Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tottenham Hotspur FC

NYTT TEMA
blanchflower61
blanchflower61Innlegg: 5261
26.12.07 19:41
Jimmy_28 skrev:
Fint innlegg JerD18.
Kan noen her raskt svare meg på hvor lang tid det tar å gå fra seven sisters og opp til whl? Reiser imorgen og skal se Reading få juling 5.juledag!!!

-Det er langt. Du går og går og er sikker på at du har gått feil, men det viser seg til slutt at du faktisk kommer fram.
Turen er ikke å anbefale for folk i fysisk dårlig form ;-)
JerD18
JerD18Innlegg: 9182
26.12.07 19:43
Grei kamp, der var det. Men jeg syns vi var litt for slurvete til tider.

Men vi er på bedringens vei.

Syns også det er moro at Ramos velger å bruke Jamie O'Hara, at han er fus i alt(på en måte) vitner om tillit, og det varmer at det går ann å hente spillere fra egne rekker også.
Rex_Rodney_Is_Back
Rex_Rodney_Is_BackInnlegg: 3029
26.12.07 20:32
JerD18 skrev:
Greit nok at vi har flere seire og mindre tap enn hva som var tilfelle under Jol, men forsvaret er fortsatt lekk som en sil.

- Det var da voldsomt å pessimistisk du var i dag da JerD18? Har du vært på ferie, eller? Fulham skaper nada og nothing i dag. Målet er offside og hands. Ellers slipper vi inn et par mål mot MCity x 2 og Portsmouth. Nei, dette har gått frem med sjumilssteg.

Vi har hentet inn en spennende back i Chris Gunter. Gir et godt alternativ når både Bale og Ekotto er ute med skade.

- Gunter er i utgangspunktet høyreback, men kan også spille venstre. Bra og anvendelig spiller.

Se på avstanden mellom midten og forsvar nå, kontra under Jol så har du mye av svaret. De hjelper hverandre på en helt annen måte og hver og en vet nå hvor man skal plassere seg. Kaboul var nesten arbeidsledig i dag, når skjedde det sist?

Ikke veldig imponerende spill i 90 minutter i dag, men se på de defensive løpene til Steed og Lennon, meget imponerende. Utsidepasningen til Huddelstone i forkant av 4-1 målet var dagens beholdning. Fantastisk.

Nevnte Steed fortjener virkelig en liten hyllest, mannen jobber sokkene av seg.

Coys...

kalio1
kalio1Innlegg: 2492
26.12.07 20:52
Jimmy_28 skrev:
Takk for svar.
Har tatt toget før, men lurte litt på "gå-lengden" !

Hopp på en buss fra Seven Sisters. Bussene går hele tida, og de bussene som slutter på 9 går til WHL. Er du sent ute må du riktignok regne med trafikk.

"Hark now hear, the Tottenham sing, the arsenal run away. And we will fight forever more because of derby day"
JerD18
27.12.07 13:37
Rex_Rodney_Is_Back skrev:

Det var da voldsomt å pessimistisk du var i dag da JerD18? Har du vært på ferie, eller? Fulham skaper nada og nothing i dag. Målet er offside og hands. Ellers slipper vi inn et par mål mot MCity x 2 og Portsmouth. Nei, dette har gått frem med sjumilssteg.

--- Det har gått fremover, ja. Men det er ikke på langt nær godt nok.
Vi slipper fortsatt inn unødvendige mål, om det var hands og offside i går hjelper fint lite når ingen dekker Dempsey skikkelig. Mannen scoret jo liggende.
Husker jeg lærte "spill til dommer'n blåser!"

Vi kan takke Fulham for at de er et sabla dårlig lag, på 1-2 så ville det blitt farlig mot en annen motstander.

Men jeg må si meg enig at det er to helt forskjellige lag som spiller nå kontra under Jol.
Man merker tydlig at Ramos & Co har en klar og tydlig holdning til defensiv jobbing.

Innlegget mitt virket kanskje i overkant pessimistisk, men jeg ser klar forbedring i laget nå enn hva det var før.
Med tide og stundom så kan vi kanskje bli like gode som de der oppe, men da trengs det solide forsterkninger.
Backupene våres er ikke gode nok til å bære lasset, enda.

Jeg nevnte Zokora og Tainio som to spillere som må ta seg sammen, men jeg glemte å si at Steed, Huddlestone, Robinson og Jenas har tatt tak i sine dårlige prestasjoner og kommet tilbake som de potensielle storspillerne de kan være.
Spesielt Steed har imponert meg i det siste og Robinson til tider.

Jeg er ikke så pessimistisk som du fikk inntrykk av, jeg ser heller optimistisk på hva som kan komme.
Kanskje ikke i år, men jeg har stor tro på at vi vil kunne stable på beina et bedre lag til neste sesong.

Sett at de rette spillerne kommer.
Yiddo_71
Yiddo_71Innlegg: 44
28.12.07 13:28
O'gledelig jul ....

Etter at optimismen jeg var smurt inn med før sesongstart gradvis har blitt vasket bort av ræva prestasjoner, en evneveik målvakt, spillere med en holdning som gjorde meg sint og skuffet, skader, en manager som ikke hadde mer å tilføre laget og et lite snev av uflaks i enkelte kamper f.o.m. sesongen ble sparket igang i august så kan det virke som om det er det tykke, ekle laget av pesimissme som gradvis er iferd med å vaskes bort.

Det er så mange små ting som gjør at jeg nå føler ting er iferd med å snu .....
Vi har tilgode å spille god fotball over tid (les. 90 minutter sammenhengende) selv etter at Ramos tok over, men det er ingen tvil om at han har fått inn en ny glød i klubben ..... en glød som var helt borte på slutten av Jol's tid.

Hvor lenge er det siden sist vi så Dimitar kose seg og smile på banen (selv om han gikk målløs av banen) som det han gjorde mot Fulham sist ... det var herlig å se. Har endel assists og det er rett før han finner tilbake til scoringsformen vi alle vet han har i seg .....

Robbo er blitt født på ny kan det se ut som .....

Keane fortsetter å vise hvilken fantastisk spiller han er ......

Forsvaret ser ut til å sånn smått begynne å forstå fotball igjen og ser myyyye tryggere ut nå ......... og med Ledley tilbake på banen så er jeg trygg på at vi har sett det siste av fryktelige forsvarstabber (som vi er så smertelig klar over er hovedgrunnen (eneste grunnen) til vår labre poengfangst iår).

Og når tilogmed Hudd begynner å vise at jeg har tatt feil av han før med endel fantastiske passninger/assists og tilogmed begynner å treffe med langskuddene så må jeg kanskje bare bite i det sure eple og si at det kanskje bor mer forball i den gutten en det jeg har vært villig til å innrømme tidligere.

Nei ting ser generellt sett mye lysere ut nå og nå gleder jeg meg til at Reading skal få seg en fryktelig opplevelse på WHL i morgen ....

Så nok en gang: O'gledelig jul.

COYS

Oddi

Audere
AudereInnlegg: 2661
29.12.07 17:56
Forsvaret og Robbo tilbake til hverdagen! Men hallo? Vi vinner 6-4!!!!
aljahnsen
aljahnsenInnlegg: 21150
29.12.07 18:05
Sinnsyk fotballkamp, men Keane må øve på å ta straffer. Dimitar gjør jobben ;)
JerD18
29.12.07 18:13
Nok en elendig kamp av Spurs.

Ja vi vinner, men faen eller, 4 baklengs er for drøyt.
Robbo har vært av det bedre i det siste, men daler uheldigvis ned på samme bunnivå som i starten av sesongen.

Er veldig fornøyd med måten gutta kjemper seg tilbake i kampen og vinner til slutt, men forsvaret må virkelig begynne å bli tøffere.
De burde skjønne nå at de ikke kan belage seg på at Robbo står som en vegg der bak.

Angående Robbie Keane og straffer så foreslår jeg et bytte, la heller Dimitar ta de fra i dag av.
To bom er to for mange, der den ene muligens kostet oss 3 poeng på Emirates.
Ikke et vondt ord om Robbie, men to på rad er for mye.
Primal
PrimalInnlegg: 10071
29.12.07 18:19
Føler ikke Berbatov er sikker nok heller på straffer.
Rex_Rodney_Is_Back
29.12.07 18:23
I dag var det tydeligvis mye rart, skal se hele kampen etterpå, men klippene er skremmende!

Robbo på bærtur på første, totalt. Huddelstone og Dimitar elendige markeringer på to til. En forsvarslinje som ser ut som en sag på det siste.

Heldigvis har vi fått inn en sinnsyk gutts i gutta, og det Huddelstone og Steed viser offensivt er bare å ta av seg hatten for, ikke minst Berbatovs avslutninger. Jeg har skrevet det før, og gjør det igjen. Ikke bry dere om hva som skjer inne i hodet hans, la han smile om han vill. Det er resultatene som teller. Han har stabil form absolutt hele tiden, i begynnelsen av sesongen fikk han ingenting å jobbe med.

COYS...
JerD18
29.12.07 18:24
Med to bom på rad så har Robbie vist at han ikke kan, ser ikke noe negativt med å la Berbatov få sjansen.

Men uansett, den eneste måten å få Robbie sikker igjen på straffer er å la han ta de.
Rex_Rodney_Is_Back
29.12.07 21:58
Fått sett kampen og ble positivt overrasket. Når jeg fulgte med på VG-live kunne man få følelsen av at Reading i perioder overkjørte oss og styret kampen totalt.

Sannheten var en helt annen. Dette er det beste vi har spilt i år, uten tvil. Bevegelsen var ENORM og vi kunne med flyt ha skåret 10-12 mål.

Huddelstone, Steed og Berbatov: terningkast 6
Kaboul og King 5
Keane og Robinson 4

Hvilken playmaker Hudd er. Han slår knapt en pasning feil i hele kampen og er kreativ som FÅ...

Robinson hadde noen nydelige redninger og var egentlig bare "skyld" i det første målet.

COYS...
JerD18
30.12.07 03:11
Etter å ha gått igjennom hvilke matcher jeg har på opptak på dreamboxen min, så fant jeg ut av at det jeg snart kan gi ut en DVD.

Spurs - Chelsea 2-1
West Ham - Spurs 3-4
Spurs - Derby 4-0
Spurs - Villa 4-4
Spurs - Fulham 4-1
Spurs - Reading 6-4

dette er noen av godbitene som jeg har på DreamBox'n.
mrHotspur
mrHotspurInnlegg: 1305
30.12.07 05:21
JerD18 skrev:
Etter å ha gått igjennom hvilke matcher jeg har på opptak på dreamboxen min, så fant jeg ut av at det jeg snart kan gi ut en DVD.

Spurs - Chelsea 2-1
West Ham - Spurs 3-4
Spurs - Derby 4-0
Spurs - Villa 4-4
Spurs - Fulham 4-1
Spurs - Reading 6-4

Vil gjerne kjøpe en kopi!;)
Raul07
Raul07Innlegg: 115754
30.12.07 12:19
Me too:-)

Raúl - 7
http://www.realmadrid.no
Peña Madridista Noruega
Raul07
Raul07Innlegg: 115754
30.12.07 12:24
Robbo på bærtur på første, totalt. Huddelstone og Dimitar elendige markeringer på to til. En forsvarslinje som ser ut som en sag på det siste.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
På den første gjør Robinson en dårlig jobb, og etter min mening gjør han en like svak jobb på den andre også. Ja, markeringen er ikke bra, men når ballen blir slått så langt inn mot mål så skal keeper ut og plukke den. På det siste målet er forsvaret like solid som en sveitserost og igjen er problemet at vi rygger og rygger med linjen i stedet for at en eller flere spillere står opp.

Raúl - 7
http://www.realmadrid.no
Peña Madridista Noruega
Audere
AudereInnlegg: 2661
02.01.08 23:16
Oppgave til deg: Kopier noen filmer ut fra dreamboxen din:)
Carlos_Tevez
Carlos_TevezInnlegg: 8251
12.03.08 19:02
Ser at tråden ikke er helt oppdatert.

Den engang så talentfulle Philip Ifil gikk i januar til Colchester.
JerD18
13.08.08 12:09
Da ser det ut til at Levy har solgt klubben til bunns i PL. Med både Keane og Berbatov ute fra WHL så levner jeg dette laget liten sjans for å havne på øvre halvdel av tabellen.

Pdd og under en uke før seriestart så står vi igjen med Darren Bent som enslig spiss i klubben, Bent har hatt en god pre-season, men dette er tross alt bare treningsmatcher mot ymse motstandere.
Jeg forventer og nærmest krever at Comolli, Ramos og Levy hoster opp noen kvalitetspillere til føre helgen.

Daniel Levy har jeg mistet all tiltro til etter sommerens løgner, hvor han legger ut en pressemelding på Spurs sin hjemmeside. Her kommer det frem at han vill først og fremst melde United og Liverpool til FA/ UEFA, og at det ikke er snakk om å selge hverken Berbatov eller Keane.
Bare et par uker senere så er plutselig begge borte og det før de har hentet inn erstattere!
Nå skal det sies at det vanskelig går ann å erstatte den duoen og det samspillet de hadde, men vi kan da for pokker ikke starte sesongen med bare én spiss i stallen.

Nå er ikke denne overgangen 100% klar, men SAF og United har en egen evne til å få det akkurat som de vil.
Jeg syns bare at Spurs, med Levy i spissen selger seg som en billig hore. De krevde £30mill, men selger etter all sannsynlighet for £25mill.
Hvorfor ikke stå på kravet på £30mill, skal United på død og liv ha våres desidert beste spiller så skal det jaggu meg koste flesk også.

Jeg foreslår at Daniel Levy og resten av klubben setter seg ned å revurderer klubbens ambisjoner, for med disse salgene så kan vi umulig ha noen håp om å bli blandt de 6 beste.

Sånn, der fikk jeg ut litt frustrasjon.
beachfuzz
beachfuzzInnlegg: 6000
13.08.08 12:20
Det ordner seg nok JerD18.
Berbatov stikker ikke før vi har noen ny spiss på plass.
Bent kommer til å score mye mål i år, ikke noe problem.
JerD18
13.08.08 12:28
Berbatov stikker ikke før vi har noen ny spiss på plass.

---Berbatov kan være klar i dag han, og noen erstatter for Keane er enda ikke på plass, hva nå om Berbatov forvinner?
Det å hente to spillere i den klassen der på to uker skal bli hardt.

Bent kommer til å score mye mål i år, ikke noe problem.

---Tror neppe Bent kan bli det samme som Berbatov/ Keane var for oss. Ergo vi stiller svekket uansett hvordan man vrir og vender på dette.
Samspillet til Berbatov og Keane var unikt og det er her den største utfordringen kommer, og finne spisser som passer så godt sammen som de to gjorde.
Primal
13.08.08 12:51
Tviler på at vi kommer til å spille mye 4-4-2 med to rene spisser denne sesongen. Blir nok en 4-5-1/4-3-3 type, som passer Bent best også.
iniesta87
iniesta87Innlegg: 23768
13.08.08 12:57
Nå må Levy og co,Jobbe som faen for å finne to klassespisser og det må skje fort.
JerD18
13.08.08 13:33
Primal skrev:
Tviler på at vi kommer til å spille mye 4-4-2 med to rene spisser denne sesongen. Blir nok en 4-5-1/4-3-3 type, som passer Bent best også.
-------------

Forsåvidt greit det med formasjonene, men hva har vi i backup for Bent, og hva skjer dersom Bent flopper helt i årets sesong?

Jeg har ikke trua for noen fremgang om vi skal bruke Bent som spiss, syns det blir litt usikkert å basere oss på Bent som den soleklare eneren på topp, kun basert på hans prestasjoner i pre-season.

Uavhengig av hvilke formasjoner Ramos velger så er det et soleklart redusert Spurs-mannskap som starter den nye sesongen til helga. Keane og Berbatov er de to klart beste spillerne klubben har hatt de to siste sesongene, uten de så mister vi mye av den offensive kraften.

Jeg står for min påstand om at vi skal slite for å klare en topp ti plassering om Bent skal være førstevalget på topp.
Stallen hadde klare mangler allerede før salgene av radarparet på topp, nå må det også hentes inn erstattere for de i tillegg til en forsvarer og midtbanekriger.

Tror ikke Comolli & Co klarer det før ligastart, langt mindre å hente spillere av de kvalitetene som kreves for å matche abisjonene.

Det ender sikkert opp med at det kommer mer stallfyll inn på WHL, mer av de samme spillerne som Tainio, Chimbonda, Gardner elller Steed.
Primal
13.08.08 14:05
Klart vi trenger en spiss til _dersom_ Berbatov blir solgt. Jeg har aldri vært noen fan av kjøpet av Bent som sikkert mange har lagt merke til å diverse tråder. Ikke bare pga prisen og at han aldri kom til å bli noe førstevalg så lenge Keane og Berbatov var i klubben, men også rett og slett fordi han ikke passer som en av to spisser i en ren 4-4-2 formasjon etter min mening.

Nå har jo Keane blitt solgt og Berbatov ser ut til også å forsvinne, og ja vi kommer til å miste mye av den offensive kraften dersom vi har planer om å forsette med en 4-4-2 formasjon. Jeg kan ikke se hvordan vi skal klare å erstatte dette radarparet direkte (og å kjøpe en spiss som makker til Bent kommer ikke til å fungere noe særlig heller som sagt), slik at jeg tror vi kommer til å prøve å gjøre det beste ut av det og stille med kun én spiss i de fleste kamper og heller kjøpe en backup til Bent.

Bent scoret masse mål for Charlton i en enslig spissrolle og da kan han også gjøre det for Spurs, spesielt med våre nye, mer kreative midtbanespillere. Hvis vi i tillegg kaprer Arshavin så har vi nok av folk i midtbaneleddet som kan bidra til å gjøre Bents jobb enklere. Så lenge vi har midtbanespillere og vingbacker som pumper forover og understøtter så mener jeg at Bent kan gjøre det virkelig godt i år, og således trenger vi å finne en grei backup, som ikke har noe imot å sitte en del på benken.

Jeg deler selvfølgelig litt av skepsisen din ang. salget av Keane og Berbatov, samt å være avhengig av Bent og om vi greier å hente inn flere gode spillere med defensive fibre. Vi får se hva som skjer, men jeg vil ikke bli heldeppa før evt. 1. september! :)
JerD18
13.08.08 14:13
Er ikke heldeppa enda, men det nærmer seg... :-)

Ang Arshavin så tror jeg det er en tapt sak, det russerne driver med er håpløst å forholde seg til og jeg tror Arshavin vil få et år på reservelaget fremfor en overgang til Spurs.
Stianerbest
StianerbestInnlegg: 1661
13.08.08 14:24
JerD18 skrev:
Er ikke heldeppa enda, men det nærmer seg... :-)

Ang Arshavin så tror jeg det er en tapt sak, det russerne driver med er håpløst å forholde seg til og jeg tror Arshavin vil få et år på reservelaget fremfor en overgang til Spurs.
----

Det ryktes at det er "Peace in Russia" (fra itk'en noodles), noe som trolig betyr at man er enige med Zenit om Arshavin. Nå er ikke noodles den jeg stoler mest på, men han har hatt riktig noen ganger han og.
kalio1
kalio1Innlegg: 2492
13.08.08 14:46
Har ikke tid til å skrive så mye nå, men jeg merker jeg blir oppgitt når folk går til angrep på Levy. Det viser også manglende forståelse for hvor vanskelig det er å deale med transfers og hvordan det er å forholde seg til en sutrete Bulgarer som resten av spillerstallen misliker. Eneste grunnen til at Berbatov ikke er solgt for lengst er at klubben jobber på spreng for å få inn en erstatter innen seriestart.

"It is better to fail aiming high than to succeed aiming low. And we of Spurs have set our sights very high, so high in fact that even failure will have in it an echo of glory."- Sir Bill Nicholson
Stianerbest
StianerbestInnlegg: 1661
13.08.08 14:49
kalio1 skrev:
Har ikke tid til å skrive så mye nå, men jeg merker jeg blir oppgitt når folk går til angrep på Levy. Det viser også manglende forståelse for hvor vanskelig det er å deale med transfers og hvordan det er å forholde seg til en sutrete Bulgarer som resten av spillerstallen misliker. Eneste grunnen til at Berbatov ikke er solgt for lengst er at klubben jobber på spreng for å få inn en erstatter innen seriestart.
----

Veldig enig i det. Det har allerede vært et basketak på grunn av Berbatovs svingende humør, og jeg tror Ramos har skjønt at spillergruppa nå ønsker Berbatov vekk på grunn av dette.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg