Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klubber på sykeleie/dødsleie 2012/13

NYTT TEMA
RFriday
RFridayInnlegg: 3550
18.12.12 16:44

Ofrene for den moderne fotballen blir stadig flere. De siste årene har vi mistet en rekke klubber. Noen - som eksempelvis Scarborough, Halifax Town og Nuneaton Borough - har gjenoppstått i form av nye klubber. Men dette er langt fra tilfelle med alle. Bare i løpet av de tre sesongene før denne kan jeg på stående fot nevne Andover, Ashford Town (Kent), Bedfont, Berkhamsted Town, Bicester Town, Biddulph Victoria, Bromsgrove Rovers, Chester City, Croydon Athletic, Dawlish Town, Farsley Celtic, Fisher Athletic, Kings Lynn, Leigh Genesis, Merthyr Tydfil, Newcastle Blue Star, Team Bath, og Windsor & Eton. Dette er i all hovedsak lag som befant seg innen de 8 øverste nivåene i engelsk fotball, og i tillegg kommer et langt høyere antall på enda lavere nivåer - på skikkelig grasrot-nivå.

Vi kjenner alle til problemere man har hatt i ligaklubber som Portsmouth og Plymouth Argyle, som er av de ligaklubber som har slitt hardest de siste årene. Lenger vekk fra medias søkelys er det andre som kjemper den samme tunge kampen for å holde hodet over vannet.

Vi har i 2012 sett hvordan Conference-laget Kettering Town slet såpass økonomisk at de ble flyttet ned til Southern League - der de som man vet fortsatt sliter med minuspoeng og flytting til Nene Park, hvor de raskt ble kastet ut grunnet problemer med å betale strømregningene. Det spøker for eksistensen til Northamptonshire-laget, som for noen uker siden måtte stille med 10 mann og en keeper som utespiller da de tapte 0-7 for Bashley.

Det samme har vært tilfelle med Truro City i Conference South, men der kan ting tyde på at de omsider har blitt reddet i tolvte time. Men dette er kun toppen av et isfjell, og det er et voldsomt antall klubber vi aldri hører om (og som den jevne fotballnoldus aldri engang har hørt om) hvis eksistens står i fare. Vi har hørt om Great Yarmouth Town, som er spesiell i den forstand at de har verdens eldste fotballtribune - og laget som nå spiller i Eastern Counties League Division One er fortsatt ikke økonomisk friskmeldt. Tidligere i år har vi også hørt om voldsomme problemer i Folkestone, der man frykter for eksistensen til Folkestone Invicta. I dag ser jeg meldinger om at Conference North jumbo Hinckley Town har måttet avlyse kveldens kamp mot Bishop's Stortford da de kun har 8 spillere og et transfer embargo hengende over seg. De har slitt voldsomt denne høsten, og kanskje kan det være begynnelsen på slutten for Leicestershire-klubben vi ser.

Etter at vi satt strek for 2011/12 sesongen har vi mistet lag som Bedfont Town, Darlington og Daventry United. Og igjen - dette er kun toppen av isfjellet. Om vi ser lenger ned, kan nevnes i fleng:
Almondsbury Town (Bristol & Suburban League - tidligere i Southern League så sent som 2010/11!)
Beltchingley (Surrey South East Combination)
Birch Coppice (Kidderminster & District League)
Bletchley Town (Spartan South Midlands League Div Two)
Bloxwich United (Midland Football Combination)
Blunham (Bedfordshire County League)
Cargo Fleet (Teesside League)
Castle Point Gas (Mid-Essex League)
Castle Vale (Midland Football Combination)
Charlton Athletic Community (Kent County League)
Clayton & Ditton (Surrey Elite Intermediate League)
C.N.S.O.B.U (City of Norwich School Old Boys Union - historiens første vinner of Anglian Combination)
Crofton Albion (Kent County League)
Croxteth (Liverpool County Premier League)
Croygas Phoenix (Surrey South East Combination)
Dartmouth (South Devon League)
Dellows (Colchester & East Essex League)
Dunmow FC (Mid-Essex League)
Eton Wick (East Berkshire League - gjenoppstått som Wraysbury Village)
Finley Rovers (Cheltenham League)
Flixton (North West Counties League)
FC Blisthorpe (deres bane nå overtatt av Nottingham United, som spiller i Central Midlands League South Division)
Forest FC (en av grunnleggerne av Sussex County League)
Forest Glade (Essex Olympian League)
Goodrich (West Midlands (Regional) League)
Hounslow Wanderers (Middlesex County League)
Kentisbeare (Devon & Exeter League)
Kimberley Town (Central Midlands Football League South Division)
Lea Sport PSG (Bedfordshire County League)
Little Waltham (Mid-Essex League)
Maldon St. Mary's (Essex & Suffolk Border League)
Mexborough Town (Doncaster & District League)
Norwich St. John's (Anglian Combination - kroken på døra etter sin sportslig beste sesong noensinne)
Nottinghamshire Police (Central Midlands League South Division)
Oldswinford Harriers (Kidderminster & District League)
Pease Pottage Village (Sussex County League Division Two)
Rothwell Athletic (West Yorkshire League)
Rothwell Town (United Counties League Div One)
Rowhedge (Essex & Suffolk Border League)
Royal Marines FC (South West Peninsula League)
Sacre Coeur Former Pupils (Liverpool County Premier League)
Sheppey United (Kent County League)
Sling United (North Gloucestershire League)
Southwell St. Mary's (Nottinghamshire Senior League)
Sporting 77 (Mid-Essex League)
Taunton Blackbrook (Somerset County League)
Thurmaston Town (Leicestershire Senior League)
Tokyngton Manor (Spartan South Midlands League Div One)
Wagon FC Clitheroe (Craven & District League)
Warbreck (Liverpool County Premier League, "reddet seg" kun ved å legge ned førstelaget og gjøre reservelaget lenger ned i systemet til nytt førstelag)
Willesden Constantine (Middlesex County League)
Woodstone Dynamo (Peterborough & District League)

En sjokkerende lang liste som kanskje ikke vil si den jevne fotballsupporter her hjemme stort, bortsett fra et voldsomt antall klubber som figurerer på den. Men blant non league entusiaster, groundhoppere og andre som er svært fotballinteresserte engelskmenn, har mange av disse klubbene lange og stolte tradisjoner i non league. Og dessverre skal det mye til om ikke lista skal forlenges ytterligere før denne sesongen er over..

RFriday
18.12.12 18:02

Avlysningen av kveldens kamp mellom kriserammede Hinckley United og Bishop's Stortford vil kanskje også få konsekvenser i form av poengstraff for hjemmelaget?? Det har vel uansett ikke så mye å si i seg selv, der de med usle tre poeng ligger som jumbo og garantert går mot nedrykk. Men det er blant Hinckley fansen på engelske non league forum en svært lite lystig steming, og de ser nå ganske mørkt på fremtiden for klubben.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26295
18.12.12 21:38
RFriday: Daventry United

Et imponerende stykke research, Fredag. 

Jeg kjenner knapt et eneste navn på den lange lista av grevskapskonkurrerende klubber som har måttet avvikle, men at også, i dette selskapet, en størrelse som Daventry United nå er nedlagt, var for meg nytt. Og leit. En byduell i Daventry sto lenge høyt på ønskelista mi for lokalderbies, og jeg hadde ikke helt gitt opp håpet om kanskje å få oppleve et slikt en dag, til tross for at Daventry Town etterlot United på United Counties League-nivå etter sitt opprykk til Southern Leagues andrenivå for tre år (?) siden. 

Når det gjelder Hinckleys avlysning av kveldens kamp, mener jeg jeg leste et eller annet sted i går at de hadde fått dispensasjon fra Conference-organisasjonen om å kansellere på bakgrunn av deres ekstremt tunge situasjon. Riktignok var de blitt fortalt å kunne framvise legeerklæringer på de sjukdoms- og skaderammede spillerne, og den antok de å kunne framskaffe i tide før lørdagens runde, noe Conference skulle ha gått med på. Og i så tilfelle blir det neppe noen poengbestrafning.

RFriday
18.12.12 21:55
mikemodano: Jeg kjenner knapt et eneste navn på den lange lista av grevskapskonkurrerende klubber som har måttet avvikle

Nei, det er du ikke alene om. En rekke klubber der som også var ukjent for meg. Men selv så langt nede i systemet har jeg da hvertfall hørt/lest om klubber som Rothwell Town, Bletchley Town og Mexborough Town, og Almondsbury Town husker jeg fra Southern League Division One South & West fra to sesonger tilbake. Ellers er det som du sier mange totalt ukjente navn her, men like fullt er det bekymringsfullt når klubbene på grasrota bukker under så hyppig som dette. En liga som Mid-Essex League har vel knapt lag nok igjen til å oppfylle minimumsgrensen (uten at jeg har sjekket dette)..

Hva Daventry United angår var det tydeligvis kjent allerede for et år siden at de ville legge inn årene etter forrige sesong, uten at jeg heller fikk med meg det før tidlig i sommer en gang. Daventry-derby hadde vært interessant ja.

Ja, jeg så også en artikkel som kan tyde på at poengstraff for Hinckley United ikke vil bli aktuelt grunnet dispensasjon. Og helgens kamp mot Brackley Town hevdes å ville gå som planlagt. Men likevel er det mørke skygger over klubben, og mange supportere frykter som sagt for klubbens eksistens.

RFriday
20.12.12 21:40
mikemodano: Når det gjelder Hinckleys avlysning av kveldens kamp, mener jeg jeg leste et eller annet sted i går at de hadde fått dispensasjon fra Conference-organisasjonen om å kansellere på bakgrunn av deres ekstremt tunge situasjon. Riktignok var de blitt fortalt å kunne framvise legeerklæringer på de sjukdoms- og skaderammede spillerne, og den antok de å kunne framskaffe i tide før lørdagens runde, noe Conference skulle ha gått med på. Og i så tilfelle blir det neppe noen poengbestrafning

Noe overraskende...legg merke til siste avsnitt i denne uttalelsen.

(Innlegget ble redigert 20.12.12 21:41)

RFriday
13.02.13 22:25

Som jeg nevnte her om dagen i en annen tråd har Witney Town blitt kastet ut av Witney Community Stadium (aka Marriotts Stadium). Det så ut som om de ville spille sesongens gjenværende hjemmekamper på hjemmebanen til Carterton. Rykter i Oxfordshire forteller at deres anlegget muligens vil bli solgt og revet for å gjøre plass til et hotell...

I dag kom imidlertid den triste beskjeden om at klubben som spiller i Hellenic League Premier trekker seg fra ligaen og opphører å eksistere.

RFriday
21.02.13 00:52

Bedlington Terriers har fått konkursvarsel grunnet en gjeld på £15.000 til et firma ved navn Trystar Construction Limited. Det skal dreie seg om en ubetalt regning, men klubbledelsen er optimistiske og hevder de ikke vil gå konkurs. Så er det bare å krysse fingrene..

RFriday
22.04.13 18:35

En gammel non league-traver står tragisk nok i fare for å forsvinne etter denne sesongen. Highgate United er avhengig av økonomisk støtte for å overleve, om de ikke skal måtte legge ned seniorsatsingen. Klubben som spiller i MIdland Football Alliance (step 5) er ikke et ukjent navn i non league historien, og hadde sin storhetstid på 1970-tallet. Da vant de tre sesonger på rad Midland Combination, i tillegg til at de spilte seg frem til sine beste prestasjoner i FA Amateur Cup (semifinale 1972/73), FA cupen (4. kvalifiseringsrunde 1973/74) og FA Trophy (3 runde 1974/75).

Birmingham-klubben er for mange kjent også for en annen ting. 25. februar 1967 spilte Highgate United kvartfinale i FA Amatuer Cup mot Enfield. Kampen ble spilt i kraftig regn, og hele seks spillere ble slått i bakken av et plutselig lynnedslag. Av disse gjenvant aldriHighgate-spiller Tony Allden bevisstheten før han døde på sykehuset dagen etter. Aston Villa sa seg villig til å huse omkampen som ble sett av over 31.000 på Villa Park!

Klubben skal allerede ha levert inn sin oppsigelse til Midland Football Alliance, men vi får krysse fingrene for at de vil være i stand til å stille lag på et lavere nivå neste sesong. Men det ser ikke lyst ut dessverre..

RFriday
28.04.13 19:54

Kettering Town kan være historie på mandag; avhengig av utfallet i rettsmøtet klubben skal i.

Noe mer overraskende er det at Farnborough igjen er i økonomisk trøbbel kun 6 år etter at klubben ble stiftet på ruinene av Farnborough Town. Utrolig hvordan man igjen har klart å pådra seg en gjeld på hele £2 millioner, og klubben er nå satt under administrasjon. Hoderystende mener mange at klubben burde trekkes 10 poeng neste sesong heller enn dette, slik det nå har blitt gjort. 

RFriday
15.05.13 19:59

Sjokkmeldinger fra non leagues step 2 denne uken: Først kom meldingen om at Worcester City i løpet av få dager kan være historie! Klubben har nettopp spilt ferdig sin siste sesong på fantastiske St. George's Lane - noe av det absolutt ypperste fotball-England har å by på stadionmessig. Den vil som dere vet dessverre bli revet; noe som rett og slett burde vært karakterisert som en kriminell handling. Planen for Worcester City har vært å bygge nytt stadion i byen, men den nærmeste fremtiden vil bli tilbragt på Aggborough der de vil dele banen til Kidderminster Harriers.
Men... Ledelsen i Worcester City har i all sin naivitet tydeligvis trodd på sitt voldsomt optimistiske uttalte mål om å selge 1,500 sesongkort for neste sesong. Og det på en arena som ligger bortimot tre mil unna Worcester. Om man i tillegg legger til grunn at snittet denne sesongen skal være rundt 800 - og det i en sesong der mange har flokket til St. George's Lane for en siste sjanse til å oppleve praktstadionet - sier det seg selv at dette virker ganske vanvittig. Riktignok tilbød de sesongkortene til £100, som skulle bety i underkant av £5 pr kamp. Men samtidig skal de ha gardert seg med at dersom man ikke når målet på 1,500 solgte vil prisen på sesongkortene stige til £252.
For noen dager siden kunne vi altså lese at de kun hadde solgt drøye 350 sesongkort så langt. Og ledelsen truer med at klubben vil bli slått konkurs om de ikke snarest når sitt vanvittige mål (deres deadline var tydeligvis forrige fredag). Hva skal man egentlig tro? Er dette kun tomme trusler, i håp om at en slik melding vil sørge for en strøm av supportere som vil punge ut for sesongkort for å redde klubben sin?? Eller er dette en tragisk realitet?? Og hva med sviket mot både identitet, sjel og historie det var å signere dødsdommen til et av fotballens absolutt flotteste stadioner? Ble dette gjort fordi man måtte for å kunne holde hodet over vannet?? Eller ble det gjort av ledere med dollartegn i blikket og store vyer med ny plastikk-arena??
Uansett virker dette ganske håpløst. Og jeg er fristet til å mene at klubben er offer for karma i praksis. Men jeg vil overhodet ikke se denne klubben forsvinne. Vi får krysse fingrene!
En annen side av saken er hvilke konsekvenser noe slikt vil medføre. Og det kan se ut som om det eventuelt vil kunne bety at Corby Town beholder plassen. Men jeg håper og tror Worcester City vil være med også neste sesong.
Jeg føler Worcester som by er i ferd med å glemme fotballen og bli en rugby-by. De har et rugby union lag (Worcester Warriors) som har kommet fra ingenstedsfra og tatt seg opp i Premiership. De spiller foran tilskuermasser Worcester City for tiden bare kan drømme om. Synger fotballen i Worcester på siste verset??

Kort tid etter kom bekymringsmeldinger også fra mye lenger nord. Det skrives om krise i Workington, der en samlet gruppe sterke menn har valgt å trappe ned. Man mener rett og slett at dersom klubben ikke finner nye eiere/investorer vil et meget aktuelt alternativ være å legge ned klubben.
Borough Park vil absolutt være meget høyt oppe på min prioriteringsliste neste sesong, og forhåpentligvis vil jeg kunne få avlagt en visitt før en eventuell ny eier får det for seg at han skal bygge om det flotte anlegget.

Avslutningsvis (siden jeg ikke husker om det allerede er nevnt tidligere) minne om at også Northern League-klubben Bedlington Terriers står i fare for å bli slått konkurs i nær fremtid

(Innlegget ble redigert 15.05.13 19:59)

RFriday
03.06.13 20:31

Og elendigheten vil ingen ende ta..
Denne gang er det Midland Football Alliance klubben Bridgnorth Town som står i fare for å få respiratoren koblet fra. Shorpshire-klubben er satt under administrasjon, og mange (inkludert Non League Paper) synes å mene at det ser stygt ut for klubbens videre eksistens, og at den snart kan være historie.

RFriday
06.06.13 01:32

En god nyhet for en gangs skyld: Truro City er reddet...foreløpig.

Imidlertid har gribbene sirklet over Treyew Road i det siste, og rekken av spillere som har forlatt klubben begynner å bli temmelig stor. Spesielt Tiverton Town har forsynt seg grovt.

(Innlegget ble redigert 06.06.13 01:34)

RFriday
06.06.13 09:23

For Worcester City sin del har jo helsetilstanden vært dalende siden salget av deres herlige St. George's Lane. Banedelingen på Kidderminster Harriers' stadion Aggborough var ment å være midlertidig mens nytt anlegg ble bygget i Worcester.

Etter å nesten ha brukket ryggen på dette prosjektet har klubben nå fått kaste inn håndkledet, og dermed blir det neppe noe nytt anlegg med det første. Og da står de jo der... Hvor skal de nå spille?? Har de tenkt slå seg til ro i Kidderminster?? Jeg må hoderystende få lov til å undre på hvorfor de på død og liv i det hele tatt skulle flytte ut fra en av fotballens deiligste stadioner i St. George's Lane.

RFriday
02.08.13 12:39

Nye dårlige nyheter for Coventry City som nå står i fare for å bli slått konkurs! I beste fall vil klubben starte 2013/14-sesongen i League One med 15 minuspoeng.

RFriday
05.08.13 13:48

Sesongen har såvidt startet i enkelte ligaer, og allerede har den moderne fotballen krevd sine første ofre for sesongen. Av disse er Hellenic League-klubben Cricklade Town. Klubben endte forrige sesong på 7. plass i Hellenic League Division One West (step 6, for de som måtte lure). Wiltshire-klubben kunngjorde imidlertid i går på sine hjemmesider at de legger ned driften. Det begynner å tynnes ut i rekkene i Hellenic League..

RFriday
16.08.13 21:44

I en annen tråd der jeg kommenterte våset som nå foregår i Farnborough, skrev jeg noe sånt som at klubben synes være reddet fra konkurs med sponsoravtalen med Paddy Power. Det er å ta hardt i, og foreløpig ikke riktig. Overtakelsen er nemlig ennå ikke godkjent, og styret kom sent i går med denne uttalelsen.

Nå meldes det også om at Farnboroughs to første kamper blir utsatt grunnet situasjonen i klubben, og enkelte kilder hevder at mandagens opprinnelige vertskap Havant & Waterlooville ønsker kompensasjon fra Farnborough grunnet utsettelse på kort varsel.

Hvor lenge går det før vi vil se et AFC Farnborough etter at klubben nok en gang har godt under? De lærer jo tydeligvis ikke, og vi får håpe de eventuelt vil skjønne at supportereid klubb er veien å gå neste gang, om det verste skulle skje..

(Innlegget ble redigert 16.08.13 21:46)

RFriday
02.09.13 23:04

Mens noen klubber ødsler om seg med vanvittige pengesummer i en syk og pengestyrt idrett, går andre klubber under for beløp som til sammenligning er å anse som lommerusk. I kveld kom sjokkmeldingen om at Kettering Town har blitt slått konkurs! En av non-leagues mest tradisjonsrike klubber kan dermed være historie.
Imidlertid opplyses det om at de har en ukes ankefrist, mens andre kilder mener de uansett vil få saken behandlet på nytt neste uke.
Vi får bare krysse fingrene for at Kettering Town ikke blir siste offer for den moderne fotballen, men det ser stygt ut.
Og det er vel meget tvilsomt om kampen mot Dunstable Town vil bli spilt i morgen.

RFriday
03.09.13 22:38
RFriday: Kettering Town

Det er vanvittig å se den kriserammede klubbens eget stadion Rockingham Road ligge der ubrukt, men nå allerede med preg av hærverk. Obs! Jeg advarer om sterke bilder.

mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26295
04.09.13 01:40

Host! Harkh! Tuii!

Hva i all verden er det med et menneskes sinn som får det til å ha lyst til å gå løs på et stadion med all den ond- og råskap som tenkes kan? Hvilken pervers glede kan disse menneskene finne i å ramponere et stadions inventar, bare fordi det ligger der ubrukt og ubevoktet? Hvor var det vi gikk så feil at et menneskes moral slik til de grader kan viskes ut og erstattes med pur djevelskap? Det er når man ser bilder som dette man får lyst til å få gjeninnført gapestokken, hvor man ville invitert tidligere stadiontravere til å komme og herje med den eller de vedkommende som har utført ugjerningene: 

"Here's Johnny. He confessed to smashing up the boardroom at Rockingham Road. Now pay 50p and do to him what he did to your club's soul!"

Interessentene ville stått i kø. 

King_Kenny92_2
King_Kenny92_2Innlegg: 3194
04.09.13 02:18
RFriday: Det er vanvittig å se den kriserammede klubbens eget stadion Rockingham Road ligge der ubrukt, men nå allerede med preg av hærverk. Obs! Jeg advarer om sterke bilder.

Dette gjorde vondt å se. rett og slett sterke bilder :(

RFriday
04.09.13 14:59
mikemodano: Host! Harkh! Tuii!
Hva i all verden er det med et menneskes sinn som får det til å ha lyst til å gå løs på et stadion med all den ond- og råskap som tenkes kan? Hvilken pervers glede kan disse menneskene finne i å ramponere et stadions inventar, bare fordi det ligger der ubrukt og ubevoktet? Hvor var det vi gikk så feil at et menneskes moral slik til de grader kan viskes ut og erstattes med pur djevelskap? Det er når man ser bilder som dette man får lyst til å få gjeninnført gapestokken, hvor man ville invitert tidligere stadiontravere til å komme og herje med den eller de vedkommende som har utført ugjerningene:
"Here's Johnny. He confessed to smashing up the boardroom at Rockingham Road. Now pay 50p and do to him what he did to your club's soul!"
Interessentene ville stått i kø.

Jeg vil påstå det har med noe så enkelt som folkeskikk å gjøre, og jeg tror dette i langt mindre grad ville skjedd for 50 år siden, da det fortsatt var normalt å lære folkeskikk både i hjemmet og på skolen. I dag er situasjonen en helt annen. Generasjonen til våre foreldre og besteforeldre fikk prentet inn moralen i barnesanger som "Lua av", og stakkars de som den gang ville kommet dassende inn i klasserommet med buksa nedenfor ræva og lua godt trukket ned i øynene.

Men det er en helt annen diskusjon, og den triste realitet er at samfunnet tydeligvis har forfalt dithen at hærverk og vandalisme er å anse som en akseptabel form for fritidssyssel. Jeg støtter deg Modano i ditt forslag om gapestokken, og håper og tror det ville vært stor interesse for å benytte seg av tilbudet om å få gi slynglene en lærepenge.

Dette er jo dessverre ikke noe spesielt for Kettering. Det samme ser vi over det ganske land, og vi har jo eksempelvis og tidligere sett bilder fra Slough Towns gamle Wexham Park. Hva som får disse pøblene til å gå løs på et fotballstadion må gudene vite, men det er nok dessverre et tegn på hvordan samfunnet generelt har blitt.

Og det gjelder ikke kun fraflyttede anlegg, men også anlegg i fortsatt drift. Flere steder på mine rundreiser har jeg hørt fortellinger om hvordan klubber nærmest lever i frykt for at lokale slyngler skal vandalisere deres stadion. Som jeg beretter i en annen tråd var for eksempel Bilston Town gjenstand for et BBC-innslag i 2006, etter at man da hadde rapportert hele 120(!) tilfeller av vandalisme på deres Queen Street over de seks siste år. Og ved mitt besøk hos AFC Blackpool kunne formann og styremedlemmer fortelle at de stadig frykter å en dag ankomme sitt anlegg, The Mechanics, og finne det brent ned. De fortalte at deres tribuner har blitt samlingsplass for lokale bander som der tenner bål oppe på tribunen. Etter å ha installert CCTV fant de ut at det dreier seg om lokale utskudd i tenårene og første halvdel av 20-årene som tydeligvis samles for å røyke hasj, tagge etc. CCTV-prosjektet var kortlevd da banden snart hadde revet ned og knust kameraene. Stolene som den eldre garde bruker til å sitte på under kamper har måttet låses inn etter at de fleste av disse tydeligvis har blitt brukt som ved (dvs de som ikke kun har blitt sparket til pinneved for 'moro skyld').

Store deler av dagens oppvoksende generasjon kunne så avgjort trengt en solid dose kustus. Det er trist å se små klubber som allerede er økonomisk presset utsettes for slike bekymringer og ekstrautgifter på grunn av lokalt avskum som burde vært satt til straffearbeid.

RFriday
15.09.13 00:04

Ny klubb med konkursbegjering. Hinckley United venter på en høring som neste fredag kan bety slutten for klubben. Triste greier.

RFriday
01.11.13 13:24

Speak of the devil..

I en annen tråd var jeg så vidt inne på problemene Eastwood Town hadde da jeg besøkte deres Coronation Park i fjor sommer. De har jo de siste sesongene også vært i sportslig (såvel som økonomisk) forfall, og etter to strake nedrykk sliter de igjen på nedre del av tabellen - nå i NPL 1 South.

Men nå kan det dessverre være slutt. Klubben har mottatt konkursbegjering, og har blitt gitt frist til 18. november med å betale en utestående skatteregning som antså å være på rundt £160 000. I lys av dette er helgens kamp mot Loughborough Dynamo utsatt.

Det er altfor mange slike triste nyheter fra England om dagen.

RFriday
07.11.13 16:02

Hinckley Uniteds Leicester Road er nå lagt ut for salg for å få betalt kreditorene. Triste greier. Og det betyr vel at en føniskklubb ikke vil bli å finne her vil jeg tro..?

RFriday
19.12.13 17:07

Det er Hereford Uniteds tur til å slite, og man forsøker desperat å holde konkursspøkelset på avstand. Hvor skal dette ende??

RFriday
17.01.14 16:29
RFriday: Hinckley United venter på en høring som neste fredag kan bety slutten for klubben. Triste greier

Fra Leicestershire fortelles det nå at en nå klubb er født. Hinckley AFC ble navnet, og de skal spille i blått og rødt. Er det forresten flere enn meg som synes det begynner å bli etter hvert veldig mange "AFC klubber"??
Det skal uansett bli interessant å se hvor i pyramiden de tar plass i 2014/15-sesongen.

RFriday
24.01.14 15:39

Allerede da jeg besøkte Coronation Park sommeren 2012 var Eastwood Town i økonomisk trøbbel, og flere av supporterne var i tvil om klubben i det hele tatt ville eksistere lenge nok til å starte 2012/12-sesongen. Representanter for klubbledelsen avdramatiserte dette, men det var tydelig at ikke alt var helt som det skulle der ved Nottinghamshires vestlige grense. Sportslig har det jo heller ikke akkurat gått på skinner, og etter to strake nedrykk ligger klubben nå an til et tredje strake der de ligger som tabelljumbo i NPL 1 South.

Men nå tyder ting på at de ikke engang får muligheten til å fullføre sesongen, men snarere vil bli slått konkurs. Coronation Park har blitt låst, og de lokale myndighetene har sagt opp leieavtalen med klubben som skylder en god del penger. The Badgers kan i løpet av få dager være historie.

Denne artikkelen ser litt på hva som muligens i så fall vil kunne skje..

RFriday
02.03.14 14:31

Mye triste meldinger om dagen, og en av disse kommer fra Bashley. I en galskapens tid da media for få dager siden hadde store oppslag om at Wayne Rooney ble første spiller til å tjene vanvittige £300 000 i uka(!!), er det langt mindre summer som gjør at klubber lenger ned i pyramiden må vurdere å legge ned driften.

Southern League Premier-klubben Bashley tok i går en flott seier over Arlesey Town, som førget for at de tok seg opp fra jumboplassen i divisjonen. Men det er mager trøst når styret har trommet sammen til krisemøte torsdag 13. mars, der man skal diskutere nedleggelse av klubben etter inneværende sesong. Formann Mike Cranidge sier at klubben i og for seg ikke har noe gjeld, men at utgiftene likevel er slik at han ikke lenger har økonomiske muskler til å drifte den alene, slik han hittil har gjort. De eier ikke sin egen hjemmebane, Bashley Road, og leien alene for bruk av gressmatta koster £7 000 i året. Bashley har nå lansert kampanjen "Come and save Us" i et siste desperat forsøk på å tiltrekke seg personer som er interessert i å være med å drifte klubben videre.

Enda dystrere er det i det vestlige Nottinghamshire, der Eastwood Town stirrer konkursspøkelset i ansiktet. De så forrige uke ingen annen mulighet enn å levere sin oppsigelse til Northern Premier League, som blir behandlet av ligaen 9. mars. De vil ganske sikkert godta denne, slik at The Badgers blir strøket fra årets NPL 1 South sesong. Dette har jo bakgrunn i at klubben ikkeh ar klart å arrangere sine kamper siden de i januar ble låst ute av sin hjemmebane Coronation Park, grunnet gjeld til de de lokale myndigheter. De skal dreie seg om ubetalt leie på £45 000, og det meste tyder på at klubben har spilt sin siste kamp og vil bli slått konkurs.

45 000 pund er omtrent samme som en Premier League diva nå altså tjener på en eneste dag!! Vanvidd?? Uten tvil! Men de lokale i Eastwood og andre steder som mister sine lokale klubber finner sikkert stor trøst i at PL har mange av verdens største og best betalte stjerner, og konkurrerer om diverse trofeer på kontinetet. Eller??
For de som følger den "engelske" toppfotballen i disse dager, er vel slikt uansett ikke noe tap, da det tidligere argumentet om viktigheten av lokal rekruttering synes å ha gått i glemmeboka. Og da spiller det vel tross alt ingen rolle at nok en lokal engelsk klubb blir borte?

RFriday
11.03.14 16:33

Jeg er tilbake fra mitt eget lille "sykeleie" etter en operasjon som ble litt heftigere enn planlagt forrige uke, og selv om de fleste kanskje har fått det med seg nå kan jeg - siden ingen har nevnt det her - fortelle om følgende: Vauxhall Motors har besluttet å forlate Conference North ved sesongslutt. I en vanskelig sesong som allerede har sett flere klubber nokså jøyt i non-league pyramiden gå under, er det igjen de økonomiske betingelsene som tilsier at klubben fra Port Ellesmere må legge inn årene på dette nivået. De håper å kunne ta over reservelagets plass i West Cheshire League (step 7) neste sesong. For ordens skyld; Vauxhall Motors ble i 1963 stiftet som bedriftslag for bilfabrikanten Vauxhalls nye fabrikk i Port Ellesmere.

En annen Conference North-klubb som synes å være i store problemer er Histon, der man stiller store spørsmålstegn ved klubbens fremtid etter at et samlet styre vil fratre ved sesongslutt. Mer om disse problemene her.

RFriday
19.12.14 22:18

Hereford United er historie! Klubben har fått en rekke utsettelser, men ble i dag slått konkurs. En gjeld til skattemyndighetene som skal beløpe seg til £116 000 (under halvparten av det visse PL-divaer tjener i UKA!) betød kroken på døra etter 90 års drift.

Triste, men ikke uventede nyheter. Og supporterne har jo for så vidt også ventet på dette en stund, der den harde kjernen har boikottet klubbens kamper i protest mot eierne de mener er inkompetente "kjeltringer". De vil nok ha planene klare for oppstart av en ny klubb, og det er også å håpe at Edgar Street fortsatt vil ha et liv etter dette.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg