Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Darlington FC

NYTT TEMA
DonCiccio
DonCiccioInnlegg: 565
31.10.03 14:12
Skulle bare som forumets eneste (?) Darlington-fan informere om at David Hodgson er tilbake som manager, og han har krevd at George Reynolds holder seg helt borte fra det sportslige. Har mine tvil om akkurat det, men at Hodgy er rett mann for quakers er jeg overbevist om. En stor mann og en stor manager.
Nå mangler bare klassespillerne.

Så MikeM, se opp. Hartlepool er fortsatt fienden, og nå skjer det ting hos de hvite og sorte!

DonC
Savner Feethams
mikemodano
mikemodanoInnlegg: 26327
31.10.03 14:22
Betryggende å se deg tilbake, DonCiccio. Kan forøvrig tillegge at du deler den tvilsomme statusen det gir å være Darlo-supporter med debattanten Jihad. Han har imidlertid ikke skrevet her inne på en stund.

Det var fornuftig å hente tilbake Hodgson. Han er en dyktig manager, og kjenner nivået som sin egen buksebaklomme. Skulle tro at Mick Tait nå antakelig har hatt sin siste managerjobb innen ligafotballen...en hyggelig kar, men noe stort manageremne er han neppe, dessverre.

Som du sier - det mangler spillere som kan rettferdiggjøre den flotte arenaen Darlo har skaffet seg. Synes det er pussig at man ikke har maktet å bringe mer entusiasme inn i klubben som følge av baneskiftet; slikt medfører jo ofte sportslig oppsving, gjerne på tross av en kanskje heller begredelig spillerstall. Nå opplever man på mange måter det samme som Hull gjorde i fjor, da de hadde sin første ( halve) sesong på Kingston Communications Center - labre resultater.

Heller ikke tilskuertallene har direkte imponert noen i Darlington. Vel er det snakk om en liten by uten særlige fotballtradisjoner, men bortsett fra bortimot 12.000 i debuten mot Kidderminster har tallene ligget lavere enn i Hartlepool. Det ser nok noe glissent ut på Reynolds Arena når det dukker opp i underkant av 4.000 tilskuere...anyway - hadde man fortsatt spilt på Feethams, så hadde nok tallet vært atskillig lavere, så en viss betydning har det nok for tilskuertallene at man holder hus i ny lekegrind.

Er det seks strake ligatap man har nå? I så fall er det jaggu på tide å snu trenden. Det er nesten så jeg har litt sympati med dere før bortemøtet med Bury ;-)

mike - som dessverre må ile...
mikemodano
04.11.03 00:18
Nuvel, DonCiccio - det gikk ikke helt etter oppskriften i helgen, gjorde det vel? Nå møtte man en voksen opponent, og når man i tillegg makter å pådra seg to utvisninger skal det svært mye til om man vinner borte mot en soleklar opprykkskandidat.

U's har imponert i år, og også vært solide hjemme på Kassam Stadium, hvor man slet i fjor. Få hadde vel regnet med at Darlo skulle få med seg poeng, til tross for at optimismen nok var stor etter nyansettelsen av David Hodgson. Jeg har imidlertid hørt at Martin Gray vikarierer som manager for nyss avgåtte Mick Tait, fram til Hodgson tar over på permanent basis.

Det kan altså virke som om han har et disiplinærproblem å gripe fatt i sånn rent umiddelbart. To utvisninger ( som følge av to gule kort hver seg) samt to gule kort høres ikke helt søndagsskolerent ut. Det er greit å spille tøff, fysisk fotball, men i dette tilfellet virker helt klart overtenning å ha vært en gjennomgangsmelodi. Eller ren og skjær idioti.

Det så lovende ut for Quakers da man ledet ved pause, men så kom utlikningen, og kort tid etter den første utvisningen ( Danny Mellanby). Da tok visstnok U's over mer og mer, og 2-1-målet kom som en logisk konsekvens da Darlo-gutta begynte å bli slitne. 3-1 kom etter at også David McGurk var blitt utvist.

Til helgen får Hodgson muligheten til å gjøre comeback i managerstolen på Feetha...ehh...Reynolds Arena med å sikre klubben avansement til andre runde i FA cupen. Nonligalaget Hornchurch ( Ryman League Premier Division = nivå 6) burde være en overkommelig motstander. Hjemmelaget har forøvrig antakelig det peneste damelaget i engelsk fotball:

http://www.urchins.org/welcome.htm

Ser at Hodgson liga"debuterer" mot Lincoln om snaue to uker. Det vil nok trekke flere enn de snaue 4.000 som annenhverukentlig frekventerer den nye arenaen.

Lykke til med framtiden, vi trenger dere som en lillebror vi kan banke i ny og ne ;-)
DonCiccio
06.11.03 09:40
Lykke til med framtiden, vi trenger dere som en lillebror vi kan banke i ny og ne ;-)

hehe. For tiden stemmer nok dessverre dette ja.
Martin Gray (fast midtbanesliter på storlaget fra 99/00 som skulle rykket opp) er midlertidig manager ja. Jeg tror det var uheldig at de møtte akkurat U's i helga. Et godt lag, rykker sikkert opp som du sier.
Jeg tror Hodgson vil gi dagens spillerne sjansen i et par kamper før han bestemmer seg for hva som trengs. Og det han vil finne ut er at svært få av spillerne holder mål. Her må det handles, og kanskje han blar opp lommeboka sjøl, slik han gjorde for noen år siden da Reynolds nektet å betale transfersummer.
Jeg tror hele klubben står foran et helt avgjørende veivalg. På den ene siden har de en fargerik og meget pengesterk chairman som elsker klubben, men på den annen side er han umulig å samarbeide med og han vil ikke bruke penger på å kjøpe spillere. Agenter har han også nektet å snakke med! Da er det vanskelig å komme til PL...
Enten må klubben fortsette å gamble på at Reynolds vil klare det, og kanskje ansettelesen av Hodgy (som krevde at Reynolds skulle holde seg utenom det sportslige - tviler sterkt) er det riktige. Ellers må de bare innfinne seg med at det er en middels svak 3. div-klubb i fotballens bakgård.

I FA-cupen regner jeg med avansement til helgen, men ingenting overrasker meg lenger.

Hvor er Marco Gabbiadini??

DonC

mikemodano
06.11.03 11:39
Det er vel og bra med klubbformenn med et glødende engasjement for klubben, men i Reynolds' tilfelle virker ikke alt å være like rosenrødt.

Man får nesten litt følelsen av at han tenker som følger: "Nå har jeg skaffet til veie et flunkende nytt stadion, så da får jaggu meg de spillerne vi har i klubben se å vise seg dyktige nok til å føre oss oppover tabellen."

En simplifisering av de rådende forhold, selvfølgelig, og satt ytterst på spissen. Til tider får man imidlertid følelsen av at Reynolds gir mer eller mindre blanke i hvordan laget presterer, så lenge han får blest om egen person i media. Slike formenn er klubber aldri tjent med, spesielt ikke i de lavere divisjoner.

Som du antyder - Darlo kan stå ovenfor et veiskille; vil den dyktige manageren Hodgson makte å samle spillergruppa til å trekke i samme retning, samtidig som han får det som han vil med tanke på Reynolds' innblanding i de sportslige avgjørelsene? Han er en sterk personlighet den nygamle manageren deres også, og slik sett var det et klokt valg å ansette ham påny.

Som chairman vil nødvendigvis Reynolds ha hatt et ord eller to med i laget da avgjørelsen om å ansette Hodgson ble fattet. At han aksepterte betingelsene Hodgson satte kan jo tyde på at han ønsker å overlate det sportslige til mer kyndig personell, men han kan selvsagt også finne på å gå tilbake på nettopp de uttalelsene, og fortsette innblandingen. Han har vist seg nesten utilregnelig tidligere, så hvorfor skulle han plutselig la være å blande seg inn?

Nuvel - jeg ønsker definitivt ikke å se Darlington forsvinne ned i Nationwide Conference igjen. Klubben hører definitivt hjemme i ligaen, og det ville vært et aldri så lite paradoks om man skulle rykke ned denne sesongen etter førsteårsspill på Division Threes flotteste stadionanlegg ( Hull og Huddersfield får ha meg unnskyldt).

Registrerer at Hodgson er helt klar på at det er nødvendig å gjøre endringer i spillerstallen, og at et par spillere ( låneavtaler) kan være på vei inn allerede til uken. Han skal ha forsøkt å sikre seg et par lovende Boro-unggutter, men Football League hadde satt foten ned da man forsøkte å hente inn Daniel Graham ( ung spiss) på grunn av en regel som sier at "academy players can't represent other clubs."

En annen Boro-spiller, den unge keeperen Brad Jones, ble også forsøkt lånt inn, men han endte opp i Blackpool istedet. Uansett - det er neppe flere unggutter som kan berge Darlo ut av den nåværende svake sportslige situasjonen. Jeg er klar over at det er vanskelig for klubben å hente inn høyt gasjerte spillere i og med de finansielle problemene, men det ville etter min mening vært bedre å gå for et par skikkelige ringrever som vet alt om hva Nationwide League Division Three dreier seg om, framfor å hente inn juniorspillere som knapt nok har rukket å få hår på pungen.

"Hvor er Marco Gabbiadini??"

- Marco har vært ute av startelleveren noen kamper nå; han skadet seg da han falt i trappa hjemme ( høres smått klumsete ut, men dóg...). Sist kom han imidlertid inn fra benken da vi tapte 0-1 på Meadow Lane. Jeg regner ham som høyaktuell til å starte i helgens FA cupkamp mot Whitby Town på the Vic.
DonCiccio
06.11.03 14:02
"Nå har jeg skaffet til veie et flunkende nytt stadion, så da får jaggu meg de spillerne vi har i klubben se å vise seg dyktige nok til å føre oss oppover tabellen."

Kan være tildels enig i dette, men jeg har selv snakket med ham om dette, og jeg har hørt utallige intervjuer med ham der han forklarer "sin" vei mot toppen. Han ville gjøre ting annerledes, bygge stadion først, det er greit. Men han ville vise "pengeveldet" at det gikk an å nå toppen uten å bruke penger på transfers. Han tilbød mange gode spillere fete kontrakter i stedet, og det gjorde at Gabbiadini, Heaney osv kom til klubben. Men da play off-finalen på Wembley i 2000 gikk galt, sprakk hele greiene. Han kom på kant med Hodgy, Gabbiadini og Heaney forsvant kjapt og etter dette har de rett og slett ikke hatt gode nok spillere slik jeg ser det. Da har Reynolds stått igjen som en kontroversiell og furten type som fjerner alle som er i mot ham selv. Ikke ulikt hans måte å drive annen business på. Det har visstnok blitt knekt endel kneskåler opp gjennom åra.
Han har blitt mindre populær i byen, men på den annen side spør både de og meg seg selv: "Hva gjør vi uten ham?" Klubben hadde bunnløs gjeld og var på full fart i avgrunnen da han tok over, og nå er i alle fall økonomien rimelig solid. Det er på mange måter hans vei eller ingen vei, og da blir kanskje valget greit?

Håper og tror at Hodgy har såpass oppe i hodet at han kan holde Reynolds utenfor. Bare det at han kom tilbake til klubben tyder vel på at han har fått forsikringer. De var veeeldig lite venner da han dro sist. Men jeg har som deg mine tvil om Georgie boy klarer å holde fingrene fra fatet...

Tror ikke de rykker ned, det skal heldigvis mye til. Men det bør skje noe ganske raskt, slik at folk får troa tilbake. Og jeg er enig med deg, hent inn ringrever som vet hva som trengs. Det er nok av dem rundt omkring. En litt fetere kontrakt er veldig lokkende for aldrende stjerner på øyriket.

Bare vent, snart kommer Gazza....

DonC

mikemodano
07.11.03 01:14
DonCiccio skrev:

"Men han ville vise "pengeveldet" at det gikk an å nå toppen uten å bruke penger på transfers. Han tilbød mange gode spillere fete kontrakter i stedet, og det gjorde at Gabbiadini, Heaney osv kom til klubben."

- Dersom det er spillere av slikt kaliber Reynolds ønsker skal skaffe Darlo en plass på fotballkartet er jeg spent på definisjonen hans av "toppen." ;-) Jeg antar imidlertid at han hadde skaffet klubben til veie spillere som holdt nødvendig nivå i takt med progresjonen oppover i ligasystemet.

"Men da play off-finalen på Wembley i 2000 gikk galt, sprakk hele greiene."

- Det var vel Andy Clarkes 15 seconds of fame, var det ikke? Mener å huske at mannen som puttet to for Posh i serieåpningen denne sesongen ( mot Pools) nettet kampens eneste mål i Cardiff den gang ( eller gikk kampen sågar på Wembley? Ble plutselig usikker her...).

"Han kom på kant med Hodgy, Gabbiadini og Heaney forsvant kjapt og etter dette har de rett og slett ikke hatt gode nok spillere slik jeg ser det."

- Det var neppe noe sjakktrekk å fjerne Hodgson etter den sesongen. Det spørs nok om ikke formannen skjøt seg selv i foten da han gikk til dét skrittet. Hodgson hadde jo hatt jevnt fin progresjon som Darlo-manager, og selv om vel både Gabbiadini og Heaney også forsvant etter playoffmisèren spørs det om ikke Hodgy hadde gjort en bedre jobb en den til da uprøvete Gary Bennett. Kanskje hadde han også kunnet overtale både Heaney og Gabbiadini til å bli?

"...nå er i alle fall økonomien rimelig solid."

- Jeg trodde det sto heller skralt til med Darlo om dagen, i og med at Reynolds helst ikke ønsker å spytte så altfor mye penger inn i driften av klubben? Mener å ha lest at antallet tilskuere man makter å generere til hjemmekampene ville være vektig med tanke på hvilke spillere man kunne regne med å fylle handlekurven med.

"Tror ikke de rykker ned, det skal heldigvis mye til."

- Enig med deg. Jeg tror heller ikke Darlo går ned, men det har skjedd større undere i fotballens verden tidligere. Man skal i hvert fall ikke lene seg tilbake og tro at det går av seg selv, men med Hodgson ved roret er man vel sikret at nettopp så ikke skjer.

Mick Tait er vel forsåvidt også kjent som en mann med relativt klare meninger, men det virker som om han ikke alltid var like flink til å formidle budskap videre til spillerne. "Taity's a good laugh", bruker en kamerat av meg som er journalist i Hartlepool Mail å si ;-)

"Bare vent, snart kommer Gazza...."

- Han ville i hvert fall fungere ypperlig som trekkplaster en stakket stund. Jeg frykter imidlertid at det ikke er altfor mye toppfotball igjen under ølvomma, så han alene er neppe noen garanti for sportslig opptur. Som muntrasjonsråd vil han nok allikevel eventuelt bidra til å sette preg på omgivelsene, og sikkert også inspirere de andre spillerne i troppen til å yte et ekstra gir.
DonCiccio
10.11.03 00:17
Tap 2-0 mot H*****, i FA-cupen, klarer ikke engang å huske navnet på laget. Bunnen er nådd, ikke mer å si.

DonC
Laaangt nede etter Utd-seier på Anfield (med litt hjelp av dommeren, men LFC uansett for svake) fra før... Nå ble det enda verre...
mikemodano
10.11.03 16:49
Lei schmell det der, DonC.

Jeg hadde trodd Darlo skulle ro i land en uavgjort ( i verste fall), men så går dere bort og taper for et lag som man strengt tatt bør slå, selv om man er bunnlag aldri så mye.

Ser av tabellen for Ryman Premier at Hornchurch ligger oppe på en fjerdeplass, men det skal allikevel være nivåforskjell, selv om Thurrock ( fra samme divisjon, og på plassen under på tabellen) jo faktisk var hakket bedre enn Luton i fredagens fjernsynssendte kamp.

Nå kan det kanskje være greit for Hodgson å kun ha ligaspill å konsentrere seg om framover, slik at man i hvert fall redder stumpene denne sesongen. Som sagt - ønsker jo ikke Darlo ut av ligaen, men det er alltid moro å ha en lillebror man peke litt nese av når en selv har kjipe dager.
Hurlock
HurlockInnlegg: 110
30.12.03 12:32
DonCiccio skrev:
Savner Feethams

Ser ut som du skal få ønsket ditt oppfylt. Som følge av Quakers gjeld og at de ble satt under administrasjon 23. desember, snakkes det nå om at de skal flytte tilbake til Feethams. Gledelig at de vender tilbake til sitt egentlige hjem igjen, men...får de ikke da to hjemmebaner å opprettholde kostnadene på? De må jo også fikse på Feethams litt før den i så fall blir spillbar dessuten, så jeg kan ikke helt se det pengeinnbesparende aspektet ved å flytte slik.

Uansett, selv om det er leit å se en slik ærerik klubb slite, må jeg si det fryder meg litt at nok en klubb som velger å bygge et topp moderne stadionanlegg med altformange sitteplasser i grelle plastikkfarger sliter økonomisk. Kanskje vi snart får slutt på denne sinnsyke "stadiongaloppen".

Kanskje nærmer man seg avgangen til Reynolds? Og er han i så fall på vei til en ny klubb med sine visjoner (eller galemattiasforestillinger, om man vil kalle det så)?
mikemodano
30.12.03 12:45
Reynolds virker å ha gått lei Darlington FC; nå skal han ha tilbudt fansen å kjøpe klubben av ham, mens han selv ønsker å beholde Reynolds Arena for å benytte den til bilutstillinger, PC gatherings osv.

Det virker som om Reynolds virkelig tenkte seg grundig om før han fikk bygget sin egen totempæl. Han var vel svært så keen på at byen Darlington skulle få et fotballag man kunne være stolt av, men satsingen på fasiliteter har så definitivt gått på bekostning av det sportslige. Darlo-stallen pr i dag er et sørgelig skue, og det er ikke tilfeldig at man sliter i bunnen av Division Three. Ikke er den eksentriske klubbformannen spesielt interessert i å donere videre midler til innkjøp, heller, noe som forsåvidt ikke lar seg gjennomføre all den tid klubben befinner seg under administrasjon. Hadde han virkelig brydd seg hadde klubben aldri havnet der in the first place, med mindre den tidligere skapsprengeren ( man får litt sånn Farlige Fiffus-assosiasjoner her) ikke er god for så mye kapital som det diverse kilder oppgir, da.

Nå er det overhengende fare for at de få brukbare spillerne som er igjen i stallen forsvinner ut for spottpris også; jeg antar at flere divisjonskolleger gjerne kunne tenke seg spissen Barry Conlon ( Hartlepool hadde ham på prøvespill før han gikk til Darlo, men han ble ikke funnet god nok), mens den tidligere 'Boro-stopperen Craig Liddle nok også vil kunne ha muligheter for å finne seg en annen arbeidsgiver om han skulle ønske det. Kanskje kan York være et alternativ? Nå er vel ikke økonomien hos Darlo-naboen heller spesielt god, men man står vel så vidt jeg vet ikke lenger under administrasjon. Dessuten skal spillende manager Chris Brass være en slik kar man gjerne ofrer lillefingre for.

Hurlock: Har du skrevet under noe annet nick tidligere? Interessant å se en debattant med slike tilsynelatende kunnskaper om Nationwide-fotballen.
DonCiccio
30.12.03 14:20
Nyheten som sprakk forrige uke kom dessverre ikke som noe overraskelse.
Det jeg virkelig lurer på er om George virkelig begynner å få kalde føtter, at han anser sin pengesløsing som nok, eller om han begynner å nærme seg bunnen av sin pengebinge. (Om han virkelig har en Skrue-lignende pengebinge, overrasker det meg ikke)
I tillegg er hele byen Darlington mot ham. Jeg har hele tiden hatt et litt annet forhold, det må vurderes hva for noe alternativ som finnes. Det er ingenting i den byen som tilsier at det bør satses mot toppen, og den eneste utveien er da å ha en rik onkel.
Men jeg ser også poenget til mange fans, at det er bedre å ha en lokal klubb i 3. divisjin som drives litt mer edruelig, uten en eskentriker som lover gull og grønne skoger, og bygger flott stadionanlegg uten helt å tenke på at det er gode spiller man må ha for å klatre i systemet.

Jeg trodde David Hodgson kunne snu litt av motgangen, men det ser dårlig ut. Selv en entusiastisk mann som han må melde pass når klubben er blakk og George truer med å trekke seg.

DonC
Samtidig konsekvent deprimert når han ser Hartlepool stadig vinne kamper i 2. div.
mikemodano
30.12.03 22:53
DonCiccio skrev:

"Det er ingenting i den byen som tilsier at det bør satses mot toppen, og den eneste utveien er da å ha en rik onkel."

- Godt poeng. Darlington Football Club er uten større triumfer gjennom sin levetid ( til tross for at man faktisk har slått Hartlepool i ett og annet innbyrdes oppgjør - Hartlepool leder imidlertid statistikken innbyrdes med 55-52 i ligamøter), og med manglende tradisjoner for det meste bortsett fra konstant spill i de lavere divisjoner skal det litt til å føre en klubb til eliten. Det gikk med Wimbledon på 80-tallet, men i dag er forutsetningene for lagene i Premier League totalt endret siden den gang, og jeg tror aldri vi får oppleve noe tilsvarende eventyr igjen. I hvert fall ikke hos dere ( *hirr, hirr*). Jeg ser på Reynolds Arena som et utslag av George Reynolds' stormannsgalskap.

"Jeg trodde David Hodgson kunne snu litt av motgangen, men det ser dårlig ut."

- Jeg trodde også at Hodgson ville få inn litt glød i troppen igjen, og at Darlo ville begynne å vinne kamper. Nå skal det sies at han tok over en stall breddfull av middelmådigheter, og det er ikke gjort i en fei å foreta en opprensking. Jeg har tiltro til at Hodgson kan styre dere klar av nedrykk, men noen storstilt klatring oppover tabellen denne sesongen har jeg liten tro på. Det var viktig for Darlo å ikke tape i Carlisle på søndag.

"DonC
Samtidig konsekvent deprimert når han ser Hartlepool stadig vinne kamper i 2. div."

- Det bortimot første jeg fikk beskjed om da jeg så lyset med Hartlepool var å lære og hate Darlo. Når situasjonen hos dere er som den er i dag ( prekær, for å si det mildt) kan jeg imidlertid lite annet enn å føle empati. Jeg håper klubben kommer seg på fote igjen, slik at vi fortsatt kan ha noen å peke nese av. York blir liksom noen mil for langt unna til at det blir noen reell naborival, mens jeg har gitt opp håpet om at Sunderland skal bevege seg nedover i divisjonssystemet igjen.
DonCiccio
01.01.04 18:30
Endelig et lyspunkt for quakers:

Self-made millionaire Brooks Mileson has confirmed he is interested in buying Darlington Football Club and the Reynolds Arena.

The Northern Echo is also aware of a second serious bid for the club and the 25,000-seater stadium by a town-based consortium.

(Hentet fra Northern Echo.)

La oss virkelig håpe dette er en kar som skjønner at det må brukes penger på spillere, og ikke på alt annet.

DonC
mikemodano
01.01.04 23:19
Jeg håper for din og andre Darlos at det faktisk ER noe i dette. Jeg leste det på Northern Echos nettside selv ( dyktige skribenter der, jeg kjenner forresten litt til Nick Loughlin, som skriver om Hartlepool).

Skulle dette gå igjennom vil det vel bety at Reynolds Arena skifter navn? Eller beholder man navnet etter mannen som fikk banen bygget, men som samtidig har gjort lite annet positivt for Darlington FC det siste halve året?

Nuvel - kanskje ingen vits i å drive og spekulere i dette nå. Jeg konstaterer bare at det fortsatt er en bit å gå før denne Mileson kan ta over Reynolds' aksjemajoritet. Slike stories har man lært seg med tiden at man ikke skal stole _for_ mye på før en overtakelse faktisk er en realitet. Hvem husker vel ikke føljetongen i Oldham i sommer/ høst?
DonCiccio
02.01.04 10:45
Enig i dine betraktninger Mike. Ang. navnet på arenaen mener jeg faktisk at det godeste George bør få beholde navnet. Han bygde tross alt denne stadion fra bunnen av, med sine egne penger. Det kan ingen ta fra ham, uansett.

Jeg er uansett spent på fortsettelsen, og håper at ting vil skje raskt. Mange kamper igjen, men gutta må komme seg vekk fra nedrykksplass...

Tenk å spille conference på Reynolds Arena. Huff.

DonC
mikemodano
19.01.04 06:48
Darlington sliter både on and off the pitch. I anledning den økonomiske krisen klubben er inne i har man planer om å spille en match mellom Darlington og en gjeng bestående av både celebrities og tidligere Darlo-spillere. Disse er blant spillerne som skal være forespurt ( og som har takket ja) til å delta i matchen som skal finne sted på Reynolds Arena 25. januar:

Bryan Robson, Chris Kamara, Kenny Dalglish, Lee Sharpe, Chris Waddle, Neil Aspin, Kevin Ball, Peter Beardsley, Gary Bennett, Jeff Brown, Robbie Blake, Phil Brumwell, Derek Christie, Jason De Vos, Davy Fairclough, Marco Gabbiadini, Paul Gascoigne, Martin Gray, Sean Gregan, Steve Guppy, Neil Heaney, David Hodgson, Micky Horswill, Alan Kennedy, Phil Neal, Gary Philipson, Mark Prudhoe, Adam Reed, Mick Tait, Steve Tutill and Steve Vickers.

Det skal ikke være helt avklart med tanke på Division Two-spillerne Sean Gregan, Robbie Blake og Jason de Vos' deltakelser for All Star-laget. De andre skal være klare for "match" neste søndag ( Darlo har spillefri i ligaen til helgen).

Jeg registrerer at lista også inneholder vår egen Marco Gabbiadini. Jeg er mer enn klar over at han på mange måter er en Darlo-legende ( han scoret jo blant annet på The Vic i semifinalekampen i playoff i 2000). Nå har han gått med et kranglevorent kne i lang tid, så jeg håper ikke involveringen hans vil bli av altfor langvarig karakter. Det kan jo være at et par av de litt ufine Darlo-stopperne gjerne ser sitt snitt til å forlenge skadeavbrekket for Pools-spissen :-/
mikemodano
27.01.04 10:19
Jeg regner med at du fikk med deg begivenheten som trakk tidenes største tilskuermasse til Reynolds Arena i helgen, DonCiccio?

David Hodgson var over seg av begeistring for at 14.200 mennesker møtte opp for å se gamle avdankete helter og både nåværende- og fordums TV-stjerner.

Det ble spilt to kamper sist søndag; nå vet jeg ikke hvor langvarige disse var, men det var neppe snakk om 90 minutter pr kamp. I den første kampen tok dagens Darlo-lag imot et kjendislag bestående av blant andre Kenny Dalglish, Bernie Slaven, Bryan Robson, Chris Waddle og David Fairclough. De fordums storhetene ( nei, jeg snakker ikke om Darlo) vant 11-6.

I den andre kampen møtte Darlos Wembley-tropp ( det laget som nådde playoffinalen mot Peterborough for snart fire år siden) nok et kjendislag. Mens Darlington besto av spillere som Robbie Blake, Phil Brumwell, Glenn Naylor, Mattie Appleby og Gary Bannister, besto motstanderlaget av blant andre Lee Sharpe, Peter Beardsley og et kobbel B- og C-kjendiser fra Coronation Street ( horribel britisk såpeopera). Noe resultat herfra har jeg ikke å bidra med.

Det er imponerende av så mange å møte opp, men så gjenstår det å se om Darlo-fansen kjenner sin besøkelsestid når Rochdale står på motsatt banehalvdel til en livsviktig ligamatch førstkommende lørdag.

mike - som føler med naboen om dagen.
DonCiccio
27.01.04 13:48
Jeg har fått med meg oppmøtet, og det var intet mindre enn imponerende Mike. Jeg tror ingen tviler på at klubbens posisjon i byen er sterk, og ingen ønsker jo nedleggelse.

Ikke tillitsvekkende at et lag med Bernie Slaven, Kenny Dalglish og andre gamlinger slår dagens lag 11-6, men jeg regner med at det var høy show-faktor over kampen. Håper at denne finansielle boosten kan hjelpe laget i kampen om å holde seg.

Super-Gab ja, han er en Darlo-legende, i alle fall for meg. Han ble toppscorer med rundt 40 mål i begge sesongene han var der, og var utrolig bra. I 99/00, da jeg bodde der, var han "the talk of the town". Meget sympatisk og hyggelig fyr var han også. Darlo hadde også andre klassespillere på 3. div-nivå den gangen, som Neill Heaney (Ex Arsenal) og Neil Aspin. Det ufortjente tapet mot Peterborough på Wembley står igjen for meg som den gylne sjansen som røk. Seier der, og det hele kunne sett svært annerledes ut i dag. Spørs om ikke Darlo hadde vært storebror..

Ellers hyggelig at du bryr deg om Darlo i nøden Mike, setter pris på det. Jeg satset hardt på H-pool på tippekupongen lørdag, men gjør ikke det igjen med det første..:)

DonC
mikemodano
29.01.04 00:18
DonCiccio skrev:

"Jeg satset hardt på H-pool på tippekupongen lørdag, men gjør ikke det igjen med det første..:)"

- En kamerat lokket meg til å sette UB på den matchen. I og med at Pools var på kupongen ( i tillegg til Bournemouth, som jeg også har en stoooor dose sympatier til overs for) følte jeg meg nesten forpliktet til å levere inn en bong, noe som antakelig var første gang siden nittenhundreogpilogbue. Cherries snøyt meg for en tier, men den sto jeg gladelig over all den tid de faktisk slo Q.P.R.

Jeg har også fått et veldig positivt inntrykk av Marco Gabbiadini. Han var kanskje ikke noen stor helt i Hartlepool før han ankom ( som tidligere storscorer for erkefienden), og ble vel kanskje aldri helt det fansen håpet på, heller, men i flere intervjuer på Pools World framsto han som en svært sympatisk og reflektert herremann. Intervjuet man gjorde med ham da det ble klart at han var nødt til å legge opp er mer eller mindre en monolog fra Marco, der han prater i nesten ni minutter sammenhengende. Man får inntrykk av at det er en kar det er vrient å mislike. Du fikk vel også intervjuet ham mens du bodde der borte, så vidt jeg kan erindre at du skrev, og sitter vel igjen med det samme inntrykket som meg. Jeg hadde håpet å få møte ham da jeg var i Hartlepool før jul, men jeg så ham dessverre aldri etter Colchester-kampen.

Neil Aspin gikk jo også til Pools etter hvert, hvor han imidlertid kun fikk med seg en håndfull kamper. Den gamle Vale-helten rakk aldri å markere seg spesielt sterkt på Victoria Park.

Det føles pussig å si det, men tvi-tvi mot Rochdale på lørdag. Det kan nok trenges.
DonCiccio
29.01.04 00:28
Jasså, spilte Aspin for Pool? Det visste jeg faktisk ikke. Han var jo litt på hell da han var i Darlo i 99/00, så det var ingen bombe. Men som engelsk 3. div-stopper var han den gang suveren. Vant alt i lufta, og ruvet sammen med Craig Liddle i midtforsvaret.

Marco ja, jeg intervjuet med ham ved noen anledninger, som du så riktig husket. Og han var meget reflektert. Han er en slik type som er verdens snilleste og mest sympatiske utenfor banen, mens han var en aldri så liten kødd på banen. Han gikk blant annet pottesur av banen et par ganger han ble byttet ut mot sin vilje, og jeg tror ikke han var en enkel type å spille mot. Klaging på dommeren og primadonnanykker. Men han hatet så inderlig å tape, og gjorde stort sett alt for å unngå det. Det er mange eksempler på folk som forandrer personlighet fullstendig når de tar på seg støvlene til kamp.

Gratulerer med seieren i går forresten, meget imponerende. Jeg er veldig imponert over H'pool denne sesongen, selv om det er vanskelig å innrømme.

Og takk for lykkeønskningene foran helgen, det trengs!

DonC

mikemodano
29.01.04 00:38
DonCiccio skrev:

"Jasså, spilte Aspin for Pool? Det visste jeg faktisk ikke."

- Han spilte 10 kamper i 2001/ 02-sesongen, en av de tre sesongene på rappen da Pools tok seg til playoff ( med heller begrenset suksess, som du sikkert vet, Don ;-) ).

"Han var jo litt på hell da han var i Darlo i 99/00, så det var ingen bombe. Men som engelsk 3. div-stopper var han den gang suveren. Vant alt i lufta, og ruvet sammen med Craig Liddle i midtforsvaret."

- Det tror jeg så gjerne. Liddle er ingen smågutt han heller, så jeg tviler ikke på at de rensket ganske så godt unna foran Andy Collett eller Mark Samways, eller hvem dere nå brukte i kassa på den tiden. Liddle er vel fortsatt kaptein for Darlo den dag i dag? Han begynner å ha vært noen år i klubben nå, den tidligere Middlesbrough-stopperen. Mon tro om han og Micky Barron var i 'Boro på samme tid?

Det kunne vært interessant å lese noen av intervjuene du gjorde mens du bodde og studerte der borte, men jeg regner ikke med at det finnes tilgjengelig på nettet? Pardon my korttidsminne, men hvem var det du skrev for igjen?

"Gratulerer med seieren i går forresten, meget imponerende. Jeg er veldig imponert over H'pool denne sesongen, selv om det er vanskelig å innrømme."

- Hehe. Mange takk. Det har virkelig gått over all forventning i år, og jeg må si at Mr Hodcroft har vært utrolig heldig ( og dyktig) i valg av arvtaker for Mike Newell. Neale Cooper har betydd _svært_ mye for det Pools har oppnådd i år. Han aksepterer ikke selv den minste grad av manglende profesjonalitet, og slik skal og bør det selvsagt være. Det ryktes at en av grunnene til at Adam Boyd ikke er spesielt stor i managerens øyne er at han er litt for glad i det søte liv på etablissementer som Cactus Jacks og dets like. Dessverre. Boydy har talent en masse, men ingen manager har ennå lyktes i å få det ordentlig ut av ham, selv om Neil Thompson i Boston ( hvor han var på lån i to måneder nå nettopp) gjerne skulle ha beholdt ham.

Må vokte meg vel her nå, så ikke også denne tråden blir besudlet av min skrivelyst når det gjelder Hartlepool United. Vi skal vel først og fremst diskutere Darlo her ;-)
adamsthelegend
adamsthelegendInnlegg: 32604
29.01.04 00:40
Hva er Cactus Jack?
mikemodano
29.01.04 00:45
Hehe...meget livlig utested i Hartlepool, der bardamene står og lager show i særdeles lettkledt fasong. Adam Boyd skal ha vært observert der opptil flere ganger. Selv ble jeg også observert der før jul, men ingen manager har ønsket meg dit pepper'n gror enda.
adamsthelegend
adamsthelegendInnlegg: 32604
29.01.04 00:47
Høres ut som et sted for meg.

DonCiccio
29.01.04 00:55
mikemodano skrev
Det tror jeg så gjerne. Liddle er ingen smågutt han heller, så jeg tviler ikke på at de rensket ganske så godt unna foran Andy Collett eller Mark Samways, eller hvem dere nå brukte i kassa på den tiden. Liddle er vel fortsatt kaptein for Darlo den dag i dag?

- Craig Liddle har spilt i Darlington siden 97/98-sesongen, og har vært kaptein de siste to sesongene i hvertfall. Han og Neill Maddison har byttet litt på det, så vidt jeg kan erindre. Liddle er en som alltid spiller med hjertet, og som fansen på the tin shed elsker. Andy Collet stod de fleste kampene det året, men har vært mye plaget av skader.

Det kunne vært interessant å lese noen av intervjuene du gjorde mens du bodde og studerte der borte, men jeg regner ikke med at det finnes tilgjengelig på nettet? Pardon my korttidsminne, men hvem var det du skrev for igjen?

- Jeg jobbet ikke for en spesifik avis der borte, men studerte journalistikk, og lagde intervjuer både for avis og radio. Med min fotballinteresse dreide naturlig nok mye seg om byens fotballag, og jeg ble imponert over hvor åpent og hyggelig klubben tok i mot alle henvendelser. (Blir tydeligvis ikke kalt "the friendly club" for ingenting)Selv George R stilte opp, selv om jeg i frykt for å miste mine kneskåler ikke skrev noe tvilsomt om den mannen...
Uansett kan det bli vanskelig å oppdrive noe av det, ikke noe finnes på nettet hva jeg vet. Jeg hadde et lengre radioinnslag jeg lagde om klubben på minidisc, men aner ikke hvor det er nå.. Glemmer aldri David Hodgson som full av entusiasme snakket om klubbens fremtid med en entusiasme som tro det eller ei fikk meg til å tenke på Bill Shankly. Og Marco fortalte med litt bitterhet i stemmen om hvordan han var 10 år for gammel til å oppleve den eventyrlige lønnsveksten i toppfotballen...

Greit med litt Pool-stoff her, jeg følger jo litt ekstra med det laget, i og med rivaliseringen... Flotte resultater, etter alle managerbyttene.. Men jeg er spent på om fremgangen kan fortsette, om det virkelig er kapasitet for spill enda høyere i divisjonene...?

DonC
Bare hørt historier fra Cactus Jack, var aldri der. Beklagelig nok, tydeligvis.
mikemodano
01.02.04 19:00
Da ble det en særdeles etterlengtet seier for dere i går, i den eneste profesjonelle ligamatchen som ble spilt i nordøst i går. Verken på Sunderland Stadium of Light eller Victoria Park ble det funnet tilrådelig å spille fotball.

Nå er kanskje ikke Rochdale verdens beste engelske Division Three-lag, men tre poeng er tre poeng uansett motstander, og det er lite annet enn poeng som teller for dere nå, DonCiccio. Bortsett fra penger, selvsagt. Det ble sagt at man ikke hadde råd til å utsette gårsdagens match, i og med at man da ville gått glipp av publikumsinntektene. Imponerende nok kom nesten 6.000 mennesker for å se matchen!

Jeg fikk med meg at det var ex-Poolie Ian Clark som sto bak innlegget til scoringen, der Chris Hughes skjøt i mål. Han er kanskje ikke alltid like stødig bakover, men offensivt har han bidratt i mange sesonger, både med assists og mål. Han har jo en imponerende god venstrefot. Leste ellers også at Barry Conlon ble buet av banen av sine egne supportere. Slikt synes jeg lite om, men man trengte antakelig en syndebukk, og det sto jo 0-0 på den tiden.

Da er det bare poenget opp til Southend, men dere har én match mer spilt. Ellers er det jo rimelig jevnt foran der igjen, selv om det er seks poeng for dere opp til lag som Kidderminster, Macclesfield, Rochdale og Boston. Den kommende helgs bortematch mot Huddersfield vil jeg anta blir i tøffeste laget, selv om Hodgson virker å ha fått dreis på det defensive, i hvert fall.
DonCiccio
01.02.04 21:25
Jeg fikk med meg det gledelig resultatet ja. Og at 6.000 møter opp er igjen imponerende av quakerne.
Barry Conlon er blitt scapegoat ja, litt overraskende for meg, for etter hva jeg har hørt har han vært en god spiss de siste par sesongene. Men det er sikkert andre grunner...
Ian Clark ja, jeg husker han skapte mye hodebry for Darlo i de innbyrdes møtene da han spilte for H'pool, og han har jo gjort sine saker ganske bra for rivalen også. Jeg tror klubben kan få et etterlengtet løft fremover, det blir litt sånn "ryggen mot veggen", "vi mot alle"-situasjon. Da kan spillerne heve seg, og resultatene komme.
Ingenting hadde gledet meg mer...

DonC
mikemodano
08.02.04 16:41
Ny, flott seier i går, Don. Det kan virke som om Hodgson virkelig begynner å få dreis på det som skjer på Reynolds Arena. Selv om jeg aldri jubler for tre poeng til erkefienden, er det fint å se at dere er i ferd med å skape kontakt i forhold til lagene foran på tabellen. Nedrykk ønsker jeg dere jo for all del ikke. Ei heller Carlisle, som under Paul Simpson i går fortsatte den framgangen man har vist de siste fem-seks ukene.

Registrerer at nok en Sunderland-unggutt debuterte for Darlo - Neil Teggart fikk mye skryt etter kampen i går, og han vil nok være en finfin tilvekst for et Darlo hvor samtlige angripere har slitt med å finne nettmaskene denne sesongen, Barry Conlon inkludert ( selv om han er toppscorer med seks ligamål så langt i år).

Tror nok ellers dere skal prise dere lykkelige for at verken Andy Booth eller Jon Stead spilte for Huddersfield. Sistnevnte imponerte jo med scoring i debuten for Blackburn i Premier League. Det blir spennende å se om han kan hevde seg også framover, eller om man her har en ny Peter Crouch i emning.

Bristol Rovers borte for dere til helgen - det skulle langt ifra være noen umulig kamp å få med seg poeng fra, det, selv om Pirates nå har vunnet sine to siste hjemmekamper uten å slippe inn baklengs. Darlo har jo heller ikke sluppet inn baklengs på sine to siste outings nå, så det kan fort bli målfattig på Memorial Stadium neste helg. Et 0-0-tips fra meg skulle vel føre til at kampen ender 3-3 eller noe slikt.
Nwoko
NwokoInnlegg: 1060
08.02.04 16:45
Darlington har forøvrig ikke tapt etter at jeg gikk til innkjøp av drakten deres.. :-)
3 uten tap nå!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg