeg stemmer i, Wat! Ned med Coventry!

Stevenage nevnes over, og det er sannelig godt å se et lite kollektiv stå så samlet og trygt i kampen mot kapitalmakta. I årevis har de hatt ry på seg for å være et Wimbledon in spe, og få evner bryte dem ned på fysikk. Det vil imidlertid være et spørsmål for en klubb av deres størrelse hvor lenge båten bærer; blir det ikke opprykk i år, sprekker etter hvert bobla, og man faller hen til ei mer fortrolig tilværelse enten i fjerdedivisjon eller utafor ligaen. Det er sannelig ikke mange åra siden Hemel Hempstead Town var deres argeste ligarival, men det bør være fair å si at man har parkert sin gamle duellant for ei god stønn framover. Jeg er dessuten svak for klubber som mister en suksessbefengt manager, men som like fullt makter fortsette i samme ånd under nye dirigenter. Hånda i været den som så for seg Gary Smith videreføre Shane Westleys prosjekt med slik suksess? 

OleKjole
OleKjoleInnlegg: 7765
12.10.12 00:59
Fritz_: Hvor blir denne kampen streamet i så fall?

Nei si det. Kan være at en side som FromBar flekker opp en link. Der sendes det hvertfall en del forskjellig. Ser feks at de nå i kveld har sendt et eller annet fra rumensk andrediv.

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
12.10.12 01:22
Fritz_: Favoritter til topp 2: Sheffield United og Swindon Playoff: MK Dons, Notts County, Brentford, Coventry

Crawley er playoffkandidat, bytt ut de med Coventry. Tranmere er i slaget....vil det vare? Tja, men de vil nok vake rundt playoff uansett. Stygge Stevenage ønsker jeg inget godt, men de er jævla harde å slå.

Fritz_
12.10.12 10:13
OleKjole: Nei si det. Kan være at en side som FromBar flekker opp en link. Der sendes det hvertfall en del forskjellig. Ser feks at de nå i kveld har sendt et eller annet fra rumensk andrediv.

Tror det avhenger veldig av om en tv-kanal skal overføre kampen. Sky Sports eller andre kanaler skal ikke overføre tranmere - yeovil så vidt jeg har sett. Så da tviler jeg på du finner stream. 

osloblade
12.10.12 11:05

Blades-Oldham blir vist på tv2sport i morgen klokken 1600, og på andre kanaler rundt om i verden som pleier å vise championship på denne tiden, så blir nok flere streams til denne kampen å finne ute på verdensveven.

Shelvey
12.10.12 11:18
tommy_cowan: Stygge Stevenage ønsker jeg inget godt, men de er jævla harde å slå.

Kan du utdype det litt?

Shelvey
12.10.12 11:20

Tv2sport sender også flere kamper fra League One på søndag. Preston - MK Dons klokken 14:15 og Shrewsbury vs Walsall klokken 16:30.

(Innlegget ble redigert 12.10.12 11:20)

Fritz_
12.10.12 11:23

Veldig bra tiltak av tv2. Så landslagspausene under landslagspausene vil det bli gode muligheter for league1 fotball på tv :)

Fritz_
12.10.12 11:58

Så var det helgens runde. Jeg bare limer den inn her, så kan vi diskutere kampene etter ønske: 

Bournemouth v Leyton Orient
Carlisle v Notts County
Colchester v Stevenage
Crawley Town v Bury
Hartlepool v Doncaster
Portsmouth v Crewe
Preston v Milton Keynes Dons
Scunthorpe v Brentford
Sheff Utd v Oldham
Shrewsbury v Walsall
Swindon v Coventry
Tranmere v Yeovil

(Innlegget ble redigert 12.10.12 12:00)

Fritz_
12.10.12 12:06

Både Tranmere, Swindon og Sheffield United har greie hjemmekamper. Om alle vinner kan det fort bli luker nedover. Men jeg kan lese at Tranmere mangler både Owain Fon Williams, Andy Robinson og Akpa Akpro. De to sistnevnte har scoret 7 mål hver for Tranmere. Altså er 14 mål bortevekk fra startelveren. Owain Fon Williams er vekk til Wales på landslagsoppdrag Så dette vil nok gjøre store utslag for Rovers. Over 5 i Odds på bortelaget Yeovil er kanskje ikke et dumt spill? 

Colchester må vel vinne, så jeg tipper at Stevenage får sitt første tap denne helga. Når det er sagt er Stevenage fint kapable til å vinne denne kampen 

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
12.10.12 12:17
Shelvey: Kan du utdype det litt?

De filmer, slår, sparker, drøyer tid og er regelrett en gjeng dritsekker. Verre under Westley, selvfølgelig, men de har ikke forandret seg mye.

Akpa_Akpro
Akpa_AkproInnlegg: 15
12.10.12 19:25

Som Tranmerefan kan jeg vanskelig la være å delta i denne tråden.  De to første månedene av sesongen har vært strålende. En velfortjent opptur for oss Tranmerefans etter tre år med motgang. Ting så ikke så lyst ut rett før seriestart da en av sommerens signeringer, Ben Burgess, plutselig bestemte seg for å legge opp på grunn av skade. Videre ble forsvarsklippen Ian Goodison satt ut av spill i tre måneder etter skade i den siste treningskampen. Ronnie Moore har imidlertid lykkes med å hente inn erstattere på lån. Ben Gibson, som er på lån fra Middlesborough, har vært bunnsolid som midtstopper i Goodisons skadefravær. Jake Cassidy (på lån fra Wolves) har, i likhet med Robinson og Akpa Akpro, sju fulltreffere i år. Som Fritz_ påpeker er Tranmere-stallen tynn, og sårbar for skader og suspensjoner. Jeg var over på Tranmere - Coventry i midten av september. Tranmere har et meget temposterkt og hardtarbeidende mannskap. Akpa Akpro, Thompson, Bell-Baggie, Wallace og Bakayogo er alle veldig raske. Denne hurtigheten kom til særlig til sin rett borte mot Crawley Town, hvor Rovers overrumplet hjemmelaget på raske overganger.

James Wallace, som kom fra Everton før sesongen, er kaptein på årets Tranmerelag. En veldig talentfull spiller. Han utgjør sammen med Liam Palmer den sentrale midtbaneduoen. 

Lykke til med runden i helga, leauge one-entusiaster!

Shelvey
12.10.12 20:06
Akpa_Akpro: Som Tranmerefan

Det er dere som er storebror på merseyside for øyeblikket.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg