mikemodanoInnlegg: 18670
Det er i sannhet en fin liten tråd, ja. Sjelden har vel Nivå 3 fascinert meg like mye som det har gjort denne sesongen, noe som antakelig også er tilfellet fra din side. Det hjelper dessuten på at man har en del følgesvenner i divisjonen av gutta som holder til inne på AD.
Joda, Sir James er innom VGD både titt og ofte, han. Det gleder ham nok å registrere all den rosen han til stadighet får av vedkommende bak hockeynicket mikemodano; jeg er sikker på at det bare vil hjelpe ham videre i utviklingen, og bidra til å gjøre ham til en framtidig arvtaker for enten Shay Given eller Mart Poom ( dessverre). Et slikt talent blir neppe værende i Hartlepool ut karrièren, til tross for at han diplomatisk uttaler at han ønsker å nå så langt som mulig med Pools. Skulle man opplevd opprykk, enten inneværende- eller neste sesong, vil nok det være det absolutt lengste klubben vil være i stand til å nå, og selv om det garantert ville vært en bunnkamp i divisjonen over, burde man på mange måter ha forutsetninger for å gjøre som Crewe.
Nå leser man jo til stadighet at flere ambisiøse klubber i Division Three ser for seg spill i Nationwide Division One i løpet av de neste fem årene. I hvert fall har jeg fått med meg at dette er målene til såvel Mansfield som Doncaster, noe som vil føre til ytterligere press på Sheffield Wednesday, siden dette er klubber som forsåvidt opererer i deres nærområder. Nå sier jeg for all del ikke at disse bør kunne konkurrere med Owls as far as being an attractive club goes; de vil antakelig til evig tid være mindre klubber enn din, og på mange måter kan det nesten virke som en liten fallitterklæring mot styre og stell i Sheffield Wednesday når en klubb som Mansfield ( og for den saks skyld Hartlepool) er i stand til å både konkurrere side om side, og kanskje også et hestehode foran dere, om da Keith Curle får det som han vil på Field Mill.
Som du sier, Shezza - det er kanskje litt pussig at 'Umfries ikke har blitt linket til Wednesday i mer seriøs grad enn hva som har vært tilfellet. Jeg mener å huske noen halvfabrikerte utsagn om at Ritchie kunne bli en av spillerne som ville følge Turner sydvestover, men sannhetsgehaltet i disse var neppe særlig høyt. I og med at han sto ( og står) under kontrakt hos Hartlepool ville han uansett ikke blitt noen rimelig mann for dere. Humphries var tross relativt slett form denne sesongen Player of the Year i fjor, og et dårlig bemidlet Wednesday ville neppe hatt råd til å kjøpe ham ut av kontrakten. Nei, det får da for pokker holde at dere stakk av med Spike Lee uten å måtte betale annet enn sign-on-fee og lønn. Nå hevder mange imildertid i ettertid at dette var en slags blessing in disguise, siden Michael Nelson jo har hatt en slik strålende sesong som partner til Chris Westwood i midtforsvaret. Tingen er imidlertid at man alltid vet hva man har men sjelden hva man får, så det er jo forståelig til at folk flest var skeptisk til Nelson, til tross for at han hadde en meget solid sesong også for Bury i fjor ( som jo nådde playoff, hvor man tapte i semifinalen mot Bournemouth). Graeme Lees fortrinn er naturligvis at han scorer ett og annet mål; der har Nelson fremdeles noe å lære, til tross for at han står for sesongens kanskje flotteste scoring i Division Two, der han i serieåpningen mot Peterborough fikk en så vanvittig treff fra 30 meter at man nesten skulle tro han hadde Jason Cundy som forbilde.
Hehe...jeg må innrømme at jeg nok også var en smule skeptisk til McStrachan da det ble klart at han hadde skrevet under en ettårskontrakt for Hartlepool. Det var jo ikke all verden han hadde fått ut av karrièren fram til da, og da Turner ikke fant ham god nok for Sheffield Wednesday tenkte jeg som så at "jaja, dette blir nok en spennende sesong", ikke helt uten snev av ironi forøvrig. Han har imidlertid vist seg å være en perfekt makker ved siden av Mark Tinkler, hvis offensive bidrag dóg har måttet avta betraktelig all den tid Strachan også er bedre framover enn bakover. Synd, selvsagt, siden Tinks i fjor scoret hele 13 ligamål. I år har han nøyet seg med de to scoringene på Griffin Park og Dean Court.
Gavin er nok ikke veldig lik sin far, nei, verken rent utseendemessig eller i spillestilen. Han er betraktelig større enn Gordon, men han bruker kanskje ikke fysikken som sitt største fortrinn av den grunn. Han er småfiks rent teknisk, men mangler det drivet faren hadde i sine glansdager. Strachs liker å stå i midtsirkelen og distribuere pasninger, og er, som nevnt, en uhyre viktig mann for Hartlepool på dødballer. Han slår det meste av både frispark og cornere offensivt, og presisjonen i foten er rimelig habil, selv om det begynner å bli en stund siden forrige Beckham-scoring nå; det kan også ha en sammenheng med at han ikke har fått prøve seg fra rundt 20 meter på en god stund. Uansett - scoringene mot Peterborough, Grimsby og Bournemouth sitter som klistret på netthinna til undertegnede. I tillegg har han også straffescoringene mot Rushden&Diamonds og Swindon.
Her er forøvrig et bilde av ham fra cupkampen mot Burton i desember:
http://uk.sports.yahoo.com/031207/59/eggzb.html
Jeg har forstått ut fra det du har skrevet tidligere at Barry-Murphy ikke har hatt noen spesielt heldig sesong på venstrebacken på Hillsborough i år. Hvilke alternativer har Turner/ West i den posisjonen blant de spillerne som allerede finnes hos dere? Høyrebacken Geary fikk vel noen kamper på motsatt back før Barry-Murphy gjorde sitt inntog rett etter at Turner tok over styre og stell, men hvem skulle man da eventuelt satt på høyreback?
Mens mine menn møter formsterke Bristol City på lørdag får dere besøk av Peterborough. Posh har jo vært relativt gode borte, til tross for at man ligger på plassen over nedrykksstreken. Fem tap på 13 bortekamper er hardly nedrykksform, men hjemme har man jo til tider vært en skandale, da. To seire på 14 hjemmekamper er en statistikk som kler et nedrykkslag.
Jeg vil tro at Barry Fry ser en anledning til å returnere sydover med poeng i bagasjen også fra Sheffield; uavgjort ligger liksom litt i kortene, dersom ik