Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenham Hotspur FC

NYTT TEMA
kermit
kermitInnlegg: 1562
25.09.06 19:35
Hva med å lage en egen tråd for alle oss Spurs-fans? Her kan vi diskutere spillere, trenere, kamper, transferrykter og mye mye mer! Jeg vil starte tråden med å si at selv om Tottenham har slitt i sesongens første seks kamper, men med dette satt til side, så er jeg mer optimistisk før en sesong enn jeg noensinne har vært som Tottenham-supporter (dvs. nærmere 15 år). Vi har en uhyre talentfull stall fylt av klassespillere som King, Zokora, Keane og Berbatov kombinert med fremtidens stjerner i form av Huddlestone, Dawson og Assou-Ekotto. Tenker vi enda lengre frem i tid finner vi Pekhart, Dixon, Lee og flere unge spillere som bare venter på å blomstre i vår nydelige hvite drakt!

For øyeblikket ser Tottenhams stall slik ut (listen er hentet fra Tottenhams offisielle hjemmeside):

1. Paul Robinson - Keeper
2. Pascal Chimbonda - Forsvar
3. Young-Pyo Lee - Forsvar
4. Didier Zokora - Midtbane
5. Edgar Davids - Midtbane
6. Teemu Tainio - Midtbane
7. Paul Stalteri - Forsvar
8. Jermaine Jenas - Midtbane
9. Dimitar Berbatov - Spiss
10. Robbie Keane - Spiss
11. Ahmed Mido - Spiss
12. Radek Cerny - Keeper
13. Danny Murphy - Midtbane
14. Hossam Ghaly - Midtbane
15. Steed Malbranque - Midtbane
16. Reto Ziegler - Forsvar / Midtbane
17. Marton Fulop - Keeper
18. Jermain Defoe - Spiss
20. Michael Dawson - Forsvar
22. Tom Huddlestone - Forsvar / Midtbane
22. Lee Barnard - Spiss
24. Jamie O'Hara - Midtbane
25. Aaron Lennon - Midtbane
26. Ledley King - Forsvar
27. Calum Davenport - Forsvar
29. Philip Ifil - Forsvar
30. Anthony Gardner - Forsvar
32. Benoit Assou-Ekotto - Forsvar

Av nykjøpene virker det som spesielt Zokora vil bli veldig viktig for oss. Han har en styrke, fart og løpskapasitet som få kan matche. Jeg ser for meg Zokora og Thudd sammen på midtbanen utover i sesongen, i og med at verken Davids eller Jenas ser ut til å prestere. Assou-Ekotto og Chimbonda ser også ut til å være gode kjøp som forsterker laget. Nå gjelder det bare å få i gang samspillet og angrepsspillet spesielt. Vi trenger gode vinger som kan fóre spissene med baller. I tillegg må både innsats og pasningssikkerheten i hele laget forbedres.

Med dette vil jeg håpe at alle Spursere på forumet skriver her på tråden! Og så får vi krysse fingrene og ønske våre fantastiske helter i Tottenham gjør oss stolt i årets sesong.

The future is bright
The future is blue and white
KammaFan89
KammaFan89Innlegg: 1437
25.09.06 19:41
Tror nok Tottenham skal kjempe med Blackburn, Everton osv. om en 5-6 plass i ligaen. De mangler liksom klassespillerne som kreves for å kjempe om CL plass.

Tror også at Tottenham er ganske avhengige av at Zokora blir en kjempe hit, nå som Carrick er solgt... Hvordan gjør Berbatov det?
kermit
25.09.06 19:43
Berbatov scoret mot Sheff. Utd., men ble dessverre skadet i etterkant av denne kampen. Har altså spilt kun to kamper i serien, og vi må regne med at Berba blir ute noen uker til med en lei lyskestrekk :(

Han er faktisk vår eneste spiss som har scoret i år (!)

Det ser ut som det kan bli vanskelig å bryte inn i topp 4 også i år, noe som selvsagt ikke blir lettere etter en svært dårlig sesongstart. Vi bygger et storlag, og kan overleve med en 5. plass også i år. Tror virkelig vi har et bedre lag enn både Everton, Blackburn og Newcastle, for å nevne noen. Men vi må få i gang angrepsspillet og ikke minst spissene våre. Man trenger mål for å vinne fotballkamper!
Impressme
ImpressmeInnlegg: 1516
25.09.06 19:45
Det blir nok tøft med tanke på 5-6 plassen.. zokora er et av de få lyspunktene så langt.
kermit
25.09.06 19:47
Når Lennon, Berbatov og Steed kommer tilbake fra skader blir det nok fart på sakene, og jeg tror faktisk Tottenham er i stand til å kapre 5. plassen. Liverpool hadde en elendig sesongstart ifjor, men endte opp som soleklar nr. 3 i serien. Også Arsenal hadde store problemer til tider.

|-It's not easy being green-|
Kingzizou
KingzizouInnlegg: 1171
25.09.06 20:02
kermit skrev:
Han er faktisk vår eneste spiss som har scoret i år (!)

---Dette er det som bekymrer meg mest. Vi har Keane, Defoe, Mido og Berbatov der framme. Og Berbatov er den eneste som har puttet 1mål i løpet av våre første 6kamper. Har sett alle kampene utenom Fulham, og er ikkje så bekymra av at vi bare har 4poeng, får vi spiller ikkje så dårlig som det kan virke.

Men vi har ingen typisk målskårere på midtbana, og er VELDIG avhengi av at spissene skårer mål. Og visst det ikkje snart løsner får en eller to av dem kan dette fort bli en skuffende sesong. Vi er nødt til å ha 1 eller 2 som putter slik Keane gjor i fjor skal vi være like høgt oppe som i fjor. Er desverre ingenting som tyder på at noen av dem er i stand til det no, men Keane våkna seint i fjor også, vi skårte ikkje mykje mål i dei første kampane da heller, så eg trur det snur snart :)

Defansivt føler eg vi har full kontroll både med dei fire bak og dei på midten.

Det som har imponert meg mest hittil er uten tvil våre nye backer. Chimbonda og spesiellt Ekotto blir uten tvil med på å forsterke laget.

Skulle gjerne sett at vi handler en målfarlig og kreativ midtbanespiller no i Januar. En som både kan lage mål sjølv, og skape muligheter til våre spisser. Føler vi trenger det, men håper Steed fyller den rollen når han blir frisk.

Har en liten drøm om å få sjå Francisco Javier Yeste i Spurs drakta.

Det er vertfall mine tanker :)
Primal
PrimalInnlegg: 10070
25.09.06 21:52
Jeg tippet Ekotto til å bli årets nykommer i stallen, men jeg må nok bite de ordene i meg. Nå ligner han mest på en ny Josemi. Få inn Lee igjen for guds skyld, Jol.

Berbatov er jeg fortsatt veldig skeptisk til, spesielt pga at vi utviser ENDA mindre, ganske utrolig egentlig, kreativitet enn ifjor. Han er virkelig en spiss som trenger en midtbane til å fóre baller til han.

Det positive er at Chimbonda er bra (ikke overraskende) og at Zokora, etter en helt elendig start etter min mening, begynner å vise seg frem.

Jenas har jeg aldri hatt spesielt sansen for, og mener han må ut av laget og ønsker at Hudd skal få flere sjanser.

Keane er i elendig form, igjen. Hvordan er det mulig å ha så dårlig førstetouch og pasninger i så lange perioder og så i neste øyeblikk gjøre noe helt genialt teknisk sett? Uforståelig spiller, som for det meste bare irritererer og holder på ballen altfor mye. Flott å se på når han er i form, ca. 1 minutt per kamp i snitt.

Defoe har blitt Mr. Offside. Burde få elektrisk hundelenke rundt halsen som gir han støt hver gang han løper i offside. Når skal han lære?

Murphy - har ikke så mye å tilby lengre. Synes ikke han fortjener å gå foran Hudd i køen i hvert fall.

Mido - skygge av seg selv.

Men spissene skal ha for at de ikke får noe spes å jobbe med fra midtbanen og det frikjenner dem litt i det minste.

Blir spennende å se når Malbranque, som jeg alltid har hatt sansen for, kommer tilbake. Tror han kan bidra med mye fremover.

Dessverre går det rykter om at King er blitt alvorlig skadet på trening (igjen). Helt håpløst, nå begynner han snart å ligne Anderton/Iversen.

Å se årets Spurslag gjør bare vondt - alt er tilbake ved det gamle igjen med andre ord. Nesten som å se en hund ynke seg etter å ha blitt overkjørt.

Som jeg også tidligere har nevnt, mistet jeg det meste av entusiasmen for sesongen da Carrick ble solgt og sa det ville være å ta mange steg tilbake. Jeg er glad hvis vi bare greier å holde oss oppe i PL med det spillet vi fremviser.

Og ja, jeg vet jeg er en pessimist, men i år har jeg en god grunn til det i det minste.
kermit
25.09.06 22:36
Det er rart igrunn, at et lag som ifjor til tider imponerte de fleste og spilte glimrende fotball, plutselig har blitt så forferdelig dårlig. I sommer vant vi ALT utenom en uavgjortkamp mot Dortmund. Vi slo Bordeaux, Real Sociedad m.fl. Og vi scoret mål!

1. Kreativitet mangler totalt. Keane viste store glimt av sin kvalitet (og kreativitet) mot Sheff.Utd., men det har blitt med den kampen. Carrick slo de nødvendige pasningene som kunne åpne et helt forsvar og skape store rom for våre angripere. Verken Zokora, Davids eller Jenas innehar denne livsviktige kvaliteten. Huddlestone derimot, virker å ha litt av den samme magien. Vi fikk se et par glimt av dette mot Slavia Praha, og jeg håper så virkelig at samme mann får mer spilletid, også i serien! Zokora og Hudd viste seg å være en flott kombinasjon på midten, så hvorfor prøver vi alt annet enn akkurat det i etterkant? Murphy er kurant, men ikke god nok. Og Davids slår flere feilpasninger enn alle midtbanespillerene i PL, det er jeg sikker på.

2. Underprestering. Keane spilte som en Gud siste halvåret av forrige sesong, men har til gode å prestere over championshipnivå med unntak av Sheff.Utd. kampen. Defoe er borte vekk 99% av kampene, og bør snart vise at han innehar det talentet han visstnok skal ha. King har riktignok vært skadet lenge, og Davenport var til tider veldig usikker der bak, men det har jo blitt noen baklengs etter at King kom tilbake også. Robinson virker bare mer og mer utrygg i feltarbeidet, og feilberegner det meste. Jenas er så variabel i prestasjonene at det er skummelt, og bør få et par kamper på benken for å tenke seg om. Ellers kan vi også nevne Mido, men jeg ønsker å gi han et par kamper til før jeg går ut med noen kritikk.

3. Strategi. Har Tottenham igrunn noen angrepsstrategi what so ever? Av og til er det lemping av ball opp mot spissene, til og med nå sist mot L'pool når det var Defoe og Keane på topp. Er disse to egnet til å vinne baller i luftrommet? Nei. Så hvorfor slår Robinson da lange baller opp på annet hvert utspark? Dawson og King hadde også en del av disse spesielt mot nevnte lag. Jeg kan ikke komme på et eksempel på lag som har blitt topplag uten vingspill. Tainio jobber og sliter, men slår verken innlegg eller kommer på raske løp langs linja. Det samme gjelder Jenas. Når Lennon er tilbake blir ting selvsagt bedre, og jeg håper også at Reto får sjansen snart.

På torsdag møter vi Slavia Praha igjen. Vi har 1-0 i vårt favør fra bortekampen, og jeg har ingen tvil i at vi går videre. Mot dette laget håper jeg at følgende 11 får spille fra start:

Cerny

Chimbonda Dawson King Assou-Ekotto

Jenas (hvem andre?) Zokora Huddlestone Ziegler

Mido Keane

Evt. kan Tainio ta plassen til Jenas, som har mer å gjøre i en førstelagsoppstilling pr. dags dato. Fungerer midtbanen med Hudd og Zokora denne kampen, så er det på tide å teste duoen ut i PL. Ziegler bør også få en sjanse til å vise at han er verdig å bli i klubben. Har har grei teknikk og en super venstrefot, så han kan vi nødvendig.

Rex_Rodney
Rex_RodneyInnlegg: 687
25.09.06 22:40
Jeg mener vi skal se fremtiden lyst i møte. Vi har det meste, men noen ting savner vi.

*En real playmaker, om dette skal være Steed, så mangler vi venstreving av klasse. Davids er utgått, og Tainio er nesten bare god nok. En kanon spiller med fantastiske holdninger, men ikke helt god nok.

*Kan det være så at Jol ikke har et godt nok offensivt spillemønster? Jeg vet ikke, men synes det til tider.

*En god nok back-up i midtforsvaret om noen av de to blir skadet. Vi skulle hatt en type som banket på døren, men ikke danket ut noen av de to vi har..

Førstelleveren vår er mer enn god nok til å slå samtlige lag i PL på en god dag, ingen tvil. Men når vi sliter som vi gjør nå, så går det meste galt.

Selvsagt er det ikke gunstig at vår beste målscorer Berb er ute samtidig som Lennon og Steed er ute, laget blir som nytt med de tre, men det er dessverre ukesvis til..

Hold up you`re heads and cheer YID ARMY....
Audere
AudereInnlegg: 2661
25.09.06 23:43
Jeg er enig med deg i vurderingene dine,Primal. Men når det gjelder Murphy, så synes jeg han var vår beste mot Liverpool. Visst han fortsetter sånn, så er jeg villig til å la han få noen sjangser til. Når det er sagt, så satt jeg på WHL å såg kampen mot Fulham, og da var han totalt ute. Det samme gjaldt Zokora, selv om han prøvde. Men dårligere ballmottak, har jeg ikke sett på en fotballbane siden jeg selv spilte.
Jeg tror Murphy kan, med trykk på kan, bli bra visst han får litt selvtillit. Men om han er god nok til å få oss opp dit hvor vi hører hjemme, er jeg usikker på.
JerD18
JerD18Innlegg: 9182
26.09.06 00:02
Spurs har ikke skuffa meg i år. Jeg syns vi overpresterte i fjor. Det klart vi hadde/ har gode nok spillere men det er verre å opprettholde prestasjonene sesongen etter for ett lag som Spurs....som ikke er vant til å være i denne situasjonen. (kjempe om CL plass).

Det mest idiotiske Spurs gjorde var å kvitte seg med Carrick, uten å hente en ny playmaker. Litt rart med tanke på at store deler av spiller i fjor var bygget runde Carrick. Men vi fikk en jævla god pris for han da...:-)

Men absolutt, med Berbatov, Lennon og Steed tilbake vil det antaklig bli et helt anerledes Spurs lag vi får se.
Har sagt at jeg er fornøyd om vi kaprer en Uefa-cup plass igjen, samt at vi hevder oss i Uefa-cupen i år.

Har ikke mista håpet, ennå tidlig.
Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
26.09.06 00:12
JerD18 skrev:

Det mest idiotiske Spurs gjorde var å kvitte seg med Carrick, uten å hente en ny playmaker.
-------------------

Spurs har ikke "kvitta seg med Carrick"...... Carrick "kvitta seg" med Spurs.....ser du forskjellen?

SÅ lenge gutten ikke ville være med videre så hadde vi ikke annet valg. I hvert fall ikke så lenge ManU slenge silly money opp på bordet!

Det tar tid å bli varm i denne rollen.....jeg tror det vil bli meget bra etterhvert, mange nye spillere, gi dem litt tid.

En plassering midt på tabellen og seier i Uefa-, Liga- og/eller FA-cupen holder for meg ;-)
PepsiPower
PepsiPowerInnlegg: 1250
26.09.06 00:21
Tottenham er definitivt styrket i år...Men har desverre ikke vist resultatmessig..Men Zokora er mye bedre enn Carrick, og har vel også hentet et par andre klassespillere..Berbatov f.eks..Og Malbranque..Burde holde til en kamp om 4. plassen med Man Utd!
JerD18
26.09.06 00:41
Det jeg mente med "kvitta" seg med Carrick er at de ikke henta inn noen erstatter.
Jol bygde jo spillet rundt han, så da er jeg litt forundra over mangelen på en solid erstatter...

Tror ikke det er så mange Spurs fans som faktisk har noe realistisk håp om en CL plass. Det virker på meg som det er fansa til de andre lagene i PL som har så høye forventninger til Spurs...snålt.
AdeAkinbiy
AdeAkinbiyInnlegg: 3180
26.09.06 10:49
Det største problemet vårt så langt i sesongen er etter min mening helt klart en midtbane som overhodet ikke fungerer på noe vis. Så lenge vi står uten Lennon, som kan skape noe helt på egenhånd, så er det bare dystert å se på.

I tillegg mener jeg at Jol gjør et par solide feildisponeringer på midten..
**Jenas og Davids er katastrofer hver for seg - og to negative blir _ikke_ positivt. Jenas får ikke ut potensialet han har hatt i en haug med år, gjør en haug tekniske feil, utfordrer ikke på kant og er generelt rævva/usynlig hver eneste kamp.. på tide å kvitte seg med gutten. Mens Davids bare har fortsatt nedturen han hadde i vår. Virker giddalaus, gretten og på toppen av det hele kommer tekniske feil tett som hagl.

**I fjor var Carrick playmakeren på midten. Han lå dypt i banen og styrte spillet vårt. Carrick er borte, ingen direkte erstatter er hentet inn.. Men vi har Tainio og ikke minst Murphy - mer offensive playmakere. Hvorfor ikke legge opp spillet mer etter dem da? Gjerne Murphy, da Tainio er en liten skademagnet. Begge to er som hovmestre å regne innen fotballen. Hvem toppet assists-tabellen i PL før vi henta han i fjor vinter? Hvem fôret Cisse i Auxerre før han kom til Spurs i fjor sommer?

Noe slikt:
Thudd-Zokora-Tainio/Ghaly
---------Murphy---------

I hvert fall nå, så lenge vi mangler Lennon og Malbranque..

Murphy har ikke overbevist i Spurs så langt, nei.. sant det. Men han har vel heller ikke fått noen skikkelig sjans? Et par innhopp - på venstrevingen.. hva er det for'no? Det er bare piss å slenge seriens assistkonge inn siste 5-10 minutta på venstrevingen. Da kan man jo bare stille spørsmål ved hva man tenkte på da man hentet denne spilleren.

Singing aye aye ade akinbiy
singing aye aye ade akinbiy
singing aye aye ade
aye aye ade
aye aye ade akinbiy
pIuggen
pIuggenInnlegg: 87
26.09.06 13:13
Slik som dei speler no, med ein sentral midtbanespelar på kvar ving, er grusomt å sjå på. Einig i at Murphy bør få tillit over tid sentralt, treng kreativiteten hans no som Carrick er borte. Og om Big Martin ikkje hentar inn ein venstreving i januar, vert eg ordentlig skuffa. Håper Spurs slår til i ein av cupane i år!
JerD18
26.09.06 13:23
Skjønner ikke hvorfor vi skal se på Steed som en spiller som kommer til å heve Spurs. Mannen har jo ikke spilt et eneste minutt for Spurs. Vi aner ikke hvordan han kommer til å gli inn i systemet her, ja han var god i Fulham, men det er to helt forskjellige spillemønstre i de to klubbene.

Jeg ser faktisk frem til når Steed blir klar, men jeg er ikke overbevist at det er mannen som kan heve Spurs dit vi var i fjor. Da må må vi hente inn en klar playmaker i Januar for at det skal skje.

Ifølge sikre kilder i Tottenham, så skal det skje ting i Januar på den fronten. Hvem det blir er usikkert, men penga ligger der som det er sagt ifra klubben.
AdeAkinbiy
AdeAkinbiyInnlegg: 3180
26.09.06 14:00
Forsåvidt et poeng, JerD18... men kan snu på flisa, og stille spørsmål om hvorfor Steed ikke skal heve Spurs.

1-Det skal ikke mye til for å heve en midtbane med Davids og Jenas.
2-Som du sier så var han god i Fulham. Hadde han vært middelmådig eller dårlig i Fulham, så hadde jeg forstått skepsisen.
3-Han kommer fra en annen PL-klubb. Altså han er kjenner nivået - godt - i motsetning til spillere som kommer fra andre ligaer.
4-Han var god i Fulham! ;))

Singing aye aye ade akinbiy
singing aye aye ade akinbiy
singing aye aye ade
aye aye ade
aye aye ade akinbiy
Mr_Kokkalis
Mr_KokkalisInnlegg: 2097
26.09.06 18:06
Det er ikke noe artig å se Tottenham nå. Det er ikke det samme som ifjor (For ørrtende gang i denne tråden). Men for bare håpe at trenden snur

Hvordan går det med Lennon forresten?
kermit
26.09.06 19:05
Lennon må opereres og blir ute i hvert fall 5 uker til.

JerD18
27.09.06 00:23
Det er ingen tvil over hvilke kvaliteter Steed innhar, men om han blir like god i Spurs som i Fulham håper jeg jo selvfølgelig på...

Men fortsatt...vi trenger en skikkelig playmaker som en erstatter for Carrick. Det er det ingen tvil om.

....litt avsporing....så at det er satt opp norske dommere i Uefa kampen til Torsdag. Og med den dommer fokusen det har vært i Norge nå så er jeg litt skeptisk :-)
Juggah
JuggahInnlegg: 211
27.09.06 02:49
Har savnet en spurstråd, så dette er bra... håper (og tror) den holder seg saklig
nagu
naguInnlegg: 1277
27.09.06 09:01
NOen som vet om de viser spurs kampen i Bergen noen steder?
takker
LedleyMan
LedleyManInnlegg: 1068
27.09.06 09:20
Den går på Eurosport, så det burde absolutt være mulig, ja!
Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3619
27.09.06 11:09
Noen her som vet eksakt tidspunkt for når kampen starter? jeg tror det er klokken 21.00. Håper å rekke tilbake fra lerkendal før kampen starter.
kermit
27.09.06 11:45
I Trondheim samles vi på Three Lions som vanlig. Håper på god stemning der nede! Var ihvertfall supert der i første oppgjør :)

kalio1
kalio1Innlegg: 2572
27.09.06 12:08
kermit skrev:
Lennon må opereres og blir ute i hvert fall 5 uker til.

> 2-3 uker etter hva jeg har hørt.

"Hark now hear, the Tottenham sing, the arsenal run away. And we will fight forever more because of derby day"
JerD18
27.09.06 13:18
på Uefa's hjemmeside er kampen satt opp til start kl. 20.00.
blanchflower61
blanchflower61Innlegg: 5261
27.09.06 13:55
JerD18 skrev:
på Uefa's hjemmeside er kampen satt opp til start kl. 20.00.

Men er det engelsk eller norsk tid?
kalio1
kalio1Innlegg: 2572
27.09.06 14:08
CET, eller norsk om du vil.

"Hark now hear, the Tottenham sing, the arsenal run away. And we will fight forever more because of derby day"
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg