Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tarkan Mustafa og slike som ham.

NYTT TEMA
nukualofa
nukualofaInnlegg: 8671
14.05.03 12:16
Himmel og hav..
Dagenhams Tarkan Mustafa dytta inn et fantastisk gol i playoff-finalen mot Doncaster i Conference League her om dagen. Den samme Tarkan Mustafa som var på prøvespill i Coventry da han fikk fri overgang fra Rushden i vinter, men som ikke fikk kontrakt med Coventry fordi, visstnok, trenerne i Coventry ikke likte utseendet hans.

Og her går trenerne og styret ut og signer 19-årige Sunday League-spillere. Spillere som knapt har sett fotball på et høyere nivå. Men å signere spillere som fungerer glimrende et par divisjoner under oss, nei, det går ikke. Vi har tidligere kjøpt spillere fra lavere divisjoner, og de har funket perfekt (f.eks. Stuart Pearce, Sean Flynn, Dave Busst), men de har tross alt kommet fra klubber som har vært relativt høyt i systemet (tilsvarende Conference eller Dr Martens League).

Av og til betviler jeg Gary McAllisters manager-egenskaper. Jimmy Hill skapte gull av gråstein, Bobby Gould skapte gull av gråstein, hva slags materiale blir det av McAllisters gråstein?
Rduffy
RduffyInnlegg: 23393
14.05.03 12:29
Tarkan eier på CM 01/02. Ving i 3-5-2! :P

Rduffy
Megson
MegsonInnlegg: 736
14.05.03 13:38
Tarkan var en meget solid høyreback i Rushden & Diamonds og en spiller som var glad i å gå fremover på banen. En av de viktigste spillerne når laget kjempet om opprykk til ligaen og det var mange av fansen som ristet på hodet av forundring da Brian Talbot lot ham gå midt i denne sesongen. Om han hadde gjort det så bra på Coventry er en annen sak. Siden han var på prøvespill i klubben i 2-3 uker hadde nok McAllister mer enn god nok tid til å vurdere hans kvaliteter. Dagenham & Redbridge derimot, har nok gjort et kupp.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Follow the messiah and he will lead you to the promised land (LOWE:31)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rduffy
RduffyInnlegg: 23393
14.05.03 13:43
Var? Er han ikke så solid lenger?

Jeg har meget stor respekt for deg Megson, som holder med Rushen. Hvordan gikk det til at dette ble favorittlaget ditt.

Rduffy
Megson
MegsonInnlegg: 736
14.05.03 14:17
Joda, han er fremdeles en solid spiller, mente bare at han også var det mens han spilte for R&D.

Laget imponerte stort i FA-cupen mot Leeds i 98/99 sesongen, hvor de etter uavgjort hjemme var frekke nok til å ta ledelsen på Elland Road (tapte 3-1). Har alltid vært litt fascinert av "underdogs" og sjekket litt ekstra rundt klubben. La blant annet merke til at de ble ledet av Brian Talbot, historisk med FA-cupseire for Ipswich og Arsenal som kaptein for begge lag, og tidligere manager for WBA. Etter dette fulgte jeg resultatene fast, har etterhvert reist flere turer over og skaffet meg en del kontakter både blant fansen og ledelsen i klubben.

Follow the messiah and he will lead you to the promised land (LOWE:31)
nukualofa
nukualofaInnlegg: 8671
14.05.03 22:48
Det er klart at det er litt usikkert på hvordan han kunne gjort det i Coventry, men McAllister velger i stedet å hente inn unggutter som Michael Briscoe, som burde være milevis fra førstelagsfotball for Coventry. Nå er ikke tiden å hente inn spillere for framtiden, vi trenger spillere som umiddelbart kunne gått inn i førsteelleveren. Og en erfaren spiller som Tarkan Mustafa ville antageligvis være i stand til å spille seg inn der. Michael Briscoe vil ikke klare det.
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3229
03.03.08 21:59
Vg-torget imponerer fra tid til annen. Blant uendelige mengder skrot, kan man altså faktisk finne skatter som dette: et verbalt frontangrep mot Gary McAllister for ikke å ha signert Tarkan Mustafa til Coventry City. Jeg blir stum.

Hva ville egentlig vært best for Coventry City: Tarkan Mustafa eller Michael Briscoe? Det er bare ett av de spørsmål vi aldri vil få svar på, men jeg er tilbøyelig til å være enig med første utroper at Mustafa i City ville vært spennende. Briscoe ble som kjent aldri rare greiene, og gjør i dag bare en og annen opptreden for Tamworth. Hans største øyeblikk var antagelig da han hadde æren av å akkompagnere legenda Steve Payne i en reservelagskamp eller da han scoret vinnermålet for Macclesfield Town mot Wrexham 14. mars 06, til 3-2 foran 1,616 høflig applauderende tilskuere.

Du nevner Coventry og amatørrovjakt: Coventry hadde jo tidlig nittitall stor suksess med å kjøpe spillere fra Halesowen: Andy Pearce og Sean Flynn gikk så å si rett inn på laget i gamle 1. divisjon etter å ha kommet fra Halesowen, i tillegg fikk de en grei og tålmodig reservekeeper for Ogrizovic derfra. Altfor sjelden vi ser slikt i dag.
flounderswake
flounderswakeInnlegg: 3229
27.03.08 23:18
Colin Hawkins på drift mot C.field, det må være dagens beholdning på nyhetsfronten i engelsk ball. Hawkins' andre æra i bilbyen ble jo noe mer suksessrik enn den første for ti år siden, med tross alt sporadiske kamper. På den annen side var konkurransen langt hårdere den gang, da storheter som Dave Rennie og Dave Busst sperret veien for den irske jyplingen. Begge de har lagt opp nå, såpass kan jeg røpe, men likevel var han vel aldri noe foretrukket valg denne gang heller og nå er han også bedt forlate Highfield Road til sommeren.

Kan det var att "Hawky" oxo er något for Chesterfield på et lite mer permanent sett, hører jeg deg si, mikemodano, og ja visst, mikemodano, jeg vil nettopp lansere Colin Hawkins som en signering for Chesterfield denne sommeren her. For hvis Kevin Gray av ukjente grunner tydeligvis ikke skal spille for spirittene, mikemodano, kan Hawkins bidra med en sårt og ømt tiltrengt modenhet i midtforsvaret der.
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26433
26.08.08 16:30
"Vg-torget imponerer fra tid til annen."

- Akk, ja, særlig da søkefunksjonen ennå var operativ og velfungerende. Det er ikke like enkelt å avdekke slike perler den dag i dag, men i mellomtia får man trøste seg med mimrevandringer i øvrig engelsk-arkivet; det finnes jo tross alt et par godbiter innafor rekkevidde også her.

"Coventry hadde jo tidlig nittitall stor suksess med å kjøpe spillere fra Halesowen: Andy Pearce og Sean Flynn gikk så å si rett inn på laget i gamle 1. divisjon etter å ha kommet fra Halesowen..."

- Andy Pearce gir ikke altfor mange treffa i et periodisk søk i undertegnedes topplokk, og kanskje stemmer det ikke at han var en litt slækt utseende fyr med lys hockeysveis? Noen David Rennie blei han i hvert fall aldri, med mindre han fortsatt tjenestegjør for en klubb á la Daventry Town. Og hvem var så denne ikke altfor spilleopptatte reservekeeper'n?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg