Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Shezzer

[ Trådet ] NYTT TEMA
mikemodano
mikemodano
05.01.04 12:15
Gratulerer så meget. Tre kjærkomne poeng i helgen mens andre var opptatt med å trekke titusener av mennesker nordover langs motorveien i det man ynder å kalle verdens mest tradisjonsrike pokalturnering. I hvert fall på denne side av Akerselva.

Mest av alt unnet jeg Chris Turner en aldri så liten opptur i form av tre poeng igjen. Nå er det imidlertid viktig å ikke "ta av", i den grad dét er mulig etter en ettmålsseier på Racecourse Ground. Den hardt pressede manageren vil nok sørge for å innprente både hverdagsrealisme ( som om det skulle trenges på Hillsborough i disse tider) og betydningen av å holde beina godt plantet på gressmatta før helgens oppgjør mot Swindon. Hos Town slo Tommy Mooney til med en dagens dobbel da han nettet sine første scoringer for første gang på 13 kamper. Selvfølgelig måtte det skje mot et lag der jeg har litt sympatier ute og går. Se opp for både ham og Sammy Parkin, som dóg kanskje ikke virker å være i sitt livs form om dagen.

Ellers har man registrert at det skal ha kommet et bud på årets kanskje mest stabile ugle; Spike Lee skal være i søkelyset hos en eller annen "toppklubb" i Division One. Jeg la sammen to og to ( fikk som alltid fem) og tenkte Sunderland med en gang, siden Graeme jo er fra nordøst. Nå er det kanskje ikke slik med fotballgutta der borte i England at de er nødt til å ha skjørtekanten til ho mor i umiddelbar nærhet til enhver tid, men det er rart med det. Er man født og oppvokst et sted ( da i Graeme Lees tilfelle Hartlepool), så er man født og oppvokst et sted. Hvor ulogisk det enn måtte høres.

Har du kanskje hørt noe om hvilken mystisk klubb det er Chrissy og Westy har mottatt henvendelser, offisielle som uoffisielle, fra?
Shezza
Shezza
05.01.04 18:25
Takker, mr mikemodano. Det var jaggu på tide også! Men som du sier, det tar nok en hel del press av Turners skuldre dette her. Og man vet jo aldri, kanskje man kan klare å snu den dårlige trenden nå? Visstnok har vi spilt forholdsvis bra i det siste. Bra om Turner får mer tid, egentlig. For kontinuitet er noe vi virkelig mangler! 2-1 borte mot Wrexham er intet annet enn imponerende, seieren var etter sigende fullt fortjent også! I tillegg tipper Wrexham-manager Denis Smith Wednesday for en play-off plass, noe som selvfølgelig er gøy å høre, selv om det selvfølgelig bare er vanlige høflighetsfraser. Engelske managere har en tendens til å lire av seg slike i tide og utide.

Når det gjelder Graeme Lee blir jeg veldig overrasket og skuffet om vi lar han gå. Men jeg kan aldri tenke meg at CT vil slippe Spike så tidlig, eller at Spike selv vil ønske å gå for den del. Uansett har man bekreftet at man har mottatt et bud og at dette ble avslått. Fra hvem aner jeg ikke. Et rykte går på at Preston ville bytte deres keeper David Lucas mot Lee, Lucas er forøvrig på lån hos oss i disse dager.

Vel, vel. Kan trenden snus? La oss håpe det. Jeg trodde Turner skulle være "the man" når han tok over, men har blitt skuffet så langt. Kanskje må han bare rett og slett få tid - man gjør liksom ikke gråstein til gull over natta heller - spesielt ikke i dette tilfellet hvor nedturen har vart såpass lenge.
Shezza
Shezza
05.01.04 19:14
Nå ser det dessuten ut til at det kan ble ENDA en spiss på oss. Gudærne vet hvor mange spisser Turner har signet i år. Jaja, Noel Whelan er mannen det er snakk om, og på dette nivået må da han være god nok?

Selv drømmer jeg om en venstreving, Richard Evans er jo som du vet ut for resten av sesong. Allan Johnston, som vi hadde på lån i fjor, hadde vært glimrende, men han tar neppe steget ned i divisjon to.

Uansett, kjenner at troa på Turner og play-off er på vei tilbake, ganske enkelt pga den ene seieren. Rart. Men ting snur fort i fotball:-)

Vi får se hva jeg sier etter lørdagens kamp mot Swindon. Kan bli hardt det. Uansett så har vi iallefall kontakt med lagene som kjemper om play-off nå, og slår vi Swindon haler vi innpå.
mikemodano
mikemodano
06.01.04 02:19
Shezza skrev:

"Det var jaggu på tide også!"

- Hehe...det kan du vel trygt si. Forrige ligaseier for Wednesday kom jo faktisk før vårt innbyrdes oppgjør helt tilbake til 4. oktober! At en så respektert kar som Denis Smith fortsatt tipper dere til playoff vitner om hvilken respekt Sheffield Wednesday nyter i divisjonen. Man kommer langt med et stort navn, og i deres tilfelle kan man jo berettiget nevne at skadeproblemene helt klart har bidratt til å sende dere langt nedover på tabellen. Har ikke Turner midler til å forsterke laget kan man nødvendigvis ikke forvente så mye mer enn hva mannen med blå-hvitt hjerte har levert som produkt etter drøyt halvspilt sesong. Dersom Owls kan unngå skader framover tror jeg nok ganske sikkert vi vil få se en klatring fra Hillsborough-gutta. Det er bra jevnt i divisjonen, og til tross for en "marerittaktig" sesong er dere bare seks fattige poeng etter playoff. Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig, men det forteller alt om hvor jevn divisjonen er.

Plymouth har vært det klart beste laget i Division Two de siste par-tre månedene. Motstandermanagere på rekke og rad hyller både Paul Sturrock og disiplene hans, som ikke bare leder tabellen, men som ofte også vinner i overbevisende stil. 34 plussmål på 25 kamper forteller mye om hvor sterke Argyle er, og i motsetning til tabelltoer Q.P.R. er man også sterke borte. Rangers har problemer med å avgjøre kamper til sin fordel borte fra Loftus Road, noe hele 50% uavgjorte på 12 forsøk vitner om.

Skulle det vært kåret en Player of the Year for Division Two ville ganske sikkert Plymouths franskmann David Friio stukket avgårde med utmerkelsen. Han har vært brilliant hele sesongen, og er en målscorer av rang fra sin offensive midtbaneposisjon. 11 ligamål på 17 kamper i år forteller vel det meste om hvor viktig den tidligere Valence-spilleren er for skotske Sturrock.

"Men som du sier, det tar nok en hel del press av Turners skuldre dette her. Og man vet jo aldri, kanskje man kan klare å snu den dårlige trenden nå? Visstnok har vi spilt forholdsvis bra i det siste."

- Jeg har fått med meg at uttellingen kanskje ikke har stått helt i stil med spillet i Wednesdays siste kamper, og kanskje var det kun denne seieren som manglet før Turner endelig kunne begynne oppturen som manager for klubben han elsker? Det blir svært interessant å se om dere makter å følge opp med et godt resultat mot Swindon. Jeg kommer til å ha ørene på stilk i pausen på Dean Court, der jeg står blant hjemmefansen på South End og ser Cherries vs Port Vale, for å få med meg pauseresultatene til divisjonskollegene. Hartlepool vil jeg underrettes om pr sms underveis, så at vi leder 4-0 halvveis mot Peterborough vil neppe komme som noe sjokk når det opplyses over tannoy'en.

"Bra om Turner får mer tid, egentlig. For kontinuitet er noe vi virkelig mangler!"

- Du kan få sagt det, du ;-) Jeg håper, mest for Turner og din del, at dere får den kontinuiteten flere ugler etterlyser. Kan Turner vinne tilbake fansen igjen ( det skal kanskje en del til, siden jeg har fått med meg at flere er _svært_ så negative til ham, i hvert fall var de det før seieren i Wales sist, og jeg regner ikke med at én enslig trepoenger forandret stort på det) vil det være et soleklart tegn på at Sheffield Wednesday virkelig er på opptur. Han er etter sigende en riktig så sympatisk og trivelig kar, mr Turner ( selv om kompisen min i Hartlepool egentlig hadde mer sans for Colin West), men nå er det ikke alltid at nice guys kommer all verdens langt i fotball.

"Når det gjelder Graeme Lee blir jeg veldig overrasket og skuffet om vi lar han gå. Men jeg kan aldri tenke meg at CT vil slippe Spike så tidlig, eller at Spike selv vil ønske å gå for den del."

- Turner ønsker neppe å kvitte seg med ham, nei. Spesielt ikke når Leigh Bromby nå vel er ute en måneds tid. Det eneste motivet jeg kan forstå at man kan begrunne et salg med må være pundsedler. Lyder et eventuelt bud på mange nok slike vil jeg føle meg viss på at Spike forlater Sheffield. Nå er kanskje ikke situasjonen prekær, men et bud i størrelsesordenen fra £500.000 og oppover kan man neppe takke nei til. Lee burde i hvert fall ikke gå for under den summen ( til tross for at han kostet dere nix og nada sist sommer...grrrr!) Sportslig sett vil det nok kun være et lag i toppen av divisjonen over som vil friste Graeme Lee bort, med mindre han skulle få tilbud fra en Premier League-klubb, da.

"Et rykte går på at Preston ville bytte deres keeper David Lucas mot Lee, Lucas er forøvrig på lån hos oss i disse dager."

- Han er ikke så rent lite cheeky, den godeste Craig Brown, dersom han virkelig tror at det ville være en god handel for begge parter. Lucas ble vel i sin tid betegnet som et stort keepertalent, men har vel ikke akkurat slått til som forventet.

Jeg tittet på lagoppstillingen deres for kampen mot Wrexham, og ut ifra den så det nesten ut som om Turner stilte til start med et 3-4-3-system. Stemmer det? Burchill, Robins og Ndumbu-Nsungu er i hvert fall tre rene spisser, mens jeg så for meg Derek Geary og Paul Smith ( !) på hver sin flanke, ved siden av Robbie Mustoe og Alan Quinn ( godt å ha ham tilbake, ja ;-) ) sentralt. Steven Haslam, Graeme Lee og Dean Smith utgjorde i så fall backtrioen. Am I right?
mikemodano
mikemodano
06.01.04 12:48
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/o/oldham_athletic/3368865.stm

Et aldri så lite próv på at BBCs internettsider ikke alltid er på høyden. Dette er selvsagt ikke Darren Sheridan, eller hva sier du, Shezza? Hvor var denne fotografen da han tok dette utsøkte bildet av deg?

Jeg registrerer at dere i januar i tillegg til å ha Swindon hjemme førstkommende helg også møter Peterborough og Wycombe på Hillsborough, samt skal til Lancashire for å møte Oldham. Tre hjemmekamper på de neste fire - det skulle gi Turner alle muligheter til å rette opp en begredelig hjemmestatistikk. TO fattige seire på Hillsborough på 12 kamper er jo smått utrolig. Jeg trodde Owls ville gjøre om hjemmearenaen til et fort før sesongstart, men så har jo ikke akkurat skjedd. Borte er det vel faktisk bare Plymouth som har hentet flere poeng enn dere, så det er liten tvil om at det er Liverpool-syndromet dere sliter med ( skral hjemmeform).

Det er bare en drøy måned til vi møtes for tredje gang denne sesongen. 14. februar tar Turner imot Cooper, en före detta mot en nuvärande as far as Hartlepool are concerned. To ganger har vi spilt uavgjort i år, og man skal ikke se bort ifra at det kan komme til å hende igjen, selv om jeg ikke skal foregripe begivenhetenes gang ved å begynne og skule mot den datoen nå. Det er langt fram dit, og mye kan ha hendt innen den tid.

Ellers er frantics Bristol City på gang; mye av de relativt lave tabellplasseringene der i gården tidligere i vinter har skyldtes at det har blitt en del flere uavgjorte kamper enn hva Danny Wilson har satt pris på. Nå begynner man å avgjøre jevne kamper til sin fordel, og da ser man hva tre poeng for seier har å si.
Shezza
Shezza
06.01.04 14:53
La oss endelig håpe at Chrissy får fart på gutta, mikern. Fyren blør jo blått og hvitt, og kommer ALDRI til å gi seg før han får oss på rett kjøl. Med mindre han får fyken selvfølgelig.

Nå mener jeg faktisk at han bør få tid på seg. Kan ikke tenke meg at noen kan komme inn og gjøre det så mye bedre. Nå har vi jo fått tilbake en del spillere i det siste, og spilt god fotball. Et resultat som det mot Wrexham gjør nok veldig godt for selvtilliten, og pulsen til CT går forhåpentligvis noget saktere i disse dager.

Minner om at Chrissy kun har vært manager i et år, ja et år er lang tid, men mtp den kontinuerlige nedturen man har vært vitne til, trengs jo tid mer enn noe annet for å få ting på plass. Husk at gjenoppbyggingen ikke begynte før i sommer - man bygger liksom ikke et lag over natta, spesielt ikke når man har hendene bundet hva transfers angår.

Når det gjelder spillere ut er jeg overbevist om at Graeme Lee blir med mindre man får et "astronomisk" bud på han. 500,000 er nok ikke nok. Man har forhåpentligvis lært av sine feil etter at man lot Quinn og Kuqi gå, og vil nok gjøre alt for å beholde sine beste menn nå. Styreformann Dave Allen er nok villig til å grave litt i lomma også, han mangler jo ikke akkurat pund den mannen, hvis formue er på nærmere £60 millioner! Du må gjerne hoste opp ENDA mer, Dave. DA har dog sagt at han ikke akter å være noen onkel, snuoperasjonen av klubbens økonomi skal skje på ordentligvis. Like greit, man skal jo tross alt være levedyktige i fremtida også.

Når det gjelder bildet er det nok et lite flatterende ett av meg det, mike. Vel er brodern lik, men jeg tror det er meg. Hehe.

Angående managerpuls, som nevnt ovenfor, så er nok Mr Cooper's puls langt nærmere hvilepuls enn Mr Turner's. Hartlepools sesong kan ikke kalles noe annet enn imponerende så langt, selv om man vel har begynt å dale noe i disse dager. Uansett er man vel altfor sterkt besatt til at man skal tulle seg borti noe som helst av nedrykksstrid.

Dine formasjon/spiller-tanker angående oss mot Wrexham er så godt som perfekte, dog var det mer i retning 3-5-2. Da med Ndumbu-Nsungu i tilbaketrukket posisjon. Den godeste eksil-afrikaneren er faktisk en teknisk lekkerbisken, skal man tro rapportene. Rask og driblingssterk som han er, har han tilført laget mye siden han spilte seg inn. I følge CT viser han helt utrolige ting på trening, og kan nok bli en joker utover sesongen. Med Cooke og McLaren på vei tilbake begynner jeg å få trua på at sesongen kan reddes, for ingen kan vel si at dette laget ikke har noe i toppen av division two å gjøre?

Tidman; Geary, Bromby, Lee, Barry-Murphy; Cooke, Quinn, Mustoe, Ndumbu-Nsungu; Robins, Proudlock.

Ønsker meg dog en ny solid venstreback, Barry-Murphy har skuffet i år. Midtbanen er kanskje litt svak defensivt, men du verden; det lukter fugl offensivt!
mikemodano
mikemodano
07.01.04 00:18
Kanoninnlegg, Shez!

Når det gjelder Brian Barry-Murphy er han nok en aldri så liten Turner-favoritt. Han hentet ham inn på lån til Hartlepool sist sesong ( fra Preston), noe som forøvrig var bortimot det aller siste han gjorde før han satte seg på ekspressbussen til Sheffield. Mike Newell hadde også såpass tillit til Barry-Murphy at han lot ham få sju kamper på rad i løpet av de to månedene han var på utlån. Eller kanskje det var mer et mistillitsvotum mot Mark Robinson? Den lokalfødte venstrebacken har uansett, til tross for at han var fast bortsett fra Barry-Murphy-perioden i fjor, slitt veldig med å vinne Neale Coopers gunst også. Nå er han på utlån hos UniBond-giganten Spennymoor United, som trenes av Graeme Lees far.

Neida - Chris Turner har nok såpass tro på egne ferdigheter som manager at han neppe går før han blir fjernet fra stillingen, eller dersom Wednesday skulle bevege seg farlig nær nedrykk. Da ville han nok vært såpass ydmyk at han ville innsett at klubbens beste ( selvsagt) kom foran egen prestisje, og overlatt jobben til noen andre. Det gleder meg at du er positiv til videre Turner-innsatser bak managerroret; det er ikke alle av dine frender der borte i søndre Yorkshire som har vært av samme oppfatning som deg, såvidt jeg har forstått. Da jeg var i Hartlepool rett oppunder jul var mange av Poolie'ne oppriktig bekymret på vegne av Turner og hans framtid i Sheffield, og samtlige jeg pratet med om dét temaet håpet han snart fikk snudd skuta på rett kjøl ( jævlig teit uttrykk, forresten).

Jeg har lest at Turner har kalt Spike for Owls' kanskje mest stabile og innflytelsesrike spiller sesongen sett under ett, og da spørs det nok om et bud i størrelsesordenen £500.000 ville vært nok til å friste duoen Allen og Turner, moneytroubles aldri så mye. Graeme Lee var, pussig nok, vil man kanskje si, ikke kaptein i Hartlepool; der har man Micky Barron som klubbkaptein. Han er en svært så stødig og habil kar, med hodet på rette staden. Jeg var så heldig å få slå av en prat med ham etter Colchester-kampen, og han beklaget seg nesten da han sa at han ikke følte at han hadde prestert godt nok i forhold til hva han visste han var kapabel til de siste månedene. Han ble faktisk også benket i to kamper i november, men har kommet sterkt tilbake. Barron er utvilsomt en av Hartlepools viktigste spillere. Den opprinnelige midtstopperen løser høyrebackrollen på særs stødig vis.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om Hartlepools bravader i år ( noen vil kanskje hevde at jeg allerede har gjort det); det som er hevet over enhver tvil er at Neale Cooper har hatt en svært heldig hånd med det sportslige siden han overtok. Nå har han dyktige medarbeidere i Martin Scott ( assistent) og Paul Stephenson ( ansvarlig for U-laget), og begge disse kjenner klubben godt etter å ha vært med en stund. Den friske satsingen på ungdommer liker jeg veldig godt. Cooper er ikke redd for å kalle en spade en spade, og selv spillere som har vært i gamet en stund får gjerne beskjed om at de kan trenge en kamp eller to på reservelaget dersom han mener at de ikke har levert det han forventer. Micky Barron var i så måte et ypperlig eksempel. Da Barron ble satt ut kom 18-åringen Darren Craddock inn. Solide Chris Westwood ble flyttet ut på backen, og stoppertalentet tok plass sammen med Michael Nelson i midtforsvaret. I tillegg har han vist fram et solid knippe andre unggutter som har gjort seg fortjent til hederlig omtale og vel så det. Keeper Jim Provett fikk aldri muligheten under Turner ( med unntak fra fjorårets solide 0-5-tap for Tranmere i LDV Vans Trophy), mens de siste sesongers førstekeeper "Taff" ( mannen er waliser, må vite) Williams har måttet finne seg i å spille både andre- og tredjefiolin i år. Provett har vist próv på sitt unike talent, og han anses som kanskje den beste keeperen Hartlepool United noensinne har fostret opp. Allikevel er han, i en alder av 21 år ( fylte rett før jul), noe uferdig. At han har en stor framtid er dóg udiskutabelt.

Jack Wilkinson heter ellers en liten tass som plutselig fikk muligheten fra start i 2-1-seieren mot Rushden&Diamonds. Han scoret vinnermålet i den kampen, og scoret like godt også det andre målet i 2-0-seieren mot Swindon, der han kom inn som innbytter. Han er liten, kjapp og målfarlig, adjektiv som gjerne også benyttes om Michael Owen, uten at jeg drar den sammenlikningen noe lenger ;-) 19-åringen var et friskt pust da han kom inn mot Colchester, og var savnet da man trengte hans pågangsmot i hjemmetapet for Barnsley. I de to kampene i romjula var han ute med influensa. Jeg vet ikke grunnen til at han ikke var på benken mot Sunderland, men jeg antar at Cooper bare hadde plass til én spiss, og det ble australiaimporten Joel Porter.

Jeg registrerer ellers at du fortsatt har tro på Adam Proudlock. Hvor lenge er Mark Burchill Wednesdayite? Han er vel fortsatt i Pompeys eie, dersom jeg ikke tar helt feil. Burchill var jo et megatalent i Celtic i sin tid, og man skulle jo tro at han ville være i stand til å vise seg fra en ganske så tiltalende side på dette nivået, med mindre han har mistet alt av selvtillit etter en noe traurig utvikling på karrièren.
mikemodano
mikemodano
18.01.04 22:16
Jaha...det er ikke mye som minner om noen spesiell revival tross alt, gamle ørn. Tapet for Oldham var vel på mange måter spikeren i Turner-kista, selv om det finnes mer enn en teoretisk mulighet for Owls å kvalifisere seg for playoff enda. Dersom dét skal være noe realistisk målsetting er man nødt til å starte en run med kamper der man unngår tap, og helst også vinner noen kamper på rappen.

Seieren mot Wrexham var sterk, men etter det har man jo falt tilbake til gamle synder, og det virker rett og slett umulig for Sheffield Wednesday å vinne hjemmekamper etter hvert som sesongen skrider fram. Nå skal jeg vokte meg vel for å si dette, i og med at Hartlepool fortsatt har igjen bortematch på Hillsborough, men smått utrolige _to_ seire hjemme på 13 forsøk er en skandale for en storklubb som Owls. Intet mindre, og det er selvsagt her man finner hovedårsaken til den svært skuffende tabellplasseringen i år. Nå er det ni poeng opp til playoffstreken, og selv om det fortsatt er mulig å ta igjen all den tid man har 19 serierunder igjen av sesongen, begynner avstanden å bli stor. Målforskjellen i lagene rundt strekens favør betyr egentlig i praksis at man snakker 10 poeng opp for Wednesday, uten at det utgjør noen avgjørende forskjell slik Owls har opptrådt i år.

Det må være utrolig frustrerende for deg og dine medsupportere å oppleve hvordan sesongen er i ferd med å gå ad undas. Nå har jo skader vært en gjennomgangsmelodi for dere i år, Shezza, og bedre blir det ikke når solide stoppere som Leigh Bromby og Graeme Lee nå er ute samtidig, i tillegg til de langtidsskadde spillerne. Dette ville svekket et hvert lag i denne divisjonen, så det er klart at Turner ikke har vært verdens heldigste manager slik sett. Skader er imidlertid en stor del av fotballen, så noen altforklarende unnskyldning er det tross alt ikke. Jeg leste at både Mark Burchill og Robbie Mustoe må belage seg på å stå over LDV Vans Trophy-kampen mot Scunthorpe på tirsdag, etter at begge pådro seg skader under kampen mot Oldham, så det virker liksom ikke som om skademarerittene skal ta slutt for hardt prøvede Turner.

1. oktober vant Sheffield Wednesday sist en ligakamp hjemme på Hillsborough. Det er smått utrolige tre og en halv måned siden og vel så det...hvem hadde forestilt seg et slikt scenario foran sesongstart?
mikemodano
mikemodano
19.01.04 06:30
For min egen del er jeg godt fornøyd med 0-0 på Prenton Park, selv om Cooper mente vi kanskje var litt uheldige som ikke vant. Matty Robson hadde et stolpetreff fra rundt 25 meter, men Rovers hadde sine muligheter de også; blant annet så reddet Micky Nelson på streken helt på tampen, etter en heading fra Micky Mellon. Dessuten mente Tranmere-manager Brian Little at laget hans ble snytt for et straffespark.

Jeg var veldig usikker på hvordan FA cupseieren mot Bolton ville slå ut for Rovers' del. Svaret ble vel på en måte en mellomting av fugl og fisk, mens Hartlepools utrettelige jobbing i alle ledd begrenset antallet målsjanser mot. Nå har man holdt nullen i de tre siste ligakampene, og selv om man ikke scorer all verden selv heller er det nok til å gjøre at man fortsatt i aller høyeste grad henger med i kampen om en playoffplass. Det er egentlig et aldri så lite paradoks at vi er der oppe, mens dere surrer rundt et stykke lenger ned på tabellen. Det er imidlertid godt å se at paradoksenes tid i fotballverdenen ikke er over :-)

Sist uke styrket Neale Cooper forsvaret med ringreven Scott Walker fra skotsk fotball. Den solide stopperen er tiltenkt en back-up-rolle for stopperne Chris Westwood og Michael Nelson; sistnevnte er kun ett gult kort unna suspensjon. Walker kan visstnok også spille venstreback, selv om han etter eget sigende skal være klart best som stopper. Å bryte opp det suksessrike faste stopperparet på permanent basis tviler jeg dóg på at han er god nok til. Utseendemessig ser han ut som om han spiser paller med lecablokker til både frokost og lunch, så det kan fort være en skikkelig hard man vi har hentet inn her. Det beste med dealen var at han ikke kostet noe.

Til helgen er det stormatch hjemme mot Bristol City. Det kommer til å bli en beintøff affære, siden City har vært i knallslag i det siste. Innledningsvis denne sesongen hadde de store problemer med å score mål, men etter 11 scoringer på de siste fem kampene ( som alle har gitt seier) virker uavgjortspøkelset å være jaget på dør fra Ashton Gate. Nå kom tre av de fire scoringene deres i hjemmekampen mot Chesterfield på lørdag helt på tampen av kampen, men de regnes like fullt de også. Ikke f*en om City skal få det like enkelt framover på banen på The Vic, og det kan fort bære mot nok en uavgjortkamp for Pools hjemme. Det vil i så fall være det sjuende uavgjortresultatet på 14 kamper. 1-1 endte det da lagene møttes i Bristol tidlig i sesongen, og det er slettes ikke utenkelig at man kan komme til å oppleve det samme resultatet igjen på lørdag. Det gjelder imidlertid å holde det målkåte spissparet Lee Miller/ Lee Peacock på behørig avstand fra Jim Provett ( ikke det at jeg ikke har tillit til keeperen, tvert imot), og den saken regner jeg med at Nelse og Westy er kar om. Det er kun Q.P.R.-spissene Tony Thorpe og Kevin Gallen som har spilt ut stopperparet så langt i sesongen, da R's vant 4-1 på Loftus Road.

Ellers har det skilt seg ut en liten troika i tet. Plymouth og Q.P.R. skal det nok bli uhyre vanskelig å fravriste direkte opprykk, men dersom ett eller begge av disse kommer inn på et sidespor står nevnte Bristol City mer enn parat til å ta over. City har åtte poeng opp til Q.P.R., men har én kamp til gode. City har igjen både Rangers og Plymouth hjemme, så her er intet avgjort, spesielt med tanke på at det er 20 kamper igjen ( 19 for de to topplagene).

Port Vale hadde en helvetes sterk 5-1-seier mot Grimsby på lørdag, og er i meget bra slag. De var slettes ikke uefne mot Bournemouth da jeg så dem for en drøy uke siden ( Cherries vant, som du sikkert husker, 2-1), men tapte allikevel for et godt hjemmelag. På Vale Park er man nesten utilnærmelige om dagen, og det blir et bikkjeslagsmål mellom undertegnede og radebe når Pools skal til Burslem neste tirsdag for å ta igjen den ligakampen som ble utsatt da Hartlepool var i Sunderland for å spille cup. Vale scorer mye mål hjemme, og Brian Hortons offensive satsing betaler seg ofte her. Han har habile offensive spillere som McPhee ( som jeg fikk øynene opp for på Dean Court), Brooker, Paynter og Littlejohn, og stiller faktisk ofte med alle disse fire ( i utgangspunktet) spissene fra start. Spillere med litt flere defensive fibre i kroppen, som Neil Brisco og Mark Boyd, hjelper allikevel Vale med å være stabilisert også bakover, selv om Brisco har spilt venstreback de siste to kampene, og offensive Marc Bridge-Wilkinson har vært tilbake på midtbanen. Jeg kan i hvert fall skrive under på at radebe var en glad mann på lørdag.
Shezza
Shezza
21.01.04 13:08
Ting er i ferd med å tilspisse seg nå, mr mikemodano, men dere henger jaggu med fremdeles. Intet annet enn imponerende arbeid man legger ned på The Vic om dagen, mike. Når det gjelder denne Walker, så høres navnet unektelig kjent ut. Enhver klubb på dette nivået trenger vel en stopper så fortærer lecablokker som andre spiser seigmenn, så da har man nok fått en god deal der i gården. Det beste i livet er jo dessuten gratis, heter det.

0-0 borte mot Tranmere er ikke noe dårlig resultat, det. Så lenge man gjør det skarpt hjemme kan man fint ta til takke med uavgjort på utebane. Hvordan går det forresten med min gamle helt Richie Humphreys om dagen? Han har vel ikke tacklet overgangen fra nivå fire til nivå tre like godt som man hadde håpet? Likefullt en spiller full av pasningsevne og kreativitet, noe som er misunnelsesverdig i division two. Særlig siden Hartlepool i tillegg har Gavin Strachan i stallen!

Ellers er vel vi ferdige hva opprykk angår, etter famøse 0-1 borte mot Oldham. Det er vel dessuten tvilsomt om noen er i stand til å tukte QPR eller Plymouth, selv om førstnevnte gikk på et noget forsmedelig 0-4 tap i går, vel og merke i LDV Vans Trophy Cup. Kan nok meget godt tenkes at man stilte et rent b-lag.

Må likevel innrømme at jeg ikke helt klarer å gi opp den siste play-offplassen. Det er tross alt 19 kamper igjen å spille, og selv om målet er noget urealistisk, så har iallefall spillet gradvis blitt bedre. Mye bedre, skal man tro rapportene. I går feide man jo over Scunthorpe med 4-0, et forsåvidt imponerende resultat. Dette til tross for at Scunny selvfølgelig er plantet i division three. Gledelig var det også at spissene Proudlock og Robins scoret to mål hver! På papiret burde jo disse to utgjøre et av de bedre spissparene i denne divisjonen. Så får vi se om Turner gir dem tillit på sikt da, for nå har vel CT vunnet en god del tid på gårsdagens resultat, noe som er helt i orden for meg. Gøy at unggutten Lewis McMahon fikk ti minutter på tampen av kampen også! Ellers har vi signet Mark Wilson på lån i dag, noe som må kunne utvikle seg til å bli et kupp, og da hadde det jo ikke skadet å få en playmaker-type på permanent basis heller:-)

Vi trenger sårt stabilitet nå. Så langt har 2004 egentlig vært et brukbart år. Klarer vi å omsette sjansene i større grad i resten av sesongen, skal man ikke se heeeeelt bort i fra at vi kan være å finne på milennium stadium "come may". Og da snakker jeg ikke om finalen i LDV Vans Trophy Cup :-)

Neida..for CTs del må man vel bare få klatret opp til øverste halvdel nå, og bli der. Så får han nok fortsette også neste sesong. Hvis man sammenligner med Neil Warnock (eller Colin Wanker, som andre ynder å kalle han), så brukte jo også han lang tid på å stable et slagkraftig lag på beina. Ian Holloway i QPR likeså. Begge fikk krevd sitt hode på et fat til tider.

Så stå på Turner. Du har min støtte. Inntil videre.
Shezza
Shezza
21.01.04 16:38
mmmmmmmmmmmmmmmmmm

må innrømme at det rocket litt i rockefoten når målene klokket inn i går...

utrolig hva noen mål kan gjøre med humøret..hehe
mikemodano
mikemodano
21.01.04 16:57
Shezza skrev:

"Ting er i ferd med å tilspisse seg nå, mr mikemodano, men dere henger jaggu med fremdeles. Intet annet enn imponerende arbeid man legger ned på The Vic om dagen, mike."

- Tror du denne karen er fornøyd med det, eller? Jepp, jeg humrer for meg selv hver gang jeg tar en titt på Division Two-tabellen. Nå passerte Wrexham oss med sin 3-1-seier i Cleethorpes i går, men waliserne har også en kamp mer spilt, så vinner Pools denne ( bortekamp mot Port Vale, blir tøft som f*en) er man igjen det beste av de nyopprykkede lagene rent tabellmessig. Nå betyr ikke det all verden, men Rushden&Diamonds er det i hvert fall moro å sette litt på plass etter at vi lot dem snyte oss for ligatittelkonfekten i fjor.

"0-0 borte mot Tranmere er ikke noe dårlig resultat, det."

- Det er helt ok, men det sier litt om det hevede ambisjonsnivået i klubben når Neale Cooper var lettere misfornøyd etter kampen. Matty Robson hadde et stolpeskudd fra drøye 20 meter ( ballen smalt på innsiden av stolpen), så hadde marginene vært med oss hadde vi ligget på den gjeve sjetteplassen i skrivende stund, på bedre målforskjell enn Swindon. Nå hadde både Dadi og Hume muligheter for Tranmere også, og Michael Nelson måtte blant annet i aksjon da han berget ballen unna målstreken. Samme Nelson fortsetter forøvrig å storimponere. Han ligger antakeligvis an til å bli Player of the Year i år dersom formen vedholder seg sesongen ut. Who the fuck is Graeme Lee? ;-)

"Hvordan går det forresten med min gamle helt Richie Humphreys om dagen?"

- En del av fansen har vært misfornøyd med Ritchies bidrag denne sesongen. Det pågår opphetede diskusjoner på Hartlepools engelske debattforum om hvorvidt han har lagt på seg noen kilo eller ei; faktum er i hvert fall at han sjelden bidrar med det man vet han er kapabel til. Han har blitt sett på som litt for statisk der han som regel holder hus ute på venstreflanken.

Da jeg så Hartlepool mot Colchester før jul funderte jeg på et stykke ute i andre omgang om "'Umfries" var tatt av banen; han var så å si usynlig etter pausen, men til hans forsvar skal det sies at U's var flinke til å demme opp godt bakover for ethvert forsøk.

I målprotokollen har han heller ikke levert det man vet han kan; i fjor scoret han 11 ligamål, deriblant et hattrick. I år har han én fattig ligascoring, og det var i tillegg det "ubetydelige" fjerdemålet i 8-1-seieren mot Grimsby. Ett cupmål har han også notert seg for, i nedsablingen av svake Whitby Town i FA cupens første runde. Han makter garantert ikke noen reprise av fjoråret, der han hentet hjem Player of the Year-troféet ( kåret av fansen). Uansett er han ever present. Han er, sammen med Michael Nelson den eneste hartlepoolakken som har spilt samtlige minutter ligafotball denne sesongen, og han nyter stor tillit hos Coops.

"Særlig siden Hartlepool i tillegg har Gavin Strachan i stallen!"

- Hihi...aner jeg en smule misunnelse, Shezza?

"Det er vel dessuten tvilsomt om noen er i stand til å tukte QPR eller Plymouth, selv om førstnevnte gikk på et noget forsmedelig 0-4 tap i går, vel og merke i LDV Vans Trophy Cup. Kan nok meget godt tenkes at man stilte et rent b-lag."

- Det var jeg også sikker på at man gjorde. 0-4 for svake Southend fra divisjonen under hørtes unektelig pussig ut. Jeg leste imidlertid en kommentar fra den smått eksentriske manageren Ian Holloway i dag om at han var råskuffet over det laget hans leverte i går, og at han ikke forsto hvordan det laget han hadde benyttet så å si hele sesongen så langt kunne gå på en slik mine. Vitner om en total kollektiv kollaps, dette. Uansett gledelig for stakkars Southend, som ikke har hatt mange gledesstundene i år.

"Må likevel innrømme at jeg ikke helt klarer å gi opp den siste play-offplassen. Det er tross alt 19 kamper igjen å spille, og selv om målet er noget urealistisk, så har iallefall spillet gradvis blitt bedre."

- Jeg forstår deg godt. Det er viktig å klynge seg til de halmstrå man kan gripe tak i, og avstanden er ikke større enn at en god run på slutten av sesongen fører Owls opp i playoffdiskusjonen. Imponerende seier i går over laget som slo dere ut av FA cupen, selv om LDV Vans Trophy knappest har den største statusen blant de engelske cupene. Når man har kommet såpass langt som area semi finals bruker lagene allikevel å yte maks, så dette var en gledelig seier, selv om det med maksytelse helt tydelig ikke gjaldt for Q.P.R.

"Gledelig var det også at spissene Proudlock og Robins scoret to mål hver! På papiret burde jo disse to utgjøre et av de bedre spissparene i denne divisjonen."

- Du har en urokkelig tro på Proudlock, forstår jeg. Ære være deg for det. Jeg er litt mer skeptisk til ham, i hvert fall som goalgetter. Nå skal jeg ikke påberope meg noen stor ekspertise, og ei heller noen hovedfagsoppgave, på tilfellet Adam Proudlock, men statistikken hans vitner vel knapt om noen kommende Alan Shearer. Ikke det at dét nødvendigvis trengs, men jeg har tydeligvis hengt meg litt opp i fordommer satt fram av Hartlepool-fansen mot denne spilleren. Han leverer helt sikkert en ok jobb siden Turner virker å ha like sterk tro på ham som deg.

Spisser har stått høyt på ønskelista til Turner i hele år. Selv etter å ha hentet inn både Robins og Burchill skal det være dét som fortsatt står med uthevet skrift øverst på den lista han leverer juleni...eh...Dave Allen ukentlig eller så. Kunne det kanskje ikke vært greit å styrke andre lagdeler også?

Jeg tipper du og resten av Owls-fansen er glade for å ha Alan Quinn tilbake igjen. Har han ristet av seg det svake låneoppholdet i Sunderland?

"Gøy at unggutten Lewis McMahon fikk ti minutter på tampen av kampen også!"

- Fint å se at Turner evner å gi unggutta muligheter, ja. Kanskje han har plukket opp ett og annet fra Neale Cooper? De to skal visstnok komme rimelig godt overens; Cooper hadde en del spørsmål i den fasen da han var ny på Victoria Park, og henvendte seg ofte til både Turner og Mike Newell.
mikemodano
mikemodano
21.01.04 17:46
Jeg har nettopp sett et intervju med Jim Provett. Han er svært talefør for alderen og er utvilsomt et av yndlingsintervjuobjektene til Mark Simpson i Pools World.

Fansen kaller ham den beste egenproduserte keeperen i Hartlepool gjennom tidene, uten at jeg vet om dét nødvendigvis forteller så mye om ham. I år har han vært helt strålende, og har suverene redninger så å si i hver eneste kamp. Den ene kampen da han var under pari var i tapet på Loftus Road i desember, men bortsett fra det har han vært like stabilt god som både Nelson og Westwood i midtforsvaret foran seg. Han berømmer også stopperduoen for å ha gjort jobben enklere for seg selv. 21-åringen gir et uhyre sympatisk inntrykk. Jeg skal sørge for å få en liten prat med ham ( om mulig) etter Chesterfield-kampen i mars.

Gratulerer også med familieforøkelsen sist onsdag, James. Jeg vet du leser disse sidene.

I tillegg til å ha blitt far til sin første datter signerte Provett også en ny og forbedret kontrakt sist uke, og dette skjedde midt mellom to ligakamper der han holdt nullen i begge. Man on song at the moment, ladies and gentlemen: James Provett.

Ambisjonene er det heller intet galt med. Han ønsker å nå så langt det er mulig ( originalt utsagn), og dersom han kan opprettholde det han har vist i år, og kanskje til og med forbedre seg, vil det finnes muligheter for at han vil bli å se i aksjon for en Premier League-klubb i løpet av få år. Han har imidlertid vært Hartlepool-fan siden han hadde lekerangler som sin store pasjon, så det er tydelig at det var mange fornuftige proteiner i den brystmelken han fikk servert fra sin mor i Stockton-on-Tees.

Gavin Strachan, siden vi er inne på den elegante midtbanespilleren, har også forlenget kontrakten med Hartlepool. Mannen, som oppsiktsvekkende nok er sønn av sin far, har hatt en utmerket sesong sentralt sammen med den tidligere Leeds-giganten Mark Tinkler, og ble belønnet med kontrakt ut neste sesong for sin innsats. Fem ligamål har det blant annet blitt på mannen som server dødballer like presist og elegant som en viss engelskmann i Madrid.
Shezza
Shezza
22.01.04 01:11
Det er klart at Jimmy Jim Provett støtt og stadig leser disse sidene, mike. Iallefall det VI skriver i det minste:-) Hyggelig liten tråd vi har gående, dette her. Ikke minst siden den bærer mitt "navn". Hehe.

Når det gjelder Humphreys så er det vel ingen overraskelse at han kan svinge en del i prestasjonene. Hadde stabiliteten vært i orden kunne han kanskje etablert seg på langt høyere nivå til med: Det var ikke rent lite med lovord den mannen høstet når han slo igjennom! Too bad at det er historie. Egentlig litt rart at ikke Richie Rich har blitt linket til oss etter at CT tok over.

Gavin Strachan har allerede fått fornyet kontrakten, ja. Det kommer vel ikke som noen overraskelse, og McStrachan (O'Strachan, Gordonsson, alt ettersom) burde vel vite å bli hos Pools nå som han endelig har fått fart på karrieren. Mener å ha lest et sted at Strachan ble sett på som veldig talentfull, men at han måtte tåle hardere behandling av manageren enn de andre spillerne da han var i Coventry. Manageren var selvfølgelig pappa Gordon. Han er vel dessuten en ganske annerledes spiller enn faren, er han ikke? Litt mer omstendelig i stilen iallefall. Uansett kom jeg over en god del lovord om denne fyren når jeg letet etter info om han i sommer. Utsagn som "superb" teknikk gikk igjen. Litt ergelig da, at han ikke ble på Hillsborough. Etter sigende imponerte han i reservelagskampene han spilte. Evnen til å skape sjanser for andre ble særlig nevnt.

Jaja, nå har vi da i det minste endelig signet en midtbanespiller i Mark Wilson. Tror han kan bli veldig bra, selv om han neppe har noen fremtid i Middlesbrough. Hadde jo vært gøy om han ble på permanent basis isåfall - om han imponerer selvfølgelig, noe man aldri tar for gitt her i gården. Vi har iallefall skreket etter en spillertype som han i årevis; en midtbanespiller med evne til å holde på ballen og til å skape noe for spissene. Han var iallefall sett på som en mann for fremtiden hos selveste ManU for 5-6 år siden. Vi får se. I det minste er han ikke spiss. CT har jo, som du sier, signet bøttevis av dem denne sesongen, så nå får vi heller forsterke der hvor det VIRKELIG trengs. Hadde vært OK med en ny venstreback også. Din gamle kjenning Brian Barry-Murphy har vært alt annet enn stødig i år: Merkelig nok, siden han av mange ble kalt Wednesdays beste venstreback siden Nigel Worthington for mindre enn et år siden!

Når det gjelder Proudlock, så vil jeg ikke gi opp han med det første. Scoret jo to mål i går også! Dessuten imponerte han når han var her på lån forrige sesong, samt at han jo ble sett på som et stort talent for noen år siden. Han scoret en hel del mål i Division One for Wolves, selv om det har gått litt trått for han i et par år nå.
mikemodano
mikemodano
22.01.04 08:16
Det er i sannhet en fin liten tråd, ja. Sjelden har vel Nivå 3 fascinert meg like mye som det har gjort denne sesongen, noe som antakelig også er tilfellet fra din side. Det hjelper dessuten på at man har en del følgesvenner i divisjonen av gutta som holder til inne på AD.

Joda, Sir James er innom VGD både titt og ofte, han. Det gleder ham nok å registrere all den rosen han til stadighet får av vedkommende bak hockeynicket mikemodano; jeg er sikker på at det bare vil hjelpe ham videre i utviklingen, og bidra til å gjøre ham til en framtidig arvtaker for enten Shay Given eller Mart Poom ( dessverre). Et slikt talent blir neppe værende i Hartlepool ut karrièren, til tross for at han diplomatisk uttaler at han ønsker å nå så langt som mulig med Pools. Skulle man opplevd opprykk, enten inneværende- eller neste sesong, vil nok det være det absolutt lengste klubben vil være i stand til å nå, og selv om det garantert ville vært en bunnkamp i divisjonen over, burde man på mange måter ha forutsetninger for å gjøre som Crewe.

Nå leser man jo til stadighet at flere ambisiøse klubber i Division Three ser for seg spill i Nationwide Division One i løpet av de neste fem årene. I hvert fall har jeg fått med meg at dette er målene til såvel Mansfield som Doncaster, noe som vil føre til ytterligere press på Sheffield Wednesday, siden dette er klubber som forsåvidt opererer i deres nærområder. Nå sier jeg for all del ikke at disse bør kunne konkurrere med Owls as far as being an attractive club goes; de vil antakelig til evig tid være mindre klubber enn din, og på mange måter kan det nesten virke som en liten fallitterklæring mot styre og stell i Sheffield Wednesday når en klubb som Mansfield ( og for den saks skyld Hartlepool) er i stand til å både konkurrere side om side, og kanskje også et hestehode foran dere, om da Keith Curle får det som han vil på Field Mill.

Som du sier, Shezza - det er kanskje litt pussig at 'Umfries ikke har blitt linket til Wednesday i mer seriøs grad enn hva som har vært tilfellet. Jeg mener å huske noen halvfabrikerte utsagn om at Ritchie kunne bli en av spillerne som ville følge Turner sydvestover, men sannhetsgehaltet i disse var neppe særlig høyt. I og med at han sto ( og står) under kontrakt hos Hartlepool ville han uansett ikke blitt noen rimelig mann for dere. Humphries var tross relativt slett form denne sesongen Player of the Year i fjor, og et dårlig bemidlet Wednesday ville neppe hatt råd til å kjøpe ham ut av kontrakten. Nei, det får da for pokker holde at dere stakk av med Spike Lee uten å måtte betale annet enn sign-on-fee og lønn. Nå hevder mange imildertid i ettertid at dette var en slags blessing in disguise, siden Michael Nelson jo har hatt en slik strålende sesong som partner til Chris Westwood i midtforsvaret. Tingen er imidlertid at man alltid vet hva man har men sjelden hva man får, så det er jo forståelig til at folk flest var skeptisk til Nelson, til tross for at han hadde en meget solid sesong også for Bury i fjor ( som jo nådde playoff, hvor man tapte i semifinalen mot Bournemouth). Graeme Lees fortrinn er naturligvis at han scorer ett og annet mål; der har Nelson fremdeles noe å lære, til tross for at han står for sesongens kanskje flotteste scoring i Division Two, der han i serieåpningen mot Peterborough fikk en så vanvittig treff fra 30 meter at man nesten skulle tro han hadde Jason Cundy som forbilde.

Hehe...jeg må innrømme at jeg nok også var en smule skeptisk til McStrachan da det ble klart at han hadde skrevet under en ettårskontrakt for Hartlepool. Det var jo ikke all verden han hadde fått ut av karrièren fram til da, og da Turner ikke fant ham god nok for Sheffield Wednesday tenkte jeg som så at "jaja, dette blir nok en spennende sesong", ikke helt uten snev av ironi forøvrig. Han har imidlertid vist seg å være en perfekt makker ved siden av Mark Tinkler, hvis offensive bidrag dóg har måttet avta betraktelig all den tid Strachan også er bedre framover enn bakover. Synd, selvsagt, siden Tinks i fjor scoret hele 13 ligamål. I år har han nøyet seg med de to scoringene på Griffin Park og Dean Court.

Gavin er nok ikke veldig lik sin far, nei, verken rent utseendemessig eller i spillestilen. Han er betraktelig større enn Gordon, men han bruker kanskje ikke fysikken som sitt største fortrinn av den grunn. Han er småfiks rent teknisk, men mangler det drivet faren hadde i sine glansdager. Strachs liker å stå i midtsirkelen og distribuere pasninger, og er, som nevnt, en uhyre viktig mann for Hartlepool på dødballer. Han slår det meste av både frispark og cornere offensivt, og presisjonen i foten er rimelig habil, selv om det begynner å bli en stund siden forrige Beckham-scoring nå; det kan også ha en sammenheng med at han ikke har fått prøve seg fra rundt 20 meter på en god stund. Uansett - scoringene mot Peterborough, Grimsby og Bournemouth sitter som klistret på netthinna til undertegnede. I tillegg har han også straffescoringene mot Rushden&Diamonds og Swindon.

Her er forøvrig et bilde av ham fra cupkampen mot Burton i desember:

http://uk.sports.yahoo.com/031207/59/eggzb.html

Jeg har forstått ut fra det du har skrevet tidligere at Barry-Murphy ikke har hatt noen spesielt heldig sesong på venstrebacken på Hillsborough i år. Hvilke alternativer har Turner/ West i den posisjonen blant de spillerne som allerede finnes hos dere? Høyrebacken Geary fikk vel noen kamper på motsatt back før Barry-Murphy gjorde sitt inntog rett etter at Turner tok over styre og stell, men hvem skulle man da eventuelt satt på høyreback?

Mens mine menn møter formsterke Bristol City på lørdag får dere besøk av Peterborough. Posh har jo vært relativt gode borte, til tross for at man ligger på plassen over nedrykksstreken. Fem tap på 13 bortekamper er hardly nedrykksform, men hjemme har man jo til tider vært en skandale, da. To seire på 14 hjemmekamper er en statistikk som kler et nedrykkslag.

Jeg vil tro at Barry Fry ser en anledning til å returnere sydover med poeng i bagasjen også fra Sheffield; uavgjort ligger liksom litt i kortene, dersom ik
mikemodano
mikemodano
22.01.04 08:48
Se her, ja...noen ganger tar skrivekløen slik overhånd at autosensuren slår inn.

Det jeg antakelig skulle skrive ( skrev) på slutten var at uavgjort antakelig ligger litt i kortene dersom ikke den solide seieren mot Scunthorpe på tirsdag ga såpass med selvtillit at man makter å bringe med seg den også inn i ligaspillet.

Skal Owls få sin første hjemmeseier i ligaen siden 2-1 mot Notts County 1. oktober?

Lykke til, Shezza - vi trenger det antakelig begge to.
mikemodano
mikemodano
22.01.04 15:58
I går var det Provett og Strachan, i dag er det Porter og Konstantopoulos. Vi snakker selvsagt fornyelse av kontrakter.

Den australske landslagsangriperen Joel Porter har kanskje ikke akkurat satt sinnene i kok hos sindige Hartlepudlians, men han har bidratt med hardt og oppofrende arbeid, i tillegg til to scoringer på sine til sammen ni opptredener for klubben. Man skulle imidlertid gjerne se ham gjøre det han gjorde for Australia mot fotballstormakten Fiji litt oftere, nemlig score fire mål i én kamp. Dessuten har han også scoret mot Ny Caledonia, hvilket utvilsomt er mer enn hva f. eks. Henry eller Ronaldo har gjort.

Den greske målvakten Dimitrios Konstantopoulos ble hentet fra portugisiske Farense i høst; han har U-21-landskamper for Hellas, men har ikke sluppet til for Pools i og med at Jim Provett har stått som en sann helt. At Cooper nå velger å gå ut og forlenge kontrakten hans skyldes bidragene hans i reservelagssammenheng, samt at man selvsagt har tro på ham for framtiden. Han er kun 25 år, hvilket ikke er spesielt mye i keepersammenheng.

Framtiden er lys, Shezza!
mikemodano
mikemodano
25.01.04 22:13
Da gikk det ikke helt veien for min del i går, mens du, derimot, helt sikkert fortsatte smilende ut i natten fra puben du satt på før kampstart for å slokke dine sorger på bakgrunn av det som har skjedd før i sesongen.

Sju mål på 10 kamper av Mark Robins nå? Det er slettes ikke ille for en kar som i fotballsammenheng etter hvert begynner å bli ganske så voksen. De senere årene har han imidlertid vist at han vet hvor motstandermålet befinner seg; fire mål nettet han jo på seks kamper for Bristol City i fjor. Jeg tviler på at han vil være i stand til å bidra i altfor stor grad på nivået over, men på Nivå 3 holder Robins fortsatt mer enn mål.

Anyway, Shezz - tipper det smakte med tre poeng hjemme igjen for første gang på nesten fire måneder ( !). Gjennom dette resultatet lever vel opprykksforhåpningene dine, hvor skjøre de enn måtte være, fortsatt noen dager, ja, kanskje til og med uker.

Det var bittert å registrere at Pools gikk på en smell mot Bristol City i går. Attpåtil skjedde det hjemme i egen lekegrind, og nå har man faktisk tapt to av de siste tre hjemmekampene, og kun scoret tre mål på de siste fire kampene på Victoria Park. Man skriker etter en kvalitetsavslutter ved siden av Eifion Williams. Waliseren har vært i bra slag i det siste, men hadde ingen heldig dag på jobben i går; både han og makker Joel Porter misbrukte muligheter i første omgang, da Pools trykket formsterke City bakover. De manglende nettkjenningene fikk man svi for da City snudde kampen i andre omgang. Danny Wilson hadde tydeligvis sagt et par pauli ord i pausen, og i følge mine informanter dominerte Bristol City større i andre omgang enn hva Hartlepool hadde gjort før pausen. Hadde man bare satt et par av mulighetene i førsteomgangen...

Ritchie Humphreys skal igjen ha vært langt under det parinivået man _vet_ han kan holde, og jeg antar at en del korttenkte skaller på Victoria Park raskt var frampå med sine sedvanlige mishagsytringer.

Bournemouth hadde et knallsterkt resultat mot Q.P.R., noe som sammen med Liverpools triumf mot Newcastle berget helgen min.
Shezza
Shezza
25.01.04 23:11
Hei igjen, mikey. Har vært på en aldri så liten ferietur, men er nå sterkt tilbake selvfølgelig. Ja faktisk så er jeg jo fremdeles på ferie, selv om hverdagen venter i morgen.

Synd for Pools at de tapte, men dere har jo tross alt ikke mye å klage på der dere sitter komfortabelt med play-off innen rekkevidde :-) Men det er jo da også noe jeg under dere, selv om det er litt rart om dere går opp og vi blir i division two, om enn ikke for andre enn Mr Chris Turner.

Når det gjelder spissjakt har kanskje Chrissy noe å tipse sin gamle klubb Hartlepool om? Han ser nå iallefall ut til å være i ferd med å hente NOK en spiss til Wednesday. Denne gangen en mann med sansen for rød pølse og Grøn Tuborg, nemlig dansken Kim Olsen. En mann de færreste vel har hørt om. Uansett har han gjort bragden å komme inn hele 7 ganger for FC Midtjylland denne sesongen. Ett mål har han scoret også! Fyren er dessuten det man kan kalle diger. 6 fett four inches er temmelig solid. Jeg, og mange med meg, vil nok si at nå får det være nok! Jon Shaw, som har et solid rykte på Hillsborough selv om ingen har sett han, må snart få sjansen. Dessuten synes jeg tross alt at man ikke skal bryte opp Adam Proudlock og Mark Robins nå som man tross alt har begynt å score litt mål! Greit med litt press kanskje, men la oss nå ta det litt med ro og la ting få satt seg litt før vi henter inn flere...

for nå er jo tingenes tilstand slik de skal være! To hjemmekamper på rad, som attpåtil er vunnet! Akkurat DET er så lenge siden at jeg ikke tør tenke på det en gang. Visstnok ingen stor kamp av oss, men vi gjorde akkurat det som trengtes. Mot Oldham var vi gode, men tapte. Fotball er rart, synes du ikke mikemodano? Men duverden så gøy det kan være innimellom. :-)

Dog synd med Hartlepool. Tenkt deg hvordan det ville blitt om vi skulle komme til å møtes i Cardiff en gang i mai 2004. Det er for sprøtt til at det kan skje, og hadde vel nesten vært litt for gæli også. Uansett, dere ligger fremdeles godt til på tabellen, og kan med dyktighet ispedd litt flaks faktisk ta turen opp. Ja, play-off kan man iallefall nå. Da kreves det kanskje at Richie Humphreys tar i et tak ekstra, og virkelig løfter seg de siste 19 kampene av sesongen. For man vet jo hva som bor i karen, han burde så absolutt kunne sette denne divisjonen "alight" som man sier på øya.

Kanskje trenger man også en ny spiss? En kvalitets en sådann også. Slike er vanskelige å finne, og man skal nok prise seg meget lykkelige i Sheffields blå halvdel for at man sikret seg Mark Robins. Ser ut som om Proudlock, som jeg jo har hatt og fremdeles har klokketro på, også er i siget. En gammel ringrev som Robbo kunne kanskje vært tingen også for Pools? Isåfall har Iwan Roberts vært nevnt i Ugle-sammenheng, og isåfall er han kanskje også et mulig target for Cooper og Hartlepool? Ellers kan det vel hende at man titter nordover igjen, noe jeg mener Wednesday gjør altfor sjelden. Ser man til Irland og Skottland kan man nok finne et og annet transferscoop, så man skal ikke se bort fra at Neale Cooper, som jo kjenner høylandet, retter kikkerten i de baner igjen.
mikemodano
mikemodano
25.01.04 23:38
Det blir nok ikke noe playoff for Pools i år, er jeg redd. Nå høres jeg kanskje negativ ut, men det er for mange mangler i laget i forhold til de lagene som er med og kjemper helt der oppe. Avstanden er ikke stor, men først og fremst er man nødt til å skaffe seg en kvalifisert avslutter, og slike vokser ikke like hyppig og frittgående som hybelkaninbestanden her i heimen, dessverre.

Det var litt symptomatisk at det gikk som det gjorde i helgen. Nå må jeg understreke at jeg ikke fikk hørt sendingen fra kampen, så jeg baserer meg på det jeg har lest, samt tekstmeldinger fra bekjente som var på The Vic.

Jeg humret litt i skjeggstubbene da jeg leste i VGs forhåndsomtale av Bristol City-kampen at Hartlepool ville komme til å merke savnet etter at Marco Gabbiadini, som jo som kjent la opp i uken som gikk. Han hadde for det første ikke deltatt i en førstelagskamp siden slutten av november, og han rakk også kun å få med seg ni ligastarter for Hartlepool før han var tvunget til å kalle det en dag. Man beklager det at han var nødt til å gi seg, men det skyldes mer på bakgrunn av hva han har oppnådd tidligere i karrièren enn hva han rakk å utrette i Hartlepool. Vel gjorde han en finfin jobb mens han var Poolie, men han rakk aldri å skape et forhold til Pools-fansen slik han gjorde på Cheathams ( Darlo) i sin tid. Han var ikke akkurat hartlepoolakkenes øyensten mens han var storscorer for dem, og enkelte fikk det ikke helt til å rime når man denne sesongen så ham løpe ut på The Vic i Hartlepool-drakt.

Alle roser Marco Gabbiadini for at han var en ressurs også utover det å være en bra fotballspiller; han ga et reflektert og sympatisk inntrykk av seg selv via de videosnuttene jeg fikk sett med ham på Pools World, og personligheter som ham er _nødt til_ å havne innen fotballen igjen. Det tør jeg banne på, selv om han nå i første omgang skal konsentrere seg om driften av et hotell i York ( byen som huser klubben hvor han startet sin ligaløpebane).

En rutinert ringulv...eh...ringrev av en erstatter hadde vært fint det. Mark Robins har vært nevnt et par ganger tidligere; dessverre tviler jeg på at han vil komme til å være hartlepoolaktuell med det første ( av grunner du meget vel kjenner til), men en i samme leia hadde vært fint. Jeg tror faktisk vi takker ja til å ta imot Gordon Watson, dersom bare dere er villig til å betale 75% av lønna hans. _Så_ dårlig til beins at han ikke er en bedre fotballspiller enn Paul Robinson nekter jeg å tro at han er.

Fotball er utvilsomt en rar idrett, Shezza. Jeg har selv tatt meg i å fundere på hvorfor i helvete man gidder utsette seg for slike stadige pinsler som man går gjennom brorparten av helgene i året. Noe fornuftig svar har jeg imidlertid til gode å komme med.

Tro du meg - når det gjelder en fiksjon hvor Hartlepool figurerer som ett av to lag i en playoffinale i Cardiff, har man allerede lekt med tanken om å være til stede. Jeg har såvidt vært inne på dette temaet med Norges største ( i hvert fall hva glød og engasjement angår) Port Vale-supporter. Skulle det bli våre lag som endte opp i en playoffinale i den walisiske hovedstaden i mai ville det nok blitt en tur over. Verken radebe eller mike ville ønsket å gå glipp av en slik begivenhet. Jeg er rede til å ta imot utfordringen fra deg også, dersom den høye oddsen for at _våre_ to lag skulle komme til å møtes på Millennium Stadium i mai skulle gå inn.

Hehe...må nesten le litt av Turner og hans iver etter å skaffe spisser til Sheffield. Det virker nesten som om det er blitt en besettelse å handle inn nye spisser. Jeg tipper imidlertid at både du og andre Owls helst ser at andre lagdeler styrkes framfor spissplassene for øyeblikket, eller hur?

Jeg ser at Tony Adams får sitt første gjensyn med Hillsborough siden han ga seg som spiller ( med mindre han har vært der og sett Wednesday i ettertid) til helgen. For vår del returnerer Mike Newell for første gang som sjef for en motstanderklubb.
Shezza
Shezza
28.01.04 15:14
mikemodano skrev:
"Det blir nok ikke noe playoff for Pools i år, er jeg redd. "

Aldri si aldri, gamle bardun! 5-2 borte mot Port Vale?!?! Intet mindre enn imponerende.

More to follow
mikemodano
mikemodano
28.01.04 23:55
Mange takk, du alter Kalosch.

Jeg må innrømme at jeg var helt himmelfallen da jeg ble vár utviklingen i kampen på Vale Park. Port Vale hadde ( har) en knallsterk hjemmestatistikk, så jeg var ikke spesielt optimistisk med tanke på å i det hele tatt få med seg poeng hjem fra Burslem. Når man da, i likhet med suverene Plymouth, ikke gir seg før stakkars Jon Brain har fått fem kremmerhus i ræva, da er det bare å ta av seg tupéen og smile til verden.

Jeg fikk meldinger pr sms fra en kamerat i Hartlepool som satt og fulgte med på kampen på BBC Text TV, i og med at kraftig snøfall i nordøst hadde umuliggjort det for ham å reise ned og joine de 95 tilreisende Poolie'ene ( tynn unnskyldning, spør du meg, men det gjør du kanskje ikke?). Jeg var over meg av begeistring da han berettet om 2-1 og spill 11 mot 10. Til tross for at jeg var nødt til å berolige en viss radebe pr telefon da pausesignalet var gått om at det fortsatt var 45 seige minutter igjen med fotball, hadde jeg et aldri så lite håp om at det skulle gå veien for meg og mine. Det kan man jo i ettertid trygt slå fast at det gjorde.

Det betydde mye at Mark Tinkler ble spilleklar etter schmellen han pådro seg mot Bristol City på lørdag ( gratulerer til frantic, forresten - City tok i går sin sjuende ( !)strake ligaseier gjennom 1-0 mot Colchester). Når han er i slag, som i går, er Tinks blant Pools' viktigste spillere offensivt. I og med Gavin Strachans rolle har han ikke fått den samme anledningen til å bidra offensivt i år som i fjor, men han er til tider en ballfordeler ( og ballvinner!) av rang. Det skal han ha vært i går, blant annet.

Cooper var på plass med en pekefinger opp i trynet på flere av spillerne etter kampen mot Bristol City; spesielt spissene fikk gjennomgå, og Joel Porter mer enn makker Eifion Williams. I går hadde Eifion Paul Robinson som spisskollega, og Robbo fikk skryt av el jefe etter matchen for arbeidsinnsatsen. Den samme arbeidsinnsatsen har vært brukt som argument mot ham av fansen, som synes han er lat og jobber for lite. I går skal han imidlertid ha skjerpet seg, og han "fikk" også Vales store, sterke stopper Sam Collins utvist i en duell dem imellom. Etter dette raknet mye for hjemmelaget.

Hartlepool har til gode å tape to ligakamper på rad sesongen 2003/ 04. Jeg var viss på at det ville skje i går, men måten man atter en gang kom tilbake på etter et hjemmetap var storligen imponerende. Måtte Mike Newell og Luton få så gymsokkene passer til helgen. Vel å merke dersom Victoria Park blir spilleklar etter snøfallet. Man har gått ut og bedt fansen om hjelp til å rydde såvel bane som tribuner, så dersom du skulle ha mulighet til å stille fra rundt 10.30 norsk tid i morgen, så vil banemann Dave Brown og klubben ellers sette stor pris på deg. Ta med deg snøskuffe.
mikemodano
mikemodano
30.01.04 17:03
Stiller du på Belfry til stormatchen i kveld, Shezza?
Shezza
Shezza
30.01.04 19:22
Tipper det, mike! Med mindre det blir bohemen fordi man ikke sender kampen på Belfry, men det gjør de vel?

Se etter en skrikende hysterisk ung herremann i et hjørne foran storskjermen, mikey! (Dog uten supportereffekter).
mikemodano
mikemodano
31.01.04 05:04
Nja...var unge Shez på Belfry i kveld, da?

Vi satt en liten forsamling ute i main room, og så et par luringer som satt foran storskjermen der inne i pool room'et. Var det blant annet deg? Tanken streifet meg å stikke innom og spørre om Shez var blant dem, men det ville blitt for dumt om svaret var negativt. Dersom det var deg som satt der inne, kan jeg bare beklage så meget. Jeg så dessverre ikke svaret ditt før jeg stakk av gårde ned mot sentrum tidligere i ( går) kveld.

Det var uansett ikke altfor imponerende det som ble vist fra Hillsborough, og både du og Chris Turner har veldig god grunn til å være misfornøyd og vel så det. De første minuttene viste jo Owls horribelt forsvars- og keeperspill, og det hadde ikke vært noe å si på om Wycombe hadde ledet med et par mål innledningsvis. Det var så man trygt kunne lure på hva i all verden David Lucas gjorde i goal'en for Owls.

Etter hvert bedret det seg gradvis for deg og dine; Paul Smith hadde innledningsvis brukbart tak på Wanderers' høyreback Senda, og leverte den ene strålende cross'en etter den andre. Dessverre ( for dere) var ikke Robins i stand til å ta vare på den ( de) sjansen( e) som bød seg. Det burde ha stått 2-1 til hjemmelaget ved sidebytte, selv om ingen av lagene imponerte nevneverdig.

Av spillerne syntes jeg at Alan Quinn viste seg mest fram hos Wednesday. Han beviste at han er en klasse over resten i denne divisjonen ( kampen?), og han burde ha alle mulige forutsetninger for å bidra til å heve dette svake Wednesday-laget. Det var i sannhetens navn ikke mye å skryte av, særlig bakover, der trebackslinja ikke virket veldig pålitelig. Leigh Bromby og Graeme Lee var begge ute med skade ( førstnevnte var på benken), og det var kanskje ikke overraskende at Owls sendte mye langt fra de bakre rekker. Ndumbu-Nsungu begynte bra, men sloknet etter hvert, og ble ( fortjent) byttet ut i løpet av andre omgang. Han har garantert MYE mer inne enn hva han fikk vist i kveld. Go, Owls.
ToreOnTheTracks
ToreOnTheTracks
31.01.04 09:35
Viste Mark Wilson noe som helst som skulle tilsi at han kan etablere seg i en Premier League-klubb da?
mikemodano
mikemodano
01.02.04 18:11
Jeg synes ikke han utmerket seg spesielt, Tore. Et eventuelt gjennombrudd i Premier League virker ikke å være veldig nært forestående.

Han hadde et par drivende gode skuddforsøk, men ellers synes jeg det var Alan Quinn som sto fram blant midtbanespillerne hos hjemmelaget, som var en gedigen skuffelse. Keeper David Lucas gjorde alt han kunne i starten for å forære Wycombe en uinntakelig ledelse, men fikk lite hjelp av ineffektive Wanderers-spisser.

Kampvurderingen over ble skrevet med en promille på dreikommasieben, hvis man skulle stusse på et par detaljer ;-)
Shezza
Shezza
02.02.04 12:00
mikemodano skrev:
"Vi satt en liten forsamling ute i main room, og så et par luringer som satt foran storskjermen der inne i pool room'et. Var det blant annet deg? Tanken streifet meg å stikke innom og spørre om Shez var blant dem, men det ville blitt for dumt om svaret var negativt. Dersom det var deg som satt der inne, kan jeg bare beklage så meget. Jeg så dessverre ikke svaret ditt før jeg stakk av gårde ned mot sentrum tidligere i ( går) kveld. "

Jeg var nok blant disse luringene, ja mikey, om jeg enn ikke oppførte meg som en sådann i øyeblikket rett etter Proudlocks scoring! Synes forøvrig Proudsie gjorde en god kamp, men han og Robins fikk lite støtte fra Wednesdays midtbane - som dessuten ble gjennomløpt ved enhver anledning.

Dean Smith gjorde ikke mye ut av seg, ingen stor forsvarsspiller annet enn fysisk. Stevie Haslam synes jeg derimot gjorde sine saker meget bra!

Når det gjelder Derek Geary har nok ikke han mye å fare med, dessverre. Han var bedre før, men skader har kanskje gjort sitt? Han mangler ALT for mye på det taktiske, og er en virkelig liability for laget der han durer frem uten mål og mening.

Paul Smith hadde noen fine innlegg, ja, men allikevel: Ikke god nok. Fyren hadde ikke maktet å drible seg rundt en tømmerstokk en gang. Jeg tenker med grøss på treningene på Middlewood når man skal drible seg rundt kjegler. Smithy drar vel med seg de fleste. Om ikke annet så får vel de andre spillerne seg en god latter?

Nei, vi mangler en god del, men det var da noen positive ting å ta med seg også. Alan Quinn var meget god, Proudlock og Robins er farlige, men får lite støtte. Ndumbu-Nsungu var rett og slett pinlig dårlig, ja det dårligste jeg noensinne har sett en Wednesday-spiller, faktisk.
Shanks
Shanks
02.02.04 12:05
Hva med en spillerbørs, tabloid-Shezza?
Shezza
Shezza
02.02.04 12:15
Vel, for ordens skyld: Spillerbørs

David Lucas (Gk): Forferdelig tabbe på førstemålet. Dessuten et par utrusinger som kunne blitt virkelig skjebnesvangre. En god redning og noen "assured displays" i feltet retter dog opp inntrykket. Karakter 6 (av 10)

Derek Geary (Rb): Beklager Derek, du gir alt, men må snarest erstattes. Mangler totalt taktiske begreper, og tenker kun på å nå ballen, ingen plasseringsevne whatsoever. Blottlegger høyresiden for kontringer gang på gang. Litt komisk å se han mann-mot-mann med Darren Currie. Sjanseløst. Karakter 4.

Dean Smith (CD): Solid i fjor. Alt annet i år. Stor, keitete, etc, etc. God i lufta, men altfor treg og som oftest feilplassert. Må ut når Spike og Bromby er tilbake. Dessverre. Karakter 5.

Steve Haslam (CD): Stevie er i slaget nå som han får spille i sin favorittposisjon. KAN ikke bli vraket nå. Stødig, tacklings- og plasseringssterk. Rolig og komfortabel med ballen. Kanskje litt liten, men ved siden av Graeme Lee gjør ikke det noe: Karakter 8

Brian Barry-Murphy: Helt grei. Noget offensiv til å være tredje midtstopper kanskje, men plasserer seg greit og vinner de fleste duellene, en del flaks her og der, men OK. Karakter 7.

Paul Smith (LB/LW): Like mobil og driblesterk som Ian Marshall på ett bein. Innleggene er det derimot virkelig klasse over, men det hjelper så lite. Kanskje bedre i ren 4-4-2, men så utrolig begrenset at han må droppes. Ny ving på lån? Karakter 6.

Mark Robson (CM): Solid nok. Bidrar noe defensivt, solid i pasningsspillet, i tillegg til noen gode skudd. Passer nok bedre i 4-4-2, skulle jeg tro. Karakter 7.

Alan Quinn (CM): Veldig bra igjen av Quinny. Løper og løper. Kreativ, dog noget ego fra tid til annen. Har MYE å bidra med på nivået høyere enn dette. Karakter 8.

Guylain Ndumbu-Nsungu (CM): Huff, huff, huff. Forsøker å drible hver jævla gang han har ballen, og mister den gang på gang. Ser dog kanskje at han har noe over seg, men pasningene satt ikke, et par latterlige skuddforsøk. Nei og nei og nei. Karakter 2. Nå skal det riktignok sies at CT var kjapt ute med å unnskyld Guy. Masete agenter skal være en del av greia.

Adam Proudlock(A): Mobil og hardtarbeidende. God til å holde på ballen, samt til å sende andre på løp. Scorer et flott mål. Begynner formen å komme nå? Karakter 7,5.

Mark Robins(A) : Veldig usynlig i andre omgang, men han er jo en "sniffer" som kommentatoren på SKy utrykte det. Burde scoret på et av Smiths innlegg, og hadde dessuten et skudd i stolpen. Karakter 7.

Terry Cooke(Innbytter): Kom inn for Nsungu, og viser at han har noe å fare med. OK innlegg på målet til Proudsie. Jobber ned igjen også. I form absolutt god nok, og starter nok neste kamp. Karakter 6,5.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg