Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PLs dårligste lag på defensive dødballer?

NYTT TEMA
SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 11505
05.04.08 15:08
Er Liverpool PLs dårligste lag på dødballer? Vi slipper inn utilgivelig mye mål på dødballer! Er lenge siden vi var fryktet på cornere, når vi alltid siktet på Hyypiä!
Kenskij
KenskijInnlegg: 260
05.04.08 15:09
Er stygt redd mitt eget Spurs også er langt oppe på den lista..
JohnLocke
JohnLockeInnlegg: 43652
05.04.08 15:23
Noen som har statistikk på dette?

-Pat
Dødstrist
DødstristInnlegg: 28245
05.04.08 15:42
Vet ikke om vi slipper inn utilgivelig mye mål på dødball, noen med statistikk kan jo komme med den. Litt for enkelt å si det, bare fordi vi har sluppet inn i to kamper på rad nå. Liker ikke soneforsvar på dødballer, men det kan jo godt hende det funker i de aller fleste kampene.

Det som _er_ utilgivelig, er at man i begge kampene har gitt henholdsvis Adebayor og Bendter, så fritt rom på corner imot.
chelsea8
chelsea8Innlegg: 27364
05.04.08 15:48
Chelsea har også (utrolig nok) slitt med dødballer mot i denne siste delen av sesongen. Har mye med Cudicinis svake spill i feltet.
Abstract_Poet
Abstract_PoetInnlegg: 35381
05.04.08 15:49
Det er deilig at vi har blitt bedre der nå som Adebayor og Bendter er med ned og forsvarer
-eXigo-
-eXigo-Innlegg: 520
05.04.08 15:51
"Litt for enkelt å si det, bare fordi vi har sluppet inn i to kamper på rad nå."

Vi har faktisk sluppe inn sjukt mykje på dødball i år. Trur det var ein statistikk på det her for ei stund sidan.
Dødstrist
05.04.08 15:52
Som sagt, håper noen drar fram en statistikk.

Problemet det kan by på for Rafa, er jo at dette har funket godt tidligere. Skal man da skjerpe spillerne, eller endre stil?
Squirrel_attack
Squirrel_attackInnlegg: 15440
05.04.08 16:04
Dødstrist skrev:
"Det som _er_ utilgivelig, er at man i begge kampene har gitt henholdsvis Adebayor og Bendter, så fritt rom på corner imot."

Og ikkje minst Toure.
bergy
bergyInnlegg: 6941
05.04.08 16:06
Med tanke på hvor dårlige Arsenal er på offensiv dødball og at Pool har sluppet inn to mot oss på det, så vil jeg gå ut i fra at dere har mye å gå på der ja.

(Jeg vet at vi har bedret oss, trenger ikke 100 motangrep om at vi faktisk har scoret mål på dødball i år.)
Reina
ReinaInnlegg: 42023
05.04.08 16:27
Dette er målene vi har fått imot oss (Premier League)

Aston Villa - Barry: Straffe
Chelsea - Lampard: Straffe
Tottenham - Keane: Åpent spill
Tottenham - Keane: Åpent spill
Everton - Hyypia (selvmål): Dødball (corner)
Arsenal - Fabregas: Åpent spill
Reading - Hunt: Straffe
Reading - Doyle: Dødball (frispark)
Reading - Harper: Åpent spill
Man United - Tevez: Dødball (men kan diskuteres)
Portsmouth - Benjani: Åpent spill
Derby - McEvely: Dødball
Wigan - Bramble: Dødball (kan diskuteres)
M'boro - Boateng: Åpent spill
Aston Villa - Harewood: Dødball (husker ikke denne, men ifølge Liverpool.no var det frispark i forkant)
Aston Villa - Aurelio: Åpent spill (husker ikke denne heller)
West Ham - Noble: Straffe
M'Boro - Tuncay: Dødball (!!!!)
M'Boro - Downing: Åpent spill
Bolton - Cohen: Dødball
Reading - Majetovsky: Dødball (kan også diskuteres)
Man United - Brown: Åpent spill
Man United - Ronaldo: Dødball
Man United - Nani: Åpent spill
Arsenal - Bendtner: Dødball

Oppsummert:
Antall mål imot: 25
Antall mål imot på dødball: 11
Hvis vi kaller straffe for "dødball", blir tallet: 15
Antall mål imot ved åpent spill: 10

Et bedre forsvar på defensive dødballer hadde nok ført til en lystigere tabellsituasjon, ingen tvil om det.
Dødstrist
05.04.08 16:29
Ajaj, et slag i trynet for sonemarkering.
Spud
SpudInnlegg: 21101
05.04.08 16:30
Jeg tror at veien å gå er at vi setter de beste 2 hodespillerne til å ta ut farlige spillere. Det vil si at Sami og Skrtel foreks stiller "fritt" og tar ut spillere.

Problemet på de to siste måla har vært at ingen har angrepet ballen- Sami på onsdag og Carra idag var passive.
Dødstrist
05.04.08 16:32
Som oftest er samtlige spillere tilbake på farlige dødballer, og da er det litt merkelig at f.eks Bendtner ikke blir tatt ut idag. Men videreformidler du planen til Rafa? Den er jeg med på. Ellers er jeg også for "ballhunting", en spiller som kun går etter ballen. Med alle på plass bak der, skal det være mulig å "slippe løs" 3 spillere fra sonene.
Spud
05.04.08 16:32
Aston Villa - Harewood: Dødball (husker ikke denne, men ifølge Liverpool.no var det frispark i forkant)
Aston Villa - Aurelio: Åpent spill (husker ikke denne heller)

>>Begge disse var kaotiske pga frispark slått langt inn. Husker ikke hvem som svikta, men jeg mener å huske at det var to som ikke gjorde jobben sin i sone.
Reina
ReinaInnlegg: 42023
05.04.08 16:36
Problemet er vel neppe selve markeringen, men hvilke spillere som befinner seg i hvilke soner. I tillegg bør det finnes en fleksibilitet i sonemarkeringen, som gjør det mulig for Sami f.eks å følge Ade, hvis han begynner å nærme seg Pennant sin sone, og dermed har større sjanse for å vinne duellen. Tror Rafa bør se nærmere på hvilken oppstilling Arsenal bruker på offensive cornere, og sette spillere i soner som følge av dette.
Spud
05.04.08 16:36
En "ballhunter" tror jeg blir for kaotisk og tilfeldig faktisk- da ville jeg mye heller hatt en spiller med fart igjen på topp. En som kan tvinge motstander til å legge igjen mer enn en spiller.

Problemet mitt med en "ballhunter" (bra ord:) ) er at han for ofte vil løpe inn i andres soner og skape mer forvirring. Når man da i tillegg har en så offensiv keeper som Reina så tror jeg det ville blitt farlig rett og slett. Men ALLE må angripe ballen- med unntak av de to som idag skulle tatt ut Bendtner og Toure. Eller Gallas.
DelendaEst
DelendaEstInnlegg: 260
05.04.08 16:38
Tror Derby er PLs dårligste lag på defensiv dødball. Slik de er PLs dårligste lag på alt.
Optas
OptasInnlegg: 2181
05.04.08 16:47
Chelsea.
Kop_hot_dog
Kop_hot_dogInnlegg: 540
05.04.08 17:43
En annen ubrukelig ting med soneforsvar er at forsvaret står inne i feltet i sine soner. Mens laget som har dødball har spillere som kommer inn i fart og angriper ballen. Bendtner vs Crouch i dag er et klasse eksempel.

Kan ikke fatte og forstå hvorfor det finnes lag som sverger til soneforsvar på dødballer. Å sette ut en angriper med å være i kroppen hans fra første stund er omtrent den enkleste sak i verden.
Fowla
FowlaInnlegg: 28164
05.04.08 17:48
Ingen tvil om at sonemarkeringen ikke fungerer optimalt. Men jeg legger stadig merke til at Reina er veldig passiv i enkelte av disse situasjonene. I dag ble frisparket slått helt inn på 2 meter fra målet, og Reina står spikra. Er selvfølgelig vanskelig for en keeper men når det blir slått inn der skal en keeper være sjef. Han virker til tider litt utrygg i feltarbeidet og det kanskje går på bekostning av at han ikke blir tøff nok i de situasjonene der.
milanB
milanBInnlegg: 31532
05.04.08 21:45
Tvilsomt om Liverpool er dårligst i PL på defensive dødballer, men man kan snart byne å lure etterhvert som sesongen har gått sin gang. Hver jævla gang laget får frispark imot fra 30m og inn pluss cornere er jeg dritnervøs. Sonespill innenfor egen 16m er sikkert dugbart det, men det er bare det at det har funka så jævli dårlig for vår del altfor lenge nå.
SweetLehmann
SweetLehmannInnlegg: 373
05.04.08 22:16
Syns faktisk vi har sluppet billig unna MANGE ganger også jeg. Tror faktisk vår statistikk er enda værre enn man tror. Mot Bolton nå nylig så ble absolutt alle dødballer imot til farligheter, og vi hadde tjuvflaks som ikke fikk flere baklengs.

En annen ting er at vi er helt talentløse på offensiv dødball også. Jeg tror faktisk vi har hatt 100 cornere på rad uten å score mål nå. Og servene er ofte bra, men det er da aldri noen i feltet som er på hugget.
mcdermott
mcdermottInnlegg: 62494
05.04.08 22:45
---Vi har vært helt i toppen mht sonemarkering de tre siste årene så det er ikke systemet per se som ikke fungerer.Men de andre lagene har også funnet ut hvordan man skal kontre sonemarkering. Det vi først og fremst må kutte ut er unødvendige frispark a la det Pennant lagde i dag.
Vi har imidlertid spilt med veldig mange forskjellige konstellasjoner i den bakre fireren denne sesongen og spillere som Skrtel er nok ikke helt vant med taktikken.
SpeedyTorres
24.08.09 22:57

Ser ut som denne er aktuell igjen! 3 dødballmål mot i dag, dog 1 på straffe. 2 mot Tottenham vel? 5 av 5 mål mot på dødball. Stemmer det?

Tragisk i såfall!

Yagami-kun
Yagami-kunInnlegg: 453
24.08.09 23:10

Tja, regnes Benwa Asså-E-kåt-o sitt mål som dødballmål da? Selve dødballsparket gikk vel i muren.

Og ja, elendig sonemarkering på straffa.

SpeedyTorres
24.08.09 23:14

Leste du i det hele tatt det jeg skrev. Skrev at et av de var på straffe.

Nei, nå er jeg for sur. Sorry. Legger meg før jeg blir utestengt.

(Innlegget ble redigert 24.08.09 23:18)

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17566
24.08.09 23:16

Jeg tror Arsenal også har mangt å lære på defensiv dødball.

FernandoT93
FernandoT93Innlegg: 30
24.08.09 23:36

Fryktelig dårlig kamp av LFC i dag, skuffet .. Nå blir jeg plaget på skoln igjen i morra :(

ravish
ravishInnlegg: 40
24.08.09 23:54

Konge kamp.

Konge kveld! 

Nei, nå kan jeg legge meg med et smil om munnen! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg